Ok dan pakken we een datum na de vakanties:quote:
Valt wel mee denk ik. Waren wat grote havens bezet toch?quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Ik bedoel de mensen die liever zien dat ze ingrijpen waar het ook echt kan helpen (denk aan biblebelt en gerichte maatregelen op ongevaccineerden) die zich tegelijkertijd ook al wel beseften dat dat TvT en QR gebeuren niet bepaald iets tijdelijk zou gaan zijn. Er is een enorm grijs gebied tussen wappie & iemand die blind achter de regering aan loopt.quote:Op maandag 1 november 2021 16:33 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen die overal tegen zijn, tegen welke maatregelen dan ook.
Begrijp me niet verkeerd, laatste wat ik wil is zware maatregelen. Alleen ik wil nog minder graag weer van december tot april in een lockdown zittenquote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is voor de bühne met de hoop dat het natuurlijke omslagpunt snel gaat komen. Zwaardere maatregelen die wel effectief zouden zijn maken meer kapot dan een te drukke zorg.
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Ja, daarom wilde VWS ook dat ze naar 1350 gingen. Als er nog 100 grieppatiënten bij komen heb je een serieus probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ok dan pakken we een datum na de vakanties:
11-9-2021 (1 week na het eindigen van schoolvakanties)
IC Non Covid : 558 (vandaag 555)
IC Covid : 211 (vandaag 232)
IC Beschikbaar 957 (vandaag 975)
De situatie was toen toch bijna net zo nijpend of richting afschalen?
Met de manier waarop we nu een open-dicht-open-dicht gejojo aan het doen zijn komen we NOOIT van dit virus af.quote:Op maandag 1 november 2021 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toch sta ik er niet gek van te kijken als het toch gebeurd de komende 2 á 3 jaar. We komen niet zo makkelijk van dit virus af met een paar prikjes.
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaarquote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Binnenkort mag je alleen nog naar de snackbar als je gevaccineerd bent, geboosterd, een mondmasker draagt, getest bent, een QR hebt, 1,5 meter houdt en de juiste looprichting volgt om bij het spatscherm voor de kassa te arriveren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Post van de dag. Ons coronabeleid in een notedopquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, 20 maanden verder en we plakken vrolijk pleisters door.
- We willen een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, maar we voeren geen vaccinatieplicht in want dat kan niet of durven we niet.
- We willen een 'veilige' openbare ruimte bieden dus voeren we een QR-/coronacheck in, maar niet op plekken waar de meeste ongevaccineerden samenkomen (kerken in de biblebelt, moskeen in de Randstad), want dat kan niet of durven we niet.
- We willen geen zorg afschalen, maar hebben er niks aan gedaan om die capaciteit sinds het begin van de crisis op te voeren.
- We hebben genoeg vaccins liggen om intussen alle kwetsbare groepen een (vrijwillig) booster gegeven te hebben, maar zijn er nog niet eens aan begonnen.
Nee, we gaan wegwerpmaskertjes dragen bij de kapper en in de bibliotheek, en we moeten een QR laten zien als we bij de Chinees onze bestelling gaan afhalen.
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook dit klinkt als een mooie John de Mol-showquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.
Ik zie nog altijd het nut van die booster voor gezonde mensen nog niet in dus ook niet waarom die in de QR opgenomen zou moeten worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt wordenquote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaar
Gaan besmettingen omlaag? Dankzij QR code
Gaan besmettingen omhoog? QR code wordt niet goed gecontroleerd en nageleefd, er wordt mee gefraudeerd etc.
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
Overheid heeft het beste met ons voor, dat zouden ze nooit doen als het niet nodig is!quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden
@Janneke141 @trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden
Ze hebben de zichtbare leugen dat het achter de code veilig zou zijn willen geloven in hun drang naar hoop.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Lurf het volgende:
QR-code voor het ziekenhuis (inclusief SEH en ICU) lijkt me heel effectief.
Maar het is wel weer armoe wat er nu gelekt wordt. Erken gewoon dat die QR-code in de huidige opzet niet werkt en doe een stap terug, maar ga niet een slechte maatregel nog verder doordrukken met de verwachting dat het dan wél gaat werken.
Idem hier.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2quote:Op maandag 1 november 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.
Sterker nog, toen zijn ook de QR codes ingetrokken en opnieuw uitgevraagd, dus dat proces is ook getest
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Was in Italië ook al zo.
Ja, maar nu met aparte QR codes. Er zijn (uit mijn hoofd vorige maand) wijzigingen geweest waarin de informatie opnieuw opgehaald werd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2
Het is een elektronische kooi.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
In Rome ging het er toch wel heftig aan toe.quote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.
Dat geeft maar weer aan hoe absurd die hele QR-code ueberhaupt is. Ethiek is in het coronadebat een fluïde begrip.quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/
Hij is al aangepast.
Het is ook een vals gevoel van veiligheid. Wanneer is het veilig er weer mee te stoppen als dit virus er is om te blijven? Als je de coronacheck app dan toch hebt, waarom niet ook griepvaccinaties erin opnemen? En de rest van je vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma?quote:Op maandag 1 november 2021 16:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het is een elektronische kooi.
Nee. De app is aangepast.quote:Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.
In de Nederlandse app is er niets veranderd.
BNW / Coronapas wordt Social credit system?quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is geen aparte Nederlandse/internationale app, het is beiden de coronacheck app. Het verschil is welke QR code gegenereerd wordt en hoe.quote:Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.
In de Nederlandse app is er niets veranderd.
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. De app is aangepast.
Je krijgt nu een QR per prik. Ik heb dus internationaal 2 QRs (waar ik er eerst 1 had).
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Absoluut.
Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.
Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal!
En sportschool.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?
Ja, en naar de sportschool of whatever.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?
quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.
13 oktober is die update geweest. En hij is echt aangepast.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.
Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.
Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.
Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.
Er staat niet eens 'Ik ben 1x gevaccineerd' bijquote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef capricia het volgende:
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/
Hij is al aangepast.
Ben er wel klaar mee.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef Benny het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar mondkapjes... Die Grenze heeft momenteel nog een actie lopen:
50 blauwe mondkapjes (wegwerp, niet-medisch) voor ¤1,99
50 zwarte mondkpajes (wegwerp, niet medisch) voor ¤2,99
Je krijgt er een gratis flesje handalcohol bij.
Be like Sywert... Doe er je voordeel mee.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en naar de sportschool of whatever.
Maar de kerken en de moskee blijven bulletproof.
Dus als een ongevaccineerde een fissa wilt geven zou ik daar een zaaltje huren.
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.quote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.
Ik durf best te stellen dat de enige reden dat een social credit system hier moeilijk is is vanwege die 'domme privacywet'.
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.quote:
Succes de komende maandenquote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben er wel klaar mee.
Heb braaf telkens een nieuw mondkapje gepakt, maar dat is nu voorbij.
Succes met dat controleren
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Welke verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.
Nu is het gewoon blindelings 'mag niet, want privacy' in plaats van daarvoor gewoon de juiste waarborgen in te bouwen in de app.
Tuurlijk man.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?
Dat elke plek waar je kwam waar je QR code gescand moest worden (centraal) opgeslagen wordt dat jij daar geweest bent, wanneer etc?
het zal wel wat helpen maar veel denk ik ook nietquote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!quote:Op maandag 1 november 2021 16:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?
Overigens zou ik dat, onder bepaalde voorwaarden (!!!) verantwoord vinden vanuit BCO oogpunt. Dan hadden we misschien een half jaar geleden al geen app meer gehad.
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk man.
Uiteindelijk gewoon weer in lockdown light.
We hebben het aan onszelf te danken!
Mijn glazen bol geeft aan dat dit niet de enige maatregelen gaan zijn voor de komende winter.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
allemaal doorgesnoven kerkgangers daarquote:Op maandag 1 november 2021 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
BNW / Coronapas wordt Social credit system?
Op lange termijn wel dan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?quote:
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?
Dat onder bepaalde voorwaarden is de kern van je post. Die borg je namelijk in die privacywetgeving, zodat 'onder bepaalde voorwaarden' vast staat. Je zegt nu eigenlijk zelf dat het geen domme privacywet is.
Oh en hier hoef je geen helderziende voor te zijn, als Hugo de beschikking krijgt over een speeltje wil Hugo hem ook gebruiken, zo leert de ervaring.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef leolinedance het volgende:
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
[..]
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Op lange termijn wel dan?
Vraag me af of mensen die nog pikken, de belofte was tenslotte dat vaccinatie de route was terug naar vrijheid.
Deze maatregelen gaan ook niks doen, alsof de meeste besmettingen op QR locaties plaatsvinden
too tooquote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.quote:Op maandag 1 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.
Bron- en contactonderzoek had ook bindend moeten zijn.
Hoe gaan we anders naar een duurzame oplossing toe? Elk jaar maar aan de mondkapjes en hele sectoren dicht gooien omdat we geen rake klappen willen uitdelen?
Dit land is moreel en politiek failliet.
Precies, avondklok terug!quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft iemand nog dat gifje van die pan die in de hofvijver valt?
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Galvez het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Veel mensen denken nog steeds dat die pas tijdelijk is.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.
Ik ben inmiddels wel van mening dat zachte heelmeesters stinkende wonden achter laten.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.quote:Op maandag 1 november 2021 17:08 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.
Dagklok.quote:
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.
Waarschijnlijk vanaf vanavond al. Heb de mailbox nog niet geopend.
En met een beetje mazzel kun je alsnog weer sluiten en durf je de mailbox helemaal niet meer te openen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen issues mee want jij bent gevaccineerd en vindt alles een kleine moeite en leeft vrolijk door.
Oh maar dat kan ik me helemaal voorstellen en ik geef ze groot gelijk. Maar vervolgens wel anderen als wappies wegzetten omdat zij wél uitkomen voor hun mening en ideeën.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.
Dat is ook.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!
Ja, ongekend laks.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft Rutte het gelekt? Of is ie daar verantwoordelijk voor?quote:
Pff, zo lang ze nog wel met zijn honderden in de kerk mogen zitten, denk je dat iemand zich dan aan die max 6 man thuis gaat houden?quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.
Ze kunnen beter advies voor thuis weer naar 6 mensen of zo doen en wat aan de groepsgrootte doen.
Al zal dat wel over twee weken alsnog terugkeren als de ziekenhuisopnames verder toenemen.
Dat je zonder tussenkomst van het parlement de meute informeert waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Wat maakt het een dictatuur?
Verder wel eens, zulke lekken moeten aangepakt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |