1 kijkje op de frontpage bij COR berichtenquote:Op maandag 1 november 2021 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat had ik niet verwacht. Tot nu toe kwamen er wel vrij genuanceerde antwoorden uit, ook al ben ik 't er niet mee eens
Er zijn meer tegengeluiden te horen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat hebben ze precies gedaan om te zorgen dat het een fijne plaats is om te werken of om te zorgen dat er uberhaupt meer bedden beschikbaar komen? Alleen afgeven op jongeren, horeca of sportscholen.
Kritiek vanuit artsen op het beleid word volgens mij ook niet echt hartelijk ontvangen. (zie bijv Armand Girbis)
quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_94184622
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.
Bestaat die nogquote:
de motie van fvd om het qr code gebruik niet uit de breiden was toch zo dom en slecht geformuleerd?quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Ronald het volgende:
Die QR code wordt wel steeds meer een kapstok om echt van alles aan op te hangen.
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.quote:Evenmin wordt de coronapas uitgebreid naar de werkvloer en het hoger onderwijs, opties die het kabinet wel heeft onderzocht. Een wetswijziging op dit vlak wil het kabinet wel voor de zekerheid voorbereiden.
Je weet wel wat ik bedoel. Maar ik neem het jou niet kwalijk hoor. Dit is het.quote:
Dude.quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.
In de categorie: "See What You Made Me Do!"quote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Juist de mensen die tegen de QR code waren hebben dit in de hand gewerkt, knap gedaan
Natuurlijk, dit is een opwarmertje.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef leolinedance het volgende:
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
[..]
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.
Hij was ook dom en slecht geformuleerd. De motie zei namelijk dat het niet gebruikt mocht worden om een social credit systeem in te voeren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
de motie van fvd om het qr code gebruik niet uit de breiden was toch zo dom en slecht geformuleerd?
Yeah, right. Hier heb je je resultaat.
Check deze gastquote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Vaccinaties helpen niet tegen besmettingen,
Dat is niet belangrijk, de besmettingen tellen! Daarom is het nu code ROOD.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Vaccinaties helpen niet tegen besmettingen, die helpen tegen opnames en dood.
Damn.
Jawel, alleen niet enorm.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Damn.
Ik ken ene hele hoop mensen die de maatregelen vervelend vinden maar dat is het dan ook wel. Niemand die op potten en pannen gaat slaan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken niemand die maatregelen prettig vind of toejuicht. Ik ken er genoeg die nog te beroerd zijn voor hun mening uit te komen en ik ken er nog meer die ook daad bij het woord durven voegen als het eenmaal zo ver is.
Maar als ik in de PDF kijk van 10 september hadden we 28-08 toen nog minder bedden open:quote:Op maandag 1 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
\
Met ~230 IC bedden in gebruik met coronapatiënten moet je dus weer afschalen.
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En daar zijn we dus te braaf voor. Als ze de horeca willen sluiten dat sluiten horeca tenten ook gewoon. Kunnen ze wel uit protest open blijven, maar dan krijgen ze boetes waardoor ze alleen maar verder van huis zijn.
Snap je het nu nog niet? Dat is best knap te noemenquote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.quote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef SilverEyes het volgende:
Niet voor niets dat over twee weken geëvalueerd wordt. Dit gaat natuurlijk bijna tot niets helpen, dan kunnen ze mooi over twee weken de coronapas breed invoeren.
Niet dat dat gaat helpen, maar goed .
Vakantietijdquote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar als ik in de PDF kijk van 10 september hadden we 28-08 toen nog minder bedden open:
https://lcps.nu/wp-content/uploads/210919_ZHC.pdf
28-8:
IC Covid : 224
IC Non Covid : 494
IC beschikbaar 906
1-11:
IC Covid : 224
IC Non Covid : 555
IC beschikbaar: 975
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Damn.
Zal dan niet blijven bij één boete gok ik zo. Als ze open blijven na die eerste boete.quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?
Ligt eraan of er weer allemaal steunmaatregelen gaan komen, en daar zit het kabinet ook totaal niet op te wachten. Iedere cent die besteed wordt aan de economie draaiende houden tijdens een lockdown kan je beter besteden aan de zorg (figuurlijk dan)quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?
quote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ken ene hele hoop mensen die de maatregelen vervelend vinden maar dat is het dan ook wel. Niemand die op potten en pannen gaat slaan.
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat dat vaccin een abonnementsdienst gaat worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.
Dan heb je het meteen over de meest extreme andersdenkenden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.
Ik heb dat ook gelezen, ik weet alleen niet of dat nog steeds zo is: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccinquote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.
quote:Ook blijkt inmiddels dat gevaccineerden net zoveel virus in hun neus kunnen hebben als niet-gevaccineerde mensen. "Mensen met het deltavirus kunnen zeer hoge virusniveaus bij zich dragen en kunnen het virus ongewild naar anderen verspreiden", zegt David O'Connor, een viroloog aan de Universiteit van Wisconsin-Madison, op de nieuwspagina van het wetenschappelijke tijdschrift Nature.
Wie had dat nou verwacht? Die wappies waren zo gek nog nietquote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.
Het magnetisme valt me ook zwaar tegen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
quote:Het demissionaire kabinet kiest er nog niet voor om maatregelen alleen te laten gelden voor wie niet is gevaccineerd, bijvoorbeeld door de om te testen uit de coronapas te halen. In de Kamer is daar geen meerderheid voor. Evenmin wordt de coronapas uitgebreid naar de werkvloer en het hoger onderwijs, opties die het kabinet wel heeft onderzocht. Een wetswijziging op dit vlak wil het kabinet wel voor de zekerheid voorbereiden.
De cijfers zijn nu nog niet ernstig genoeg om echt hard in te grijpen; ik gok dat ze zelf inderdaad best weten dat de maatregelen van morgen niet genoeg gaan doen, maar dat ze niet te snel willen zijn met te harde maatregelen zodat er wel geroepen kan worden dat ze het met mindere maatregelen geprobeerd hebben. Ik geloof oprecht niet dat ze denken dat de maatregelen van morgen opeens genoeg gaan zijn om weer te dalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?
Dan laat je het 'bewust' nog twee weken verder uit de hand lopen, om vervolgens nog langer met zwaardere maatregelen te zitten.
Want waarom zou ik loon af moeten staan?quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die het wel wat vervelend vinden maar meer niet ook zo hun loon af gaan staan uit solidariteit want we doen het immers samen.
Vervelend, even wat minder geld, kan zo 8 maanden worden maar vervelend. Kleine moeite.
Het is voor de bühne met de hoop dat het natuurlijke omslagpunt snel gaat komen. Zwaardere maatregelen die wel effectief zouden zijn maken meer kapot dan een te drukke zorg.quote:Op maandag 1 november 2021 16:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?
Dan laat je het 'bewust' nog twee weken verder uit de hand lopen, om vervolgens nog langer met zwaardere maatregelen te zitten.
Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt!quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.
Ik heb een aantal maatregelen niet meer als vervelend gevonden, heb wel netjes al die tijd mijn 65 euro aan de sportschool afgetikt. Helpt dat een beetje?quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die het wel wat vervelend vinden maar meer niet ook zo hun loon af gaan staan uit solidariteit want we doen het immers samen.
Vervelend, even wat minder geld, kan zo 8 maanden worden maar vervelend. Kleine moeite.
Bedoel je de mensen die overal tegen zijn, tegen welke maatregelen dan ook.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan heb je het meteen over de meest extreme andersdenkenden.
De mensen die bv het al wel aan zagen komen dat dat TvT en QR gebeuren niet tijdelijk zou gaan zijn zou ik niet meteen op hetzelfde niveau neer zetten.
QR code voor kerkbezoek zal al een ding worden. Dat al helemaal, jaquote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Toch sta ik er niet gek van te kijken als het toch gebeurd de komende 2 á 3 jaar. We komen niet zo makkelijk van dit virus af met een paar prikjes.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |