abonnement Unibet Coolblue
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:40:33 #1
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201695511



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201695514
Fipo gepakt

@fetX
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:41:34 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201695518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Fipo gepakt

@:fetx
Lekker maat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:47:05 #4
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201695555
Ohhja.. en er ook weer Ebola, een oude vertrouwde Killer, die hadden ze beter moeten verspreiden met die kut vleermuisjes ipv dat vage Covidje :N
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:49:54 #5
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201695576
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Fipo gepakt

@:fetx
Klasse maat :)
pi_201695581
Uit het leven gegrepen.
Was net bij de Mc, even een Mc Plant culinair beoordelen maar ik dacht dat als je kwam halen en buiten ging zitten dat je niet hoefde te scannen. Dat moest dus wel dus ik slinger de verkeerde app aan die opeens nog moest worden gedownload en die moest ik helemaal niet hebben dus dat duurde ongemakkelijk lang dus ik zeg:"Ik kom alleen maar halen," maar non non, merde. Eindelijk de app gevonden tussen mn miljoen apps en zo heb ik vandaag weer een oma gered. Na mij kwamen wat tienermoeders en die wilden ook halen maar hadden niks te scannen dus eentje zei:"Dit is Nederland, vies kut land!" en toen gaf dat kleine ventje een duimpje omhoog. ^O^

De Mc Plant was een 7.8/10

Wat hebben jullie gegeten en waarom moesten jullie scannen vandaag?
Go hard or go home
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:54:46 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201695641
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:03:17 #8
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201695720
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
Wat al 100 jaar geleden van toepassing was op oude immobiele stamoudsten.. zelf de bevoorrading doen voor je moeder en regelmatig een QR-vrij park in voor frisse lucht..
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:08:10 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201695759
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef Noek het volgende:

Wat hebben jullie gegeten en waarom moesten jullie scannen vandaag?
Ik ben in Frankrijk, onderweg naar Portugal. Vanochtend onder Parijs een pain au chocolat + koffie gehaald en zojuist in de buurt van m'n motel bij Bordeaux een biertje gedronken. Allebei de keren op het terras gezeten, want zon. Allebei de keren ook m'n QR-code moeten laten scannen.
pi_201695794
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
Laat gewoon haar boodschappen thuisbezorgen?
pi_201695802
Ik had gisteravond een borrel met de ouders uit de klas van mijn middelste dochter in een groot cafe restaurant in Utrecht maar geen enkele controle op de QR code. Vraag me af of ze principieel tegen zijn of het gewoon niet doen tot ze een waarschuwing krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:14:17 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201695806
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik ben in Frankrijk, onderweg naar Portugal. Vanochtend onder Parijs een pain au chocolat + koffie gehaald en zojuist in de buurt van m'n motel bij Bordeaux een biertje gedronken. Allebei de keren op het terras gezeten, want zon. Allebei de keren ook m'n QR-code moeten laten scannen.
Jij hebt dus 2 oma’s gered vandaag, goed bezig.

Geniet van je vakantie! :)
pi_201695822
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
Regel met een winkel in het dorp dat ze daar naar de wc mag. Voor winkels hoef je niet te scannen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201695843
En het gaat alweer over de naderende griepgolf hoor ik op TV op de achtergrond. Sowieso ook weer maatregelen. We zijn echt flink van het padje af zeg. Hoe dan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201695860
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
En het gaat alweer over de naderende griepgolf hoor ik op TV op de achtergrond. Sowieso ook weer maatregelen. We zijn echt flink van het padje af zeg. Hoe dan.
Maatregelen voor griep? Klap in het gezicht van corona
pi_201695864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

Jij hebt dus 2 oma’s gered vandaag, goed bezig.

Geniet van je vakantie! :)
Nah, die oma's kunnen blijkbaar niet eens boodschappen doen zonder QR code, dus die kom je in het wild niet tegen.

Fijne vakantie gewenst @Tijn O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201695893
Onlangs een examen gemaakt van een thuisstudie. Inzage alleen op locatie, maar was wel benieuwd naar de feedback. Ik gebeld hoe en wat: “ja meneer, we doen geen inzage op locatie want corona, teveel toeloop”. Mijn hemel alsof het om duizenden mensen per dag gaat :'). Digitaal kan niet, dus ik kan die feedback verder vergeten. Kansloos kutbedrijf.

Sowieso “omdat corona” nu nog als excuus gebruiken: :') x1000
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:28:29 #18
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201695914
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Laat gewoon haar boodschappen thuisbezorgen?
Ze WIL boodschappen doen, ze WIL naar het dorp fietsen op haar oude dag. Maar de enige toiletten in het dorp zitten in de horeca (logisch maar nu dus zeer onpraktisch).
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:29:30 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201695924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Regel met een winkel in het dorp dat ze daar naar de wc mag. Voor winkels hoef je niet te scannen.
Die zijn er dus geen, tis maar een dorp van pak ‘m beet 20.000 inwoners.
pi_201695967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
En het gaat alweer over de naderende griepgolf hoor ik op TV op de achtergrond. Sowieso ook weer maatregelen. We zijn echt flink van het padje af zeg. Hoe dan.
Als je nu maatregelen gaat instellen tegen de griep ben je volgend jaar alleen nog maar harder aan de beurt, dan kom je nooit meer van maatregelen af omdat allerlei andere ziektes wellicht ook uit hun groepsimmuniteit gaan lopen. Dan ben je nog veel verder van huis.

We zullen een keer door de zure appel heen moeten. Je kan niet ad infinitum in een maatregelenkramp blijven schieten.
pi_201695994
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je nu maatregelen gaat instellen tegen de griep ben je volgend jaar alleen nog maar harder aan de beurt, dan kom je nooit meer van maatregelen af
Op zich is er natuurlijk niets mis mee om die griepprik wat sterker te promoten (en op voorraad te hebben) dan gebruikelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201696077
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:29 schreef tja77 het volgende:

[..]
Die zijn er dus geen, tis maar een dorp van pak ‘m beet 20.000 inwoners.
Geen winkels? Waar gaat ze dan haar boodschappen doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:49:17 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201696079
Lief dagboek,

Weer geen QR nodig gehad, sportschool heeft alle maatregelen nu weg én nog steeds geen QR nodig. Zelfs de shake & koffie bar is gewoon open.. en de onsmettingsflesjes (ja dat was een ding) zijn nu optioneel.

Wel is het terras druk hier in het dorp, waarschijnlijk vanwege het lekkere weer, niet omdat men geen code heeft..
Morgen weer een dag :) dan naar een vereniging, met een kantine, maar zelfbediening, dus geen QRs.

Tevens afgelopen week weer volledig op kantoor gewerkt, dat is wel fijn, zeker nu gas zo duur is :P Lunch mag je wel binnen met 10-20 man zittend op wachten, zo lang je het maar niet eet, want daar is een QR voor nodig :) afhalen, waar binnen wachten onder valt, niet.

Ik ben zelf wel benieuwd wat de eerste activiteit wordt waarbij ik zwicht om een QR code te gebruiken. So far, so good.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201696100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Onlangs een examen gemaakt van een thuisstudie. Inzage alleen op locatie, maar was wel benieuwd naar de feedback. Ik gebeld hoe en wat: “ja meneer, we doen geen inzage op locatie want corona, teveel toeloop”. Mijn hemel alsof het om duizenden mensen per dag gaat :'). Digitaal kan niet, dus ik kan die feedback verder vergeten. Kansloos kutbedrijf.

Sowieso “omdat corona” nu nog als excuus gebruiken: :') x1000
Ja, niet te doen.
Alle webshops die later leveren want corona. Telefoon niet bereikbaar want corona. Echt the fuck.

Meubels gekocht vandaag, levertijd is wel afhankelijk van corona. Zo klaar mee want inmiddels is t ook een excuus geworden voor crappy service.

Ondertussen train ik nog steeds veel “thuiswerkers” met de telefoon naast de barbell. :')
Go hard or go home
pi_201696126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:

Sowieso “omdat corona” nu nog als excuus gebruiken: :') x1000
Dit ja :D Echt belachelijk waar het te pas en onpas voor wordt gebruikt. Het is idd gewoon een verkapte term voor slechte service.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201696181
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Op zich is er natuurlijk niets mis mee om die griepprik wat sterker te promoten (en op voorraad te hebben) dan gebruikelijk.
Nee vanzelf niet, maar als we nu gaan grijpen naar zaken als social distancing en mondkapjes vanwege de griep, dan heb ik daar wel moeite mee…
pi_201696240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Nee vanzelf niet, maar als we nu gaan grijpen naar zaken als social distancing en mondkapjes vanwege de griep, dan heb ik daar wel moeite mee…
Tja, eens, maar die stuip zullen we nog wel even met ons meedragen vrees ik. Helpt ook niet echt mee dat het griepseizoen start op zo ongeveer de dag van de (gemodelleerde) piek van coronapatiënten in het ziekenhuis. De voorzitter van de Influenza Vereniging (oid) begon ook alweer over lockdowns in de krant van vandaag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201696273
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, eens, maar die stuip zullen we nog wel even met ons meedragen vrees ik. Helpt ook niet echt mee dat het griepseizoen start op zo ongeveer de dag van de (gemodelleerde) piek van coronapatiënten in het ziekenhuis. De voorzitter van de Influenza Vereniging (oid) begon ook alweer over lockdowns in de krant van vandaag.
Er is al bekend dat corona structureel tot een zekere druk op de zorg zal leiden. Als je nu naar maatregelen grijpt voor de griep, dan kom je dus terecht in een vicieuze cirkel waarbij zodra de R in de maand is, er maatregelen nodig zijn. Zonder dat duidelijk is tot wanneer. Zo kan de maatschappij ook niet functioneren…
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:28:10 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201696362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jij hebt dus 2 oma’s gered vandaag, goed bezig.

Geniet van je vakantie! :)
Benieuwd wie er op dit forum op voorsprong staat qua redden van omaatjes.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201696381
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je nu maatregelen gaat instellen tegen de griep ben je volgend jaar alleen nog maar harder aan de beurt, dan kom je nooit meer van maatregelen af omdat allerlei andere ziektes wellicht ook uit hun groepsimmuniteit gaan lopen. Dan ben je nog veel verder van huis.

We zullen een keer door de zure appel heen moeten. Je kan niet ad infinitum in een maatregelenkramp blijven schieten.
Voor mij is dat gewoon: accepteer dat ziek zijn (en dood gaan) bij het leven hoort. En ja, dat zijn er volgend jaar misschien wat meer. Prima, zo is de natuur nou eenmaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201696638

Marlies Dekkers in gesprek met Dick Bijl, Ad Verbrugge en Ronald Meester, ter gelegenheid van de verschijning van het boek "Pandemische chaos: het coronabeleid onder de loep."
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:46:56 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201696962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Marlies Dekkers in gesprek met Dick Bijl, Ad Verbrugge en Ronald Meester, ter gelegenheid van de verschijning van het boek "Pandemische chaos: het coronabeleid onder de loep."
Ik las snel en dacht Midas Dekkers te lezen.
Eigenlijk nu wel benieuwd wat die ervan zou zeggen, de hele situatie nu :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201697022
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
Hugo aanschrijven, of Jan Paternotte. Die kunnen dan met uitgestreken smoel uitleggen:

- Ja maar je mag toch weer alles, je hebt toch de vrijheid om je te laten testen als je geen vaccin wil!
- Ik wil wel een vaccin, ik mag het alleen niet.
- Ja mevrouwtje, voor mensen als u hebben we die QR-code dus. U wilt toch niet dat er iemand in uw nek aerosolt als u in een café naar de wc gaat? Nee dat dacht ik niet. Daarom hebben we u dat dus verboden, voor uw eigen veiligheid. Het is alleen veilig in soortgelijke wc's in winkels en treinen.

Dan kan ze met tranen in haar ogen diepe dankbaarheid betuigen aan deze grote leiders dat die haar op deze manier beschermen.
pi_201697338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Marlies Dekkers in gesprek met Dick Bijl, Ad Verbrugge en Ronald Meester, ter gelegenheid van de verschijning van het boek "Pandemische chaos: het coronabeleid onder de loep."
Gewoon rake dingen natuurlijk, prima 'tegengeluid'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201697406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:07 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb overigens amper m'n QR code moeten laten zien. Gelukkig. We zitten met ons hoofd ook een beetje in een andere wereld.
Ik nog nergens in NL
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:57:01 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201697883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik nog nergens in NL
Idem. En in het VK loopt iedereen gewoon met mondkapjes rond maar blijkbaar is het allemaal drama in Nederland of zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:57:50 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201697897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik nog nergens in NL
Keer of vijf gehad nu

Kijk mij als fokker zijnde eens een echt en tevens sociaal leven hebben endezo :o :o :o :o :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201697899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Idem. En in het VK loopt iedereen gewoon met mondkapjes rond maar blijkbaar is het allemaal drama in Nederland of zo.
Iedereen ja?
pi_201698028
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:57 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Iedereen ja?
Iedereen, overal. Zelfs thuis!
Straks gaan we t nog even over Australië hebben en dan heeft die weer een soort van punt gemaakt. :')
Go hard or go home
pi_201698064
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen, overal. Zelfs thuis!
Straks gaan we t nog even over Australië hebben en dan heeft die weer een soort van punt gemaakt. :')
Zelfs de Aussies zijn er wel klaar mee inmiddels; hebben alleen eerst nog een vaccinatieslag te maken, maar dan gaan daar ook de maatregelen van tafel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201698102
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen, overal. Zelfs thuis!
Straks gaan we t nog even over Australië hebben en dan heeft die weer een soort van punt gemaakt. :')
Ah, de Za-methode :P.
pi_201698111
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Zelfs de Aussies zijn er wel klaar mee inmiddels; hebben alleen eerst nog een vaccinatieslag te maken, maar dan gaan daar ook de maatregelen van tafel.
Helaas voor hen gaat dat nog wel een aantal maanden duren. Zelfs nu al is er sprake van flinke oversterfte en uitgestelde zorg. Gegokt en verloren, zo lijkt het.
pi_201698201
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:12 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Helaas voor hen gaat dat nog wel een aantal maanden duren. Zelfs nu al is er sprake van flinke oversterfte en uitgestelde zorg. Gegokt en verloren, zo lijkt het.
Ze hopen rond oud en nieuw inderdaad. Kunnen ze weer veilig de straat op met alle slangen, kwallen, spinnen en ander dodelijk gespuis wat ze niet deert. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201698209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik nog nergens in NL
Serieus niet? Ik al 40-45 keer.

Kroeg, kantine, voetbalstadion, restaurants. Zelfs subway afhalen moest ik 'm laten zien.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:37:42 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201698460
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen, overal. Zelfs thuis!
Straks gaan we t nog even over Australië hebben en dan heeft die weer een soort van punt gemaakt. :')
Doe eens normaal, joh, ik zeik jou ook niet af.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201698640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens normaal, joh, ik zeik jou ook niet af.
Niet specifiek maar wel dit topic :P. Maar draagt echt iedereen in de UK nou een mondkapje?
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:53:25 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201698694
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:50 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Niet specifiek maar wel dit topic :P. Maar draagt echt iedereen in de UK nou een mondkapje?
In de winkels? Ja, hier in Wales wel. En vanaf 11 oktober is een corona check app (NHS versie uiteraard) van kracht voor nachtclubs en evenementen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:04:12 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201698866
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Serieus niet? Ik al 40-45 keer.

Kroeg, kantine, voetbalstadion, restaurants. Zelfs subway afhalen moest ik 'm laten zien.
Dat je dat ooit nog zou kunnen zeggen, dat je je leven waagt om een broodje bij Subway te halen.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:18:36 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201699108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat je dat ooit nog zou kunnen zeggen, dat je je leven waagt om een broodje bij Subway te halen.
Is dat niet altijd al het geval geweest bij Subway ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:00:31 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201699707
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:28 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ze WIL boodschappen doen, ze WIL naar het dorp fietsen op haar oude dag. Maar de enige toiletten in het dorp zitten in de horeca (logisch maar nu dus zeer onpraktisch).
Gewoon voor de deur pissen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:03:19 #51
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201699746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik nog nergens in NL
Ik vanochtend nog.. bij een kindervoorstelling in de bieb. Serieus :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201699758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Idem. En in het VK loopt iedereen gewoon met mondkapjes rond maar blijkbaar is het allemaal drama in Nederland of zo.
Is dat zo? ik hoorde toch andere dingen van collega's.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201699783
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In de winkels? Ja, hier in Wales wel. En vanaf 11 oktober is een corona check app (NHS versie uiteraard) van kracht voor nachtclubs en evenementen.
Oh ok Wales, je zei eerst UK dus dat zorgde voor de verwarring :).
pi_201699814
Ondertussen in Spanje:

Mondkapjes tot volgend jaar lente nog verplicht in binnenruimtes in Spanje


quote:
Op dit moment geldt voor Spanje een corona-incidentie van minder dan 50 besmettingsgevallen per 100.000 inwoners in 14 dagen tijd. Het streven is en blijft om onder de 25 te komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 00:14:05 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201699860
quote:
11s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:06 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Oh ok Wales, je zei eerst UK dus dat zorgde voor de verwarring :).
Wales is een deel van het VK en de alarmfase hier in Wales is 0. Onze ervaring was niet anders op de weg door Engeland, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 00:16:00 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201699878
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Is dat zo? ik hoorde toch andere dingen van collega's.
Ik kan je alleen vertellen wat ik hier persoonlijk zie, al het personeel draagt mondkapjes, alle klanten doen ze op als ze naar binnen gaan. Er is geen wettelijke verplichting meer om ze te dragen in winkels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:16:37 #57
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201699886
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan je alleen vertellen wat ik hier persoonlijk zie, al het personeel draagt mondkapjes, alle klanten doen ze op als ze naar binnen gaan. Er is geen wettelijke verplichting meer om ze te dragen in winkels.
Waarom zou je ze dan nog op doen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201699901
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wales is een deel van het VK en de alarmfase hier in Wales is 0. Onze ervaring was niet anders op de weg door Engeland, overigens.
Dat Wales onderdeel is van het VK weten we wel hé :P. Het punt is dat er verschillende regels gelden binnen de verschillende landen in het VK.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:18:16 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201699908
quote:
Kleine moeite toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201699911
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan je alleen vertellen wat ik hier persoonlijk zie, al het personeel draagt mondkapjes, alle klanten doen ze op als ze naar binnen gaan. Er is geen wettelijke verplichting meer om ze te dragen in winkels.
In Engeland niet. In Wales wel.

https://gov.wales/face-coverings-guidance-public
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:19:47 #61
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201699924
Ach.. als je het vergelijkt met Zuid-Europa hebben we het zo slecht nog niet in NL.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201699958
quote:
9s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kleine moeite toch?
Eigenlijk een voorbeeld van een maatregel die men maar verlengt omdat het kan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:23:33 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201699974
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eigenlijk een voorbeeld van een maatregel die men maar verlengt omdat het kan.
Ik vermoed dat de QR-codes volgen in het voetspoor. Immers, 88% van de Nederlanders wordt er totaal niet door geraakt toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201699986
Ik zag een post voor mijn neus verdwijnen :P.
pi_201700062
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de QR-codes volgen in het voetspoor. Immers, 88% van de Nederlanders wordt er totaal niet door geraakt toch?
Oh zeker, en die vraag wordt ook al gesteld in de media door de volkskrant.

Kabinet wil nu niet oordelen over verlenging coronatoegangsbewijs, maar wanneer dan wel?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:34:26 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201700085
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Oh zeker, en die vraag wordt ook al gesteld in de media door de volkskrant.

Kabinet wil nu niet oordelen over verlenging coronatoegangsbewijs, maar wanneer dan wel?
Ik had de link vanmorgen al gepost. Het is uitermate veelzeggend dat men die vraag niet wil beantwoorden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201700095
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik had de link vanmorgen al gepost. Het is uitermate veelzeggend dat men die vraag niet wil beantwoorden.
Eens, dan weet je al welke kant het opgaat.
Minimaal tot het einde van de volgende verlenging Coronawet, eind feb dus.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:37:07 #68
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700109
Gelukkig had Bea wel een groepsgroenvinkje.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201700147
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
Gelukkig had Bea wel een groepsgroenvinkje.
Zonder ID check en daadwerkelijk groen scherm ook nog eens ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:43:19 #70
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700159
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zonder ID check en daadwerkelijk groen scherm ook nog eens ;)
Ja precies. En iedereen mocht doorlopen _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:49:24 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201700221
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zonder ID check en daadwerkelijk groen scherm ook nog eens ;)
Een echte ID-check heb ik overigens nog nergens gehad. Wel een enkeling die me naar mijn geboortemaand vroeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201700237
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een echte ID-check heb ik overigens nog nergens gehad. Wel een enkeling die me naar mijn geboortemaand vroeg.
Ik tot nu toe overal. Maar dat waren festivals/evenementen/clubs
Zelfs nog een extra check ergens, die was verward omdat de app 1 voorletter aangaf, en mijn id 3 namen heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:53:29 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201700248
Goh wie had dit nou verwacht _O-

Weer vuurwerkverbod tijdens jaarwisseling in Amsterdam

https://nos.nl/artikel/24(...)-amsterdam-wel-shows
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:55:04 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201700256
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de QR-codes volgen in het voetspoor. Immers, 88% van de Nederlanders wordt er totaal niet door geraakt toch?
Vuurwerkverbodje wordt er ook gewoon doorheen gedrukt zoals verwacht.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:57:34 #75
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700272
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Vuurwerkverbodje wordt er ook gewoon doorheen gedrukt zoals verwacht.
En Horeca volledig open?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:59:01 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201700279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:07 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb overigens amper m'n QR code moeten laten zien. Gelukkig. We zitten met ons hoofd ook een beetje in een andere wereld.
Ik dacht er vanavond ook aan ja. Ben vandaag in een Hema wezen lunchen en gisteren in een vd Valk. Beide keren geen QR check.
pi_201700282
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Vuurwerkverbodje wordt er ook gewoon doorheen gedrukt zoals verwacht.
Uiteraard, als men eenmaal de macht in handen heeft, dan breiden ze die graag nog een beetje uit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201700302
Weer op de Stinger manier? Kopen en bezit niet verboden, gebruiken wel. Hendig. Overigens net eens zozeer op tegen dat gemeenten dat voor zichzelf mogen bepalen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201700312
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:03 schreef nostra het volgende:
Weer op de Stinger manier? Kopen en bezit niet verboden, gebruiken wel. Hendig. Overigens net eens zozeer op tegen dat gemeenten dat voor zichzelf mogen bepalen.
Eens. Gewoon tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 01:08:05 #80
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700325
https://lc.nl/extra/GGD-v(...)%80%99-27088558.html

Ik word zo verdrietig van zulke berichten hé.. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201700360
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:08 schreef DonDruiper het volgende:
https://lc.nl/extra/GGD-v(...)%80%99-27088558.html

Ik word zo verdrietig van zulke berichten hé.. :'(
Ik vind gewoon dieptriest dat we een dergelijk kinderfeest niet op een normale manier kunnen organiseren na zoveel vaccinaties, maar een hoop mensen nog altijd vast zitten in de angstfuik dat iedereen op in de buitenlucht massaal besmet raakt, en ook van aanraking (van een luchtwegvirus)

Veel mensen staan daar gewoon met hun eigen kinderen en families. Die ze toch al vrijwel dagelijks zien.

Mag ik zeggen dat ik het gewoon kansloos vind? Zo komen we nooit verder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 01:18:28 #82
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700378
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik vind gewoon dieptriest dat we een dergelijk kinderfeest niet op een normale manier kunnen organiseren na zoveel vaccinaties, maar een hoop mensen nog altijd vast zitten in de angstfuik dat iedereen op in de buitenlucht massaal besmet raakt, en ook van aanraking (van een luchtwegvirus)

Veel mensen staan daar gewoon met hun eigen kinderen en families. Die ze toch al vrijwel dagelijks zien.

Mag ik zeggen dat ik het gewoon kansloos vind? Zo komen we nooit verder.
Dat mag jij zeggen.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201700747
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
Wel sneu, mijn moeder kan niet meer op eigen houtje naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ze durft niet omdat ze ziek is en geen gebruik mag maken van de toiletten in het centrum van het dorp. Voorheen kon dat wel maar nu door die achtelijke kutregels mag dat dus niet meer. Ze slikt medicijnen en krijgt het strenge advies om zich niet te laten vaccineren. Het loslaten van de 1,5 meter is leuk voor de mensen die een ctb hebben.
Owja, ze heeft geen rijbewijs en testlocatie is 20 km. verderop. Moet ik nu echt met mijn moeder naar een testlocatie waar ze een stok in dr neus/keel krijgt geramt omdat ze naar het toilet wil tijdens het boodschappen doen?

Iemand tips?
Wanneer ze een mondkapje opzet mag ze vast wel gebruik maken van de toiletten.
Ik hoop het, bizarre situatie.
  zondag 10 oktober 2021 @ 06:58:56 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201700886
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:53 schreef leolinedance het volgende:
Goh wie had dit nou verwacht _O-

Weer vuurwerkverbod tijdens jaarwisseling in Amsterdam

https://nos.nl/artikel/24(...)-amsterdam-wel-shows
Valt me iig mee dat ze COVID niet als excuus gebruiken.

Vuurwerkverbod zat er in de linkse kliek Amsterdam sowieso al aan te komen trouwens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201701050
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Serieus niet? Ik al 40-45 keer.

Kroeg, kantine, voetbalstadion, restaurants. Zelfs subway afhalen moest ik 'm laten zien.
Jij ziet er gewoon ongevaccineerd uit :P Denk dat grote stad of kleine gemeente best veel uitmaakt. In Utrecht is ophef op een restaurant dat verklaart niet te gaan scannen en ze moeten dicht. Hier doet een tent hetzelfde en er is nog geen boa geweest. Hier is zwarte piet ook nog gewoon zwart. Je behalve dan dat de Sint hier niet aankomt want kwetsbaar en er zit corona in de pepernoten. De grote steden willen zich nu eenmaal graag op alle manieren profileren als deugend.
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:31:23 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201701070
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij ziet er gewoon ongevaccineerd uit :P Denk dat grote stad of kleine gemeente best veel uitmaakt. In Utrecht is ophef op een restaurant dat verklaart niet te gaan scannen en ze moeten dicht. Hier doet een tent hetzelfde en er is nog geen boa geweest. Hier is zwarte piet ook nog gewoon zwart. Je behalve dan dat de Sint hier niet aankomt want kwetsbaar en er zit corona in de pepernoten. De grote steden willen zich nu eenmaal graag op alle manieren profileren als deugend.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201701071
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij ziet er gewoon ongevaccineerd uit :P Denk dat grote stad of kleine gemeente best veel uitmaakt. In Utrecht is ophef op een restaurant dat verklaart niet te gaan scannen en ze moeten dicht. Hier doet een tent hetzelfde en er is nog geen boa geweest.
Die tent in Utrecht die vervolgens met een zielig verhaal via een crowdfunding een paar ton heeft opgehaald?

Om vervolgens aan te kondigen om een paar maanden dicht te gaan zodat ze zich kunnen concentreren op een zwangerschap ofzo.

Uitstekend stukje ondernemerschap. Mooi geld geschept over de rug van achterlijk volk.
pi_201701073
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Die tent in Utrecht die vervolgens met een zielig verhaal via een crowdfunding een paar ton heeft opgehaald?

Om vervolgens aan te kondigen om een paar maanden dicht te gaan zodat ze zich kunnen concentreren op een zwangerschap ofzo.

Uitstekend stukje ondernemerschap. Mooi geld geschept over de rug van achterlijk volk.
Mooi verdienmodel idd
pi_201701076
Overigens weet ik dat één van mijn stamkroegen (in Tilburg) niet controleert en dat ook niet zal gaan doen.

Ze zoeken alleen de media niet op. Dus niemand boeit het verder iets.
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:33:56 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201701079
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Die tent in Utrecht die vervolgens met een zielig verhaal via een crowdfunding een paar ton heeft opgehaald?

Om vervolgens aan te kondigen om een paar maanden dicht te gaan zodat ze zich kunnen concentreren op een zwangerschap ofzo.

Uitstekend stukje ondernemerschap. Mooi geld geschept over de rug van achterlijk volk.
Oppertunistisch prachtig toegeslagen ja onder het mom van goed bedoelen

Kunnen ze in Den Haag ook goed dus wat dat betreft netjes en conform politieke standaarden aangepakt

:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201701109
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:31 schreef Molo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Geen foto’s van mij plaatsen zonder mijn toestemming
pi_201701130
Even opgezocht. Ze hebben ¤254.572 opgehaald. :D


"De stress van de situatie doet de zwangerschap geen goed." Dus trekken ze zich terug uit de publiciteit. Restaurant blijft dicht. En ja.. je kunt nog wel doneren (via hun website kreeg ik meteen een pop-up). Dan kunnen ze nog wat langer genieten van hun welverdiende rust.
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:47:45 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201701141
_O- 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201701145
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Die tent in Utrecht die vervolgens met een zielig verhaal via een crowdfunding een paar ton heeft opgehaald?

Om vervolgens aan te kondigen om een paar maanden dicht te gaan zodat ze zich kunnen concentreren op een zwangerschap ofzo.

Uitstekend stukje ondernemerschap. Mooi geld geschept over de rug van achterlijk volk.
Zelf woonachtig in Utrecht. De zaken om die tent heen zitten dagelijks echt goed gevuld, en af en toe komt er een gek langs en schreeuwt dat de andere tenten niet deugen _O-
  User die overal opduikt 2022 zondag 10 oktober 2021 @ 08:48:49 #95
186611 Haags
pi_201701147
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Even opgezocht. Ze hebben ¤254.572 opgehaald. :D


"De stress van de situatie doet de zwangerschap geen goed." Dus trekken ze zich terug uit de publiciteit. Restaurant blijft dicht. En ja.. je kunt nog wel doneren (via hun website kreeg ik meteen een pop-up). Dan kunnen ze nog wat langer genieten van hun welverdiende rust.
Zijn dagen dat ik wat minder verdien.

Ga ook maar zo'n actie opstarten.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:56:22 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201701168
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:48 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
en af en toe komt er een gek langs en schreeuwt dat de andere tenten niet deugen _O-
Die dan hartelijk uitgelachen wordt door iedereen aldaar mag ik hopen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:00:34 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201701201
Voetbalvereniging waar wij gistermiddag waren controleerde alleen maar als je binnen in de kantine ging zitten.

Maar omdat het lekker weer was haalde iedereen af en ging buiten zitten of staan. Gezellig druk dus op het terras zonder QR-codes. Erg mooi.
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:18:33 #98
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201701279
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 06:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Valt me iig mee dat ze COVID niet als excuus gebruiken.

Vuurwerkverbod zat er in de linkse kliek Amsterdam sowieso al aan te komen trouwens.
Ja, mensen vergeten dat dit al speelde voordat de pandemie volledig uitbrak.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:22:59 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201701316
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, mensen vergeten dat dit al speelde voordat de pandemie volledig uitbrak.
Jep. Bedank links progressief :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201701331
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:08 schreef DonDruiper het volgende:
https://lc.nl/extra/GGD-v(...)%80%99-27088558.html

Ik word zo verdrietig van zulke berichten hé.. :'(
Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
pi_201701356
Hier komt-ie vooralsnog gewoon met de boot. Alleen het handje schudden met de Sint op het podium is nog onderwerp van discussie. <O)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201701358
En ik wil gewoon pepernoten uit die jute zak. Mét schuimpjes.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:33:29 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201701382
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:29 schreef nostra het volgende:
Hier komt-ie vooralsnog gewoon met de boot. Alleen het handje schudden met de Sint op het podium is nog onderwerp van discussie. <O)
Sinterklaas heeft toch handschoenen aan.

Sowieso nu nog steeds zo panisch doen over handen schudden :') Maart 2020 belde weer eens.
pi_201701397
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sinterklaas heeft toch handschoenen aan.
Nein, nein, nein, dat is niet genoeg!

quote:
Het is de GGD niet ontgaan dat de meeste Pieten handschoenen dragen. Daarover zegt de GGD: ,, Op zich is dit niet hygiënischer. Ook hier geldt dat handhygiëne de sleutel is om besmettingscyclussen te doorbreken. Met handschoenen aan wordt aan handhygiëne over het algemeen minder gedaan. [...] Een woordvoerder van de gezondheidsdienst bevestigt dat het om een landelijk advies gaat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:46:55 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201701460
quote:
81s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Nein, nein, nein, dat is niet genoeg!
[..]

Wat een treurigheid. Die gezondheidsgestapo is zichzelf een beetje te belangrijk gaan vinden.
pi_201701471
Voor mensen die het organisatorische iets boeit:


Het bestaansrecht van bepaalde organisaties is uiterst onzeker. Organisaties die uit de grond zijn gestampt voor covid. Eerst hadden we 2twnty4, wat op aanraden van een gast (De Jong) uit LCPS werd verplicht aan ziekenhuizen. De Jong had zelf het commerciële bedrijf 2twnty4 mee opgezet. Werkt voor geen meter. Ze hebben geen kennis en snappen niet dat context niet te vatten is in cijfers. Ze hebben de meuk uiteindelijk verkocht aan LPZ. LPZ heeft een bak subsidie gekregen om het te implementeren. Ze hebben een klein bureautje ingeschakeld om het even te regelen voor alle ziekenhuizen. Zelden zo'n prutswerk gezien. Gaat echt niks worden.

Nu staat hun hele bestaansrecht op de tocht vanwege teruglopende covid cijfers. Dat is natuurlijk een groot probleem. Ook voor LCPS, waar ook flink geschept wordt door Erasmus en hun vriendjes van IG&H.

LCPS gaat nu met LPZ onderzoeken of we dan maar influenza patiënten kunnen gaan spreiden, mocht griep een GROOT probleem worden.

Hier zit echt niemand op te wachten en kan prima in de reguliere bedrijfsvoering.

Maargoed, de overheid zal wel weer met wat geld gaan smijten ofzo.
pi_201701830
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
Het is wel tekenend hoe een kleine groep schreeuwers het hele maatschappelijk debat kan domineren. Die tegenstanders wilden een dialoog, maar hun definitie van een dialoog is dat de rest al hun eisen overneemt want anders ben je een racist.

Datzelfde zag je met een klein clubje maatregelfanatici. Smeken om een lockdown en iedereen met een andere mening werd zo ver de hoek in gedrukt dat gefundeerde kritiek volledig onmogelijk was, want dan was je meteen Willem Engel. Treurig eigenlijk.
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:45:24 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_201701890
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:
de magie rondom Sinterklaas te verkrachten.
:'), wacht maar tot je je afvraagt of Sinterklaas wel echt 800 jaar oud is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:45:58 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201701897
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel tekenend hoe een kleine groep schreeuwers het hele maatschappelijk debat kan domineren. Die tegenstanders wilden een dialoog, maar hun definitie van een dialoog is dat de rest al hun eisen overneemt want anders ben je een racist.

Datzelfde zag je met een klein clubje maatregelfanatici. Smeken om een lockdown en iedereen met een andere mening werd zo ver de hoek in gedrukt dat gefundeerde kritiek volledig onmogelijk was, want dan was je meteen Willem Engel. Treurig eigenlijk.
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:56:37 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_201701979
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
En als je schijnbaar al die dingen genoemd wordt gaat er geen lampje branden maar is de rest van de wereld fout. Want zo werkt een maatschappelijk debat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:01:44 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201702034
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:56 schreef speknek het volgende:

[..]
En als je schijnbaar al die dingen genoemd wordt gaat er geen lampje branden maar is de rest van de wereld fout. Want zo werkt een maatschappelijk debat.
Jij geeft hier dus precies het probleem aan.

Je kunt prima kritisch zijn op asielbeleid, kritisch op anti-Pieters en kritisch op het coronabeleid zonder 1 vd 3 bovengenoemde te zijn.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:02:00 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201702041
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
Daarom is het belangrijk om keihard terug te pushen dit soort autoritair ingestelde individuen die van dit soort normale visies een groot probleem maken. Het daadwerkelijke probleem ligt namelijk bij hen. Dit type mens is een groot gevaar voor de maatschappij en de vrijheid van meningsuiting. Het is ook belangrijk je te herinneren dat het vaak om een absolute minderheid gaat, enkel schreeuwt men het hardst en worden deze autoritaire tendensen ook aanwakkert door bepaalde instituten en media. Daardoor lijkt het alsof het de norm is, maar dat is niet het geval.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:04:26 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_201702062
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jij geeft hier dus precies het probleem aan.

Je kunt prima kritisch zijn op asielbeleid, kritisch op anti-Pieters en kritisch op het coronabeleid zonder 1 vd 3 bovengenoemde te zijn.
Je kunt ook prima kritisch op die dingen zijn zonder het genoemd te worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:04:36 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_201702063
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
In Utrecht had de organisator het lumineuze idee om het achter hekken te organiseren met een coronapas… idioten
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:05:53 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_201702075
quote:
14s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom is het belangrijk om keihard terug te pushen dit soort autoritair ingestelde individuen die van dit soort normale visies een groot probleem maken. Het daadwerkelijke probleem ligt namelijk bij hen. Dit type mens is een groot gevaar voor de maatschappij en de vrijheid van meningsuiting. Het is ook belangrijk je te herinneren dat het vaak om een absolute minderheid gaat, enkel schreeuwt men het hardst en worden deze autoritaire tendensen ook aanwakkert door bepaalde instituten en media. Daardoor lijkt het alsof het de norm is, maar dat is niet het geval.
Een kleine minderheid een "type mens" en een groot gevaar voor de maatschappij noemen is wat precies, HowardRoark?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201702218
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Je kunt ook prima kritisch op die dingen zijn zonder het genoemd te worden.
Ach dan kun je altijd nog iemand een aso noemen. Zoveel keus :P.
pi_201702273
Het is makkelijker om in te hakken op ongevaccineerden. Zelfs aangemoedigd door de minister van VWS.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:51:43 #118
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201702504
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is makkelijker om in te hakken op ongevaccineerden. Zelfs aangemoedigd door de minister van VWS.
Jazeker, een bourgondisch buffet van moralistische superioriteit waar in de gevaccineerde zijn slachtoffer op een zilvere schotel krijgt geserveerd door topkok Hugo de Jonge.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:57:48 #119
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201702569
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:51 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Jazeker, een bourgondisch buffet van moralistische superioriteit waar in de gevaccineerde zijn slachtoffer op een zilvere schotel krijgt geserveerd door topkok Hugo de Jonge.
Wel een beetje eng dat je dan niet voor jezelf kunt nadenken.

'Maar de meester zei dat het mocht'

Diep van binnen zijn de meeste mensen toch gewoon nog een kind.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:09:04 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201702639
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
Yup.

Altijd makkelijk om mensen in een ander hokje te duwen als meningen verschillen; dan hoef je de discussie tenminste niet aan te gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:11:34 #121
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201702658
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel een beetje eng dat je dan niet voor jezelf kunt nadenken.

'Maar de meester zei dat het mocht'

Diep van binnen zijn de meeste mensen toch gewoon nog een kind.
Ik weet niet of dat de definitie van kind zijn is, maar mensen zijn heel gevoelig voor om een schuldige partij aangewezen te krijgen. Misschien als uitlaatklep om ergens naar te kunnen wijzen, wellicht omdat men er zelf geen mening over vormt en liever het sociaal acceptabele standpunt aangedragen krijgt. Ongetwijfeld verwijt ik dit mensen terwijl ik me er me zelf bij tijden ook schuldig aan maak.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201703661
twitter


[ Bericht 83% gewijzigd door _serial_ op 10-10-2021 14:10:06 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201704294
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:

Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
"Met Sinterklaas in aantocht drukt de GGD pieten op het hart om de komende tijd niet met pepernoten en ander snoepgoed te strooien".

Het strooien van voedsel op de straat, waar duiven, ratten en honden hun uitwerpselen verspreiden, is al vrij onhygienisch, met daarbovenop een pandemie is het zinnig om die onzin te staken.
  zondag 10 oktober 2021 @ 14:29:54 #124
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201704398
Dit is echt allemaal gelul in de marge.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201704499
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voetbalvereniging waar wij gistermiddag waren controleerde alleen maar als je binnen in de kantine ging zitten.

Maar omdat het lekker weer was haalde iedereen af en ging buiten zitten of staan. Gezellig druk dus op het terras zonder QR-codes. Erg mooi.
Uiteindelijk zal door luiheid in combinatie met steeds minder corona cases die controles vanzelf oplossen, hoop ik.
pi_201704842
:M :lijstje:
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:05:01 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201704952
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor mensen die het organisatorische iets boeit:


Het bestaansrecht van bepaalde organisaties is uiterst onzeker. Organisaties die uit de grond zijn gestampt voor covid. Eerst hadden we 2twnty4, wat op aanraden van een gast (De Jong) uit LCPS werd verplicht aan ziekenhuizen. De Jong had zelf het commerciële bedrijf 2twnty4 mee opgezet. Werkt voor geen meter. Ze hebben geen kennis en snappen niet dat context niet te vatten is in cijfers. Ze hebben de meuk uiteindelijk verkocht aan LPZ. LPZ heeft een bak subsidie gekregen om het te implementeren. Ze hebben een klein bureautje ingeschakeld om het even te regelen voor alle ziekenhuizen. Zelden zo'n prutswerk gezien. Gaat echt niks worden.

Nu staat hun hele bestaansrecht op de tocht vanwege teruglopende covid cijfers. Dat is natuurlijk een groot probleem. Ook voor LCPS, waar ook flink geschept wordt door Erasmus en hun vriendjes van IG&H.

LCPS gaat nu met LPZ onderzoeken of we dan maar influenza patiënten kunnen gaan spreiden, mocht griep een GROOT probleem worden.

Hier zit echt niemand op te wachten en kan prima in de reguliere bedrijfsvoering.

Maargoed, de overheid zal wel weer met wat geld gaan smijten ofzo.
Handel genereren kun je leren _O_

:r :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201705001
*is aangereden, strooit wat kruidnoten in het rond en gaat zonovergoten zitten wachten op de cijfertjes... :M :lijstje:

[ Bericht 1% gewijzigd door Mammietje op 10-10-2021 15:13:52 ]
pi_201705139
Zou mooi zijn als we niet verder stijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:15:18 #130
3542 Gia
User under construction
pi_201705142
Hé, pepernoten! Lekker!
pi_201705148
Zondag. Storing natuurlijk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201705156
Laatste update: 10-10-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 2288

Gemeentes met +5 besmettingen:
113 Amsterdam
90 's-Gravenhage
60 Rotterdam
49 Utrecht
35 Leiden
31 Staphorst
30 Westland
30 Apeldoorn
29 Noardeast-Fryslân
29 Ede
28 Almere
28 Venlo
28 Haarlem
24 Barneveld
23 Zwolle
23 Tilburg
22 Boxmeer
22 Eindhoven
21 Capelle aan den IJssel
20 Zoetermeer
20 Arnhem
19 Coevorden
19 Enschede
19 Heerlen
19 Zwartewaterland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
56 gemeentes met 1 besmettingen
113 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201705162
twitter
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:17:48 #134
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201705170
Here we go..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201705180
twitter

twitter
pi_201705214
pi_201705220
pi_201705223
pi_201705225
pi_201705227
% positief is echt slecht te noemen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201705265
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
*is aangereden, strooit wat kruidnoten in het rond en gaat zonovergoten zitten wachten op de cijfertjes... :M :lijstje:
*pakt bezem en veegt pepernoten snel op en gooit ze samen met het mondkapje dat Mammietje op de grond achterliet in de vuilnisbak.
pi_201705292
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:04 schreef Blik het volgende:

[..]
In Utrecht had de organisator het lumineuze idee om het achter hekken te organiseren met een coronapas… idioten
Dat zal door veel meer plaatsen worden overgenomen denk ik.
pi_201705385
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:24 schreef Za het volgende:

[..]
"Met Sinterklaas in aantocht drukt de GGD pieten op het hart om de komende tijd niet met pepernoten en ander snoepgoed te strooien".

Het strooien van voedsel op de straat, waar duiven, ratten en honden hun uitwerpselen verspreiden, is al vrij onhygienisch, met daarbovenop een pandemie is het zinnig om die onzin te staken.
Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.

As we speak heb ik een kinderfeestje van mijn middelste zoon. 10 Kindjes om mij heen. Zit er eentje tussen die, niet gelogen, in een uur tijd, 5 keer zijn handen net water en zeep heeft zitten wassen. We creeeren onze eigen snetvreesgeneratie die dadelijk nergens meer tegen kan.
pi_201705486
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:22 schreef Za het volgende:

[..]
*pakt bezem en veegt pepernoten snel op en gooit ze samen met het mondkapje dat Mammietje op de grond achterliet in de vuilnisbak.
Neenee, Za.... Mammietje laat geen mondkapjes achter op de grond. :{w
Zal de jouwe wel zijn. :P ;)
En zag ik je nou toch stiekem een paar van die pepernoten opeten? :o :P
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 15:34:38 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201705600
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
% positief is echt slecht te noemen..
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
pi_201705611
quote:
11s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
Opmerkelijke conclusie van je.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201705628
quote:
11s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
Je loopt het op, Dick.... :o
Onee, het loopt op.... zo was het. ;)
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:36:01 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201705630
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:27 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.

As we speak heb ik een kinderfeestje van mijn middelste zoon. 10 Kindjes om mij heen. Zit er eentje tussen die, niet gelogen, in een uur tijd, 5 keer zijn handen net water en zeep heeft zitten wassen. We creeeren onze eigen snetvreesgeneratie die dadelijk nergens meer tegen kan.
Ik had vroeger ook kinderen op bezoek die tegen smetvrees aan zaten en nog veel meer kinderen die ontzettende smeerberen waren en thuis hun handen niet eens hoefden te wassen na de plee. Die laatste categorie is veel groter dus wat dat betreft is meer bewustzijn van dat je soms handen moet wassen echt niet verkeerd.
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:36:40 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201705650
quote:
11s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
Ik denk eerder dat de testbereidheid onderklachtenvrije, gevaccineerde mensen nogal hard afneemt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:39:00 #150
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201705702
Staphorst weer keurig in de top 10 _O-
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 15:40:47 #151
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201705734
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat de testbereidheid onderklachtenvrije, gevaccineerde mensen nogal hard afneemt.
Ohhhw.

Oke :D
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:42:31 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201705762
quote:
11s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
Ik zie zo'n hele strook besmetting clusters vanaf Zwolle door de Veluwe richting Rotterdam.

Maar laten we vooral overheidscampagnes richten op de jongeren. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 15:43:30 #153
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201705778
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zie zo'n hele strook besmetting clusters vanaf Zwolle door de Veluwe richting Rotterdam.

Maar laten we vooral overheidscampagnes richten op de jongeren. :')
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.
pi_201705831
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Nou vroeg ik me af, met 109 ziekenhuizen is dat gemiddeld 4,5 persoon per ziekenhuis.
Valt toch goed te behappen onderhand? Tijd om de normale zorg weer in te gaan halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201705833
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.
Met een donkere acteur die God speelt. Misschien heeft Morgan een gaatje.
Go hard or go home
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:48:23 #156
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201705893
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.
Via de imam en de pastoor.

Geef elke pastoor en imam 10.000 euro ofzo om het vaccin te prediken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201706217
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat een treurigheid. Die gezondheidsgestapo is zichzelf een beetje te belangrijk gaan vinden.
Waag jij het om het gezag van de wittejassennjunta te ondermijnen?! Dat zijn meerdere snoeiharde klappen in het gezicht van de zorg! :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201706321
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:45 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Nou vroeg ik me af, met 109 ziekenhuizen is dat gemiddeld 4,5 persoon per ziekenhuis.
Valt toch goed te behappen onderhand? Tijd om de normale zorg weer in te gaan halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een grotemensenland zou dat inderdaad niets uitmaken. In een land waar o.a. de IC capaciteit door een neoliberale afbreekpartij kapotbezuinigd is tot derdewereldniveau zorgt zelfs een enkele ziekenhuisopname voor een zorginfarct en uitgestelde zorg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201706540
Het is dit keer in elk geval geen discopiek als je naar de leeftijdsdistributie kijkt.

De grafieken staan zoals gebruikelijk rond 15:45 op :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Opvallend is er toch weer ruim 500 oude besmettingen van 5-10 dagen oud gemeld zijn. De laatste dagen neemt dit aantal niet meer verder toe
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201706627
Het geloof is weer eens de boosdoener.
pi_201706849
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Via de imam en de pastoor.

Geef elke pastoor en imam 10.000 euro ofzo om het vaccin te prediken.
Breng ze nou niet op ideeen ..
pi_201706865
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef DonDruiper het volgende:

Geef elke pastoor en imam 10.000 euro ofzo om het vaccin te prediken.
Katholieken zijn het probleem niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 oktober 2021 @ 17:20:23 #163
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201706989
Dit lijkt mij een prima aanleiding voor Hugo om de QR code nog maar even te verlengen met een jaar.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201707036
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 16:39 schreef _serial_ het volgende:
Het is dit keer in elk geval geen discopiek als je naar de leeftijdsdistributie kijkt.

De grafieken staan zoals gebruikelijk rond 15:45 op :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Opvallend is er toch weer ruim 500 oude besmettingen van 5-10 dagen oud gemeld zijn. De laatste dagen neemt dit aantal niet meer verder toe
Heel betrouwbaar inderdaad :')
  zondag 10 oktober 2021 @ 17:27:02 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201707058
quote:
6s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:20 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij een prima aanleiding voor Hugo om de QR code nog maar even te verlengen met een jaar.
Die heeft daar geen aanleiding voor nodig joh
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 oktober 2021 @ 17:55:40 #167
408813 crew  trein2000
pi_201707348
quote:
6s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:20 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij een prima aanleiding voor Hugo om de QR code nog maar even te verlengen met een jaar.
Vanwege de aangetoonde werkzaamheid of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 10 oktober 2021 @ 17:56:32 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201707356
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vanwege de aangetoonde werkzaamheid of wat?
"Het virus is nog niet klaar met ons jongeman"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201707375
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:27 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.
Misschien al zo'n 60-70 jaar?
Op gebied van hygiëne hebben we op dat punt een hoop bijgeleerd.

Ik denk dat wanneer we beelden zouden zien van een volksfeest elders, waarbij kleine koekjes (het zijn immers geen noten) en schuimpjes over de kasseien zouden worden gestrooid, daar waar ook de mensen, huisdieren en ongedierte rondlopen en zich uitwerpselen bevinden, en dat kinderen dat dan zouden oprapen en opeten, we dat bevreemdend zouden vinden.
Wanneer iemand een bakje patat laat leegvallen gaat hij die niet gewoon opeten vanaf de straat.

quote:
As we speak heb ik een kinderfeestje van mijn middelste zoon. 10 Kindjes om mij heen. Zit er eentje tussen die, niet gelogen, in een uur tijd, 5 keer zijn handen net water en zeep heeft zitten wassen. We creeeren onze eigen snetvreesgeneratie die dadelijk nergens meer tegen kan.
Eens, OCD viert hoogtij al is dat ten tijde van pandemie even geen nadeel.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 oktober 2021 @ 18:00:21 #170
408813 crew  trein2000
pi_201707397
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:56 schreef Molo het volgende:

[..]
"Het virus is nog niet klaar met ons jongeman"
Ik wel met Hugo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201707548
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:58 schreef Za het volgende:
Ik denk dat wanneer we beelden zouden zien van een volksfeest elders, waarbij kleine koekjes (het zijn immers geen noten) en schuimpjes over de kasseien zouden worden gestrooid, daar waar ook de mensen, huisdieren en ongedierte rondlopen en zich uitwerpselen bevinden, en dat kinderen dat dan zouden oprapen en opeten, we dat bevreemdend zouden vinden.
Die Pieten strooien dat snoepgoed niet werkelijk in de rondte op straat tussen de meeuwenstront, waar de kindjes dat tussenuit plukken, hè Boris. Die geven dat aan kinderen vanuit hun jute zak, alleen dat gegraai is allemaal maar bah en corona, dus dat moet nu in vooraf gesealde verpakkinkjes worden verstrekt, zoals bij de methadonpoli van de Brijder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:35:08 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201707752
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Die Pieten strooien dat snoepgoed niet werkelijk in de rondte op straat tussen de meeuwenstront, waar de kindjes dat tussenuit plukken, hè Boris. Die geven dat aan kinderen vanuit hun jute zak, alleen dat gegraai is allemaal maar bah en corona, dus dat moet nu in vooraf gesealde verpakkinkjes worden verstrekt, zoals bij de methadonpoli van de Brijder.
Uhm, die smijten het gewoon overal heen, én geven een deel 'netjes' aan de kinderen in hun handen :D

Groot voorstander van trouwens, laat ze maar wat doen voor hun snoepzut en rotzooi binnen krijgen. Worden ze sterker van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201707790
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhm, die smijten het gewoon overal heen, én geven een deel 'netjes' aan de kinderen in hun handen :D

Groot voorstander van trouwens, laat ze maar wat doen voor hun snoepzut en rotzooi binnen krijgen. Worden ze sterker van
Ja, maar ik zie kinderen het niet standaard van de straat af opeten, die halen netjes een handje op, een schobbejak daargelaten misschien. Vroeger wel in het klaslokaal van de grond. Gefrut van tegenwoordig. :N
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:40:31 #174
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201707807
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, maar ik zie kinderen het niet standaard van de straat af opeten, die halen netjes een handje op, een schobbejak daargelaten misschien. Vroeger wel in het klaslokaal van de grond. Gefrut van tegenwoordig. :N
Nou ja, Za heeft misschien een lastige jeugd gehad en moest het daarom van de straat oppakken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:43:18 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201707844
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, Za heeft misschien een lastige jeugd gehad en moest het daarom van de straat oppakken.
Ik ben Za ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:44:09 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201707854
Moet wel denken aan de tijd dat ik nog in het ziekenhuis werkte. Door dat hele ziekenhuisgebouw heen werden die dingen getieft door Sint en de Pieten _O_ _O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201707905
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik wel met Hugo.
Ik vind dit zo simpel.. als we naar andere landen kijken dan doen Hugo en co het nog best ok. Er zijn fouten gemaakt maar die had ieder ander of jijzelf ook gemaakt, mss niet dezelfde maar genoeg andere shit die je fout kan doen..

Tevens zie ook weinige geschikte andere kandidaten.

Laten we wel goed evalueren post covid crisis.. kunnen genoeg leren van deze shit.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:49:32 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201707938
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:47 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik vind dit zo simpel.. als we naar andere landen kijken dan doen Hugo en co het nog best ok. Er zijn fouten gemaakt maar die had ieder ander of jijzelf ook gemaakt, mss niet dezelfde maar genoeg andere shit die je fout kan doen..

Tevens zie ook weinige geschikte andere kandidaten.

Laten we wel goed evalueren post covid crisis.. kunnen genoeg leren van deze shit.
Waarom kunnen we niet tussendoor evalueren en leren?

Leren achteraf kan, maar ga je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201708041
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom kunnen we niet tussendoor evalueren en leren?

Leren achteraf kan, maar ga je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren
Oh dat is wmb geen probleem. Als het maar niet doorslaat in een zoektocht naar een "schuldige" wat je nu al veel in de covid debatten ziet.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201708396
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂

Mooie ontwikkeling.
  zondag 10 oktober 2021 @ 19:46:17 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201708632
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Oh dat is wmb geen probleem. Als het maar niet doorslaat in een zoektocht naar een "schuldige" wat je nu al veel in de covid debatten ziet.
Dat laatste heeft weinig met inhoudelijke evaluatie of willen leren te maken idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201708642
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂

Mooie ontwikkeling.
Pathe?
  zondag 10 oktober 2021 @ 19:47:01 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201708647
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂

Mooie ontwikkeling.
Hier 3 uit 3 in de bios

2 uit 2 qua restaurants

Kan ook aan mijn virale criminelenkop liggen en mijn blafhik :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:06:15 #184
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201708875
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Hier 3 uit 3 in de bios

2 uit 2 qua restaurants

Kan ook aan mijn virale criminelenkop liggen en mijn blafhik :T
Alleen één keer bij de McD om de QR code gevraagd. En de allereerste dag bij een lunchroom. Verder niet. Ik denk dat ik een enorm edel, gevaccineerd gezicht heb.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:08:16 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201708899
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:06 schreef Arizona het volgende:

[..]
Alleen één keer bij de McD om de QR code gevraagd. En de allereerste dag bij een lunchroom. Verder niet. Ik denk dat ik een enorm edel, gevaccineerd gezicht heb.
Oh ja, de 'Mac'. Die had ik ook al gehad. 3 uit 3 daar ook dus :D

Mijn zusje (die mij wappie noemt :') ) heeft van de week het personeel er bij een lunchroom op gewezen dat ze wel die checks moeten doen. Anders kunnen ze een bekeuring verwachten

Ja zulke mensen heb je ook, zelfs uit één gezin dus O+ :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201708919
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef Noek het volgende:
Uit het leven gegrepen.
Was net bij de Mc, even een Mc Plant culinair beoordelen maar ik dacht dat als je kwam halen en buiten ging zitten dat je niet hoefde te scannen. Dat moest dus wel dus ik slinger de verkeerde app aan die opeens nog moest worden gedownload en die moest ik helemaal niet hebben dus dat duurde ongemakkelijk lang dus ik zeg:"Ik kom alleen maar halen," maar non non, merde. Eindelijk de app gevonden tussen mn miljoen apps en zo heb ik vandaag weer een oma gered. Na mij kwamen wat tienermoeders en die wilden ook halen maar hadden niks te scannen dus eentje zei:"Dit is Nederland, vies kut land!" en toen gaf dat kleine ventje een duimpje omhoog. ^O^

De Mc Plant was een 7.8/10

Wat hebben jullie gegeten en waarom moesten jullie scannen vandaag?
McDonalds volgt als de grootste restaurant en franchise verkopen netjes de regels en verzinnen er naast ook hun eigen regels erbij. Je mondkapje af doen als je zit toen dat nog verplicht was mocht ook niet. Of ze snappen gewoon de regels niet meer
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:09:42 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201708927
Ik was trouwens naar Bond toe en snap nu wel na het zien ervan waarom ze die steeds maar verzet hebben qua première tot corona beetje de heftigheid verloren had qua maatschappelijke onrust/angst

LOL
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201708947
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteravond een borrel met de ouders uit de klas van mijn middelste dochter in een groot cafe restaurant in Utrecht maar geen enkele controle op de QR code. Vraag me af of ze principieel tegen zijn of het gewoon niet doen tot ze een waarschuwing krijgen.
Meeste horecabazen die ik spreek kunnen de overheid niet horen of zien. Controleren alleen op de QR steekhoudend.

Gemeentes doen ook geen controles meer.
pi_201709064
Dit is allemaal weer matig, 2.5 week op vakantie geweest, 3 landen bezocht, hotels, supermarkten, terrasjes, restaurants, drukke steden ( met het OV ), markten, de hele bende en gewoon geen corona krijgen.

maar wel een stevige verkoudheid oplopen 2 keer in een maand tijd :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:20:08 #190
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201709071
Vandaag eindelijk weer eens een marathon! Ik liep de halve van Leiden vandaag en heb intens genoten van alle mensen langs de kant van de weg, zonder QR check. Hier was wel muziek, volgende week in Amsterdam mag er geen muziek zijn vanwege dat het 'menigten kan aanzuigen'...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:23:47 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201709138
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:19 schreef Predator40 het volgende:
Dit is allemaal weer matig, 2.5 week op vakantie geweest, 3 landen bezocht, hotels, supermarkten, terrasjes, restaurants, drukke steden ( met het OV ), markten, de hele bende en gewoon geen corona krijgen.

maar wel een stevige verkoudheid oplopen 2 keer in een maand tijd :D
Tijd voor een griep- en verkoudheids QR code :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:23:50 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_201709140
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteravond een borrel met de ouders uit de klas van mijn middelste dochter in een groot cafe restaurant in Utrecht maar geen enkele controle op de QR code. Vraag me af of ze principieel tegen zijn of het gewoon niet doen tot ze een waarschuwing krijgen.
Waar ik gister was in Utrecht werd ik wel gecontroleerd. Maar daar zitten ook vaak bejaarden binnen.

Ik vind het wel een uitkomstje hoor. Wat mij betreft breiden ze die QR check fiks uit. Of je alle andere vaccinaties ook gehad hebt, of je vandaag gedouchet hebt, of je deodorant ophebt, of je Volendam en Urk ook wil afsteken, enzovoorts.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:27:07 #193
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201709178
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Tijd voor een griep- en verkoudheids QR code :o
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:31:29 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201709244
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:27 schreef popje het volgende:

[..]
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...
Ja tuurlijk zijn er partijen die dat willen

Betekent niet dat het een goed idee is maar dat leek me duidelijk :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:58:28 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201709610
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:27 schreef popje het volgende:

[..]
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...
Ik wil ook wel eens wat.
pi_201709770
twitter

Mooi gooi de festivals maar weer open zou ik zeggen.
pi_201709838
Met een naam als TRNSMT vraag je er ook wel om.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201710117
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:46 schreef L_auteur het volgende:

[..]
Pathe?
Vue
pi_201710200
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:15 schreef nostra het volgende:
Met een naam als TRNSMT vraag je er ook wel om.
Nou het tegengestelde is dus wel bewezen daar :Y

Of is 1,7% veel? Nee toch? :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 10 oktober 2021 @ 21:45:39 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201710233
quote:
Naast het oplaaien van corona, vrezen virologen voor een zware griepgolf aankomende winter. Daarom hebben de Amsterdamse GGD en het hoofdstedelijke UMC-ziekenhuis besloten om mensen die zich in een teststraat laten testen op het coronavirus, voortaan ook te testen op griep, meldt het programma EenVandaag.

Doel is het monitoren van de griep. Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, zo zei hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong tegen EenVandaag, dan kunnen maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201710361
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Als optionele maatregelen bij de griep blijkbaar zo vanzelfsprekend zijn dan vraag ik mij heel hard af waarom die de afgelopen jaren nooit zijn geopperd.
I'll give you something to do
pi_201710369
Menno de Jong is denk ik de grootste OMT idioot, en hij heeft serieuze concurrentie.

Dol op maatregelen
- verwijderd door admin -
pi_201710375
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
:') nieuwe cijfertjes.
pi_201710389
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂

Mooie ontwikkeling.
En zo hoort het ook gewoon.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201710405
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ah, de man beslist tegenwoordig ook al of er maatregelen volgen in zijn eigen hoofd?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:17:50 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201710685
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, de man beslist tegenwoordig ook al of er maatregelen volgen in zijn eigen hoofd?
Dat zou niet moeten. Maar voor "OMT-leden pleiten in de media voor meer maatregelen" gaat de conclusie 'het houdt niet op, niet vanzelf' even goed op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 22:22:41 #207
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201710733
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Mag je eigenlijk wel zomaar op meer dan alleen corona getest worden zonder daar vooraf toestemming voor te geven?

En verder, dit zag je natuurlijk al maanden aankomen ;(
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201710758
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Hef dat OMT alsjeblieft gewoon op, die wittejassendictatuur heeft nu wel lang genoeg geduurd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:25:17 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201710773
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mag je eigenlijk wel zomaar op meer dan alleen corona getest worden zonder daar vooraf toestemming voor te geven?

En verder, dit zag je natuurlijk al maanden aankomen ;(
Nee dat mag niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201710823
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Een mens word afgestraft om gezond te zijn en een griepje is ook niet meer normaal .....vroegah was het motto " ziek eerst maar even lekker uit dan ben je weer klaar voor de winter" waar is onze Nederlandse nuchterheid gebleven
pi_201710849
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Wat moet je toch met dit soort mensen?

Hier kun je toch eigenlijk niet meer normaal op reageren?
Gewoon compleet van lotje getikt.
pi_201710850
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zou niet moeten. Maar voor "OMT-leden pleiten in de media voor meer maatregelen" gaat de conclusie 'het houdt niet op, niet vanzelf' even goed op.
Helaas wel inderdaad. Toch ergert me de vanzelfsprekendheid waarmee die vent (en één of andere laborante) zich allerlei beslissingsbevoegdheden hebben toegeëigend nog het meest. Maar goed, we wachten af.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201710859
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Een mens word afgestraft om gezond te zijn en een griepje is ook niet meer normaal .....vroegah was het motto " ziek eerst maar even lekker uit dan ben je weer klaar voor de winter" waar is onze Nederlandse nuchterheid gebleven
Dit heeft niets met de griep of de zorg te maken; het OMT is gewoon een lobbyorgaan en net zoals bij alle andere lobbyorganen draait het alleen om geld en politieke macht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:48:35 #214
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201710959
Ik merk wel bij mijzelf en m'n gezin dat de weerstand beduidend minder is geworden in het laatste anderhalf jaar.

Vaak verkouden, halfjes, lamlendig etc.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201710976
Die QR code is een groot toneelstukje nu ik hier zo wat lees. Ik heb 'm ook nog nergens hoeven laten zien. En we doen het voor die paar procent vaccinatiegraad. Denk dat dit wel een van de domste beslissingen is geweest.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201710982
China zet zich schrap voor mogelijke grootschalige COVID-19-uitbraak: gelekte CCP-documenten

WASHINGTON 7 oktober 2021 Reuters (Epoch Times-reporter Luo Asia, Dragon cloud-interviewrapporten)

Het Chinese regime heeft lokale autoriteiten op de hoogte gebracht om zich voor te bereiden op een grootschalige uitbraak van COVID-19, volgens gelekte interne documenten die zijn verkregen door de Chinese Epoch Times .

Een daarvan is het bouwen van centrale isolatielocaties, waarbij de lokale autoriteiten tegen eind oktober moeten zorgen voor faciliteiten van niet minder dan 20 kamers per 10.000 mensen. De schaal van elke isolatielocatie moet meer dan 100 kamers zijn.

Volgens openbare gegevens bedroeg de bevolking van de provincie Fujian in 2020 41,54 miljoen. Vanaf 19 september heeft de provincie 35.691 quarantainekamers ingericht op 296 centrale locaties.

Op basis van de norm die in het bericht is vastgelegd, moet de provincie Fujian tegen eind oktober ten minste 83.000 quarantainekamers bouwen, wat neerkomt op ongeveer 47.000 kamers in minder dan een maand.

https://www.theepochtimes(...)tter_impression=true

https://www.epochtimes.com/b5/21/10/7/n13286747.htm
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:56:22 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_201711027
Ik geloof dat Evergrande wel wat lege flats heeft staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:06:58 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201711139
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Menno is iets te veel in zichzelf gaan geloven.
pi_201711149
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:52 schreef Za het volgende:
China zet zich schrap voor mogelijke grootschalige COVID-19-uitbraak: gelekte CCP-documenten

WASHINGTON 7 oktober 2021 Reuters (Epoch Times-reporter Luo Asia, Dragon cloud-interviewrapporten)

Het Chinese regime heeft lokale autoriteiten op de hoogte gebracht om zich voor te bereiden op een grootschalige uitbraak van COVID-19, volgens gelekte interne documenten die zijn verkregen door de Chinese Epoch Times .

Een daarvan is het bouwen van centrale isolatielocaties, waarbij de lokale autoriteiten tegen eind oktober moeten zorgen voor faciliteiten van niet minder dan 20 kamers per 10.000 mensen. De schaal van elke isolatielocatie moet meer dan 100 kamers zijn.

Volgens openbare gegevens bedroeg de bevolking van de provincie Fujian in 2020 41,54 miljoen. Vanaf 19 september heeft de provincie 35.691 quarantainekamers ingericht op 296 centrale locaties.

Op basis van de norm die in het bericht is vastgelegd, moet de provincie Fujian tegen eind oktober ten minste 83.000 quarantainekamers bouwen, wat neerkomt op ongeveer 47.000 kamers in minder dan een maand.

https://www.theepochtimes(...)tter_impression=true

https://www.epochtimes.com/b5/21/10/7/n13286747.htm
/care
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:11:33 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201711173
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ze hebben de smaak te pakken en willen relevant blijven.
Lekker opvogelen met je maatregelen voor griep.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201711178
Naar de Epoch Times gelekte CCP-documenten, dat klinkt legit.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 oktober 2021 @ 23:19:40 #222
408813 crew  trein2000
pi_201711228
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:51 schreef Discombobulate het volgende:
Die QR code is een groot toneelstukje nu ik hier zo wat lees. Ik heb 'm ook nog nergens hoeven laten zien. En we doen het voor die paar procent vaccinatiegraad. Denk dat dit wel een van de domste beslissingen is geweest.
Lekker beetje polariseren. Beetje keffen op een persco. Via twitter er zo af en toe nog een schap boven op doen.

En wat is er bereikt? Mismanagement tot en met.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201711281
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mag je eigenlijk wel zomaar op meer dan alleen corona getest worden zonder daar vooraf toestemming voor te geven?
Waarom zou dat niet mogen? Los daarvan snap ik de (gebruikelijke) ophef hier niet. Zoals ik het lees worden de monsters die ze toch al hebben ook gebruikt om de verspreiding van influenza te monitoren. Voorheen ging dat via Nivel Peilstations. Nu kun je vrij eenvoudig een veel grotere sample krijgen en dus nauwkeuriger monitoren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:53:56 #224
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201711526
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet mogen? Los daarvan snap ik de (gebruikelijke) ophef hier niet. Zoals ik het lees worden de monsters die ze toch al hebben ook gebruikt om de verspreiding van influenza te monitoren. Voorheen ging dat via Nivel Peilstations. Nu kun je vrij eenvoudig een veel grotere sample krijgen en dus nauwkeuriger monitoren.
Misschien ook gewoon gelijk een AIDS test of een SOA test :7

Je bent er toch!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201711546
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
Ik was trouwens naar Bond toe en snap nu wel na het zien ervan waarom ze die steeds maar verzet hebben qua première tot corona beetje de heftigheid verloren had qua maatschappelijke onrust/angst

LOL
Ik was ook naar Bond. Ik vond het een goede film ^O^
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201711650
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Misschien ook gewoon gelijk een AIDS test of een SOA test :7

Je bent er toch!
Alles lekker monitoren *O*
_O_

:9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:32:21 #227
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201711661
De griep wordt het nieuwe corona _O_

Maatregelen 4evahhh _O_
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201711696
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik merk wel bij mijzelf en m'n gezin dat de weerstand beduidend minder is geworden in het laatste anderhalf jaar.

Vaak verkouden, halfjes, lamlendig etc.
Ik ben juist al 1,5 jaar niet eens verkouden geweest _O_ Eerder elk jaar feest met heftig verkouden/bovenste luchtweginfectie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:56:29 #229
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201711744
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben juist al 1,5 jaar niet eens verkouden geweest _O_ Eerder elk jaar feest met heftig verkouden/bovenste luchtweginfectie.
Heb je kinderen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201711749
https://dating.wappiez.nl/

Nee

Nee dit kan niet

:D
pi_201711793
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben juist al 1,5 jaar niet eens verkouden geweest _O_ Eerder elk jaar feest met heftig verkouden/bovenste luchtweginfectie.
Ik ben elke dag verkouden. Ik pas niet in een corona of griepmodel.

24/7 hooikoorts en allergieën _O_

-O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 01:24:23 #232
408813 crew  trein2000
pi_201711795
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet mogen? Los daarvan snap ik de (gebruikelijke) ophef hier niet. Zoals ik het lees worden de monsters die ze toch al hebben ook gebruikt om de verspreiding van influenza te monitoren. Voorheen ging dat via Nivel Peilstations. Nu kun je vrij eenvoudig een veel grotere sample krijgen en dus nauwkeuriger monitoren.
Omdat je persoonsgegevens verwerkt.

Ze moeten die monstertjes gewoon even anoniem maken, dan is er niets aan de hand en kun je gewoon je influenza monitoren. En ik denk dat ze dat ook doen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201711846
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 01:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben elke dag verkouden. Ik pas niet in een corona of griepmodel.

24/7 hooikoorts en allergieën _O_

-O-
Elke dag testen *O*

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:56 schreef DonDruiper het volgende:
Heb je kinderen?
Nee! Ik begrijp dat dat anders is. Ik had ooit een relatie met een basisschool leraar. Hij continu verkouden, ik continu verkouden -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201711899
twitter

Was die test nog niet uitgevoerd dan?
pi_201712266
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 02:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Was die test nog niet uitgevoerd dan?
quote:
The study will follow participants for up to one year to investigate how long vaccine protection lasts against Covid-19 and new virus variants.
Dat is namelijk nog steeds niet zo goed bekend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:05:36 #236
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201712617
quote:
'Experts overwegen dit jaar ook kinderen griepprik te geven'

Een aantal experts overweegt om ook kinderen een griepprik aan te bieden. Omdat er dit jaar een zware griepepidemie wordt verwacht moet een griepprik voor kinderen de zorg helpen ontlasten. Zo kunnen kinderen minder ouderen besmetten.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

Whut?
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:06:32 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201712621
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
De griep wordt het nieuwe corona _O_

Maatregelen 4evahhh _O_
Elke winter sneeuwbalprotocol _O_
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:12:05 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201712650
quote:
Was uw griepprik stuk _O_

On a serieus note. De griepprik heeft doorgaans een vrij matige effectiviteit, en dit jaar waarschijnlijk nog minder omdat het meer dan ooit enorm gokken is welke soorten groep de overhand gaan krijgen. Want er was elders in de wereld ook nauwelijks griep.

Risicogroepen, prima, maar het hele circus doortrekken naar griep nu kan ik geen zinnige redenen voor vinden. Er lopen programma's voor zinnige zorg op de juiste plek... Ter besparing vooral.
En dit vliegt echt de compleet andere kant op juist.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201712661
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 02:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Was die test nog niet uitgevoerd dan?
quote:
The study will follow participants for up to one year to investigate how long vaccine protection lasts against Covid-19 and new virus variants.
Waar de Twottermeneer vandaan haalt dat het een studie zou zijn naar de effectiviteit en veiligheid van het vacin is mij een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:18:28 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201712674
quote:
U bent verrast?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201712686
quote:
Worden de ouderen zelf al dan niet goed genoeg beschermd door diezelfde prik? Indien ie relatief ineffectief blijkt dan geldt dat ook voor kinderen lijkt mij, dus betwijfel of je hier veel mee opschiet.
Zoals het op mij overkomt lijken ze hiermee de R van de griep te willen drukken. En als je die kant op gaat zul je een stevig percentage van de bevolking moeten inenten.
I'll give you something to do
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:22:20 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201712688
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:21 schreef galantis het volgende:
En als je die kant op gaat zul je een stevig percentage van de bevolking moeten inenten.
Je kunt de druk een beetje opvoeren door de griepprik toe te voegen aan de QR-code.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201712697
Het fundamentele probleem zit in Nederland natuurlijk bij de zorgcapaciteit. Maar goed, dat heb je ook niet zo maar opgelost en zolang je het aan de VVD overlaat is de kans dat daar serieus werk van gemaakt wordt ook niet heel groot.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201712700
quote:
9s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt de druk een beetje opvoeren door de griepprik toe te voegen aan de QR-code.
_O-

En tegen de kinderen: 'Jullie willen toch ook niet dat de scholen opnieuw moeten sluiten deze winter?'.
I'll give you something to do
pi_201712749
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben juist al 1,5 jaar niet eens verkouden geweest _O_ Eerder elk jaar feest met heftig verkouden/bovenste luchtweginfectie.
Ik ben volgens mij al drie jaar niet verkouden geweest :') *even afkloppen want nu is het gewoon afwachten wanneer ik ga snotteren*
Normaal gesproken zowat elk najaar aan de buikgriep.
Tap tap tap
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:49:07 #246
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201712861
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:24 schreef galantis het volgende:

[..]
_O-

En tegen de kinderen: 'Jullie willen toch ook niet dat de scholen opnieuw moeten sluiten deze winter?'.
En je weer dagen lang wordt opgesloten in je kamer als je moet niezen?
Lekker platspuiten al dat kroost. We zien de komende decennia wel of die generaties er echt nadelen van ondervonden of juist niet. Erg interessant onderzoek.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 08:49:15 #247
236264 crew  capricia
pi_201712862
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij al drie jaar niet verkouden geweest :') *even afkloppen want nu is het gewoon afwachten wanneer ik ga snotteren*
Normaal gesproken zowat elk najaar aan de buikgriep.
Ik ben juist nu vreselijk verkouden geworden. Maar ik kom net terug van een weekje Italië. Wsl iets opgepikt in Bergamo. :{
Definitely not CIA
pi_201712942
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:58 schreef Oriente het volgende:
https://dating.wappiez.nl/

Nee

Nee dit kan niet

:D
Ja hoor. Kan wel. Ik had er eerder al eens van gehoord. "Om het bloed zuiver te houden". Zo'n uitspraak doet mij ergens aan denken, en mijn maag draait er van om.
pi_201712958
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:01 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja hoor. Kan wel. Ik had er eerder al eens van gehoord. "Om het bloed zuiver te houden". Zo'n uitspraak doet mij ergens aan denken, en mijn maag draait er van om.
Harry Potter?
Tap tap tap
pi_201712962
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Harry Potter?
Ik dacht ergens anders aan.
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:27:21 #251
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201713151
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:58 schreef Oriente het volgende:
https://dating.wappiez.nl/

Nee

Nee dit kan niet

:D
Duidelijk een honeypot van de overheid om de gegevens van ongevaccineerden te verzamelen. /bnw
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201713154
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben juist nu vreselijk verkouden geworden. Maar ik kom net terug van een weekje Italië. Wsl iets opgepikt in Bergamo. :{
Daar heeft iedereen toch wel enorm veel antistoffen? Zal waarschijnlijk een echte ouderwetse verkoudheid zijn, beterschap!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201713231
quote:
Wie heeft bedacht dat we elk medisch risico moeten uitbannen? Kunnen we weer terug naar "eigen verantwoordelijkheid". Of wordt je nu gedwongen om minimaal 80 te worden, door verplichte medische ingrepen bij kinderen (!) te plegen.

Ideetje! Als we structureel te weinig zorgcapaciteit hebben, kunnen we die misschien vergroten?
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:38:20 #254
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201713256
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:23 schreef Monolith het volgende:
Het fundamentele probleem zit in Nederland natuurlijk bij de zorgcapaciteit. Maar goed, dat heb je ook niet zo maar opgelost en zolang je het aan de VVD overlaat is de kans dat daar serieus werk van gemaakt wordt ook niet heel groot.
Beetje flauw om dat aan de VVD te wijten (en ik ben geen VVD-er). Er werken 1,3 miljoen mensen in de zorg in Nederland en er gaat jaarlijks bijna 100 miljard euro naar toe en dat is kennelijk nog niet genoeg. Dan zijn er ook andere dingen aan de hand. Ik waag te betwijfelen of de capaciteit het echte probleem is, het lijkt mij eerder een kwestie van verkeerde prioriteiten en een hardnekkige onwil om te veranderen op alle niveau's. Het afgelopen jaar is ook wel gebleken hoe moeilijk het is om buiten de bestaande kaders te opereren.
Never explain, never apologize.
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:38:41 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201713261
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:36 schreef zoost het volgende:

[..]
Wie heeft bedacht dat we elk medisch risico moeten uitbannen? Kunnen we weer terug naar "eigen verantwoordelijkheid". Of wordt je nu gedwongen om minimaal 80 te worden, door verplichte medische ingrepen bij kinderen (!) te plegen.

Ideetje! Als we structureel te weinig zorgcapaciteit hebben, kunnen we die misschien vergroten?
Of er op een andere manier naar kijken:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ek-moet-keuzes-maken

Dan maar niet iedereen 100. Nog los van het beschikbare personeel zorgen we onszelf failliet als we zo verder gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201713290
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:01 schreef Morri2 het volgende:
Ja hoor. Kan wel. Ik had er eerder al eens van gehoord. "Om het bloed zuiver te houden".
Klinkt als gezellig volk. Alhoewel ik me wel kostelijk heb vermaakt bij Wijnen met Wappies. :@
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201713345
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:38 schreef Lurf het volgende:

[..]
Beetje flauw om dat aan de VVD te wijten (en ik ben geen VVD-er). Er werken 1,3 miljoen mensen in de zorg in Nederland en er gaat jaarlijks bijna 100 miljard euro naar toe en dat is kennelijk nog niet genoeg. Dan zijn er ook andere dingen aan de hand. Ik waag te betwijfelen of de capaciteit het echte probleem is, het lijkt mij eerder een kwestie van verkeerde prioriteiten en een hardnekkige onwil om te veranderen op alle niveau's. Het afgelopen jaar is ook wel gebleken hoe moeilijk het is om buiten de bestaande kaders te opereren.
Er zal inderdaad ongetwijfeld veel overbodige zorg worden verleend, als dat is waar je op doelt.
Daarnaast hebben we nog vergrijzing en ongezonde leefstijl als aanjagers van zorgkosten. Misschien wordt het eens tijd te accepteren dat zorg gewoon meer en meer gaat kosten, zeker als men niet bereid is gezonder te leven dan wel de pensioenleeftijd mee te laten groeien met de levensverwachting.
I'll give you something to do
pi_201713360
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of er op een andere manier naar kijken:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ek-moet-keuzes-maken

Dan maar niet iedereen 100. Nog los van het beschikbare personeel zorgen we onszelf failliet als we zo verder gaan.
quote:
Dit gebeurde met inspraak van experts. Ik denk dat de regering dat goed kan wegen en dat dit de mooiste manier is om democratisch te besluiten welke zorg we kunnen leveren."
Helemaal mee eens. Ik ben al heel lang voor een stop op medische zorg vanaf 85 o.i.d. Wel liefdevolle zorg, maar geen medische zorg. Ik ben ook van mening dat de laatste jaren ook niet de leukste van je leven zijn. Ik begrijp die obsessie van mensen met zo oud mogelijk worden ook niet helemaal.

  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 09:50:38 #259
236264 crew  capricia
pi_201713412
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]
[..]
Helemaal mee eens. Ik ben al heel lang voor een stop op medische zorg vanaf 85 o.i.d. Wel liefdevolle zorg, maar geen medische zorg. Ik ben ook van mening dat de laatste jaren ook niet de leukste van je leven zijn. Ik begrijp die obsessie van mensen met zo oud mogelijk worden ook niet helemaal.

[ afbeelding ]
Pardon? Stop op medische zorg na je 85ste?

Absurd.
Mijn oma sneed zich in haar vinger vorige maand. Moest naar het ziekenhuis, en daarna gewoon weer naar huis. Ze is 99.

Laat maar doodbloeden, is dat wat je bedoelt?
Definitely not CIA
pi_201713510
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon? Stop op medische zorg na je 85ste?

Absurd.
Mijn oma sneed zich in haar vinger vorige maand. Moest naar het ziekenhuis, en daarna gewoon weer naar huis. Ze is 99.

Laat maar doodbloeden, is dat wat je bedoelt?
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Maar ik ga hier op dit forum niet een heel gedetailleerd plan schrijven. Wat ik bedoel is dat er een plafond moet komen op wat wij als maatschappij aan medische zorg willen uitgeven. Ik zet dat plafond nu even op 85 jaar, maar dat moet natuurlijk heel zorgvuldig worden gedefinieerd.

Als je de trend van met betrekking tot zorgkosten nog 10-20-30 jaar doortrekt dan is dat onhoudbaar, dat ontkennen is struisvogel gedrag en dommig.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:02:47 #261
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201713517
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:44 schreef galantis het volgende:

[..]
Er zal inderdaad ongetwijfeld veel overbodige zorg worden verleend, als dat is waar je op doelt.
Daarnaast hebben we nog vergrijzing en ongezonde leefstijl als aanjagers van zorgkosten. Misschien wordt het eens tijd te accepteren dat zorg gewoon meer en meer gaat kosten, zeker als men niet bereid is gezonder te leven dan wel de pensioenleeftijd mee te laten groeien met de levensverwachting.
De bron heb ik niet paraat, maar ik meen dat grofweg de helft van wat er in het ziekenhuis gedaan wordt niet bewezen effectief of bewezen niet effectief is. Preventie betekent in het algemeen niet minder zorgkosten, maar vooral uitstel van kosten. En vergrijzing is weliswaar een belangrijke, maar niet de enige oorzaak van de kostenstijging. Dat ligt meer aan het feit dat de zorgvraag, in een publiek stelsel, in principe oneindig is en elke uitbreiding van het aanbod per definitie opgesoupeerd wordt.

Waar ik meer op doelde is, dat partijen allemaal deelbelangen hebben die niet per sé het maatschappelijke belang dienen. Ik las vorige week een artikel (ik meen in het FD) dat de achterstanden in de zorg die er nu zijn vrij makkelijk op te lossen zijn door mensen naar het Duitsland of België te sturen, maar dat dit niet gebeurt omdat ziekenhuizen hun handel niet kwijt willen en verzekeraars grensoverschrijdende declaraties te moeilijk vinden. Hetzelfde met de bureaucratie in de zorg: ondanks dat iedereen het er over eens is dat het verspilde tijd is verandert dat nauwelijks. Een initiatief als Buurtzorg blijft de uitzondering. De segmentering in de verpleegkundigenberoepen: de laatst poging om daar wat meer flexibiliteit in aan te brengen (nog onder Bruins) is notabene gestrand op protesten van de verpleegkundigen zelf. Of artsen in het ziekenhuis die uit financieel eigenbelang ondernemertje willen blijven spelen terwijl ze dat eigenlijk niet zijn.

Het wordt tijd om weer eens een een fundamenteel debat te voeren over hoe wij tegen onze zorg aankijken en wat we er wel en niet van verwachten. En daarin keuzes te maken. Dan voorkom je ook het hapsnap beleid dat we nu hebben en het uitwijken naar oneigenlijke, last-resort instrumenten als de QR-pas.
Never explain, never apologize.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:04:28 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201713531
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon? Stop op medische zorg na je 85ste?

Absurd.
Mijn oma sneed zich in haar vinger vorige maand. Moest naar het ziekenhuis, en daarna gewoon weer naar huis. Ze is 99.

Laat maar doodbloeden, is dat wat je bedoelt?
Daar hoort, lullig gezegd, een kosten-batenplaatje bij. De kosten van het behandelen van een gesneden vinger zijn dusdanig laag dat je dat dus altijd zal doen, maar na een val van de trap allerlei nieuwe onderdelen installeren, of dure medicatietrajecten voor een ziekte liggen dan misschien wel anders.

We maken dat soort afwegingen trouwens al lang. Maar met het uitzicht op totale onbetaalbaarheid zal de grens verschoven moeten worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201713602
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
Daar hoort, lullig gezegd, een kosten-batenplaatje bij. De kosten van het behandelen van een gesneden vinger zijn dusdanig laag dat je dat dus altijd zal doen, maar na een val van de trap allerlei nieuwe onderdelen installeren, of dure medicatietrajecten voor een ziekte liggen dan misschien wel anders.

We maken dat soort afwegingen trouwens al lang. Maar met het uitzicht op totale onbetaalbaarheid zal de grens verschoven moeten worden.
Dat laatste, óf accepteren dat we met zijn allen een forse stap achteruit gaan in welvaartsniveau. Iets met een cake en eten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201713681

Winkelen! Eten! Haren knippen! Enjoy your new freedoms!

  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 10:24:09 #266
5428 crew  miss_sly
pi_201713724
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:38 schreef Lurf het volgende:

[..]
Beetje flauw om dat aan de VVD te wijten (en ik ben geen VVD-er). Er werken 1,3 miljoen mensen in de zorg in Nederland en er gaat jaarlijks bijna 100 miljard euro naar toe en dat is kennelijk nog niet genoeg. Dan zijn er ook andere dingen aan de hand. Ik waag te betwijfelen of de capaciteit het echte probleem is, het lijkt mij eerder een kwestie van verkeerde prioriteiten en een hardnekkige onwil om te veranderen op alle niveau's. Het afgelopen jaar is ook wel gebleken hoe moeilijk het is om buiten de bestaande kaders te opereren.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ek-moet-keuzes-maken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 10:28:04 #267
5428 crew  miss_sly
pi_201713769
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:02 schreef zoost het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Maar ik ga hier op dit forum niet een heel gedetailleerd plan schrijven. Wat ik bedoel is dat er een plafond moet komen op wat wij als maatschappij aan medische zorg willen uitgeven. Ik zet dat plafond nu even op 85 jaar, maar dat moet natuurlijk heel zorgvuldig worden gedefinieerd.

Als je de trend van met betrekking tot zorgkosten nog 10-20-30 jaar doortrekt dan is dat onhoudbaar, dat ontkennen is struisvogel gedrag en dommig.
Een plafond op leeftijd zou ik heel vreemd vinden. Er zijn ook nog mensen die al behoorlijk op leeftijd zijn, maar nog heel actief en voor hun leeftijd zeer gezond.
Dat er wordt gekeken naar de algehele gezondheid bij het inzetten van medische trajecten vind ik van een geheel andere orde. En dat sommige oudere mensen dan niet meer in aanmerking komen voor bepaalde behandelingen kan ik zeker in komen. Maar leeftijd vind ik een arbitraire grens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201713889
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een plafond op leeftijd zou ik heel vreemd vinden. Er zijn ook nog mensen die al behoorlijk op leeftijd zijn, maar nog heel actief en voor hun leeftijd zeer gezond.
Dat er wordt gekeken naar de algehele gezondheid bij het inzetten van medische trajecten vind ik van een geheel andere orde. En dat sommige oudere mensen dan niet meer in aanmerking komen voor bepaalde behandelingen kan ik zeker in komen. Maar leeftijd vind ik een arbitraire grens.
Eens, laten we niet op leeftijd gaan selecteren.
De keuzes die gemaakt moeten worden is gewoon structureel bedden erbij (al dan niet een seizoensgebonden flexible schil), de vergrijzing wordt alsmaar groter.

Dus feitelijk meer opleidingsplaatsen, beter salaris in de zorg, en meer bedden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201713893
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:36 schreef zoost het volgende:

[..]
Wie heeft bedacht dat we elk medisch risico moeten uitbannen? Kunnen we weer terug naar "eigen verantwoordelijkheid". Of wordt je nu gedwongen om minimaal 80 te worden, door verplichte medische ingrepen bij kinderen (!) te plegen.

Ideetje! Als we structureel te weinig zorgcapaciteit hebben, kunnen we die misschien vergroten?
Rot op hoor met die griepprik voor kinderen.

Ik ken geen kind in mijn omgeving en in mijn hele leven dat in het ziekenhuis is beland door de griep.

Mensen die kwetsbaar zijn gewoon de griepprik geven. En de rest zelf laten kiezen.

Ik ga toch niet mijn kinderen de griepprik geven omdat er andere mensen zijn die zich weigeren te laten vaccineren tegen covid om zo de zorg te ontlasten.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 10:38:05 #270
236264 crew  capricia
pi_201713911
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar hoort, lullig gezegd, een kosten-batenplaatje bij. De kosten van het behandelen van een gesneden vinger zijn dusdanig laag dat je dat dus altijd zal doen, maar na een val van de trap allerlei nieuwe onderdelen installeren, of dure medicatietrajecten voor een ziekte liggen dan misschien wel anders.

We maken dat soort afwegingen trouwens al lang. Maar met het uitzicht op totale onbetaalbaarheid zal de grens verschoven moeten worden.
En dat kosten-baten plaatje moet je niet puur op leeftijd leggen, zoals @zoost doet. Maar op een diversiteit aan parameters.
Definitely not CIA
pi_201713918
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Rot op hoor met die griepprik voor kinderen.

Ik ken geen kind in mijn omgeving en in mijn hele leven dat in het ziekenhuis is beland door de griep.

Mensen die kwetsbaar zijn gewoon de griepprik geven. En de rest zelf laten kiezen.

Ik toch niet mijn kinderen de griepprik geven omdat er andere mensen zijn die zich weigeren te laten vaccineren tegen covid om zo de zorg te ontlasten.
Het gaat juist eens een keer niet om covidzorg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201713932
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het gaat juist eens een keer niet om covidzorg.
Dat gaat het wel. Als er een Covid uitbraak is kunnen we er geen griep golf bij hebben. Dat is wat er staat in mijn optiek.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:18 #273
3542 Gia
User under construction
pi_201713955
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:02 schreef zoost het volgende:

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Maar ik ga hier op dit forum niet een heel gedetailleerd plan schrijven. Wat ik bedoel is dat er een plafond moet komen op wat wij als maatschappij aan medische zorg willen uitgeven. Ik zet dat plafond nu even op 85 jaar, maar dat moet natuurlijk heel zorgvuldig worden gedefinieerd.

Als je de trend van met betrekking tot zorgkosten nog 10-20-30 jaar doortrekt dan is dat onhoudbaar, dat ontkennen is struisvogel gedrag en dommig.
Maar wat valt er voor jou dan onder medische zorg?
Medicatie? Verzorgingsinstelling? Of doel je alleen op bepaalde operaties, zoals nieuwe heup e.d.

Mag iemand van 85 nog wel een staaroperatie? Alternatief is meer persoonlijke begeleiding, omdat hij niet meer voldoende ziet.

Echt niet te doen, een leeftijdsplafond.
Mijn moeder is 81, moet eigenlijk aan de vaten geopereerd worden, maar dat gaan ze niet meer doen, vanwege haar gezondheidstoestand.
Mijn schoonvader is ook 81, en heeft, niet zo lang geleden, nog een operatie aan een aneurysma gehad, en maand of 2 geleden 2 staaroperaties. Maar die man fietst nog. Is verder nog heel fit.

De ene oudere is de andere niet.
pi_201714030
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar wat valt er voor jou dan onder medische zorg?
Medicatie? Verzorgingsinstelling? Of doel je alleen op bepaalde operaties, zoals nieuwe heup e.d.

Mag iemand van 85 nog wel een staaroperatie? Alternatief is meer persoonlijke begeleiding, omdat hij niet meer voldoende ziet.

Echt niet te doen, een leeftijdsplafond.
Mijn moeder is 81, moet eigenlijk aan de vaten geopereerd worden, maar dat gaan ze niet meer doen, vanwege haar gezondheidstoestand.
Mijn schoonvader is ook 81, en heeft, niet zo lang geleden, nog een operatie aan een aneurysma gehad, en maand of 2 geleden 2 staaroperaties. Maar die man fietst nog. Is verder nog heel fit.

De ene oudere is de andere niet.
Omdat het een moeilijk besluit is, durft niemand die te nemen. Maar er komt een keer een einde aan wat we als maatschappij kunnen betalen aan zorg. Bijvoorbeeld nu, namelijk we hebben te weinig capaciteit om een griepgolf in de zorg op te vangen.

Iedereen kent wel een voorbeeld (zijn moeder, zijn vader, de buurman) waarom zorg toch terecht is. Allemaal heel goed en nobel, maar je ontkomt er niet aan om te kijken wat mogelijk / wenselijk is. Of gaan we dit probleem (net als alle andere problemen in onze maatschappij) lekker naar voren schoppen, en zien we wel waar het schip strand? Waarschijnlijk wel.

En ondertussen gaan we gewoon de kinderen vaccineren om de druk op de zorg te verlichten.
pi_201714040
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat je persoonsgegevens verwerkt.

Ze moeten die monstertjes gewoon even anoniem maken, dan is er niets aan de hand en kun je gewoon je influenza monitoren. En ik denk dat ze dat ook doen...
Dus wat is precies het probleem?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714076
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Rot op hoor met die griepprik voor kinderen.

Ik ken geen kind in mijn omgeving en in mijn hele leven dat in het ziekenhuis is beland door de griep.

Mensen die kwetsbaar zijn gewoon de griepprik geven. En de rest zelf laten kiezen.

Ik ga toch niet mijn kinderen de griepprik geven omdat er andere mensen zijn die zich weigeren te laten vaccineren tegen covid om zo de zorg te ontlasten.
Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.

Sowieso worden die 'beroep op traditie'-drogredenen hier wel erg vermoeiend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714099
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.
Nee hoor. Is niks ernstigs. Maar de griep is gewoon iets wat erbij hoort. Dat krijgt elk persoon een keer en is zeker niet dodelijk/gevaarlijk voor kinderen/gezonde mensen. Daarbij zien kinderen gewoon op tegen een prik.

Bij mij ligt de grens tussen de covid en griep in qua inenten.
pi_201714110
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar op een diversiteit aan parameters.
Misschien kunnen we er een wedstrijdelement aan verbinden. So you think you can live lijkt me wel een geschikte naam voor een De Mol-format.

Krijgt Mien haar felbegeerde nieuwe heup, gaat Arie er vandoor met een kunstgebit? Of grijpt publiekslieveling Gert toch naar de overwinning EN een pacemaker? De drie kandidaten nemen het in de finale tegen elkaar op in een battle royale! De show waar heel Nederland voor aan de oscilloscoop gekluisterd zit! Kijk dinsdagavond 21:00 weer naar So you think you can live, en stem mee!
pi_201714112
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:
Bij mij ligt de grens tussen de covid en griep in qua inenten.
Daar heb je dan vast goede inhoudelijke argumenten voor. Anders dan 'dit deden we vroeger ook niet'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714140
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daar heb je dan vast goede inhoudelijke argumenten voor. Anders dan 'dit deden we vroeger ook niet'.
Vroeger deden we dit ook niet idd :)

2 redenen:

1.Wat is de volgende stap? Met een helm op naar de speeltuin? Ben tegen die vertrutting en iedereen heeft daar zijn eigen grens in.

2. Dit moeten we dus doen om de zorg te ontlasten omdat er anderen zijn die zich weigeren te vaccineren tegen covid. Dan gaan ze die maar verplichten ipv mijn kinderen. Als mijn kinderen een vaccin tegen covid geadviseerd krijgen zou ik dat denk ik wel doen.
pi_201714156
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Vroeger deden we dit ook niet idd :)

2 redenen:

1.Wat is de volgende stap? Met een helm op naar de speeltuin? Ben tegen die vertrutting en iedereen heeft daar zijn eigen grens in.
De ene drogreden ('beroep op traditie') vervangen door de ander ('hellend vlak'). Sterk.

quote:
2. Dit moeten we dus doen om de zorg te ontlasten omdat er anderen zijn die zich weigeren te vaccineren tegen covid. Dan gaan ze die maar verplichten ipv mijn kinderen. Als mijn kinderen een vaccin tegen covid geadviseerd krijgen zou ik dat denk ik wel doen.
Kinderen vaccineren tegen griep is op zichzelf al discussiewaardig. In een aantal landen werd het al gedaan:
quote:
Er gaan wereldwijd steeds meer stemmen op om ook (jonge) kinderen tegen griep te vaccineren. In de Verenigde Staten wordt al sinds 2004 aanbevolen om alle kinderen vanaf de leeftijd van zes maanden tot 18 jaar tegen griep te vaccineren. Ook in een aantal Europese landen, zoals Oostenrijk, Finland, Estland en Slovenië geldt dit advies. In Engeland worden kinderen van 2 en 3 jaar gratis gevaccineerd tegen de griep. In de komende jaren wordt deze vaccinatie uitgebreid tot kinderen tot en met 17 jaar.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=17269

Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kinderen-prima-idee
quote:
In een aantal omringende landen, waaronder Groot-Brittannië, Oostenrijk en Finland gebeurt dat dus al: kinderen krijgen daar standaard een uitnodiging voor een griepvaccinatie. In de eerste plaats om te voorkomen dat ze zelf ziek worden, maar ook om te zorgen dat een griepvirus zich minder verspreid.
En nee, dat betekent niet dat wij het ook moeten doen ('omdat anderen het doen' is evengoed een drogreden), maar het geeft wel aan dat de discussie niet zo simpel ligt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:05:47 #282
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201714167
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.
Ik vind het permanent verbinden van vrijheden aan medische ingrepen toch echt wél iets ernstigs.

Tijdelijk, voor een specifieke situatie (covid)? Verantwoord. Maar daarna de tools gaan inzetten 'omdat we ze toch hebben' is gewoon niets anders dan machtsmisbruik.

Uitnodigen voor een griepprik, prima, maar testen op griep en de griepprik in die QR code hangen? Dat is wel echt een rood vlaggetje.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201714174
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:05 schreef Stoney3K het volgende:
Ik vind het permanent verbinden van vrijheden aan medische ingrepen toch echt wél iets ernstigs.
Daar gaat de discussie helemaal niet over.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:07:23 #284
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201714188
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daar gaat de discussie helemaal niet over.
Lees mijn bericht volgende week vooral nog eens. Het hellende vlak is ineens erg steil aan het worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:07:47 #285
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201714195
quote:
Nergens voor nodig, is maar een griepje
Makkelijk tweede.
pi_201714196
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De ene drogreden ('beroep op traditie') vervangen door de ander ('hellend vlak'). Sterk.
[..]
Kinderen vaccineren tegen griep is op zichzelf al discussiewaardig. In een aantal landen werd het al gedaan:
[..]
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=17269

Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kinderen-prima-idee
[..]
En nee, dat betekent niet dat wij het ook moeten doen ('omdat anderen het doen' is evengoed een drogreden), maar het geeft wel aan dat de discussie niet zo simpel ligt.
Oke, maar dan is dit een andere reden. Waar het mij steekt is de argumentatie om de zorg te ontlasten (omdat anderen het covid vaccin weigeren).

Als buiten covid blijkt dat dit verstandig is sta ik er wellicht wel voor open, maar dan wel met goed onderbouwd bewijs.
pi_201714309
Ik zie het wel gebeuren dat de reguliere griep als argument wordt gebruikt om het qr-paspoort en eventuele andere maatregelen langer te handhaven.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:18:39 #288
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201714325
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:17 schreef Ronald het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat de reguliere griep als argument wordt gebruikt om het qr-paspoort en eventuele andere maatregelen langer te handhaven.
Dat mag je hier niet zeggen want dat is een wappie-uitspraak. Zelfs als het OMT het zelf heel hard loopt te schreeuwen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201714333
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.

Sowieso worden die 'beroep op traditie'-drogredenen hier wel erg vermoeiend.
Met het beroep op traditie beroep je je in feite op empirische data uit het verleden, dus dat argument lijkt mij in dit geval zo beroerd nog niet. Een griepprik werd niet gegeven omdat er klaarblijkelijk geen noodzaak voor was.
I'll give you something to do
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:20:58 #290
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201714350
Ik denk dat het draagvlak om kinderen te vaccineren tegen griep heel laag zal zijn. Mijn allereerste reactie is, laat opa en oma zich zelf lekker vaccineren.
Wellicht als ik me er verder in verdiep, kom ik tot andere inzichten. Maar ik denk dat veel mensen hier al wel zullen stoppen :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201714351
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:19 schreef galantis het volgende:

[..]
Met het beroep op traditie beroep je je in feite op empirische data uit het verleden, dus dat argument lijkt mij in dit geval zo beroerd nog niet. Een griepprik werd niet gegeven omdat er klaarblijkelijk geen noodzaak voor was.
Mooi voorbeeld van hoe deze drogreden werkt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:23:01 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201714370
quote:
Als ze zich zoveel zorgen maken om die kwetsbare ouderen kunnen ze ook de oproep doen richting die kwetsbaren ouderen om gewoon wat voorzichtiger te zijn bij eventuele kleinkinderen. In plaats van een groep een griepprik op te dringen; een groep die zelf eigenlijk amper ziek wordt van de griep.

Wordt wel steeds gekker zo; lijn tussen BNW en realiteit is dunner en dunner aan het worden. Als zoiets een paar maanden geleden was voorspelt hier... weten we allemaal hoe serieus we dat hadden genomen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201714376
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat het draagvlak om kinderen te vaccineren tegen griep heel laag zal zijn. Mijn allereerste reactie is, laat opa en oma zich zelf lekker vaccineren.
Wellicht als ik me er verder in verdiep, kom ik tot andere inzichten. Maar ik denk dat veel mensen hier al wel zullen stoppen :)
De opkomst voor de griepprik was sowieso al vrij laag. Dat zal onder kinderen niet opeens heel hoog worden, nee. Wat ook niet zo vreemd is als je jarenlang te horen krijgt dat het alleen maar voor broze bejaarden bedoeld is en een vrij beperkte effectiviteit kent.

Vraag is natuurlijk of dat een argument moet zijn. Daarnaast is de griepprik op dit moment in ieder geval niet gratis te halen. Ik weet verder ook niet hoe de opkomst in andere landen is, maar door de griepprik gratis aan te bieden zal de opkomst in ieder geval niet dalen lijkt me.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714392
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld van hoe deze drogreden werkt.
Men heeft daar vroeger ongetwijfeld overna gedacht. Waarom zouden we dat nu opeens onredelijk verklaren? Men moet wel beseffen dat men deze zaken nu door een coronabril zit te bekijken.
I'll give you something to do
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:26:53 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201714401
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als ze zich zoveel zorgen maken om die kwetsbare ouderen kunnen ze ook de oproep doen richting die kwetsbaren ouderen om gewoon wat voorzichtiger te zijn bij eventuele kleinkinderen. In plaats van een groep een griepprik op te dringen; een groep die zelf eigenlijk amper ziek wordt van de griep.

Wordt wel steeds gekker zo; lijn tussen BNW en realiteit is dunner en dunner aan het worden. Als zoiets een paar maanden geleden was voorspelt hier... weten we allemaal hoe serieus we dat hadden genomen :P
En dan zijn straks de kinderen gevaccineerd en blijkt dat griep nog het meest voorkomt in de groep 20-60 jaar. Dan moeten die maar weer allemaal gaan thuiswerken en zich het komende jaar ook laten vaccineren.
En dan blijkt dat er niet veel mensen meer door neervallen door griep, maar door buikvirussen. En dan gaan we een hele campagne opzetten om dát te voorkomen.
#BNW :) :?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:27:55 #296
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201714414
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De opkomst voor de griepprik was sowieso al vrij laag. Dat zal onder kinderen niet opeens heel hoog worden, nee. Wat ook niet zo vreemd is als je jarenlang te horen krijgt dat het alleen maar voor broze bejaarden bedoeld is en een vrij beperkte effectiviteit kent.

Vraag is natuurlijk of dat een argument moet zijn. Daarnaast is de griepprik op dit moment in ieder geval niet gratis te halen. Ik weet verder ook niet hoe de opkomst in andere landen is, maar door de griepprik gratis aan te bieden zal de opkomst in ieder geval niet dalen lijkt me.
Voor mensen die een oproep krijgen is de griepprik gewoon gratis :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:30:39 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201714440
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat het draagvlak om kinderen te vaccineren tegen griep heel laag zal zijn. Mijn allereerste reactie is, laat opa en oma zich zelf lekker vaccineren.
Wellicht als ik me er verder in verdiep, kom ik tot andere inzichten. Maar ik denk dat veel mensen hier al wel zullen stoppen :)
moet ook nog maar eens kunnen, ik denk niet dat ze zoveel vaccinaties hebben ingekocht, ze schijnen nu al problemen te hebben met de vraag.
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:32:47 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201714463
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat kosten-baten plaatje moet je niet puur op leeftijd leggen, zoals @:zoost doet. Maar op een diversiteit aan parameters.
Op zich mee eens, maar zoals net aan dat grafiekje te zien was loopt de scheefgroei nogal hard op met een stijgende leeftijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201714469
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:30 schreef Tarado het volgende:
moet ook nog maar eens kunnen, ik denk niet dat ze zoveel vaccinaties hebben ingekocht,
4,6MM.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201714474
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:25 schreef galantis het volgende:

[..]
Men heeft daar vroeger ongetwijfeld overna gedacht.
Men heeft in de 19e eeuw vast ook over vrouwenrechten nagedacht.

quote:
Waarom zouden we dat nu opeens onredelijk verklaren? Men moet wel beseffen dat men deze zaken nu door een coronabril zit te bekijken.
Ik verklaar het niet onredelijk. Integendeel, waarom zouden we het alternatief onredelijk verklaren o.b.v. het argument (c.q. de drogreden) dat we het vroeger ook niet deden. Ik heb hierboven al voorbeelden gegeven van andere landen waarin het allang gemeengoed is om de griepprik aan kinderen te geven, evenals een bron dat in Nederland het ook aan discussie onderhevig is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714478
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:27 schreef Arizona het volgende:

[..]
Voor mensen die een oproep krijgen is de griepprik gewoon gratis :)
En het gros van Nederland krijgt dus geen oproep.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')