abonnement Unibet Coolblue
pi_201568801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
We hebben een tekort aan woningen. Weet je wat, laten we woningen meer belasten, dan komen er vast meer woningen.

De Speld is er niets bij.
Ik probeer zoals eerder gezegd ook te doorgronden welk probleem hiermee precies opgelost wordt. Dat is zeer lastig te vinden. Het is een bepaalde maatregel, waar een bepaald plan achter zit zou je zeggen afkomstig uit de denktanks. Maar welk probleem zij precies bestuderen blijft, voor mij althans, zeer duister.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201568825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik probeer zoals eerder gezegd ook te doorgronden welk probleem hiermee precies opgelost wordt. Dat is zeer lastig te vinden. Het is een bepaalde maatregel, waar een bepaald plan achter zit zou je zeggen afkomstig uit de denktanks. Maar welk probleem zij precies bestuderen blijft, voor mij althans, zeer duister.
Ik denk dat ze gewoon een enorm potentieel aan belastingheffing zien.
pi_201568859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:28 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon een enorm potentieel aan belastingheffing zien.
Dat zou kunnen. Dat wordt niet erg duidelijk m.i. Als dat het is volgt automatisch de vraag wat ze met al dat geld gaan doen. Zie je? Vragen vragen vragen en geen duidelijke antwoorden...

Het lijkt een bedenksel wat je zou kunnen doen want profit maar zonder duidelijk doel en plan. Dat is best gek.

Verder is er geen echt gebrek aan geld in deze tijden. Overheden kunnen onbeperkt en met geld toe lenen voor onbepaalde tijd. Raadselachtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201568924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Dat wordt niet erg duidelijk m.i. Als dat het is volgt automatisch de vraag wat ze met al dat geld gaan doen. Zie je? Vragen vragen vragen en geen duidelijke antwoorden...

Het lijkt een bedenksel wat je zou kunnen doen want profit maar zonder duidelijk doel en plan. Dat is best gek.

Verder is er geen echt gebrek aan geld in deze tijden. Overheden kunnen onbeperkt en met geld toe lenen voor onbepaalde tijd. Raadselachtig.
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen? Op de grote hoop gok ik zomaar, het zijn geen geoormerkte gelden.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:08:20 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201569717
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:34 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen? Op de grote hoop gok ik zomaar, het zijn geen geoormerkte gelden.
mischien de belasting heffing voor inkomens oinder de 20.0000 afschaffen , dat zou een goede aanval op het zwart geld kunnen zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201569830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..

Het voelt niet goed meer.
Het is scheef gegroeid. Door te weinig huizen en grond om op te bouwen (gemeenten met hun gegok op hun geondreserve) en door de lage rente. Hierdoor stijgen de prijzen. Dit wordt nog erger gemaakt door groei van de bevolking en/of behoefte aan huizen door kleinere gezinnen en scheidingen etc.

Zowel aan de aanbod and vraagkant gaat het mis. Niet de schuld van de gemiddelde huiseigenaar. De overheid (die wij zelf kiezen door te stemmen) zal moeten ingrijpen namens ons allemaal. Dat doen aan de aanbodkant is het makkelijkst. De vraag kant kan alleen door geen immigranten meer toe re laten.
Whatever...
  woensdag 29 september 2021 @ 20:15:56 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201569897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Het is scheef gegroeid. Door te weinig huizen en grond om op te bouwen (gemeenten met hun gegok op hun geondreserve) en door de lage rente. Hierdoor stijgen de prijzen. Dit wordt nog erger gemaakt door groei van de bevolking en/of behoefte aan huizen door kleinere gezinnen en scheidingen etc.

Zowel aan de aanbod and vraagkant gaat het mis. Niet de schuld van de gemiddelde huiseigenaar. De overheid (die wij zelf kiezen door te stemmen) zal moeten ingrijpen namens ons allemaal. Dat doen aan de aanbodkant is het makkelijkst. De vraag kant kan alleen door geen immigranten meer toe re laten.
De overheid zal ingrijpen door huizenbezit zo zwaar te belasten dat mensen niet eens een eigen huis meer willen hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201569949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mischien de belasting heffing voor inkomens oinder de 20.0000 afschaffen , dat zou een goede aanval op het zwart geld kunnen zijn
Sorry, maar ik mis totaal het verband tussen die 2
pi_201569961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
De overheid zal ingrijpen door huizenbezit zo zwaar te belasten dat mensen niet eens een eigen huis meer willen hebben.
Volgens mij precies de verkeerde aanpak.

Huizen bouwen, gemeentes moeten hun grond wat minder duur verkopen, minder immigranten toelaten, en investeren in sociale huur.
Whatever...
pi_201569992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
De overheid zal ingrijpen door huizenbezit zo zwaar te belasten dat mensen niet eens een eigen huis meer willen hebben.
Maar daardoor zijn er niet ineens meer huizen
  woensdag 29 september 2021 @ 20:31:54 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:19 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Maar daardoor zijn er niet ineens meer huizen
Dan moet de overheid dus flink aan de bak met het volgende kabinet met een bouw opdracht van prefab woningen desnoods tijdelijke prefab woningen met een overeenkomst voor 20 jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 29 september 2021 @ 20:32:53 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:18 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Sorry, maar ik mis totaal het verband tussen die 2
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen?

quote:
mischien de belasting heffing voor inkomens oinder de 20.0000 afschaffen , dat zou een goede aanval op het zwart geld kunnen zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201570409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, ik zie ook geen probleem wat opgelost wordt. Wat ze met het geld doen?
[..]

Ik zie gewoon niet hoe je zwart geld aanpakt door belastingheffing bij de lage inkomens af te schaffen.
Daarnaast, mocht dat wel een oplossing voor zwart geld zijn, dan kost dat dermate veel geld dat je beter dat gedeelte zwarte geld z'n gang kan laten gaan i.p.v. miljarden te besteden om miljoenen te verdienen.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:49:34 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201570605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:19 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Maar daardoor zijn er niet ineens meer huizen
Het gaat er de overheid om dat de juiste mensen het juiste huis hebbend
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:51:13 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:40 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik zie gewoon niet hoe je zwart geld aanpakt door belastingheffing bij de lage inkomens af te schaffen.
Daarnaast, mocht dat wel een oplossing voor zwart geld zijn, dan kost dat dermate veel geld dat je beter dat gedeelte zwarte geld z'n gang kan laten gaan i.p.v. miljarden te besteden om miljoenen te verdienen.
Als je geen belasting hoeft te betalen dan is het nutteloos om het zwart te doen, betaal dan maar via de bank

En het toeslagen circus zal een stuk minder worden
Daarnaast moet arbeid weer lonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 29 september 2021 @ 20:51:58 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat er de overheid om dat de juiste mensen het juiste huis hebbend
Dat is altijd het doel lijkt me
Dus weer bejaardenhuzien bouwen mede om de ouderen zorg betaalbaar te houden


https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)l-80-plussers-als-nu
quote:
Het aantal mensen van 80 jaar of ouder zal naar verwachting stijgen van ruim 800 duizend in 2021 naar tussen de 1,5 en 2,6 miljoen in 2050.

De bevolking van 20 tot 65 jaar zal veel minder sterk groeien of zelfs krimpen.
Daardoor zijn er in 2050 op elke 80-plusser tussen de 4 en 7 mensen van 20 tot 65 jaar, tegen 12 in 2021.
Dit blijkt uit het eindrapport van de Verkenning Bevolking 2050 van het Demografisch Instituut NIDI en het CBS.
Dat was al zo in de tijd van Den Uyl

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 29-09-2021 20:58:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 29 september 2021 @ 20:58:50 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201570812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is altijd het doel lijkt me
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)l-80-plussers-als-nu
[..]
Dat was al zo in de tijd van Den Uyl

Als je zo graag in een bejaardentehuis zit dan kun je je toch aanmelden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:01:26 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je zo graag in een bejaardentehuis zit dan kun je je toch aanmelden?
Nee dat gaat niet meer
Heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen??
wel hele dure verpleegjhuizen, en daar zijn de bewoners seniel , en ik werk nog 10/10


Ik heb een heel groot huis , dat dan leeg komt en zo ken ik er nog vele tientallen personen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201570935
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. Hoe bedenken ze het weer. :')
  woensdag 29 september 2021 @ 21:05:20 #270
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201570963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:04 schreef Alpha0 het volgende:
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. )
De overwaarde wel

Het verschil tussen WOZ waarde en Hypotheekl is overwaarde
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201571034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:28 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon een enorm potentieel aan belastingheffing zien.
Dat weet ik niet hoor, moet inprincipe budgetneutraal gebeuren.

HRA weg en huis naar box 3 met hogevrijstelling en eigenwoning forfait ook weg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 29 september 2021 @ 21:09:17 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201571044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee dat gaat niet meer
Heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen??
wel hele dure verpleegjhuizen, en daar zijn de bewoners seniel , en ik werk nog 10/10


Ik heb een heel groot huis , dat dan leeg komt en zo ken ik er nog vele tientallen personen
Maar jouw droom van kindsbeen is toch geheel verzorgd in een bejaardentehuis te wonen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201571077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:04 schreef Alpha0 het volgende:
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. Hoe bedenken ze het weer. :')
Hoezo niet? Net als een aandeel is het gewoon vermogen.

Wel vermogen wat lastig liquide te maken is maar wel vermogen.

Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201571101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar jouw droom van kindsbeen is toch geheel verzorgd in een bejaardentehuis te wonen?
Lol is dat die guy die het altijd over bejaardenhuizen heeft _O- te grappig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 29 september 2021 @ 21:12:21 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201571113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar jouw droom van kindsbeen is toch geheel verzorgd in een bejaardentehuis te wonen?
sinds mijn pensioen
niet geheel verzorgd maar wel met leeftijdsgenoten
Ik red me nu ook prima
Dus wel prive ruimte maar ook wel met leeftijdgenoten en een klein restaurant op loopafstand, dat lijkt me beter dan een groot huis met grote tuin moeten onderhouden ,

ik kan dan swinters ook makkelijker weg


Ovrigens beleg ik in Care property Invest met een goed stabiel dividend

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-09-2021 21:24:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201571129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Hoezo niet? Net als een aandeel is het gewoon vermogen.

Wel vermogen wat lastig liquide te maken is maar wel vermogen.

Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen :P
En aandelen hou je om rendement te maken...
pi_201571155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je geen belasting hoeft te betalen dan is het nutteloos om het zwart te doen, betaal dan maar via de bank

En het toeslagen circus zal een stuk minder worden
Daarnaast moet arbeid weer lonen
Sorry, maar :')
pi_201571157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]
En aandelen hou je om rendement te maken...
Ik maak meer rendement met mn huis :+

Slapend rijk.. dat kan eigenlijk niet...
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201571167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik maak meer rendement met mn huis :+
Dat wil niet zeggen dat dat je doel is
  woensdag 29 september 2021 @ 21:15:05 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201571177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik maak meer rendement met mn huis :+

Slapend rijk.. dat kan eigenlijk niet...
het rendement is niet belast en gaat ook niet worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201571201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:14 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat dat je doel is
Nee dat klopt idd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201572146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Hoezo niet? Net als een aandeel is het gewoon vermogen.

Wel vermogen wat lastig liquide te maken is maar wel vermogen.

Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen :P
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Beleggen is keuze veelal met het oog op rendement.
Mijn huis heb ik gekocht om in te wonen. Het interesseert mij helemaal geen zak in hoeverre de waarde sinds ik hier woon gestegen is. Eerlijk gezegd heb ik daar vooral last van, want door de hogere WOZ betaal ik meer
belasting. En ik ben helemaal niet van plan te verhuizen, ook al zou het 5x zoveel waard zijn geworden, dus die zogenaamde overwaarde wordt nooit concreet gemaakt.

En dan zou ik over dat fictieve 'vermogen', dat vooral door derden wordt bepaald (vraag/aanbod) en waar ik zelf nul invloed op heb, belasting moeten gaan betalen? En hoe meer ik netjes aflos, hoe meer belasting? Waanzin.

Ja als je het cash op de rekening hebt staan dan betaal je er inderdaad wel belasting over. Maar dan kun je ook zelf bepalen wat je ermee doet. Die huurders die klagen vergeten dat je als huiseigenaar een verplichting van 30 jaar aan bent gegaan, met alle risico's van dien, terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn. Mijn huis had evengoed onder water kunnen staan. Zou ik in dat geval geld toe krijgen ofzo?
pi_201572808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Alles eigenlijk als je kopen met huren vergelijkt is helemaal scheef gegaan.. nog los van de ongekende vermogensopbouw die je hebt als huiseigenaar (in de meeste gevallen)..

Het voelt niet goed meer.
Het voelt ook niet goed dat ik niet in een rijke familie geboren ben, dat ik niet net zoveel als de directeur verdien, dat ik geen bitcoins heb kunnen kopen toen ze nog op een paar honderd euro stonden, dat op mijn staatslot geen 10 miljoen is gevallen (theoretisch, ik koop die zooi niet).

Komop zeg :')
pi_201572812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:11 schreef AQuila360 het volgende:
Grappig dat veel mensen pochen met hun overwaarde maar als het dan belast dreigt te worden is het geen vermogen en zou het niet mee moeten tellen
Ja daar raak je een gevoelige snaar inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat men zich door dat fictieve kapitaal (waar je op zich niks mee kunt) heel rijk rekent en meer gaat uitgeven. Dat is wel goed voor de economie natuurlijk van het MKB enzo. Moet men het als belasting gaan betalen dan blijft er minder over voor leuke dingen bij het MKB... Dan gaat het op de grote hoop en de vraag is wat er dan mee gebeurt.

Ondertussen is het nog steeds niet duidelijk wat de visie precies is van de denktanks om dit te willen. M.a.w. welk probleem het gaat oplossen. Onduidelijkheid troef.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201572869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:04 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Beleggen is keuze veelal met het oog op rendement.
Mijn huis heb ik gekocht om in te wonen. Het interesseert mij helemaal geen zak in hoeverre de waarde sinds ik hier woon gestegen is. Eerlijk gezegd heb ik daar vooral last van, want door de hogere WOZ betaal ik meer
belasting. En ik ben helemaal niet van plan te verhuizen, ook al zou het 5x zoveel waard zijn geworden, dus die zogenaamde overwaarde wordt nooit concreet gemaakt.

En dan zou ik over dat fictieve 'vermogen', dat vooral door derden wordt bepaald (vraag/aanbod) en waar ik zelf nul invloed op heb, belasting moeten gaan betalen? En hoe meer ik netjes aflos, hoe meer belasting? Waanzin.

Ja als je het cash op de rekening hebt staan dan betaal je er inderdaad wel belasting over. Maar dan kun je ook zelf bepalen wat je ermee doet. Die huurders die klagen vergeten dat je als huiseigenaar een verplichting van 30 jaar aan bent gegaan, met alle risico's van dien, terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn. Mijn huis had evengoed onder water kunnen staan. Zou ik in dat geval geld toe krijgen ofzo?
Helemaal mee eens. En mocht er al belasting over geheven worden, dan is het niet meer dan eerlijk dat dat niet meer is dan de aankoopprijs.
pi_201572942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:04 schreef littlemindy het volgende:
terwijl zij maandelijks kunnen opzeggen zonder een centje pijn.
Dat is ook een wat overschat "voordeel". Want wat moet je dan? Dat voordeel is veel meer theoretisch dan praktisch.

Verder geeft die visie heel duidelijk aan dat we in "wij" en "zij" denken. Dat ziet de Neoliberalistische staat heel graag in het kader van de verdeel en heers gedachte. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201574306
Als ze het al zouden doorvoeren hier en ik zie Rutte er gerust voor aan om het te proberen, als dat niet tot een burgeroorlog leid, dan flikkert het Nederlandse volk maar op als eeuwige slapjanussen.
pi_201574383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het voelt ook niet goed dat ik niet in een rijke familie geboren ben, dat ik niet net zoveel als de directeur verdien, dat ik geen bitcoins heb kunnen kopen toen ze nog op een paar honderd euro stonden, dat op mijn staatslot geen 10 miljoen is gevallen (theoretisch, ik koop die zooi niet).

Komop zeg :')
Ik snap je punt wel maar er gaat iets niet goed tussen kopen en huren dus dat aanpakken lijkt me niet verkeerd.

Grof gezegd, iedereen met een huis is slapend rijk aan het worden en iedereen die huurt is arm aan het worden.

Begin eens met HRA snel af te bouwen ik denk dat dat al wat doet en dan zullen de huizenprijzen ook weer wat zakken en dat is ook niet veekeerd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201574385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja daar raak je een gevoelige snaar inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat men zich door dat fictieve kapitaal (waar je op zich niks mee kunt) heel rijk rekent en meer gaat uitgeven. Dat is wel goed voor de economie natuurlijk van het MKB enzo. Moet men het als belasting gaan betalen dan blijft er minder over voor leuke dingen bij het MKB... Dan gaat het op de grote hoop en de vraag is wat er dan mee gebeurt.

Ondertussen is het nog steeds niet duidelijk wat de visie precies is van de denktanks om dit te willen. M.a.w. welk probleem het gaat oplossen. Onduidelijkheid troef.
Ook waar ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201574458
Als ik dan lees dat een mega investeerder die 1700 woningen heeft gekocht in de laatste paar jaar helemaal geen vennootschapsbelasting hoeft te betalen in Nederland belastingparadijs (https://nos.nl/l/2399156), dan lijkt mij daar meer winst te behalen. Door te zorgen dat Nederland niet meer zo aantrekkelijk is voor witwassen en belastingontduiking. Dat zal ook gelijk een hoop andere problemen oplossen.

Voor het vlot trekken van de woningmarkt zijn er ook een hoop andere maatregelen die toegepast kunnen worden die de “normale” huizenkoper een stuk minder raken. Maar die maatregelen zijn dan weer een stuk minder populair in de politiek. Bussiness insider heeft er laatst een onderzoek naar gedaan (https://www.businessinsid(...)-bernhard-taks-2021/)

Wat moet er gebeuren met de losgeslagen huizenmarkt? Deze 3 maatregelen zijn populair

Business Insider vroeg lezers deze week aan de hand van 9 stellingen welke maatregelen zij zien zitten. De poll werd tot nog toe 1.145 keer ingevuld. Meerdere antwoorden waren mogelijk en in totaal is er ruim 3.000 keer een optie aangevinkt.

Wat blijkt? Drie maatregelen springen eruit. Het meest populair blijken maatregelen die gemeenten vanaf 2022 kunnen nemen om een zelfwoonplicht op te leggen bij de aankoop van woningen. Op die manier worden aankopen van huizen door beleggers beperkt.

Nummer twee is: meer huizen bouwen! En op de derde plaats komt de Bernhard-taks, een voorstel van de PvdA om huurinkomsten vanaf een bezit van 5 huizen extra te belasten.”
pi_201574802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:38 schreef Ed1234 het volgende:
Als ik dan lees dat een mega investeerder die 1700 woningen heeft gekocht in de laatste paar jaar helemaal geen vennootschapsbelasting hoeft te betalen in Nederland belastingparadijs (https://nos.nl/l/2399156), dan lijkt mij daar meer winst te behalen. Door te zorgen dat Nederland niet meer zo aantrekkelijk is voor witwassen en belastingontduiking. Dat zal ook gelijk een hoop andere problemen oplossen.

Voor het vlot trekken van de woningmarkt zijn er ook een hoop andere maatregelen die toegepast kunnen worden die de “normale” huizenkoper een stuk minder raken. Maar die maatregelen zijn dan weer een stuk minder populair in de politiek. Bussiness insider heeft er laatst een onderzoek naar gedaan (https://www.businessinsid(...)-bernhard-taks-2021/)

Wat moet er gebeuren met de losgeslagen huizenmarkt? Deze 3 maatregelen zijn populair

Business Insider vroeg lezers deze week aan de hand van 9 stellingen welke maatregelen zij zien zitten. De poll werd tot nog toe 1.145 keer ingevuld. Meerdere antwoorden waren mogelijk en in totaal is er ruim 3.000 keer een optie aangevinkt.

Wat blijkt? Drie maatregelen springen eruit. Het meest populair blijken maatregelen die gemeenten vanaf 2022 kunnen nemen om een zelfwoonplicht op te leggen bij de aankoop van woningen. Op die manier worden aankopen van huizen door beleggers beperkt.

Nummer twee is: meer huizen bouwen! En op de derde plaats komt de Bernhard-taks, een voorstel van de PvdA om huurinkomsten vanaf een bezit van 5 huizen extra te belasten.”
VVD zal het niet met punt 1 en 3 eens zijn, want dan raak je hun vriendjes. Alleen maatregelen die gewoon volk treffen en niet de elite zijn voor hen acceptabel.
pi_201575014
Ja dat kan je bij een half miljoen in stenen zo 7000 euro kosten.

Wonen.. Geen primair levensbehoefte ofzo. Lekker belasten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201575212
Ik heb altijd geleerd dat als je iets wilt verkopen je er zelf een prijs aan mag hangen en dat is dan de waarde ervan. Je mag ook zelf weten aan wie je het verkoopt en wanneer je het verkoopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:24:23 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201575378
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:12 schreef Galvez het volgende:
Niet meer dan terecht.
Een beetje vreemd dat een huurder met nog geen halve ton spaargeld wel vermogensbelasting moet betalen.

En iemand die een villa nagenoeg afbetaald heeft, niet.
Want jij hebt ook rente over je spaargeld betaald?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201575402
"ik ben jaloers op mensen die huis bezitten terwijl ik ook een huis willen hebben terwijl ik er geen donder voor wil doen en dat is niet eerlijk"-belasting.

Wat een flauwekul dit.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201575429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:36 schreef Cockwhale het volgende:
an is het niet meer dan eerlijk dat dat niet meer is dan de aankoopprijs.
En die is al betaald in dat geval bij de aankoop als 'aanschafbelasting'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201575476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:04 schreef Alpha0 het volgende:
Een eigen huis is toch helemaal geen vermogen. Hoe bedenken ze het weer. :')
Naja, bij accountants is het zo dat het wel op je 'balans' staat want het is immers een eigendom.
Maar wie maakt er nu een balans op voor zijn prive bestaan? Dat doet alleen T. Axman en vergelijkbare cijferneukers.

En dat wringt de schoen nu net.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201577952
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
VVD zal het niet met punt 1 en 3 eens zijn, want dan raak je hun vriendjes. Alleen maatregelen die gewoon volk treffen en niet de elite zijn voor hen acceptabel.
Helaas is het wel zo ja
pi_201578230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is ook een wat overschat "voordeel". Want wat moet je dan? Dat voordeel is veel meer theoretisch dan praktisch.
Dat klopt natuurlijk. Maar dat geldt net zo goed voor dat fictieve vermogen dat ik zou hebben. Dat is puur theoretisch. Ik moet toch ergens wonen, en als ik het verkoop voor die enorme overwaarde die ik zou hebben, dan betaal ik ergens anders ook weer de hoofdprijs.

Daarbij: ook al zou deze maatregel mij dwingen mijn huis te verkopen, dan kom ik ook weer als woningzoekende op diezelfde oververhitte woningmarkt terecht. Is dat wat ze bedoelen met 'vlot trekken'? Het raakt kant nog wal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')