abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 10 oktober 2021 @ 04:48:41 #251
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201700831
quote:
17s.gif Op zondag 10 oktober 2021 02:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was echt even vergeten hoe intensief een newborn is :O .
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachten ;)

Of het 'je bent moe! Ik zie het aan alles, waarom ga je niet slapen?' En ondanks dat ik beter weet ben ik dan toch al met een schuin oog aan het kijken naar al die produkten die beweren je baby instant heerlijk te laten slapen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Keroppi op 10-10-2021 05:04:47 ]
Chick on a mission
pi_201700837
Haha, meerdere newborn-mama's rond dezelfde tijd wakker. :D Ik zit ook nog op met een meisje dat net gedronken heeft, nadat er 6,5 uur (!!!) zat. Gelukkig wilde ze de toetjesborst ook nog even voor 5 minuten, hoef ik zelf de druk er niet af te kolven en in de weer met die spullen.

Ze spuugt wel veel. Soms gaat het heel goed en komt er niets terug of slechts een mini-mondje, maar vaak is het wel prijs met minimaal 3 volle mondjes of soms zelfs een hele golf of meerdere golven. :'( Jeugdarts had tijdens de 4 weken-afspraak gezegd dat het niet zoveel uitmaakt als ze goed groeit, goede luiers heeft en niet met boogjes spuugt (dat is allemaal het geval), maar het zit me toch niet helemaal lekker. En ja, ik weet dat het erbij hoort, maar een hele golf melk toch niet? Heb niet vaak het idee dat ze er last van heeft, maar toch... Vrijdag gaan we weer naar het cb.
  FOK!fossiel zondag 10 oktober 2021 @ 05:24:28 #253
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201700838
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 05:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, meerdere newborn-mama's rond dezelfde tijd wakker. :D Ik zit ook nog op met een meisje dat net gedronken heeft, nadat er 6,5 uur (!!!) zat. Gelukkig wilde ze de toetjesborst ook nog even voor 5 minuten, hoef ik zelf de druk er niet af te kolven en in de weer met die spullen.

Ze spuugt wel veel. Soms gaat het heel goed en komt er niets terug of slechts een mini-mondje, maar vaak is het wel prijs met minimaal 3 volle mondjes of soms zelfs een hele golf of meerdere golven. :'( Jeugdarts had tijdens de 4 weken-afspraak gezegd dat het niet zoveel uitmaakt als ze goed groeit, goede luiers heeft en niet met boogjes spuugt (dat is allemaal het geval), maar het zit me toch niet helemaal lekker. En ja, ik weet dat het erbij hoort, maar een hele golf melk toch niet? Heb niet vaak het idee dat ze er last van heeft, maar toch... Vrijdag gaan we weer naar het cb.
Schept toch wel een band he :P

Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen ;)

Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint }:|

Ik snap dat je je daarom zorgen maakt. Ook al is het volgens de richtlijnen 'niet erg'. Hoop dat het CB je nog wat praktische adviezen kan geven.
Chick on a mission
pi_201700839
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Schept toch wel een band he :P

Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen ;)

Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint }:|
Ach, die van mij is alweer bijna acht weken. Het echte newborn-zijn is er al een beetje af. Qua slapen was dat al vanaf week 2 het geval. :D
Ja, ik vond die 2/3x per nacht een voeding geven ook heel slopend, vooral in de kraamweek. Toen moest ze iedere 4 uur drinken, zat je met die wekkers te kutten (1 om 1:00 uur, 1 om 5:00 uur), maar dan kwam ze vaak zelf ook nog een keer tussendoor, haha. Nu is het altijd 1x, variërend van 3:00 uur tot 4:00 uur qua tijd.

Ja, dat boeren is hier soms ook een dingetje. Soms lukt het gelijk, soms lukt het na 10 minuten of helemaal niet. Dat laatste is voornamelijk 's nachts, dan valt ze in slaap aan de borst en krijg ik haar niet meer aan het boeren, wat resulteert in veel rare geluiden als ze weer een beetje wakker wordt als ik bijna slaap. ;( De gelijkenis tussen onze baby's is real.
pi_201700846
Mijn bijna 7maander slaapt nog steeds als een newborn :')
pi_201700877
Haha, heerlijk die nachtelijke activiteit hier.

Er zit hier nu 2/2,5 uur per voeding tussen. Voeding A is verschonen, temp, fles gekolfde mm. Voeding B is verschonen, temp, gekolfde melk, kruiken vervangen, 15 minuten kolven, kolfspullen omspoelen.
Ronde A duurt 45 minuten, B een uur (dan doet m'n man de kruiken, fles geven en ik verschoon/temp/kolf/omspoelen) dus weinig tijd over om te slapen. Vannacht was vanaf 20:30 ABABAB, waarbij ze steeds minder tevreden was met de inhoud van de fles dus die zijn we per 5 ml gaan ophogen. Ze is steeds alerter aan het worden ook, dus vandaag als haar gewicht goed gaat ga ik bij goed wakkere momenten eerst aanleggen.
Ik kolf in een kwartier nu tussen de 100-130 ml (hiephoi stuwing), dus om problemen te voorkomen maximaal een kwartier/ergste druk eraf en om de voeding. Ze drinkt nu variërend tussen de 20/30 ml per keer.

Ze is pittig, laat duidelijk merken wat ze wel&niet leuk vind en huilt zo hard dat Bas er vannacht ook wakker van werd. Oeps.

Kolven is klaar, ik ga weer slapen :Z
  zondag 10 oktober 2021 @ 06:45:19 #257
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201700881
Ik ben ook wakker.... Zzzzzz! En het is hier een uur vroeger nog! :D Haha!

Denk dat Baby J verkouden begint te worden. (Hopelijk is het alleen dat, wij voelen ons vooralsnog prima) Meneer is elk uur wakker en heeft ineens een hoestje en klinkt al ietsje verkouden. Slaapt alleen als ik hem vasthoudt en hij niet plat ligt. We gaan het zien als hij goed wakker is vanochtend.

Jammer. Dat wordt zwemles afzeggen!
  zondag 10 oktober 2021 @ 06:52:11 #258
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201700885
Hebben jullie hier al eens van gehoord.

Lijkt me best handig!

Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 oktober 2021 @ 07:34:59 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201700916
Dat klinkt echt vreselijk intensief d-e. Hopelijk kan je heel snel naar een makkelijker schema.

Komkommerschijfje mijn baby’s spugen ook random zoveel (en dan weer dagen niks). Hoeft echt niks anders te betekenen dan soms veel of teveel melk die de andere kant op gaat. Vaak met wat lucht mee. Jacob is nu 4 en spuugt nog steeds makkelijk :') en is heel groot en gezond.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 oktober 2021 @ 07:35:33 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201700918
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 05:59 schreef Aure het volgende:
Mijn bijna 7maander slaapt nog steeds als een newborn :')
Daar ben ik tegen.

Otis, je bent leuk maar laat je moeder eens iets meer met rust?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 oktober 2021 @ 07:36:16 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201700920
Ik moet vooral eerder naar bed als elke dag om half zes begint :O .
pi_201701211
Half zes is ook wel echt te vroeg Lemijn :X

Otis liet er nu meestal 2 uur tussen dus dat is lichte verbetering tov eerdere nachten deze week *)
pi_201701237
Pfoe, d-e, wat pittig met dat kolfschema er ook bij. Hopelijk ben je een goede slaper, dat je snel in slaap valt na zo'n cyclus.
Is er een specifieke reden dat ze nog zoveel afgekolfd drinkt? Komt dat door haar vrij vroege geboorte, dat het flesje makkelijker is? Hopelijk kun je snel over naar volledige live voeding, lijkt me een stuk makkelijker.

Oké, ik lees dat week 8 sprong 2 bevat. Gaat dit ook weer gepaard met onverzadigbaar zijn? Sinds ik hier aan het einde van de nacht postte, is ze drie keer gekomen voor een kort voedingsmoment, iedere keer luid brullend. Mijn man heeft haar meermaals meegenomen en net ook nog over 2x 80 ml gegeven via de fles, ook allemaal op. En nu ligt ze alweer 20 minuten te drinken bij mij. Waar laat je het?????
pi_201701241
Anyway, als die sprong een week duurt (lees ik ergens), dan ben ik zaterdag tijdens de meet alleen maar te zien met een drinkende baby. :D
pi_201701378
Dat zou heel goed kunnen komkommer!
pi_201701497
@Komkommerschijfje, ze heeft typisch randprematuur drinkgedrag. Het kost haar teveel energie om uit de borst te drinken, energie die ze nodig heeft om te groeien en op temperatuur te blijven. Inmiddels zitten we al op 30 ml per voeding waardoor ze nu er 3 uur tussen kan laten.
Vaak gaan ze zo rond de 37weken-dag ineens goed uit de borst drinken. Ik merk dat als ik haar optil rond voedingstijd, ze ook gelijk bij mij gaat zoeken. M'n kraamverzorgster heeft er al het vertrouwen in dat we donderdag echt al heel ver zijn met het drinken, want ze doet het echt ontzettend goed. Ze kletst, is nu vaker wakker met open oogjes en heeft er een goed ritme in zitten :). Het kolven is een tijdelijk iets ga ik van uit en voor nu is het even prima zo, ik doe het met alle liefde voor haar.

Ze is maar 20 gram afgevallen de afgelopen 24 uur *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 10-10-2021 10:00:10 ]
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:21:59 #267
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_201701705
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 04:48 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Precies dit! Pfoe ik had vooral die regeldagen een beetje verdrongen. Moet weer zorgen dat ik snoep op voorraad heb voor zilke dagen/nachten ;)

Of het 'je bent moe! Ik zie het aan alles, waarom ga je niet slapen?' En ondanks dat ik beter weet ben ik dan toch al met een schuin oog aan het kijken naar al die produkten die beweren je baby instant heerlijk te laten slapen.
Ik ben deze keer wel gaan inbakeren, met de pacco. Was levensreddend hier want ik denderde weer recht op een ppd af zonder slaap.

Afwennen is kut, dus we gebruiken nu fedde en kees lakentje en slaapzakjes. Voor ons was t vooral gewoon “iets” kiezen en doorzetten. Ik ben erg blij dat die dingen bestaan.
Kwak
pi_201702657
Hier doet ze het goed op een slaapzak van de Hema en slapen in de draagdoek en draagzak. De draagzak zit als gegoten sinds deze week, dus nu hebben m'n man en ik allebei een eigen draagatribuut. :D
  FOK!fossiel zondag 10 oktober 2021 @ 12:49:18 #269
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201703006
Hier wil ze vooral op ins in slaap vallen. In de meeste gevallen kunnen we haar dan (uiteindelijk) wel op bed leggen.

Zelf in slaap vallen starten we in de toekomst wel mee.

Maar inderdaad, vooral het laten boeren als ze tijdens het drinken in slaap gevallen zijn is lastig.
Chick on a mission
pi_201703748
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:49 schreef Keroppi het volgende:
Hier wil ze vooral op ins in slaap vallen. In de meeste gevallen kunnen we haar dan (uiteindelijk) wel op bed leggen.

Zelf in slaap vallen starten we in de toekomst wel mee.

Maar inderdaad, vooral het laten boeren als ze tijdens het drinken in slaap gevallen zijn is lastig.
Ja, hier net zo. Alleen op/bij ons in slaap vallen overdag en 's avonds. Als ze slaapt en we leggen haar weg, duurt het max. een kwartier voordat ze weer wakker wordt. Dan maar weer bij ons. Gelukkig gaat het wel goed als we haar wegleggen in haar bedje als we ook gaan slapen, dan hoeft ze niet eens te slapen. Maar vaak valt ze toch al in slaap aan de borst tijdens de laatste voeding (die doe ik in bed) en kan ik haar zo naast me wegleggen als ze even rechtop heeft gezeten nog.
pi_201704069
Bilirubine huidmeting te hoog. Ziekenhuis waar wij onder vallen heeft opnamestop vanwege grote ICT storing vanaf vanmorgen. Dus we rijden zo naar mijn werk :')
pi_201704293
Het huilen 's nachts is trouwens wel passé (voor zolang het duurt, kssst Fok!wet). Ze lijkt te weten dat ik toch wel wakker word als ze gewoon geluidjes maakt/brabbelt. Dat is ook altijd zo.
pi_201705575
@Komkommerschijfje, hoe doe je dat met borstvoeding als ze zich niet meldt binnen 3 uur? Maak je haar dan wakker of wacht je gewoon tot ze een gil geeft.
pi_201705596
quote:
18s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:
Bilirubine huidmeting
Och arme dame. Moet ze nu onder een lamp?
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:35:29 #275
403520 Sway-
La vie est belle
pi_201705616
Ik was eigenlijk benieuwd of meer ouders hier baby’s hebben (van ong 9 maanden) die echt nul interesse hebben in buiten zijn. Het kan hem echt gestolen worden, staart een beetje chagrijnig voor zich uit of naar beneden. Omdat het ons eerste is weten we natuurlijk bij ong alles niet of iets “normaal” is of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')