Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Rot op hoor met die griepprik voor kinderen.
Ik ken geen kind in mijn omgeving en in mijn hele leven dat in het ziekenhuis is beland door de griep.
Mensen die kwetsbaar zijn gewoon de griepprik geven. En de rest zelf laten kiezen.
Ik ga toch niet mijn kinderen de griepprik geven omdat er andere mensen zijn die zich weigeren te laten vaccineren tegen covid om zo de zorg te ontlasten.
Nee hoor. Is niks ernstigs. Maar de griep is gewoon iets wat erbij hoort. Dat krijgt elk persoon een keer en is zeker niet dodelijk/gevaarlijk voor kinderen/gezonde mensen. Daarbij zien kinderen gewoon op tegen een prik.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je doet net alsof de griepprik iets ernstigs is.
Misschien kunnen we er een wedstrijdelement aan verbinden. So you think you can live lijkt me wel een geschikte naam voor een De Mol-format.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar op een diversiteit aan parameters.
Daar heb je dan vast goede inhoudelijke argumenten voor. Anders dan 'dit deden we vroeger ook niet'.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:
Bij mij ligt de grens tussen de covid en griep in qua inenten.
Vroeger deden we dit ook niet iddquote:Op maandag 11 oktober 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je dan vast goede inhoudelijke argumenten voor. Anders dan 'dit deden we vroeger ook niet'.
De ene drogreden ('beroep op traditie') vervangen door de ander ('hellend vlak'). Sterk.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:02 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Vroeger deden we dit ook niet idd
2 redenen:
1.Wat is de volgende stap? Met een helm op naar de speeltuin? Ben tegen die vertrutting en iedereen heeft daar zijn eigen grens in.
Kinderen vaccineren tegen griep is op zichzelf al discussiewaardig. In een aantal landen werd het al gedaan:quote:2. Dit moeten we dus doen om de zorg te ontlasten omdat er anderen zijn die zich weigeren te vaccineren tegen covid. Dan gaan ze die maar verplichten ipv mijn kinderen. Als mijn kinderen een vaccin tegen covid geadviseerd krijgen zou ik dat denk ik wel doen.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=17269quote:Er gaan wereldwijd steeds meer stemmen op om ook (jonge) kinderen tegen griep te vaccineren. In de Verenigde Staten wordt al sinds 2004 aanbevolen om alle kinderen vanaf de leeftijd van zes maanden tot 18 jaar tegen griep te vaccineren. Ook in een aantal Europese landen, zoals Oostenrijk, Finland, Estland en Slovenië geldt dit advies. In Engeland worden kinderen van 2 en 3 jaar gratis gevaccineerd tegen de griep. In de komende jaren wordt deze vaccinatie uitgebreid tot kinderen tot en met 17 jaar.
En nee, dat betekent niet dat wij het ook moeten doen ('omdat anderen het doen' is evengoed een drogreden), maar het geeft wel aan dat de discussie niet zo simpel ligt.quote:In een aantal omringende landen, waaronder Groot-Brittannië, Oostenrijk en Finland gebeurt dat dus al: kinderen krijgen daar standaard een uitnodiging voor een griepvaccinatie. In de eerste plaats om te voorkomen dat ze zelf ziek worden, maar ook om te zorgen dat een griepvirus zich minder verspreid.
Ik vind het permanent verbinden van vrijheden aan medische ingrepen toch echt wél iets ernstigs.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie helemaal niet over.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:05 schreef Stoney3K het volgende:
Ik vind het permanent verbinden van vrijheden aan medische ingrepen toch echt wél iets ernstigs.
Lees mijn bericht volgende week vooral nog eens. Het hellende vlak is ineens erg steil aan het worden.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie helemaal niet over.
Nergens voor nodig, is maar een griepjequote:Op maandag 11 oktober 2021 08:05 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie
Whut?
Oke, maar dan is dit een andere reden. Waar het mij steekt is de argumentatie om de zorg te ontlasten (omdat anderen het covid vaccin weigeren).quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De ene drogreden ('beroep op traditie') vervangen door de ander ('hellend vlak'). Sterk.
[..]
Kinderen vaccineren tegen griep is op zichzelf al discussiewaardig. In een aantal landen werd het al gedaan:
[..]
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=17269
Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kinderen-prima-idee
[..]
En nee, dat betekent niet dat wij het ook moeten doen ('omdat anderen het doen' is evengoed een drogreden), maar het geeft wel aan dat de discussie niet zo simpel ligt.
Dat mag je hier niet zeggen want dat is een wappie-uitspraak. Zelfs als het OMT het zelf heel hard loopt te schreeuwen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:17 schreef Ronald het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat de reguliere griep als argument wordt gebruikt om het qr-paspoort en eventuele andere maatregelen langer te handhaven.
Met het beroep op traditie beroep je je in feite op empirische data uit het verleden, dus dat argument lijkt mij in dit geval zo beroerd nog niet. Een griepprik werd niet gegeven omdat er klaarblijkelijk geen noodzaak voor was.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso worden die 'beroep op traditie'-drogredenen hier wel erg vermoeiend.
Mooi voorbeeld van hoe deze drogreden werkt.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Met het beroep op traditie beroep je je in feite op empirische data uit het verleden, dus dat argument lijkt mij in dit geval zo beroerd nog niet. Een griepprik werd niet gegeven omdat er klaarblijkelijk geen noodzaak voor was.
Als ze zich zoveel zorgen maken om die kwetsbare ouderen kunnen ze ook de oproep doen richting die kwetsbaren ouderen om gewoon wat voorzichtiger te zijn bij eventuele kleinkinderen. In plaats van een groep een griepprik op te dringen; een groep die zelf eigenlijk amper ziek wordt van de griep.quote:Op maandag 11 oktober 2021 08:05 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie
Whut?
De opkomst voor de griepprik was sowieso al vrij laag. Dat zal onder kinderen niet opeens heel hoog worden, nee. Wat ook niet zo vreemd is als je jarenlang te horen krijgt dat het alleen maar voor broze bejaarden bedoeld is en een vrij beperkte effectiviteit kent.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat het draagvlak om kinderen te vaccineren tegen griep heel laag zal zijn. Mijn allereerste reactie is, laat opa en oma zich zelf lekker vaccineren.
Wellicht als ik me er verder in verdiep, kom ik tot andere inzichten. Maar ik denk dat veel mensen hier al wel zullen stoppen
Men heeft daar vroeger ongetwijfeld overna gedacht. Waarom zouden we dat nu opeens onredelijk verklaren? Men moet wel beseffen dat men deze zaken nu door een coronabril zit te bekijken.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van hoe deze drogreden werkt.
En dan zijn straks de kinderen gevaccineerd en blijkt dat griep nog het meest voorkomt in de groep 20-60 jaar. Dan moeten die maar weer allemaal gaan thuiswerken en zich het komende jaar ook laten vaccineren.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze zich zoveel zorgen maken om die kwetsbare ouderen kunnen ze ook de oproep doen richting die kwetsbaren ouderen om gewoon wat voorzichtiger te zijn bij eventuele kleinkinderen. In plaats van een groep een griepprik op te dringen; een groep die zelf eigenlijk amper ziek wordt van de griep.
Wordt wel steeds gekker zo; lijn tussen BNW en realiteit is dunner en dunner aan het worden. Als zoiets een paar maanden geleden was voorspelt hier... weten we allemaal hoe serieus we dat hadden genomen
Voor mensen die een oproep krijgen is de griepprik gewoon gratisquote:Op maandag 11 oktober 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De opkomst voor de griepprik was sowieso al vrij laag. Dat zal onder kinderen niet opeens heel hoog worden, nee. Wat ook niet zo vreemd is als je jarenlang te horen krijgt dat het alleen maar voor broze bejaarden bedoeld is en een vrij beperkte effectiviteit kent.
Vraag is natuurlijk of dat een argument moet zijn. Daarnaast is de griepprik op dit moment in ieder geval niet gratis te halen. Ik weet verder ook niet hoe de opkomst in andere landen is, maar door de griepprik gratis aan te bieden zal de opkomst in ieder geval niet dalen lijkt me.
moet ook nog maar eens kunnen, ik denk niet dat ze zoveel vaccinaties hebben ingekocht, ze schijnen nu al problemen te hebben met de vraag.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat het draagvlak om kinderen te vaccineren tegen griep heel laag zal zijn. Mijn allereerste reactie is, laat opa en oma zich zelf lekker vaccineren.
Wellicht als ik me er verder in verdiep, kom ik tot andere inzichten. Maar ik denk dat veel mensen hier al wel zullen stoppen
Op zich mee eens, maar zoals net aan dat grafiekje te zien was loopt de scheefgroei nogal hard op met een stijgende leeftijd.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat kosten-baten plaatje moet je niet puur op leeftijd leggen, zoals @:zoost doet. Maar op een diversiteit aan parameters.
4,6MM.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:30 schreef Tarado het volgende:
moet ook nog maar eens kunnen, ik denk niet dat ze zoveel vaccinaties hebben ingekocht,
Men heeft in de 19e eeuw vast ook over vrouwenrechten nagedacht.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Men heeft daar vroeger ongetwijfeld overna gedacht.
Ik verklaar het niet onredelijk. Integendeel, waarom zouden we het alternatief onredelijk verklaren o.b.v. het argument (c.q. de drogreden) dat we het vroeger ook niet deden. Ik heb hierboven al voorbeelden gegeven van andere landen waarin het allang gemeengoed is om de griepprik aan kinderen te geven, evenals een bron dat in Nederland het ook aan discussie onderhevig is.quote:Waarom zouden we dat nu opeens onredelijk verklaren? Men moet wel beseffen dat men deze zaken nu door een coronabril zit te bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |