abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201563072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar dat huren duurder is dan kopen is dan weer geen probleem. Dat je geen hypotheek kan krijgen op 1 normaal salaris waardoor je dus gedwongen bent om MEER uit te geven aan wonen is dan weer geen probleem.
De hele woningmarkt is verziekt. Zowel huur als koop.
pi_201563148
We moeten alles platgooien en de stenen en grond verdelen zodat iedereen een huisje kan bouwen. Wil je voortplanten prima maar dan blijven ze wel generatie op generatie in dat huisje wonen. Opgelost
pi_201563304
Vind het grappig dat mensen denken dat de verschillen zo kleiner worden .

Mensen die lekker genieten van huursubsidie etc en parttimers

VS

Mensen met onderhoud aan hun huis die nu nog meer moeten werken.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:18:12 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201563349
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:14 schreef hoechst het volgende:

VS

Want Nederland bestaat alleen uit die twee groepen?
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 12:18:28 #205
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201563352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:14 schreef hoechst het volgende:

VS

Sociale huur is niet de groep die evt de koopmarkt op wil he?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201563428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Want Nederland bestaat alleen uit die twee groepen?
Nederland bestaat uit 17 miljoen individuen. Waarvan het merendeel goed is in klagen maar bij verkiezingen voor de tigste keer weer op de vvd stemmen die een van de oorzaken van de ernstige huizencrisis is.

20 jaar geleden was er al een tekort van 100.000 wooneenheden. Dat is alleen maar gegroeid door het rechtse beleid. ;(
  woensdag 29 september 2021 @ 12:27:38 #207
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201563484
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
De hele woningmarkt is verziekt. Zowel huur als koop.
Niks verziekt. Het is VVD beleid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201563557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb m'n woning afgelost met de gedachte dat ik geen vaste lasten meer heb en daardoor weet waar ik aan toe ben.

De komende 40 jaar ga ik hier wss niet weg tenzij ze me horizontaal wegdragen of ik er niet meer zelfstandig kan wonen.

Je kan de belastingen wel verhogen, netto houdt dat alleen in dat ik minder te besteden heb. Wie is daar bij gebaat? Een woningzoekende?
De belasting op arbeid is te hoog. Het belastingtarief is dan wel 37%, maar boven de ¤ 21.000 betaal je 6% extra wegens lagere algemene heffingskorting en vanaf ¤ 35.000 ook nog eens 6% extra wegens lagere arbeidskorting.
Een woningzoekende is meer gebaat bij lagere IB op arbeid, maar kan daardoor wel meer belastingdruk op de eigen woning betalen, die hij daarmee en daardoor ook weer goedkoper wordt in aanschaf.
pi_201563633
Dus nu gaan alle oude mensen uit hun grote woning om in een klein huisje te gaan wonen. Dus dan is het nog lastiger voor de starters...

Dat is idd een slimme zet🤣
pi_201563762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niks verziekt. Het is VVD beleid.
Het verzieken ís VVD beleid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201563828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:20 schreef Lavenderr het volgende:
Welja, laat mensen die netjes afgelost hebben nog maar een keer bloeden. Wat een tuig is het toch. Dit kunnen ze toch niet maken?
Als je alles in box 3 dropt maakt het toch niet uit? Want anders had je dat geld nog op je rekening staan en betaal je er ook over? Alhoewel je dan nog wel wat er mee kunt verdienen maar je bespaart wel weer hypotheek rente.

Box 3 vrijstelling oprekken naar 250.000 en dan alles er in gooien zou niet verkeerd zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201564273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Als je alles in box 3 dropt maakt het toch niet uit? Want anders had je dat geld nog op je rekening staan en betaal je er ook over? Alhoewel je dan nog wel wat er mee kunt verdienen maar je bespaart wel weer hypotheek rente.

Daarom wilde de overheid de HRA afschaffen voor aflossingsvrije leningen? Omdat mensen het geld op de bank lieten staan als tegenhanger van de hypotheekschuld?
Nee, de praktijk is dat men het dan uitgeeft en bij gedwongen verkoop in crisistijd in de problemen komt, waardoor de hele economie op z'n gat komt. Dat gedrag moet je dus niet opnieuw gaan stimuleren door hier weer belasting op te gaan heffen.

Met die redenatie kan je over alle andere bezittingen zoals een auto ook wel gaan heffen, want anders stond het geld op de bank.
pi_201564309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Box 3 vrijstelling oprekken naar 250.000 en dan alles er in gooien zou niet verkeerd zijn.
Dat klinkt in eerste instantie heel redelijk.

Maar dan krijg je de situatie dat iemand met een afgeloste woning waar je geen geld uit kan halen voor iedere cent die hij / zij spaart of belegt direct "volle mep" in box 3 moet betalen en iemand met een huurwoning tot 2,5 ton vermogen kan sparen of beleggen zonder iets te hoeven betalen.

Netto gaan dan vooral mensen met een afgeloste woning alle VRH betalen en de rest niet meer.
pi_201564336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar dan krijg je de situatie dat iemand met een afgeloste woning waar je geen geld uit kan halen voor iedere cent die hij / zij spaart of belegt direct "volle mep" in box 3 moet betalen en iemand met een huurwoning tot 2,5 ton vermogen kan sparen of beleggen zonder iets te hoeven betalen.

Netto gaan dan vooral mensen met een afgeloste woning alle VRH betalen en de rest niet meer.
Daarnaast hou je het eerste huis niet aan als belegging, maar om in te wonen. Belasting daarover heffen is geenszins redelijk.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:39:01 #215
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_201564360
Dit lijkt me bepaald geen eerlijke oplossing voor welk een probleem überhaupt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_201564769
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:39 schreef Cherni het volgende:
Je moet er toch niet aan denken als je op dit moment iets koopt voor pak weg 4 ton, 30 jaar lang als modaal aflost incluis het risico van prijsdalingen, flexibele arbeidsmarkt, onderhoud,scheiding of ander onvoorzien ongemak en het dan eindelijk zover is dat je tegen je pensioen aanloopt en alles netjes hebt afgelost en over die 30 jaar zijn de prijzen alsnog hoger je dan kunt aftikken. Daar zit je dan met je aow en mogelijk een klein pensioen.

De generatie die nu op dit moment koopt word hiermee keihard aangepakt.
Dit is wel het scenario waar ik in zit met dien verstande dat het huis afbetaald is. Zeker de eerste tien jaar heb ik mijn halve netto inkomen aan hypotheek betaald. Daarna werd het in fasen goedkoper en nu is het een paar jaar afbetaald wat mij de gelegenheid bood om eerder te stoppen met werken. Wel een rijk leven nu maar financieel bepaald niet dus.

Als dergelijke plannen waarheid worden zonder overgangsregeling dan zal ik weer aan het werk moeten en een truuk moeten vinden om meer pensioen te gaan sparen want zo te lezen ben ik dan zoveel kwijt aan woonlasten dat ik van minder dan de AOW moet leven.
pi_201564852
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:32 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Daarom wilde de overheid de HRA afschaffen voor aflossingsvrije leningen? Omdat mensen het geld op de bank lieten staan als tegenhanger van de hypotheekschuld?

Vergelijkbaar met belastingontwijking zoals vastgoed investeerders als blackstone wel kunnen toepassen. ;(

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4059767
  woensdag 29 september 2021 @ 14:39:49 #218
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201565279
Belasten van eigen huis als vermogen: wat zou mij dat kosten?

quote:
Het IMF mag adviseren wat het wil, we leggen dat advies toch naast ons neer?

Nou, ook De Nederlandsche Bank (DNB) en het Centraal Planbureau (CPB) vinden dit een prima idee. Door de fiscale voordelen die huizenbezitters hebben is decennia lang het kopen van een huis en het aangaan van schulden gestimuleerd. Dankzij de geldpersen die de Europese Centrale Bank (ECB) al jaren laat draaien is de rente extreem laag en werd het kopen van een huis sinds de kredietcrisis financieel nóg aantrekkelijker.
Daarbij wordt er de aanname gedaan dat iedereen van de lagere rentes heeft kunnen profiteren en ten tweede straffen ze nieuwe generaties omdat de oude er zo lang van heeft kunnen profiteren.

Wat een domme mensen werken daar zeg.

quote:
Wie profiteert er dan wel van dit plan?

Allereerst de schatkist. Het afschaffen van hypotheekrente-aftrek levert de overheid enkele miljarden op. Gaat er inderdaad over de overwaarde belasting worden geheven dan komt er voor de staat ¤735 miljard vermogen vrij waarover belasting geïnd kan worden. Voor de huizenbezitters is het meest positieve scenario wanneer ook de hypotheekrente wel aftrekbaar blijft en dus mee gaat naar de spaarbox. Zowel jonge starters als ouderen gaan er dan enkele tientjes per maand op vooruit. Huizenbezitters tussen de 40 en 50 jaar gaan er maximaal ¤50 op achteruit. Maar daarmee blijft dus de prikkel om bij lage rentestanden een huis te kopen.
JA ja dat zal wel.... alsof verhuizen zo'n feest is tegenwoordig.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_201565343
pi_201565691
quote:
WEFucktheworld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201566048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar stel ik heb 10k over en die los ik af, dan heb ik 10k meer waarde in m'n huis maar ook 10k minder op m'n bankrekening dus veranderd er niets.

Jantje die huurt en die heeft 10k over en dat staat op z;n rekening dus telt ook mee.

Dus ik zie daar geen verschil in, alleen geld in een huis kun je ''niets'' mee dat is wel een verschil. Maar aan de andere kant heb je over wat je aflost ook geen rentelasten meer dus dat geld ''verdien'' je.

Blijft lastig maar van mij mag best alles naar Box 3 en dan met een mooie vrijstelling zodat verschil tussen huur en koop wat minder gaat worden.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:52:33 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201566068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Maar stel ik heb 10k over en die los ik af, dan heb ik 10k meer waarde in m'n huis maar ook 10k minder op m'n bankrekening dus veranderd er niets.

Jantje die huurt en die heeft 10k over en dat staat op z;n rekening dus telt ook mee.

Dus ik zie daar geen verschil in, alleen geld in een huis kun je ''niets'' mee dat is wel een verschil. Maar aan de andere kant heb je over wat je aflost ook geen rentelasten meer dus dat geld ''verdien'' je.

Blijft lastig maar van mij mag best alles naar Box 3 en dan met een mooie vrijstelling zodat verschil tussen huur en koop wat minder gaat worden.
Fout, je huis wordt geen 10k meer waard als je 10k aflost.
Je schuld wordt 10k minder.

Alhoewel dat ik wel begrijp wat je bedoeld.

Via wat aandelen constructies hebben mn partner en ik precies genoeg om onze woning af te lossen maar als ik dit zo lees hebben we er goed aan gedaan zaterdag naar de SecondHome beurs te gaan :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201566124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

A) dat geld wordt in de praktijk uitgegeven zoals ik eerder zei. Anders zouden al die huurders ook tonnen op de bank hebben staan zeker?
B) gaan we bijv. auto's ook belasten dan? Zelfde principe, bespaar je ook nog eens je OV-kosten mee.
C) een woning bezitten wordt dan onbetaalbaar voor velen, puur en alleen vanwege de belasting
D) een eerste huis is geen belegging
E) met de door jou genoemde 10K zou een huurder bijv. op vakantie kunnen gaan, als het vast in je huis zit kan dat niet meer
F) het verschil tussen koop en huur is al kleiner dan veel mensen doen voorkomen. En dan nog, waarom moet het verschil omlaag? Iemand die koopt neemt ook risico's die iemand die huurt niet neemt. Of gaan alle huurders straks zelf het gasvrij maken van hun woning betalen? En de OZB, verzekeringen, extra betalen als de woning minder waard wordt, onderhoud etc etc etc
G) het is vanuit de Nederlandse economie gezien gewoon erg slecht. Je stimuleert om niet af te lossen, maar om te lenen. Dat gaat natuurlijk fout bij een crisis, zoals we ruim 10 jaar terug zagen.

Vooralsnog lees ik van de voorstanders met name afgunst dat een ander wat opbouwt en nog niet echt argumenten waarom het plan goed is.
pi_201566147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Via wat aandelen constructies hebben mn partner en ik precies genoeg om onze woning af te lossen maar als ik dit zo lees hebben we er goed aan gedaan zaterdag naar de SecondHome beurs te gaan :@
Dan ga je nog steeds VRH betalen over dat bedrag natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat dit voorstel er ooit doorheen komt hoor.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:13:11 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201566286
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:58 schreef ikwordra het volgende:

[..]
A) dat geld wordt in de praktijk uitgegeven zoals ik eerder zei. Anders zouden al die huurders ook tonnen op de bank hebben staan zeker?
B) gaan we bijv. auto's ook belasten dan? Zelfde principe, bespaar je ook nog eens je OV-kosten mee.
C) een woning bezitten wordt dan onbetaalbaar voor velen, puur en alleen vanwege de belasting
E) met de door jou genoemde 10K zou een huurder bijv. op vakantie kunnen gaan, als het vast in je huis zit kan dat niet meer
F) het verschil tussen koop en huur is al kleiner dan veel mensen doen voorkomen. En dan nog, waarom moet het verschil omlaag? Iemand die koopt neemt ook risico's die iemand die huurt niet neemt. Of gaan alle huurders straks zelf het gasvrij maken van hun woning betalen? En de OZB, verzekeringen, extra betalen als de woning minder waard wordt, onderhoud etc etc etc
G) het is vanuit de Nederlandse economie gezien gewoon erg slecht. Je stimuleert om niet af te lossen, maar om te lenen. Dat gaat natuurlijk fout bij een crisis, zoals we ruim 10 jaar terug zagen.

Vooralsnog lees ik van de voorstanders met name afgunst dat een ander wat opbouwt en nog niet echt argumenten waarom het plan goed is.
Vergeet de Volkstuinbelasting niet.
Lekker profiteren door BTW-vrij kool en boontjes te consumeren. Bizar dat deze vorm van belastingontwijking nog niet eerder aangepakt is.
The End Times are wild
pi_201566313
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vergeet de Volkstuinbelasting niet.
Lekker profiteren door BTW-vrij kool en boontjes te consumeren. Bizar dat deze vorm van belastingontwijking nog niet eerder aangepakt is.
Die is wel leuk en erg toepasselijk ja :D
pi_201566341
We hebben een tekort aan woningen. Weet je wat, laten we woningen meer belasten, dan komen er vast meer woningen.

De Speld is er niets bij.
pi_201566454
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:58 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Het plan is natuurlijk om kopen en huren wat meer aan elkaar gelijk te maken en daar is opzich wel wat voor te zeggen. Wel dan natuurlijk het eigen woning forfait en alles het raam uit.

Denk wel dat we daar toch heen gaan over een x aantal jaar.
pi_201566457
Wat een onzin weer _O- Doe het dan verhogen op je 2e/3e/5e woning ofzo.
pi_201566461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:52 schreef nils7 het volgende:

[..]
Fout, je huis wordt geen 10k meer waard als je 10k aflost.
Je schuld wordt 10k minder.
heb je wel een punt ja, bedoelde ook meer de overwaarde maar snap je.
pi_201566469
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat een onzin weer _O- Doe het dan verhogen op je 2e/3e/5e woning ofzo.
Nee nee, dan houdt de prins minder over
pi_201566476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat een onzin weer _O- Doe het dan op je 2e/3e/5e woning ofzo.
2e woning zit al in box 3.

Daarnaast 8% overdrachtsbelasting.
pi_201566479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Het plan is natuurlijk om kopen en huren wat meer aan elkaar gelijk te maken en daar is opzich wel wat voor te zeggen. Wel dan natuurlijk het eigen woning forfait en alles het raam uit.

Denk wel dat we daar toch heen gaan over een x aantal jaar.
Ik vind daar dus helemaal niet veel voor te zeggen en hoor daar dus ook geen argumenten voor.
pi_201566550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
2e woning zit al in box 3.

Daarnaast 8% overdrachtsbelasting.
Ja bedoelde verder verhogen specifiek voor meerdere woningen, zie edit.
pi_201566574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja bedoelde verder verhogen specifiek voor meerdere woningen, zie edit.
Waarom verder verhogen voor meerdere woningen? Verhuurders gooien dan gewoon de huur omhoog om dat te compenseren.

Uiteindelijk moet er gewoon voldoende bijgebouwd worden, met name starters- en gezinswoningen.

De woningmarkt is nu een stoelendans. Meer belasten zorgt niet dat er meer stoelen bij komen, het zorgt er alleen voor dat de stoelen minder betaalbaar worden voor degenen die een stoel hebben.
pi_201566645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom verder verhogen voor meerdere woningen? Verhuurders gooien dan gewoon de huur omhoog om dat te compenseren.

Uiteindelijk moet er gewoon voldoende bijgebouwd worden, met name starters- en gezinswoningen.

De woningmarkt is nu een stoelendans. Meer belasten zorgt niet dat er meer stoelen bij komen, het zorgt er alleen voor dat de stoelen minder betaalbaar worden voor degenen die een stoel hebben.
Omdat dan minder mensen het kunnen betalen en er dus minder gegadigden zijn. Maar het is inderdaad niet de uiteindelijke oplossing.
pi_201566662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Omdat dan minder mensen het kunnen betalen en er dus minder gegadigden zijn. Maar het is inderdaad niet de uiteindelijke oplossing.
Die mensen moeten toch nog steeds ergens wonen :?
pi_201566751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Mensen hebben doorgaans geen 2, 3 of meer woningen om er een paar paspoppen in te zetten.
In sommige gevallen is het een vakantiewoning waar je toch niet het hele jaar mag wonen, dus dat heeft weinig te maken met woningtekort.

In andere gevallen zijn het woningen voor de verhuur.
Verhuurders kijken naar de kosten die ze hebben (onderhoud, belastingen, etc) en berekenen dat door aan de huurder.
Verhuurders (of huisjesmelkers) gaan dat echt niet zelf inleveren.

En aangezien de vraag er is, wordt die meerprijs wel opgehoest, je hebt als huurder toch geen keuze.

Hey... geen "keuze". Stel je nou voor dat we woningen gaan bijbouwen :D Oh, wat een gek idee, nee, je kan beter zorgen dat niemand het meer goed heeft door alles kapot te belasten maar woningen bouwen? Nee joh.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-09-2021 16:55:06 ]
pi_201566761
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:43 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ja, waardoor het dus eerder een landelijk probleem wordt (voor zover het dat nog niet is). Dit is beter dan het eindeloos verruimen van de hypotheekvoorwaarden waardoor mensen maar steeds meer en meer blijven bieden.

Maar goed, dit is een andere discussie. Je enigste eigen huis naar de spaarbox slaat nergens op.
pi_201567181
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja, waardoor het dus eerder een landelijk probleem wordt (voor zover het dat nog niet is). Dit is beter dan het eindeloos verruimen van de hypotheekvoorwaarden waardoor mensen maar steeds meer en meer blijven bieden.

Maar goed, dit is een andere discussie. Je enigste eigen huis naar de spaarbox slaat nergens op.
Lijkt vooral ingegeven door een graaiende overheid.
  woensdag 29 september 2021 @ 18:05:06 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201567603
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:43 schreef ikwordra het volgende:

[..]
gaan ze maar op zolder of samen in de huurflat met hun moeder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201567667
Ik krijg bijna het idee dat de overheden hopen op een tijdelijke staat van anarchisme, waarin het hele systeem neergeslagen wordt, als ik dit soort ideeën lees. Hebben ze een excuus voor de volledige politiestaat wellicht.
pi_201567729
Dit wordt langzamerhand BNW-materiaal :o
  woensdag 29 september 2021 @ 18:36:31 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201567942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:10 schreef Cockwhale het volgende:
Ik krijg bijna het idee dat de overheden hopen op een tijdelijke staat van anarchisme, waarin het hele systeem neergeslagen wordt, als ik dit soort ideeën lees. Hebben ze een excuus voor de volledige politiestaat wellicht.
De Overheid die de HRA af wil schaffen om een dictatuur te vestigen bedoel je

Het boxen steldsel bestaat sinds 2001 en gaat op een dag weer weg als het de tijd gehad heeft
https://nl.wikipedia.org/wiki/Inkomstenbelasting
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201568527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:28 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik vind daar dus helemaal niet veel voor te zeggen en hoor daar dus ook geen argumenten voor.
Het huidige systeem is gewoon enigszins oneerlijk dus daar wat aan doen lijkt me niet verkeerd.

Dus net als het IMF, CPB en de Nederlandse Bank ook zeggen.
pi_201568559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Het huidige systeem is gewoon enigszins oneerlijk dus daar wat aan doen lijkt me niet verkeerd.

Dus net als het IMF, CPB en de Nederlandse Bank ook zeggen.
Dat zeg je de hele tijd, maar wat is er nu dan zo oneerlijk? Waarom moet dat op deze manier aangepakt worden?

Overigens is het leven niet eerlijk, maargoed.
pi_201568606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dat zeg je de hele tijd, maar wat is er nu dan zo oneerlijk? Waarom moet dat op deze manier aangepakt worden?

Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..

Het voelt niet goed meer.
pi_201568638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..

Ik lees gewoon niks concreets en geen argumenten. Op argumenten de andere kant op ga je niet in. Dan valt er weinig te discussieren op een forum :?
  woensdag 29 september 2021 @ 19:23:35 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201568736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Hetr boxen systeem zoals dat nu is benadeeld spaarders met vermogen ten opzichte van vermogen dat in een woning zit

Het leven is oneerlik voor bewoners in afrca met honger bedoel je
pi_201568754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:17 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik lees gewoon niks concreets en geen argumenten. Op argumenten de andere kant op ga je niet in. Dan valt er weinig te discussieren op een forum :?
Sorry, heb geen andere argumenten gezien?
pi_201568801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
We hebben een tekort aan woningen. Weet je wat, laten we woningen meer belasten, dan komen er vast meer woningen.

De Speld is er niets bij.
Ik probeer zoals eerder gezegd ook te doorgronden welk probleem hiermee precies opgelost wordt. Dat is zeer lastig te vinden. Het is een bepaalde maatregel, waar een bepaald plan achter zit zou je zeggen afkomstig uit de denktanks. Maar welk probleem zij precies bestuderen blijft, voor mij althans, zeer duister.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201568825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik probeer zoals eerder gezegd ook te doorgronden welk probleem hiermee precies opgelost wordt. Dat is zeer lastig te vinden. Het is een bepaalde maatregel, waar een bepaald plan achter zit zou je zeggen afkomstig uit de denktanks. Maar welk probleem zij precies bestuderen blijft, voor mij althans, zeer duister.
Ik denk dat ze gewoon een enorm potentieel aan belastingheffing zien.
pi_201568859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:28 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Dat wordt niet erg duidelijk m.i. Als dat het is volgt automatisch de vraag wat ze met al dat geld gaan doen. Zie je? Vragen vragen vragen en geen duidelijke antwoorden...

Het lijkt een bedenksel wat je zou kunnen doen want profit maar zonder duidelijk doel en plan. Dat is best gek.

Verder is er geen echt gebrek aan geld in deze tijden. Overheden kunnen onbeperkt en met geld toe lenen voor onbepaalde tijd. Raadselachtig.
pi_201568924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Dat wordt niet erg duidelijk m.i. Als dat het is volgt automatisch de vraag wat ze met al dat geld gaan doen. Zie je? Vragen vragen vragen en geen duidelijke antwoorden...

Het lijkt een bedenksel wat je zou kunnen doen want profit maar zonder duidelijk doel en plan. Dat is best gek.

Verder is er geen echt gebrek aan geld in deze tijden. Overheden kunnen onbeperkt en met geld toe lenen voor onbepaalde tijd. Raadselachtig.
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen? Op de grote hoop gok ik zomaar, het zijn geen geoormerkte gelden.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:08:20 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201569717
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:34 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen? Op de grote hoop gok ik zomaar, het zijn geen geoormerkte gelden.
mischien de belasting heffing voor inkomens oinder de 20.0000 afschaffen , dat zou een goede aanval op het zwart geld kunnen zijn
pi_201569830
quote:

[..]

Het is scheef gegroeid. Door te weinig huizen en grond om op te bouwen (gemeenten met hun gegok op hun geondreserve) en door de lage rente. Hierdoor stijgen de prijzen. Dit wordt nog erger gemaakt door groei van de bevolking en/of behoefte aan huizen door kleinere gezinnen en scheidingen etc.

Zowel aan de aanbod and vraagkant gaat het mis. Niet de schuld van de gemiddelde huiseigenaar. De overheid (die wij zelf kiezen door te stemmen) zal moeten ingrijpen namens ons allemaal. Dat doen aan de aanbodkant is het makkelijkst. De vraag kant kan alleen door geen immigranten meer toe re laten.
Whatever...
  woensdag 29 september 2021 @ 20:15:56 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201569897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Het is scheef gegroeid. Door te weinig huizen en grond om op te bouwen (gemeenten met hun gegok op hun geondreserve) en door de lage rente. Hierdoor stijgen de prijzen. Dit wordt nog erger gemaakt door groei van de bevolking en/of behoefte aan huizen door kleinere gezinnen en scheidingen etc.

Zowel aan de aanbod and vraagkant gaat het mis. Niet de schuld van de gemiddelde huiseigenaar. De overheid (die wij zelf kiezen door te stemmen) zal moeten ingrijpen namens ons allemaal. Dat doen aan de aanbodkant is het makkelijkst. De vraag kant kan alleen door geen immigranten meer toe re laten.
De overheid zal ingrijpen door huizenbezit zo zwaar te belasten dat mensen niet eens een eigen huis meer willen hebben.
The End Times are wild
pi_201569949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mischien de belasting heffing voor inkomens oinder de 20.0000 afschaffen , dat zou een goede aanval op het zwart geld kunnen zijn
Sorry, maar ik mis totaal het verband tussen die 2
pi_201569961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
De overheid zal ingrijpen door huizenbezit zo zwaar te belasten dat mensen niet eens een eigen huis meer willen hebben.
Volgens mij precies de verkeerde aanpak.

Huizen bouwen, gemeentes moeten hun grond wat minder duur verkopen, minder immigranten toelaten, en investeren in sociale huur.
Whatever...
pi_201569992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar daardoor zijn er niet ineens meer huizen
  woensdag 29 september 2021 @ 20:31:54 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:19 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dan moet de overheid dus flink aan de bak met het volgende kabinet met een bouw opdracht van prefab woningen desnoods tijdelijke prefab woningen met een overeenkomst voor 20 jaar
  woensdag 29 september 2021 @ 20:32:53 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:18 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Sorry, maar ik mis totaal het verband tussen die 2
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen?

quote:
pi_201570409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen?
[..]

Ik zie gewoon niet hoe je zwart geld aanpakt door belastingheffing bij de lage inkomens af te schaffen.
Daarnaast, mocht dat wel een oplossing voor zwart geld zijn, dan kost dat dermate veel geld dat je beter dat gedeelte zwarte geld z'n gang kan laten gaan i.p.v. miljarden te besteden om miljoenen te verdienen.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:49:34 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201570605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:19 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Het gaat er de overheid om dat de juiste mensen het juiste huis hebbend
The End Times are wild
  woensdag 29 september 2021 @ 20:51:13 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:40 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik zie gewoon niet hoe je zwart geld aanpakt door belastingheffing bij de lage inkomens af te schaffen.
Daarnaast, mocht dat wel een oplossing voor zwart geld zijn, dan kost dat dermate veel geld dat je beter dat gedeelte zwarte geld z'n gang kan laten gaan i.p.v. miljarden te besteden om miljoenen te verdienen.
Als je geen belasting hoeft te betalen dan is het nutteloos om het zwart te doen, betaal dan maar via de bank

En het toeslagen circus zal een stuk minder worden
Daarnaast moet arbeid weer lonen
  woensdag 29 september 2021 @ 20:51:58 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat er de overheid om dat de juiste mensen het juiste huis hebbend
Dat is altijd het doel lijkt me
Dus weer bejaardenhuzien bouwen mede om de ouderen zorg betaalbaar te houden

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)l-80-plussers-als-nu
quote:
Het aantal mensen van 80 jaar of ouder zal naar verwachting stijgen van ruim 800 duizend in 2021 naar tussen de 1,5 en 2,6 miljoen in 2050.

De bevolking van 20 tot 65 jaar zal veel minder sterk groeien of zelfs krimpen.
Daardoor zijn er in 2050 op elke 80-plusser tussen de 4 en 7 mensen van 20 tot 65 jaar, tegen 12 in 2021.
Dit blijkt uit het eindrapport van de Verkenning Bevolking 2050 van het Demografisch Instituut NIDI en het CBS.
Dat was al zo in de tijd van Den Uyl

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 29-09-2021 20:58:42 ]
  woensdag 29 september 2021 @ 20:58:50 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201570812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is altijd het doel lijkt me
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)l-80-plussers-als-nu
[..]
Dat was al zo in de tijd van Den Uyl

Als je zo graag in een bejaardentehuis zit dan kun je je toch aanmelden?
The End Times are wild
  woensdag 29 september 2021 @ 21:01:26 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je zo graag in een bejaardentehuis zit dan kun je je toch aanmelden?
Nee dat gaat niet meer
Heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen??
wel hele dure verpleegjhuizen, en daar zijn de bewoners seniel , en ik werk nog 10/10

Ik heb een heel groot huis , dat dan leeg komt en zo ken ik er nog vele tientallen personen
pi_201570935
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. Hoe bedenken ze het weer. :')
  woensdag 29 september 2021 @ 21:05:20 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201570963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:04 schreef Alpha0 het volgende:
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. )
De overwaarde wel

Het verschil tussen WOZ waarde en Hypotheekl is overwaarde
pi_201571034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:28 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dat weet ik niet hoor, moet inprincipe budgetneutraal gebeuren.

HRA weg en huis naar box 3 met hogevrijstelling en eigenwoning forfait ook weg.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:09:17 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201571044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee dat gaat niet meer
Heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen??
wel hele dure verpleegjhuizen, en daar zijn de bewoners seniel , en ik werk nog 10/10

Ik heb een heel groot huis , dat dan leeg komt en zo ken ik er nog vele tientallen personen
Maar jouw droom van kindsbeen is toch geheel verzorgd in een bejaardentehuis te wonen?
The End Times are wild
pi_201571077
quote:
Hoezo niet? Net als een aandeel is het gewoon vermogen.

Wel vermogen wat lastig liquide te maken is maar wel vermogen.

Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen :P
pi_201571101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar jouw droom van kindsbeen is toch geheel verzorgd in een bejaardentehuis te wonen?
Lol is dat die guy die het altijd over bejaardenhuizen heeft _O- te grappig.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:12:21 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201571113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
sinds mijn pensioen
niet geheel verzorgd maar wel met leeftijdsgenoten
Ik red me nu ook prima
Dus wel prive ruimte maar ook wel met leeftijdgenoten en een klein restaurant op loopafstand, dat lijkt me beter dan een groot huis met grote tuin moeten onderhouden ,

ik kan dan swinters ook makkelijker weg

Ovrigens beleg ik in Care property Invest met een goed stabiel dividend

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-09-2021 21:24:40 ]
pi_201571129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen :P
En aandelen hou je om rendement te maken...
pi_201571155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je geen belasting hoeft te betalen dan is het nutteloos om het zwart te doen, betaal dan maar via de bank

En het toeslagen circus zal een stuk minder worden
Daarnaast moet arbeid weer lonen
Sorry, maar :')
pi_201571157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]
En aandelen hou je om rendement te maken...
Ik maak meer rendement met mn huis :+

Slapend rijk.. dat kan eigenlijk niet...
pi_201571167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat dat je doel is
  woensdag 29 september 2021 @ 21:15:05 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_201571177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Slapend rijk.. dat kan eigenlijk niet...
het rendement is niet belast en gaat ook niet worden
pi_201571201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:14 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat dat je doel is
Nee dat klopt idd.
pi_201572146
quote:

[..]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Beleggen is keuze veelal met het oog op rendement.
Mijn huis heb ik gekocht om in te wonen. Het interesseert mij helemaal geen zak in hoeverre de waarde sinds ik hier woon gestegen is. Eerlijk gezegd heb ik daar vooral last van, want door de hogere WOZ betaal ik meer
belasting. En ik ben helemaal niet van plan te verhuizen, ook al zou het 5x zoveel waard zijn geworden, dus die zogenaamde overwaarde wordt nooit concreet gemaakt.

En dan zou ik over dat fictieve 'vermogen', dat vooral door derden wordt bepaald (vraag/aanbod) en waar ik zelf nul invloed op heb, belasting moeten gaan betalen? En hoe meer ik netjes aflos, hoe meer belasting? Waanzin.

Ja als je het cash op de rekening hebt staan dan betaal je er inderdaad wel belasting over. Maar dan kun je ook zelf bepalen wat je ermee doet. Die huurders die klagen vergeten dat je als huiseigenaar een verplichting van 30 jaar aan bent gegaan, met alle risico's van dien, terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn. Mijn huis had evengoed onder water kunnen staan. Zou ik in dat geval geld toe krijgen ofzo?
pi_201572808
quote:

[..]

Het voelt ook niet goed dat ik niet in een rijke familie geboren ben, dat ik niet net zoveel als de directeur verdien, dat ik geen bitcoins heb kunnen kopen toen ze nog op een paar honderd euro stonden, dat op mijn staatslot geen 10 miljoen is gevallen (theoretisch, ik koop die zooi niet).

Komop zeg :')
pi_201572812
quote:
Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen
Ja daar raak je een gevoelige snaar inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat men zich door dat fictieve kapitaal (waar je op zich niks mee kunt) heel rijk rekent en meer gaat uitgeven. Dat is wel goed voor de economie natuurlijk van het MKB enzo. Moet men het als belasting gaan betalen dan blijft er minder over voor leuke dingen bij het MKB... Dan gaat het op de grote hoop en de vraag is wat er dan mee gebeurt.

Ondertussen is het nog steeds niet duidelijk wat de visie precies is van de denktanks om dit te willen. M.a.w. welk probleem het gaat oplossen. Onduidelijkheid troef.
pi_201572869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:04 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Beleggen is keuze veelal met het oog op rendement.
Mijn huis heb ik gekocht om in te wonen. Het interesseert mij helemaal geen zak in hoeverre de waarde sinds ik hier woon gestegen is. Eerlijk gezegd heb ik daar vooral last van, want door de hogere WOZ betaal ik meer
belasting. En ik ben helemaal niet van plan te verhuizen, ook al zou het 5x zoveel waard zijn geworden, dus die zogenaamde overwaarde wordt nooit concreet gemaakt.

En dan zou ik over dat fictieve 'vermogen', dat vooral door derden wordt bepaald (vraag/aanbod) en waar ik zelf nul invloed op heb, belasting moeten gaan betalen? En hoe meer ik netjes aflos, hoe meer belasting? Waanzin.

Ja als je het cash op de rekening hebt staan dan betaal je er inderdaad wel belasting over. Maar dan kun je ook zelf bepalen wat je ermee doet. Die huurders die klagen vergeten dat je als huiseigenaar een verplichting van 30 jaar aan bent gegaan, met alle risico's van dien, terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn. Mijn huis had evengoed onder water kunnen staan. Zou ik in dat geval geld toe krijgen ofzo?
Helemaal mee eens. En mocht er al belasting over geheven worden, dan is het niet meer dan eerlijk dat dat niet meer is dan de aankoopprijs.
pi_201572942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:04 schreef littlemindy het volgende:
terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn.
Dat is ook een wat overschat "voordeel". Want wat moet je dan? Dat voordeel is veel meer theoretisch dan praktisch.

Verder geeft die visie heel duidelijk aan dat we in "wij" en "zij" denken. Dat ziet de Neoliberalistische staat heel graag in het kader van de verdeel en heers gedachte. :{
pi_201574306
Als ze het al zouden doorvoeren hier en ik zie Rutte er gerust voor aan om het te proberen, als dat niet tot een burgeroorlog leid, dan flikkert het Nederlandse volk maar op als eeuwige slapjanussen.
pi_201574383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het voelt ook niet goed dat ik niet in een rijke familie geboren ben, dat ik niet net zoveel als de directeur verdien, dat ik geen bitcoins heb kunnen kopen toen ze nog op een paar honderd euro stonden, dat op mijn staatslot geen 10 miljoen is gevallen (theoretisch, ik koop die zooi niet).

Komop zeg :')
Ik snap je punt wel maar er gaat iets niet goed tussen kopen en huren dus dat aanpakken lijkt me niet verkeerd.

Grof gezegd, iedereen met een huis is slapend rijk aan het worden en iedereen die huurt is arm aan het worden.

Begin eens met HRA snel af te bouwen ik denk dat dat al wat doet en dan zullen de huizenprijzen ook weer wat zakken en dat is ook niet veekeerd.
pi_201574385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja daar raak je een gevoelige snaar inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat men zich door dat fictieve kapitaal (waar je op zich niks mee kunt) heel rijk rekent en meer gaat uitgeven. Dat is wel goed voor de economie natuurlijk van het MKB enzo. Moet men het als belasting gaan betalen dan blijft er minder over voor leuke dingen bij het MKB... Dan gaat het op de grote hoop en de vraag is wat er dan mee gebeurt.

Ondertussen is het nog steeds niet duidelijk wat de visie precies is van de denktanks om dit te willen. M.a.w. welk probleem het gaat oplossen. Onduidelijkheid troef.
Ook waar ja.
pi_201574458
Als ik dan lees dat een mega investeerder die 1700 woningen heeft gekocht in de laatste paar jaar helemaal geen vennootschapsbelasting hoeft te betalen in Nederland belastingparadijs (https://nos.nl/l/2399156), dan lijkt mij daar meer winst te behalen. Door te zorgen dat Nederland niet meer zo aantrekkelijk is voor witwassen en belastingontduiking. Dat zal ook gelijk een hoop andere problemen oplossen.

Voor het vlot trekken van de woningmarkt zijn er ook een hoop andere maatregelen die toegepast kunnen worden die de “normale” huizenkoper een stuk minder raken. Maar die maatregelen zijn dan weer een stuk minder populair in de politiek. Bussiness insider heeft er laatst een onderzoek naar gedaan (https://www.businessinsid(...)-bernhard-taks-2021/)

Wat moet er gebeuren met de losgeslagen huizenmarkt? Deze 3 maatregelen zijn populair

Business Insider vroeg lezers deze week aan de hand van 9 stellingen welke maatregelen zij zien zitten. De poll werd tot nog toe 1.145 keer ingevuld. Meerdere antwoorden waren mogelijk en in totaal is er ruim 3.000 keer een optie aangevinkt.

Wat blijkt? Drie maatregelen springen eruit. Het meest populair blijken maatregelen die gemeenten vanaf 2022 kunnen nemen om een zelfwoonplicht op te leggen bij de aankoop van woningen. Op die manier worden aankopen van huizen door beleggers beperkt.

Nummer twee is: meer huizen bouwen! En op de derde plaats komt de Bernhard-taks, een voorstel van de PvdA om huurinkomsten vanaf een bezit van 5 huizen extra te belasten.”
pi_201574802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:38 schreef Ed1234 het volgende:
Als ik dan lees dat een mega investeerder die 1700 woningen heeft gekocht in de laatste paar jaar helemaal geen vennootschapsbelasting hoeft te betalen in Nederland belastingparadijs (https://nos.nl/l/2399156), dan lijkt mij daar meer winst te behalen. Door te zorgen dat Nederland niet meer zo aantrekkelijk is voor witwassen en belastingontduiking. Dat zal ook gelijk een hoop andere problemen oplossen.

Voor het vlot trekken van de woningmarkt zijn er ook een hoop andere maatregelen die toegepast kunnen worden die de “normale” huizenkoper een stuk minder raken. Maar die maatregelen zijn dan weer een stuk minder populair in de politiek. Bussiness insider heeft er laatst een onderzoek naar gedaan (https://www.businessinsid(...)-bernhard-taks-2021/)

Wat moet er gebeuren met de losgeslagen huizenmarkt? Deze 3 maatregelen zijn populair

Business Insider vroeg lezers deze week aan de hand van 9 stellingen welke maatregelen zij zien zitten. De poll werd tot nog toe 1.145 keer ingevuld. Meerdere antwoorden waren mogelijk en in totaal is er ruim 3.000 keer een optie aangevinkt.

Wat blijkt? Drie maatregelen springen eruit. Het meest populair blijken maatregelen die gemeenten vanaf 2022 kunnen nemen om een zelfwoonplicht op te leggen bij de aankoop van woningen. Op die manier worden aankopen van huizen door beleggers beperkt.

Nummer twee is: meer huizen bouwen! En op de derde plaats komt de Bernhard-taks, een voorstel van de PvdA om huurinkomsten vanaf een bezit van 5 huizen extra te belasten.”
VVD zal het niet met punt 1 en 3 eens zijn, want dan raak je hun vriendjes. Alleen maatregelen die gewoon volk treffen en niet de elite zijn voor hen acceptabel.
pi_201575014
Ja dat kan je bij een half miljoen in stenen zo 7000 euro kosten.

Wonen.. Geen primair levensbehoefte ofzo. Lekker belasten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201575212
Ik heb altijd geleerd dat als je iets wilt verkopen je er zelf een prijs aan mag hangen en dat is dan de waarde ervan. Je mag ook zelf weten aan wie je het verkoopt en wanneer je het verkoopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:24:23 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201575378
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:12 schreef Galvez het volgende:
Niet meer dan terecht.
Een beetje vreemd dat een huurder met nog geen halve ton spaargeld wel vermogensbelasting moet betalen.

En iemand die een villa nagenoeg afbetaald heeft, niet.
Want jij hebt ook rente over je spaargeld betaald?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201575402
"ik ben jaloers op mensen die huis bezitten terwijl ik ook een huis willen hebben terwijl ik er geen donder voor wil doen en dat is niet eerlijk"-belasting.

Wat een flauwekul dit.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_201575429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:36 schreef Cockwhale het volgende:
an is het niet meer dan eerlijk dat dat niet meer is dan de aankoopprijs.
En die is al betaald in dat geval bij de aankoop als 'aanschafbelasting'.
1947-2016
pi_201575476
quote:
Naja, bij accountants is het zo dat het wel op je 'balans' staat want het is immers een eigendom.
Maar wie maakt er nu een balans op voor zijn prive bestaan? Dat doet alleen T. Axman en vergelijkbare cijferneukers.

En dat wringt de schoen nu net.
1947-2016
pi_201577952
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
VVD zal het niet met punt 1 en 3 eens zijn, want dan raak je hun vriendjes. Alleen maatregelen die gewoon volk treffen en niet de elite zijn voor hen acceptabel.
Helaas is het wel zo ja
pi_201578230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is ook een wat overschat "voordeel". Want wat moet je dan? Dat voordeel is veel meer theoretisch dan praktisch.
Dat klopt natuurlijk. Maar dat geldt net zo goed voor dat fictieve vermogen dat ik zou hebben. Dat is puur theoretisch. Ik moet toch ergens wonen, en als ik het verkoop voor die enorme overwaarde die ik zou hebben, dan betaal ik ergens anders ook weer de hoofdprijs.

Daarbij: ook al zou deze maatregel mij dwingen mijn huis te verkopen, dan kom ik ook weer als woningzoekende op diezelfde oververhitte woningmarkt terecht. Is dat wat ze bedoelen met 'vlot trekken'? Het raakt kant nog wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')