quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef PKM het volgende:
Poffertje gaat standaard onderuit op sokken. Altijd. Ze kan dan ook enorm mopperen als ze dat zelf merkt.
Als het over een paar maanden kouder wordt? Woon jij in texas ofzo?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat dus. Bubbles heeft alleen sokken gedragen als newborn, daarna nooit meer. Alleen over een paar maanden als het weer kouder wordt zal ze er weer aan moeten geloven.
Uquote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef SQ het volgende:
Goud draagt al maanden geen sokken meer, totaal zinloos aangezien hij ze altijd binnen tien seconden weer uittrekt.
Mensen op straat spreken ons daar ook zo vaak op aan. "U bent de sokjes verloren!"
Ik vind vooral de spreker nogal jong als die het woord moeder niet kentquote:Op woensdag 22 september 2021 16:22 schreef arvensis het volgende:
“Hallo mama van U.” doet me ook zo oud voelen
Zijn meestal vriendjes en vriendinnetjes van Uquote:Op woensdag 22 september 2021 16:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik vind vooral de spreker nogal jong als die het woord moeder niet kent.
Ja maar we zijn ook allemaal al wel stevig belegen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:57 schreef Aure het volgende:
Ze noemen mij tegenwoordig ook zo vaak u en mevrouw, ik voel me dan zo oud
Nee in GA. De herfst is hier heerlijkquote:Op woensdag 22 september 2021 15:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Als het over een paar maanden kouder wordt? Woon jij in texas ofzo?
Yep, boodschappen zijn besteld, ballenbak is vandaag aangekomen. No more baby's!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. onze beebs zijn bijna aan de beurt!
Oh, eerste lachje!quote:Op woensdag 22 september 2021 20:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, al veel bijna-dreumesen binnen nu en twee weken!
Mijn dame heeft afgelopen maandag voor het eerst gericht gelachen naar mij en mijn man (afzonderlijk: ochtend naar mij, avond naar man) en nu doet ze het iedere dag een paar keer. 🥰 Zo ontzettend leuk. Ook komen er steeds meer verschillende geluidjes en gaat ze reageren op onze geluidjes/stemmetjes en lachen.
Verder een andere mooie update: mevrouw grijpt mijn shirt of bh vast als ze vindt dat het te lang duurt met drinken. Kan niet anders dan dat het een soort van bewuste reflex is, ze doet het alleen op die momenten en ook alleen bij mij, haha.
Oh, en ik heb volgens mij een soort van keelontsteking te pakken. Witte plekjes op mijn beide amandelen en slikken is gevoelig. Hopelijk steek ik haar niet aan.
Hopelijk knapt ze snel op.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:33 schreef PKM het volgende:
Poffertje ligt te hoesten als een oude man.
Dag volle maan, ik denk niet dat je nodig bent vannacht.
Och jeetje dat kwakkelt ook maar doorquote:Op donderdag 23 september 2021 10:12 schreef PKM het volgende:
Sterkte @:SQ![]()
Poffertje heb ik rond twaalf uur maar pijnstillers gegeven want ze bleef maar huilen.![]()
Nu is was ze wat vrolijker. Net een tand door haar lip gevallen.
quote:Op donderdag 23 september 2021 10:15 schreef arvensis het volgende:
Aah @:PKm, zij ook al? Zielie heeft een wondje op haar lip van gister.
Mjah niet doen. Ook daar leren ze weer van. Even troosten en weer doorgaanquote:Op donderdag 23 september 2021 10:27 schreef PKM het volgende:
[..]![]()
Ik voel me wel lichtelijk schuldig deze keer. Ze kroop van mijn schoot terwijl ik op de grond zat. Ze vergat alleen om haar armpjes te gebruiken.
Collega belt om 13:50 of ik vergadering van 14:00 kan overnemen. Ik zeg, oké, wordt uitdagend maar ik probeer het!quote:Op donderdag 23 september 2021 09:44 schreef SQ het volgende:
Waar ik thuiswerken zei moet "thuiswerken" staan stop de tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ik nog een betere foto kan maken vandaag voor @MaJo,maar alvast een sneak peek van z'n leuke pakje![]()
Zodra ik de situatie zoals je beschrijft opmerkte. Ik geloof dat ik de verkleiner veel eerder uit heb getrokken zelfs. Of bedoel je alleen dat stukje bij de gordel?quote:Op donderdag 23 september 2021 14:33 schreef Mango91 het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's!
Hier is het net andersom: baby zit goed in zijn vel en ik heb buikgriep
Ahh wat leuk Aure, wat zijn ze dan al groot in zo'n stoel!
Nog een vraagje; mijn baby is sinds gister 4 maanden en denk rond de 7,5 kilo en draagt kledingmaat 68. In de maxi cosi verkleiner vind ik hem krap zitten maar als ik die eruit haal vind ik zijn hoofd weer heel losjes. Wanneer hebben jullie de verkleiner er uitgehaald?
Ze groeit goed, ze drinkt goed, ze slaapt ook wel aardig.quote:
Een draagzak of doek kan wonderen doen voor een kindje met reflux. Het gaat er niet van weg, maar ze worden er een stuk rustiger van plus dat je ze constant rechtop houdt. Succes!quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:57 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ze groeit goed, ze drinkt goed, ze slaapt ook wel aardig.
Maar zodra ze wakker is dan zie je grote moeite. Zoveel ongemak. Constant slikken, heel onrustig. En vooral heel veel huilen. Soms wel 6-10 uur per dag.
Is beoordeelt door het CB + kinderarts die toch echt wel aangaven dat dit verborgen reflux betreft.
Die hebben we inmiddels ook ontdekt.quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een draagzak of doek kan wonderen doen voor een kindje met reflux. Het gaat er niet van weg, maar ze worden er een stuk rustiger van plus dat je ze constant rechtop houdt. Succes!
Meestal schrijft de kinderarts medicatie voor. Is dat bij jullie niet gebeurd?quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:38 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Die hebben we inmiddels ook ontdekt.
Maar er moet toch ook iets zijn om het te stoppen of in ieder geval te verminderen zodra het een stuk dragelijker voor ze is?
quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:58 schreef SQ het volgende:
Nee
Mijn tweede kind kotste net alles vol. Zulke virussen spelen altijd domino. One by one they will fall
Zo goed als. Morgen komen de meesten al eind van de ochtend. Kunnen we zondag beetje bijkomenquote:Op vrijdag 24 september 2021 21:59 schreef SQ het volgende:
En jullie al klaar voor de verjaardag, seven?
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 24 september 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
Colin is morgen 1 jaar.![]()
Fototaart van de hema voor een cakesmash, ballenbak ligt klaar. Versieren doen we morgen wel, hij vindt ballonnen erg interessant dus ik wacht op de eerste die knapt.
Mooi jaar was het. Bijzonder mooie bevalling, paar dagen ziekenhuis toen hij 10 dagen was (krentenbaard), ruim 4 maanden fulltime gekolfd omdat hij aan de borst niet goed dronk. Nog steeds trots dat ik dat heb volgehouden. Ik thuiswerken, m'n man fulltime thuis. Bijzonder om alles mee te kunnen maken, ben nog steeds godsblij dat ik niet naar kantoor hoef. Colin heeft zelfs nog geen loopneus gehad, want hij komt niet in aanraking met bacteriën op een kdv.
Al met al krijgt hij als zoontje een dikke 10 en als ouders hebben we het dit jaar prima gedaan.
Komend jaar verwacht ik wat minder bovenop elkaar te zitten, zal ook goed zijn voor Colin om meer onder de mensen te komen, en met name meer interactie met andere kinderen. Benieuwd hoe hij zich als dreumes gaat ontwikkelen.
Ik post morgen nog wel ff fotootje en ik hoop jullie allemaal in het dreumestopic (en op de meet!) te zien. Bedankt voor alle replies en likes, was echt fijn om hier te al mijn zorgen en de mooie momenten te kunnen posten![]()
.
Gefeliciteerd! Het jaar is voorbijgevlogen! En wat een bijzondere tijd is het geweest. Veel plezier in het dreumestopic 😀quote:Op vrijdag 24 september 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
Colin is morgen 1 jaar.![]()
Fototaart van de hema voor een cakesmash, ballenbak ligt klaar. Versieren doen we morgen wel, hij vindt ballonnen erg interessant dus ik wacht op de eerste die knapt.
Mooi jaar was het. Bijzonder mooie bevalling, paar dagen ziekenhuis toen hij 10 dagen was (krentenbaard), ruim 4 maanden fulltime gekolfd omdat hij aan de borst niet goed dronk. Nog steeds trots dat ik dat heb volgehouden. Ik thuiswerken, m'n man fulltime thuis. Bijzonder om alles mee te kunnen maken, ben nog steeds godsblij dat ik niet naar kantoor hoef. Colin heeft zelfs nog geen loopneus gehad, want hij komt niet in aanraking met bacteriën op een kdv.
Al met al krijgt hij als zoontje een dikke 10 en als ouders hebben we het dit jaar prima gedaan.
Komend jaar verwacht ik wat minder bovenop elkaar te zitten, zal ook goed zijn voor Colin om meer onder de mensen te komen, en met name meer interactie met andere kinderen. Benieuwd hoe hij zich als dreumes gaat ontwikkelen.
Ik post morgen nog wel ff fotootje en ik hoop jullie allemaal in het dreumestopic (en op de meet!) te zien. Bedankt voor alle replies en likes, was echt fijn om hier te al mijn zorgen en de mooie momenten te kunnen posten![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op donderdag 23 september 2021 14:25 schreef Aure het volgende:
Ahw zielig, beterschap baby's en sterkte voor de mama's
Hier een baby die niet sliep. Veel huilen, dat ben ik niet van hem gewend. Dus ik zit weer aan een koffie infuus
We hebben gisteren zijn kinderstoel maar eens omgebouwd en vandaag at ie een korstje broodWat staat het pakje hem goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ik nog een betere foto kan maken vandaag voor @:MaJo,maar alvast een sneak peek van z'n leuke pakjeLeuk om te zien bij een andere baby!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik had zaterdag nog gepost toch!quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:20 schreef arvensis het volgende:
@:sq waar ben je? Of heb je dit topic stiekem al verlaten?
Zo opgelucht.quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Ziekenhuisafspraak achter de rug. Eigenlijk heel positief. Het lijkt in dit geval positief dat ze in beide ogen hetzelfde 'euvel' heeft. Hierdoor zijn de ogen vaker gelijk aan elkaar en krijg je minder snel een lui oog. (Worden op dezelfde wijze geprikkeld). Het beste nieuws is dat het netvlies gesloten is, de oogzenuwen helemaal intact. Bij de testjes zien ze een kleine afwijking (+2/+3), maar dit kan met de groei zelfs nog volledig rechttrekken, dit zie je vaker bij jonge kinderen.
Uiteraard moeten we wel onder controle blijven vanwege de colobomen. Zodra ze groeit zou het in theorie nog weer kunnen veranderen.
Zoals het nu oogt (), misschien later een bril of lui oog of iets, maar geen grote zorgen, dit kan iedere gek overkomen.
Ze vonden het wel een tekortkoming dat ze nu pas gezien is. Dit had het CB veel eerder moeten doorverwijzen. Gebeurt normaal al in de eerste weken/maanden als het zo goed te zien is.
Wow stapjes zelfs! Aapie heeft verder niet meer gestaan, het lijkt een beetje een toevalstreffer te zijnquote:Op maandag 27 september 2021 13:11 schreef Peejtur het volgende:
Ja hier ook sinds 3 of 4 dagen dat ze zich optrekt tot staanAf en toe zelfs al kleine stapjes
Ik heb het nu ook gefilmd, leuk voor later! Alleen doet hij het ook op onhandige momenten, tijdens het eten als ik net een lepel naar zijn mond breng bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Rebubbled het volgende:
Oh jaaa die eerste kiekeboesessies zijn hilarisch! Ik heb daar zo'n leuk filmpje van toen Lily dat voor het eerst deed met haar placemat.
Mijn babies lijken echt als twee druppels water op elkaar. Was wat oude filmpjes van Lily toen ze 3 weken was terug aan het kijken en het kon zo Elvie zijn. .. Collage gemaakt, wil Flickr het niet uploaden. Dus helaas zonder beeldmateriaal voor jullie.
Misschien toch even de huisarts bellen? Hoe gaat het nu?quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een nacht. Baby J is echt van slag. Huilerig, rusteloos, constant piepen vannacht.
Nu voelde hij erg koel, klam en veel zweten vannacht en nu heeft hij een soort uitslag over zijn voorhoofd, nek en borstkas. Maar zijn tandvlees is ook flink rood en gezwollen onder. Hij heeft geen koorts en buiten wat meer huilerig is hij zichzelf.
Kan lichaams uitslag samen gaan met tanden?
Deze nachten horen er helaas ook bijquote:Op dinsdag 28 september 2021 10:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden ook een prutnacht, voor 't eerst eigenlijk. Mevrouw wilde niet slapen en als ze dan sliep, werd ze na drie kwartier weer wakker en was alleen de borst goed. Maar ja, dan drinkt ze maar maximaal 10 minuten, waardoor ze een uur later weer wil drinken. Ach, gelukkig zijn er middagdutjes en koffiezetapparaten.
Bleh hopelijk snel weer een goede nachtquote:Op dinsdag 28 september 2021 11:21 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend een potje zitten huilen van vermoeidheid na wéér een slapeloze nacht.Was er helemaal klaar mee.
Blijkbaar had Zielie honger, m’n man had een banaan gehaald en die heeft ze opgegeten. Niet veel later ging de wekker helaas.
Moet niet langer duren dit.
Dat is heel goed nieuws, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bentquote:Op dinsdag 28 september 2021 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor diegene die het nog wisten en het misschien nog een beetje in het hoofd zat:
[..]
Zo opgelucht.
Uitzitten. Gaat op en neer. Vooral niet denken dat je daar veel invloed op hebtquote:Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Mango91 het volgende:
Wat leuk al die babys die gaan staan of lopen!
Wij hebben sinds twee weken echt kut nachten. Hiervoor sliep hij met gemak 10 uur achter elkaar door en nu moeten we al blij zijn met 1,5 uur. Hoe dan? Hoe kunnen we dit weer veranderen?
Wat een geruststelling NJ! Wel stom dat jullie zo laat zijn doorverwezen. Hoe gaat het met eten/gewicht, zit daar een stijgende lijn in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee waarom ik haar trouwens een witte bodywarmer gaf.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 29 september 2021 09:50 schreef Aure het volgende:
Ahh ik heb dus ook een dikkere slaapzak geprobeerd maar die baby van mij doet nog steeds maar anderhalf uur. Soms 2 uur en met 3 mag ik echt heel blij zijnSinds gister begint ie de avond wel in z'n eigen ledikant, maar is ook nog geen succes (misschien ook nog wennen aan de nieuwe kamer en het bed). Om half 12 lag ie weer naast me
![]()
Verder is ie wel heul leukDotje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt die V op zijn voorhoofd ook paars als hij zich opwindt?
disclaimer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |