Ok dan pakken we een datum na de vakanties:quote:
Valt wel mee denk ik. Waren wat grote havens bezet toch?quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Ik bedoel de mensen die liever zien dat ze ingrijpen waar het ook echt kan helpen (denk aan biblebelt en gerichte maatregelen op ongevaccineerden) die zich tegelijkertijd ook al wel beseften dat dat TvT en QR gebeuren niet bepaald iets tijdelijk zou gaan zijn. Er is een enorm grijs gebied tussen wappie & iemand die blind achter de regering aan loopt.quote:Op maandag 1 november 2021 16:33 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen die overal tegen zijn, tegen welke maatregelen dan ook.
Begrijp me niet verkeerd, laatste wat ik wil is zware maatregelen. Alleen ik wil nog minder graag weer van december tot april in een lockdown zittenquote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is voor de bühne met de hoop dat het natuurlijke omslagpunt snel gaat komen. Zwaardere maatregelen die wel effectief zouden zijn maken meer kapot dan een te drukke zorg.
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet geloven (tegen beter weten in?) dat ze eventueel weer sectoren dicht gaan gooien. Dat zou het failliet van het coronabeleid betekenen, een enorme afgang voor Mark & Hugo. En tot woede onder de 85% die wel is gevaccineerd. Dus ik zie dat niet gebeuren.
Want als dat wel gebeurt, dan moet alles élke winter dicht. Maandenlang. Dan blijft er geen horeca meer over. Ze hebben alle regelingen niet voor niets afgeschaald, die gaan ze echt niet meer van stal halen.
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Ja, daarom wilde VWS ook dat ze naar 1350 gingen. Als er nog 100 grieppatiënten bij komen heb je een serieus probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ok dan pakken we een datum na de vakanties:
11-9-2021 (1 week na het eindigen van schoolvakanties)
IC Non Covid : 558 (vandaag 555)
IC Covid : 211 (vandaag 232)
IC Beschikbaar 957 (vandaag 975)
De situatie was toen toch bijna net zo nijpend of richting afschalen?
Met de manier waarop we nu een open-dicht-open-dicht gejojo aan het doen zijn komen we NOOIT van dit virus af.quote:Op maandag 1 november 2021 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toch sta ik er niet gek van te kijken als het toch gebeurd de komende 2 á 3 jaar. We komen niet zo makkelijk van dit virus af met een paar prikjes.
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaarquote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Binnenkort mag je alleen nog naar de snackbar als je gevaccineerd bent, geboosterd, een mondmasker draagt, getest bent, een QR hebt, 1,5 meter houdt en de juiste looprichting volgt om bij het spatscherm voor de kassa te arriveren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Post van de dag. Ons coronabeleid in een notedopquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, 20 maanden verder en we plakken vrolijk pleisters door.
- We willen een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, maar we voeren geen vaccinatieplicht in want dat kan niet of durven we niet.
- We willen een 'veilige' openbare ruimte bieden dus voeren we een QR-/coronacheck in, maar niet op plekken waar de meeste ongevaccineerden samenkomen (kerken in de biblebelt, moskeen in de Randstad), want dat kan niet of durven we niet.
- We willen geen zorg afschalen, maar hebben er niks aan gedaan om die capaciteit sinds het begin van de crisis op te voeren.
- We hebben genoeg vaccins liggen om intussen alle kwetsbare groepen een (vrijwillig) booster gegeven te hebben, maar zijn er nog niet eens aan begonnen.
Nee, we gaan wegwerpmaskertjes dragen bij de kapper en in de bibliotheek, en we moeten een QR laten zien als we bij de Chinees onze bestelling gaan afhalen.
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn al een voorbeeld die nooit meer ingevoerd moeten worden, dat betekent gewoon dat je de komende 10 jaar elk seizoen aan de mondkapjes moet.
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook dit klinkt als een mooie John de Mol-showquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die rellen zullen met ontzettend veel geweld de kop in worden gedrukt, zoals we eerder hebben kunnen zien.
Ik zie nog altijd het nut van die booster voor gezonde mensen nog niet in dus ook niet waarom die in de QR opgenomen zou moeten worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het QR systeem alsnog de oplossing natuurlijk; je hoeft alleen maar een derde booster te halen; dan werkt het wel.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt wordenquote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat de QR-code de komende tijd wel een blijvertje is en daar meer en meer aan opgehangen gaat worden. Het is natuurlijk ook niet zo tastbaar
Gaan besmettingen omlaag? Dankzij QR code
Gaan besmettingen omhoog? QR code wordt niet goed gecontroleerd en nageleefd, er wordt mee gefraudeerd etc.
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
Overheid heeft het beste met ons voor, dat zouden ze nooit doen als het niet nodig is!quote:Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |