Ben er wel klaar mee.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef Benny het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar mondkapjes... Die Grenze heeft momenteel nog een actie lopen:
50 blauwe mondkapjes (wegwerp, niet-medisch) voor ¤1,99
50 zwarte mondkpajes (wegwerp, niet medisch) voor ¤2,99
Je krijgt er een gratis flesje handalcohol bij.
Be like Sywert... Doe er je voordeel mee.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en naar de sportschool of whatever.
Maar de kerken en de moskee blijven bulletproof.
Dus als een ongevaccineerde een fissa wilt geven zou ik daar een zaaltje huren.
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.quote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die domme privacywet heeft voorkomen dat de coronacheck app bijhoudt wanneer je waar precies ingecheckt hebt. Dat was ook wel handig, want dan konden de intekenlijsten weg. En dan kon het kabinet bijhouden dat je maar één keer per dag naar een locatie ging.
Ik durf best te stellen dat de enige reden dat een social credit system hier moeilijk is is vanwege die 'domme privacywet'.
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.quote:
Succes de komende maandenquote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben er wel klaar mee.
Heb braaf telkens een nieuw mondkapje gepakt, maar dat is nu voorbij.
Succes met dat controleren
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Welke verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Beter naar de oorzaak kijken waarom mondkapjes überhaupt weer nodig zijn, een deel van de bevolking vertikt het om hun verantwoordelijkheid te nemen, dus we blijven voorlopig aanmodderen.
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we daar een uitzondering op hadden gemaakt (net zoals op artikel 6 Gw) waren we er misschien veel sneller vanaf geweest.
Nu is het gewoon blindelings 'mag niet, want privacy' in plaats van daarvoor gewoon de juiste waarborgen in te bouwen in de app.
Tuurlijk man.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het geen ene klote gaat helpen allemaal en we daardoor over X aantal weken met zwaardere maatregelen voor iedereen zitten opgescheept.
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je had het oké gevonden dat je je QR code moest scannen bij de kroeg waarna opgeslagen werd dat je in die kroeg bent geweest en mocht er één besmetting in die kroeg gevonden worden jij daarna direct in quarantaine moest?
Dat elke plek waar je kwam waar je QR code gescand moest worden (centraal) opgeslagen wordt dat jij daar geweest bent, wanneer etc?
het zal wel wat helpen maar veel denk ik ook nietquote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!quote:Op maandag 1 november 2021 16:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk voorstellen om als protest met een grote groep gevaccineerden voor de kerken en moskeeën te gaan staan met de CoronaScanner app. Laat die Urkers dan maar eens zien of ze er nog in komen.
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders dan of de QR code aangeeft of iemand gevaccineerd is of niet?
Overigens zou ik dat, onder bepaalde voorwaarden (!!!) verantwoord vinden vanuit BCO oogpunt. Dan hadden we misschien een half jaar geleden al geen app meer gehad.
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk man.
Uiteindelijk gewoon weer in lockdown light.
We hebben het aan onszelf te danken!
Mijn glazen bol geeft aan dat dit niet de enige maatregelen gaan zijn voor de komende winter.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan persoonlijk wel leven met de nieuwe maatregelen als dat het is. De plekken waar je mondkapjes op moet kom ik nooit en bovendien doe ik ze toch niet op.
Vind het wel lullig voor de sportscholen vooral. Denk dat ze wel veel klanten verliezen als wappies zich niet 3x per week gaan laten testen. En belachelijk ook dat de QRplicht niet geld voor kerken en moskees.
allemaal doorgesnoven kerkgangers daarquote:Op maandag 1 november 2021 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke actie!
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
BNW / Coronapas wordt Social credit system?
Op lange termijn wel dan?quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het gedrag van de mensen gaat niet veranderen aan de ene kant, en aan de andere kant een overheid die niet weet wat te doen. Lastig te tracken allemaal helaas. We gaan er gewoon niet uitkomen op korte termijn.
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af of het kabinet nou echt denkt dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?quote:
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code geeft aan of iemand gevaccineerd, getest of hersteld is. Waarom zou het anders zijn als de QR code laat zien dat je gevaccineerd bent, wat is de meerwaarde daarvan?
Dat onder bepaalde voorwaarden is de kern van je post. Die borg je namelijk in die privacywetgeving, zodat 'onder bepaalde voorwaarden' vast staat. Je zegt nu eigenlijk zelf dat het geen domme privacywet is.
Oh en hier hoef je geen helderziende voor te zijn, als Hugo de beschikking krijgt over een speeltje wil Hugo hem ook gebruiken, zo leert de ervaring.quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef leolinedance het volgende:
Kabinet wil uitbreiding mondkapjesplicht en coronapas om besmettingen terug te dringen
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
[..]
Godverdomme wat een ratten zijn het toch. Dat gaat er dus zeker komen hè.
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Op lange termijn wel dan?
Vraag me af of mensen die nog pikken, de belofte was tenslotte dat vaccinatie de route was terug naar vrijheid.
Deze maatregelen gaan ook niks doen, alsof de meeste besmettingen op QR locaties plaatsvinden
too tooquote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het nogal laks allemaal. To little, to late.
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.quote:Op maandag 1 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind dus echt dat die QR code wat meer tanden had mogen hebben. Dus óók op het werk (en positief testen is verplicht thuis blijven met behoud van loon), en óók bij gebedsplaatsen.
Bron- en contactonderzoek had ook bindend moeten zijn.
Hoe gaan we anders naar een duurzame oplossing toe? Elk jaar maar aan de mondkapjes en hele sectoren dicht gooien omdat we geen rake klappen willen uitdelen?
Dit land is moreel en politiek failliet.
Precies, avondklok terug!quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft iemand nog dat gifje van die pan die in de hofvijver valt?
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Galvez het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat het probleem is? Voor 85% is het sowieso al geen issue toch?
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.quote:Op maandag 1 november 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar even, als nou blijkt dat simpele maatregelen niet helpen, dan begrijp ik de strengere maatregelen maar daarmee kan de QR-code toch gewoon se prullenbak in. Want dat blijkt dan gewoon geen oplossing te zijn.
Maar we zullen dit wel weer stilzwijgend accepteren en vrolijk doorgaan met ons brave leventje.
Veel mensen denken nog steeds dat die pas tijdelijk is.quote:Op maandag 1 november 2021 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In hoeverre kun je stellen dat de coronapas al geen sociale credit system? Het toont aan dat je braaf je prikje hebt gehaald en je mag overal de boel gaan besmetten. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een opmaat naar meer is. Of het gebruikt gaat worden is een tweede maar de eerste stap is gezet en die hebben we geaccepteerd.
Ik ben inmiddels wel van mening dat zachte heelmeesters stinkende wonden achter laten.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je idee vind ik ook vrij immoreel anders.
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.quote:Op maandag 1 november 2021 17:08 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik heb op lange termijn wel hoop, maar met andere strengere maatregelen meer doelgericht. Deze nieuwe gaan vrij weinig helpen. Ze boeien me verder niet, wordt er nauwelijks op benadeeld.
Dagklok.quote:
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat ik vanaf deze week mijn inkomsten wéér zie verminderen. dat is het probleem.
Waarschijnlijk vanaf vanavond al. Heb de mailbox nog niet geopend.
En met een beetje mazzel kun je alsnog weer sluiten en durf je de mailbox helemaal niet meer te openen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen issues mee want jij bent gevaccineerd en vindt alles een kleine moeite en leeft vrolijk door.
Oh maar dat kan ik me helemaal voorstellen en ik geef ze groot gelijk. Maar vervolgens wel anderen als wappies wegzetten omdat zij wél uitkomen voor hun mening en ideeën.quote:Op maandag 1 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gros van de mensen heeft geen tijd/te druk, die lezen titels op nu.nl en dat is het dan, artikelen lezen hebben ze geen tijd voor, maar willen wel mee praten er over.
Dat is ook.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk. Hou nog even vol, we doen het samen!
Ja, ongekend laks.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft Rutte het gelekt? Of is ie daar verantwoordelijk voor?quote:
Pff, zo lang ze nog wel met zijn honderden in de kerk mogen zitten, denk je dat iemand zich dan aan die max 6 man thuis gaat houden?quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar wie wel? Dus wat gaat het opleveren, waarschijnlijk niets.
Ze kunnen beter advies voor thuis weer naar 6 mensen of zo doen en wat aan de groepsgrootte doen.
Al zal dat wel over twee weken alsnog terugkeren als de ziekenhuisopnames verder toenemen.
Dat je zonder tussenkomst van het parlement de meute informeert waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 17:12 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Wat maakt het een dictatuur?
Verder wel eens, zulke lekken moeten aangepakt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |