Die is wel leuk en erg toepasselijk jaquote:Op woensdag 29 september 2021 16:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergeet de Volkstuinbelasting niet.
Lekker profiteren door BTW-vrij kool en boontjes te consumeren. Bizar dat deze vorm van belastingontwijking nog niet eerder aangepakt is.
Het plan is natuurlijk om kopen en huren wat meer aan elkaar gelijk te maken en daar is opzich wel wat voor te zeggen. Wel dan natuurlijk het eigen woning forfait en alles het raam uit.quote:Op woensdag 29 september 2021 15:58 schreef ikwordra het volgende:
[..]
A) dat geld wordt in de praktijk uitgegeven zoals ik eerder zei. Anders zouden al die huurders ook tonnen op de bank hebben staan zeker?
B) gaan we bijv. auto's ook belasten dan? Zelfde principe, bespaar je ook nog eens je OV-kosten mee.
C) een woning bezitten wordt dan onbetaalbaar voor velen, puur en alleen vanwege de belasting
D) een eerste huis is geen belegging
E) met de door jou genoemde 10K zou een huurder bijv. op vakantie kunnen gaan, als het vast in je huis zit kan dat niet meer
F) het verschil tussen koop en huur is al kleiner dan veel mensen doen voorkomen. En dan nog, waarom moet het verschil omlaag? Iemand die koopt neemt ook risico's die iemand die huurt niet neemt. Of gaan alle huurders straks zelf het gasvrij maken van hun woning betalen? En de OZB, verzekeringen, extra betalen als de woning minder waard wordt, onderhoud etc etc etc
G) het is vanuit de Nederlandse economie gezien gewoon erg slecht. Je stimuleert om niet af te lossen, maar om te lenen. Dat gaat natuurlijk fout bij een crisis, zoals we ruim 10 jaar terug zagen.
Vooralsnog lees ik van de voorstanders met name afgunst dat een ander wat opbouwt en nog niet echt argumenten waarom het plan goed is.
heb je wel een punt ja, bedoelde ook meer de overwaarde maar snap je.quote:Op woensdag 29 september 2021 15:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fout, je huis wordt geen 10k meer waard als je 10k aflost.
Je schuld wordt 10k minder.
Nee nee, dan houdt de prins minder overquote:Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat een onzin weerDoe het dan verhogen op je 2e/3e/5e woning ofzo.
2e woning zit al in box 3.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat een onzin weerDoe het dan op je 2e/3e/5e woning ofzo.
Ik vind daar dus helemaal niet veel voor te zeggen en hoor daar dus ook geen argumenten voor.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het plan is natuurlijk om kopen en huren wat meer aan elkaar gelijk te maken en daar is opzich wel wat voor te zeggen. Wel dan natuurlijk het eigen woning forfait en alles het raam uit.
Denk wel dat we daar toch heen gaan over een x aantal jaar.
Ja bedoelde verder verhogen specifiek voor meerdere woningen, zie edit.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
2e woning zit al in box 3.
Daarnaast 8% overdrachtsbelasting.
Waarom verder verhogen voor meerdere woningen? Verhuurders gooien dan gewoon de huur omhoog om dat te compenseren.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja bedoelde verder verhogen specifiek voor meerdere woningen, zie edit.
Omdat dan minder mensen het kunnen betalen en er dus minder gegadigden zijn. Maar het is inderdaad niet de uiteindelijke oplossing.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom verder verhogen voor meerdere woningen? Verhuurders gooien dan gewoon de huur omhoog om dat te compenseren.
Uiteindelijk moet er gewoon voldoende bijgebouwd worden, met name starters- en gezinswoningen.
De woningmarkt is nu een stoelendans. Meer belasten zorgt niet dat er meer stoelen bij komen, het zorgt er alleen voor dat de stoelen minder betaalbaar worden voor degenen die een stoel hebben.
Die mensen moeten toch nog steeds ergens wonenquote:Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Omdat dan minder mensen het kunnen betalen en er dus minder gegadigden zijn. Maar het is inderdaad niet de uiteindelijke oplossing.
Mensen hebben doorgaans geen 2, 3 of meer woningen om er een paar paspoppen in te zetten.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Omdat dan minder mensen het kunnen betalen en er dus minder gegadigden zijn. Maar het is inderdaad niet de uiteindelijke oplossing.
Ja, waardoor het dus eerder een landelijk probleem wordt (voor zover het dat nog niet is). Dit is beter dan het eindeloos verruimen van de hypotheekvoorwaarden waardoor mensen maar steeds meer en meer blijven bieden.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:43 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Die mensen moeten toch nog steeds ergens wonen
Lijkt vooral ingegeven door een graaiende overheid.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja, waardoor het dus eerder een landelijk probleem wordt (voor zover het dat nog niet is). Dit is beter dan het eindeloos verruimen van de hypotheekvoorwaarden waardoor mensen maar steeds meer en meer blijven bieden.
Maar goed, dit is een andere discussie. Je enigste eigen huis naar de spaarbox slaat nergens op.
gaan ze maar op zolder of samen in de huurflat met hun moederquote:Op woensdag 29 september 2021 16:43 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Die mensen moeten toch nog steeds ergens wonen
De Overheid die de HRA af wil schaffen om een dictatuur te vestigen bedoel jequote:Op woensdag 29 september 2021 18:10 schreef Cockwhale het volgende:
Ik krijg bijna het idee dat de overheden hopen op een tijdelijke staat van anarchisme, waarin het hele systeem neergeslagen wordt, als ik dit soort ideeën lees. Hebben ze een excuus voor de volledige politiestaat wellicht.
Het huidige systeem is gewoon enigszins oneerlijk dus daar wat aan doen lijkt me niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:28 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Ik vind daar dus helemaal niet veel voor te zeggen en hoor daar dus ook geen argumenten voor.
Dat zeg je de hele tijd, maar wat is er nu dan zo oneerlijk? Waarom moet dat op deze manier aangepakt worden?quote:Op woensdag 29 september 2021 19:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het huidige systeem is gewoon enigszins oneerlijk dus daar wat aan doen lijkt me niet verkeerd.
Dus net als het IMF, CPB en de Nederlandse Bank ook zeggen.
Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..quote:Op woensdag 29 september 2021 19:12 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Dat zeg je de hele tijd, maar wat is er nu dan zo oneerlijk? Waarom moet dat op deze manier aangepakt worden?
Overigens is het leven niet eerlijk, maargoed.
Ik lees gewoon niks concreets en geen argumenten. Op argumenten de andere kant op ga je niet in. Dan valt er weinig te discussieren op een forumquote:Op woensdag 29 september 2021 19:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..
Het voelt niet goed meer.
Hetr boxen systeem zoals dat nu is benadeeld spaarders met vermogen ten opzichte van vermogen dat in een woning zitquote:Op woensdag 29 september 2021 19:12 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Dat zeg je de hele tijd, maar wat is er nu dan zo oneerlijk? Waarom moet dat op deze manier aangepakt worden?
Overigens is het leven niet eerlijk, maargoed.
Sorry, heb geen andere argumenten gezien?quote:Op woensdag 29 september 2021 19:17 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Ik lees gewoon niks concreets en geen argumenten. Op argumenten de andere kant op ga je niet in. Dan valt er weinig te discussieren op een forum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |