quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef PKM het volgende:
Poffertje gaat standaard onderuit op sokken. Altijd. Ze kan dan ook enorm mopperen als ze dat zelf merkt.
Als het over een paar maanden kouder wordt? Woon jij in texas ofzo?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat dus. Bubbles heeft alleen sokken gedragen als newborn, daarna nooit meer. Alleen over een paar maanden als het weer kouder wordt zal ze er weer aan moeten geloven.
Uquote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef SQ het volgende:
Goud draagt al maanden geen sokken meer, totaal zinloos aangezien hij ze altijd binnen tien seconden weer uittrekt.
Mensen op straat spreken ons daar ook zo vaak op aan. "U bent de sokjes verloren!"
Ik vind vooral de spreker nogal jong als die het woord moeder niet kentquote:Op woensdag 22 september 2021 16:22 schreef arvensis het volgende:
“Hallo mama van U.” doet me ook zo oud voelen
Zijn meestal vriendjes en vriendinnetjes van Uquote:Op woensdag 22 september 2021 16:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik vind vooral de spreker nogal jong als die het woord moeder niet kent.
Ja maar we zijn ook allemaal al wel stevig belegen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:57 schreef Aure het volgende:
Ze noemen mij tegenwoordig ook zo vaak u en mevrouw, ik voel me dan zo oud
Nee in GA. De herfst is hier heerlijkquote:Op woensdag 22 september 2021 15:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Als het over een paar maanden kouder wordt? Woon jij in texas ofzo?
Yep, boodschappen zijn besteld, ballenbak is vandaag aangekomen. No more baby's!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. onze beebs zijn bijna aan de beurt!
Oh, eerste lachje!quote:Op woensdag 22 september 2021 20:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, al veel bijna-dreumesen binnen nu en twee weken!
Mijn dame heeft afgelopen maandag voor het eerst gericht gelachen naar mij en mijn man (afzonderlijk: ochtend naar mij, avond naar man) en nu doet ze het iedere dag een paar keer. 🥰 Zo ontzettend leuk. Ook komen er steeds meer verschillende geluidjes en gaat ze reageren op onze geluidjes/stemmetjes en lachen.
Verder een andere mooie update: mevrouw grijpt mijn shirt of bh vast als ze vindt dat het te lang duurt met drinken. Kan niet anders dan dat het een soort van bewuste reflex is, ze doet het alleen op die momenten en ook alleen bij mij, haha.
Oh, en ik heb volgens mij een soort van keelontsteking te pakken. Witte plekjes op mijn beide amandelen en slikken is gevoelig. Hopelijk steek ik haar niet aan.
Hopelijk knapt ze snel op.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:33 schreef PKM het volgende:
Poffertje ligt te hoesten als een oude man.
Dag volle maan, ik denk niet dat je nodig bent vannacht.
Och jeetje dat kwakkelt ook maar doorquote:Op donderdag 23 september 2021 10:12 schreef PKM het volgende:
Sterkte @:SQ![]()
Poffertje heb ik rond twaalf uur maar pijnstillers gegeven want ze bleef maar huilen.![]()
Nu is was ze wat vrolijker. Net een tand door haar lip gevallen.
quote:Op donderdag 23 september 2021 10:15 schreef arvensis het volgende:
Aah @:PKm, zij ook al? Zielie heeft een wondje op haar lip van gister.
Mjah niet doen. Ook daar leren ze weer van. Even troosten en weer doorgaanquote:Op donderdag 23 september 2021 10:27 schreef PKM het volgende:
[..]![]()
Ik voel me wel lichtelijk schuldig deze keer. Ze kroop van mijn schoot terwijl ik op de grond zat. Ze vergat alleen om haar armpjes te gebruiken.
Collega belt om 13:50 of ik vergadering van 14:00 kan overnemen. Ik zeg, oké, wordt uitdagend maar ik probeer het!quote:Op donderdag 23 september 2021 09:44 schreef SQ het volgende:
Waar ik thuiswerken zei moet "thuiswerken" staan stop de tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ik nog een betere foto kan maken vandaag voor @MaJo,maar alvast een sneak peek van z'n leuke pakje![]()
Zodra ik de situatie zoals je beschrijft opmerkte. Ik geloof dat ik de verkleiner veel eerder uit heb getrokken zelfs. Of bedoel je alleen dat stukje bij de gordel?quote:Op donderdag 23 september 2021 14:33 schreef Mango91 het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's!
Hier is het net andersom: baby zit goed in zijn vel en ik heb buikgriep
Ahh wat leuk Aure, wat zijn ze dan al groot in zo'n stoel!
Nog een vraagje; mijn baby is sinds gister 4 maanden en denk rond de 7,5 kilo en draagt kledingmaat 68. In de maxi cosi verkleiner vind ik hem krap zitten maar als ik die eruit haal vind ik zijn hoofd weer heel losjes. Wanneer hebben jullie de verkleiner er uitgehaald?
Ze groeit goed, ze drinkt goed, ze slaapt ook wel aardig.quote:
Een draagzak of doek kan wonderen doen voor een kindje met reflux. Het gaat er niet van weg, maar ze worden er een stuk rustiger van plus dat je ze constant rechtop houdt. Succes!quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:57 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ze groeit goed, ze drinkt goed, ze slaapt ook wel aardig.
Maar zodra ze wakker is dan zie je grote moeite. Zoveel ongemak. Constant slikken, heel onrustig. En vooral heel veel huilen. Soms wel 6-10 uur per dag.
Is beoordeelt door het CB + kinderarts die toch echt wel aangaven dat dit verborgen reflux betreft.
Die hebben we inmiddels ook ontdekt.quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een draagzak of doek kan wonderen doen voor een kindje met reflux. Het gaat er niet van weg, maar ze worden er een stuk rustiger van plus dat je ze constant rechtop houdt. Succes!
Meestal schrijft de kinderarts medicatie voor. Is dat bij jullie niet gebeurd?quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:38 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Die hebben we inmiddels ook ontdekt.
Maar er moet toch ook iets zijn om het te stoppen of in ieder geval te verminderen zodra het een stuk dragelijker voor ze is?
quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:58 schreef SQ het volgende:
Nee
Mijn tweede kind kotste net alles vol. Zulke virussen spelen altijd domino. One by one they will fall
Zo goed als. Morgen komen de meesten al eind van de ochtend. Kunnen we zondag beetje bijkomenquote:Op vrijdag 24 september 2021 21:59 schreef SQ het volgende:
En jullie al klaar voor de verjaardag, seven?
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 24 september 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
Colin is morgen 1 jaar.![]()
Fototaart van de hema voor een cakesmash, ballenbak ligt klaar. Versieren doen we morgen wel, hij vindt ballonnen erg interessant dus ik wacht op de eerste die knapt.
Mooi jaar was het. Bijzonder mooie bevalling, paar dagen ziekenhuis toen hij 10 dagen was (krentenbaard), ruim 4 maanden fulltime gekolfd omdat hij aan de borst niet goed dronk. Nog steeds trots dat ik dat heb volgehouden. Ik thuiswerken, m'n man fulltime thuis. Bijzonder om alles mee te kunnen maken, ben nog steeds godsblij dat ik niet naar kantoor hoef. Colin heeft zelfs nog geen loopneus gehad, want hij komt niet in aanraking met bacteriën op een kdv.
Al met al krijgt hij als zoontje een dikke 10 en als ouders hebben we het dit jaar prima gedaan.
Komend jaar verwacht ik wat minder bovenop elkaar te zitten, zal ook goed zijn voor Colin om meer onder de mensen te komen, en met name meer interactie met andere kinderen. Benieuwd hoe hij zich als dreumes gaat ontwikkelen.
Ik post morgen nog wel ff fotootje en ik hoop jullie allemaal in het dreumestopic (en op de meet!) te zien. Bedankt voor alle replies en likes, was echt fijn om hier te al mijn zorgen en de mooie momenten te kunnen posten![]()
.
Gefeliciteerd! Het jaar is voorbijgevlogen! En wat een bijzondere tijd is het geweest. Veel plezier in het dreumestopic 😀quote:Op vrijdag 24 september 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
Colin is morgen 1 jaar.![]()
Fototaart van de hema voor een cakesmash, ballenbak ligt klaar. Versieren doen we morgen wel, hij vindt ballonnen erg interessant dus ik wacht op de eerste die knapt.
Mooi jaar was het. Bijzonder mooie bevalling, paar dagen ziekenhuis toen hij 10 dagen was (krentenbaard), ruim 4 maanden fulltime gekolfd omdat hij aan de borst niet goed dronk. Nog steeds trots dat ik dat heb volgehouden. Ik thuiswerken, m'n man fulltime thuis. Bijzonder om alles mee te kunnen maken, ben nog steeds godsblij dat ik niet naar kantoor hoef. Colin heeft zelfs nog geen loopneus gehad, want hij komt niet in aanraking met bacteriën op een kdv.
Al met al krijgt hij als zoontje een dikke 10 en als ouders hebben we het dit jaar prima gedaan.
Komend jaar verwacht ik wat minder bovenop elkaar te zitten, zal ook goed zijn voor Colin om meer onder de mensen te komen, en met name meer interactie met andere kinderen. Benieuwd hoe hij zich als dreumes gaat ontwikkelen.
Ik post morgen nog wel ff fotootje en ik hoop jullie allemaal in het dreumestopic (en op de meet!) te zien. Bedankt voor alle replies en likes, was echt fijn om hier te al mijn zorgen en de mooie momenten te kunnen posten![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op donderdag 23 september 2021 14:25 schreef Aure het volgende:
Ahw zielig, beterschap baby's en sterkte voor de mama's
Hier een baby die niet sliep. Veel huilen, dat ben ik niet van hem gewend. Dus ik zit weer aan een koffie infuus
We hebben gisteren zijn kinderstoel maar eens omgebouwd en vandaag at ie een korstje broodWat staat het pakje hem goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ik nog een betere foto kan maken vandaag voor @:MaJo,maar alvast een sneak peek van z'n leuke pakjeLeuk om te zien bij een andere baby!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik had zaterdag nog gepost toch!quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:20 schreef arvensis het volgende:
@:sq waar ben je? Of heb je dit topic stiekem al verlaten?
Zo opgelucht.quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Ziekenhuisafspraak achter de rug. Eigenlijk heel positief. Het lijkt in dit geval positief dat ze in beide ogen hetzelfde 'euvel' heeft. Hierdoor zijn de ogen vaker gelijk aan elkaar en krijg je minder snel een lui oog. (Worden op dezelfde wijze geprikkeld). Het beste nieuws is dat het netvlies gesloten is, de oogzenuwen helemaal intact. Bij de testjes zien ze een kleine afwijking (+2/+3), maar dit kan met de groei zelfs nog volledig rechttrekken, dit zie je vaker bij jonge kinderen.
Uiteraard moeten we wel onder controle blijven vanwege de colobomen. Zodra ze groeit zou het in theorie nog weer kunnen veranderen.
Zoals het nu oogt (), misschien later een bril of lui oog of iets, maar geen grote zorgen, dit kan iedere gek overkomen.
Ze vonden het wel een tekortkoming dat ze nu pas gezien is. Dit had het CB veel eerder moeten doorverwijzen. Gebeurt normaal al in de eerste weken/maanden als het zo goed te zien is.
Wow stapjes zelfs! Aapie heeft verder niet meer gestaan, het lijkt een beetje een toevalstreffer te zijnquote:Op maandag 27 september 2021 13:11 schreef Peejtur het volgende:
Ja hier ook sinds 3 of 4 dagen dat ze zich optrekt tot staanAf en toe zelfs al kleine stapjes
Ik heb het nu ook gefilmd, leuk voor later! Alleen doet hij het ook op onhandige momenten, tijdens het eten als ik net een lepel naar zijn mond breng bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Rebubbled het volgende:
Oh jaaa die eerste kiekeboesessies zijn hilarisch! Ik heb daar zo'n leuk filmpje van toen Lily dat voor het eerst deed met haar placemat.
Mijn babies lijken echt als twee druppels water op elkaar. Was wat oude filmpjes van Lily toen ze 3 weken was terug aan het kijken en het kon zo Elvie zijn. .. Collage gemaakt, wil Flickr het niet uploaden. Dus helaas zonder beeldmateriaal voor jullie.
Misschien toch even de huisarts bellen? Hoe gaat het nu?quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een nacht. Baby J is echt van slag. Huilerig, rusteloos, constant piepen vannacht.
Nu voelde hij erg koel, klam en veel zweten vannacht en nu heeft hij een soort uitslag over zijn voorhoofd, nek en borstkas. Maar zijn tandvlees is ook flink rood en gezwollen onder. Hij heeft geen koorts en buiten wat meer huilerig is hij zichzelf.
Kan lichaams uitslag samen gaan met tanden?
Deze nachten horen er helaas ook bijquote:Op dinsdag 28 september 2021 10:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden ook een prutnacht, voor 't eerst eigenlijk. Mevrouw wilde niet slapen en als ze dan sliep, werd ze na drie kwartier weer wakker en was alleen de borst goed. Maar ja, dan drinkt ze maar maximaal 10 minuten, waardoor ze een uur later weer wil drinken. Ach, gelukkig zijn er middagdutjes en koffiezetapparaten.
Bleh hopelijk snel weer een goede nachtquote:Op dinsdag 28 september 2021 11:21 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend een potje zitten huilen van vermoeidheid na wéér een slapeloze nacht.Was er helemaal klaar mee.
Blijkbaar had Zielie honger, m’n man had een banaan gehaald en die heeft ze opgegeten. Niet veel later ging de wekker helaas.
Moet niet langer duren dit.
Dat is heel goed nieuws, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bentquote:Op dinsdag 28 september 2021 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor diegene die het nog wisten en het misschien nog een beetje in het hoofd zat:
[..]
Zo opgelucht.
Uitzitten. Gaat op en neer. Vooral niet denken dat je daar veel invloed op hebtquote:Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Mango91 het volgende:
Wat leuk al die babys die gaan staan of lopen!
Wij hebben sinds twee weken echt kut nachten. Hiervoor sliep hij met gemak 10 uur achter elkaar door en nu moeten we al blij zijn met 1,5 uur. Hoe dan? Hoe kunnen we dit weer veranderen?
Wat een geruststelling NJ! Wel stom dat jullie zo laat zijn doorverwezen. Hoe gaat het met eten/gewicht, zit daar een stijgende lijn in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee waarom ik haar trouwens een witte bodywarmer gaf.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 29 september 2021 09:50 schreef Aure het volgende:
Ahh ik heb dus ook een dikkere slaapzak geprobeerd maar die baby van mij doet nog steeds maar anderhalf uur. Soms 2 uur en met 3 mag ik echt heel blij zijnSinds gister begint ie de avond wel in z'n eigen ledikant, maar is ook nog geen succes (misschien ook nog wennen aan de nieuwe kamer en het bed). Om half 12 lag ie weer naast me
![]()
Verder is ie wel heul leukDotje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt die V op zijn voorhoofd ook paars als hij zich opwindt?
disclaimer
quote:Op woensdag 29 september 2021 10:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Dotje!
Wordt die V op zijn voorhoofd ook paars als hij zich opwindt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een late BFDHij houdt er van om blaadjes te voelen
![]()
Ik heb je advies bij zijn ochtendslaapje meteen toegepast. Na half uur alweer huilend wakker, blijkt hij zijn hele bed te hebben ondergespuugd, inclusief slaapzak. Die zit nu dus weer in de was.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:40 schreef PKM het volgende:
@:Mango91 het kan toeval zijn, en ik ga vooral de Fokwet niet tarten door te zeggen dat het nu goed gaat. Maar het lijkt voor een baby, die niet van mij is, echt beter te gaan nu ze in een dikkere slaapzak ligt.
Ja inderdaad een luxe! Ik las ook iets over slaapregressie rond de vier maand, dus daar houd ik me maar aan vast!quote:Op woensdag 29 september 2021 09:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Uitzitten. Gaat op en neer. Vooral niet denken dat je daar veel invloed op hebtals hij het eerder al deed (en wat een gezegende luxe!!) dan zal hij het uiteindelijk ook weer gaan doen. Sterkte!
Heel erg fijn inderdaad, je merkt stiekem pas hoe zeer je je er druk over maakt als het 'voorbij' is.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Mango91 het volgende:
Wat leuk al die babys die gaan staan of lopen!
Wij hebben sinds twee weken echt kut nachten. Hiervoor sliep hij met gemak 10 uur achter elkaar door en nu moeten we al blij zijn met 1,5 uur. Hoe dan? Hoe kunnen we dit weer veranderen?
Wat een geruststelling NJ! Wel stom dat jullie zo laat zijn doorverwezen. Hoe gaat het met eten/gewicht, zit daar een stijgende lijn in?
Haha ja mooi hèquote:Op woensdag 29 september 2021 22:42 schreef tpopml het volgende:
Hahahah @:SQ dat einde! Hij knijpt je hoera helemaal fiiiijjjjjnnnn
Roterende kinderstoel zou super zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Wij hebben nu een Cosatto. Een roterende kinderstoel op een Isofix.Je kan hem naar je toe draaien, baby er makkelijk in zetten en dan terug in positie draaien. Zo veel fijner voor je rug!
Nope, niks uitgedeeld. Zelfs niet aan gedacht. Hij was ook jarig toen ik vakantie had en hij dus niet naar de opvang ging.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:25 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd nog @:Miezziej en @:Smart_Assik zie jullie over 3 weken weer in het dreumestopic
![]()
Vraagje voor de (bijna) dreumes ouders: hebben jullie nog iets met de opvang gedaan met de verjaardag? Ik heb nu mini bellenblaas om uit te delen en zit eraan te denken om mango egeltjes te maken voor het fruitmomentje aangezien Aapie zo gek op mango is.
Verder zijn de cadeaus en de versieringen in huisnu nog nadenken over een taart.
Als we dan toch bezig gaan met vragen; welke kinderstoel gebruiken jullie in de auto? Aapie zit nu nog in de maxi cosi maar het wordt steeds zwaarder om hem in de auto te tillentijd dus voor een stoeltje. We hebben isofix dus iets wat erop geklikt kan worden zou fijn zijn
Ah, geen idee welke ze daar getest hebben. Degene die ik op consumentenbond zie had test datum van 2015. Maar dat is niet de onze.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Roterende kinderstoel zou super zijn
Maar ik heb het even gecheckt bij de Consumentenbond en de Cossato wordt afgeraden en krijgt een 2,4
Ik ga het even checkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:16 schreef Mango91 het volgende:
Van de week was ik me daar ook over in te lezen Majo en denk zelf over de Axissfix. Ook roterend maar er zit al wel isofix in. Volgens mij geen aparte base voor nodig. Komt ook goed uit de consumentenbond.
Aapie zit nu een half jaar op de opvang en er is, voor zover ik weet, nog nooit iets uitgedeeld. Ik vroeg me ook al af of dit wel gebeurd bij de kleintjes, zelf vind ik het wel leukquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:46 schreef SQ het volgende:
Ik deel gewoon knijpfruitjes uit. Ik word sowieso een beetje recalcitrant van dat uitdeelgebeuren bij kinderen onder de 4, maar goed, "het wordt nou eenmaal van me verwacht"
Dit is waarschijnlijk ons enige kind dus ik ga all outquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nope, niks uitgedeeld. Zelfs niet aan gedacht. Hij was ook jarig toen ik vakantie had en hij dus niet naar de opvang ging.
Voor de rest vind ik groep 1 vroeg genoeg wat betreft traktaties. Ook voor mezelf
Is het een Engels merk? Ik kan er verder weinig over vinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:18 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ah, geen idee welke ze daar getest hebben. Degene die ik op consumentenbond zie had test datum van 2015. Maar dat is niet de onze.
Wij hebben de Cosatto All In One Rotate, fox editie. Die is hier juist wel vrij goed in review?
Zijn de draaistoeltjes altijd zo dat ze achteruit rijden? Ik las ergens dat het wordt aangeraden om ze zo lang mogelijk naar achteren te laten rijdenquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 20:32 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een nuna rebl plus, die is fijn en draait ook. Dus lekker lang achteruit rijden en fijn voor je eigen rug.
Nee. Sommige (die hebben wij in de andere auto) kunnen alleen opzij om makkelijker 'te laden'. Anderen zijn wel gemaakt om de eerste periode nog achteruit te vervoeren. Dat lukte hier tot een maand of 18, denk ik, maar prul is dan ook wel klein en licht.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zijn de draaistoeltjes altijd zo dat ze achteruit rijden? Ik las ergens dat het wordt aangeraden om ze zo lang mogelijk naar achteren te laten rijden
Waarschijnlijk overbodig maar je weet dat de groep 0 stoel er ook niet perse uit hoeft iedere keer he? Ik doe het in ieder geval zelden. Kind op de arm, in stoeltje werpen, klik dicht en klaar. Scheelt zoveel overbodige kilo’s sjouwen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:25 schreef MaJo het volgende:
Als we dan toch bezig gaan met vragen; welke kinderstoel gebruiken jullie in de auto? Aapie zit nu nog in de maxi cosi maar het wordt steeds zwaarder om hem in de auto te tillentijd dus voor een stoeltje. We hebben isofix dus iets wat erop geklikt kan worden zou fijn zijn
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 01:25 schreef Smart_ass het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Ook wij gaan dit topic verlaten. Bedankt voor alle tips, adviezen en antwoorden op mijn vele vragen, ik heb er veel aan gehad! Morgen wordt Bubbles’ verjaardag gevierd met familie en vrienden en mijn ouders komen in november deze kant op om het nog eens extra te vieren. Daar kijken we allemaal enorm naar uit. Nog een allerlaatste kiekje dan, stil liggen op dat kleed kwam er de laatste paar maanden niet meer van.
Gefeliciteerd met je meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
quote:Op donderdag 30 september 2021 15:42 schreef Miezziej het volgende:
SQ
Ik ben heel slecht in Fok bij houden laatste tijd
Maar loempia is ondertussen 1 jaar geworden dus ik kom jullie uitzwaaien. Hij begint te lopen, hij is zoveel sneller dan zijn grote zus was. Hopelijk gaat hij ook wat sneller praten
Hij deed ook mee met "hoera" op zijn verjaardagDaarna niet meer, dus was vast een toevalstreffer
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Dat weet ikquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk overbodig maar je weet dat de groep 0 stoel er ook niet perse uit hoeft iedere keer he? Ik doe het in ieder geval zelden. Kind op de arm, in stoeltje werpen, klik dicht en klaar. Scheelt zoveel overbodige kilo’s sjouwen!
Wij hebben ook een klein huis, het staat nu standaard in onze rommelkamer. Maar misschien kan ik hem inderdaad wat vaker er gewoon uithalen en maxicosi in de auto laten. Het onderstel van de kinderwagen zit ook standaard achterin de autoquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:56 schreef Lemijn het volgende:
Plus je hoeft dat stoeltje niet weer ergens te laten (ik ben klein behuisd).
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 01:25 schreef Smart_ass het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Ook wij gaan dit topic verlaten. Bedankt voor alle tips, adviezen en antwoorden op mijn vele vragen, ik heb er veel aan gehad! Morgen wordt Bubbles’ verjaardag gevierd met familie en vrienden en mijn ouders komen in november deze kant op om het nog eens extra te vieren. Daar kijken we allemaal enorm naar uit. Nog een allerlaatste kiekje dan, stil liggen op dat kleed kwam er de laatste paar maanden niet meer van.
Gefeliciteerd nog met je prachtige meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijn dat je ouders in november komen! Super dat dat weer mogelijk is
Wij hebben ook een Nuna kinderwagen dus wat dat betreft goede ervaringen met het merk. Ik zie het weinig in Nederland maar ik ben er zelf zeer tevreden overquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 01:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo Wij hebben een Nuna Rava aangeschaft en daar ben ik heel blij mee. Wel een investering maar hij gaat een aantal jaar mee dus het is het mijns inziens wel waard. Geen idee alleen of die in Nederland te verkrijgen is, heb er ooit wat over gevraagd in het autostoeltjestopic maar kreeg toen geen reactie.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 16:03 schreef Aure het volgende:
Otis heeft sinds deze week ontdekt hoe hij zelf moet gaan zittenHij doet het wel altijd als ik niet op let dus dan zit ie opeens zo:
Wat een knapperdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij doen ze die eerste momenten standaard wanneer je niet kijkt. De eerste keer zitten en staan heb ik ook gemist, al werd ik er beide keren wel snel bij geroepen
Verder zag ik heerlijke foto's van jullie kindjes, ik zal binnenkort ook weer eens wat posten.
Vandaag was ik bij @Cygne en heb ik lekker met pluis zitten knorren. Wat een cutieEn Wolf natuurlijk ook maar de shine ging natuurlijk wel even naar de mini vandaag
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ha we posten precies tegelijk!quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:06 schreef Cygne het volgende:
Wat heerlijk @:Bienelientjee!
Pluis had vandaag een date met @:MaJo
En Aapie waarschijnlijk een trauma van Wolfs Gerda de t-rex.![]()
Haha!quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ha we posten precies tegelijk!
Ik denk dat het wel mee zal vallen met Aapie, al schrok hij wel evenMijn man heeft Wolf daarna wel weer goed teruggepakt door hem te laten schrikken
Aapie kan wel tegen een stootje
Dat was wel heel zoet om naar te kijkenquote:Op zondag 3 oktober 2021 22:14 schreef Cygne het volgende:
[..]
Haha!
Ze hadden wel dikke lol met hun judo-gevecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:58 schreef arvensis het volgende:
Wie houdt er van pindakaas?
Haha oh heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.succes met wassen
Aw!quote:Op maandag 4 oktober 2021 14:51 schreef PKM het volgende:
Poffertje had vandaag haar inenting, beide beentjes.
Verder helemaal goedgekeurd. In plaats van beschuit mogen we brood gaan geven, prima. Ze was ook supergezellig tot aan de prikjes.![]()
Kreeg ze nog geen brood dan? Waarom niet?
Goud mag woensdag voor zijn prikkenzal wel Heel Zielig worden.
disclaimer
Vooral omdat als ik brood heb dat speltbrood is en dat kwam niet lekker door haar darmen. Peuter eet vooral rozijnenbollen. Maar de laatste tijd eet mijn man wel weer volkorenbrood en kan ze daarvan wel mee eten.quote:Op maandag 4 oktober 2021 14:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha oh heerlijksucces met wassen
[..]
Aw!
Kreeg ze nog geen brood dan? Waarom niet?
Goud mag woensdag voor zijn prikkenzal wel Heel Zielig worden.
Ja dan moet het wel lukken.quote:Op maandag 4 oktober 2021 15:14 schreef SQ het volgende:
Oh wij eten soberso altijd brood uit de vriezer, misschien is dat een idee? Gewoon steeds maar 1 sneetje uithalen en ontdooien?
Whatsapp en Instagram en Facebook…quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:11 schreef SQ het volgende:
Mijn baby gaat niet slapen. En WhatsApp is stuk dus ik moet er nu wel hier over klagen.
Kusje dr op dan maar.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:17 schreef arvensis het volgende:
* arvensis klaagt ook
Mijnes zijn weer ziek, nog voordat ze beter waren van de vorige keer. Zuchtttt.
En brood uit de diepvries is ook klachtwaardig.
En de inductiekookplaat en de auto zijn stuk. Nog meer geklaag.
Hoge kasten aan de wand vast maken is mijn nummer 1 tip.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Wat leuk zo in bad! En jemig time flies SQ, ga de gezellige fotolach van Goud wel missen hier![]()
Ps. Nu Aures baby toch potgrond eet. Wat doen jullie om te babyproofen? Toen laatst Colin op bezoek was heb ik wel interessante punten ondervonden (zoals de tv ophangen en alles wat als losse deco staat maar even weg), maar ben wel benieuwd wat jullie wel of niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua veiligheid: wij hebben de tv aan de muur hangen en zijn recent van een rechthoekige naar een ronde eettafel gegaan maar eigenlijk meer voor de gezelligheid.
Ja deze heeft mijn uiterlijk en de huidskleur van man. Bij de oudste is het eerder andersom al zie je wel dat het broertjes zijn.quote:
Ja, onze badkamer is wel echt bazigquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:46 schreef Mango91 het volgende:
Geniet van de laatste babydag SQ! Volgens mij heb je een mooie badkamer als ik je tegels en kraan zo zie!
Wij gaan binnenkort ook alvast de kabels wegwerken en keukenkastje met schoonmaakmiddelen babyproof maken.
Voor de rest wachten we het maar af.
Ik denk dat als we ze zelf konden maken we er 4 zouden hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 14:29 schreef SQ het volgende:
Ja, ik denk dat ik mijn leven lang blijf rammelen. Maar ja, ik kan er moeilijk steeds maar aan toe blijven geven. En ik wil helemaal niet heel veel kinderen, 3 is eigenlijk al meer dan mijn zenuwen soms aankunnen. Maar toch he, zo'n baby....
Dankjewel! De dag is hier een beetje in het water gevallen, vrij letterlijk. We wilden naar de dierentuin vandaag, maar het heeft de hele dag geregend. Nu weer zonnig, maarja… we zijn ook een beetje ziekig met z’n drietjes. Wij keelpijn en algeheel vla-gevoel. Ootje flink aan het hoesten en die kotste vanmorgen alles (inclusief mij) onder. Hieperdepiep hoeraaaa! Net wel nog even met z’n drietjes taart gegeten, kaarsje erbij enzo. Alsnog dus een fijne dag samen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:56 schreef PKM het volgende:
@:LittleTeaCup ook gefeliciteerd met Ootje.
Ja, best wel. Had me enorm verheugd op een dagje samen naar de dierentuin (ben eigenlijk best anti-dierentuin maar het lijkt me ook weer zo magisch om hem te zien kijken en ontdekken, ach jaaa, doei principes, voor die ene keer). Dit weekend wordt het mooier weer, dan een herkansing.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 17:07 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd ltc! Wat een gekke dag zo. Baal je er van?
Ik had niks moeten zeggen...quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 19:49 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd voor de dreumesen. Omg, wat vliegt de tijd. De mijne is ineens ook alweer ruim een half jaar. When did that happen?
Mijn baby (echt, tyf op fokwet, ik meen het!) slaapt sinds zaterdag het eerste deel van de nacht in z'n eigen bed. Ik heb hem één keertje 20 minuten laten jammeren - niet krijsen, hij was niet overstuur, gewoon wat aan het jemmeren - en sindsdien slaapt hij overdag en 's avonds zonder moeite in. Wat een verademing dit, al mist m'n verknipte brein m nu ook als hij boven in bed ligt. Maf hoofd heb ik...
En gelukkig geniet ik nu ook echt wel, daar ben ik ook heel blij om. En is voor mij ook een teken dat dat gewoon goed zit en gaat.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:29 schreef PKM het volgende:
@:Donna wat naar dat je je zo voelt/gevoeld hebt.
Hopelijk werkt je lijf ook snel weer mee.Gelukkig kun je nog heel veel jaren van haar genieten.
Balen @:Tink89
Hij heeft net kadootjes gehad en er mee gespeeld en we gaan zo ook zijn verjaardag nog vieren op de opvangquote:Op woensdag 6 oktober 2021 22:49 schreef tpopml het volgende:
@:SQ wat een cutie! Ik moet gelijk weer aan jouw verhaal denken met die navelstreng etcherbeleef jij dat nu nog?
Ik herken dat ontaarde gevoel. Ook gewoon gewerkt op Mickey's verjaardag. Doe je wel iets van aandacht ervoor morgen?
Ja, die foto vergeet ik ook nooit meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:33 schreef Seven. het volgende:
Gefeliciteerd met Goud! Ik herinner me ook een prachtige foto van een moeder die na een keizersnede door de ziekenhuisgangen gereden werd met baby aan de tiet. En dat je al wel 2 of 3 keer naar het ziekenhuis was geweest voor een CTG omdat hij minder bewoog. En nou heeft 'ie tanden, kruipt 'ie rond, en gaan z'n handjes in de lucht als je hoera roept
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Waffel houdenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:56 schreef 1inamelon het volgende:
Grrrr heel verhaal getypt, alles weg![]()
Gefeliciteerd met Goud!
Wat zoet, die zusterliefdeHier komt dat nu na 11 maanden pas een beetje. Toen Zusje nog mini was, riep grote broer voornamelijk WAFFEL HOUDEN! Nu kunnen ze zoet samen met de Duplo of de toettoet auto’s spelen. Tot de één precies dat wil hebben waar de ander net mee speelt uiteraard
Ik vind dat leeftijdsverschil zó leuk, met Melba en Pep ookquote:Op donderdag 7 oktober 2021 13:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Waffel houden![]()
![]()
Mijn oudste is wel heel lief met haar broertje, maar goed, ze schelen ook zes jaar. Mijn middelste is voornamelijk
een jaloerse pestkop die het leuk vindt om wetenschappelijke experimenten op de baby uit te voeren, zoals "wat gebeurt er als ik dit autootje tegen zijn schedel gooi"
Ohja Bas vindt het ook erg leuk om haar te duwen of haar vingertjes los te peuteren als ze zich ergens aan vast houdt. BOEM HAHAHA. Peutersquote:Op donderdag 7 oktober 2021 13:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Waffel houden![]()
![]()
Mijn oudste is wel heel lief met haar broertje, maar goed, ze schelen ook zes jaar. Mijn middelste is voornamelijk
een jaloerse pestkop die het leuk vindt om wetenschappelijke experimenten op de baby uit te voeren, zoals "wat gebeurt er als ik dit autootje tegen zijn schedel gooi"
Ja dit is bij ons ook maar zonder de hahaha. Gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 13:12 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ohja Bas vindt het ook erg leuk om haar te duwen of haar vingertjes los te peuteren als ze zich ergens aan vast houdt. BOEM HAHAHA. Peuters
Mijn herstel gaat best voorspoedig, maar na de eerste keer weet ik gewoon dat ik mijn verwachtingspatroon wat moet aanpassen over wat je (hoe snel) kan na een keizersnede weer kan. En ik ben wat minder overmoedig dan vorige keerquote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:52 schreef SQ het volgende:
Haha, maar ze is ook pas een paar dagen oud he Keroppi! Alles staat nog helemaal op zijn kop. Hoe gaat jouw herstel?
Gefeliciteerd met Goud!! De foto in het kerstmannenpakje is mijn favorietquote:Op donderdag 7 oktober 2021 13:13 schreef SQ het volgende:
Ik wilde een collage maken met hoogtepunten, niet te doen hoor. Dit kind is veel te leuk. Elke dag was bijna een hoogtepunt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot ziens dan maar! Ik blijf hier nog wel meelezen en meeposten hoor. Ik voel me inderdaad zelden in een hokje geplaatst
Ja, we hebben het getroffen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 20:59 schreef monsterd. het volgende:
Wat een zonnig ommetje Mahra! En wat een hippe kinderwagen
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachtenquote:Op zondag 10 oktober 2021 02:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was echt even vergeten hoe intensief een newborn is.
Schept toch wel een band hequote:Op zondag 10 oktober 2021 05:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, meerdere newborn-mama's rond dezelfde tijd wakker.Ik zit ook nog op met een meisje dat net gedronken heeft, nadat er 6,5 uur (!!!) zat. Gelukkig wilde ze de toetjesborst ook nog even voor 5 minuten, hoef ik zelf de druk er niet af te kolven en in de weer met die spullen.
Ze spuugt wel veel. Soms gaat het heel goed en komt er niets terug of slechts een mini-mondje, maar vaak is het wel prijs met minimaal 3 volle mondjes of soms zelfs een hele golf of meerdere golven.Jeugdarts had tijdens de 4 weken-afspraak gezegd dat het niet zoveel uitmaakt als ze goed groeit, goede luiers heeft en niet met boogjes spuugt (dat is allemaal het geval), maar het zit me toch niet helemaal lekker. En ja, ik weet dat het erbij hoort, maar een hele golf melk toch niet? Heb niet vaak het idee dat ze er last van heeft, maar toch... Vrijdag gaan we weer naar het cb.
Ach, die van mij is alweer bijna acht weken. Het echte newborn-zijn is er al een beetje af. Qua slapen was dat al vanaf week 2 het geval.quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schept toch wel een band he
Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen
Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint
Daar ben ik tegen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:59 schreef Aure het volgende:
Mijn bijna 7maander slaapt nog steeds als een newborn
Ik ben deze keer wel gaan inbakeren, met de pacco. Was levensreddend hier want ik denderde weer recht op een ppd af zonder slaap.quote:Op zondag 10 oktober 2021 04:48 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachten
Of het 'je bent moe! Ik zie het aan alles, waarom ga je niet slapen?' En ondanks dat ik beter weet ben ik dan toch al met een schuin oog aan het kijken naar al die produkten die beweren je baby instant heerlijk te laten slapen.
Ja, hier net zo. Alleen op/bij ons in slaap vallen overdag en 's avonds. Als ze slaapt en we leggen haar weg, duurt het max. een kwartier voordat ze weer wakker wordt. Dan maar weer bij ons. Gelukkig gaat het wel goed als we haar wegleggen in haar bedje als we ook gaan slapen, dan hoeft ze niet eens te slapen. Maar vaak valt ze toch al in slaap aan de borst tijdens de laatste voeding (die doe ik in bed) en kan ik haar zo naast me wegleggen als ze even rechtop heeft gezeten nog.quote:Op zondag 10 oktober 2021 12:49 schreef Keroppi het volgende:
Hier wil ze vooral op ins in slaap vallen. In de meeste gevallen kunnen we haar dan (uiteindelijk) wel op bed leggen.
Zelf in slaap vallen starten we in de toekomst wel mee.
Maar inderdaad, vooral het laten boeren als ze tijdens het drinken in slaap gevallen zijn is lastig.
Oh dat is akelig he! Heb je al meerdere manieren geprobeerd om te boeren?quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schept toch wel een band he
Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen
Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint
Ik snap dat je je daarom zorgen maakt. Ook al is het volgens de richtlijnen 'niet erg'. Hoop dat het CB je nog wat praktische adviezen kan geven.
Mijn kleintje is morgen alweer 8 weken en groeit uitstekend, dus die hoeft helemaal niet meer te eten 's nachts in principe.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:33 schreef Mahra het volgende:
@:Komkommerschijfje, hoe doe je dat met borstvoeding als ze zich niet meldt binnen 3 uur? Maak je haar dan wakker of wacht je gewoon tot ze een gil geeft.
Goed om ook even jouw ervaring te lezen. Ik kijk even hoe het me morgen bevalt om 8x per dag dat te doen. De eerste keer was in ieder geval een succes: geen gespuug, een rustiger meisje en een meisje dat nu al ruim anderhalf uur slaapt in de draagzak.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je die methode kan inzetten om te zien of dat het probleem oplost (dus wel een verzadigd kind, maar minder gespuug) maar de prijs die je ervoor moet betalen (voor elke voeding kolven) zou mij persoonlijk te hoog zijn hoor. Wat een gedoe. Als het overproductie is, en dat hinderlijk genoeg is om wat aan te willen doen, zou ik liever een blijvende oplossing zoeken, namelijk zorgvuldig omlaag schroeven van de productie. Dat heb ik de vorige ronde met een eenmalig consult bij een lactatiekundige prima voor elkaar gekregen.
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:22 schreef Lemijn het volgende:
Precies volgens het schema van grote broer is mijn baby bezig met het naar buiten werken van tand 1. Met uiteraard het bijbehorende drama. Ik heb er een zetpil ingestopt en overweeg een aftelkalender met 20 tandjes om in te kleuren.
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te gevenquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!
Ik ben weer aan 't smeren met lanoline, want m'n baby vindt het fijn om ipv gewoon z'n mond open te doen, z'n mond weg te trekken met tepel er nog in. Dus nu schuren m'n tepels steeds tegen die scherpe randjes aan![]()
Ik geef Baby J niet eens borstvoeding en zijn twee doorkomende tandjes zijn echt vlijmscherp. Het idee alleen al voor borstvoedende mama's.......................quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te geven.
Lamp is niet nodig, daarvoor is de waarde niet hoog genoeg. Maar wel dusdanig hoog dat we morgen nog een keer prikken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Lemijn het volgende:
Ligt je meisje nu onder de lamp, d-e? Dat zal de opbouw van live voeden doorkruisen mogelijk? Hopelijk knapt ze snel op! En hopelijk kan je inderdaad een fractie meer slapen komende nacht.
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolfquote:Op zondag 10 oktober 2021 17:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Net even gechat met de GGD, sinds deze week kan het ook in het weekend en 's avonds - heel fijn! Situatie van het spugen voorgelegd en advies gevraagd, wilde niet wachten tot het bureau (vooral omdat dan de dame werkt die niet zo goed kan luisteren, haha). Het lijkt erop dat ze vaak te veel voeding binnenkrijgt en daardoor gaat spugen. Advies gekregen om voor iedere voeding tot en met de eerste tsr af te kolven en nadien de borst aan te bieden, zodat ze harder moet werken voor de voeding en ze beter aan haar zuigbehoefte kan voldoen. Klinkt aannemelijk, want ze hoeft idd weinig moeite te doen om het lopend te krijgen en houden.
Nou, dat maar even proberen en dan vrijdag evalueren hoe dit ging.
Dat is ook hoe ik het deed.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:01 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolf
Ik zou niet gaan kolven. Je baby is nog jong en je productie is nog aan het afstemmen op de vraag naar melk. Kolven = meer vraag. Zo gaat je lichaam dus meer melk produceren op den duur.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh kijk, daar had ik zelf niet eens over nagedacht. Dat kan natuurlijk ook. Ik voel het alleen niet altijd nog, soms gaat het ook sneller dan een andere keer. Bij de kolf hoor ik het hard en heel snel druppelen, dus dan weet ik dat het goed is. Gelukkig heb ik 'm steeds binnen een minuut en duurt dat kolven dus maar heel kort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |