SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Het komt naar buiten omdat alle feitjes en weetjes die nodig zijn om een besluit te maken vlak voor die persco bij elkaar geraapt worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet in complotten, maar dit is wel toevallig. Net als het bericht over de horeca.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Laten we die sector aub niet verder slopen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD. Het verantwoorden van een mogelijke toekomstige sluiting van de horeca is ook weer begonnen.
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik zou graag percentages willen zien en uitsplitsing naar leeftijdsgroep. Maar echt data op persoonsniveau is niet de bedoeling natuurlijk. Vrouw 52 jaar 1.70m 88kg niet gevaccineerd voor status diabetes type 2 op 8 dagen op de IC. Zoiets ga je echt niet zien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ierland, Gibraltar, Malta, Frankrijk, Italië, etc.
Wanneer gaat Hugo de Jonge dan eens de rauwe data overhandigen? Dat wilde hij niet, vanwege de privacy, maar dan wel benoemen dat 80% van de mensen ongevaccineerd is.![]()
Ik heb soms bijna het idee dat er een persoonlijke hetze aan de gang is tegen de horeca en de entertainment-industrie. Je moet ook niet vergeten dat als we nú de horeca dicht gooien, dat de horeca vanaf nu elk winterseizoen het bokje gaat zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een minister gaat iets wat makkelijk te ontkrachten is door betrokkenen uit de duim zuigen? Je mag best in sprookjes geloven hoor, maar ga dat niet gebruiken als argument tegen vaccinatie als middel om hier een eind aan te maken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Laten we die sector aub niet verder slopen..
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed gecoördineerd wel. Waar zouden ze al die "acteurs" toch vandaan halen?Denk het niet hoor, maar komt wel iedere keer zo uit dat er ergens hogere cijfers zijn en de volgende dag weer een stuk minder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op zeg, denk je dat ze patiënten verzinnen ofzo?
De sarcastische ' De maatregelen werken direct'-posts kan ik me goed herinneren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Wat er nu gebeurt is echt een wassen neus. om vervolgens te kunnen zeggen 'het is niet genoeg dus we moeten alles weer dicht knallen', omdat ze dan te laat zijn voor adequate maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.
Zoiets verwacht je toch ook niet van de politiek![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit gaat weer naar een complottheorie neigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb soms bijna het idee dat er een persoonlijke hetze aan de gang is tegen de horeca en de entertainment-industrie. Je moet ook niet vergeten dat als we nú de horeca dicht gooien, dat de horeca vanaf nu elk winterseizoen het bokje gaat zijn.
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ach dat de media soms erg hitsig is toch niet nieuw. Van de zomer was er een artikel met grote uitbraakcorona uitbraak in verzorgingstehuis. Zit je het artikel te lezen en dan staat er ''we dachten dat de bewoners hooikoorts hadden maar na testen bleek het corona te zijn''. Dus ja dat helpt ook niet echt mee voor de beeldvorming die titel dan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En het komt uitgerekend op de dag van de perco. Daar vind ik ook wat van![]()
of niemand uitsluiten en alles open gooien? Scandinavie bestaat ook nog steeds. En India, Zuid Amerika, Afrika.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.Plaats hier uw advertentie![]()
Ja of vaccins verplichten voor iedereen (tenzij medische gronden)quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik echt kromme tenen krijg van dat gehuil over tweedeling dit, uitsluiting dat. Het is iedereen uitsluiten (sluiting) of alleen antivaxxers. Dat zijn de twee opties, niets anders.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stel we kijken met z'n allen NIET naar de persco...
Komt de de 'SKO' met een kijkdichtheid van '0' (Nul)....(Dat zou pas wat zijn...)
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ja mee eens. En als het moet, ook 2G voor de mensen op het toneel en achter de bar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik een 2G beleid beter gevonden voor de risicovolle locaties dan alle lapmiddeltjes van nu bij elkaar.
Anders loop je een gapend gat aan één kant te compenseren met een lapmiddel aan de andere kant.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zou wat zijn als zo'n hele landmassa plots zou verdwijnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
of niemand uitsluiten en alles open gooien? Scandinavie bestaat ook nog steeds.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
"Maar Scandinavië..."
Ja, totaal niet te vergelijken met Nederland.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jeetje, wat een hoop frustratie komt er naar boven over zo'n ADE-bericht. Ruim duizend besmettingen is toch gewoon nieuwswaardig? Er ik zie nergens dat iemand dat hoog of laag noemt. Sterker nog, de NOS meldt:Zelfs De Telegraaf (schreeuwkrant bij uitstek) rapporteert vrij feitelijk hierover, de kop:quote:De GGD wil zich niet wagen aan uitspraken of het aantal besmettingen hoog of laag is.En de uitroeptekens denkt men al helemaal zelf.quote:Amsterdam Dance Event: 1027 besmettingen, 300.000 verkochte kaartenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Het is WEL raar dat er in 2 jaar blijkbaar geen duurzame strategie kan worden verzonnen om die sectoren open te houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat weer naar een complottheorie neigen.
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.
Of eigenlijk, ideeën zijn er wel maar even zo veel beren op de weg. En toegegeven, daar doet KHN zelf net zo hard aan mee door hun koppige houding.
De boodschap "er gaat nooit meer gefeest kunnen worden als de wintertijd in gaat" ga ik alleszins niet accepteren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ze hadden wel al ruim een jaar geleden onderscheid kunnen maken tussen natte en droge horeca wmb.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ferd en de entertainment industrie zijn niet hele grote vriendjes. Voor deze periode zat hij vaak te spuien in de pers dat de festivals moesten verminderen wegens de politie inzet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat de meest populaire en drukstbezochte doorstroomlocatie automatisch de grootste coronabrandhaard is.
Zo ver is het geen theorie meer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Die strategie bestaat: 2G.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is WEL raar dat er in 2 jaar blijkbaar geen duurzame strategie kan worden verzonnen om die sectoren open te houden.
Of eigenlijk, ideeën zijn er wel maar even zo veel beren op de weg. En toegegeven, daar doet KHN zelf net zo hard aan mee door hun koppige houding.
De boodschap "er gaat nooit meer gefeest kunnen worden als de wintertijd in gaat" ga ik alleszins niet accepteren.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
2G is echt de grootste onzin die er is. Sluit je precies de mensen mee uit waarvan je wel vrij zeker weet dat ze op dat moment geen gevaar (voor anderen) vormen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde voor de festivalsector. Dan maar 2G als het nodig is. Maar hoe langer je daarmee wacht, hoe groter de kans dat het écht dicht moet.![]()
Het is niet zozeer frustratie, maar rapporteer het dan gewoon niet is mijn mening.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Jeetje, wat een hoop frustratie komt er naar boven over zo'n ADE-bericht
We rapporteren toch ook niet dat er 1000 besmettingen zijn gevonden op de werkvloer?
Het voegt precies niets toewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: