SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Het komt naar buiten omdat alle feitjes en weetjes die nodig zijn om een besluit te maken vlak voor die persco bij elkaar geraapt worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet in complotten, maar dit is wel toevallig. Net als het bericht over de horeca.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Laten we die sector aub niet verder slopen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD. Het verantwoorden van een mogelijke toekomstige sluiting van de horeca is ook weer begonnen.
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik zou graag percentages willen zien en uitsplitsing naar leeftijdsgroep. Maar echt data op persoonsniveau is niet de bedoeling natuurlijk. Vrouw 52 jaar 1.70m 88kg niet gevaccineerd voor status diabetes type 2 op 8 dagen op de IC. Zoiets ga je echt niet zien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ierland, Gibraltar, Malta, Frankrijk, Italië, etc.
Wanneer gaat Hugo de Jonge dan eens de rauwe data overhandigen? Dat wilde hij niet, vanwege de privacy, maar dan wel benoemen dat 80% van de mensen ongevaccineerd is.![]()
Ik heb soms bijna het idee dat er een persoonlijke hetze aan de gang is tegen de horeca en de entertainment-industrie. Je moet ook niet vergeten dat als we nú de horeca dicht gooien, dat de horeca vanaf nu elk winterseizoen het bokje gaat zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een minister gaat iets wat makkelijk te ontkrachten is door betrokkenen uit de duim zuigen? Je mag best in sprookjes geloven hoor, maar ga dat niet gebruiken als argument tegen vaccinatie als middel om hier een eind aan te maken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Laten we die sector aub niet verder slopen..
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed gecoördineerd wel. Waar zouden ze al die "acteurs" toch vandaan halen?Denk het niet hoor, maar komt wel iedere keer zo uit dat er ergens hogere cijfers zijn en de volgende dag weer een stuk minder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op zeg, denk je dat ze patiënten verzinnen ofzo?
De sarcastische ' De maatregelen werken direct'-posts kan ik me goed herinneren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Wat er nu gebeurt is echt een wassen neus. om vervolgens te kunnen zeggen 'het is niet genoeg dus we moeten alles weer dicht knallen', omdat ze dan te laat zijn voor adequate maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.
Zoiets verwacht je toch ook niet van de politiek![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit gaat weer naar een complottheorie neigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb soms bijna het idee dat er een persoonlijke hetze aan de gang is tegen de horeca en de entertainment-industrie. Je moet ook niet vergeten dat als we nú de horeca dicht gooien, dat de horeca vanaf nu elk winterseizoen het bokje gaat zijn.
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ach dat de media soms erg hitsig is toch niet nieuw. Van de zomer was er een artikel met grote uitbraakcorona uitbraak in verzorgingstehuis. Zit je het artikel te lezen en dan staat er ''we dachten dat de bewoners hooikoorts hadden maar na testen bleek het corona te zijn''. Dus ja dat helpt ook niet echt mee voor de beeldvorming die titel dan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En het komt uitgerekend op de dag van de perco. Daar vind ik ook wat van![]()
of niemand uitsluiten en alles open gooien? Scandinavie bestaat ook nog steeds. En India, Zuid Amerika, Afrika.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.Plaats hier uw advertentie![]()
Ja of vaccins verplichten voor iedereen (tenzij medische gronden)quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stel we kijken met z'n allen NIET naar de persco...
Komt de de 'SKO' met een kijkdichtheid van '0' (Nul)....(Dat zou pas wat zijn...)
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ja mee eens. En als het moet, ook 2G voor de mensen op het toneel en achter de bar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.
Anders loop je een gapend gat aan één kant te compenseren met een lapmiddel aan de andere kant.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zou wat zijn als zo'n hele landmassa plots zou verdwijnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
of niemand uitsluiten en alles open gooien? Scandinavie bestaat ook nog steeds.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
"Maar Scandinavië..."
Ja, totaal niet te vergelijken met Nederland.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jeetje, wat een hoop frustratie komt er naar boven over zo'n ADE-bericht. Ruim duizend besmettingen is toch gewoon nieuwswaardig? Er ik zie nergens dat iemand dat hoog of laag noemt. Sterker nog, de NOS meldt:Zelfs De Telegraaf (schreeuwkrant bij uitstek) rapporteert vrij feitelijk hierover, de kop:quote:De GGD wil zich niet wagen aan uitspraken of het aantal besmettingen hoog of laag is.En de uitroeptekens denkt men al helemaal zelf.quote:Amsterdam Dance Event: 1027 besmettingen, 300.000 verkochte kaartenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Het is WEL raar dat er in 2 jaar blijkbaar geen duurzame strategie kan worden verzonnen om die sectoren open te houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat weer naar een complottheorie neigen.
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.
Of eigenlijk, ideeën zijn er wel maar even zo veel beren op de weg. En toegegeven, daar doet KHN zelf net zo hard aan mee door hun koppige houding.
De boodschap "er gaat nooit meer gefeest kunnen worden als de wintertijd in gaat" ga ik alleszins niet accepteren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ze hadden wel al ruim een jaar geleden onderscheid kunnen maken tussen natte en droge horeca wmb.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ferd en de entertainment industrie zijn niet hele grote vriendjes. Voor deze periode zat hij vaak te spuien in de pers dat de festivals moesten verminderen wegens de politie inzet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.
Zo ver is het geen theorie meer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die strategie bestaat: 2G.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is WEL raar dat er in 2 jaar blijkbaar geen duurzame strategie kan worden verzonnen om die sectoren open te houden.
Of eigenlijk, ideeën zijn er wel maar even zo veel beren op de weg. En toegegeven, daar doet KHN zelf net zo hard aan mee door hun koppige houding.
De boodschap "er gaat nooit meer gefeest kunnen worden als de wintertijd in gaat" ga ik alleszins niet accepteren.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
2G is echt de grootste onzin die er is. Sluit je precies de mensen mee uit waarvan je wel vrij zeker weet dat ze op dat moment geen gevaar (voor anderen) vormen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.![]()
Het is niet zozeer frustratie, maar rapporteer het dan gewoon niet is mijn mening.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Jeetje, wat een hoop frustratie komt er naar boven over zo'n ADE-bericht
We rapporteren toch ook niet dat er 1000 besmettingen zijn gevonden op de werkvloer?
Het voegt precies niets toewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
als de qr code verplicht wordt op het werk ga ik alleen nog maar hoeren neuken en nooit meer werken!
of is de qr code ook bij de hoeren verplicht?![]()
Die comorbiditeit maakt het lastig. Dat kan vanalles zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zou graag percentages willen zien en uitsplitsing naar leeftijdsgroep. Maar echt data op persoonsniveau is niet de bedoeling natuurlijk. Vrouw 52 jaar 1.70m 88kg niet gevaccineerd voor status diabetes type 2 op 8 dagen op de IC. Zoiets ga je echt niet zien.
En dat maakt het voor de wappies ook zo makkelijk schieten. Ze geloven ziekenhuizen niet als we zeggen: "ik zie alleen 75+ gevaccineerd of gevaccineerden met comorbiditeit; de rest is ongevaccineerd. En op de IC alleen ongevaccineerd of gevaccineerd met comorbiditeit."
Dat trekken die wappies niet. Dan is er altijd iets waarom het niet klopt wat wij in de ziekenhuizen zien. Ik zou het graag aanleveren op de manier waarop je vraagt, maar zonder comorbiditeit gaat dat geen goed genoeg beeld opleveren.![]()
en drugsgebruikers!quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ferd en de entertainment industrie zijn niet hele grote vriendjes. Voor deze periode zat hij vaak te spuien in de pers dat de festivals moesten verminderen wegens de politie inzet.
Zo ver is het geen theorie meer.![]()
Dus 2G voor eens en voor altijd? Tot in 2050?quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het zorgt ervoor dat mensen die kwetsbaar zijn niet op plekken komen waar ze covid kunnen oplopenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef vivelafete het volgende:
[..]
2G is echt de grootste onzin die er is. Sluit je precies de mensen mee uit waarvan je wel vrij zeker weet dat ze op dat moment geen gevaar (voor anderen) vormen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja en 1,5m afstand, maar dat is voor ons FOK!kers geen probleem natuurlijkquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:02 schreef Nielsch het volgende:
als de qr code verplicht wordt op het werk ga ik alleen nog maar hoeren neuken en nooit meer werken!
of is de qr code ook bij de hoeren verplicht?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben opdrachtgever in de bouw en wed maar dat ze die Polen gaan verplichten. Er valt nu geen planning te maken omdat er soms 10 man tegelijkertijd uitvallen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
Als je je daar zo druk over maakt , waarom hoor ik je dan niet over het toekomstige ziekteverzuim van de groep ongevaccineerden? Alsof de arbeidsmarkt zit te wachten op mensen die enige tijd op hun buik op de IC liggen en vervolgens nog weken of maanden niet deel kunnen nemen aan het arbeidsproces?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Dat was echt een complottheorie tot voor een tijdje terug. Zeg maar van vlak voor de brief van Keijzer werden mensen hiervoor naar bnw gestuurd als je dat opperde.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Valt onder de publieke ruimte.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:02 schreef Nielsch het volgende:
of is de qr code ook bij de hoeren verplicht?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als de kern van de problemen nou in de horeca ligt moeten we daar niks aan doen dan??quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD. Het verantwoorden van een mogelijke toekomstige sluiting van de horeca is ook weer begonnen.blablablabla![]()
Je hebt de VVD in het kabinet. De VVD wil iedereen aan het werk. Jong, oud. Gehancapt of niet.
Conclusie: QR code verplichten om te werken gaat er nooit komen.![]()
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was echt een complottheorie tot voor een tijdje terug. Zeg maar van vlak voor de brief van Keijzer werden mensen hiervoor naar bnw gestuurd als je dat opperde.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Contactberoep. Masker op.quote:
Lastig pijpen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'De werkvloer' is natuurlijk iets totaal anders, dat snap je zelf ook wel. En als er veel besmettingen zijn in de horeca of in het onderwijs wordt dat ook gerapporteerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet zozeer frustratie, maar rapporteer het dan gewoon niet is mijn mening.
We rapporteren toch ook niet dat er 1000 besmettingen zijn gevonden op de werkvloer?
Het voegt precies niets toeCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Hier dan de officiële tweet van mijn alter ego Cijfertjes42wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
2G? Een strategie die door buurlanden wordt gebruikt is een complot volgens jou?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was echt een complottheorie tot voor een tijdje terug. Zeg maar van vlak voor de brief van Keijzer werden mensen hiervoor naar bnw gestuurd als je dat opperde.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wat is jouw punt met deze post?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gouden tijd voor de SM sectorquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Contactberoep. Masker op.
Lastig pijpen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mee eens. Al ben ik eigenlijk ook meer voor een 3g maatschappij zolang dat toegelaten kan worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.
Maar de keuze lijkt nu idd meer richting een 0g maatschappij te gaan.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Denemarken is ook alweer aan het kijken wat voor maatregelen ze moeten treffen want stijging gaat daar ook harder dan ze dachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
"Maar Scandinavië..."
Ja, totaal niet te vergelijken met Nederland.![]()
Zij vormen een gevaar doordat zij de grootste kans hebben om op de IC te komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef vivelafete het volgende:
[..]
2G is echt de grootste onzin die er is. Sluit je precies de mensen mee uit waarvan je wel vrij zeker weet dat ze op dat moment geen gevaar (voor anderen) vormen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou, als je schreef dat dat hier ook zou komen moest je zowat voor straf naar bnw.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2G? Een strategie die door buurlanden wordt gebruikt is een complot volgens jou?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je wordt ook wel érg snel naar BNW doorverwezen hier.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, als je schreef dat dat hier ook zou komen moest je zowat voor straf naar bnw.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In de slachtofferrol kruipen werkt niet echt bij mij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, als je schreef dat dat hier ook zou komen moest je zowat voor straf naar bnw.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit neigt naar BNW.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je wordt ook wel érg snel naar BNW doorverwezen hier.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Stel 'm nog eens, maar dan met iets meer fatsoen. Misschien dat ik dan de moeite neem om te reageren.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is geen rol aan nemen, is een constatering.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de slachtofferrol kruipen werkt niet echt bij mij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Overigens kun je erover bakkeleien of 1000 gerapporteerde besmettingen op 300.000 bezoekers veel is, maar stel dat er iedere week 3 miljoen mensen gaan feesten krijg je dus 10.000 gerapporteerde besmettingen per week. Alleen al uit het clubleven. Het is niet overdreven hoog, maar ook niet dusdanig laag dat ik zou zeggen dat het veilig (genoeg) is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe kan men nu nog volhouden dat het allemaal ongevaccineerden zijn? Kan van geen kant kloppen. Het vaccin lijkt zijn beste tijd te hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Absurde aantallen toch eigenlijk..![]()
Maar goed, ik vind het belachelijk om in lockdown te gaan vanwege dat een groep die de regels constant aan de laars lapt een te hoge IC-kans heeft.
Daarom 2G, liever geen van beiden natuurlijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
https://www.nu.nl/coronav(...)ent-blijft-vaag.htmlquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Absurde aantallen toch eigenlijk..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vooral absurd dat het zo lang duurt voor er écht ingegrepen wordt en dat zovelen niet inzien dát er ingegrepen moet worden. Het gaat gewoon weer een herhaling worden van eerdere golven op deze manier.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Absurde aantallen toch eigenlijk..Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
0 op de ic, 0 in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kun je erover bakkeleien of 1000 gerapporteerde besmettingen op 300.000 bezoekers veel is, maar stel dat er iedere week 3 miljoen mensen gaan feesten krijg je dus 10.000 gerapporteerde besmettingen per week. Alleen al uit het clubleven. Het is niet overdreven hoog, maar ook niet dusdanig laag dat ik zou zeggen dat het veilig (genoeg) is.
Veilig genoeg. Besmettingen gaat het niet om.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ter info. ADE duurde bijna een week niet 1 dag.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kun je erover bakkeleien of 1000 gerapporteerde besmettingen op 300.000 bezoekers veel is, maar stel dat er iedere week 3 miljoen mensen gaan feesten krijg je dus 10.000 gerapporteerde besmettingen per week. Alleen al uit het clubleven. Het is niet overdreven hoog, maar ook niet dusdanig laag dat ik zou zeggen dat het veilig (genoeg) is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
0 op de ic, 0 in de ziekenhuizen.
Veilig genoeg. Besmettingen gaat het niet om.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ter info. In mijn bericht staat "per week".quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ter info. ADE duurde bijna een week niet 1 dag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wacht even, op welke KPI's stuurden we het beleid ook alweer?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.
Opnames of paniekmeldingen van 1000 besmettingen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het begint bij een besmetting.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veilig genoeg. Besmettingen gaat het niet om.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij bent wezen rondvragen in de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veilig genoeg. Besmettingen gaat het niet om.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Volledig met je eens - met dit soort dagelijkse aantallen (en dat al een week lang zowat) zo matig ingrijpen is eigenlijk de problemen over je afroepen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooral absurd dat het zo lang duurt voor er écht ingegrepen wordt en dat zovelen niet inzien dát er ingegrepen moet worden. Het gaat gewoon weer een herhaling worden van eerdere golven op deze manier.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Straks weer lockdown tot mei inderdaad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooral absurd dat het zo lang duurt voor er écht ingegrepen wordt en dat zovelen niet inzien dát er ingegrepen moet worden. Het gaat gewoon weer een herhaling worden van eerdere golven op deze manier.blablablabla![]()
Ja en dan klopt de 10K dus niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ter info. In mijn bericht staat "per week".wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op 9 maart 2020 hadden we ook nauwelijks ziekenhuisopnames, dus toen hadden we ook gewoon nog maanden de KROEGEN OPEN moeten houden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bezetting (Kliniek+IC)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
29 okt 1021 (804+217)
28 okt 944 (741+203)
27 okt 857 (657+200)
26 okt 849 (657+192)
25 okt 796 (597+199)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En jij denkt echt dat die lockdown niet tot mei zou duren als ze hem 3 weken geleden hadden afgekondigd?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Straks weer lockdown tot mei inderdaad.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Gelukkig is dit nog maar de eerste keer dat ze te laat en te weinig doen en dan ook nog eens op de plekken waar het nauwelijks zin heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig met je eens - met dit soort dagelijkse aantallen (en dat al een week lang zowat) zo matig ingrijpen is eigenlijk de problemen over je afroepen.
Misschien leren ze het wel als wij 1,5 jaar verder zijn.![]()
Gaat wel heel hard de laatste dagenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Bezetting (Kliniek+IC)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
29 okt 1021 (804+217)
28 okt 944 (741+203)
27 okt 857 (657+200)
26 okt 849 (657+192)
25 okt 796 (597+199)![]()
Na 2 jaar nog niet willen begrijpen hoe een epidemie werkt. Het is bijna knap.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veilig genoeg. Besmettingen gaat het niet om.
ADE bezoekers: wellicht 0 in de ziekenhuizen en 0 op de IC, maar ze hebben de infectie wel weer doorgegeven. En die mensen op hun beurt de infectie ook weer. Deze besmettingen hebben dus uiteindelijk wel geleidt tot opnames, mensen op de IC en sterfgevallen.
De vraag is of dat aantal laag genoeg is en of de uiteindelijke maatschappelijk schade acceptabel blijft.![]()
Je moet niet alles willen blijven voorkomen, dan kom je nooit een stap verder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:17 schreef JFlip het volgende:
[..]
De vraag is of dat aantal laag genoeg is en of de uiteindelijke maatschappelijk schade acceptabel blijft.
Die kant gaan we nu ook weer op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Lijkt erop dat voorlopig 50+ elk jaar een shotje moet gaan halen omdat anders de ziekenhuizen vollopen.
Lekker opgroeien zo. Jaar of 5 elke winter met een mondkapje lopen, QR codes om binnen te komen, en als je even geduld hebt clubs en cafe's die weer op slot gaan
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat die lockdown niet tot mei zou duren als ze hem 3 weken geleden hadden afgekondigd?
Men laat het wel weer uit de hand lopen, nog steeds het basisprincipe van exponentiële groei niet begrepen lijkt het.blablablabla![]()
Als je die denkwijze van indirect, indirect gaat aanhouden dan kunnen we inderdaad wel eeuwig in lockdown blijven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:17 schreef JFlip het volgende:
[..]
Na 2 jaar nog niet willen begrijpen hoe een epidemie werkt. Het is bijna knap.
ADE bezoekers: wellicht 0 in de ziekenhuizen en 0 op de IC, maar ze hebben de infectie wel weer doorgegeven. En die mensen op hun beurt de infectie ook weer. Deze besmettingen hebben dus uiteindelijk wel geleidt tot opnames, mensen op de IC en sterfgevallen.
De vraag is of dat aantal laag genoeg is en of de uiteindelijke maatschappelijk schade acceptabel blijft.
Want die besmettingen gaan. niet. weg. Dat is nu precies wat "endemisch" inhoudt.
Krampachtig blijven sturen op besmettingen is dus alleen maar de samenleving kreupel maken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit gaan ze nooit meer leren. Het is tijd om te protesteren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gelukkig is dit nog maar de eerste keer dat ze te laat en te weinig doen en dan ook nog eens op de plekken waar het nauwelijks zin heeft.
Misschien leren ze het wel als wij 1,5 jaar verder zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Relevant hier is door hoeveel die 1000 besmettingen zijn veroorzaakt. Oftewel, wat is de R specifiek voor deze gelegenheden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kun je erover bakkeleien of 1000 gerapporteerde besmettingen op 300.000 bezoekers veel is, maar stel dat er iedere week 3 miljoen mensen gaan feesten krijg je dus 10.000 gerapporteerde besmettingen per week. Alleen al uit het clubleven. Het is niet overdreven hoog, maar ook niet dusdanig laag dat ik zou zeggen dat het veilig (genoeg) is.
Daarnaast, ADE duurt 5 dagen. In die periode (13-17okt) zou je zo'n 300 besmettingen hebben geregistreerd bij een willekeurig groep van 300.000 Nederlanders. Toegegeven, 1000 is natuurlijk een stuk meer dan dat, maar dit dien je wel mee te nemen.I'll give you something to do![]()
Dat had ie dan inderdaad zeker niet geduurd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat die lockdown niet tot mei zou duren als ze hem 3 weken geleden hadden afgekondigd?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
Het ergste van dit alles is dat Ingrid blijkbaar vreemdgaat met Hans![]()
Wat als Henk dit te weten gaat komen?![]()
![]()
Geen enkele (virus)golf gaat oneindig exponentiëel omhoog.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Men laat het wel weer uit de hand lopen, nog steeds het basisprincipe van exponentiële groei niet begrepen lijkt het.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Neem even aan dat je het over ongevaccineerden hebt? Ik probeer (zonder resultaat helaas) te zien ergens wie zijn deze mensen dan. Allemaal 65+? ongezonde mensen? Waarom zijn die allemaal van zo’n hoog risico voor de ic dan? Zijn hier ergens cijfers over, of roep je maar wat om je mening kracht bij te zetten richting de 2g?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, ik vind het belachelijk om in lockdown te gaan vanwege dat een groep die de regels constant aan de laars lapt een te hoge IC-kans heeft.
Daarom 2G, liever geen van beiden natuurlijk.![]()
Veel te hard en dus is het serieus onbegrijpelijk dat ze dit dus om willen keren met dit setje maatregelen. Als je het al weet te drukken met wat er nu aan zit te komen, ga je naar een instroom van wellicht +50 per dag..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Evenstar
![]()
Ja, maar dan is ADE niet waar je moet ingrijpen. Je kan niet steeds in horeca, evenementen, sport etc. ingrijpen om er voor te zorgen dat koppig ongevaccineerden en/of mensen die al een booster hadden moeten krijgen de zorg overbelasten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:17 schreef JFlip het volgende:
[..]
Na 2 jaar nog niet willen begrijpen hoe een epidemie werkt. Het is bijna knap.
Eerste jaar snap ik dat nog. Alles was onbekend, vacinnaties waren er nog niet, etc. etc. Ik was toen ook altijd een felle voorstander van flinke maatregelen, maar het is nu wel klaar hoor. Pak je probleem eens aan i.p.v. steeds weer ingrijpen bij onderwijs, sport, evenementen en horeca. Ja, het is effectief, maar zo gaan wij hier nooit uitkomen, want er is geen perspectief als je je daadwerkelijke knelpunten niet aan kan of wil pakken.![]()
Lulkoek. Dan was het weer "seizoenseffect" of "long covid" of "nieuwe variant" geweest.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat had ie dan inderdaad zeker niet geduurd.
Die lockdown duurt gewoon tot Hugo vindt dat het woensdag is en zijn schoenen zijn gepoetst, en hij geen ochtendhumeur heeft.
Willekeur, dat is het hele probleem. Al 2 jaar lang.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En met 2g is Ingrid niet aanwezig en kan ze ook niet besmet worden en hebben we een mogelijke IC-patient minder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Wat als Henk dit te weten gaat komen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee klopt, meestal bij seizoensgebonden virussen heb je in maart de piek wel gehad. Alleen is het nu net november en de ziekenhuizen kunnen het alweer niet aan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geen enkele (virus)golf gaat oneindig exponentiëel omhoog.blablablabla![]()
Vooral kliniek gaat hard, IC valt mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Bezetting (Kliniek+IC)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
29 okt 1021 (804+217)
28 okt 944 (741+203)
27 okt 857 (657+200)
26 okt 849 (657+192)
25 okt 796 (597+199)![]()
Besmettingen leiden tot opnames. Al anderhalf jaar lang. Het geneuzel met 'maar het is alleen onder jongeren' is echt al heel lang ontkracht.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wacht even, op welke KPI's stuurden we het beleid ook alweer?
Opnames of paniekmeldingen van 1000 besmettingen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daarom moet Ingrid dus niet meer naar dit soort evenementen, jawel!quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Wat als Henk dit te weten gaat komen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
IC volgt vanzelf over een week of watquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vooral kliniek gaat hard, IC valt mee.blablablabla![]()
Gelukkig maar..quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vooral kliniek gaat hard, IC valt mee.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is de afgelopen weken genoeg geschreven over dat de IC's vol liggen met ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Neem even aan dat je het over ongevaccineerden hebt? Ik probeer (zonder resultaat helaas) te zien ergens wie zijn deze mensen dan. Allemaal 65+? ongezonde mensen? Waarom zijn die allemaal van zo’n hoog risico voor de ic dan? Zijn hier ergens cijfers over, of roep je maar wat om je mening kracht bij te zetten richting de 2g?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
IC ook al +25%quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vooral kliniek gaat hard, IC valt mee.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bovendien, heb je Ingrid wel eens zien dansen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarom moet Ingrid dus niet meer naar dit soort evenementen, jawel!
Echt niet aantrekkelijk hoor![]()
![]()
Betwijfel het, geloof niet dat IC net zo hard gaat stijgen als vorig jaar. Anders kun je dat vaccin wegtiefen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
IC volgt vanzelf over een week of wat![]()
Goh, wat denk je dat vaccins precies doen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Besmettingen leiden tot opnames. Al anderhalf jaar lang. Het geneuzel met 'maar het is alleen onder jongeren' is echt al heel lang ontkracht.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Lulkoek. Dan was het weer "seizoenseffect" of "long covid" of "nieuwe variant" geweest.
Die lockdown duurt gewoon tot Hugo vindt dat het woensdag is en zijn schoenen zijn gepoetst, en hij geen ochtendhumeur heeft.
Willekeur, dat is het hele probleem. Al 2 jaar lang.
Er wordt veel fout gedaan maar dat is natuurlijk onzin[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoezo stokpaardje exact?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.
Feitelijk is er dus geen moer aan de hand als het gaat om 'de zorg'.
Stoppen hoor met die ongein.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik hoef dat afgezien van inhoudelijke casus interesse vanwege privacy, ook niet zo te zien maar het zou wel nuttig zijn om aan te geven dat in generaliseren/aggregeren flink wat vaagheid zit verwerkt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zou graag percentages willen zien en uitsplitsing naar leeftijdsgroep. Maar echt data op persoonsniveau is niet de bedoeling natuurlijk. Vrouw 52 jaar 1.70m 88kg niet gevaccineerd voor status diabetes type 2 op 8 dagen op de IC. Zoiets ga je echt niet zien.
Vooral de wijze hoe een cijfer wordt benadrukt of uitgelicht, zorgt dan hoe de beleidskeuze komt te liggen.
Degene in bezit van cijfers en die het verslag/rapport opstelt, bepaalt zo in grote mate de (aan)sturing van een beslissing.
//-//
Ik zou zelf pleiten voor een onafhankelijk factcheck groep die wel toegang heeft tot die data zodat er een vorm van steekhoudende controle is. Nu moet men het doen met wat VWS wil laten weten en niet door de Tweede Kamer is te controleren. Dit nog los dat men al(les) beslist voordat de TK het onder ogen krijgt.
Ik kan mij voorstellen dat men in dit stadium nog niet die data wil vrijgeven omdat dit een draagvlak kan doen afbrokkelen dat gericht is meer mensen te verleiden tot vaccineren die (als eenkennig doel) besmetting zou moeten voorkomen. Besmetting voorkomen omdat dit (in het denken) 1:1 te relateren zou zijn met verminderen ziekenhuisopnames. Waarmee het onthouden van die gegevens dus een politiek instrument is (geworden).
Goochelen met 'oude' cijfers van zeg voor 1 oktober de daarmee toekomstig beleid moet onderbouwen die primair zijn veroorzaakt door veranderende omstandigheden. Voorbeeld hierin is die Rivm-waarde die besluiten rechtvaardigt door vooral achterom te kijken.
Ook begint het er op te lijken dat de vaccins zeker niet het wondermiddel zijn om mensen uit het ziekenhuis te houden. De cijfers (ook elders) van 20-30% gevaccineerden (die 90% effectief zouden zijn), toch in het ziekenhuis, roepen mij te veel vragen op.
Ook benadrukken dat het merendeel van patiënten die worden opgenomen niet (zou) zijn gevaccineerd, vraagt om meer nuance zoals wat/waarom/hoe (en deels wie)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Maar niets dan ook niets over enig leeftijd status comorbiditeit of wat dan ook Het is niet zo dat de ic vol ligt met allemaal 20-30-40 jarigen toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is de afgelopen weken genoeg geschreven over dat de IC's vol liggen met ongevaccineerden.![]()
Evenstar
![]()
Geen moer aan de hand?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo stokpaardje exact?
Feitelijk is er dus geen moer aan de hand als het gaat om 'de zorg'.
Stoppen hoor met die ongein.
Wat bedoel je dan precies?
Zijn de aantallen nep? Liggen er geen coronapatiënten in de ziekenhuizen? Is zorg niet afgeschaald?
Wat klopt er niet volgens jou?![]()
Er worden na vaccinatie naar ratio ziekenhuisopnames toch nu niet minder mensen opgenomen op de IC?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Betwijfel het, geloof niet dat IC net zo hard gaat stijgen als vorig jaar. Anders kun je dat vaccin wegtiefen.blablablabla![]()
Ik heb ze de afgelopen 1,5 jaar niet op enige logica kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er wordt veel fout gedaan maar dat is natuurlijk onzinHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Niet als alleen negatief geteste en gevaccineerden naar binnen mochten.quote:
Dan stopt het daar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik gooi er wel een .py scriptje overheen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rauwe data
@:wereldgozer graag jouw mening![]()
Zal wel een combinatie zijn van leeftijd en vaccinstatus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar niets dan ook niets over enig leeftijd status comorbiditeit of wat dan ook Het is niet zo dat de ic vol ligt met allemaal 20-30-40 jarigen toch?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We zitten nu in de 4e golf?
Kuipers had het al over de 6e golf...
Rustaaaaahg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen moer aan de hand?
Wat bedoel je dan precies?
Zijn de aantallen nep? Liggen er geen coronapatiënten in de ziekenhuizen? Is zorg niet afgeschaald?
Wat klopt er niet volgens jou?
Ging over de besmettingen bij het ade. Niet over het algemeen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou ja, volgens mij gaan we met dat vaccin al een stuk minder hard qua opnames dan in vergelijkbare periodes qua besmettingen zonder vaccinaties.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Betwijfel het, geloof niet dat IC net zo hard gaat stijgen als vorig jaar. Anders kun je dat vaccin wegtiefen.
Volgens mij is het percentage positief nu ook wel zo ongeveer op z'n hoogst dat ik me kan heugen, dat zegt ook nog wel wat.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ze heeft wel gratis C gekregen. Dat is normaal best prijzig per gram.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:19 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Wat als Henk dit te weten gaat komen?
Maar plaatje laat vooral zien dat Ingrid zich had moeten vaccineren.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Lulkoek. Dan was het weer "seizoenseffect" of "long covid" of "nieuwe variant" geweest.
Willekeur, dat is het hele probleem. Al 2 jaar lang.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Een gevaccineerde kan toch gewoon een negatief geteste besmetten? Vandaar dat sommigen pleiten voor 2G, want dan heb je een probleem minder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet als alleen negatief geteste en gevaccineerden naar binnen mochten.
Dan stopt het daar.![]()
Als 300.000 bezoekers gelijkstaan aan 1000 (gerapporteerde) besmettingen staan 3.000.000 bezoekers gelijk aan 10.000.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als men daar nou precieze cijfers over heeft kan je toch betere gerichte maatregelen nemen ipv 2 miljoen mensen te blijven pesten en onder dwang zetten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal wel een combinatie zijn van leeftijd en vaccinstatus.![]()
Evenstar
![]()
Ooh, sowwieh! Heb niks gezegdquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rustaaaaahg.
Ging over de besmettingen bij het ade. Niet over het algemeen.![]()
![]()
Bedenk ook dat 85% van de volwassenen kunnen doen wat ze willen, alsof het normale leven bijna terug is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij gaan we met dat vaccin al een stuk minder hard qua opnames dan in vergelijkbare periodes qua besmettingen zonder vaccinaties.
Volgens mij is het percentage positief nu ook wel zo ongeveer op z'n hoogst dat ik me kan heugen, dat zegt ook nog wel wat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gaat harder dan volkswagen ze produceren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
Kuipers had het al over de 6e golf...![]()
[ twitter ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Discriminatie naar leeftijd lijkt me ook niet heel handig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:28 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Als men daar nou precieze cijfers over heeft kan je toch betere gerichte maatregelen nemen ipv 2 miljoen mensen te blijven pesten en onder dwang zetten?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klopt, dat scheelt ook nogal inderdaad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedenk ook dat 85% van de volwassenen kunnen doen wat ze willen, alsof het normale leven bijna terug is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nee. Dat kan niet. Dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:28 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Als men daar nou precieze cijfers over heeft kan je toch betere gerichte maatregelen nemen ipv 2 miljoen mensen te blijven pesten en onder dwang zetten?![]()
Discriminatie sowieso niet, maar daar pleit je wel voorquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Discriminatie naar leeftijd lijkt me ook niet heel handig.![]()
Ik vind dat een minder slechte optie dan de maatschappij weer helemaal dicht gooien. En dan kun je je beter focussen op iets waar een mens wat aan zou kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Discriminatie sowieso niet, maar daar pleit je wel voor[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Goh, wat denk je dat vaccins precies doen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar niets dan ook niets over enig leeftijd status comorbiditeit of wat dan ook Het is niet zo dat de ic vol ligt met allemaal 20-30-40 jarigen toch?![]()
Stel we gaan over tot deze discriminatie, maar het helpt niet… en dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat een minder slechte optie dan de maatschappij weer helemaal dicht gooien. En dan kun je je beter focussen op iets waar een mens wat aan zou kunnen veranderen.![]()
Dat zien we dan wel weer?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:31 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Stel we gaan over tot deze discriminatie, maar het helpt niet… en dan?
Stel we gaan er niet op over en China gooit morgen een atoombom op Nederland, wat dan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dus... die vaccins hebben ons totaal 2 maanden aan 'normale samenleving' gegeven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.
En daarvoor moesten we wel bijna anderhalf jaar aan beperkingen betalen?
Wat is er voor nodig om terug te gaan naar 'normaal normaal'? En welke methode gaan we daarvoor toepassen? Wat is de roadmap?
Wachten tot de Pfizergod uit de lucht neerdaalt en ons een supervaccin kado geeft waardoor niemand meer besmettelijk wordt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Evenstar
![]()
Je kan dan in ieder geval zeggen dat men iets geprobeerd heeft in plaats van zo lang mogelijk je kop in het zand houden en hopen dat het overwaait.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:31 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Stel we gaan over tot deze discriminatie, maar het helpt niet… en dan?![]()
Dus we moeten de groep 60-80 maar uitsluiten volgens de grafiek?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp![]()
Je groeit zo op omdat je niet beter zou weten, er zijn geen normen voor. Anderen groeien op in oorlog of honger dus hou aub op met dat gejammer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:18 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Lijkt erop dat voorlopig 50+ elk jaar een shotje moet gaan halen omdat anders de ziekenhuizen vollopen.
Lekker opgroeien zo. Jaar of 5 elke winter met een mondkapje lopen, QR codes om binnen te komen, en als je even geduld hebt clubs en cafe's die weer op slot gaanJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Nee, maar iedereen 60+, eigenlijk al 50+ moet gewoon zijn prik gaan halen. Het is toch die groep die op de IC/verpleegafdeling belandt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:33 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Dus we moeten de groep 60-80 maar uitsluiten volgens de grafiek?![]()
Dit is compleet gelul. Kijk naar de maatregelen nu en vergelijk die met de maatregelen vorig jaar oktober. We hebben veel en veel meer vrijheden dan een jaar terug. Dat we nu een stapje terug moeten doen doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
Dus... die vaccins hebben ons totaal 2 maanden aan 'normale samenleving' gegeven.
Dat terwijl we nu met een variant zitten die minstens 2x zo besmettelijk is als de variant die vorig jaar oktober rondging.Je betaalt dat voor een behapbare zorg.quote:En daarvoor moesten we wel bijna anderhalf jaar aan beperkingen betalen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Evenstar
![]()
Kerken en moskeeën aanpakken mag niet, want discriminatie.
Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.
Algemene maatregelen treffen mag niet, want "ik heb toch niet voor Jan Lul een vaccin genomen".
Conclusie: Mondkapje op bij de kapper en QR bij de dierentuin.
Nederland![]()
![]()
Precies ditquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.
Algemene maatregelen treffen mag niet, want "ik heb toch niet voor Jan Lul een vaccin genomen".
Nederland![]()
Daarom zo snel mogelijk die booster nemen dan kunnen we weer een maand of 3 normaal leven. het nieuwe normaalquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus... die vaccins hebben ons totaal 2 maanden aan 'normale samenleving' gegeven.
En daarvoor moesten we wel bijna anderhalf jaar aan beperkingen betalen?
Wat is er voor nodig om terug te gaan naar 'normaal normaal'? En welke methode gaan we daarvoor toepassen? Wat is de roadmap?
Wachten tot de Pfizergod uit de lucht neerdaalt en ons een supervaccin kado geeft waardoor niemand meer besmettelijk wordt?
Plaats hier uw advertentie![]()
Jawel hoor, dat mag wel. Vraag is of je er wat mee opschiet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Kerken en moskeeën aanpakken mag niet, want discriminatie.Praktisch nogal lastig. Wat stel je voor? Iedereen boven de 50 mag niet meer naar de bioscoop, bv?quote:Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ook logisch wanneer niet begrepen wordt dat vaccinatie niet beschermt tegen de oorzaak waarom mensen met onderliggende aandoeningen en/of een ontoereikende afweer, in het ziekenhuis komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Men laat het wel weer uit de hand lopen, nog steeds het basisprincipe van exponentiële groei niet begrepen lijkt het.
Men gebruikt het verkeerde prikje en dan verbaast zijn dat wanneer de omstandigheden een beetje veranderen het uit de klauwen loopt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Die kop zit al bijna 2 jaar in het zand onderhand. Ik vind het wel apart, dat daar waar we zo hard vochten tegen discriminatie in dit land de omslag naar uitsluiting tbv zogenaamde vrijheden deze vormen aanneemt. Er moet beter gepland worden en vooruitgekeken niet elke keer adhoc maatregelen die toch al te laat zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je kan dan in ieder geval zeggen dat men iets geprobeerd heeft in plaats van zo lang mogelijk je kop in het zand houden en hopen dat het overwaait.![]()
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is compleet gelul. Kijk naar de maatregelen nu en vergelijk die met de maatregelen vorig jaar oktober. We hebben veel en veel meer vrijheden dan een jaar terug. Dat we nu een stapje terug moeten doen doet daar niets aan af.
En blijkbaar is die exit-strategie dus niet afdoende, daarom ben ik benieuwd wat de nieuwe exit-strategie gaat worden. Ik heb in het begin van de zomer al de vraag gesteld, wat te doen als dit aan de hand zou zijn, en de enige reactie was "gaat niet gebeuren".
Het gaat er niet om dat we nú een stapje terug moeten doen, maar dat er weer een "het is maar voor even" gebazeld wordt, het uiteindelijk tot mei duurt (we kunnen weer een carnaval afschrijven) en we in oktober 2022 precies dezelfde tekst in dit topic lopen te typen.
Ik ga het alvast even opslaan zodat ik het kan copy-pasten voor elk herfstseizoen waar er "even volhouden" wordt geroepen, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat we in het voorjaar van 2022 eindelijk van dit gezeur af gaan zijn. En het in 2023 niet meer terug komt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
2x zo besmettelijk maar niet dodelijker. volgende maand zijn die vrijheden weer als sneeuw voor zon verdwenen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is compleet gelul. Kijk naar de maatregelen nu en vergelijk die met de maatregelen vorig jaar oktober. We hebben veel en veel meer vrijheden dan een jaar terug. Dat we nu een stapje terug moeten doen doet daar niets aan af.
Dat terwijl we nu met een variant zitten die minstens 2x zo besmettelijk is als de variant die vorig jaar oktober rondging.Plaats hier uw advertentie![]()
Voor mij is het 1 grote golf...quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]![]()
Dit he, we zijn allemaal zo lekker liberaal geblevenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Nederlandhele land gaat straks weer gebukt onder maatregelen en financiële malaise terwijl je gewoon een uitweg uit deze crisis op de plank hebt liggen.
Als niemand hier op zijn stokpaardje mag blijven rijden zal dit topic een snelle dood sterven...quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.![]()
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
NederlandHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.
Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Who cares of ze kan dansen, als er maar gestunt wordt tussen de lakens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bovendien, heb je Ingrid wel eens zien dansen?
Echt niet aantrekkelijk hoor![]()
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef michiel_merk het volgende:
Nederland gaat ten onder aan totale idiotie, ze hadden 1,5 jaar geleden maar 1 taak![]()
Ik tel er inderdaad ook zesquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.
Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.Plaats hier uw advertentie![]()
Mwa. Van Dissel heeft wel eens gezegd dat iedere ongevaccineerde sowieso Covid krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?
Dat zijn nog steeds minimaal 1 miljoen mensen.
Tel daar bij op de gevaccineerden die een snotneus krijgen en wat ouderen die wellicht een opname krijgen voor de zekerheid.
Kan nog steeds hard gaan.
Maar de golven zullen over het algemeen steeds korter gaan duren, en minder hoog worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Noord Koreaquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?![]()
Toch heerlijk zo'n goedwerkend vaccin dat we in een land waar maar 15% niet gevaccineerd is, net zoveel besmettingen hebben als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was en de ziekenhuisbezettingen omhoog schieten als paddestoelen in hartje herfst,![]()
2x zo besmettelijk loopt nogal snel op... Met exponentiële groei zit je dan al vrij gauw aan bizarre aantallen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
2x zo besmettelijk maar niet dodelijker. volgende maand zijn die vrijheden weer als sneeuw voor zon verdwenen.
Het verschil tussen een R van 1,1 en 1,5 (en dat is nog niet eens twee keer zo besmettelijk) is na 10 iteraties al een factor 20.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Golfslagbadquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor mij is het 1 grote golf...![]()
![]()
Je kunt wel een exit-strategie willen, maar dan moet die er wel zijn. Vaccins zijn het beste middel om te zorgen dat we niet al te veel maatregelen hoeven te nemen, maar met besmettelijkere varianten en een toch niet insignificant deel van de bevolking dat geen vaccinatie neemt is het ook weer geen wondermiddel natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.
En blijkbaar is die exit-strategie dus niet afdoende, daarom ben ik benieuwd wat de nieuwe exit-strategie gaat worden. Ik heb in het begin van de zomer al de vraag gesteld, wat te doen als dit aan de hand zou zijn, en de enige reactie was "gaat niet gebeuren".
Het gaat er niet om dat we nú een stapje terug moeten doen, maar dat er weer een "het is maar voor even" gebazeld wordt, het uiteindelijk tot mei duurt (we kunnen weer een carnaval afschrijven) en we in oktober 2022 precies dezelfde tekst in dit topic lopen te typen.
Ik ga het alvast even opslaan zodat ik het kan copy-pasten voor elk herfstseizoen waar er "even volhouden" wordt geroepen, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat we in het voorjaar van 2022 eindelijk van dit gezeur af gaan zijn. En het in 2023 niet meer terug komt.
Je zou kunnen denken aan het veel meer opschalen van IC-capaciteit, maar dat is ook geen oplossing voor de korte termijn. Sterker nog, die capaciteit lijkt eerder te krimpen door o.a. uitstroom van werknemers en burn-outs.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Maar toen waren er veel meer maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef hyviiee het volgende:
Toch heerlijk zo'n goedwerkend vaccin dat we in een land waar maar 15% niet gevaccineerd is, net zoveel besmettingen hebben als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was en de ziekenhuisbezettingen omhoog schieten als paddestoelen in hartje herfst,
Wat word ik moe van al die domme vergelijkingen
Nieuw-Zeelandquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?![]()
Evenstar
![]()
Wat je ermee opschiet is dat je voorkomt dat er clusters ontstaan in bepaalde groepen van de samenleving. Wij hebben als Nederland best een hoge vaccinatiegraad en nog gaat het niet goed. Als je naar de besmettingscijfers kijkt is het toch duidelijk waar de problemen zitten en in welke groepen het virus nog steeds net zo hard rondgaat als in 2020?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat mag wel. Vraag is of je er wat mee opschiet.
[..]
Praktisch nogal lastig. Wat stel je voor? Iedereen boven de 50 mag niet meer naar de bioscoop, bv?
Er is niks praktisch lastig aan bijvoorbeeld een vaccinatieplicht, alleen gaat men meteen met hakken in het zand staan.
Niemand wil iets. Wij willen geen (algemene) maatregelen, wij willen geen overbelaste zorg, wij willen geen extra doden, wij willen geen vaccinatieplicht, wij willen geen 2G, wij willen gewoon geen keuzes maken.... dan krijg je dus dit soort totaal belachelijke maatregelen zoals een QR code bij de dierentuin.
Ik zeg niet dat je linskom of rechtsom moet gaan, maar wij blijven maar met de ogen dicht vooruit varen en hopen dat de wind ons de goede kant op duwt.![]()
Als dat jouw argument is kunnen we nog wel even een half jaar lockdown doen, toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jaaaa zo goed werkt dat vaccin dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar toen waren er veel meer maatregelen.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar toen waren er veel meer maatregelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Is het vandaag nationale "ik meld me in het FOK! topic om onzinnige vergelijkingen met vorig jaar te maken" dag ofzo?
Je zou moeten weten dat een vrouw zonder ritmegevoel de facto slecht is in bed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares of ze kan dansen, als er maar gestunt wordt tussen de lakens.![]()
Wanneer gaan we nu eens leren dat de pandemie 'de kop indrukken' NOOIT meer gaat gebeuren. Er is in de geschiedenis nog nooit een luchtweginfectie uitgebannen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.
Die nullen op de besmettings-scoreborden blijven weg. Nu, over een jaar, over 5 jaar zullen we nog altijd met 10.000 besmettingen in een week zitten. Als we dan nog de moeite doen om ze te testen.
Dat is precies de definitie van 'endemisch'. Het virus blijft rondgaan, maar doet amper schade.
De enige uitweg die er is, is een hele pijnlijke, en dat is acceptatie. Proberen zo dicht mogelijk bij die 100% vaccinatiegraad te komen, en daarna de schade beperken zonder dat je brede maatregelen treft, want beter gaat het niet worden. De maatschappelijke schade van de maatregelen is nu namelijk al groter dan de werkelijke schade van de pandemie.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hier in Den Haag staan nog wat ziekenhuizen (bijna) leeg, dus dat kan ook makkelijk in Nederland.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef hyviiee het volgende:
Toch heerlijk zo'n goedwerkend vaccin dat we in een land waar maar 15% niet gevaccineerd is, net zoveel besmettingen hebben als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was en de ziekenhuisbezettingen omhoog schieten als paddestoelen in hartje herfst,![]()
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat word ik moe van al die domme vergelijkingen![]()
O. Heeft die kale tóch gelijk!quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik tel er inderdaad ook zes
[ afbeelding ]
Ik heb even gekeken op de scheurkalender, maar nee... Dat is morgenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het vandaag nationale "ik meld me in het FOK! topic om onzinnige vergelijkingen met vorig jaar te maken" dag ofzo?![]()
De vraag is wanneer we gaan stoppen met het massaal blijven testen, dat is toch ook niet houdbaar voor eeuwig?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het merendeel van gevaccineerden op de ICs heeft gewoon een zwak immuunsysteem, dus zelfs daar valt het nog heel erg mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik sta achter je bericht. Helemaal eens (behalve dan dat ik behoorlijk wat beren op de weg zie tot een vaccinatieplicht).quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat je ermee opschiet is dat je voorkomt dat er clusters ontstaan in bepaalde groepen van de samenleving. Wij hebben als Nederland best een hoge vaccinatiegraad en nog gaat het niet goed. Als je naar de besmettingscijfers kijkt is het toch duidelijk waar de problemen zitten en in welke groepen het virus nog steeds net zo hard rondgaat als in 2020?
Er is niks praktisch lastig aan bijvoorbeeld een vaccinatieplicht, alleen gaat men meteen met hakken in het zand staan.
Niemand wil iets. Wij willen geen (algemene) maatregelen, wij willen geen overbelaste zorg, wij willen geen extra doden, wij willen geen vaccinatieplicht, wij willen geen 2G, wij willen gewoon geen keuzes maken.... dan krijg je dus dit soort totaal belachelijke maatregelen zoals een QR code bij de dierentuin.
Ik zeg niet dat je linskom of rechtsom moet gaan, maar wij blijven maar met de ogen dicht vooruit varen en hopen dat de wind ons de goede kant op duwt.
Tegelijkertijd moet ik ook denken aan jouw bericht van eerder vandaag, want zei jij niet dat feesten prima veilig kunnen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De aan te kondigen maatregelen helpen vooral in de spreadsheet van het RIVM. "Vul nu eens in dat mensen 2,5 dag naar hun werk gaan. Ja die doen we".![]()
Niet waar. Voor ouderen was het lange tijd onmogelijk om opgenomen te worden. Medische triage werd het netjes genoemd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.![]()
Er is nog niemand in dit topic die dat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Goh die eerste stelde ook niks voor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik tel er inderdaad ook zes
[ afbeelding ]I'll give you something to do![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Blijft een lastig conceptVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik zie het verschil wel. Maar het was de insteek van het vaccin "alles weer te kunnen doen". Veel twijfelaars zijn daardoor overstag gegaan om het vaccin dan toch maar te nemen. Denk jij werkelijk dat die nu 15% ongevaccineerden niet meer gaan worden als blijkt dat het vaccin maar "zozo" helpt en je elke 6 maand een spuit moet halen en de maatregelen maar blijven dooretteren?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.![]()
die 15% extra vaccineren gaat echt geen zak uitmaken en zijn nog 4 miljard mensen in de wereld niet gevaccineerd. Tegen de tijd dat die mensen ooit een spuitje gehad hebben is iedereen al lang immuun. Alleen verdient Pfizer daar niks aan, lastig.Plaats hier uw advertentie![]()
Lees mijn bericht nog een keer, constateer dat ik nergens het woord "uitbannen" gebruik, en probeer het nog een keer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer gaan we nu eens leren dat de pandemie 'de kop indrukken' NOOIT meer gaat gebeuren. Er is in de geschiedenis nog nooit een luchtweginfectie uitgebannen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar heb ik afgelopen jaar ook vaak over gedacht. En nooit begrepen waarom dat er nooit is gekomen. Een heel groot coronaziekenhuis. Of een paar verspreid over het land. Desnoods als tijdelijke opvang ingericht. Hoeft niet mooi of luxe te zijn, er mag toch geen bezoek komen.![]()
Het nachtleven op slot gooien, geen evenementen, geen sport vanaf een bepaalde leeftijd (of alles veel beperkter) gaat echt wel werken hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.
Maar dat willen we niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Echt hč. Al die paniek om nietsquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Goh die eerste stelde ook niks voor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het nachtleven op slot gooien, geen evenementen, geen sport vanaf een bepaalde leeftijd (of alles veel beperkter) gaat echt wel werken hoor.
Maar dat willen we niet.
(nog los dat het nachtleven al op slot zit)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die bovenste kan ook gewoon heel slim zijn en zich niet moe willen maken. Ik zou dat ook doen. Net als achterop een tandem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijft een lastig concept![]()
Ik heb het idee dat het echt gigantisch rond aan het gaan is. Ook als je van mensen met griepklachten hoort en naar het percentage positief kijkt. Misschien haast wel op het niveau maart 2020. Dus dan is wel duidelijk wat het verschil is tussen wel en geen vaccins.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij gaan we met dat vaccin al een stuk minder hard qua opnames dan in vergelijkbare periodes qua besmettingen zonder vaccinaties.
Volgens mij is het percentage positief nu ook wel zo ongeveer op z'n hoogst dat ik me kan heugen, dat zegt ook nog wel wat.
En er is wel enig beeld bij welke 'pool' van IC opname's er nog te verwachten zijn. Alleen nu gaat het virus dusdanig rond dat ze met teveel tegelijk komen. Als ik een beetje naar de cijfers kijk verwacht in geen oneindige groei zo maar dit zijn wel gewoon aantallen waarbij het er wel te veel zijn op dit moment. En dat is een best logisch gevolg van dit alles. Want als er iets meer dan een miljoen niet gevaccineerd zijn en het gaat echt hard heb je bij 1% besmettingen al 10.000 potentiele ziekenhuisopname's. Tel daar nog eens bij op dat er ook een groep bij zit die heel erg gebaat kan zijn bij boosters - je kan volgens mij een heel eind komen in je analyse wie dat zijn - en dan is daar ook veel winst te behalen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Maar het helpt dus wel. Vooral ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Als die 15 % zich ook laat vaccineren stelt het dus weinig meer voor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel. Maar het was de insteek van het vaccin "alles weer te kunnen doen". Veel twijfelaars zijn daardoor overstag gegaan om het vaccin dan toch maar te nemen. Denk jij werkelijk dat die nu 15% ongevaccineerden niet meer gaan worden als blijkt dat het vaccin maar "zozo" helpt en je elke 6 maand een spuit moet halen en de maatregelen maar blijven dooretteren?![]()
Voor wie nog steeds met kreten als 'wat hebben die vaccins opgeleverd dan' komt:https://www.euronews.com/(...)d-in-hard-hit-russiaquote:Recordaantal coronasterfgevallen in Roemenië
De autoriteiten in Roemenië hebben een recordaantal dagelijkse coronadoden gemeld. In de afgelopen 24 uur werden 591 sterfgevallen geregistreerd in het land met de op een na laagste vaccinatiegraad van de EU. Ongeveer 37 procent van de inwoners is volledig gevaccineerd.quote:Coronavirus deaths in Russia hit another daily record on Tuesday, four days since a nationwide order for many Russians to stay off work took effect.
Russia's state coronavirus task force reported 39,008 new confirmed cases and 1,178 COVID-19 deaths. The task force has reported record daily infections or deaths almost every day for the last month.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar dat gaan die 15% dus niet doen. En ik ben ook zeker niet van plan mij elk half jaar in te laten spuiten om dezelfde maatregelen te blijven houden zoals dat nu steeds is. En ik geloof er niks van dat niet meer mensen zo denken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het helpt dus wel. Vooral ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Als die 15 % zich ook laat vaccineren stelt het dus weinig meer voor.
En zolang landen rondom Nederland de vaccinaties niet op orde gaan krijgen, blijf je gewoon met periodes aan gigantische besmettingen zitten![]()
in augustus ja?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.
Beetje gek. In een niet virusseizoen maar we geloven het gelijk.
Go hard or go home![]()
Evenstar
![]()
Ja, feesten kan IN PRINCIPE veilig, maar dan moet je wel je shit op orde hebben. Probleem is niet het feesten, Pinkpop, ADE, F1 of wat dan ook. Probleem is vaccinatiegraad bij bepaalde groepen, zorgcapaciteit waar niks aan gedaan is in 1,5 jaar, ontbrekende boosters etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik sta achter je bericht. Helemaal eens (behalve dan dat ik behoorlijk wat beren op de weg zie tot een vaccinatieplicht).
Tegelijkertijd moet ik ook denken aan jouw bericht van eerder vandaag, want zei jij niet dat feesten prima veilig kunnen?
Tuurlijk kunnen die 1000 besmettingen bij ADE alsnog voor problemen zorgen, Iedereen met wat hersencellen zou dat moeten inzien, maar ik ben het er niet meer mee eens om dan maar naar ADE te wijzen als mogelijke schuldige.
Zoals ik al zei, ik was hier altijd felle voorstander van flinke maatregelen en in meeste gevallen vond ik ze niet ver genoeg gaan. Echter is het nu wel klaar als men niet verder kan kijken dan hun neus lang is.
Kijk als wij ondertussen alle mogelijkheden hadden aangepakt en gewoon nog iets meer tijd nodig hadden om hier uit te komen was ik echt wel een voorstander geweest van flinke maatregelen. Er is echter geen eindstation in zicht. Ik hoor niks over verhogen van zorgcapciteit, zelfs na 1,5 jaar niet. Ik hoor niks over boosters voor 60+. Ik hoor niks over aanpakken van clusters in bepaalde delen van de samenleving.
Enige wat ik hoor zijn maatregelen met minimaal effect op de cijfers, terwijl het relatief veel effect heeft op de samenleving.![]()
![]()
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.![]()
![]()
Hoezo is dat niet duidelijk de ziekenhuiscijfers spreken toch voor zich? De ziekenhuizen zijn gedeeltelijk alweer overbelast en de groei neemt vooralsnog alleen maar toe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook logisch wanneer niet begrepen wordt dat vaccinatie niet beschermt tegen de oorzaak waarom mensen met onderliggende aandoeningen en/of een ontoereikende afweer, in het ziekenhuis komen.
Men gebruikt het verkeerde prikje en dan verbaast zijn dat wanneer de omstandigheden een beetje veranderen het uit de klauwen loopt.
Kan je toch moeilijk zeggen we weten niet waar dit naar toe gaat, al heeft vaccinatie een gigantische positieve bijdrage geleverd is het op dit moment ruim onvoldoende.blablablabla![]()
net als vorig jaar zonder spuit?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.Plaats hier uw advertentie![]()
Vorig jaar was de lockdown in dec maar dankzij de vaccins hoefde het nu niet in augustus.
Go hard or go home![]()
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.![]()
Ik snap de grap nietquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
![]()
Als hier geen voedingsbodem voor een groeiend aantal besmettingen is dan maakt het geen hout uit wat omringende landen doen. En als we het hier ook niet op orde hebben dan maakt het alsnog niks uit wat zij doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:52 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar dat gaan die 15% dus niet doen. En ik ben ook zeker niet van plan mij elk half jaar in te laten spuiten om dezelfde maatregelen te blijven houden zoals dat nu steeds is. En ik geloof er niks van dat niet meer mensen zo denken.
En zolang landen rondom Nederland de vaccinaties niet op orde gaan krijgen, blijf je gewoon met periodes aan gigantische besmettingen zittenI'll give you something to do![]()
griepprik?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.Plaats hier uw advertentie![]()
Baudet
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoor niks over verhogen van zorgcapciteit, zelfs na 1,5 jaar niet. Ik hoor niks over boosters voor 60+. Ik hoor niks over aanpakken van clusters in bepaalde delen van de samenleving.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
in 2019quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zorg opschalen /anders indelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?
en als ik een land moet opnoemen, is dat Zweden
Zweden heeft een vele malen beter zorg beleid, in vergelijking met Nederland. De reden dat we hier in Nederland deze maatregelen moeten nemen is, omdat de ziekenhuizen het totaal niet aankunnen![]()
Onder aan de streep is bijvoorbeeld horeca weer beperkingen opleggen op dit moment ook weinig zinvol. Het enige waar wat voor te zeggen is is dat er met een totaalpakket gaat kijken hoe je de circulatie van het virus zo laag mogelijk gaat krijgen maar volgens mij gaat dit ook niet eenvoudig zijn.
Dan zitten die besmettingen binnen gemeenschappen en groepen die sowieso al niet best meedoen met alles. Dus het voor die groep indammen is een nogal problematische operatie. Dan zie ik nog eerder boostershots voor 50+ en dat zo snel en breed mogelijk inzetten als iets dat nog sneller resultaat op kan leveren.
Maar goed, kort samengevat. Het is gewoon een shitsituatie zo."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Nou ja.. in de zomer hadden we anders een aardige piek door dansen met hugo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
in augustus ja?
Beetje gek. In een niet virusseizoen maar we geloven het gelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat er een paar waardige discussiepartners rondlopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is alweer zo lang geleden ja.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die fout vergeef ik Hugo nooit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja.. in de zomer hadden we anders een aardige piek door dansen met hugo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar blijft t dan ook bij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.Plaats hier uw advertentie![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik vergeef hem wel meer nooit.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je nu de hele maatschappij op slot doet mogen de kerken nog gewoon openblijven...quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:57 schreef OProg het volgende:
Onder aan de streep is bijvoorbeeld horeca weer beperkingen opleggen op dit moment ook weinig zinvol. Het enige waar wat voor te zeggen is is dat er met een totaalpakket gaat kijken hoe je de circulatie van het virus zo laag mogelijk gaat krijgen maar volgens mij gaat dit ook niet eenvoudig zijn.
Dan zitten die besmettingen binnen gemeenschappen en groepen die sowieso al niet best meedoen met alles. Dus het voor die groep indammen is een nogal problematische operatie. Dan zie ik nog eerder boostershots voor 50+ en dat zo snel en breed mogelijk inzetten als iets dat nog sneller resultaat op kan leveren.
Maar goed, kort samengevat. Het is gewoon een shitsituatie zo.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Gaat @Tijn weer zijn UI veranderen?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens, en de nieuwe maatregelen van vanavond vergeef ik ze ook niet, die waren te voorkomen geweest.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Pfizer raises Covid-19 vaccine sales forecast to $36 billion for 2021
https://www.rte.ie/news/b(...)-full-year-forecast/
Situatie vorige week dinsdag:
- 5.747 nieuw gemelde positieve testen
- 122 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tering, alweer zo laat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week dinsdag:
- 5.747 nieuw gemelde positieve testen
- 122 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Dat van een rapport over boosters had ik gemist. Heb je een linkje? Dan nog ben ik van mening dat het alweer veels te laat komt. Wij maken keer op keer dezelfde fout en willen keer op keer zelf een wiel uitvinden die misschien toch net iets ronder is dan diegene bij de buren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.
Er is al zoveel data over boosters en dan moeten hier eerst tientallen mensen en allerlei instanties er een plasje over doen die dan hooguit 1x per week bijelkaar komen. In normale omstandigheden werkt het prima en is het allemaal goed geregeld, maar wij zitten niet in een normale situatie. Er lijkt totaal geen urgentie te zijn.
Wij hebben advies gevraagd aan X ... dan komt X 5 dagen later bijelkaar, geeft 3 dagen later een advies uit, komt het bij de overheid, plannen zij dan pas een datum in om het te bespreken, dan moet de kamer er nog een plasje over doen etc. etc. etc.
Heel fijn en heel democratisch onder normale omstandigheden, maar nu werkt het niet.
Als die boosters nu al gegeven waren was er misschien veel minder aan de hand geweest. Wij konden gewoon afkijken bij Israel, net als dat wij konden afkijken bij China en later Italië.
En wat betreft bible belt en moslimgemeenschappen ... ja het komt in het nieuws, maar wat is er daadwerkelijk gebeurd om er iets aan te doen?![]()
Zou een goede stap zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
60+ boosteren aldus de Gezondsheidsraad![]()
Ik hoop op lichte afvlakking.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Reasonable.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
60+ boosteren aldus de Gezondsheidsraad
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruitquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik![]()
Orgiefun!!!quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
![]()
![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daar blijft t dan ook bij.quote:In Isala zijn 16 extra ic-verpleegkundigen in opleiding, maar het is een opleiding die meerdere jaren duurt.’’quote:Meer verpleegkundigen opleiden helpt onvoldoende, omdat de uitstroom ook toeneemt, stelt ook hij vast. "Mensen zeggen: dit is niet meer mijn vak. De rek is eruit."Of een wat uitgebreider bericht:quote:Lukt het dan niet om extra IC-verpleegkundigen op te leiden? Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal studenten wel toegenomen, maar dat is niet genoeg omdat veel IC'ers vertrekken. Omscholing van verpleegkundigen uit andere zorgsectoren duurt achttien maanden, dus is voor de korte termijn ook geen oplossing.https://www.ad.nl/werk/di(...)ngsmethode~ae45025c/quote:Achttien maanden
Daarnaast kost het ook simpelweg veel tijd voordat nieuw personeel aan de slag kan. De opleiding tot ic-verpleegkundige duurt achttien maanden en ook vóór corona was er al sprake van een personeelstekort. In het HagaZiekenhuis waren er in die periode vijf tot zeven vacatures. ,,We konden twee jaar geleden acht ic-verpleegkundigen opleiden. Dat hadden we al uitgebreid naar tien en met corona naar twaalf”, beschrijft Sanne Vlaardingerbroek, die naast ic-verpleegkundige ook praktijkopleider is. ,,Dat op een totaal van 70 ic-verpleegkundigen op de afdeling. Dat vraagt veel van de collega’s.”
Mede daardoor start het ziekenhuis nu een pilot met een nieuwe methodiek, waardoor er zelfs maximaal 15 tot 17 cursisten kunnen worden opgeleid. Dat gebeurt door het inrichten van een speciale ‘leer-werkunit’. ,,Een zelfstandige ruimte op de intensive care met zes bedden waarin vier cursisten, met daarnaast twee ic-verpleegkundigen, de patiënten verzorgen. Ze leren daarin dus vanaf het begin met elkaar voor zo’n unit te zorgen. Terwijl ze eerst misschien meer op hun eigen leren en handelen gericht waren, worden ze nu gedwongen met elkaar te kijken wat er nodig is en hoe ze dat in goede banen moeten leiden.” Het is een methode die al op andere afdelingen wordt gebruikt, maar op de intensive care nog niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
$36 billion. Daar kun je volgens de VN 6 keer de honger de wereld uit helpen. Netjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Pfizer raises Covid-19 vaccine sales forecast to $36 billion for 2021
https://www.rte.ie/news/b(...)-full-year-forecast/
![]()
Wel met een hoop mitsen en maren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik
Eg. niet te vroeg, niet voor de huidige golf, goed timen, etc.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Doe dan meteen 12Kquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Nou om de urgentie effe aan te dikken vandaag 9K+?![]()
Ik trakteer sowieso op taart!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
geef t 2 weken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruitPlaats hier uw advertentie![]()
ik gok 10.000quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ik trakteer sowieso op taart!![]()
had mij ook niet uitgemaakt hoor maar de 50plussers die nog helemaal geen prik hebben gehad lijken me nog belangrijkerquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruit![]()
Een Vegeta taart?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ik trakteer sowieso op taart!![]()
Ik hoop onder de 8.000. Maar vandaag persco, dus zal wel hoger zijn.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Hoe ga je die bereiken?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
had mij ook niet uitgemaakt hoor maar de 50plussers die nog helemaal geen prik hebben gehad lijken me nog belangrijker![]()
waarom zou je dat doen? daar is toch geen droog brood mee te verdienen. liever vaccin abonnementen uitdelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef Benny het volgende:
[..]
$36 billion. Daar kun je volgens de VN 6 keer de honger de wereld uit helpen. Netjes.
De ziekenhuiscijfers waren hoog genoeg vandaag (Nice rapporteerde lager)quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik hoop onder de 8.000. Maar vandaag persco, dus zal wel hoger zijn.
Dus genoeg urgentie voor de persco.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Mooi bericht dat laatste, thanks. Had ik gemist.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
[..]
[..]
Of een wat uitgebreider bericht:
[..]
https://www.ad.nl/werk/di(...)ngsmethode~ae45025c/
Dan nog zijn het dus wel de ziekenhuizen zelf die met oplossingen komen en niet dat de overheid er nou echt wat aan doet, maar goed beter iets dan niets, mooi![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik@Evenstarquote:De Gezondheidsraad constateert dat er nog niet genoeg wetenschappelijke onderbouwing is dat boosters voor de gehele bevolking ook de viruscirculatie naar beneden brengen of de druk op de zorg zullen verminderen. Volgens de raad kunnen boosters de huidige besmettingsaantallen niet helpen dalen zonder andere aanvullende maatregelen. Ook zal de druk op de IC er niet door afnemen omdat daar vooral mensen worden opgenomen die helemaal niet gevaccineerd zijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vooral deze passage.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook zal de druk op de IC er niet door afnemen omdat daar vooral mensen worden opgenomen die helemaal niet gevaccineerd zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Ja, laten wij wachten op iets waarvan wij niet weten of en wanneer het komt. Goed idee.quote:Verder wijst de Gezondheidsraad op het belang van een goede timing. Langer wachten met een boosterprik kan gunstig zijn omdat er dan mogelijk vaccins beschikbaar komen die specifiek ontwikkeld zijn voor de heersende varianten van het virus. Farmaceuten als Pfizer en Moderna zijn bezig met de ontwikkeling daarvan, maar het is onbekend wanneer die op de markt komen![]()
Het heeft maar een maandje geduurd, nu nog een maandje vergaderen op het ministerie, de feestdagen tussendoor en ergens medio januari kunnen de eerste boosterprikken gezet worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Evenstar
![]()
voor de gehele bevolkingquote:
Ik zeg toch ook niet voor de gehele bevolking? Het is wel onderbouwd voor de hogere leeftijdsgroepen in allerlei onderzoeken.![]()
Snap niet dat die maatregelen dan pas weer zaterdag in gaan, wie verzint dat
Nu heb ik zin om vanavond Mario party superstars met peach cake board te spelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ik trakteer sowieso op taart!Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
ja dat is de vraag maar dat is wel de groep die voor dit zorginfarct zorgt, je zou die mensen bijna tegen hunzelf moeten beschermen ondanks dat ze het beter denken te weten.quote:![]()
Er zijn tal van dit soort berichten, overigens. Er wordt echt wel wat gedaan, maar dat kost veel tijd. En de toename is vaak te klein om de uitstroom te compenseren. Integendeel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi bericht dat laatste, thanks. Had ik gemist.
Dan nog zijn het dus wel de ziekenhuizen zelf die met oplossingen komen en niet dat de overheid er nou echt wat aan doet, maar goed beter iets dan niets, mooi
Het zijn trouwens de ziekenhuizen zelf die doorgaans schreeuwen om autonomie. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat 'de ziekenhuizen dit doen en VWS alleen wegkijkt'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Komt zeker ook nog een debatquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik ben heel benieuwd of ze het vaccinatiebewijs na een bepaalde tijd ongeldig gaan maken bij 60+'ers die geen boosterprik nemen.![]()
Evenstar
![]()
Ik moet nog steeds een Switch kopen, maar wacht op Black Fridayquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu heb ik zin om vanavond Mario party superstars met peach cake board te spelen
maar nu krijg ik ook zin om het te spelen, bedankt![]()
![]()
Volgend jaar moet je een 3de prik hebben als je ergens op vakantie wilt gaan in Europa.
Dit gaan we gewoon herhalen de komende jaren.![]()
Nog ff uitstel omdat er nog wat formatieperikelen tussendoor komen en er een plasje extra hier en daar gedaan moet worden, en dan denk ik dat we in maart het eerste profijt van boosterprikken zullen zien!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het heeft maar een maandje geduurd, nu nog een maandje vergaderen op het ministerie, de feestdagen tussendoor en ergens medio januari kunnen de eerste boosterprikken gezet worden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Sinds vorig jaar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.
Dat riep Hugo nog 5 maanden geleden.
Het zal me niks verbazen als Hugo het nog rond het dansen met Jansen riep wat 3 maanden terug was.![]()
9009 allen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jep, en eigenlijk is dat maar goed ook.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen probleem zolang we maar op vakantie kunnen blijven gaanquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:08 schreef KingRadler het volgende:
Volgend jaar moet je een 3de prik hebben als je ergens op vakantie wilt gaan in Europa.
Dit gaan we gewoon herhalen de komende jaren.
Ook de GR constateert dat er meer maatregelen nodig zijn en dat boosterprikken op de verspreiding niet veel bij zal dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
voor de gehele bevolking
Ik zeg toch ook niet voor de gehele bevolking? Het is wel onderbouwd voor de hogere leeftijdsgroepen in allerlei onderzoeken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je gaat gelijk voor de oled versie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een Switch kopen, maar wacht op Black Friday
maar nu krijg ik ook zin om het te spelen, bedanktFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dan heeft iedereen genoeg tijd om aan elkaar te wennen en mondkapjes in te kopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij ons bij de Action vanmorgen waren ze al uitverkocht.![]()
Hadden ze de persco net zo goed wel vrijdag kunnen houden ja.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet dat die maatregelen dan pas weer zaterdag in gaan, wie verzint dat![]()
Sowieso komt er nog een debat. En je moet organisaties de tijd geven e.e.a. logistiek te regelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet dat die maatregelen dan pas weer zaterdag in gaan, wie verzint datCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen genoeg tijd om aan elkaar te wennen en mondkapjes in te kopen.
Bij ons bij de Action vanmorgen waren ze al uitverkocht.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Op de dag van de persconferentie🤭😂😅quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Benny het volgende:
Boosterprikken adviseren tegen elk advies in![]()
Evenstar
![]()
Nou ja, in dit geval snap ik wel dat het pas zaterdag is. Niet ideaal, maar snap het wel. Je kan niet verwachten dat alle zwembaden, pretparken, dierentuinen etc. morgen al mankracht hebben om QR-codes te gaan controleren.![]()
of na kerst dan kunnen we nog lekker kerst vieren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hadden ze de persco net zo goed wel vrijdag kunnen houden ja.Plaats hier uw advertentie![]()
Ben ook benieuwd naar de 24/7 Basic Fits van deze wereld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, in dit geval snap ik wel dat het pas zaterdag is. Niet ideaal, maar snap het wel. Je kan niet verwachten dat alle zwembaden, pretparken, dierentuinen etc. morgen al mankracht hebben om QR-codes te gaan controleren.![]()
![]()
Uiteindelijk sta je dan op een maandagavond in de Aldi te discussiëren met de lokale vakkenvuller, niet met Hugo de Jongequote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.![]()
Van een jaar of 14/15quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Uiteindelijk sta je dan op een maandagavond in de Aldi te discussiëren met de lokale vakkenvuller, niet met Hugo de Jonge![]()
![]()
Evenstar
![]()
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.
Is de overbelasting van de zorg dan voorbij? Is het virus dan opeens het land uit? Is ons zorgcapaciteit dan opeens uitgebreid? Bible belt volledig gevaccineerd?![]()
Vind het vooral sneu voor de pretparken en dierentuinen, die gaan weer bakken bezoekers missen, terwijl ze al z'n zwaar jaar hebben gehad hebben. Alsof het probleem daar zit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, in dit geval snap ik wel dat het pas zaterdag is. Niet ideaal, maar snap het wel. Je kan niet verwachten dat alle zwembaden, pretparken, dierentuinen etc. morgen al mankracht hebben om QR-codes te gaan controleren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
NEW YORK (ANP/RTR) - De Amerikaanse farmaceut Pfizer verwacht dat de omzet uit de verkoop van zijn coronavaccin dit jaar hoger uit zal komen dan eerder gedacht, mede vanwege de boosterprikken met het middel.
Volgens Pfizer komt de omzet uit zijn vaccin tegen Covid19 uit op een bedrag van 36 miljard dollar, omgerekend 31 miljard euro. In juli rekende het bedrijf nog op 33,5 miljard dollar. Het coronavaccin van Pfizer is ontwikkeld samen met de Duitse biotechnoloog BioNTech. Pfizer deelt daarbij in de kosten en winsten met BioNTech uit de verkoop van het vaccin, dat Comirnaty wordt genoemd. Pfizer verwacht dit jaar 2,3 miljard doses van het vaccin te leveren.
De omzet in het derde kwartaal steeg op jaarbasis met 134 procent tot 24,1 miljard dollar. Daarvan kwam een bedrag van 13 miljard dollar uit de verkoop van het coronavaccin. Pfizer krikte ook zijn verwachting voor de totale omzet en winst in dit boekjaar op.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQe6Q9?ocid=msedgntp
Goh![]()
Die zullen dan of een controleur moeten inzetten of dicht gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar de 24/7 Basic Fits van deze wereld.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan hoop ik niet dat het bejaardenuurtje is maar dat er net een buslading studentes de supermarkt in is komen lopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het kan wel een signaal geven naar de regering dat een groot deel van de bevolking het niet meer accepteert dat er maatregelen getroffen worden die iedereen treft. Helemaal als er ondertussen amper wat gedaan wordt om de zorg uit te breiden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.
Is de overbelasting van de zorg dan voorbij? Is het virus dan opeens het land uit? Is ons zorgcapaciteit dan opeens uitgebreid? Bible belt volledig gevaccineerd?![]()
Dicht gaan hoop ik toch niet zeg, amaiquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zullen dan of een controleur moeten inzetten of dicht gaan.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: