SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dit zal op den duur toch eens moeten denk ik. Mijn indruk is dat de groep mensen die van mening is dat bepaalde sectoren geen bestaansrecht meer verdienen behoorlijk gedecimeerd is. Dus ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat maatregelen nemen geen permanente oplossing is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind deze maatregelen allemaal toch een beetje dweilen met de kraan open.
Gaan ze nog iets doen aan het lage aantal ic bedden hier in NL?
En de kapotbezuinigde gezondheidszorg?
Of wordt het geld alleen maar weggesmeten naar andere zaken, waarin we in onze vrijheden worden beperkt?I'll give you something to do![]()
Mensen die zeuren om lage aantal IC bedden zijn anno 2021 wel echt af.
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.![]()
Hee ik heb er geen last van hoor. Ik ben al volledig geintegreerd in een paralelle samenleving omdat ik dit maanden geleden al aan zag komen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.![]()
Godverquote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het zorgprobleem is niet in een jaartje op te lossen, te weinig stageplekken is een groot issue.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op maandag 1 november 2021 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hee ik heb er geen last van hoor. Ik ben al volledig geintegreerd in een paralelle samenleving omdat ik dit maanden geleden al aan zag komen.![]()
![]()
Er is ook niet zoveel wat de bevolking kán doen natuurlijk. Je kan gaan protesteren, maar dan wordt je al vrij snel neer gezet als een wappie. Wat verder? Ik hoor om me heen ook vooral dat mensen er klaar mee zijn en nieuwe maatregelen niet zien zitten, maar ze blijven wel stil. Ze accepteren het omdat het nu eenmaal moet en er niet echt mogelijkheden zijn om duidelijk in protest te komen zonder de angst te hebben dat je meteen weggezet wordt als een wappie.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.Eens.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.
Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.Hebben ze bijna twee jaar de tijd voor gehad nu. Wat is er veel veranderd in de zorg zeg. In twee dagen tijd kan je inderdaad niet structureel iets veranderen. Maar meer dan anderhalf jaar?quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.![]()
Dat snap ik ook wel slimmerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Maar het vreemde is dat de bezetting al bijna 3 maanden (1-8-2021 - 1-11-2021 rond hetzelfde niveau zit (range 180-230)quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar de huidige hoeveelheid IC opnames is al niet te behappen zonder af te schalen.
Er spelen natuurlijk ook andere zaken, maar dat de IC zwartgeblakerd is ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, dan kun je het lidmaatschap gelijk stop gaan zetten. Je kunt ze natuurlijk niet weigeren maar wel laten betalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe ga je dat als sportschoolhouder oplossen, mensen met vaccin mogen sporten en dus betalen, mensen zonder vaccin mogen niet sporten en krijgen het geld terug?
Dus vanaf morgen leveren die alweer inkomsten in zonder steun want die hebben ze nooit gehad.
Dus die kelderen al voordat er een lockdown is.
Ik vind helemaal mooi. Prachtbeleid.![]()
Vraag me wel af of dit ook zo geldt voor personal training en revalidatie maar zou theoretisch wel moeten.
Ga maar lekker thuis revalideren en de zorg hoef je niet te bellen want die hebben t druk zat.Go hard or go home![]()
Er is in die twee jaar tijd alleen maar meer uitstoom uit de zorg van personeel.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Er zijn iets van 70k ontslagen in de zorg de afgelopen decennia. Daar zullen toch vast wel een paar tussen zitten met ervaring?quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.Plaats hier uw advertentie![]()
Ja ho ho. We gaan de kern van het probleem niet aanpakken. Ben je mal.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende: [..] Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken. Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gewoon passief verzet, door alle maatregelen te negeren. Dan kan het kabinet een discotheek wel dicht gooien, maar dan mogen ze die met de politie leeg gaan ruimen en dicht spijkeren. En dat doen ze misschien voor één discotheek, niet voor de hele stapstraat.quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is ook niet zoveel wat de bevolking kán doen natuurlijk. Je kan gaan protesteren, maar dan wordt je al vrij snel neer gezet als een wappie. Wat verder? Ik hoor om me heen ook vooral dat mensen er klaar mee zijn en nieuwe maatregelen niet zien zitten, maar ze blijven wel stil. Ze accepteren het omdat het nu eenmaal moet en er niet echt mogelijkheden zijn om duidelijk in protest te komen zonder de angst te hebben dat je meteen weggezet wordt als een wappie.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Even voor de duidelijkheid, 2020 alfa variant vaccinatiegraad 70%, 2021 delta variant vaccinatiegraad 90-95%.![]()
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat hebben ze precies gedaan om te zorgen dat het een fijne plaats is om te werken of om te zorgen dat er uberhaupt meer bedden beschikbaar komen? Alleen afgeven op jongeren, horeca of sportscholen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.
Kritiek vanuit artsen op het beleid word volgens mij ook niet echt hartelijk ontvangen. (zie bijv Armand Girbis)![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-eu-bemoeilijken
Onder meer Oostenrijk en Italië hanteren de regel dat een vaccinatie maar beperkt gebruikt kan worden als coronapas. Als iemand meer dan 270 of 360 dagen geleden is geprikt, moet hij desondanks testen.
Het wordt steeds gekker.![]()
De overledenen krijgen een reisje Disney?quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Benny het volgende:
Kan niet wachten op de John de Mol-show waarin wordt gestreden om het laatste IC-bed![]()
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef zoost het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-eu-bemoeilijken
Onder meer Oostenrijk en Italië hanteren de regel dat een vaccinatie maar beperkt gebruikt kan worden als coronapas. Als iemand meer dan 270 of 360 dagen geleden is geprikt, moet hij desondanks testen.
Het wordt steeds gekker.![]()
En daar zijn we dus te braaf voor. Als ze de horeca willen sluiten dat sluiten horeca tenten ook gewoon. Kunnen ze wel uit protest open blijven, maar dan krijgen ze boetes waardoor ze alleen maar verder van huis zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon passief verzet, door alle maatregelen te negeren. Dan kan het kabinet een discotheek wel dicht gooien, maar dan mogen ze die met de politie leeg gaan ruimen en dicht spijkeren. En dat doen ze misschien voor één discotheek, niet voor de hele stapstraat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: