Ben er wel klaar mee.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef Benny het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar mondkapjes... Die Grenze heeft momenteel nog een actie lopen:
50 blauwe mondkapjes (wegwerp, niet-medisch) voor ¤1,99
50 zwarte mondkpajes (wegwerp, niet medisch) voor ¤2,99
Je krijgt er een gratis flesje handalcohol bij.
Be like Sywert... Doe er je voordeel mee.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en naar de sportschool of whatever.
Maar de kerken en de moskee blijven bulletproof.
Dus als een ongevaccineerde een fissa wilt geven zou ik daar een zaaltje huren.
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.quote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.
Ik durf best te stellen dat de enige reden dat een social credit system hier moeilijk is is vanwege die 'domme privacywet'.
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.quote:
Succes de komende maandenquote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben er wel klaar mee.
Heb braaf telkens een nieuw mondkapje gepakt, maar dat is nu voorbij.
Succes met dat controleren
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Welke verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.
Nu is het gewoon blindelings 'mag niet, want privacy' in plaats van daarvoor gewoon de juiste waarborgen in te bouwen in de app.
Tuurlijk man.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?
Dat elke plek waar je kwam waar je QR code gescand moest worden (centraal) opgeslagen wordt dat jij daar geweest bent, wanneer etc?
het zal wel wat helpen maar veel denk ik ook nietquote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!quote:Op maandag 1 november 2021 16:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?
Overigens zou ik dat, onder bepaalde voorwaarden (!!!) verantwoord vinden vanuit BCO oogpunt. Dan hadden we misschien een half jaar geleden al geen app meer gehad.
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk man.
Uiteindelijk gewoon weer in lockdown light.
We hebben het aan onszelf te danken!
Mijn glazen bol geeft aan dat dit niet de enige maatregelen gaan zijn voor de komende winter.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
allemaal doorgesnoven kerkgangers daarquote:Op maandag 1 november 2021 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
BNW / Coronapas wordt Social credit system?
Op lange termijn wel dan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?quote:
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?
Dat onder bepaalde voorwaarden is de kern van je post. Die borg je namelijk in die privacywetgeving, zodat 'onder bepaalde voorwaarden' vast staat. Je zegt nu eigenlijk zelf dat het geen domme privacywet is.
Oh en hier hoef je geen helderziende voor te zijn, als Hugo de beschikking krijgt over een speeltje wil Hugo hem ook gebruiken, zo leert de ervaring.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef leolinedance het volgende:
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
[..]
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Op lange termijn wel dan?
Vraag me af of mensen die nog pikken, de belofte was tenslotte dat vaccinatie de route was terug naar vrijheid.
Deze maatregelen gaan ook niks doen, alsof de meeste besmettingen op QR locaties plaatsvinden
too tooquote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.quote:Op maandag 1 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.
Bron- en contactonderzoek had ook bindend moeten zijn.
Hoe gaan we anders naar een duurzame oplossing toe? Elk jaar maar aan de mondkapjes en hele sectoren dicht gooien omdat we geen rake klappen willen uitdelen?
Dit land is moreel en politiek failliet.
Precies, avondklok terug!quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft iemand nog dat gifje van die pan die in de hofvijver valt?
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Galvez het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Veel mensen denken nog steeds dat die pas tijdelijk is.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.
Ik ben inmiddels wel van mening dat zachte heelmeesters stinkende wonden achter laten.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.quote:Op maandag 1 november 2021 17:08 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.
Dagklok.quote:
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.
Waarschijnlijk vanaf vanavond al. Heb de mailbox nog niet geopend.
En met een beetje mazzel kun je alsnog weer sluiten en durf je de mailbox helemaal niet meer te openen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen issues mee want jij bent gevaccineerd en vindt alles een kleine moeite en leeft vrolijk door.
Oh maar dat kan ik me helemaal voorstellen en ik geef ze groot gelijk. Maar vervolgens wel anderen als wappies wegzetten omdat zij wél uitkomen voor hun mening en ideeën.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.
Dat is ook.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!
Ja, ongekend laks.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft Rutte het gelekt? Of is ie daar verantwoordelijk voor?quote:
Pff, zo lang ze nog wel met zijn honderden in de kerk mogen zitten, denk je dat iemand zich dan aan die max 6 man thuis gaat houden?quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.
Ze kunnen beter advies voor thuis weer naar 6 mensen of zo doen en wat aan de groepsgrootte doen.
Al zal dat wel over twee weken alsnog terugkeren als de ziekenhuisopnames verder toenemen.
Dat je zonder tussenkomst van het parlement de meute informeert waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Wat maakt het een dictatuur?
Verder wel eens, zulke lekken moeten aangepakt worden.
Eh ja, als plannen van een kabinet lekken naar de media dan is er duidelijk sprake van een dictatuur. Goed verhaal Geert.quote:
Ongevaccineerden van 50+ zijn het probleem, maar we gaan nog steeds niet gericht dit probleem aanpakken.quote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Pff, zo lang ze nog wel met zijn honderden in de kerk mogen zitten, denk je dat iemand zich dan aan die max 6 man thuis gaat houden?
Dan hou ik geen verjaardagsfeestje maar een spirituele bijeenkomst.
Ok, het gaat je dus om die 15% die nu meer moeite moet doen en het wellicht laat afweten?quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.
Waarschijnlijk vanaf vanavond al. Heb de mailbox nog niet geopend.
En met een beetje mazzel kun je alsnog weer sluiten en durf je de mailbox helemaal niet meer te openen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen issues mee want jij bent gevaccineerd en vindt alles een kleine moeite en leeft vrolijk door.
quote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Grems het volgende:
Prachtig om de dressuurpaarden bezig te zien.
"Harder Papa, strenger! Het is niet genoeg, govern me harder Daddy!"
En heeft Rutte gedaan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat je zonder tussenkomst van het parlement de meute informeert waarschijnlijk.
Het is een vorm van democratische ondermijning dat je eerst het volk informeert zonder de kamer gesproken te hebben over je plannen. Al is het inderdaad wat dik aangezet van Geertgod.quote:
Eerlijk gezegd ga ik daar ook nog steeds van uit maar ik begin me aan de andere kant wel echt zorgen te maken over het gemak waarmee we dit, als bevolking, over ons heen laten komen en het allemaal maar accepteren ook. Sterker nog, ook hier in dit topic zie ik geregeld posts voorbij komen die met weinig fantasie terug zouden kunnen doen denken aan 40-45.quote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Veel mensen denken nog steeds dat die pas tijdelijk is.
Handhaaf me in elkaar!quote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Grems het volgende:
Dit is geil @RamboDirkquote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Grems het volgende:
Die 15% die zich niet heeft laten vaccineren is het type mens dat bij de eerste maand lockdown al het abonnementje op de sportschool heeft opgezegd gok ik.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.
QR-code voor het werk. Dat gaat er komen..quote:Op maandag 1 november 2021 17:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, ongekend laks.
Zo laks dat ik me afvraag wat nu eigenlijk hun plan is.
Misschien willen ze cijfers nog even op laten lopen om maar draagvlak te creëren voor echte maatregelen over een paar weken?
Dat maakt het geen dictatuur. Een meerderheid beslist gewoon over de regels, we hebben gewoon een democratie.quote:Op maandag 1 november 2021 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat je zonder tussenkomst van het parlement de meute informeert waarschijnlijk.
vooral dat laatste, slaat gewoon nergens opquote:Op maandag 1 november 2021 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een vorm van democratische ondermijning dat je eerst het volk informeert zonder de kamer gesproken te hebben over je plannen. Al is het inderdaad wat dik aangezet van Geertgod.
Joh, de veiligheidsregios en burgemeesters zijn vandaag ingelicht. Dus 100en mensen die de plannen weten. Daar zal er vast wel eentje van hebben gelekt.quote:Op maandag 1 november 2021 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een vorm van democratische ondermijning dat je eerst het volk informeert zonder de kamer gesproken te hebben over je plannen. Al is het inderdaad wat dik aangezet van Geertgod.
Maar dat staat los van een privacywet voor de app welke je net afbrandt.quote:Op maandag 1 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.
Bron- en contactonderzoek had ook bindend moeten zijn.
Hoe gaan we anders naar een duurzame oplossing toe? Elk jaar maar aan de mondkapjes en hele sectoren dicht gooien omdat we geen rake klappen willen uitdelen?
Dit land is moreel en politiek failliet.
Maar daar moet wel eerst even een draagvlak voor worden gemaakt (met behulp van een grotere dreiging dan nu en bewerking door experts die wekenlang komen vertellen dat we net die specifieke maatregel toch echt echt echt nodig hebben om code zwart te voorkomen) inderdaad. De tijd is nog niet helemaal rijp, maar over een maandje of wat allicht wel.quote:Op maandag 1 november 2021 17:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
QR-code voor het werk. Dat gaat er komen..
Dat is een hele uitdaging om dat feitelijk aan te tonen dat in welke mate het geval is. Een dingetje dat ook al tijdens testen erg vaag bleef, ook omdat nulmetingen nauwelijks mogelijk zijn. Het totaalresultaat is zeker geen bewijs dat dit één en alleen door het vaccin komt.quote:Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben het eens dat het niet zo heel veel uitmaakt bij het gros van de bevolking, maar statistisch gezien werkt het vaccin nog steeds. De hoeveelheid opnames loopt nog steeds achter vergeleken vorig jaar dus ik denk eerder dat we moeten kijken naar andere maatregelen. Of niet zomaar iedereen meer op de IC opnemen of een boostershot voor ouderen en kwetsbaren. Misschien is het ook juist wel goed dat mensen een infectie doormaken na vaccinatie, want ik dacht dat n.a.v. een natuurlijke infectie mensen meer verschillende soorten anti-lichamen had.
6 maanden NOS en het plebs smijt een beetje vreemde dames gewoon weer in het water om te kijken of het geen heksen zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 17:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ga ik daar ook nog steeds van uit maar ik begin me aan de andere kant wel echt zorgen te maken over het gemak waarmee we dit, als bevolking, over ons heen laten komen en het allemaal maar accepteren ook. Sterker nog, ook hier in dit topic zie ik geregeld posts voorbij komen die met weinig fantasie terug zouden kunnen doen denken aan 40-45.
Echt democratisch is het ook niet. Je moet in een democratie eerst de Kamer raadplegen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh ja, als plannen van een kabinet lekken naar de media dan is er duidelijk sprake van een dictatuur. Goed verhaal Geert.
Als een QR op allerhande locaties niet werkt om de cijfers te drukken, waarom zou een QR op het werk dan wel ineens helpen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar daar moet wel eerst even een draagvlak voor worden gemaakt (met behulp van een grotere dreiging dan nu en bewerking door experts die wekenlang komen vertellen dat we net die specifieke maatregel toch echt echt echt nodig hebben om code zwart te voorkomen) inderdaad. De tijd is nog niet helemaal rijp, maar over een maandje of wat allicht wel.
We laten gewoon weer kooien door een demissionair zooitje papegaaien. Wat een bananenrepubliek.quote:Op maandag 1 november 2021 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we eigenlijk al een nieuw kabinet LOL
Ze hoeven geen haast te maken toch? Nog zo'n 1.230 dagen tot de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we eigenlijk al een nieuw kabinet LOL
Of die pas tijdelijk zal zijn hangt niet van de bevolking af, die vinden het wel best.quote:Op maandag 1 november 2021 17:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ga ik daar ook nog steeds van uit maar ik begin me aan de andere kant wel echt zorgen te maken over het gemak waarmee we dit, als bevolking, over ons heen laten komen en het allemaal maar accepteren ook. Sterker nog, ook hier in dit topic zie ik geregeld posts voorbij komen die met weinig fantasie terug zouden kunnen doen denken aan 40-45.
Ach dat demissionaire zooitje heeft ook bij de nieuwe verkiezingen gewoon een meerderheid behaald en zijn ook nog in gesprek over de formatie. Dus zoooo demissionair is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 1 november 2021 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
We laten gewoon weer kooien door een demissionair zooitje papegaaien. Wat een bananenrepubliek.
Wordt niet braaf genoeg nageleefd, is nog niet op genoeg plekken ingevoerd, komt door fraude, etc. Het ligt hoe dan ook nooit aan de maatregel zelf.quote:Op maandag 1 november 2021 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als een QR op allerhande locaties niet werkt om de cijfers te drukken, waarom zou een QR op het werk dan wel ineens helpen.
En die kunnen niet gewoon hun bek houden tot de Kamer geïnformeerd is? Om maar even in Ruttejargon te spreken.quote:Op maandag 1 november 2021 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh, de veiligheidsregios en burgemeesters zijn vandaag ingelicht. Dus 100en mensen die de plannen weten. Daar zal er vast wel eentje van hebben gelekt.
Maar of je dat nu de minpres kunt aanrekenen? Kweet het niet hoor.
Denk eerder een paar weken. Dit beleid gaat niet werkenquote:Op maandag 1 november 2021 17:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar daar moet wel eerst even een draagvlak voor worden gemaakt (met behulp van een grotere dreiging dan nu en bewerking door experts die wekenlang komen vertellen dat we net die specifieke maatregel toch echt echt echt nodig hebben om code zwart te voorkomen) inderdaad. De tijd is nog niet helemaal rijp, maar over een maandje of wat allicht wel.
Zou mooi zijn. Aangezien daar tal van spreekuren (denk aan taal, schuldhulpverlening, jeugdzorg) zijn voor kwetsbare groepen, juist de groep die zich over het algemeen niet laat vaccineren. Die sluit je alleen maar verder buiten.quote:Op maandag 1 november 2021 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat wordt trouwens het 'halfuurtje wisselgeld' voor de Kamer deze keer? Zouden de bibliotheken toch van QR worden vrijgesteld?
Wat een armoe eigenlijk. En dan te bedenken dat het vrijwel zeker onvoldoende is en er nog veel meer op komst is.quote:Op maandag 1 november 2021 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
Na bijna 2 jaar deze ellende... oudere ongevaccineerden zorgen voor de ziekenhuisopnames... wat gaan wij doen? Mondkapje in de winkel, thuiswerken en het het hoger onderwijs terroriseren met een QR check.
Man man man.
Kennelijk niet.quote:Op maandag 1 november 2021 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
En die kunnen niet gewoon hun bek houden tot de Kamer geïnformeerd is? Om maar even in Ruttejargon te spreken.
Nou nee, je moet in een democratie helemaal niet 'eerst de kamer raadplegen'. Je maakt als kabinet plannen. Voor een deel van de plannen die je maakt heb je goedkeuring van de kamer nodig, zoals dus bijvoorbeeld mondkapjes in het hoger onderwijs. Er staat nergens in het grote handboek der democratie dat de kamer geïnformeerd moet worden voordat er plannen naar de media lekken.quote:Op maandag 1 november 2021 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt democratisch is het ook niet. Je moet in een democratie eerst de Kamer raadplegen.
Kan je wel zeggen dat het gelekt is en niet definitief is maar tot nu toe klopte eigenlijk altijd dat wat was uitgelekt wel met de daadwerkelijke maatregelen die afgekondigd werden.
Er wordt nog altijd vakkundig om de olifant heen gemanoeuvreerd.quote:Op maandag 1 november 2021 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
Na bijna 2 jaar deze ellende... oudere ongevaccineerden zorgen voor de ziekenhuisopnames... wat gaan wij doen? Mondkapje in de winkel, thuiswerken en het het hoger onderwijs terroriseren met een QR check.
Man man man.
Ja, ook dat nog eens.quote:Op maandag 1 november 2021 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Aangezien daar tal van spreekuren (denk aan taal, schuldhulpverlening, jeugdzorg) zijn voor kwetsbare groepen, juist de groep die zich over het algemeen niet laat vaccineren. Die sluit je alleen maar verder buiten.
Ik gok dat er eens kans is van 99% dat dit onvoldoende is.quote:Op maandag 1 november 2021 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een armoe eigenlijk. En dan te bedenken dat het vrijwel zeker onvoldoende is en er nog veel meer op komst is.
Zoals Rutte tijdens het vorige debat ook terecht aanhaalde. De Kamer heeft een controlerende functie. Het is niet zo dat de regering naar de pijpen danst van de Kamer.quote:Op maandag 1 november 2021 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nee, je moet in een democratie helemaal niet 'eerst de kamer raadplegen'. Je maakt als kabinet plannen. Voor een deel van de plannen die je maakt heb je goedkeuring van de kamer nodig, zoals dus bijvoorbeeld mondkapjes in het hoger onderwijs. Er staat nergens in het grote handboek der democratie dat de kamer geïnformeerd moet worden voordat er plannen naar de media lekken.
Met andere woorden: Bepaalde politici gaan hier dus letterlijk over lijken om geen gezichtsverlies te willen lijden.quote:Op maandag 1 november 2021 17:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik gok dat er eens kans is van 99% dat dit onvoldoende is.
Het echte probleem benoemen kan niet, want door dat te doen cancel je jezelf voor een glanzende politieke carriere.
Lekken van geheime stukken is evengoed strafbaar.quote:Op maandag 1 november 2021 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nee, je moet in een democratie helemaal niet 'eerst de kamer raadplegen'. Je maakt als kabinet plannen. Voor een deel van de plannen die je maakt heb je goedkeuring van de kamer nodig, zoals dus bijvoorbeeld mondkapjes in het hoger onderwijs. Er staat nergens in het grote handboek der democratie dat de kamer geïnformeerd moet worden voordat er plannen naar de media lekken.
Nou ja, de kamer heeft wel iets meer dan een controlerende functie. De kamer is ook onderdeel van de wetgevende macht en dat is nou juist een onderwerp waarop de regering Rutte zich altijd schandalig antidemocratisch gedraagt.quote:Op maandag 1 november 2021 17:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals Rutte tijdens het vorige debat ook terecht aanhaalde. De Kamer heeft een controlerende functie. Het is niet zo dat de regering naar de pijpen danst van de Kamer.
Klopt, een fiets jatten is ook strafbaar. Dat maakt het nog niet ondemocratisch.quote:Op maandag 1 november 2021 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekken van geheime stukken is evengoed strafbaar.
Arnoud van Doorn kreeg daar ooit nog een taakstraf van 240 uur en 3 maanden voorwaardelijk voor.
Dit dus. Ik zie het somber in deze winter.quote:Op maandag 1 november 2021 17:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan moet je het kabinet wegsturen. En vervolgens zelf een nieuw kabinet aan (laten) stellen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de kamer heeft wel iets meer dan een controlerende functie. De kamer is ook onderdeel van de wetgevende macht en dat is nou juist een onderwerp waarop de regering Rutte zich altijd schandalig antidemocratisch gedraagt.
Daar heb je gelijk in al vind ik het niet echt normaal in een voorbeeldfunctie om dat te doen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, een fiets jatten is ook strafbaar. Dat maakt het nog niet ondemocratisch.
Dat kabinet is al weg gestuurd?quote:Op maandag 1 november 2021 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan moet je het kabinet wegsturen. En vervolgens zelf een nieuw kabinet aan (laten) stellen.
Hebben ze al een keer geprobeerd.quote:Op maandag 1 november 2021 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan moet je het kabinet wegsturen. En vervolgens zelf een nieuw kabinet aan (laten) stellen.
Andersom is dat evenzeer het geval, dat er geen onderzoekdata is waaruit vastgesteld kan worden dat mondlapjes in welke aantallen helpen om besmettingen laat staan ziekenhuisopname te voorkomen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt vast goede onderzoeksdata hoe je tot die conclusie gekomen bent.
Of wacht, waarschijnlijk niet, hè?
Opgestapt*quote:
Heb je iets meegekregen van dat hele formatiegebeuren?quote:Op maandag 1 november 2021 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeer attent, dank je. Ik maak me over het gevaccineerd zijn niet zo'n zorgen, gelukkig.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat mag.
Wat Chatnox zei .. de herfst is nog niet voorbij.
Ik hoop dat het jou en jouw omgeving bespaard blijft.
Denk het niet. Geen draagvlak bij werkgevers.quote:Op maandag 1 november 2021 17:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kun je als Kamer hoog en laag gaan springen. Deze Kamer heeft het mandaat van de bevolking. Als we als volk andere mensen hadden gewild hadden we niet op dezelfde partijen (en mensen) moeten stemmen. En deze Kamer is traag met formeren.quote:Op maandag 1 november 2021 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je iets meegekregen van dat hele formatiegebeuren?
Nederlanders hebben hetzelfde zooitje mandaat gegeven om het doodleuk nog eens te doen..quote:Op maandag 1 november 2021 17:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Opgestapt*
En dat de Kamer er zo lang over doet een nieuwe regering te vormen kun je de regering niet verwijten.
(Ik snap ook wel dat het veel overlap is, maar dat is wel hoe het staatsrechterlijk werkt)
Dat is de bijvangst, maar zeker niet de primaire taak.quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.
Dat komt ook doordat ze als een stel kleuters onderling aan het kibbelen zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 17:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]En deze Kamer is traag met formeren.
Altijd mooi hoe men de (papieren) codes st/deelt.quote:
Lachwekkend inderdaad.quote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, 20 maanden verder en we plakken vrolijk pleisters door.
- We willen een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, maar we voeren geen vaccinatieplicht in want dat kan niet of durven we niet.
- We willen een 'veilige' openbare ruimte bieden dus voeren we een QR-/coronacheck in, maar niet op plekken waar de meeste ongevaccineerden samenkomen (kerken in de biblebelt, moskeen in de Randstad), want dat kan niet of durven we niet.
- We willen geen zorg afschalen, maar hebben er niks aan gedaan om die capaciteit sinds het begin van de crisis op te voeren.
- We hebben genoeg vaccins liggen om intussen alle kwetsbare groepen een (vrijwillig) booster gegeven te hebben, maar zijn er nog niet eens aan begonnen.
Nee, we gaan wegwerpmaskertjes dragen bij de kapper en in de bibliotheek, en we moeten een QR laten zien als we bij de Chinees onze bestelling gaan afhalen.
Exact dit.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.
Maar dat is bnw om zo te denken.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zodra de ziekenhuizen niet meer overspoelen is die coronapas weg.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eh wat? De kamer formeert niet.quote:Op maandag 1 november 2021 17:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je als Kamer hoog en laag gaan springen. Deze Kamer heeft het mandaat van de bevolking. Als we als volk andere mensen hadden gewild hadden we niet op dezelfde partijen (en mensen) moeten stemmen. En deze Kamer is traag met formeren.
Werd ingevoerd toen het niet zo erg was en er fijn zorg ingehaald kon worden.quote:Op maandag 1 november 2021 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Zodra de ziekenhuizen niet meer overspoelen is die coronapas weg.
Nee joh, dit is allemaal voor onze gezondheid! Kijk maar naar die foto's waarop wereldleiders allemaal braaf de regels volgen en blijkbaar doodsbang zijn voor corona.quote:
Ik vraag me af wat de noodzaak nog ia als de ziekenhuizen niet meer overspoelen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zodra de ziekenhuizen niet meer overspoelen is die coronapas weg.
Zie je, je kunt prima ontkennen dat dit een opmaat naar meer is...
Maar het zegt helemaal niet dat je gevaccineerd bent. Het kan ook zeggen dat je getest bent. Of genezen. Dus je aanname klopt al niet.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jawel, want social credit system, je weetz. Ze willen volledige controle over ons allemaal!quote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de noodzaak nog ia als de ziekenhuizen niet meer overspoelen.
Alsof Hugo en Mark die coronapas bewust willen houden als één of andere psychotische power-trip.
quote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee joh, dit is allemaal voor onze gezondheid! Kijk maar naar die foto's waarop wereldleiders allemaal braaf de regels volgen en blijkbaar doodsbang zijn voor corona.
Je bent een wappie, dit is gewoon nodig, kijk naar de drama's in scandinavie, of afrika!
Volledige controle is nog altijd een middel, geen doel op zich.quote:Op maandag 1 november 2021 17:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel, want social credit system, je weetz. Ze willen volledige controle over ons allemaal!
Overheden denken dat niet anders liepen ze zelf wel altijd met zo'n ding.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang overheden nog steeds denken dat ze met wegwerp mondkapjes en QR-checks een besmettelijk virus kunnen indammen in het winterseizoen, wordt het niks.
He, het is niet mijn idee, he. Ik weet ook niet precies wat het is waar(om) ze dan totale controle willen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volledige controle is nog altijd een middel, geen doel op zich.
Je vergeet er nog een.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
jij wilt zeggen dat politici geen controle willen?quote:Op maandag 1 november 2021 17:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel, want social credit system, je weetz. Ze willen volledige controle over ons allemaal!
Het gebruik van de app is braaf zijn. Getest, genezen, gevaccineerd en ja, ook als je een code hebt gestolen, geleend, gekocht of gefabriceerd.quote:Op maandag 1 november 2021 17:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het zegt helemaal niet dat je gevaccineerd bent. Het kan ook zeggen dat je getest bent. Of genezen. Dus je aanname klopt al niet.
Dit was gewoon voorspelbaar ja. Los van wat je er verder van vindt.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
Niet aan meedoen dus.quote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit was gewoon voorspelbaar ja. Los van wat je er verder van vindt.
Hoe dan en vertel waar dat door wie is uitgezocht.quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.
Daar is ook nog wel wat op af te dingen natuurlijk. Dikke winst van Sigrid ‘zo progressief mogelijk’ Kaag, 5 zetels Omtzigt. Ik snap dat dat een leuk frame is als je van de VVD bent. Maar of het helemaal terecht is weet ik nog zo net niet.quote:Op maandag 1 november 2021 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederlanders hebben hetzelfde zooitje mandaat gegeven om het doodleuk nog eens te doen..
Ff over praten met je sportschool en anders zijn er altijd nog leencodes, een plaatje van de papieren editie gaat een jaar lang mee.quote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Ga 5x per week na de sportschool, word dus 5x per week testen. Wordt duur grapje voor Hugo.
Die pas is ook tijdelijk en moet telkens weer vernieuwd wordenquote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Veel mensen denken nog steeds dat die pas tijdelijk is.
Tot ze een eigen bijdrage invoeren voor die tests, dat zou nog wel een verrassing kunnen zijn binnenkort.quote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Ga 5x per week na de sportschool, word dus 5x per week testen. Wordt duur grapje voor Hugo.
Gewoon 100% laten afdragen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tot ze een eigen bijdrage invoeren voor die tests, dat zou nog wel een verrassing kunnen zijn binnenkort.
Hmm.. eens met zelf betalen, oneens met meer QR locaties.. lastig. Er moet over het hele beleid breed geen geld meer verpilt worden aan sectoren die je toch de nek om draait of testen waar je niets mee bereikt. Liever dan investeren zodat we over 20 jaar een beter zorgsysteem hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 18:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Gewoon 100% laten afdragen.
Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor de testen van wappies?
Geen ideequote:Op maandag 1 november 2021 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe is het met mondkappen op locaties waar toegangsbeleid wordt gehanteerd? Is dat al bekend?
Je hebt een acute probleem wat je niet met een zak geld gaat oplossen.quote:Op maandag 1 november 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hmm.. eens met zelf betalen, oneens met meer QR locaties.. lastig. Er moet over het hele beleid breed geen geld meer verpilt worden aan sectoren die je toch de nek om draait of testen waar je niets mee bereikt. Liever dan investeren zodat we over 20 jaar een beter zorgsysteem hebben.
Dat zou toch wel echt idioot zijn als het daar weer zou moeten. In het museum ofzo, waar je toch al niet al te dicht bij andere mensen komt over het algemeenquote:Op maandag 1 november 2021 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe is het met mondkappen op locaties waar toegangsbeleid wordt gehanteerd? Is dat al bekend?
Zou toch debiel zijn als je op evenementenlocaties een mondkap moet dragen? Op locaties waar mensen niet negatief getest zijn (of gevaccineerd) snap ik het nog een heel klein beetje, maar mag toch hopen dat het daar niet is.quote:
Musea zinspeelden er op dat het daar zou moeten, maar weet niet of dat ook zo is. Zou echt debiel zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 18:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat zou toch wel echt idioot zijn als het daar weer zou moeten. In het museum ofzo, waar je toch al niet al te dicht bij andere mensen komt over het algemeen
Het gaat niet om de regels. Het gaat om instelling van het klootjesvolk. In NL word je als een mongooltje gezien als je aan de regels houdt.quote:Op maandag 1 november 2021 18:09 schreef vosss het volgende:
Weet iemand zo wat de huidige regels in Portugal zijn en hoe het daar nu gaat?
En dat is wat Nederland zo mooi maakte, ooit. Maar nu lopen we netjes in de pas.quote:Op maandag 1 november 2021 18:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Het gaat niet om de regels. Het gaat om instelling van het klootjesvolk. In NL word je als een mongooltje gezien als je aan de regels houdt.
In buitenland word je als een mongooltje gezien als je niet aan de regels houdt.
Jij bent zo te lezen nog nooit in Zuid- of Oost-Europa geweest.quote:Op maandag 1 november 2021 18:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Het gaat niet om de regels. Het gaat om instelling van het klootjesvolk. In NL word je als een mongooltje gezien als je aan de regels houdt.
In buitenland word je als een mongooltje gezien als je niet aan de regels houdt.
Uw reiservaring bestaat uit Duitsland en Japan?quote:Op maandag 1 november 2021 18:11 schreef xminator het volgende:
[..]
We zijn er nog niet, maar als we elke eigen nationale identiteit verloren hebben, kunnen we het hebben over ons Nieuw Europa.quote:Op maandag 1 november 2021 18:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is wat Nederland zo mooi maakte, ooit. Maar nu lopen we netjes in de pas.
En dan komt alles goed met de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |