Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.
Gaat @Tijn weer zijn UI veranderen?quote:
Eens, en de nieuwe maatregelen van vanavond vergeef ik ze ook niet, die waren te voorkomen geweest.quote:
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.
Tering, alweer zo laat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week dinsdag:
- 5.747 nieuw gemelde positieve testen
- 122 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens
Dat van een rapport over boosters had ik gemist. Heb je een linkje? Dan nog ben ik van mening dat het alweer veels te laat komt. Wij maken keer op keer dezelfde fout en willen keer op keer zelf een wiel uitvinden die misschien toch net iets ronder is dan diegene bij de buren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.
Zou een goede stap zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
60+ boosteren aldus de Gezondsheidsraad
Reasonable.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruitquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
Orgiefun!!!quote:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daar blijft t dan ook bij.
quote:In Isala zijn 16 extra ic-verpleegkundigen in opleiding, maar het is een opleiding die meerdere jaren duurt.’’
quote:Meer verpleegkundigen opleiden helpt onvoldoende, omdat de uitstroom ook toeneemt, stelt ook hij vast. "Mensen zeggen: dit is niet meer mijn vak. De rek is eruit."
Of een wat uitgebreider bericht:quote:Lukt het dan niet om extra IC-verpleegkundigen op te leiden? Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal studenten wel toegenomen, maar dat is niet genoeg omdat veel IC'ers vertrekken. Omscholing van verpleegkundigen uit andere zorgsectoren duurt achttien maanden, dus is voor de korte termijn ook geen oplossing.
https://www.ad.nl/werk/di(...)ngsmethode~ae45025c/quote:Achttien maanden
Daarnaast kost het ook simpelweg veel tijd voordat nieuw personeel aan de slag kan. De opleiding tot ic-verpleegkundige duurt achttien maanden en ook vóór corona was er al sprake van een personeelstekort. In het HagaZiekenhuis waren er in die periode vijf tot zeven vacatures. ,,We konden twee jaar geleden acht ic-verpleegkundigen opleiden. Dat hadden we al uitgebreid naar tien en met corona naar twaalf”, beschrijft Sanne Vlaardingerbroek, die naast ic-verpleegkundige ook praktijkopleider is. ,,Dat op een totaal van 70 ic-verpleegkundigen op de afdeling. Dat vraagt veel van de collega’s.”
Mede daardoor start het ziekenhuis nu een pilot met een nieuwe methodiek, waardoor er zelfs maximaal 15 tot 17 cursisten kunnen worden opgeleid. Dat gebeurt door het inrichten van een speciale ‘leer-werkunit’. ,,Een zelfstandige ruimte op de intensive care met zes bedden waarin vier cursisten, met daarnaast twee ic-verpleegkundigen, de patiënten verzorgen. Ze leren daarin dus vanaf het begin met elkaar voor zo’n unit te zorgen. Terwijl ze eerst misschien meer op hun eigen leren en handelen gericht waren, worden ze nu gedwongen met elkaar te kijken wat er nodig is en hoe ze dat in goede banen moeten leiden.” Het is een methode die al op andere afdelingen wordt gebruikt, maar op de intensive care nog niet.
$36 billion. Daar kun je volgens de VN 6 keer de honger de wereld uit helpen. Netjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Pfizer raises Covid-19 vaccine sales forecast to $36 billion for 2021
https://www.rte.ie/news/b(...)-full-year-forecast/
Wel met een hoop mitsen en maren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
Doe dan meteen 12Kquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Nou om de urgentie effe aan te dikken vandaag 9K+?![]()
Ik trakteer sowieso op taart!
geef t 2 weken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruit
ik gok 10.000quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Nou om de urgentie effe aan te dikken vandaag 9K+?![]()
Ik trakteer sowieso op taart!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |