Ja, we hebben het getroffen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 20:59 schreef monsterd. het volgende:
Wat een zonnig ommetje Mahra! En wat een hippe kinderwagen
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachtenquote:Op zondag 10 oktober 2021 02:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was echt even vergeten hoe intensief een newborn is.
Schept toch wel een band hequote:Op zondag 10 oktober 2021 05:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, meerdere newborn-mama's rond dezelfde tijd wakker.Ik zit ook nog op met een meisje dat net gedronken heeft, nadat er 6,5 uur (!!!) zat. Gelukkig wilde ze de toetjesborst ook nog even voor 5 minuten, hoef ik zelf de druk er niet af te kolven en in de weer met die spullen.
Ze spuugt wel veel. Soms gaat het heel goed en komt er niets terug of slechts een mini-mondje, maar vaak is het wel prijs met minimaal 3 volle mondjes of soms zelfs een hele golf of meerdere golven.Jeugdarts had tijdens de 4 weken-afspraak gezegd dat het niet zoveel uitmaakt als ze goed groeit, goede luiers heeft en niet met boogjes spuugt (dat is allemaal het geval), maar het zit me toch niet helemaal lekker. En ja, ik weet dat het erbij hoort, maar een hele golf melk toch niet? Heb niet vaak het idee dat ze er last van heeft, maar toch... Vrijdag gaan we weer naar het cb.
Ach, die van mij is alweer bijna acht weken. Het echte newborn-zijn is er al een beetje af. Qua slapen was dat al vanaf week 2 het geval.quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schept toch wel een band he
Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen
Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint
Daar ben ik tegen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:59 schreef Aure het volgende:
Mijn bijna 7maander slaapt nog steeds als een newborn
Ik ben deze keer wel gaan inbakeren, met de pacco. Was levensreddend hier want ik denderde weer recht op een ppd af zonder slaap.quote:Op zondag 10 oktober 2021 04:48 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachten
Of het 'je bent moe! Ik zie het aan alles, waarom ga je niet slapen?' En ondanks dat ik beter weet ben ik dan toch al met een schuin oog aan het kijken naar al die produkten die beweren je baby instant heerlijk te laten slapen.
Ja, hier net zo. Alleen op/bij ons in slaap vallen overdag en 's avonds. Als ze slaapt en we leggen haar weg, duurt het max. een kwartier voordat ze weer wakker wordt. Dan maar weer bij ons. Gelukkig gaat het wel goed als we haar wegleggen in haar bedje als we ook gaan slapen, dan hoeft ze niet eens te slapen. Maar vaak valt ze toch al in slaap aan de borst tijdens de laatste voeding (die doe ik in bed) en kan ik haar zo naast me wegleggen als ze even rechtop heeft gezeten nog.quote:Op zondag 10 oktober 2021 12:49 schreef Keroppi het volgende:
Hier wil ze vooral op ins in slaap vallen. In de meeste gevallen kunnen we haar dan (uiteindelijk) wel op bed leggen.
Zelf in slaap vallen starten we in de toekomst wel mee.
Maar inderdaad, vooral het laten boeren als ze tijdens het drinken in slaap gevallen zijn is lastig.
Oh dat is akelig he! Heb je al meerdere manieren geprobeerd om te boeren?quote:Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schept toch wel een band he
Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen
Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint
Ik snap dat je je daarom zorgen maakt. Ook al is het volgens de richtlijnen 'niet erg'. Hoop dat het CB je nog wat praktische adviezen kan geven.
Mijn kleintje is morgen alweer 8 weken en groeit uitstekend, dus die hoeft helemaal niet meer te eten 's nachts in principe.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:33 schreef Mahra het volgende:
@:Komkommerschijfje, hoe doe je dat met borstvoeding als ze zich niet meldt binnen 3 uur? Maak je haar dan wakker of wacht je gewoon tot ze een gil geeft.
Goed om ook even jouw ervaring te lezen. Ik kijk even hoe het me morgen bevalt om 8x per dag dat te doen. De eerste keer was in ieder geval een succes: geen gespuug, een rustiger meisje en een meisje dat nu al ruim anderhalf uur slaapt in de draagzak.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je die methode kan inzetten om te zien of dat het probleem oplost (dus wel een verzadigd kind, maar minder gespuug) maar de prijs die je ervoor moet betalen (voor elke voeding kolven) zou mij persoonlijk te hoog zijn hoor. Wat een gedoe. Als het overproductie is, en dat hinderlijk genoeg is om wat aan te willen doen, zou ik liever een blijvende oplossing zoeken, namelijk zorgvuldig omlaag schroeven van de productie. Dat heb ik de vorige ronde met een eenmalig consult bij een lactatiekundige prima voor elkaar gekregen.
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:22 schreef Lemijn het volgende:
Precies volgens het schema van grote broer is mijn baby bezig met het naar buiten werken van tand 1. Met uiteraard het bijbehorende drama. Ik heb er een zetpil ingestopt en overweeg een aftelkalender met 20 tandjes om in te kleuren.
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te gevenquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!
Ik ben weer aan 't smeren met lanoline, want m'n baby vindt het fijn om ipv gewoon z'n mond open te doen, z'n mond weg te trekken met tepel er nog in. Dus nu schuren m'n tepels steeds tegen die scherpe randjes aan![]()
Ik geef Baby J niet eens borstvoeding en zijn twee doorkomende tandjes zijn echt vlijmscherp. Het idee alleen al voor borstvoedende mama's.......................quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te geven.
Lamp is niet nodig, daarvoor is de waarde niet hoog genoeg. Maar wel dusdanig hoog dat we morgen nog een keer prikken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Lemijn het volgende:
Ligt je meisje nu onder de lamp, d-e? Dat zal de opbouw van live voeden doorkruisen mogelijk? Hopelijk knapt ze snel op! En hopelijk kan je inderdaad een fractie meer slapen komende nacht.
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolfquote:Op zondag 10 oktober 2021 17:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Net even gechat met de GGD, sinds deze week kan het ook in het weekend en 's avonds - heel fijn! Situatie van het spugen voorgelegd en advies gevraagd, wilde niet wachten tot het bureau (vooral omdat dan de dame werkt die niet zo goed kan luisteren, haha). Het lijkt erop dat ze vaak te veel voeding binnenkrijgt en daardoor gaat spugen. Advies gekregen om voor iedere voeding tot en met de eerste tsr af te kolven en nadien de borst aan te bieden, zodat ze harder moet werken voor de voeding en ze beter aan haar zuigbehoefte kan voldoen. Klinkt aannemelijk, want ze hoeft idd weinig moeite te doen om het lopend te krijgen en houden.
Nou, dat maar even proberen en dan vrijdag evalueren hoe dit ging.
Dat is ook hoe ik het deed.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:01 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolf
Ik zou niet gaan kolven. Je baby is nog jong en je productie is nog aan het afstemmen op de vraag naar melk. Kolven = meer vraag. Zo gaat je lichaam dus meer melk produceren op den duur.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh kijk, daar had ik zelf niet eens over nagedacht. Dat kan natuurlijk ook. Ik voel het alleen niet altijd nog, soms gaat het ook sneller dan een andere keer. Bij de kolf hoor ik het hard en heel snel druppelen, dus dan weet ik dat het goed is. Gelukkig heb ik 'm steeds binnen een minuut en duurt dat kolven dus maar heel kort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |