abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201986441
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden
@Janneke141 @trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
  maandag 1 november 2021 @ 16:44:13 #127
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201986442
quote:

[..]
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe volwassen mensen in het QR-trucje getrapt zijn. Die QR-code kan straks voor zoveel meer gebruikt worden. En ten opzichte van 2019 kan het alleen maar tegen je gebruikt worden
Ze hebben de zichtbare leugen dat het achter de code veilig zou zijn willen geloven in hun drang naar hoop.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 1 november 2021 @ 16:44:18 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_201986443
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef Lurf het volgende:
QR-code voor het ziekenhuis (inclusief SEH en ICU) lijkt me heel effectief.

Maar het is wel weer armoe wat er nu gelekt wordt. Erken gewoon dat die QR-code in de huidige opzet niet werkt en doe een stap terug, maar ga niet een slechte maatregel nog verder doordrukken met de verwachting dat het dan wél gaat werken.
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_201986451
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
Idem hier.
pi_201986468
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
De app is al aangepast. Voor de internationale krijg je nu individuele QR codes als je het ververst, dan kunnen ze zien of je bijvoorbeeld 2 keer AZ en 1 keer Pfizer hebt gehad.

Sterker nog, toen zijn ook de QR codes ingetrokken en opnieuw uitgevraagd, dus dat proces is ook getest :+
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:47:00 #131
236264 crew  capricia
pi_201986472
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Als er over twee weken verplicht wordt te vaccineren als je wilt werken, denk ik dat er enorme rellen gaan uitbreken.
Was in Italië ook al zo.
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201986482
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je kon vanaf het begin toch al zien hoeveel vaccins je hebt gehad? Ik kon in elk geval zien Dose 2 of 2
Ja, maar nu met aparte QR codes. Er zijn (uit mijn hoofd vorige maand) wijzigingen geweest waarin de informatie opnieuw opgehaald werd.
pi_201986490
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
@:Janneke141 @:trein2000 en ik zijn echt maandenlang voor gek versleten omdat die coronacheck app de deur opende voor vergaande repressie.
Het is een elektronische kooi.
Plaats hier uw advertentie
  maandag 1 november 2021 @ 16:48:40 #134
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_201986492
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vond die 'enorme rellen' in Italië eigenlijk wel meevallen. Het was een stuk minder dan verwacht.
In Rome ging het er toch wel heftig aan toe.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 november 2021 @ 16:48:41 #135
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201986493
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ethisch absoluut niet verantwoord. Dat kan en mag nooit.
Dat geeft maar weer aan hoe absurd die hele QR-code ueberhaupt is. Ethiek is in het coronadebat een fluïde begrip.
Never explain, never apologize.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:49:07 #136
236264 crew  capricia
pi_201986498
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
En als ze de booster aankondigen is ineens de app aangepast dat je 3 vaccinaties nodig hebt voor een vinkje. Mark my BNW words.
https://coronacheck.nl/nl(...)ernationale-qr-code/

Hij is al aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 1 november 2021 @ 16:50:34 #137
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201986515
quote:
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.

In de Nederlandse app is er niets veranderd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201986522
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het is een elektronische kooi.
Het is ook een vals gevoel van veiligheid. Wanneer is het veilig er weer mee te stoppen als dit virus er is om te blijven? Als je de coronacheck app dan toch hebt, waarom niet ook griepvaccinaties erin opnemen? En de rest van je vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma?

Het is op dit moment niet de situatie, maar als er iets is waar de overheid slecht in is is het wel de gebaande grenzen van een applicatie/project accepteren. Scope creep ligt hier heel erg op de loer.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:52:22 #139
236264 crew  capricia
pi_201986530
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Bij de internationale codes wordt er gewoon weergegeven welke prikken je hebt gehad. Daar bepaalt het land dat controleert wanneer je een vinkje krijgt of niet.

Nee. De app is aangepast.
Je krijgt nu een QR per prik. Ik heb dus internationaal 2 QRs (waar ik er eerst 1 had).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201986537
quote:

[..]
BNW / Coronapas wordt Social credit system?
Plaats hier uw advertentie
pi_201986538
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er is geen aparte Nederlandse/internationale app, het is beiden de coronacheck app. Het verschil is welke QR code gegenereerd wordt en hoe.

Onderdeel van het proces was om de QR codes in te trekken en nieuwe te genereren, los van elkaar. Dat proces is dus succesvol getest, er is geen (technische) reden waarom een derde prik niet toegevoegd kan worden. Of dat wel of niet gedaan wordt is een losse discussie.
  maandag 1 november 2021 @ 16:53:23 #142
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201986542
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. De app is aangepast.
Je krijgt nu een QR per prik. Ik heb dus internationaal 2 QRs (waar ik er eerst 1 had).
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.

Nogmaals: Aan de criteria voor de Nederlandse code is niets veranderd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201986544
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?
blablablabla
pi_201986549
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Absoluut.

Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.

Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal!
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201986553
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Moet je straks dus serieus gevaccineerd zijn of getest om nog naar een bibliotheek te mogen?
En sportschool.
pi_201986567
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
Ja, en naar de sportschool of whatever.

Maar de kerken en de moskee blijven bulletproof.

Dus als een ongevaccineerde een fissa wilt geven zou ik daar een zaaltje huren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201986573
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:

[..]
Wat is het probleem? Grootste deel is toch gewoon gevaccineerd en maar naar binnen? Rest kan zich laten testen.
:')
Go hard or go home
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:55:45 #148
236264 crew  capricia
pi_201986574
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je krijgt een internationale QR per prik. Dat moet ook wel want de app weet niet welk land jij naartoe gaat en dus ook niet op welke prikken er wordt beoordeeld. De internationale code bevat dus alle informatie, de Nederlandse niet omdat we één of andere domme privacywet hebben.

13 oktober is die update geweest. En hij is echt aangepast.
Dat aan de criteria voor de Nederlandse code niets is veranderd, bestrijd toch niemand?

Ik had het over het internationale bewijs. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201986578
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.

Ik durf best te stellen dat de enige reden dat een social credit system hier moeilijk is is vanwege die 'domme privacywet'.
pi_201986580
quote:
Er staat niet eens 'Ik ben 1x gevaccineerd' bij -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')