abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201706197
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 05:24 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Schept toch wel een band he :P

Wauw, zoveel tijd ertussen, kunnen we nu alleen maar van dromen ;)

Ik vind dat hele laten boeren wel een gedoe. Krijg het niet altijd voor elkaar. En dan leg je haar weg, heerlijk slapend, maar weet je dat 5 minuten later het gewurm en het 'eh eh eh' begint }:|

Ik snap dat je je daarom zorgen maakt. Ook al is het volgens de richtlijnen 'niet erg'. Hoop dat het CB je nog wat praktische adviezen kan geven.
Oh dat is akelig he! Heb je al meerdere manieren geprobeerd om te boeren?

Jammer van de nachtelijke activiteit hier. :X Wij hadden gisteravond een verjaardag dus druk en laat naar bed. Dus ook een slechte nacht maar ik was gelukkig ook nog best vroeg gaan slapen.

@douche-eendje pittig die eerste dagen zo. Ik hoop dat het snel verbetert voor jullie. :*
Hoe gaat het met je eigen herstel?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201706502
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:33 schreef Mahra het volgende:
@:Komkommerschijfje, hoe doe je dat met borstvoeding als ze zich niet meldt binnen 3 uur? Maak je haar dan wakker of wacht je gewoon tot ze een gil geeft.
Mijn kleintje is morgen alweer 8 weken en groeit uitstekend, dus die hoeft helemaal niet meer te eten 's nachts in principe. :) De kraam wilde dat wel in de kraamweek (max. 4 uur ertussen in de nacht, wakker maken als ze niet uit zichzelf komt), maar dat mochten we loslaten als ze weer op geboortegewicht was. Sindsdien hebben we ook geen wekkers meer gezet en haar laten bepalen. Het is heel mooi opgeschoven; in week 2 kwam ze zelf nog om de 3/4 uur, nu zit ze vaak op 5/6 uur. Ze meldt zichzelf altijd als ze honger heeft, ik maak haar dus niet meer wakker. Dat heeft geresulteerd in een nachtelijke kolfsessie om de druk er af te halen, omdat ze nog niet wakker was.
pi_201706545
Btw, overdag meldt ze zich wel vaak. Ik zat altijd op 7 voedingen de eerste 5/6 weken, nu zijn dat er vaak 8 of 9 op een dag. Wel korter per keer. Ze komt vaak om de 2,5 uur, soms 3/3,5 als ze lekker ligt te slapen. Maar haar eigen klokje werkt prima, ik maak haar dus echt nooit meer wakker voor een voeding in principe.
pi_201707150
Net even gechat met de GGD, sinds deze week kan het ook in het weekend en 's avonds - heel fijn! Situatie van het spugen voorgelegd en advies gevraagd, wilde niet wachten tot het bureau (vooral omdat dan de dame werkt die niet zo goed kan luisteren, haha). Het lijkt erop dat ze vaak te veel voeding binnenkrijgt en daardoor gaat spugen. Advies gekregen om voor iedere voeding tot en met de eerste tsr af te kolven en nadien de borst aan te bieden, zodat ze harder moet werken voor de voeding en ze beter aan haar zuigbehoefte kan voldoen. Klinkt aannemelijk, want ze hoeft idd weinig moeite te doen om het lopend te krijgen en houden.
Nou, dat maar even proberen en dan vrijdag evalueren hoe dit ging.
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:20:41 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201709081
Ik kan me voorstellen dat je die methode kan inzetten om te zien of dat het probleem oplost (dus wel een verzadigd kind, maar minder gespuug) maar de prijs die je ervoor moet betalen (voor elke voeding kolven) zou mij persoonlijk te hoog zijn hoor. Wat een gedoe. Als het overproductie is, en dat hinderlijk genoeg is om wat aan te willen doen, zou ik liever een blijvende oplossing zoeken, namelijk zorgvuldig omlaag schroeven van de productie. Dat heb ik de vorige ronde met een eenmalig consult bij een lactatiekundige prima voor elkaar gekregen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:22:36 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201709117
Precies volgens het schema van grote broer is mijn baby bezig met het naar buiten werken van tand 1. Met uiteraard het bijbehorende drama. Ik heb er een zetpil ingestopt en overweeg een aftelkalender met 20 tandjes om in te kleuren :') .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201709193
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je die methode kan inzetten om te zien of dat het probleem oplost (dus wel een verzadigd kind, maar minder gespuug) maar de prijs die je ervoor moet betalen (voor elke voeding kolven) zou mij persoonlijk te hoog zijn hoor. Wat een gedoe. Als het overproductie is, en dat hinderlijk genoeg is om wat aan te willen doen, zou ik liever een blijvende oplossing zoeken, namelijk zorgvuldig omlaag schroeven van de productie. Dat heb ik de vorige ronde met een eenmalig consult bij een lactatiekundige prima voor elkaar gekregen.
Goed om ook even jouw ervaring te lezen. Ik kijk even hoe het me morgen bevalt om 8x per dag dat te doen. De eerste keer was in ieder geval een succes: geen gespuug, een rustiger meisje en een meisje dat nu al ruim anderhalf uur slaapt in de draagzak.
pi_201709194
@Mahra, ze is gelukkig te goed voor de lamp.

@PKM kraamtranen zo nu en dan en hoofdpijn nu van alle emoties. Klapt er morgen thuis wel uit denk ik. Fysiek gaat het gelukkig met mij goed, ik ben bijzonder mobiel deze keer alleen let ik bewust er even op dat ik mijn rust neem. Mentaal merk ik dat ik echt baat heb gehad bij mijn therapie de afgelopen maanden, zoveel rust in mijn hoofd dat ik het stapje voor stapje kan overzien. Ik ga denk ik vannacht de nachtvoeding een keer door de verpleegkundige laten doen, dan kan ik zelf een goede 6 uur aaneengesloten slaap maken. Dan ziet de wereld er morgen ook vast beter uit, ik heb sinds donderdag denk ik ik totaal 10 uur slaap gehad. Lag vanmiddag eindelijk lekker en toen moesten we met speod naar het ziekenhuis.
pi_201709291
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:22 schreef Lemijn het volgende:
Precies volgens het schema van grote broer is mijn baby bezig met het naar buiten werken van tand 1. Met uiteraard het bijbehorende drama. Ik heb er een zetpil ingestopt en overweeg een aftelkalender met 20 tandjes om in te kleuren :') .
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!

Ik ben weer aan 't smeren met lanoline, want m'n baby vindt het fijn om ipv gewoon z'n mond open te doen, z'n mond weg te trekken met tepel er nog in. Dus nu schuren m'n tepels steeds tegen die scherpe randjes aan :'( :X
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:35:59 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201709306
Ligt je meisje nu onder de lamp, d-e? Dat zal de opbouw van live voeden doorkruisen mogelijk? Hopelijk knapt ze snel op! En hopelijk kan je inderdaad een fractie meer slapen komende nacht.
pi_201709325
DE :* goed idee om vannacht even wat slaap te pakken.
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:37:04 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201709329
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh nooooooo! Die is er vlot bij!

Ik ben weer aan 't smeren met lanoline, want m'n baby vindt het fijn om ipv gewoon z'n mond open te doen, z'n mond weg te trekken met tepel er nog in. Dus nu schuren m'n tepels steeds tegen die scherpe randjes aan :'( :X
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te geven :X .
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:55:09 #288
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201709572
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ja ik verheug me niet op wat ze met zo'n vlijmscherp mesje kunnen aanrichten, levensgevaarlijk eigenlijk om een baby tanden te geven :X .
Ik geef Baby J niet eens borstvoeding en zijn twee doorkomende tandjes zijn echt vlijmscherp. Het idee alleen al voor borstvoedende mama's....................... :X
pi_201709629
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Lemijn het volgende:
Ligt je meisje nu onder de lamp, d-e? Dat zal de opbouw van live voeden doorkruisen mogelijk? Hopelijk knapt ze snel op! En hopelijk kan je inderdaad een fractie meer slapen komende nacht.
Lamp is niet nodig, daarvoor is de waarde niet hoog genoeg. Maar wel dusdanig hoog dat we morgen nog een keer prikken.
Het was naar huis, morgen via de spoed prikken en indien afwijking weer terugkomen of hier vannacht blijven, ochtendronde prikken en als het mee zit rond 10 naar huis. En in dit ziekenhuis mg ik lekker naast haar slapen O+
pi_201709646
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Net even gechat met de GGD, sinds deze week kan het ook in het weekend en 's avonds - heel fijn! Situatie van het spugen voorgelegd en advies gevraagd, wilde niet wachten tot het bureau (vooral omdat dan de dame werkt die niet zo goed kan luisteren, haha). Het lijkt erop dat ze vaak te veel voeding binnenkrijgt en daardoor gaat spugen. Advies gekregen om voor iedere voeding tot en met de eerste tsr af te kolven en nadien de borst aan te bieden, zodat ze harder moet werken voor de voeding en ze beter aan haar zuigbehoefte kan voldoen. Klinkt aannemelijk, want ze hoeft idd weinig moeite te doen om het lopend te krijgen en houden.
Nou, dat maar even proberen en dan vrijdag evalueren hoe dit ging.
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolf
pi_201709870
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:01 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Ik had een soortgelijk probleem en heb dat opgelost door dochter af te koppelen wanneer ik tsr voelde aankomen en liet die dan weglopen in een doekje. Dan kon ze daarna op een normaler tempo drinken en had ik geen gedoe met een kolf
Dat is ook hoe ik het deed. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_201709887
Ik heb trouwens een wondje op m’n borst en op m’n been van een beet van Zielie. Ze vindt het super grappig. :+
Gelukkig bijt ze niet tijdens het drinken.
pi_201710012
Oh kijk, daar had ik zelf niet eens over nagedacht. Dat kan natuurlijk ook. Ik voel het alleen niet altijd nog, soms gaat het ook sneller dan een andere keer. Bij de kolf hoor ik het hard en heel snel druppelen, dus dan weet ik dat het goed is. Gelukkig heb ik 'm steeds binnen een minuut en duurt dat kolven dus maar heel kort.
pi_201710126
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh kijk, daar had ik zelf niet eens over nagedacht. Dat kan natuurlijk ook. Ik voel het alleen niet altijd nog, soms gaat het ook sneller dan een andere keer. Bij de kolf hoor ik het hard en heel snel druppelen, dus dan weet ik dat het goed is. Gelukkig heb ik 'm steeds binnen een minuut en duurt dat kolven dus maar heel kort.
Ik zou niet gaan kolven. Je baby is nog jong en je productie is nog aan het afstemmen op de vraag naar melk. Kolven = meer vraag. Zo gaat je lichaam dus meer melk produceren op den duur.

Ik zou eens een lactatiekundige benaderen over deze vraag. Meestal is het advies vaker aanleggen. Dan drinken ze kleinere hoeveelheden ipv in een keer een volle borst en een volle plens melk. En wat je ook kan doen is voeden terwijl je een beetje achterovergeleund zit. Maar like I said: lactatiekundige! :) Ik stuur je zo even een dm.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 10-10-2021 21:41:39 ]
pi_201710809
Oh en mijn dochter kreeg altijd maar 1 borst per keer, dat was echt voldoende
pi_201712141
Ja, ik bied mijn dochtertje ook altijd maar 1 borst aan, ik heb er meer dan 100 ml inzitten (kon er vorige week met vrij veel gemak 100 ml uit halen). Tenzij ze na het boeren na borst 1 laat zien dat ze nog meer wil, dan mag ze nog een toetje drinken.
pi_201712207
4 uur aaneengesloten slaap O+ om 8 ish prikken en hopelijk rond 10 naar huis.

Komkommerschijfje, eens met de dames boven mij. Denk dat je nu meer hebt aan een goede lk :) Kolven zou ik echt als het kan pas na 6 weken doen want je productie gaat er nog gekker van doen. Overproductie is echt niet leuk.
pi_201712208
In zo'n geval liet haar uit de lege borst drinken. Ze kreeg er dan toch nog wat uit en het voldeed dan wel aan haar zuigbehoefte. Op de andere borst stond dan meestal wat druk en in een paar minuten zou ze dan echt weer erg veel binnenkrijgen ondanks het laten weglopen van de tsr
pi_201712720
@douche-eendje, ze is vandaag al 8 weken. ;)
Maar ik ben het bij nader inzien toch eens met jullie, hoor. Ik ga even op zoek naar een goede LK voor wat fijne tips.
Het spugen is sinds gisteravond echt nihil, 1 klein mondje tijdens de laatste avondvoeding, maar vannacht en net is het heel goed gegaan. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar het weg laten lopen lijkt wel positief te zijn. Ze moet harder werken en drinkt nu weer ruim 20 minuten, eerder was ze vaak ook al met 10/15 minuten klaar. En nu valt ze gewoon in slaap, lijkt meer verzadigd en meer tevreden. Ze meldde zich ook keurig pas om 7:45 uur weer, terwijl ze iets na vieren kwam voor de nachtvoeding. De laatste avondvoeding was om 20:45 uur!
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:12:27 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201713003
Wat fijn dat het lijkt te helpen! En heel slim dat je een lk inschakelt, die hebben hier echt meer verstand van dan het gemiddelde cb. Ik denk ook dat overproductie snel op de loer ligt...

Mijn bijna 7-maander heeft z'n eerste tand (met bijbehorende horrornachten, gore luiers en gehuil) en tand twee is ook onderweg. En we zijn gisteren voor het eerst met de fietskar achter de fiets op pad geweest. Hij viel onderweg heerlijk in slaap, we hebben zelfs nog een biertje gedaan bij een fietscafé. De peuter heeft het ook echt fijn gehad, was echt een heerlijke dag.

Wat eten jullie kindjes? Die van mij heeft nu zoete aardappel, broccoli, wortel, bloemkool, aardappel, pasta, rijst en pompoen gehad voor warm eten en banaan, appel, peer, abrikoos en mango als fruit. Ik ben een beetje op zoek naar rapley-proof fruit. Peer en appel zijn vaak te hard, daar sabbelt ie op en stikt ie vervolgens bijna in, banaan knijpt hij dan weer helemaal tot prut...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')