Sinterklaas heeft toch handschoenen aan.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:29 schreef nostra het volgende:
Hier komt-ie vooralsnog gewoon met de boot. Alleen het handje schudden met de Sint op het podium is nog onderwerp van discussie.
Nein, nein, nein, dat is niet genoeg!quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sinterklaas heeft toch handschoenen aan.
quote:Het is de GGD niet ontgaan dat de meeste Pieten handschoenen dragen. Daarover zegt de GGD: ,, Op zich is dit niet hygiënischer. Ook hier geldt dat handhygiëne de sleutel is om besmettingscyclussen te doorbreken. Met handschoenen aan wordt aan handhygiëne over het algemeen minder gedaan. [...] Een woordvoerder van de gezondheidsdienst bevestigt dat het om een landelijk advies gaat.
Wat een treurigheid. Die gezondheidsgestapo is zichzelf een beetje te belangrijk gaan vinden.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Nein, nein, nein, dat is niet genoeg!
[..]
Het is wel tekenend hoe een kleine groep schreeuwers het hele maatschappelijk debat kan domineren. Die tegenstanders wilden een dialoog, maar hun definitie van een dialoog is dat de rest al hun eisen overneemt want anders ben je een racist.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:
de magie rondom Sinterklaas te verkrachten.
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel tekenend hoe een kleine groep schreeuwers het hele maatschappelijk debat kan domineren. Die tegenstanders wilden een dialoog, maar hun definitie van een dialoog is dat de rest al hun eisen overneemt want anders ben je een racist.
Datzelfde zag je met een klein clubje maatregelfanatici. Smeken om een lockdown en iedereen met een andere mening werd zo ver de hoek in gedrukt dat gefundeerde kritiek volledig onmogelijk was, want dan was je meteen Willem Engel. Treurig eigenlijk.
En als je schijnbaar al die dingen genoemd wordt gaat er geen lampje branden maar is de rest van de wereld fout. Want zo werkt een maatschappelijk debat.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
Jij geeft hier dus precies het probleem aan.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:56 schreef speknek het volgende:
[..]
En als je schijnbaar al die dingen genoemd wordt gaat er geen lampje branden maar is de rest van de wereld fout. Want zo werkt een maatschappelijk debat.
Daarom is het belangrijk om keihard terug te pushen dit soort autoritair ingestelde individuen die van dit soort normale visies een groot probleem maken. Het daadwerkelijke probleem ligt namelijk bij hen. Dit type mens is een groot gevaar voor de maatschappij en de vrijheid van meningsuiting. Het is ook belangrijk je te herinneren dat het vaak om een absolute minderheid gaat, enkel schreeuwt men het hardst en worden deze autoritaire tendensen ook aanwakkert door bepaalde instituten en media. Daardoor lijkt het alsof het de norm is, maar dat is niet het geval.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, zo gaat het tegenwoordig toch met elk maatschappelijk debat. Als je vindt dat Zwarte Piet best donker kan blijven, ben je een racist. Als je vindt dat Nederland best wat minder asielzoekers kan opnemen, ben je een nazi. Als je vindt dat een coronapas geen gewenste ontwikkeling is, ben je een wappie.
Je kunt ook prima kritisch op die dingen zijn zonder het genoemd te worden.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij geeft hier dus precies het probleem aan.
Je kunt prima kritisch zijn op asielbeleid, kritisch op anti-Pieters en kritisch op het coronabeleid zonder 1 vd 3 bovengenoemde te zijn.
In Utrecht had de organisator het lumineuze idee om het achter hekken te organiseren met een coronapas… idiotenquote:Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ze waren al een paar jaar bezig het hele feest en de magie rondom Sinterklaas te verkrachten. Dit zal de nekslag wel zijn in veel steden/dorpen.
Een kleine minderheid een "type mens" en een groot gevaar voor de maatschappij noemen is wat precies, HowardRoark?quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk om keihard terug te pushen dit soort autoritair ingestelde individuen die van dit soort normale visies een groot probleem maken. Het daadwerkelijke probleem ligt namelijk bij hen. Dit type mens is een groot gevaar voor de maatschappij en de vrijheid van meningsuiting. Het is ook belangrijk je te herinneren dat het vaak om een absolute minderheid gaat, enkel schreeuwt men het hardst en worden deze autoritaire tendensen ook aanwakkert door bepaalde instituten en media. Daardoor lijkt het alsof het de norm is, maar dat is niet het geval.
Ach dan kun je altijd nog iemand een aso noemen. Zoveel keusquote:Op zondag 10 oktober 2021 11:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt ook prima kritisch op die dingen zijn zonder het genoemd te worden.
Jazeker, een bourgondisch buffet van moralistische superioriteit waar in de gevaccineerde zijn slachtoffer op een zilvere schotel krijgt geserveerd door topkok Hugo de Jonge.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is makkelijker om in te hakken op ongevaccineerden. Zelfs aangemoedigd door de minister van VWS.
Wel een beetje eng dat je dan niet voor jezelf kunt nadenken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:51 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Jazeker, een bourgondisch buffet van moralistische superioriteit waar in de gevaccineerde zijn slachtoffer op een zilvere schotel krijgt geserveerd door topkok Hugo de Jonge.
Yup.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de definitie van kind zijn is, maar mensen zijn heel gevoelig voor om een schuldige partij aangewezen te krijgen. Misschien als uitlaatklep om ergens naar te kunnen wijzen, wellicht omdat men er zelf geen mening over vormt en liever het sociaal acceptabele standpunt aangedragen krijgt. Ongetwijfeld verwijt ik dit mensen terwijl ik me er me zelf bij tijden ook schuldig aan maak.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel een beetje eng dat je dan niet voor jezelf kunt nadenken.
'Maar de meester zei dat het mocht'
Diep van binnen zijn de meeste mensen toch gewoon nog een kind.
"Met Sinterklaas in aantocht drukt de GGD pieten op het hart om de komende tijd niet met pepernoten en ander snoepgoed te strooien".quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Uiteindelijk zal door luiheid in combinatie met steeds minder corona cases die controles vanzelf oplossen, hoop ik.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voetbalvereniging waar wij gistermiddag waren controleerde alleen maar als je binnen in de kantine ging zitten.
Maar omdat het lekker weer was haalde iedereen af en ging buiten zitten of staan. Gezellig druk dus op het terras zonder QR-codes. Erg mooi.
Handel genereren kun je lerenquote:Op zondag 10 oktober 2021 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor mensen die het organisatorische iets boeit:
Het bestaansrecht van bepaalde organisaties is uiterst onzeker. Organisaties die uit de grond zijn gestampt voor covid. Eerst hadden we 2twnty4, wat op aanraden van een gast (De Jong) uit LCPS werd verplicht aan ziekenhuizen. De Jong had zelf het commerciële bedrijf 2twnty4 mee opgezet. Werkt voor geen meter. Ze hebben geen kennis en snappen niet dat context niet te vatten is in cijfers. Ze hebben de meuk uiteindelijk verkocht aan LPZ. LPZ heeft een bak subsidie gekregen om het te implementeren. Ze hebben een klein bureautje ingeschakeld om het even te regelen voor alle ziekenhuizen. Zelden zo'n prutswerk gezien. Gaat echt niks worden.
Nu staat hun hele bestaansrecht op de tocht vanwege teruglopende covid cijfers. Dat is natuurlijk een groot probleem. Ook voor LCPS, waar ook flink geschept wordt door Erasmus en hun vriendjes van IG&H.
LCPS gaat nu met LPZ onderzoeken of we dan maar influenza patiënten kunnen gaan spreiden, mocht griep een GROOT probleem worden.
Hier zit echt niemand op te wachten en kan prima in de reguliere bedrijfsvoering.
Maargoed, de overheid zal wel weer met wat geld gaan smijten ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
56 gemeentes met 1 besmettingen
113 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
*pakt bezem en veegt pepernoten snel op en gooit ze samen met het mondkapje dat Mammietje op de grond achterliet in de vuilnisbak.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
*is aangereden, strooit wat kruidnoten in het rond en gaat zonovergoten zitten wachten op de cijfertjes...![]()
Dat zal door veel meer plaatsen worden overgenomen denk ik.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht had de organisator het lumineuze idee om het achter hekken te organiseren met een coronapas… idioten
Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.quote:Op zondag 10 oktober 2021 14:24 schreef Za het volgende:
[..]
"Met Sinterklaas in aantocht drukt de GGD pieten op het hart om de komende tijd niet met pepernoten en ander snoepgoed te strooien".
Het strooien van voedsel op de straat, waar duiven, ratten en honden hun uitwerpselen verspreiden, is al vrij onhygienisch, met daarbovenop een pandemie is het zinnig om die onzin te staken.
Neenee, Za.... Mammietje laat geen mondkapjes achter op de grond.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
*pakt bezem en veegt pepernoten snel op en gooit ze samen met het mondkapje dat Mammietje op de grond achterliet in de vuilnisbak.
Opmerkelijke conclusie van je.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus het gaat weer gruwelijk fout?
Je loopt het op, Dick....quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook kinderen op bezoek die tegen smetvrees aan zaten en nog veel meer kinderen die ontzettende smeerberen waren en thuis hun handen niet eens hoefden te wassen na de plee. Die laatste categorie is veel groter dus wat dat betreft is meer bewustzijn van dat je soms handen moet wassen echt niet verkeerd.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.
As we speak heb ik een kinderfeestje van mijn middelste zoon. 10 Kindjes om mij heen. Zit er eentje tussen die, niet gelogen, in een uur tijd, 5 keer zijn handen net water en zeep heeft zitten wassen. We creeeren onze eigen snetvreesgeneratie die dadelijk nergens meer tegen kan.
Ik denk eerder dat de testbereidheid onderklachtenvrije, gevaccineerde mensen nogal hard afneemt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohhhw.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de testbereidheid onderklachtenvrije, gevaccineerde mensen nogal hard afneemt.
Ik zie zo'n hele strook besmetting clusters vanaf Zwolle door de Veluwe richting Rotterdam.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zie zo'n hele strook besmetting clusters vanaf Zwolle door de Veluwe richting Rotterdam.
Maar laten we vooral overheidscampagnes richten op de jongeren.
Nou vroeg ik me af, met 109 ziekenhuizen is dat gemiddeld 4,5 persoon per ziekenhuis.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een donkere acteur die God speelt. Misschien heeft Morgan een gaatje.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.
Via de imam en de pastoor.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe een campagne richting gelovigen (christenen/moslims) eruit zou zien.
Waag jij het om het gezag van de wittejassennjunta te ondermijnen?! Dat zijn meerdere snoeiharde klappen in het gezicht van de zorg!quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een treurigheid. Die gezondheidsgestapo is zichzelf een beetje te belangrijk gaan vinden.
quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:45 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Nou vroeg ik me af, met 109 ziekenhuizen is dat gemiddeld 4,5 persoon per ziekenhuis.
Valt toch goed te behappen onderhand? Tijd om de normale zorg weer in te gaan halen.In een grotemensenland zou dat inderdaad niets uitmaken. In een land waar o.a. de IC capaciteit door een neoliberale afbreekpartij kapotbezuinigd is tot derdewereldniveau zorgt zelfs een enkele ziekenhuisopname voor een zorginfarct en uitgestelde zorg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Breng ze nou niet op ideeen ..quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Via de imam en de pastoor.
Geef elke pastoor en imam 10.000 euro ofzo om het vaccin te prediken.
Katholieken zijn het probleem niet.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef DonDruiper het volgende:
Geef elke pastoor en imam 10.000 euro ofzo om het vaccin te prediken.
Heel betrouwbaar inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2021 16:39 schreef _serial_ het volgende:
Het is dit keer in elk geval geen discopiek als je naar de leeftijdsdistributie kijkt.
De grafieken staan zoals gebruikelijk rond 15:45 op :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Opvallend is er toch weer ruim 500 oude besmettingen van 5-10 dagen oud gemeld zijn. De laatste dagen neemt dit aantal niet meer verder toe
Die heeft daar geen aanleiding voor nodig johquote:Op zondag 10 oktober 2021 17:20 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij een prima aanleiding voor Hugo om de QR code nog maar even te verlengen met een jaar.
Vanwege de aangetoonde werkzaamheid of wat?quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:20 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij een prima aanleiding voor Hugo om de QR code nog maar even te verlengen met een jaar.
"Het virus is nog niet klaar met ons jongeman"quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanwege de aangetoonde werkzaamheid of wat?
Misschien al zo'n 60-70 jaar?quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik weet niet hoe lang we sinterklaas al vieren. Maar decennia lang was dat geen probleem. We zijn een beetje doorgeslagen mijn inziens.
Eens, OCD viert hoogtij al is dat ten tijde van pandemie even geen nadeel.quote:As we speak heb ik een kinderfeestje van mijn middelste zoon. 10 Kindjes om mij heen. Zit er eentje tussen die, niet gelogen, in een uur tijd, 5 keer zijn handen net water en zeep heeft zitten wassen. We creeeren onze eigen snetvreesgeneratie die dadelijk nergens meer tegen kan.
Ik wel met Hugo.quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:56 schreef Molo het volgende:
[..]
"Het virus is nog niet klaar met ons jongeman"
Die Pieten strooien dat snoepgoed niet werkelijk in de rondte op straat tussen de meeuwenstront, waar de kindjes dat tussenuit plukken, hè Boris. Die geven dat aan kinderen vanuit hun jute zak, alleen dat gegraai is allemaal maar bah en corona, dus dat moet nu in vooraf gesealde verpakkinkjes worden verstrekt, zoals bij de methadonpoli van de Brijder.quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:58 schreef Za het volgende:
Ik denk dat wanneer we beelden zouden zien van een volksfeest elders, waarbij kleine koekjes (het zijn immers geen noten) en schuimpjes over de kasseien zouden worden gestrooid, daar waar ook de mensen, huisdieren en ongedierte rondlopen en zich uitwerpselen bevinden, en dat kinderen dat dan zouden oprapen en opeten, we dat bevreemdend zouden vinden.
Uhm, die smijten het gewoon overal heen, én geven een deel 'netjes' aan de kinderen in hun handenquote:Op zondag 10 oktober 2021 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Die Pieten strooien dat snoepgoed niet werkelijk in de rondte op straat tussen de meeuwenstront, waar de kindjes dat tussenuit plukken, hè Boris. Die geven dat aan kinderen vanuit hun jute zak, alleen dat gegraai is allemaal maar bah en corona, dus dat moet nu in vooraf gesealde verpakkinkjes worden verstrekt, zoals bij de methadonpoli van de Brijder.
Ja, maar ik zie kinderen het niet standaard van de straat af opeten, die halen netjes een handje op, een schobbejak daargelaten misschien. Vroeger wel in het klaslokaal van de grond. Gefrut van tegenwoordig.quote:Op zondag 10 oktober 2021 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhm, die smijten het gewoon overal heen, én geven een deel 'netjes' aan de kinderen in hun handen
Groot voorstander van trouwens, laat ze maar wat doen voor hun snoepzut en rotzooi binnen krijgen. Worden ze sterker van
Nou ja, Za heeft misschien een lastige jeugd gehad en moest het daarom van de straat oppakken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie kinderen het niet standaard van de straat af opeten, die halen netjes een handje op, een schobbejak daargelaten misschien. Vroeger wel in het klaslokaal van de grond. Gefrut van tegenwoordig.
Ik ben Zaquote:Op zondag 10 oktober 2021 18:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, Za heeft misschien een lastige jeugd gehad en moest het daarom van de straat oppakken.
Ik vind dit zo simpel.. als we naar andere landen kijken dan doen Hugo en co het nog best ok. Er zijn fouten gemaakt maar die had ieder ander of jijzelf ook gemaakt, mss niet dezelfde maar genoeg andere shit die je fout kan doen..quote:
Waarom kunnen we niet tussendoor evalueren en leren?quote:Op zondag 10 oktober 2021 18:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik vind dit zo simpel.. als we naar andere landen kijken dan doen Hugo en co het nog best ok. Er zijn fouten gemaakt maar die had ieder ander of jijzelf ook gemaakt, mss niet dezelfde maar genoeg andere shit die je fout kan doen..
Tevens zie ook weinige geschikte andere kandidaten.
Laten we wel goed evalueren post covid crisis.. kunnen genoeg leren van deze shit.
Oh dat is wmb geen probleem. Als het maar niet doorslaat in een zoektocht naar een "schuldige" wat je nu al veel in de covid debatten ziet.quote:Op zondag 10 oktober 2021 18:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom kunnen we niet tussendoor evalueren en leren?
Leren achteraf kan, maar ga je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren
Dat laatste heeft weinig met inhoudelijke evaluatie of willen leren te maken iddquote:Op zondag 10 oktober 2021 18:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh dat is wmb geen probleem. Als het maar niet doorslaat in een zoektocht naar een "schuldige" wat je nu al veel in de covid debatten ziet.
Pathe?quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂
Mooie ontwikkeling.
Hier 3 uit 3 in de biosquote:Op zondag 10 oktober 2021 19:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nu in de bios. Vragen niet eens id kaart😂
Mooie ontwikkeling.
Alleen één keer bij de McD om de QR code gevraagd. En de allereerste dag bij een lunchroom. Verder niet. Ik denk dat ik een enorm edel, gevaccineerd gezicht heb.quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier 3 uit 3 in de bios
2 uit 2 qua restaurants
Kan ook aan mijn virale criminelenkop liggen en mijn blafhik
Oh ja, de 'Mac'. Die had ik ook al gehad. 3 uit 3 daar ook dusquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Alleen één keer bij de McD om de QR code gevraagd. En de allereerste dag bij een lunchroom. Verder niet. Ik denk dat ik een enorm edel, gevaccineerd gezicht heb.
McDonalds volgt als de grootste restaurant en franchise verkopen netjes de regels en verzinnen er naast ook hun eigen regels erbij. Je mondkapje af doen als je zit toen dat nog verplicht was mocht ook niet. Of ze snappen gewoon de regels niet meerquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef Noek het volgende:
Uit het leven gegrepen.
Was net bij de Mc, even een Mc Plant culinair beoordelen maar ik dacht dat als je kwam halen en buiten ging zitten dat je niet hoefde te scannen. Dat moest dus wel dus ik slinger de verkeerde app aan die opeens nog moest worden gedownload en die moest ik helemaal niet hebben dus dat duurde ongemakkelijk lang dus ik zeg:"Ik kom alleen maar halen," maar non non, merde. Eindelijk de app gevonden tussen mn miljoen apps en zo heb ik vandaag weer een oma gered. Na mij kwamen wat tienermoeders en die wilden ook halen maar hadden niks te scannen dus eentje zei:"Dit is Nederland, vies kut land!" en toen gaf dat kleine ventje een duimpje omhoog.![]()
De Mc Plant was een 7.8/10
Wat hebben jullie gegeten en waarom moesten jullie scannen vandaag?
Meeste horecabazen die ik spreek kunnen de overheid niet horen of zien. Controleren alleen op de QR steekhoudend.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteravond een borrel met de ouders uit de klas van mijn middelste dochter in een groot cafe restaurant in Utrecht maar geen enkele controle op de QR code. Vraag me af of ze principieel tegen zijn of het gewoon niet doen tot ze een waarschuwing krijgen.
Tijd voor een griep- en verkoudheids QR codequote:Op zondag 10 oktober 2021 20:19 schreef Predator40 het volgende:
Dit is allemaal weer matig, 2.5 week op vakantie geweest, 3 landen bezocht, hotels, supermarkten, terrasjes, restaurants, drukke steden ( met het OV ), markten, de hele bende en gewoon geen corona krijgen.
maar wel een stevige verkoudheid oplopen 2 keer in een maand tijd
Waar ik gister was in Utrecht werd ik wel gecontroleerd. Maar daar zitten ook vaak bejaarden binnen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteravond een borrel met de ouders uit de klas van mijn middelste dochter in een groot cafe restaurant in Utrecht maar geen enkele controle op de QR code. Vraag me af of ze principieel tegen zijn of het gewoon niet doen tot ze een waarschuwing krijgen.
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Tijd voor een griep- en verkoudheids QR code
Ja tuurlijk zijn er partijen die dat willenquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:27 schreef popje het volgende:
[..]
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...
Ik wil ook wel eens wat.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:27 schreef popje het volgende:
[..]
Nou als je gisteren Een Vandaag bekeek... die willen grieptesten ook in een teststraat...
Nou het tegengestelde is dus wel bewezen daarquote:Op zondag 10 oktober 2021 21:15 schreef nostra het volgende:
Met een naam als TRNSMT vraag je er ook wel om.
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Naast het oplaaien van corona, vrezen virologen voor een zware griepgolf aankomende winter. Daarom hebben de Amsterdamse GGD en het hoofdstedelijke UMC-ziekenhuis besloten om mensen die zich in een teststraat laten testen op het coronavirus, voortaan ook te testen op griep, meldt het programma EenVandaag.
Doel is het monitoren van de griep. Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, zo zei hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong tegen EenVandaag, dan kunnen maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |