SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dit zal op den duur toch eens moeten denk ik. Mijn indruk is dat de groep mensen die van mening is dat bepaalde sectoren geen bestaansrecht meer verdienen behoorlijk gedecimeerd is. Dus ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat maatregelen nemen geen permanente oplossing is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind deze maatregelen allemaal toch een beetje dweilen met de kraan open.
Gaan ze nog iets doen aan het lage aantal ic bedden hier in NL?
En de kapotbezuinigde gezondheidszorg?
Of wordt het geld alleen maar weggesmeten naar andere zaken, waarin we in onze vrijheden worden beperkt?I'll give you something to do![]()
Mensen die zeuren om lage aantal IC bedden zijn anno 2021 wel echt af.
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.![]()
Hee ik heb er geen last van hoor. Ik ben al volledig geintegreerd in een paralelle samenleving omdat ik dit maanden geleden al aan zag komen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.![]()
Godverquote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het zorgprobleem is niet in een jaartje op te lossen, te weinig stageplekken is een groot issue.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op maandag 1 november 2021 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hee ik heb er geen last van hoor. Ik ben al volledig geintegreerd in een paralelle samenleving omdat ik dit maanden geleden al aan zag komen.![]()
![]()
Er is ook niet zoveel wat de bevolking kán doen natuurlijk. Je kan gaan protesteren, maar dan wordt je al vrij snel neer gezet als een wappie. Wat verder? Ik hoor om me heen ook vooral dat mensen er klaar mee zijn en nieuwe maatregelen niet zien zitten, maar ze blijven wel stil. Ze accepteren het omdat het nu eenmaal moet en er niet echt mogelijkheden zijn om duidelijk in protest te komen zonder de angst te hebben dat je meteen weggezet wordt als een wappie.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.Eens.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.
Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.Hebben ze bijna twee jaar de tijd voor gehad nu. Wat is er veel veranderd in de zorg zeg. In twee dagen tijd kan je inderdaad niet structureel iets veranderen. Maar meer dan anderhalf jaar?quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.![]()
Dat snap ik ook wel slimmerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Maar het vreemde is dat de bezetting al bijna 3 maanden (1-8-2021 - 1-11-2021 rond hetzelfde niveau zit (range 180-230)quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar de huidige hoeveelheid IC opnames is al niet te behappen zonder af te schalen.
Er spelen natuurlijk ook andere zaken, maar dat de IC zwartgeblakerd is ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, dan kun je het lidmaatschap gelijk stop gaan zetten. Je kunt ze natuurlijk niet weigeren maar wel laten betalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe ga je dat als sportschoolhouder oplossen, mensen met vaccin mogen sporten en dus betalen, mensen zonder vaccin mogen niet sporten en krijgen het geld terug?
Dus vanaf morgen leveren die alweer inkomsten in zonder steun want die hebben ze nooit gehad.
Dus die kelderen al voordat er een lockdown is.
Ik vind helemaal mooi. Prachtbeleid.![]()
Vraag me wel af of dit ook zo geldt voor personal training en revalidatie maar zou theoretisch wel moeten.
Ga maar lekker thuis revalideren en de zorg hoef je niet te bellen want die hebben t druk zat.Go hard or go home![]()
Er is in die twee jaar tijd alleen maar meer uitstoom uit de zorg van personeel.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Er zijn iets van 70k ontslagen in de zorg de afgelopen decennia. Daar zullen toch vast wel een paar tussen zitten met ervaring?quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.Plaats hier uw advertentie![]()
Ja ho ho. We gaan de kern van het probleem niet aanpakken. Ben je mal.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende: [..] Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken. Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gewoon passief verzet, door alle maatregelen te negeren. Dan kan het kabinet een discotheek wel dicht gooien, maar dan mogen ze die met de politie leeg gaan ruimen en dicht spijkeren. En dat doen ze misschien voor één discotheek, niet voor de hele stapstraat.quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is ook niet zoveel wat de bevolking kán doen natuurlijk. Je kan gaan protesteren, maar dan wordt je al vrij snel neer gezet als een wappie. Wat verder? Ik hoor om me heen ook vooral dat mensen er klaar mee zijn en nieuwe maatregelen niet zien zitten, maar ze blijven wel stil. Ze accepteren het omdat het nu eenmaal moet en er niet echt mogelijkheden zijn om duidelijk in protest te komen zonder de angst te hebben dat je meteen weggezet wordt als een wappie.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Even voor de duidelijkheid, 2020 alfa variant vaccinatiegraad 70%, 2021 delta variant vaccinatiegraad 90-95%.![]()
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat hebben ze precies gedaan om te zorgen dat het een fijne plaats is om te werken of om te zorgen dat er uberhaupt meer bedden beschikbaar komen? Alleen afgeven op jongeren, horeca of sportscholen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst maar genoeg IC-verpleegkundigen regelen voordat je bedden wil gaan opschalen.
Kritiek vanuit artsen op het beleid word volgens mij ook niet echt hartelijk ontvangen. (zie bijv Armand Girbis)![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-eu-bemoeilijken
Onder meer Oostenrijk en Italië hanteren de regel dat een vaccinatie maar beperkt gebruikt kan worden als coronapas. Als iemand meer dan 270 of 360 dagen geleden is geprikt, moet hij desondanks testen.
Het wordt steeds gekker.![]()
De overledenen krijgen een reisje Disney?quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Benny het volgende:
Kan niet wachten op de John de Mol-show waarin wordt gestreden om het laatste IC-bed![]()
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef zoost het volgende:
Onder meer Oostenrijk en Italië hanteren de regel dat een vaccinatie maar beperkt gebruikt kan worden als coronapas. Als iemand meer dan 270 of 360 dagen geleden is geprikt, moet hij desondanks testen.
En daar zijn we dus te braaf voor. Als ze de horeca willen sluiten dat sluiten horeca tenten ook gewoon. Kunnen ze wel uit protest open blijven, maar dan krijgen ze boetes waardoor ze alleen maar verder van huis zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon passief verzet, door alle maatregelen te negeren. Dan kan het kabinet een discotheek wel dicht gooien, maar dan mogen ze die met de politie leeg gaan ruimen en dicht spijkeren. En dat doen ze misschien voor één discotheek, niet voor de hele stapstraat.![]()
Goh, je verwacht het niet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Ronald het volgende:
Die QR code wordt wel steeds meer een kapstok om echt van alles aan op te hangen.What can change the nature of a man?![]()
Klopt. Daarin had een bepaalde groep mensen toch wel enigszins gelijkquote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Ronald het volgende:
Die QR code wordt wel steeds meer een kapstok om echt van alles aan op te hangen.![]()
Ehm.... met 13 jaar kom je niet op het MBO hoor!quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja ho ho. We gaan de kern van het probleem niet aanpakken. Ben je mal.
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken.![]()
![]()
Ik heb geen flauw ideequote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat hebben ze precies gedaan om te zorgen dat het een fijne plaats is om te werken of om te zorgen dat er uberhaupt meer bedden beschikbaar komen? Alleen afgeven op jongeren, horeca of sportscholen.
Kritiek vanuit artsen op het beleid word volgens mij ook niet echt hartelijk ontvangen. (zie bijv Armand Girbis)![]()
![]()
Was te verwachten ook. Haal de nieuwste booster; anders alsnog testen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef zoost het volgende:
13-jarigen op het MBOquote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Juist de mensen die tegen de QR code waren hebben dit in de hand gewerkt, knap gedaanquote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Benny het volgende:
[..]
Klopt. Daarin had een bepaalde groep mensen toch wel enigszins gelijk![]()
![]()
2023? Dat is 2 jaar en 3 maanden..quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het vreemde is dat de bezetting al bijna 3 maanden (1-8-2021 - 1-11-2023 rond hetzelfde niveau zit (range 180-230)
Er spelen natuurlijk ook andere zaken, maar dat de IC zwartgeblakerd is ?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Kan mij dat ook goed voorstellen dat ze gefrustreerd zijn omdat corona voorrang heeft op andere zorg.quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is in die twee jaar tijd alleen maar meer uitstoom uit de zorg van personeel.![]()
Meteen ook hier invoeren want wat ze in het buitenland doen is goed.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef zoost het volgende:
Het wordt steeds gekker.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Aangepast.quote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
2023? Dat is 2 jaar en 3 maanden..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Had ik ook al wel verwacht hoor, en internationaal komen we er misschien wel nooit meer vanaf bij vliegreizen naar sommige landen.quote:٩๏̯͡๏)۶![]()
Er zijn totaal 966 open bedden op de IC. Gemiddeld genomen worden zo'n 550-600 bedden gebruikt voor reguliere (en inhaal)zorg. Daarnaast moet elk ziekenhuis 1 of 2 bedden 'open' houden voor urgente ongeplande zaken (200 IC bedden blijven in principe leeg).quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het vreemde is dat de bezetting al bijna 3 maanden (1-8-2021 - 1-11-2023 rond hetzelfde niveau zit (range 180-230)
Er spelen natuurlijk ook andere zaken, maar dat de IC zwartgeblakerd is ?
Met ~230 IC bedden in gebruik met coronapatiënten moet je dus weer afschalen.![]()
Het zou zo een slechte grap kunnen zijn, maar het is gewoon de waarheid.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken.![]()
Utopie. Deal with it.quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Als iedereen hem zou nemen zouden we in ieder geval een stuk dichterbij zijn.
Het is ook een utopie om ieder jaar de maatschappij in de winter weer op te sluiten met allerlei idiote maatregelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dat is niet de reden. Wel leuk verzonnen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan mij dat ook goed voorstellen dat ze gefrustreerd zijn omdat corona voorrang heeft op andere zorg.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik ken niemand die maatregelen prettig vind of toejuicht. Ik ken er genoeg die nog te beroerd zijn voor hun mening uit te komen en ik ken er nog meer die ook daad bij het woord durven voegen als het eenmaal zo ver is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.![]()
Kun je dat eens uitleggen?quote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Juist de mensen die tegen de QR code waren hebben dit in de hand gewerkt, knap gedaan![]()
![]()
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_94184622
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.![]()
dat wordt inderdaad 2030 of zoquote:Op maandag 1 november 2021 16:18 schreef Ronald het volgende:
[..]
Had ik ook al wel verwacht hoor, en internationaal komen we er misschien wel nooit meer vanaf bij vliegreizen naar sommige landen.![]()
Oh dat had ik niet verwacht. Tot nu toe kwamen er wel vrij genuanceerde antwoorden uit, ook al ben ik 't er niet mee eensquote:![]()
![]()
Is ook erg praktisch, I know.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We gaan 13 jarigen, die zelden op de IC komen, op het MBO verplichten om te testen of vaccineren voordat ze de boeken in mogen duiken.
We gaan eerst nog even wat dingen uitproberen zodat we iets doen.
Kan niet misgaan.Go hard or go home![]()
Hoeveel zijn er in het ziekenhuis beland? En hoeveel zijn er overleden?quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.I'll give you something to do![]()
Is gekoppeld aan hoe de vaccins over langere periode nog afweer geven.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef zoost het volgende:
Het wordt steeds gekker.
Dat is nog niet heel wijd bekend. Wat wel bekend is, is dat landen die dit doen zichzelf in de vingers gaan snijden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
1 kijkje op de frontpage bij COR berichtenquote:Op maandag 1 november 2021 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat had ik niet verwacht. Tot nu toe kwamen er wel vrij genuanceerde antwoorden uit, ook al ben ik 't er niet mee eensWhat can change the nature of a man?![]()
Er zijn meer tegengeluiden te horen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat hebben ze precies gedaan om te zorgen dat het een fijne plaats is om te werken of om te zorgen dat er uberhaupt meer bedden beschikbaar komen? Alleen afgeven op jongeren, horeca of sportscholen.
Kritiek vanuit artsen op het beleid word volgens mij ook niet echt hartelijk ontvangen. (zie bijv Armand Girbis)
Al lang voor de coronacrisis zagen wij, als SEH-artsen, dit zorgprobleem toenemen. Dit kabinet heeft de afgelopen 20 maanden de ondercapaciteit niet willen oplossen, terwijl dit probleem er al jaren aan zat te komen. Er is niet adequaat ingegrepen toen, juist tijdens de coronacrisis, de ‘handen aan het bed’ verder afnamen. Sterker nog, de huidige coalitie wil de spoedzorg verder uitkleden. Juist wij, als SEH-artsen, hebben inzicht in werkdruk op de Spoedeisende Hulp en in de ziekenhuisbezetting, omdat wij patiënten opnemen voor bijna alle medisch specialismen.
Waarom is er niet meer waardering gekomen voor het mooie beroep van verpleegkundige, door bijvoorbeeld hogere salariëring en betere secundaire arbeidsvoorwaarden? Waarom is er in de afgelopen 20 maanden niet voor gezorgd dat er veel meer verpleegkundigen werden opgeleid of als herintreder de weg terug zijn gaan vinden naar ‘het bed’? Waar was de wervingscampagne, waar was het budget? Het is logisch dat wanneer er meer handen aan het bed staan, de gemiddelde werkdruk daalt en verpleegkundigen duurzaam met plezier inzetbaar blijven.![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.
Nee, dit kan niet.![]()
Bestaat die nogquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
de motie van fvd om het qr code gebruik niet uit de breiden was toch zo dom en slecht geformuleerd?quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Ronald het volgende:
Die QR code wordt wel steeds meer een kapstok om echt van alles aan op te hangen.
Yeah, right. Hier heb je je resultaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringenGodverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.quote:Evenmin wordt de coronapas uitgebreid naar de werkvloer en het hoger onderwijs, opties die het kabinet wel heeft onderzocht. Een wetswijziging op dit vlak wil het kabinet wel voor de zekerheid voorbereiden.![]()
Je weet wel wat ik bedoel. Maar ik neem het jou niet kwalijk hoor. Dit is het.quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dude.quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.
Vaccinaties helpen niet tegen besmettingen, die helpen tegen opnames en dood.
Damn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de categorie: "See What You Made Me Do!"quote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Juist de mensen die tegen de QR code waren hebben dit in de hand gewerkt, knap gedaan![]()
Natuurlijk, dit is een opwarmertje.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef leolinedance het volgende:
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
[..]
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.![]()
Hij was ook dom en slecht geformuleerd. De motie zei namelijk dat het niet gebruikt mocht worden om een social credit systeem in te voeren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
de motie van fvd om het qr code gebruik niet uit de breiden was toch zo dom en slecht geformuleerd?
Yeah, right. Hier heb je je resultaat.
Al hadden ze gezegd: "Het gebruik van de coronapas mag niet in meer sectoren dan in de huidige situatie het geval is, indien er sectoren aan toegevoegd moeten worden moet de tweede kamer hierop apart bevraagd worden" was het een ander verhaal.![]()
Check deze gastquote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Vaccinaties helpen niet tegen besmettingen,
What can change the nature of a man?![]()
Dat is niet belangrijk, de besmettingen tellen! Daarom is het nu code ROOD.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Damn.![]()
Jawel, alleen niet enorm.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Damn.Makkelijk eerste![]()
Niet voor niets dat over twee weken geëvalueerd wordt. Dit gaat natuurlijk bijna tot niets helpen, dan kunnen ze mooi over twee weken de coronapas breed invoeren.
Niet dat dat gaat helpen, maar goed .![]()
Ik ken ene hele hoop mensen die de maatregelen vervelend vinden maar dat is het dan ook wel. Niemand die op potten en pannen gaat slaan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken niemand die maatregelen prettig vind of toejuicht. Ik ken er genoeg die nog te beroerd zijn voor hun mening uit te komen en ik ken er nog meer die ook daad bij het woord durven voegen als het eenmaal zo ver is.![]()
Maar als ik in de PDF kijk van 10 september hadden we 28-08 toen nog minder bedden open:quote:Op maandag 1 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
\
Met ~230 IC bedden in gebruik met coronapatiënten moet je dus weer afschalen.
https://lcps.nu/wp-content/uploads/210919_ZHC.pdf
28-8:
IC Covid : 224
IC Non Covid : 494
IC beschikbaar 906
1-11:
IC Non Covid : 555
IC beschikbaar: 975wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En daar zijn we dus te braaf voor. Als ze de horeca willen sluiten dat sluiten horeca tenten ook gewoon. Kunnen ze wel uit protest open blijven, maar dan krijgen ze boetes waardoor ze alleen maar verder van huis zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Snap je het nu nog niet? Dat is best knap te noemenquote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Een vaccinatiegraad van 100% onder de bewoners, 97% onder de werknemers, maar desondanks toch weer maatregelen zoals tijdens de eerste golf. Ik blijf het bizar vinden dat iedereen aan die prik moet, terwijl het tegen besmettingen echt niet helpt.![]()
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.quote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef SilverEyes het volgende:
Niet voor niets dat over twee weken geëvalueerd wordt. Dit gaat natuurlijk bijna tot niets helpen, dan kunnen ze mooi over twee weken de coronapas breed invoeren.
Niet dat dat gaat helpen, maar goed .![]()
Vakantietijdquote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar als ik in de PDF kijk van 10 september hadden we 28-08 toen nog minder bedden open:
https://lcps.nu/wp-content/uploads/210919_ZHC.pdf
28-8:
IC Non Covid : 494
IC beschikbaar 906
1-11:
IC Non Covid : 555
IC beschikbaar: 975![]()
![]()
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Damn.![]()
Zal dan niet blijven bij één boete gok ik zo. Als ze open blijven na die eerste boete.quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?![]()
Ligt eraan of er weer allemaal steunmaatregelen gaan komen, en daar zit het kabinet ook totaal niet op te wachten. Iedere cent die besteed wordt aan de economie draaiende houden tijdens een lockdown kan je beter besteden aan de zorg (figuurlijk dan)quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want hoe groot is het verschil tussen een half jaar lang nul omzet, en wel omzet + boete?Makkelijk eerste![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ken ene hele hoop mensen die de maatregelen vervelend vinden maar dat is het dan ook wel. Niemand die op potten en pannen gaat slaan.
What can change the nature of a man?![]()
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.![]()
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.
Dan laat je het 'bewust' nog twee weken verder uit de hand lopen, om vervolgens nog langer met zwaardere maatregelen te zitten.![]()
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat dat vaccin een abonnementsdienst gaat worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan heb je het meteen over de meest extreme andersdenkenden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.
De mensen die bv het al wel aan zagen komen dat dat TvT en QR gebeuren niet tijdelijk zou gaan zijn zou ik niet meteen op hetzelfde niveau neer zetten.![]()
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De maatregelen van morgen worden denk ik voornamelijk ingevoerd zodat ze over twee weken kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben proberen te fixen zonder sluitingen/verdergaande maatregelen. Zichzelf indekken.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik heb dat ook gelezen, ik weet alleen niet of dat nog steeds zo is: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccinquote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laatste cijfers die ik las beschermen vaccinaties wel degelijk tegen de overdracht, die is 63 tot 70% minder bij gevaccineerden.quote:Ook blijkt inmiddels dat gevaccineerden net zoveel virus in hun neus kunnen hebben als niet-gevaccineerde mensen. "Mensen met het deltavirus kunnen zeer hoge virusniveaus bij zich dragen en kunnen het virus ongewild naar anderen verspreiden", zegt David O'Connor, een viroloog aan de Universiteit van Wisconsin-Madison, op de nieuwspagina van het wetenschappelijke tijdschrift Nature.![]()
Wie had dat nou verwacht? Die wappies waren zo gek nog nietquote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Goh, krijgen de wappies toch steeds meer gelijk.![]()
![]()
Het magnetisme valt me ook zwaar tegen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Waarin krijgen ze dan gelijk ? er is nog steeds geen microchip in het vaccin gevonden.![]()
![]()
Ik vraag me af of de mensen die het wel wat vervelend vinden maar meer niet ook zo hun loon af gaan staan uit solidariteit want we doen het immers samen.
Vervelend, even wat minder geld, kan zo 8 maanden worden maar vervelend. Kleine moeite.
Go hard or go home![]()
Mocht iemand nog op zoek zijn naar mondkapjes... Die Grenze heeft momenteel nog een actie lopen:
50 blauwe mondkapjes (wegwerp, niet-medisch) voor ¤1,99
50 zwarte mondkpajes (wegwerp, niet medisch) voor ¤2,99
Je krijgt er een gratis flesje handalcohol bij.
Be like Sywert... Doe er je voordeel mee.![]()
Ik vraag me af of er een kamermeerderheid te krijgen is voor een QR zonder test voor de ongevaccineerden. De VVD en D66 vast, maar CU?quote:Het demissionaire kabinet kiest er nog niet voor om maatregelen alleen te laten gelden voor wie niet is gevaccineerd, bijvoorbeeld door de om te testen uit de coronapas te halen. In de Kamer is daar geen meerderheid voor. Evenmin wordt de coronapas uitgebreid naar de werkvloer en het hoger onderwijs, opties die het kabinet wel heeft onderzocht. Een wetswijziging op dit vlak wil het kabinet wel voor de zekerheid voorbereiden.![]()
De cijfers zijn nu nog niet ernstig genoeg om echt hard in te grijpen; ik gok dat ze zelf inderdaad best weten dat de maatregelen van morgen niet genoeg gaan doen, maar dat ze niet te snel willen zijn met te harde maatregelen zodat er wel geroepen kan worden dat ze het met mindere maatregelen geprobeerd hebben. Ik geloof oprecht niet dat ze denken dat de maatregelen van morgen opeens genoeg gaan zijn om weer te dalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?
Dan laat je het 'bewust' nog twee weken verder uit de hand lopen, om vervolgens nog langer met zwaardere maatregelen te zitten.![]()
Want waarom zou ik loon af moeten staan?quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die het wel wat vervelend vinden maar meer niet ook zo hun loon af gaan staan uit solidariteit want we doen het immers samen.
Vervelend, even wat minder geld, kan zo 8 maanden worden maar vervelend. Kleine moeite.![]()
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is voor de bühne met de hoop dat het natuurlijke omslagpunt snel gaat komen. Zwaardere maatregelen die wel effectief zouden zijn maken meer kapot dan een te drukke zorg.quote:Op maandag 1 november 2021 16:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zij moeten toch ook inzien dat dit niet significant gaat helpen?
Dan laat je het 'bewust' nog twee weken verder uit de hand lopen, om vervolgens nog langer met zwaardere maatregelen te zitten.Makkelijk eerste![]()
Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt!quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.![]()
Ik heb een aantal maatregelen niet meer als vervelend gevonden, heb wel netjes al die tijd mijn 65 euro aan de sportschool afgetikt. Helpt dat een beetje?quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Vervelend, even wat minder geld, kan zo 8 maanden worden maar vervelend. Kleine moeite.![]()
Bedoel je de mensen die overal tegen zijn, tegen welke maatregelen dan ook.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan heb je het meteen over de meest extreme andersdenkenden.
De mensen die bv het al wel aan zagen komen dat dat TvT en QR gebeuren niet tijdelijk zou gaan zijn zou ik niet meteen op hetzelfde niveau neer zetten.![]()
QR code voor kerkbezoek zal al een ding worden. Dat al helemaal, jaquote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.![]()
Toch sta ik er niet gek van te kijken als het toch gebeurd de komende 2 á 3 jaar. We komen niet zo makkelijk van dit virus af met een paar prikjes.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.![]()
Ok dan pakken we een datum na de vakanties:quote:
11-9-2021 (1 week na het eindigen van schoolvakanties)
IC Non Covid : 558 (vandaag 555)
IC Covid : 211 (vandaag 232)
IC Beschikbaar 957 (vandaag 975)
De situatie was toen toch bijna net zo nijpend of richting afschalen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Valt wel mee denk ik. Waren wat grote havens bezet toch?quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Was in Italië ook al zo.
Volgens mij hadden ze meer last van de 100.000 werknemers die zich ziek hadden gemeld tijdens eerste dag QR plicht op werkvloer.Zonder wrijving geen glans![]()
Maar goed, 20 maanden verder en we plakken vrolijk pleisters door.
- We willen een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, maar we voeren geen vaccinatieplicht in want dat kan niet of durven we niet.
- We willen een 'veilige' openbare ruimte bieden dus voeren we een QR-/coronacheck in, maar niet op plekken waar de meeste ongevaccineerden samenkomen (kerken in de biblebelt, moskeen in de Randstad), want dat kan niet of durven we niet.
- We willen geen zorg afschalen, maar hebben er niks aan gedaan om die capaciteit sinds het begin van de crisis op te voeren.
- We hebben genoeg vaccins liggen om intussen alle kwetsbare groepen een (vrijwillig) booster gegeven te hebben, maar zijn er nog niet eens aan begonnen.
Nee, we gaan wegwerpmaskertjes dragen bij de kapper en in de bibliotheek, en we moeten een QR laten zien als we bij de Chinees onze bestelling gaan afhalen.![]()
Ik bedoel de mensen die liever zien dat ze ingrijpen waar het ook echt kan helpen (denk aan biblebelt en gerichte maatregelen op ongevaccineerden) die zich tegelijkertijd ook al wel beseften dat dat TvT en QR gebeuren niet bepaald iets tijdelijk zou gaan zijn. Er is een enorm grijs gebied tussen wappie & iemand die blind achter de regering aan loopt.quote:Op maandag 1 november 2021 16:33 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen die overal tegen zijn, tegen welke maatregelen dan ook.![]()
Begrijp me niet verkeerd, laatste wat ik wil is zware maatregelen. Alleen ik wil nog minder graag weer van december tot april in een lockdown zittenquote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is voor de bühne met de hoop dat het natuurlijke omslagpunt snel gaat komen. Zwaardere maatregelen die wel effectief zouden zijn maken meer kapot dan een te drukke zorg.![]()
![]()
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Was in Italië ook al zo.![]()
Ja, daarom wilde VWS ook dat ze naar 1350 gingen. Als er nog 100 grieppatiënten bij komen heb je een serieus probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ok dan pakken we een datum na de vakanties:
11-9-2021 (1 week na het eindigen van schoolvakanties)
IC Non Covid : 558 (vandaag 555)
IC Covid : 211 (vandaag 232)
IC Beschikbaar 957 (vandaag 975)
De situatie was toen toch bijna net zo nijpend of richting afschalen?![]()
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.![]()
Met de manier waarop we nu een open-dicht-open-dicht gejojo aan het doen zijn komen we NOOIT van dit virus af.quote:Op maandag 1 november 2021 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toch sta ik er niet gek van te kijken als het toch gebeurd de komende 2 á 3 jaar. We komen niet zo makkelijk van dit virus af met een paar prikjes.
Sowieso "komen we er niet van af" omdat het een endemisch virus is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaarquote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Gaan besmettingen omlaag? Dankzij QR code
Gaan besmettingen omhoog? QR code wordt niet goed gecontroleerd en nageleefd, er wordt mee gefraudeerd etc.![]()
Binnenkort mag je alleen nog naar de snackbar als je gevaccineerd bent, geboosterd, een mondmasker draagt, getest bent, een QR hebt, 1,5 meter houdt en de juiste looprichting volgt om bij het spatscherm voor de kassa te arriveren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
En daarna lekker die frikandel speciaal naar binnen schuiven, op je gezondheid!![]()
Post van de dag. Ons coronabeleid in een notedopquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, 20 maanden verder en we plakken vrolijk pleisters door.
- We willen een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, maar we voeren geen vaccinatieplicht in want dat kan niet of durven we niet.
- We willen een 'veilige' openbare ruimte bieden dus voeren we een QR-/coronacheck in, maar niet op plekken waar de meeste ongevaccineerden samenkomen (kerken in de biblebelt, moskeen in de Randstad), want dat kan niet of durven we niet.
- We willen geen zorg afschalen, maar hebben er niks aan gedaan om die capaciteit sinds het begin van de crisis op te voeren.
- We hebben genoeg vaccins liggen om intussen alle kwetsbare groepen een (vrijwillig) booster gegeven te hebben, maar zijn er nog niet eens aan begonnen.
Nee, we gaan wegwerpmaskertjes dragen bij de kapper en in de bibliotheek, en we moeten een QR laten zien als we bij de Chinees onze bestelling gaan afhalen.![]()
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.![]()
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.![]()
Ook dit klinkt als een mooie John de Mol-showquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.![]()
Maar vanavond dromen wij eerst nog weg van het opsluiten van ongevaccineerden en meer QR codes… :/Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zie nog altijd het nut van die booster voor gezonde mensen nog niet in dus ook niet waarom die in de QR opgenomen zou moeten worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.
Als die booster de besmettelijkheid van een gevaccineerde significant vermindert, dan... laat maar komen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
QR-code voor het ziekenhuis (inclusief SEH en ICU) lijkt me heel effectief.
Maar het is wel weer armoe wat er nu gelekt wordt. Erken gewoon dat die QR-code in de huidige opzet niet werkt en doe een stap terug, maar ga niet een slechte maatregel nog verder doordrukken met de verwachting dat het dan wél gaat werken.Never explain, never apologize.![]()
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt wordenquote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaar
Gaan besmettingen omlaag? Dankzij QR code
Gaan besmettingen omhoog? QR code wordt niet goed gecontroleerd en nageleefd, er wordt mee gefraudeerd etc.![]()
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
Sterker nog, toen zijn ook de QR codes ingetrokken en opnieuw uitgevraagd, dus dat proces is ook getest![]()
![]()
Overheid heeft het beste met ons voor, dat zouden ze nooit doen als het niet nodig is!quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden![]()
@Janneke141 @trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden![]()
Ze hebben de zichtbare leugen dat het achter de code veilig zou zijn willen geloven in hun drang naar hoop.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt wordenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Lurf het volgende:
QR-code voor het ziekenhuis (inclusief SEH en ICU) lijkt me heel effectief.
Maar het is wel weer armoe wat er nu gelekt wordt. Erken gewoon dat die QR-code in de huidige opzet niet werkt en doe een stap terug, maar ga niet een slechte maatregel nog verder doordrukken met de verwachting dat het dan wél gaat werken.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Idem hier.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.![]()
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2quote:Op maandag 1 november 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.
Sterker nog, toen zijn ook de QR codes ingetrokken en opnieuw uitgevraagd, dus dat proces is ook getestwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Was in Italië ook al zo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, maar nu met aparte QR codes. Er zijn (uit mijn hoofd vorige maand) wijzigingen geweest waarin de informatie opnieuw opgehaald werd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2![]()
Het is een elektronische kooi.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.Plaats hier uw advertentie![]()
In Rome ging het er toch wel heftig aan toe.quote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat geeft maar weer aan hoe absurd die hele QR-code ueberhaupt is. Ethiek is in het coronadebat een fluïde begrip.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.Never explain, never apologize.![]()
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
Hij is al aangepast."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/
Hij is al aangepast.
In de Nederlandse app is er niets veranderd.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het is ook een vals gevoel van veiligheid. Wanneer is het veilig er weer mee te stoppen als dit virus er is om te blijven? Als je de coronacheck app dan toch hebt, waarom niet ook griepvaccinaties erin opnemen? En de rest van je vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma?quote:Op maandag 1 november 2021 16:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het is een elektronische kooi.
Het is op dit moment niet de situatie, maar als er iets is waar de overheid slecht in is is het wel de gebaande grenzen van een applicatie/project accepteren. Scope creep ligt hier heel erg op de loer.![]()
Nee. De app is aangepast.quote:Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.
In de Nederlandse app is er niets veranderd.
Je krijgt nu een QR per prik. Ik heb dus internationaal 2 QRs (waar ik er eerst 1 had)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
BNW / Coronapas wordt Social credit system?quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt wordenPlaats hier uw advertentie![]()
Er is geen aparte Nederlandse/internationale app, het is beiden de coronacheck app. Het verschil is welke QR code gegenereerd wordt en hoe.quote:Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.
In de Nederlandse app is er niets veranderd.
Onderdeel van het proces was om de QR codes in te trekken en nieuwe te genereren, los van elkaar. Dat proces is dus succesvol getest, er is geen (technische) reden waarom een derde prik niet toegevoegd kan worden. Of dat wel of niet gedaan wordt is een losse discussie.![]()
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. De app is aangepast.
Je krijgt nu een QR per prik. Ik heb dus internationaal 2 QRs (waar ik er eerst 1 had).
Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?blablablabla![]()
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Absoluut.
Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.
Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal!- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
En sportschool.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?![]()
Ja, en naar de sportschool of whatever.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?
Maar de kerken en de moskee blijven bulletproof.
Dus als een ongevaccineerde een fissa wilt geven zou ik daar een zaaltje huren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.
Go hard or go home![]()
13 oktober is die update geweest. En hij is echt aangepast.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.
Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.
Dat aan de criteria voor de Nederlandse code niets is veranderd, bestrijd toch niemand?
Ik had het over het internationale bewijs.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.
Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.
Ik durf best te stellen dat de enige reden dat een social credit system hier moeilijk is is vanwege die 'domme privacywet'.![]()
Er staat niet eens 'Ik ben 1x gevaccineerd' bijquote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef capricia het volgende:
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/
Hij is al aangepast.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: