abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:36:35 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201998341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Kerken en moskeeën aanpakken mag niet, want discriminatie.

Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.

Algemene maatregelen treffen mag niet, want "ik heb toch niet voor Jan Lul een vaccin genomen".

Conclusie: Mondkapje op bij de kapper en QR bij de dierentuin.

Nederland _O_
Precies dit
pi_201998343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus... die vaccins hebben ons totaal 2 maanden aan 'normale samenleving' gegeven.

En daarvoor moesten we wel bijna anderhalf jaar aan beperkingen betalen?

Wat is er voor nodig om terug te gaan naar 'normaal normaal'? En welke methode gaan we daarvoor toepassen? Wat is de roadmap?

Wachten tot de Pfizergod uit de lucht neerdaalt en ons een supervaccin kado geeft waardoor niemand meer besmettelijk wordt?
Daarom zo snel mogelijk die booster nemen dan kunnen we weer een maand of 3 normaal leven. het nieuwe normaal ~O>
Plaats hier uw advertentie
pi_201998347
quote:
Jawel hoor, dat mag wel. Vraag is of je er wat mee opschiet.

quote:
Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.
Praktisch nogal lastig. Wat stel je voor? Iedereen boven de 50 mag niet meer naar de bioscoop, bv?
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:37:08 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201998348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet ik niet.
Men laat het wel weer uit de hand lopen, nog steeds het basisprincipe van exponentiële groei niet begrepen lijkt het.
Ook logisch wanneer niet begrepen wordt dat vaccinatie niet beschermt tegen de oorzaak waarom mensen met onderliggende aandoeningen en/of een ontoereikende afweer, in het ziekenhuis komen.
Men gebruikt het verkeerde prikje en dan verbaast zijn dat wanneer de omstandigheden een beetje veranderen het uit de klauwen loopt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201998354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je kan dan in ieder geval zeggen dat men iets geprobeerd heeft in plaats van zo lang mogelijk je kop in het zand houden en hopen dat het overwaait.
Die kop zit al bijna 2 jaar in het zand onderhand. Ik vind het wel apart, dat daar waar we zo hard vochten tegen discriminatie in dit land de omslag naar uitsluiting tbv zogenaamde vrijheden deze vormen aanneemt. Er moet beter gepland worden en vooruitgekeken niet elke keer adhoc maatregelen die toch al te laat zijn
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:38:12 #146
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201998360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is compleet gelul. Kijk naar de maatregelen nu en vergelijk die met de maatregelen vorig jaar oktober. We hebben veel en veel meer vrijheden dan een jaar terug. Dat we nu een stapje terug moeten doen doet daar niets aan af.
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.

En blijkbaar is die exit-strategie dus niet afdoende, daarom ben ik benieuwd wat de nieuwe exit-strategie gaat worden. Ik heb in het begin van de zomer al de vraag gesteld, wat te doen als dit aan de hand zou zijn, en de enige reactie was "gaat niet gebeuren".

Het gaat er niet om dat we nú een stapje terug moeten doen, maar dat er weer een "het is maar voor even" gebazeld wordt, het uiteindelijk tot mei duurt (we kunnen weer een carnaval afschrijven) en we in oktober 2022 precies dezelfde tekst in dit topic lopen te typen.

Ik ga het alvast even opslaan zodat ik het kan copy-pasten voor elk herfstseizoen waar er "even volhouden" wordt geroepen, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat we in het voorjaar van 2022 eindelijk van dit gezeur af gaan zijn. En het in 2023 niet meer terug komt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201998363
POLL
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201998364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is compleet gelul. Kijk naar de maatregelen nu en vergelijk die met de maatregelen vorig jaar oktober. We hebben veel en veel meer vrijheden dan een jaar terug. Dat we nu een stapje terug moeten doen doet daar niets aan af.

Dat terwijl we nu met een variant zitten die minstens 2x zo besmettelijk is als de variant die vorig jaar oktober rondging.
2x zo besmettelijk maar niet dodelijker. volgende maand zijn die vrijheden weer als sneeuw voor zon verdwenen.
pi_201998370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
We zitten nu in de 4e golf?
Kuipers had het al over de 6e golf... :o
[ twitter ]
Voor mij is het 1 grote golf...
pi_201998374
quote:

Algemene maatregelen treffen mag niet, want "ik heb toch niet voor Jan Lul een vaccin genomen".

Nederland _O_
Dit he, we zijn allemaal zo lekker liberaal gebleven :') hele land gaat straks weer gebukt onder maatregelen en financiële malaise terwijl je gewoon een uitweg uit deze crisis op de plank hebt liggen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201998377
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.
Als niemand hier op zijn stokpaardje mag blijven rijden zal dit topic een snelle dood sterven...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 14:41:49 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201998386
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[poll=3053]
Tegen vaccinatieplicht, voor dwang :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:41:54 #153
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201998387
quote:

Nederland _O_
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201998390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.

Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:42:14 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201998392
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bovendien, heb je Ingrid wel eens zien dansen?

Echt niet aantrekkelijk hoor :N
Who cares of ze kan dansen, als er maar gestunt wordt tussen de lakens.
pi_201998393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef michiel_merk het volgende:
Nederland gaat ten onder aan totale idiotie, ze hadden 1,5 jaar geleden maar 1 taak
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?
pi_201998396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
We zitten nu in de 4e golf?
Kuipers had het al over de 6e golf... :o
[ twitter ]
Ik tel er inderdaad ook zes
pi_201998398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.

Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.
pi_201998401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:41 schreef popje het volgende:

[..]
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?
Mwa. Van Dissel heeft wel eens gezegd dat iedere ongevaccineerde sowieso Covid krijgt.
Dat zijn nog steeds minimaal 1 miljoen mensen.

Tel daar bij op de gevaccineerden die een snotneus krijgen en wat ouderen die wellicht een opname krijgen voor de zekerheid.

Kan nog steeds hard gaan.

Maar de golven zullen over het algemeen steeds korter gaan duren, en minder hoog worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:43:25 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201998402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?
Noord Korea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')