abonnement Unibet Coolblue
pi_201441420
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:

pi_201441473
twitter
pi_201442044
Meteen de hele crisis vastgesteld in 1 filmpje: alle gescheiden ouders moeten huizen krijgen waar de kinderen voor een paar daagjes per week in een aparte kamer kunnen slapen.
pi_201442090
Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik sliep ook in de woonkamer wanneer ik bij mijn vader was. Herken dus wel wat van haar frustraties, laat staan dat het letterlijk iedere dag is.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201442105
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 15:57 schreef skrn het volgende:
Meteen de hele crisis vastgesteld in 1 filmpje: alle gescheiden ouders moeten huizen krijgen waar de kinderen voor een paar daagjes per week in een aparte kamer kunnen slapen.
Als het iedere week een paar dagen is, zoals bij werkelijk 50/50 co-ouderschap dan lijkt me het idd wel van belang dat kinderen iig een slaapkamer hebben, desnoods gedeeld met 1 of 2 broertjes/zusjes, maar dat is imho wel de grens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201442406
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het iedere week een paar dagen is, zoals bij werkelijk 50/50 co-ouderschap dan lijkt me het idd wel van belang dat kinderen iig een slaapkamer hebben, desnoods gedeeld met 1 of 2 broertjes/zusjes, maar dat is imho wel de grens.
Ik chargeer natuurlijk. Ik gun elk kind zijn aparte hok, ook al is het maar voor een paar dagen in de week dat het kind dat nodig heeft.

Ik vind wel dat een deel van de wooncrisis wordt veroorzaakt doordat er steeds minder mensen per woning wonen, en dat ook komt doordat steeds meer ouders op jonge leeftijd al gescheiden zijn. Met co-ouderschap heb je eigenlijk twee gezinswoningen nodig. Ja, dan vind ik het niet raar dat dit beslag legt op de bestaande woningvoorraad.
pi_201442935
Ondanks dat het tegenwoordig redelijk normaal is, vind ik een eigen kamer voor elk kind wel niet-noodzakelijke luxe. Althans, voor kinderen tot een jaar of 10.

Ik heb tot mijn 8ste o.i.d. mijn kamer moeten delen met mijn zus en dat heb ik zonder trauma's weten te overleven. En mijn vader, opa en oma's etc hebben met nog veel meer kinderen met één kamer moeten doen.

Niet dat we terug moeten naar het jaar 1900 maar de mate van de woningcrisis afmeten aan het aantal basisscholieren zonder eigen kamer gaat me te ver.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201443134
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:
Ondanks dat het tegenwoordig redelijk normaal is, vind ik een eigen kamer voor elk kind wel niet-noodzakelijke luxe. Althans, voor kinderen tot een jaar of 10.

Ik heb tot mijn 8ste o.i.d. mijn kamer moeten delen met mijn zus en dat heb ik zonder trauma's weten te overleven. En mijn vader, opa en oma's etc hebben met nog veel meer kinderen met één kamer moeten doen.

Niet dat we terug moeten naar het jaar 1900 maar de mate van de woningcrisis afmeten aan het aantal basisscholieren zonder eigen kamer gaat me te ver.
Dat een kind een kamer moet delen met een broertje of zusje is imho ook geen probleem, dat ouders helemaal geen kamer voor een kind hebben is wel een issue.
In dit geval had dan kennelijk de eetkamer maar geofferd moeten worden om een extra slaapkamer te kunnen creëren, maar ik weet niet of dat werkt met de ligging van de keuken.

Edit: zo te zien zou dat wel kunnen.
Dat zou dan eerder mijn keuze zijn geweest dan mijn kind op de bank laten slapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201443162
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat een kind een kamer moet delen met een broertje of zusje is imho ook geen probleem, dat ouders helemaal geen kamer voor een kind hebben is wel een issue.
In dit geval had dan kennelijk de eetkamer maar geofferd moeten worden om een extra slaapkamer te kunnen creëren, maar ik weet niet of dat werkt met de ligging van de keuken.

Edit: zo te zien zou dat wel kunnen.
Dat zou dan eerder mijn keuze zijn geweest dan mijn kind op de bank laten slapen.
Ik zie geen eetkamer. Wel een eettafel in de woonkamer.
  maandag 20 september 2021 @ 17:27:35 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201443178
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:26 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik zie geen eetkamer. Wel een eettafel in de woonkamer.
De plek waar de eettafel staat zou je kunnen afzonderen en daar een kamertje maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201443206
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 15:57 schreef skrn het volgende:
Meteen de hele crisis vastgesteld in 1 filmpje: alle gescheiden ouders moeten huizen krijgen waar de kinderen voor een paar daagjes per week in een aparte kamer kunnen slapen.
Nee wat betreft scheidingen draaien we de boel om. De kinderen hebben een vast plek om te wonen en slapen. De ouders komen om beurten in huis en slapen desnoods op een bank of luchtbed
pi_201443237
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Nee wat betreft scheidingen draaien we de boel om. De kinderen hebben een vast plek om te wonen en slapen. De ouders komen om beurten in huis en slapen desnoods op een bank of luchtbed
Eens. Mijn gedachte ook, waarom slaapt die pa niet op de bank?
pi_201443253
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
De plek waar de eettafel staat zou je kunnen afzonderen en daar een kamertje maken.
Wilde hier tegen ingaan en bij het nogmaals kijken, krijg ik de indruk dat het vroeger een aparte kamer was. Volgens mij zie ik 2 deurposten. 1 van de woonkamer en een ander naar de eettafel.

Je hebt gelijk.
pi_201443263
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:33 schreef skrn het volgende:

[..]
Eens. Mijn gedachte ook, waarom slaapt die pa niet op de bank?
Omdat in het echte leven ouders niet zo zijn als in sprookjes.
pi_201443313
Het kleiner worden van huishoudens is de hoofdoorzaak van het woningtekort. En de langer zelfstandig wonende ouderen hebben daar maar een beperkt aandeel in.

Een generatie terug was het voor twintigers bijvoorbeeld niet vanzelfsprekendheid om 'op jezelf' te gaan wonen totdat je daadwerkelijk met een partner ging settelen. Een uitzondering daarin waren studenten die op kamers gingen wonen bij een hospita of in een studentenhuis (en daarmee dus niet tot de eenpersoons huishoudens telden). Nu zijn er vele twintigers, studenten en niet-studenten, die een zelfstandige woonruimte bewonen.

En ja, ook de scheidingen leveren een belangrijke bijdrage aan de kleinere huishoudens. Immers, een gezin wordt dan ineens twee huishoudens.

Het vreemde in alle ontwikkelingen is nog wel dat afgelopen decennia de gemiddelde oppervlakte van een nieuwe woning juist steeds verder gegroeid is. Toch vreemd, als bouwgrond en woonruimte echt zo schaars is én de gemiddelde grootte van een huishouden in 50 jaar halveert, waarom moeten zelfstandige woonruimten dan juist steeds groter worden? En nee, natuurlijk waren de kleine arbeiderswoningen met 4 kinderen op een slaapkamer geen ideale situatie. Maar zeuren over tekorten aan geschikte woonruimte voor starters en jonge gezinnen is wel een teken van hoe verwend we zijn, als je bedenkt dat we ruimer wonen dan ooit tevoren. Het is ook niet onlogisch dat ruimer wonen dan ooit tevoren lastiger te betalen is/wordt dan ooit tevoren.

In Vlaanderen is het gemiddelde oppervlak van een nieuwbouwwoning juist wel afgenomen in de afgelopen 30 jaar. In lijn met de toegenomen bouwkosten en afname in grootte van de huishoudens is het in België dus zo gek nog niet.

Wat mij betreft ontstaat er dan ook meer sturing richting diversiteit in de bebouwing. Nog steeds bestaan grote nieuwbouwlocaties voornamelijk uit gezinswoningen.
  maandag 20 september 2021 @ 17:47:01 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201443366
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wilde hier tegen ingaan en bij het nogmaals kijken, krijg ik de indruk dat het vroeger een aparte kamer was. Volgens mij zie ik 2 deurposten. 1 van de woonkamer en een ander naar de eettafel.

Je hebt gelijk.
Ze hebben bij de beelden van de woonkamer ook wel erg hun best gedaan om die 2 deuren buiten beeld te houden, maar die 2 stopcontacten net niet naast elkaar geven wel aan waar de muur zo ongeveer gezeten heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201443840
Waar woont die vader dan? Lijkt me Amsterdam, of misschien Den Haag. Kan hij niet aan woningruil dan, dat kan met sociale huur snel. Of is dit particuliere huur.

Herkent iemand de straat?
pi_201443944
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:28 schreef skrn het volgende:
Waar woont die vader dan? Lijkt me Amsterdam, of misschien Den Haag. Kan hij niet aan woningruil dan, dat kan met sociale huur snel. Of is dit particuliere huur.

Herkent iemand de straat?
Deed mij denken aan Weesp, wijkje bij het spoor.

https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i16384!8i8192
  maandag 20 september 2021 @ 19:16:35 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201444472
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Deed mij denken aan Weesp, wijkje bij het spoor.

https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i16384!8i8192
Het gros van die appartementen is voormalig 4-kamer, nu 3-kamer, er staat er een te koop die een 2-kamer is, en dat zal een voormalige 3-kamer zijn.
In dat appartement is de deur naar de keuken toevallig dichtgemaakt en er is een open keuken gemaakt, maar bij het appartement in het filmpje is er nog gewoon een eigen deur naar de keuken, dus er zou zo weer een muurtje tussen kunnen en dan is het weer een 3-kamer appartement.

Een 2-kamer appartement (voormalige 3-kamer)


Een 3-kamer appartement (voormalige 4-kamer)


Die zijn in 1960 echt niet met een woonkamer van 8.47 lang gebouwd :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201444519
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Deed mij denken aan Weesp, wijkje bij het spoor.

https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i16384!8i8192
Ronde ramen in het trappenhuis met twee middenstijlen: Check.
breed raam - 2x klapvenster - breed raam: Check
type lantarenpaal: check
Type bestrating: Check
Type stoeprand: error :(
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 20 september 2021 @ 19:25:00 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201444588
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ronde ramen in het trappenhuis met twee middenstijlen: Check.
breed raam - 2x klapvenster - breed raam: Check
type lantarenpaal: check
Type bestrating: Check
Type stoeprand: error :(
Volgens mij klopt hij wel met de 2 appartementen die ik gelinkt had, als je die blinden geleide ribbels bedoelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201444662
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij klopt hij wel met de 2 appartementen die ik gelinkt had, als je die blinden geleide ribbels bedoelt.
Inderdaad. Die kan ik in google maps niet terugvinden.

Verder lijkt het verdacht veel op elkaar. Maar ik weet niet in hoeverre dit soort ontwerpen tijdens de wederopbouw gestandaardiseerd waren. Wellicht staan er identieke flats in nog 10 verschillende plaatsen. Maar zelfs in dat geval zouden de plattegronden kloppen.

Edit: op de foto van Funda zijn de blindegeleidelijnen inderdaad te zien.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201444866
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Een generatie terug was het voor twintigers bijvoorbeeld niet vanzelfsprekendheid om 'op jezelf' te gaan wonen totdat je daadwerkelijk met een partner ging settelen. Een uitzondering daarin waren studenten die op kamers gingen wonen bij een hospita of in een studentenhuis (en daarmee dus niet tot de eenpersoons huishoudens telden). Nu zijn er vele twintigers, studenten en niet-studenten, die een zelfstandige woonruimte bewonen.
Maar hoe waren de regels met betrekking tot hospita's jaren geleden? Als ik een eengezinswoning zou hebben zou ik het best (op dit moment) prima vinden om een hospita in huis te nemen, maar een hospita heeft na 1 jaar (maar moet opgezegd worden binnen 9 maanden) volgens mij dezelfde rechten als een huurder. Dat zou ik dan weer niet zien zitten en kan voor velen een grote belemmering zijn.
pi_201444977
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar hoe waren de regels met betrekking tot hospita's jaren geleden? Als ik een eengezinswoning zou hebben zou ik het best (op dit moment) prima vinden om een hospita in huis te nemen, maar een hospita heeft na 1 jaar (maar moet opgezegd worden binnen 9 maanden) volgens mij dezelfde rechten als een huurder. Dat zou ik dan weer niet zien zitten en kan voor velen een grote belemmering zijn.
Jij bent dan de hospita ;)

Volgens deze website heeft de huurder dan pas bij een huurcontract >5 jaar de normale huurdersrechten.

Nu kun je je natuurlijk ook afvragen welke huurder tot in het oneindige bij een hospita wil blijven zitten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201445216
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Jij bent dan de hospita ;)

Volgens deze website heeft de huurder dan pas bij een huurcontract >5 jaar de normale huurdersrechten.

Nu kun je je natuurlijk ook afvragen welke huurder tot in het oneindige bij een hospita wil blijven zitten.
Ahh oke, dacht andersom :9

Maar ik bedoel dit stukje:
https://www.rijksoverheid(...)takamer-wil-verhuren

quote:
Regels hospitaverhuur
Bij hospitaverhuur gelden regels over:

Proeftijd en opzeggen van de huur
Bij hospitakamers gelden de eerste 9 maanden van het huurcontract als proeftijd. Binnen die tijd kan de verhuurder zonder reden de huur opzeggen. De huurder heeft in die tijd dus geen huurbescherming. Wel heeft de verhuurder een opzegtermijn van minimaal 3 maanden. Na de proeftijd geldt de normale huurbescherming (als het niet gaat om een huurcontract voor een afgesproken huurtermijn van maximaal 5 jaar). De verhuurder moet dan een goede reden hebben om de huur op te zeggen.
Dan is de enige andere mogelijkheid wat mij betreft een contract met bepaalde tijd. Maar je weet van te voren ook niet hoe het verder zal gaan en voor hoelang je de kamer wil verhuren.
pi_201445520
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar zeuren over tekorten aan geschikte woonruimte voor starters en jonge gezinnen is wel een teken van hoe verwend we zijn, als je bedenkt dat we ruimer wonen dan ooit tevoren.
Als je vast zit op 25 m2 tegen een veel te hoge huur vind ik het niet verwend om ietsje meer te wensen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is ook niet onlogisch dat ruimer wonen dan ooit tevoren lastiger te betalen is/wordt dan ooit tevoren.
Ruime rijtjeshuizen waren tijdens onze zoektocht juist vaak relatief goedkoop in vergelijking met kleinere andere typen woningen. Ik sprak net mijn nieuwe buren (lief bejaard stel) die naar een appartement waren wezen kijken en die hebben dezelfde ervaring. Alleen al de vraagprijs was hoger dan wat ze voor hun huidige grotere tussenwoning met tuin zouden kunnen krijgen. Dus waarschijnlijk blijven ze waar ze zitten (ook niet enorm groot overigens en geen lastige drempels verder) en nemen ze een traplift als ze slecht ter been raken.

Het is heel lastig om als oudere kleiner te gaan wonen. Bij de appartementen in onze woonplaats die enigszins geschikt zijn voor ouderen om naar door te stromen (dus niet al teveel kluswerk vereist bijv.) zijn doordat ze zo interessant zijn hier voor ouderen ook fors duurder dan rijtjeswoningen.

Mijn eigen oma kan doordat ze samen met mijn inmiddels overleden opa op de lijst stond voor een aanleunwoning nog wel doorstromen. Andere opa en oma kunnen vrijwel exclusief op de benedenverdieping leven en houden ook een groot huis bezet, maar hebben in hun eigen woonplaats of de nabijheid daarvan (waar ze voor hun leeftijd nog een heel groot netwerk hebben) ook geen doorstroomoptie. Van collega's hoor ik vergelijkbare verhalen over hun ouders/grootouders.

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat mij betreft ontstaat er dan ook meer sturing richting diversiteit in de bebouwing. Nog steeds bestaan grote nieuwbouwlocaties voornamelijk uit gezinswoningen.
Eens. En de trend van meer eenspersoonshuishoudens is er na de oorlog. Daar had de woningvoorraad echt wel meer op afgestemd kunnen zijn ondertussen.

Bovendien is financiering of het huren van een huis met andere mensen terwijl je er geen liefdesrelatie op na houdt onderling ook nog eens bijzonder lastig. Ik weet wel dat er zulke initiatieven zijn en dat sommige mensen ze tot succes maken, maar eenvoudig is het niet.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201445559
Bod geaccepteerd bij verkoop van mijn huis. Alleen krijgt de makelaar nu al paar dagen geen contact meer met ze terwijl ze het koopcontract zouden gaan tekenen. lekker dan. :) Als er een vergelijkbaar bod komt hebben ze pech. *geeft zichzelf gele kaart* :G
Arrr!
pi_201445937
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:30 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Inderdaad. Die kan ik in google maps niet terugvinden.

Verder lijkt het verdacht veel op elkaar. Maar ik weet niet in hoeverre dit soort ontwerpen tijdens de wederopbouw gestandaardiseerd waren. Wellicht staan er identieke flats in nog 10 verschillende plaatsen. Maar zelfs in dat geval zouden de plattegronden kloppen.

Edit: op de foto van Funda zijn de blindegeleidelijnen inderdaad te zien.
Qua indeling staan er ook dergelijke flats in Leiden. Goede vrienden van mijn ouders woonden in een flat zoals deze https://www.funda.nl/koop(...)5584-bachstraat-346/ waarbij wat hier als slaapkamer 2 is aangegeven de slaapkamer van de ouders was, maar dan met een opklapbed. En die kamer was niet geheel afgesloten van de woonkamer, dus ook geen deur, en werd ook gebruikt als eetkamer. De deur naar de badkamer was in de keuken.
pi_201446011
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:22 schreef longasleep het volgende:
Bod geaccepteerd bij verkoop van mijn huis. Alleen krijgt de makelaar nu al paar dagen geen contact meer met ze terwijl ze het koopcontract zouden gaan tekenen. lekker dan. :) Als er een vergelijkbaar bod komt hebben ze pech. *geeft zichzelf gele kaart* :G
Zoiets heb ik ook wel eens gehad. Maar dat was in 2013, midden in de crisis. Van die 'koper' heeft toen nooit meer iemand iets gehoord.

Als in deze tijd een koper niet meer reageert, zou ik heel snel op zoek gaan naar een ander.

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:49 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Qua indeling staan er ook dergelijke flats in Leiden. Goede vrienden van mijn ouders woonden in een flat zoals deze https://www.funda.nl/koop(...)5584-bachstraat-346/ waarbij wat hier als slaapkamer 2 is aangegeven de slaapkamer van de ouders was, maar dan met een opklapbed. En die kamer was niet geheel afgesloten van de woonkamer, dus ook geen deur, en werd ook gebruikt als eetkamer. De deur naar de badkamer was in de keuken.
l
Die kachel mag wel in opmerkelijke foto's op Funda-topic. Een jaren 50 flat met een Louis-weet-ik-veel-schouw :r
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201446951
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als je vast zit op 25 m2 tegen een veel te hoge huur vind ik het niet verwend om ietsje meer te wensen.
[..]
Ruime rijtjeshuizen waren tijdens onze zoektocht juist vaak relatief goedkoop in vergelijking met kleinere andere typen woningen. Ik sprak net mijn nieuwe buren (lief bejaard stel) die naar een appartement waren wezen kijken en die hebben dezelfde ervaring. Alleen al de vraagprijs was hoger dan wat ze voor hun huidige grotere tussenwoning met tuin zouden kunnen krijgen. Dus waarschijnlijk blijven ze waar ze zitten (ook niet enorm groot overigens en geen lastige drempels verder) en nemen ze een traplift als ze slecht ter been raken.

Het is heel lastig om als oudere kleiner te gaan wonen. Bij de appartementen in onze woonplaats die enigszins geschikt zijn voor ouderen om naar door te stromen (dus niet al teveel kluswerk vereist bijv.) zijn doordat ze zo interessant zijn hier voor ouderen ook fors duurder dan rijtjeswoningen.

Mijn eigen oma kan doordat ze samen met mijn inmiddels overleden opa op de lijst stond voor een aanleunwoning nog wel doorstromen. Andere opa en oma kunnen vrijwel exclusief op de benedenverdieping leven en houden ook een groot huis bezet, maar hebben in hun eigen woonplaats of de nabijheid daarvan (waar ze voor hun leeftijd nog een heel groot netwerk hebben) ook geen doorstroomoptie. Van collega's hoor ik vergelijkbare verhalen over hun ouders/grootouders.
[..]
Eens. En de trend van meer eenspersoonshuishoudens is er na de oorlog. Daar had de woningvoorraad echt wel meer op afgestemd kunnen zijn ondertussen.

Bovendien is financiering of het huren van een huis met andere mensen terwijl je er geen liefdesrelatie op na houdt onderling ook nog eens bijzonder lastig. Ik weet wel dat er zulke initiatieven zijn en dat sommige mensen ze tot succes maken, maar eenvoudig is het niet.
Ja, voor ouderen is het lastig iets moois te vinden voor hetzelfde budget als hun oude huis.

Ik heb het geluk het huis te hebben gekocht van ouderen die kleiner wilden wonen. Maar ze wisten ook dat hun huis snel echt onderhoud nodig had, en wilden daarom ook echt doorstromen.

Appartementen zijn relatief duur. En ouderen willen juist dichtbij hun eigen huis wonen, dat maakt de zoektocht helemaal lastig.
pi_201446961
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:22 schreef longasleep het volgende:
Bod geaccepteerd bij verkoop van mijn huis. Alleen krijgt de makelaar nu al paar dagen geen contact meer met ze terwijl ze het koopcontract zouden gaan tekenen. lekker dan. :) Als er een vergelijkbaar bod komt hebben ze pech. *geeft zichzelf gele kaart* :G
Dan ben ik het zeker niet! ;)
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 21:12:46 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201461051
Ik. Wil. Niet. Meer. ;(

Wat een penswerk. Er kwam geen eind aan de dozen. Alle meubels zijn over. De tv hangt te hoog op de slaapkamer. Kan dat weer opnieuw. Maar vanavond slapen we hier voor het eerst.

Nu mogen we weer alle dozen uitpakken. :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201461695
Daarom ben ik zo blij met het verhuisbedrijf dat hier morgen tussen 730 en 800 is. Wij hebben “alleen maar” zelf ingepakt (en moeten na morgen wel weer uitpakken natuurlijk :') )
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 21:48:38 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201461726
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:47 schreef Serinde het volgende:
Daarom ben ik zo blij met het verhuisbedrijf dat hier morgen tussen 730 en 800 is. Wij hebben “alleen maar” zelf ingepakt (en moeten na morgen wel weer uitpakken natuurlijk :') )
Dat is exact wat wij hebben gedaan. Maar 60 dozen was nog steeds niet genoeg. 8)7 maar alles is hier. Nu slapen we tussen dozen want uitpakken nog nauwelijks aan begonnen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201462663
60 valt toch mee? Wij kregen 120 obv hun inschatting (2 volwassen, nu 84 m2)
Hebben ze niet allemaal gebruikt. Denk dat er zo’n 25 over zijn? 2 dagen inpakken met nog klusjes in het nieuwe huis tussendoor. Had dus in een dag gekund. Ik las ook over spullen overbrengen en slepen met dozen schoenen, waarom doe je dat dan als je je laat verhuizen.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 22:58:35 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201462855
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:44 schreef Serinde het volgende:
60 valt toch mee? Wij kregen 120 obv hun inschatting (2 volwassen, nu 84 m2)
Hebben ze niet allemaal gebruikt. Denk dat er zo’n 25 over zijn? 2 dagen inpakken met nog klusjes in het nieuwe huis tussendoor. Had dus in een dag gekund. Ik las ook over spullen overbrengen en slepen met dozen schoenen, waarom doe je dat dan als je je laat verhuizen.
Omdat die lui per uur rekenen, niet een vast bedrag.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 23:04:05 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201462939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:12 schreef CoolGuy het volgende:
Ik. Wil. Niet. Meer. ;(

Wat een penswerk. Er kwam geen eind aan de dozen. Alle meubels zijn over. De tv hangt te hoog op de slaapkamer. Kan dat weer opnieuw. Maar vanavond slapen we hier voor het eerst.

Nu mogen we weer alle dozen uitpakken. :{
Oeeee. Ik mis dat echt niet!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201464074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is exact wat wij hebben gedaan. Maar 60 dozen was nog steeds niet genoeg. 8)7 maar alles is hier. Nu slapen we tussen dozen want uitpakken nog nauwelijks aan begonnen.
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
pi_201464214
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:57 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
En wanneer je in het nieuwe huis niet genoeg kasten hebt :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201464971
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:57 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
Mij viel vooral op hoeveel dozen je nodig hebt voor al je keukenspul. Pannen, schalen en servies pakt niet erg efficiënt in. Vooral wijnglazen en speciaalbierglazen waren hopeloos.
pi_201465814
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:10 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Mij viel vooral op hoeveel dozen je nodig hebt voor al je keukenspul. Pannen, schalen en servies pakt niet erg efficiënt in. Vooral wijnglazen en speciaalbierglazen waren hopeloos.
Ik heb nieuwe pannen en borden gekocht. Voor mijn glazen ben ik met piepschuimplaten in de weer gegaan. Veel werk door vakjes te maken voor elk glas. maar wel alles in een grote verhuisdoos gekregen. En veilig.

[ Bericht 13% gewijzigd door gearfour op 22-09-2021 09:50:36 ]
pi_201465867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:44 schreef gearfour het volgende:

[..]

Vraagje. Hoe wordt de kadastrale grootte voor een 2-onder-een kap woning berekend. Staat in je eigendomsinformatie wat je daadwerkelijk bewoont/gekocht hebt. Of staat daar de totale grootte van de woning waarvan je maar de helft bezit?
De informatie gaat per kadastraal object. Dus datgene wat jij daadwerkelijk bezit. Of daar een andere woning tegenaan staat of een heel rijtje woningen is niet relevant.
pi_201465917
In principe staat daar wat jouw eigendom is.

Dus als je samen met iemand anders een tweekapper gekocht hebt en ieder ½ eigenaar bent dan gaat het om de helft van de helft :D

Als het een bestaande woning is gewoon even opzoeken op kadastralekaart.com en/of wozwaardeloket.nl daar zie je al heel veel info over het specifieke adres.

Bij nieuwbouw moet de kavelgrootte eerst definitief worden vastgesteld, daardoor hebben wij nu feitelijk 11m² minder dan in het koopcontract, en dat was al 3m² minder dan waarmee de kavel te koop stond.

De boel is bij ons recent definitief ingemeten, nou wonen wij er nog maar 3 maanden, maar de buren al meer dan anderhalf jaar en hun kavelgrenzen zijn ook nu pas definitief geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201466360
Ik kijk altijd op PDOK Viewer en zet dan de kadastrale laag aan. Het kadastraal perceel horend bij het kadastrale object dat je aankoopt is leidend voor de kadastrale oppervlakte. En twee-onder-een-kappers bestaan in de regel daardoor ook uit twee kadastrale percelen.

Als huizenblokken een kadastraal perceel delen is het meestal sociale huur. Uitzonderingen met ingewikkelde eigendomssituaties (bijv. erfpacht) daar gelaten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201466450
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nee wat betreft scheidingen draaien we de boel om. De kinderen hebben een vast plek om te wonen en slapen. De ouders komen om beurten in huis en slapen desnoods op een bank of luchtbed
Ga je dan niet het probleem groter maken?
Voor zulke gezinnen zijn dan ineens 3 woningen nodig, toch?
Wie zoekt zal niet vinden.
pi_201466480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:37 schreef Deevay het volgende:

[..]
Ga je dan niet het probleem groter maken?
Voor zulke gezinnen zijn dan ineens 3 woningen nodig, toch?
Met de huidige markt betekent het vaak dat de ouders weer bij hun ouders intrekken, of bij het neukertje waardoor hun huwelijk geklapt is, of ze kopen of huren een 1- of 2-kamer appartement.

Dat "nesting" leuk hoor, maar je blijft op die manier ook financieel aan elkaar verbonden, want je hebt nog samen een huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201466967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:12 schreef CoolGuy het volgende:
Ik. Wil. Niet. Meer. ;(

Wat een penswerk. Er kwam geen eind aan de dozen. Alle meubels zijn over. De tv hangt te hoog op de slaapkamer. Kan dat weer opnieuw. Maar vanavond slapen we hier voor het eerst.

Nu mogen we weer alle dozen uitpakken. :{
Ssst... Over een dikke maand zijn wij aan de beurt om alles wat we hebben 160 kilometer te verplaatsen.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 11:17:31 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201467047
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:57 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
:X of als je vanwege waterschade alles in dozen in de keuken moet zetten om een nieuwe vloer te leggen :X

Als wij ooit en huis kopen moeten er ook ineens weer twee huisraden in één gestopt worden. Grappig genoeg was na ~8 jaar samenwonen het nog heel gemakkelijk om de huisraden in tweeën te splitsen blijkbaar hadden we sowieso al vrijwel alles dubbel :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201469156
quote:
Wat een dom stuk tekst.

Heel geratel over waarom huren niet dom is, want kopen is net zo risicovol. en ondertussen:

"Landewé is overigens een geval apart. Ze bezit twee appartementen, die ze verhuurt, maar heeft zelf geen eigen huis meer. Ze pendelt tussen haar vriend in het buitenland, om ‘remote te werken’ en het huis van haar vader. ‘Ik wil flexibel zijn totdat ik weet waar ik me wil settelen. Maar ik wil wel profiteren van vastgoed, vandaar die appartementen. Dat zou je als huurder ook kunnen doen."

Ook claimt ze dat je met een huurhuis geld opzij kan zetten, succes. Met een koophuis spaar je automatisch je hypotheek terug, dat kán bij een huurhuis niet. Daar gooi je elke maand 1300,- euro naar de verhuurder en met een beetje geluk verft ie af en toe de kozijnen.
pi_201469404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ssst... Over een dikke maand zijn wij aan de beurt om alles wat we hebben 160 kilometer te verplaatsen.
Wij ook :@

Wij zijn toevallig niet samen, toch? Haha. We hebben sleuteloverdracht 27-10, de 28/29 willen we gebruiken om alles over te verhuizen en de (huur)woning die we overnemen goed achter te kunnen laten. In het weekend gaan we dan nog wat klusjes doen in het nieuwe huis, maar dat is echt minimaal want het is instapklaar.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201469970
Wij mogen begin november naar de notaris. Het nieuwe huis is zo goed als instapklaar, maar we maken geen haast. Eerste of tweede weekend december gaan we over. Ik huur een bakwagen en mijn schoonvader leent de bus van zijn werk.

De weekenden van november zullen we ongetwijfeld al richting nieuwe woning op en neer pendelen, want instapklaar betekent in dit geval dat we toch wel de muren zullen sausen. Het meeste is nu wit en wij houden wat meer van kleur. Tijdens die ritjes hang ik vast een volgeladen bagagewagentje achter de auto. Kan er alvast veel uit de schuur etc mee. En dozen met kleiner spul in de auto.
pi_201470160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:32 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]
Wat een dom stuk tekst.

Heel geratel over waarom huren niet dom is, want kopen is net zo risicovol. en ondertussen:

"Landewé is overigens een geval apart. Ze bezit twee appartementen, die ze verhuurt, maar heeft zelf geen eigen huis meer. Ze pendelt tussen haar vriend in het buitenland, om ‘remote te werken’ en het huis van haar vader. ‘Ik wil flexibel zijn totdat ik weet waar ik me wil settelen. Maar ik wil wel profiteren van vastgoed, vandaar die appartementen. Dat zou je als huurder ook kunnen doen."

Ook claimt ze dat je met een huurhuis geld opzij kan zetten, succes. Met een koophuis spaar je automatisch je hypotheek terug, dat kán bij een huurhuis niet. Daar gooi je elke maand 1300,- euro naar de verhuurder en met een beetje geluk verft ie af en toe de kozijnen.
Dat was inderdaad opmerkelijk. Snapte sowieso niet dat ze haar hebben gevraagd voor dit stuk.
pi_201475370
Is het goed als jr al bijna 24 uur wacht op een reactie van de makelaar over je bod? Deadline vanochtend 10:00 verstreken, ‘ binnen 24 uur hoor je van ons’, en nu nog steeds geen mail/telefoon. :')

Weet ook niet of ze diegene als laatste bellen, als eerste, en/of hoelang de verkopers erover mogen nadenken als er meerdere biedingen dichtbij elkaar liggen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 20:47:50 ]
pi_201475692
quote:
14s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is het goed als jr al bijna 24 uur wacht op een reactie van de makelaar over je bod? Deadline vanochtend 10:00 verstreken, ‘ binnen 24 uur hoor je van ons’, en nu nog steeds geen mail/telefoon. :')

Weet ook niet of ze diegene als laatste bellen, als eerste, en/of hoelang de verkopers erover mogen nadenken als er meerdere biedingen dichtbij elkaar liggen
Het is nog geen 12 uur na de sluiting. De verkoper moet de biedingen nog overwegen enz enz
pi_201475864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is nog geen 12 uur na de sluiting. De verkoper moet de biedingen nog overwegen enz enz
De vorige keer werd ik om 20:00 gebeld, ook om 10 uur die ochtend sloot die. Lijkt mij niet dat ze nu nog bellen bijvoorbeeld, tot morgen ochtend 08:00 ofzo.

Gister belde de makelaar wel met een vraag, maar ze zei toen wel dat we ‘ een fantastisch goed bod’ hadden uitgebracht..

De vraag was of we de inboedel wilde overnemen, of een gedeelte ervan. Besloten de gehele inboedel maar te doen ( want stel dat iemand anders dat ook doet met een lager bod dan ons, of een gedeelte)

Wellicht weegt het mee

Een voordeel; bij deze makelaar hebben we al eerder veboden, toen was het huis op hun site al aangepast naar ‘verkocht’, terwijl wij nog van niks wisten. Tot nu toe is het huis nog te koop :7
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 22:19:34 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201476892
Zo. Comin' to u live from the new crib! *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201477123
Laat de huizenprijzen maar 30% klappen... Lijkt me gezond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201477359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:30 schreef ludovico het volgende:
Laat de huizenprijzen maar 30% klappen... Lijkt me gezond.
Als de rente stijgt zal dat ook wel gebeuren, maar met deze rente gaan de huizenprijzen niet klappen en zeker geen 30%.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201477394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:30 schreef ludovico het volgende:
Laat de huizenprijzen maar 30% klappen... Lijkt me gezond.
Hoe zie je dat voor je? Dan zijn er opeens veel meer kopers dan er aanbod is. Dan moeten verkopende partijen gaan loten ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201477437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als de rente stijgt zal dat ook wel gebeuren, maar met deze rente gaan de huizenprijzen niet klappen en zeker geen 30%.
Die rente kan dan ook ieder moment gaan stijgen. Maar die wordt beheerst... Nee de speculatiedrang van allerhande partijen die hun geld gaan terugtrekken en de bijbehorende margin calls...

Als de beleggers wegvallen zakken de huizenprijzen ook en als aandelen zakken dan ook andere investments.

30% kan zomaar, en rente is maar een van de triggers. Maar wel eentje die onontkoombaar is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201477451
Nou, helaas, wat we al hadden verwacht werd natuurlijk ook werkelijkheid; geen woning (nieuwbouw) toegewezen. We staan op de reservelijst, samen met zo'n 200 anderen :') . (Valt in vergelijking met sommige andere projecten nog best mee, zullen we maar zeggen :+ ) .

Zit nog te twijfelen of ik zaterdag nog even naar de makelaar van een ander project (totaal andere omgeving) reis. Kreeg bericht dat er dan informatiebrochures opgehaald konden worden. Het kan ook wel digitaal verstuurd worden, maar nouja, misschien is een gezicht laten zien wel goed... Ik weet nog niet zo goed of ik in die omgeving wil wonen, maar kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Iedereen verder succes met uitpakken van alle dozen!
pi_201477467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Dan zijn er opeens veel meer kopers dan er aanbod is. Dan moeten verkopende partijen gaan loten ofzo?
Dat zijn er nu ook al :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 september 2021 @ 22:49:25 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201477480
quote:
7s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Nou, helaas, wat we al hadden verwacht werd natuurlijk ook werkelijkheid; geen woning (nieuwbouw) toegewezen. We staan op de reservelijst, samen met zo'n 200 anderen :') . (Valt in vergelijking met sommige andere projecten nog best mee, zullen we maar zeggen :+ ) .

Zit nog te twijfelen of ik zaterdag nog even naar de makelaar van een ander project (totaal andere omgeving) reis. Kreeg bericht dat er dan informatiebrochures opgehaald konden worden. Het kan ook wel digitaal verstuurd worden, maar nouja, misschien is een gezicht laten zien wel goed... Ik weet nog niet zo goed of ik in die omgeving wil wonen, maar kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Iedereen verder succes met uitpakken van alle dozen!
Als in zo'n project huizen 100K onder de marktwaarde verloot worden dan krijg je dat als het ware cadeau. Dat is de moeite van een verhuizing wel waard.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201477582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als in zo'n project huizen 100K onder de marktwaarde verloot worden dan krijg je dat als het ware cadeau. Dat is de moeite van een verhuizing wel waard.
Hm, ja, ik denk dat nieuwbouwprojecten vaak wel 'voordelig' zijn (met zo'n maffe biedingsoorlog bij bestaande huizen), maar ik wil eigenlijk wel de komende jaaaaren op een fijne plek wonen. En ik weet niet zo goed of ik op die locatie ga vinden wat ik zoek. Maar we hebben ook nog heel weinig info, dus het is sowieso wat moeilijk te beoordelen. Ik ga sowieso wel die brochures opvragen. Neig toch wel naar even op en neer met de auto; met een bezoekje aan zowel de makelaar als de locatie om eens even goed te neuzen hoe de omgeving eruit ziet natuurlijk :Y .
pi_201479379
Het huis waar ik het gister ober had staat als ‘ verkocht o.v’ op hun site. We hebben nog steeds geen telefoontje gehad over hoe en wat…

Vind het vrij slecht dat de site al is geupdated voor de mensen op de hoogte zijn gesteld
pi_201479573
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het huis waar ik het gister ober had staat als ‘ verkocht o.v’ op hun site. We hebben nog steeds geen telefoontje gehad over hoe en wat…

Vind het vrij slecht dat de site al is geupdated voor de mensen op de hoogte zijn gesteld
ja, dan is die wel weg ja. Jammer.

Toen ik ik februari een bod uitbracht, werd ik een week later gebeld. De makelaar peilde eerst mijn financiele situatie. Ik zei zoveel bullshit, zo van dat ik een brede kring heb, ondernemersfamilie die staan te springen om mij te helpen etc. Het is mij toen gewoon gelukt, maar niet in de trant van “gefeliciteerd”, maar gewoon, joa joa de verkoper gaat wss voor jou kiezen en volgens mij komt het goed. Een paar dagen later kwamen de papieren.
pi_201479890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als de rente stijgt zal dat ook wel gebeuren, maar met deze rente gaan de huizenprijzen niet klappen en zeker geen 30%.
Dan moet ik ook weer aan dit artikel denken: ‘Alle kraantjes moeten dicht’
quote:
Schoenmaker is er niet zo’n fan van om modellen die ‘in het verleden toevallig gelijk bleken te hebben’ op de huidige tijd te projecteren, maar hij onderschrijft de waarschuwing wel. De vraag is niet zozeer of er een correctie op de huizenprijzen komt, zegt hij, maar of we die daling zelf inzetten met goed beleid of dat we wachten op een crisis die het – ongecontroleerd – voor ons doet. ‘De verstandige keuze is om het zelf te doen, maar het lijkt een crash te worden. Dan zal het onbeheerst gebeuren en kan het de markt verder doen instorten. Veel mensen zullen daaronder lijden en dat mag je beleidsmakers kwalijk nemen.’
Een crash afwachten en zelf niets doen is een keuze. Zelf iets doen is ook een optie waar we voor kunnen kiezen. Toch lijken mensen dat nooit als optie te zien en dan maar te hopen op een ongecontroleerde crash door externe factoren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201479952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is exact wat wij hebben gedaan. Maar 60 dozen was nog steeds niet genoeg. 8)7 maar alles is hier. Nu slapen we tussen dozen want uitpakken nog nauwelijks aan begonnen.
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
pi_201479988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
Wij hebben 500 euro afgetikt en ze kwamen met 3 man _O_ Flexverhuizers punt nl
pi_201480092
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wij hebben 500 euro afgetikt en ze kwamen met 3 man _O_ Flexverhuizers punt nl
Dat kost ook geen drol dan, daar heb ik - ja oké, samen met wat vrienden - van 's ochtends (08:00uur) tot 's avonds laat voor lopen sjouwen, nota bene nog uit een flat zonder lift ook 8)7

Je had al je spullen nog wel? :D
pi_201480119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
Wij hebben rond de ¤ 2.500 betaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:26 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat kost ook geen drol dan, daar heb ik - ja oké, samen met wat vrienden - van 's ochtends (08:00uur) tot 's avonds laat voor lopen sjouwen, nota bene nog uit een flat zonder lift ook 8)7

Je had al je spullen nog wel? :D
Ja waarom niet? Ik was er zelf bij, maar heb niks gesjouwd. Daar heb ik echt geen zin in bij verhuizen. Klussen etc laat ik ook doen, mij te vermoeiend.
pi_201480126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:57 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
Ik kijk er niet naar uit. 4,5 jaar geleden kwamen mijn vriendin en ik hier in de UK aan met allebei een paar tassen bagage. Maar binnenkort (volgende week krijgen we een datum als het goed is) verhuizen hier. We hebben alleen al een kast die in een klein kamertje staat, en die kast moet uit elkaar, anders kan hij de kamer niet uit. Ook moet er nog een kas van 8x12ft uit elkaar, schoongemaakt en weer opgebouwd worden.
Gelukkig is het maar een half uurtje rijden naar nieuwe huis, dus hopelijk een weekje lang elke avond wat dozen meenemen en muren verven enzo, en dan in het weekend de rest in een of twee keer.
pi_201480128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben rond de ¤ 2.500 betaald.
Dan ben je behoorlijk afgezet :P Bij ons kwamen ze uit Breda met 3 man met een grote wagen. 2,5 uur later was alles al klaar :D
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:33:05 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201480148
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201480160
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan ben je behoorlijk afgezet :P Bij ons kwamen ze uit Breda met 3 man met een grote wagen. 2,5 uur later was alles al klaar :D
Niet weten wat er voor dat bedrag gedaan is, maar wel stellen dat we "behoorlijk afgezet zijn".
Onze verhuizing was ook wel met wat meer dan 3 man.
En 2½ uur :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480162
quote:
88s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
Zou niet weten waarom je zou moeten sjouwen voor die paar honderd euro. Mij te vermoeiend. Laat dat een ander maar lekker doen krijgen ze er nog een leuk centje voor ook.
  donderdag 23 september 2021 @ 10:34:32 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201480164
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan ben je behoorlijk afgezet :P Bij ons kwamen ze uit Breda met 3 man met een grote wagen. 2,5 uur later was alles al klaar :D
¤500 is gewoon extreem laag. Heeft niks met afzetten te maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201480169
quote:
88s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
Ja, hier ook, ben er ook echt niet te beroerd voor, maar voor een paar honderd euro ga ik dat zeker niet zelf meer doen. ¤2500 is daarentegen wel echt veel te veel geld.
pi_201480176
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:34 schreef laziness het volgende:

[..]
¤500 is gewoon extreem laag. Heeft niks met afzetten te maken.
Mwa niet echt. Ik had 3 offertes liggen en het lag allemaal tussen de 500-900 euro. Markt is ook behoorlijk kapot met veel concurrentie.
pi_201480180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet weten wat er voor dat bedrag gedaan is, maar wel stellen dat we "behoorlijk afgezet zijn".
Onze verhuizing was ook wel met wat meer dan 3 man.
Ik wilde er nog aan toevoegen; Of je moet verhuisd zijn 300km verderop ofzo dan zou dat wel kunnen, alsnog is 2500 belachelijk veel voor een verhuizing. Hier pakte ze zelfs ons zwembad nog in etc etc
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:37:23 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201480207
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zou niet weten waarom je zou moeten sjouwen voor die paar honderd euro. Mij te vermoeiend. Laat dat een ander maar lekker doen krijgen ze er nog een leuk centje voor ook.
Vind dat altijd wel leuke dagen, heb ook wel eens een dagje dakpannen van het dak gehaald of dakpannen op een dak gelegd. Ik vind dat zelf fijner dan kijken hoe iemand anders klust die je niet kent... heb dat ook wel eens gedaan maar het is echt zoveel fijner om zelf een vloer te leggen dan kijken hoe iemand anders dat doet. Ik krijg dan automatisch de neiging om heel veel mee te helpen en dat vinden mensen die zo'n vloer leggen ook niet leuk.

Bij verhuizen zou ik dat ook hebben... Al heeft de verzekering dus bij mij recent inpandig verhuisd, maar daar heb ik zelf ook zeker aan meegeholpen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201480226
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Mwa niet echt. Ik had 3 offertes liggen en het lag allemaal tussen de 500-900 euro. Markt is ook behoorlijk kapot met veel concurrentie.
En onze offertes lagen tussen de 2.200 en 3.500... en nu?

Als ik je vertel dat ik voor 750.000 een huis gekocht heb, ga je me dan ook vertellen dat ik opgelicht ben omdat jij voor 175.000 een kluswoning hebt gekocht?

Of als ik 26K voor een keuken heb uitgegeven, ben ik dan ook opgelicht omdat jij voor 5K een keuken had?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480231
quote:
88s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
Op jouw leeftijd vind ik dat je betaalde krachten inzet. Uiteraard als je het je kan permitteren.
pi_201480248
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik wilde er nog aan toevoegen; Of je moet verhuisd zijn 300km verderop ofzo dan zou dat wel kunnen, alsnog is 2500 belachelijk veel voor een verhuizing. Hier pakte ze zelfs ons zwembad nog in etc etc
Nee, geen 300 km verderop.
Maar goed, je kunt kennelijk niet buiten je eigen plaatje van een verhuizing met 3 man in 2½ uur kijken, dus dan houdt het wel op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
En onze offertes lagen tussen de 2.200 en 3.500... en nu?

Als ik je vertel dat ik voor 750.000 een huis gekocht heb, ga je me dan ook vertellen dat ik opgelicht ben omdat jij voor 175.000 een kluswoning hebt gekocht?

Of als ik 26K voor een keuken heb uitgegeven, ben ik dan ook opgelicht omdat jij voor 5K een keuken had?
Je spreekt met behoorlijk veel air :') En ik mocht willen dat er kluswoningen te koop stonden hier. Dus omdat je huisje 750K kost is de verhuizing ook maar 2500 euro? Het is achterlijk veel geld, leg anders maar uit waar die 2500 uit bestond.

Wij hadden een grote vrachtwagen, dus niet zo'n wagentje waar je wat spulletjes in kan doen. Ik ben benieuwd waarom je verhuizing 2500 heeft gekost.
pi_201480260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, geen 300 km verderop.
Maar goed, je kunt kennelijk niet buiten je eigen plaatje van een verhuizing met 3 man in 2½ uur kijken, dus dan houdt het wel op.
Ik zie nog geen reden waarom je 2500 hebt afgetikt voor de verhuizing? Kijk mij eens 2500 euro betalen voor een verhuizing met mijn huis van 750K :') Wat een air.
pi_201480282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, geen 300 km verderop.
Maar goed, je kunt kennelijk niet buiten je eigen plaatje van een verhuizing met 3 man in 2½ uur kijken, dus dan houdt het wel op.
Er is een verschil in gerenommeerde bedrijven en de student verhuisbedrijven. Ik vermoed dat jij bij de eerste offertes hebt opgevraagd.
pi_201480290
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Er is een verschil in gerenommeerde bedrijven en de student verhuisbedrijven. Ik vermoed dat jij bij de eerste offertes hebt opgevraagd.
Flexverhuizers is een van de grootste spelers in 3 provincies lieverd ;) In Limburg, Zeeland en NB. https://flexverhuizingen.nl/
pi_201480298
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je spreekt met behoorlijk veel air :') En ik mocht willen dat er kluswoningen te koop stonden hier. Dus omdat je huisje 750K kost is de verhuizing ook maar 2500 euro? Het is achterlijk veel geld, leg anders maar uit waar die 2500 uit bestond.

Wij hadden een grote vrachtwagen, dus niet zo'n wagentje waar je wat spulletjes in kan doen. Ik ben benieuwd waarom je verhuizing 2500 heeft gekost.
Ik zeg nergens dat ik voor 750K een huis gekocht heb, dat maak jij ervan.

Ik stel alleen dat je de "opgelicht" vergelijking niet kunt maken als je niet weet wat er verhuisd is, en of er ingepakt is, meubels uit elkaar gehaald moesten worden en weer in elkaar gezet moesten worden.

Zonder dat te weten toch stellen dat er opgelicht is is hetzelfde als iemand die een huis van 750K koopt vertellen dat hij opgelicht is.

En nee, ik heb geen huis van 750K gekocht :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480304
quote:
88s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
Hebben wij ook gedaan, maar in alle gevallen ging dat om een stelletje dat net een paar jaar samen woont en dan besluit om vanuit een klein appartement te verhuizen naar een eengezinswoning.

Vrijwel altijd volstaat het dan om de grootste bus te huren die je met een normaal rijbewijs mag rijden en dan ben je er met twee keer rijden wel.

Als ik dan over onze situatie mag spreken, dat paste zelfs in 1x in de verhuisbus.

Nu we 4 jaar in ons huis wonen denk ik dat we inmiddels 10 van zulke verhuisbussen nodig hebben als we alles willen verhuizen en dan ga je toch overwegen om een verhuisbedrijf in te schakelen.
pi_201480310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ik voor 750K een huis gekocht heb, dat maak jij ervan.

Ik stel alleen dat je de "opgelicht" vergelijking niet kunt maken als je niet weet wat er verhuisd is, en of er ingepakt is, meubels uit elkaar gehaald moesten worden en weer in elkaar gezet moesten worden.

Zonder dat te weten toch stellen dat er opgelicht is is hetzelfde als iemand die een huis van 750K koopt vertellen dat hij opgelicht is.

En nee, ik heb geen huis van 750K gekocht :')
Allright my bad dan :)

Ja daarom vraag ik je ook; Vanwaar 2500? Als ik 2 vrachtwagens liet komen was het 1100 dus ik snap werkelijk niet waar die 2500 uit bestaat. En ik heb een partij teringzooi niet te geloven :')
pi_201480314
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Flexverhuizers is een van de grootste spelers in 3 provincies lieverd ;) In Limburg, Zeeland en NB. https://flexverhuizingen.nl/
Ah, ja daar liggen de prijzen sowieso lager.
pi_201480321
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ah, ja daar liggen de prijzen sowieso lager.
Hoe kom je daarbij? Wat ik wel weet vanuit hun is dat hier belachelijk veel concurrentie is, misschien dat het daarmee te maken heeft geen idee. De huizenprijzen zijn anders niet lager helaas :') Kolere wat een geld _O-
  donderdag 23 september 2021 @ 10:48:49 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480324
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Flexverhuizers is een van de grootste spelers in 3 provincies lieverd ;) In Limburg, Zeeland en NB. https://flexverhuizingen.nl/
Ja jezus, daar kost een brood nog 10 cent en een manuur 5 gulden. In de bewoonde wereld is dat anders.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201480329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja jezus, daar kost een brood nog 10 cent en een manuur 5 gulden. In de bewoonde wereld is dat anders.
:D _O_
pi_201480330
Ik kreeg een paar jaar geleden offertes die boven dat bedrag van Leandra lagen. Uiteindelijk via verhuis24 een lagere offerte geaccepteerd en daar heb ik echt zo’n waardeloze ervaring mee gehad, wat een drama was die verhuizing zeg.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:50:20 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201480340
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Op jouw leeftijd vind ik dat je betaalde krachten inzet. Uiteraard als je het je kan permitteren.
Ik heb regelmatig mijn zus verhuisd toen was ze 50 ik snap niet persee wat leeftijd daar mee te maken heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:51:54 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201480351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Hebben wij ook gedaan, maar in alle gevallen ging dat om een stelletje dat net een paar jaar samen woont en dan besluit om vanuit een klein appartement te verhuizen naar een eengezinswoning.

Vrijwel altijd volstaat het dan om de grootste bus te huren die je met een normaal rijbewijs mag rijden en dan ben je er met twee keer rijden wel.

Als ik dan over onze situatie mag spreken, dat paste zelfs in 1x in de verhuisbus.

Nu we 4 jaar in ons huis wonen denk ik dat we inmiddels 10 van zulke verhuisbussen nodig hebben als we alles willen verhuizen en dan ga je toch overwegen om een verhuisbedrijf in te schakelen.
Tja familie heeft wel een vrachtwagen rijbewijs en mijn broer heeft een grote aanhangwagen + rijbewijs dus wellicht is het wel familie afhankelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201480364
Overigens hebben wij geen vrienden en familie die ons zouden kunnen helpen verhuizen, dus dat wordt mensen inhuren, voor alles eigenlijk, niet alleen voor het verhuizen, maar ook het woonklaar maken.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:54:14 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201480378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
Ik heb daar 960 euro voor betaald. Waren met 6 man, waren klaar in een halve dag. Alles op zijn plek, waar dan ook in het huis. Echt supersnel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201480379
quote:
88s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verhuizen is toch ook gewoon een kwestie van al je vrienden en familie inschakelen en dan een dagje sjouwen... of kom ik uit een rare familie :D

Heb regelmatig hele huishoudens helpen verhuizen.
En dan 's avonds met zijn allen eten. In mijn kring is verhuizen ook vaak iets wat je doet met familie en vrienden.
  donderdag 23 september 2021 @ 10:55:02 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480391
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Er is een verschil in gerenommeerde bedrijven en de student verhuisbedrijven. Ik vermoed dat jij bij de eerste offertes hebt opgevraagd.
Ja, uiteraard heb ik bij gerenommeerde bedrijven offertes opgevraagd, bijna de helft van onze inboedel moest ook ruim een jaar worden opgeslagen (en nee, de kosten van de opslag zaten daar niet in, dat was nog eens ¤ 112 per maand).

We hebben hier oude kasten en bureaus, dus ik heb verhuizers nodig die zo'n kast ook heel van A naar B krijgt en weer kan opbouwen.

Ik geloof dat er een man of 6 rondliep en de verhuizing kostte van 's morgens vroeg tot halverwege de middag, en een paar dagen later nog een keer de spullen uit de opslag, dat was weer 6 man en een uur of 5.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 10:55:13 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201480395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En dan 's avonds met zijn allen eten. In mijn kring is verhuizen ook vaak iets wat je doet met familie en vrienden.
Exact bbq na de tijd :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 september 2021 @ 10:55:50 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480401
Ik vind het bij vrienden altijd wel mooi. Meestal hebben we dan ook al wat meegeholpen met klussen, dus dan is het de puntjes op de i zetten. Kwestie van alles in een bakwagen gooien, en in het nieuwe huis weer neerzetten. Tussendoor friet eten en daarna bier drinken.

De laatste keer ging het zo snel dat de vrouw des huizes de wasmachine kwijt was. Ze had nog niet door dat die al aangesloten en wel op zolder stond. _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 september 2021 @ 10:56:51 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480413
Bij mijn zus is het daarentegen wat minder fraai, dan ben je altijd net met een mannetje te weinig. En mag het in Amsterdam van de 4de verdieping naar ergens op de 3de verdieping.

Over een maand moet dat nog 1 keer, dan woont ze ergens in een gehucht in Brabant.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201480418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, uiteraard heb ik bij gerenommeerde bedrijven offertes opgevraagd, bijna de helft van onze inboedel moest ook ruim een jaar worden opgeslagen (en nee, de kosten van de opslag zaten daar niet in, dat was nog eens ¤ 112 per maand).

We hebben hier oude kasten en bureaus, dus ik heb verhuizers nodig die zo'n kast ook heel van A naar B krijgt en weer kan opbouwen.

Ik geloof dat er een man of 6 rondliep en de verhuizing kostte van 's morgens vroeg tot halverwege de middag, en een paar dagen later nog een keer de spullen uit de opslag, dat was weer 6 man en een uur of 5.
Dat deden ze voor ons ook. Ik heb een mega groot bureau en kasten. Dat deden ze erg netjes en zonder schade etc. Wij hadden extreem geluk vanuit nieuwbouw naar dit huis, geen dubbele lasten of niks. Op maandag verhuizen en dinsdag sliepen we er al dat idee. Net ook op het einde van de maand.
  donderdag 23 september 2021 @ 10:57:22 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480422
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens hebben wij geen vrienden en familie die ons zouden kunnen helpen verhuizen, dus dat wordt mensen inhuren, voor alles eigenlijk, niet alleen voor het verhuizen, maar ook het woonklaar maken.
Nah, ik vind dat op een bepaalde leeftjd ook niet leuk meer, als vrienden nu nog zouden vragen te helpen verhuizen heb ik ook zoiets van "sjezus, ik ben 55 en kreupel en je hebt geld zat, huur daar lekker een bedrijf voor in".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 september 2021 @ 10:58:02 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Hebben wij ook gedaan, maar in alle gevallen ging dat om een stelletje dat net een paar jaar samen woont en dan besluit om vanuit een klein appartement te verhuizen naar een eengezinswoning.

Vrijwel altijd volstaat het dan om de grootste bus te huren die je met een normaal rijbewijs mag rijden en dan ben je er met twee keer rijden wel.

Als ik dan over onze situatie mag spreken, dat paste zelfs in 1x in de verhuisbus.

Nu we 4 jaar in ons huis wonen denk ik dat we inmiddels 10 van zulke verhuisbussen nodig hebben als we alles willen verhuizen en dan ga je toch overwegen om een verhuisbedrijf in te schakelen.
Of voor de verhuizing eerst eens kritisch kijken wat je nou eigenlijk verhuist wil hebben. En elke keer als je gaat klussen al een hoop meenemen. Dat scheelt een berg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 september 2021 @ 10:58:36 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, ik vind dat op een bepaalde leeftjd ook niet leuk meer, als vrienden nu nog zouden vragen te helpen verhuizen heb ik ook zoiets van "sjezus, ik ben 55 en kreupel en je hebt geld zat, huur daar lekker een bedrijf voor in".
Snap ik, dan heb ik er denk ik ook wat minder plezier in :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201480440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, uiteraard heb ik bij gerenommeerde bedrijven offertes opgevraagd, bijna de helft van onze inboedel moest ook ruim een jaar worden opgeslagen (en nee, de kosten van de opslag zaten daar niet in, dat was nog eens ¤ 112 per maand).

We hebben hier oude kasten en bureaus, dus ik heb verhuizers nodig die zo'n kast ook heel van A naar B krijgt en weer kan opbouwen.

Ik geloof dat er een man of 6 rondliep en de verhuizing kostte van 's morgens vroeg tot halverwege de middag, en een paar dagen later nog een keer de spullen uit de opslag, dat was weer 6 man en een uur of 5.
Precies dat is gewoon een andere prijsklasse. Heeft niks met afzetten te maken. Tis maar waar je voor kiest.
pi_201480443
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Allright my bad dan :)

Ja daarom vraag ik je ook; Vanwaar 2500? Als ik 2 vrachtwagens liet komen was het 1100 dus ik snap werkelijk niet waar die 2500 uit bestaat. En ik heb een partij teringzooi niet te geloven :')
Als ze er met 3 man in 2,5u klaar mee waren zal het wel meevallen met de hoeveelheid zooi lijkt me.
Zijn er dingen ingepakt door de verhuizers? Hoeveel hebben ze moeten rijden tussen lokaties? Ik kan me best voorstellen dat de ene verhuizing kan voor 500EUR en dat een andere meer dan 5000EUR kost.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:00:08 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201480450
Mijn ouders schakelen wel een verhuisbedrijf in. Maja, die met pensioen. Dus dan sta ik het met mijn broertje te doen en nog een paar mensen met linker handen. Daar zat ik niet zo op te wachten.

En de aanschaf en aankleding van het nieuwbouwhuis kost toch al goud geld volgens mijn vader, dus dit kan er ook nog wel bij _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:00:34 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480459
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Allright my bad dan :)

Ja daarom vraag ik je ook; Vanwaar 2500? Als ik 2 vrachtwagens liet komen was het 1100 dus ik snap werkelijk niet waar die 2500 uit bestaat. En ik heb een partij teringzooi niet te geloven :')
Hoeveel kuub was je verhuizing, hoeveel vakwek (kasten in en uit elkaar halen) was daarbij?
Hoeveel hebben ze voor je in- en uitgepakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, ik vind dat op een bepaalde leeftjd ook niet leuk meer, als vrienden nu nog zouden vragen te helpen verhuizen heb ik ook zoiets van "sjezus, ik ben 55 en kreupel en je hebt geld zat, huur daar lekker een bedrijf voor in".
Bij mijn eigen verhuizingen ben ik van het inpakken (ruim vantevoren) en bij de verhuizing zelf doe ik de catering en wijs ik waar dingen heen moeten, meer kan mijn lijf echt niet aan, en ik ga zeker geen anderen helpen met hun verhuizing. Symph mag van mij nooit meer mensen helpen met hun verhuizing, dat heeft hij in zijn leven al veel te vaak gedaan, maar bij zijn eigen verhuizingen stond hij er alleen voor. De meest bizarre verhuizing waar hij heeft geholpen was waar er niks ingepakt was en de mensen zelf nog aan het ontbijt zaten toen de hulptroepen kwamen. Uiteindelijk hebben ze de zooi naar het nieuwe huis gebracht en daar alles dusdanig neergezet dat die mensen net een pad naar de bank hadden en toen was het: succes verder he? Dat waren ouders van een oudcollega. De oudcollega deed paar jaren geleden een vriendschapsverzoek op facebook en letterlijk een uur na het accepteren kwam de vraag: ik moet volgende week verhuizen, kom je helpen? Kennelijk denkt de hele wereld dat Symph gekke Henkie is :X
  donderdag 23 september 2021 @ 11:05:21 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480520
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Precies dat is gewoon een andere prijsklasse. Heeft niks met afzetten te maken. Tis maar waar je voor kiest.
Dat dus, je kunt niet zomaar stellen dat iets duur of oplichting is als je appels met peren vergelijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480524
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel kuub was je verhuizing, hoeveel vakwek (kasten in en uit elkaar halen) was daarbij?
Hoeveel hebben ze voor je in- en uitgepakt?
Kuub geen idee. Was 1 grote vrachtwagen (geen bus) helemaal nokvol.

Ik had 8 kasten, 1 groot bureau (4 meter lang is eigenlijk een 2 persoons bureau), schilderijen, meubilair (groot bankstel, poef, hocker, betonstuc tafel, massieve salontafel, tv meubel, tv zelf, soundbar). En ontzettend veel dozen met ''spullen''. 10 dozen met boeken waarvan 1 iets te zwaar was :') Groot bed. Al het meubilair was door hun op de nieuwe locatie weer in elkaar gezet overigens.

Inpakken doe je zelf bij een verhuizing. Dus alles stond al klaar, behalve de grote meubels etc etc dat hebben ze nog beschermd met bubblewrap etc etc etc.
pi_201480534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel kuub was je verhuizing, hoeveel vakwek (kasten in en uit elkaar halen) was daarbij?
Hoeveel hebben ze voor je in- en uitgepakt?
Ik vind jouw bedrag echt heel netjes, ik heb in de begroting het dubbele opgenomen
pi_201480543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Snap ik, dan heb ik er denk ik ook wat minder plezier in :D
Ik woon in Amsterdam en kan het betalen.

Het voelde niet meer fijn om familie en vrienden mijn zware spullen van 3hoog naar weer 3 hoog, op smalle trappen te laten sjouwen. Ik dacht ik ben geen student meer. Volwassenen huren verhuizers in.

In mijn studententijd ben ik veel verhuisd. Wellicht speelt dat ook mee.

En het is heerlijk. Ik ervaar het als minder stressvol.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 23-09-2021 11:14:58 ]
pi_201480549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel kuub was je verhuizing, hoeveel vakwek (kasten in en uit elkaar halen) was daarbij?
Hoeveel hebben ze voor je in- en uitgepakt?
Idd, nogal relevant hoeveel werk er is verricht en hoeveel manuren er uiteindelijk in zaten. Net zoals of het een verhuizing van Groningen naar Maastricht betreft of van Zwolle naar Hattem.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, ik vind dat op een bepaalde leeftjd ook niet leuk meer, als vrienden nu nog zouden vragen te helpen verhuizen heb ik ook zoiets van "sjezus, ik ben 55 en kreupel en je hebt geld zat, huur daar lekker een bedrijf voor in".
Vind het sowieso niet zo relevant waar de een derden voor inschakelt en de ander niet. De klussen die wij nu uitbesteed hebben doen andere mensen vast ook weleens zelf met behulp van kennissen of zo, maar voor ons voelt een professionele en zakelijke samenwerking voor sommige zaken gewoon beter.

Hoe mijn familie het aanpakt weegt daar ook niet in mee verder. Maar blijkbaar is het heel raar om dat niet 1 op 1 te kopiëren (is ook niet haalbaar al zou ik het willen. 100 km overbruggen met een veewagen als vervangende verhuiswagen is geen praktische oplossing meer :') ) en het raar te vinden als mensen het anders doen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201480562
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik vind jouw bedrag echt heel netjes, ik heb in de begroting het dubbele opgenomen
Bel eens voor de grap met flexverhuizers. Ik ben benieuwd wat eruit komt :P
pi_201480567
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Bel eens voor de grap met flexverhuizers. Ik ben benieuwd wat eruit komt :P
Ik gok niet dat die naar de kop van Noord-Holland komen
pi_201480584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik gok niet dat die naar de kop van Noord-Holland komen
Ja dat is inderdaad zo :D
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 11:10:03 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201480586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:55 schreef Leandra het volgende:

We hebben hier oude kasten en bureaus, dus ik heb verhuizers nodig die zo'n kast ook heel van A naar B krijgt en weer kan opbouwen.

Ja, dat had ik hier ook. Die kast heb ik gekocht in 2008, en is nu al de 1e keer opgebouwd in het eerste huis, dan afgebroken en naar het 2e huis, daar opgebouwd, en nu dus weer afgebroken en opgebouwd in het 3e huis. Ging prima.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 23 september 2021 @ 11:11:07 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480595
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik woon in Amsterdam en kan het betalen.

Het voelde niet meer fijn om familie en vrienden mijn zware spullen van 3hoog naar weer 3 hoog, op een smalle trappen te laten sjouwen. Ik dacht ik ben geen student meer. Volwassenen huren verhuizers in.

In mijn studententijd ben ik veel verhuisd. Wellicht speelt dat ook mee.

En het is heerlijk. Ik ervaar het als minder stressvol.
Dit ook, verhuizers halen de dozen uit de kamer waar ze vandaan komen, en weer op de kamer waar het naartoe moet, ook als dat van de ene zolder naar de andere zolder is en het dus 3 trappen af en 3 trappen op moet terwijl het 30 graden is, dat wil ik vrienden ook echt niet meer aandoen, daarbij loop ik dan dus mezelf voorbij, terwijl ik heel goed afstand kan nemen als ik mensen ergens voor betaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480630
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik gok niet dat die naar de kop van Noord-Holland komen
Of daar fors extra voor rekenen aangezien alle werknemers woonachtig zijn in of nabij hun reguliere werkgebied en er per definitie veel extra tijd in gaat zitten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 23 september 2021 @ 11:17:42 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201480661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:07 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Vind het sowieso niet zo relevant waar de een derden voor inschakelt en de ander niet. De klussen die wij nu uitbesteed hebben doen andere mensen vast ook weleens zelf met behulp van kennissen of zo,
En dit.
Kan ik zelf behangen? Ja.

Maar ik heb de schilders alles laten behangen, ik had er gewoon geen zin in.
Als het behang vervangen moet worden doe ik het misschien wel zelf, maar misschien ook niet.

En oh ja, ik kan de wanden en plafonds ook wel zelf schilderen, maar dat kost me ook teveel tijd en energie tegenwoordig, dus idd het hele huis aan de binnenkant laten schilderen/behangen... voor een veelvoud van de verhuiskosten, dus ik zal wel weer "opgelicht" zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201480707
Ik heb hier uit noodzaak tig lagen behang afgestoomd en toen ook nog plafonds gewit, daarmee heb ik mijn lijf wel echt de genadeklap gegeven, dus dat gaan we gewoon nooit meer zelf doen.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:08:51 #130
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201481446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dit.
Kan ik zelf behangen? Ja.

Maar ik heb de schilders alles laten behangen, ik had er gewoon geen zin in.
Als het behang vervangen moet worden doe ik het misschien wel zelf, maar misschien ook niet.

En oh ja, ik kan de wanden en plafonds ook wel zelf schilderen, maar dat kost me ook teveel tijd en energie tegenwoordig, dus idd het hele huis aan de binnenkant laten schilderen/behangen... voor een veelvoud van de verhuiskosten, dus ik zal wel weer "opgelicht" zijn :')
Dit heb ik hier ook laten doen. Alles aan de binnenkant. Kozijnen, muren, plafonds, houtwerk, de trappen, alles. Dat was een duur geintje, en dan heb ik het ook nog door Polen laten doen. Maar die weten wel wat aanpakken is. Dat ging rap.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 23 september 2021 @ 12:30:13 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201481761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit heb ik hier ook laten doen. Alles aan de binnenkant. Kozijnen, muren, plafonds, houtwerk, de trappen, alles. Dat was een duur geintje, en dan heb ik het ook nog door Polen laten doen. Maar die weten wel wat aanpakken is. Dat ging rap.
Hier zijn ze juist heel veel tijd kwijt geweest om de trap te beschermen tegen verf :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201481986
Haha behangen ja. Hier hadden we een Turks familiebedrijf (heel letterlijk, zelfs moeder de vrouw kwam mee) en die hadden met z'n drieen in 1 dag het complete huis behangen. Volgens mij kwam het ongeveer neer op 250m2 muuroppervlak.
pi_201483765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
Huisraad inclusief (de)montage van twee grote kledingkasten, verhuisdozen (100 gebruikt) en inpakpapier, vijf man, twee busjes benodigdheden en één grote verhuiswagen en een gezellige dag. Een van de best bestede 1.700 ooit (plus koffie, blikjes fris, saucijzenbroodjes etc voor de mannen op de dag zelf omdat ik ze graag goed verzorg ;) )
pi_201485694
Voorlopig koopcontract getekend! Nog 4 wk voor de financiering! Spannendddd!
pi_201485789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dit.
Kan ik zelf behangen? Ja.

Maar ik heb de schilders alles laten behangen, ik had er gewoon geen zin in.
Als het behang vervangen moet worden doe ik het misschien wel zelf, maar misschien ook niet.

En oh ja, ik kan de wanden en plafonds ook wel zelf schilderen, maar dat kost me ook teveel tijd en energie tegenwoordig, dus idd het hele huis aan de binnenkant laten schilderen/behangen... voor een veelvoud van de verhuiskosten, dus ik zal wel weer "opgelicht" zijn :')
Jemig wat ben jij lui geworden 😝
  donderdag 23 september 2021 @ 18:10:10 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201485989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jemig wat ben jij lui geworden 😝
:D :')
Ik heb het verder allemaal wel zelf ontworpen... helpt dat nog een beetje? Dat ik min of meer architect en interieurontwerper was? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 18:10:59 #137
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201485999
Dan denk je; 'even een PAX kast van Ikea in mekaar fröbelen'.

Nu weet ik weer waarom ik een teringhekel heb aan Ikea.

:r
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201486013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D :')
Ik heb het verder allemaal wel zelf ontworpen... helpt dat nog een beetje? Dat ik min of meer architect en interieurontwerper was? :+
En ontwerpen is, op een min of meer vaststaande blauwdruk wijzen waar een muurtje weg kan en waar de douchekraan komt?
pi_201486089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
Dan denk je; 'even een PAX kast van Ikea in mekaar fröbelen'.

Nu weet ik weer waarom ik een teringhekel heb aan Ikea.

:r
Kledingkasten in elkaar zetten zijn een helse klus. Maar ik had voor 400 een kledingkast en 2 man halve dag werk, m'n broertje voor 1000 een kledingkast kwamen ze in elkaar zetten voor hem. Komt vrijwel op hetzelfde neer dus, afhankelijk van wat je je eigen tijd waard vindt :P Kwaliteit van de kast is praktisch hetzelfde.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 september 2021 @ 18:23:46 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201486177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En ontwerpen is, op een min of meer vaststaande blauwdruk wijzen waar een muurtje weg kan en waar de douchekraan komt?
Nee, ik heb de complete begane grond en eerste verdieping zelf getekend, alleen de maatvoering van de buitenmuren stond vast.

En het is ook zo geworden als mijn tekeningen, alleen de plek van de eetkamer en keuken heb ik nog omgedraaid van mijn eerste tekening, en de aannemer heeft de plek van de douche en WC in de badkamer omgedraaid omdat dat makkelijker was qua afvoer.

Verder heb ik alle keuzes voor bakstenen, dakpannen, en kozijnen (incl. de kleuren), het gebruikte glas (triple) zelf gemaakt, plus uiteraard standaard dingen als sanitair, deuren, deurklinken enz.
Het verwarmingssysteem (grondgebonden warmtepomp), type in overleg met de installateur, die ik weer gekozen had omdat hij leverancier van mijn voorkeursmerk (Nibe) was.

Oh, en de trappen O+
Daarbij heb ik helaas wel een andere keuze dan mijn absolute favoriet moeten maken, want dat zou een Z-trap zijn geweest, maar dat paste niet in het budget voor beide trappen en ik wilde ze wel allebei dicht hebben.
Wel allebei mahonie O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201486192
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, ik heb de complete begane grond en eerste verdieping zelf getekend, alleen de maatvoering van de buitenmuren stond vast.

En het is ook zo geworden als mijn tekeningen, alleen de plek van de eetkamer en keuken heb ik nog omgedraaid van mijn eerste tekening, en de aannemer heeft de plek van de douche en WC in de badkamer omgedraaid omdat dat makkelijker was qua afvoer.

Verder heb ik alle keuzes voor bakstenen, dakpannen, en kozijnen (incl. de kleuren), het gebruikte glas (triple) zelf gemaakt, plus uiteraard standaard dingen als sanitair, deuren, deurklinken enz.
Het verwarmingssysteem (grondgebonden warmtepomp), type in overleg met de installateur, die ik weer gekozen had omdat hij leverancier van mijn voorkeursmerk (Nibe) was.

Oh, en de trappen O+
Daarbij heb ik helaas wel een andere keuze dan mijn absolute favoriet moeten maken, want dat zou een Z-trap zijn geweest, maar dat paste niet in het budget voor beide trappen en ik wilde ze wel allebei dicht hebben.
Wel allebei mahonie O+
Respect!
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 18:29:50 #142
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201486260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Kledingkasten in elkaar zetten zijn een helse klus. Maar ik had voor 400 een kledingkast en 2 man halve dag werk, m'n broertje voor 1000 een kledingkast kwamen ze in elkaar zetten voor hem. Komt vrijwel op hetzelfde neer dus, afhankelijk van wat je je eigen tijd waard vindt :P Kwaliteit van de kast is praktisch hetzelfde.
Ja ik had niks. Mijn vrouw wilde hem voor onze dochter. Mijn voorstel was om gewoon naar Goossens te gaan. Het werd dus Ikea en ik mocht hem gezellig in elkaar knutselen.

Nou }:|

Het kreng staat, maar Ikea en ik zijn geen vrienden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201486277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
Dan denk je; 'even een PAX kast van Ikea in mekaar fröbelen'.

Nu weet ik weer waarom ik een teringhekel heb aan Ikea.

:r
Daar hebben ze de Ikea montageservice voor. Kleinere dingen zet ik zelf wel in elkaar, ik ben er ook echt wel goed in, maar de kledingkasten doe ik echt niet zelf
pi_201486305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja ik had niks. Mijn vrouw wilde hem voor onze dochter. Mijn voorstel was om gewoon naar Goossens te gaan. Het werd dus Ikea en ik mocht hem gezellig in elkaar knutselen.

Nou }:|

Het kreng staat, maar Ikea en ik zijn geen vrienden.
  donderdag 23 september 2021 @ 18:32:43 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201486310
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:31 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Daar hebben ze de Ikea montageservice voor. Kleinere dingen zet ik zelf wel in elkaar, ik ben er ook echt wel goed in, maar de kledingkasten doe ik echt niet zelf
Die nieuwe kledingkasten zijn echt super chill in elkaar te zetten. Niet meer schroeven, niet meer spijkeren, gewoon klikken.

^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201486392
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D :')
Ik heb het verder allemaal wel zelf ontworpen... helpt dat nog een beetje? Dat ik min of meer architect en interieurontwerper was? :+
Haha oke oke, dat heeft je gered!
pi_201486429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Die nieuwe kledingkasten zijn echt super chill in elkaar te zetten. Niet meer schroeven, niet meer spijkeren, gewoon klikken.

^O^
Ik vind de kasten zelf wel te doen, maar het rechthangen van de deuren en het zelf boren voor de handgrepen voornamelijk een crime. En een pax van 240(?)hoog moet je ook niet in je 1tje overeind willen zetten...
  donderdag 23 september 2021 @ 19:32:44 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201487290
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Bij mijn eigen verhuizingen ben ik van het inpakken (ruim vantevoren) en bij de verhuizing zelf doe ik de catering en wijs ik waar dingen heen moeten, meer kan mijn lijf echt niet aan, en ik ga zeker geen anderen helpen met hun verhuizing. Symph mag van mij nooit meer mensen helpen met hun verhuizing, dat heeft hij in zijn leven al veel te vaak gedaan, maar bij zijn eigen verhuizingen stond hij er alleen voor. De meest bizarre verhuizing waar hij heeft geholpen was waar er niks ingepakt was en de mensen zelf nog aan het ontbijt zaten toen de hulptroepen kwamen. Uiteindelijk hebben ze de zooi naar het nieuwe huis gebracht en daar alles dusdanig neergezet dat die mensen net een pad naar de bank hadden en toen was het: succes verder he? Dat waren ouders van een oudcollega. De oudcollega deed paar jaren geleden een vriendschapsverzoek op facebook en letterlijk een uur na het accepteren kwam de vraag: ik moet volgende week verhuizen, kom je helpen? Kennelijk denkt de hele wereld dat Symph gekke Henkie is :X
Zo te lezen is hij dat ook :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201487714
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Bij mijn eigen verhuizingen ben ik van het inpakken (ruim vantevoren) en bij de verhuizing zelf doe ik de catering en wijs ik waar dingen heen moeten, meer kan mijn lijf echt niet aan, en ik ga zeker geen anderen helpen met hun verhuizing. Symph mag van mij nooit meer mensen helpen met hun verhuizing, dat heeft hij in zijn leven al veel te vaak gedaan, maar bij zijn eigen verhuizingen stond hij er alleen voor. De meest bizarre verhuizing waar hij heeft geholpen was waar er niks ingepakt was en de mensen zelf nog aan het ontbijt zaten toen de hulptroepen kwamen. Uiteindelijk hebben ze de zooi naar het nieuwe huis gebracht en daar alles dusdanig neergezet dat die mensen net een pad naar de bank hadden en toen was het: succes verder he? Dat waren ouders van een oudcollega. De oudcollega deed paar jaren geleden een vriendschapsverzoek op facebook en letterlijk een uur na het accepteren kwam de vraag: ik moet volgende week verhuizen, kom je helpen? Kennelijk denkt de hele wereld dat Symph gekke Henkie is :X
Kan ik 'm niet eens lenen? Ik heb nog wel wat klusjes :P
  donderdag 23 september 2021 @ 21:07:30 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201489514
Oh, Ikea gebruiksaanwijzingen O+
Als je vervolgens ergens anders iets koopt dat je zelf in elkaar moet zetten vervloek je jezelf al voor je de schroefjes gesorteerd hebt.

Nog wel 2 Pax in elkaar gezet deze zomer (niet tegelijk, weken na elkaar), hoewel het een beetje op m'n grens is tegenwoordig.
En een Ivar met hoekelement, die moet je echt samen doen.

Kallax doe ik samen met de 10-jarige :D

Ik moet wel altijd vreselijk lachen om Youp met t stapelbed, maar ik snap niet dat mensen er zo de fout mee in kunnen gaan.
En tuurlijk vloek ik bij ieder Ikea item dat in elkaar gezet moet worden, hoort erbij, maar het is altijd eenvoudiger (en meestal kwalitatief beter) dan producten die je zelf in elkaar moet zetten van Gamma, Praxis, Leen Bakker, Kwantum enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 september 2021 @ 21:09:45 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201489563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Die nieuwe kledingkasten zijn echt super chill in elkaar te zetten. Niet meer schroeven, niet meer spijkeren, gewoon klikken.

^O^
Die Platsa?
Daar zat ik over te denken voor de zolder.
Bevallen ze?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 21:16:54 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201489697
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:07 schreef Leandra het volgende:
Oh, Ikea gebruiksaanwijzingen O+
Als je vervolgens ergens anders iets koopt dat je zelf in elkaar moet zetten vervloek je jezelf al voor je de schroefjes gesorteerd hebt.

Nog wel 2 Pax in elkaar gezet deze zomer (niet tegelijk, weken na elkaar), hoewel het een beetje op m'n grens is tegenwoordig.
En een Ivar met hoekelement, die moet je echt samen doen.

Kallax doe ik samen met de 10-jarige :D

Ik moet wel altijd vreselijk lachen om Youp met t stapelbed, maar ik snap niet dat mensen er zo de fout mee in kunnen gaan.
En tuurlijk vloek ik bij ieder Ikea item dat in elkaar gezet moet worden, hoort erbij, maar het is altijd eenvoudiger (en meestal kwalitatief beter) dan producten die je zelf in elkaar moet zetten van Gamma, Praxis, Leen Bakker, Kwantum enz.
Maar daar kom ik dus ook niet. Het enige waar ik kwam was de Kwantum voor de gordijnen, maar dat was het dan ook. Ik koop over het algemeen niks bij een winkel waar je het zelf in elkaar moet zetten.

En sinds vanmiddag weet ik weer waarom. Godverdomme wat een kolereding. En die schuifdeuren...als ik die hele godverdomde pleuriskast op dat moment gewoon had kunnen laten ontploffen had ik het gedaan. Man wat was ik kwaad.

Maar ja, dan komt m'n kleine prinses binnen en die vraagt dan met grote ogen van 'papa kastje <haar naam> klaar?' en dan word ik heel zacht van binnen en dan ga ik toch maar weer verder rotzooien.

Maar als m'n vrouw straks thuis is mag zij eens even wat rechtop zetten, dat lijkt me wel zo eerlijk na die godvergeten afdaling naar de hel en terug van vanmiddag. :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201489905
Ik heb een hoekopstelling met Billy boekenkasten gemaakt....

Alle kasten van marktplaats gehaald, doe ik niet meer in de toekomst, voornamelijk vanwege de moeite, manmanman.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 september 2021 @ 21:32:39 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201490007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar daar kom ik dus ook niet. Het enige waar ik kwam was de Kwantum voor de gordijnen, maar dat was het dan ook. Ik koop over het algemeen niks bij een winkel waar je het zelf in elkaar moet zetten.

En sinds vanmiddag weet ik weer waarom. Godverdomme wat een kolereding. En die schuifdeuren...als ik die hele godverdomde pleuriskast op dat moment gewoon had kunnen laten ontploffen had ik het gedaan. Man wat was ik kwaad.

Maar ja, dan komt m'n kleine prinses binnen en die vraagt dan met grote ogen van 'papa kastje <haar naam> klaar?' en dan word ik heel zacht van binnen en dan ga ik toch maar weer verder rotzooien.

Maar als m'n vrouw straks thuis is mag zij eens even wat rechtop zetten, dat lijkt me wel zo eerlijk na die godvergeten afdaling naar de hel en terug van vanmiddag. :{
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 september 2021 @ 21:34:18 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201490041
Overigens, die Lommarp boekenkast is wel een onmeuïg kutding, man man man, ik zet nog liever een Pax van 240 hoog in elkaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201490100
Ik vond de Paxkasten hier prima te doen. Wel met z'n 2en omhoog tillen ja, dat is wel zo prettig. Maar verder appeltje/eitje :Y
  donderdag 23 september 2021 @ 21:39:13 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201490119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:27 schreef ludovico het volgende:
Ik heb een hoekopstelling met Billy boekenkasten gemaakt....

Alle kasten van marktplaats gehaald, doe ik niet meer in de toekomst, voornamelijk vanwege de moeite, manmanman.
Ik moest naar Duitsland voor de Ivar hoekelementen... die zijn in NL al jaren uit het assoriment.
Vorig jaar prè Corona ook al gedaan, voor ons tijdelijke appartement, maar die Ivar hebben we daar achtergelaten, dus nu moest ik weer voor de Ivar in de garage.

Wat dat betreft zou ik wel in Limburg willen wonen; kunnen kiezen uit Ikea, BE, DE en NL binnen een redelijke afstand O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201490158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik moest naar Duitsland voor de Ivar hoekelementen... die zijn in NL al jaren uit het assoriment.
Vorig jaar prè Corona ook al gedaan, voor ons tijdelijke appartement, maar die Ivar hebben we daar achtergelaten, dus nu moest ik weer voor de Ivar in de garage.

Wat dat betreft zou ik wel in Limburg willen wonen; kunnen kiezen uit Ikea, BE, DE en NL binnen een redelijke afstand O+
Hebben die echt zo een verschillend assortiment joh?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 september 2021 @ 22:13:36 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201490755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hebben die echt zo een verschillend assortiment joh?
Heel veel wel hetzelfde, maar sommige dingen bij de een gewoon al jaren niet meer, en bij de ander wel.

En andere maten beddengoed natuurlijk, dus dan moet je daar ook je kussens kopen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201500332
twitter
pi_201500346
quote:
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Maar dat is al vaker gezegd
pi_201500580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Maar dat is al vaker gezegd
twitter
pi_201502797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar daar kom ik dus ook niet. Het enige waar ik kwam was de Kwantum voor de gordijnen, maar dat was het dan ook. Ik koop over het algemeen niks bij een winkel waar je het zelf in elkaar moet zetten.

En sinds vanmiddag weet ik weer waarom. Godverdomme wat een kolereding. En die schuifdeuren...als ik die hele godverdomde pleuriskast op dat moment gewoon had kunnen laten ontploffen had ik het gedaan. Man wat was ik kwaad.

Maar ja, dan komt m'n kleine prinses binnen en die vraagt dan met grote ogen van 'papa kastje <haar naam> klaar?' en dan word ik heel zacht van binnen en dan ga ik toch maar weer verder rotzooien.

Maar als m'n vrouw straks thuis is mag zij eens even wat rechtop zetten, dat lijkt me wel zo eerlijk na die godvergeten afdaling naar de hel en terug van vanmiddag. :{
Paxkasten met schuifdeuren inclusief glazen panelen. Wat heb ik daarbij lopen vloeken. Die dingen zijn tyfuszwaar en moeten op twee plekken tegelijk precies goed vallen. Toen ze uiteindelijk stonden heb ik mn vriendin toch maar verteld dat ze de kast maar mooi moet vinden, want voorlopig blijft ie daar staan :D
pi_201504373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[ twitter ]
En de bouw is nu ook "iets" duurder.
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:41:02 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201505255
Plus dat het modaal inkomen in 1970 geen ¤ 7.000 was maar ¤ 5.500
Dat was ¤ 429 bruto en ¤ 286 netto...

Overigens lees ik hier een gemiddelde huizenprijs in NL in 1970 van ¤ 23.578...

En dat komt ook wat meer overeen met wat ik uit mijn eigen omgeving hoor.

Maar als het gezin van Jan Modaal in 1970 dus een gemiddeld huis kocht, dan kostte hen dat 82,4 netto maandinkomens.

Een stel dat nu samen ¤ 5.000 netto per maand heeft zou dan dus een huis van ¤ 412.000 kunnen kopen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Leandra op 24-09-2021 22:46:42 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201505276
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens hebben wij geen vrienden en familie die ons zouden kunnen helpen verhuizen, dus dat wordt mensen inhuren, voor alles eigenlijk, niet alleen voor het verhuizen, maar ook het woonklaar maken.
Moet je van of naar Utrecht? If so, in Utrecht wil ik best komen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 24-09-2021 22:50:31 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_201505299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
Dan denk je; 'even een PAX kast van Ikea in mekaar fröbelen'.

Nu weet ik weer waarom ik een teringhekel heb aan Ikea.

:r
Wat ik het ergste van die Ikea kledingkasten vind, is dat ze vaak maar max 1 verhuizing mee gaan. Die dingen zijn er niet op gebouwd om weer uit- en in elkaar gezet te worden. Daarna zijn ze toch altijd iets gammel of scheef, of sluiten niet goed meer.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 22:45:48 #168
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201505315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat ik het ergste van die Ikea kledingkasten vind, is dat ze vaak maar max 1 verhuizing mee gaan. Die dingen zijn er niet op gebouwd om weer uit- en in elkaar gezet te worden. Daarna zijn ze toch altijd iets gammel of scheef, of sluiten niet goed meer.
Ja dat klopt. Die meuk moet je niet nog een keer afbreken en weer opbouwen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:47:41 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201505337
Oh, ik heb ze hier al 2 keer verhuisd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201505357
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:47 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik heb ze hier al 2 keer verhuisd?
Nou, dat spreekt dan enorm voor de voorzichtigheid van je verhuizers. Dat spaanplaat spul is imo echt troep.

Heb natuurlijk zelf wel 3 van dat soort kasten, niet al mijn spullen zijn veel duurdere en degelijke houten kasten waard. Maar toch.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:52:13 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201505376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, dat spreekt dan enorm voor de voorzichtigheid van je verhuizers. Dat spaanplaat spul is imo echt troep.

Heb natuurlijk zelf wel 3 van dat soort kasten, niet al mijn spullen zijn veel duurdere en degelijke houten kasten waard. Maar toch.
Van de verschillende soorten kledingkasten die Ikea heeft is de Pax toch echt wel een van de betere.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201507431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Moet je van of naar Utrecht? If so, in Utrecht wil ik best komen helpen.
Wat lief. Nee, inmiddels woon ik niet meer in regio Utrecht, we zitten voorbij Alkmaar en gaan nog verder noordelijk.
pi_201511407
Misschien een gekke vraag, maar er staat een huis in de buurt te koop waar wij in zijn geïnteresserd. Nu is het ding dat ze met een "goedkope" makelaar werken en dus eigenlijk alles zelf doen.

Wij hebben om een bezichtiging gevraagd via onze aankoopmakelaar. Volgens onze makelaar gaat hun verkopend makelaar de gegevens delen en de eigenaren gaan contact opnemen met onze makelaar. Althans, dat hopen we.

Hoe gek of raar is het om bij deze mensen zelf aan te bellen en contact te leggen? Niet omdat ik twijfel aan onze aankoopmakelaar, maar meer aan de verkopers. Vrijdagochtend vroeg is het verzoek voor bezichtiging eruit gegaan en we hebben nog niks gehoord.

Normaal heb je al snel een antwoord via de makelaars onderling. Nu hangt het en knaagt het. Het huis is eigenlijk alles wat wij zoeken en het voelt alsof het langzaam wegglipt.

Wij willen niet onze makelaar passeren door aan te bellen. Gooien we onze eigen glazen in door aan te bellen? Het voelt zo machteloos. Als eigenlijk de hele huizenmarkt op het moment.

Is er iemand met ervaring hiermee?
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:02:48 #174
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201511620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef LoaLoa het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar er staat een huis in de buurt te koop waar wij in zijn geïnteresserd. Nu is het ding dat ze met een "goedkope" makelaar werken en dus eigenlijk alles zelf doen.

Wij hebben om een bezichtiging gevraagd via onze aankoopmakelaar. Volgens onze makelaar gaat hun verkopend makelaar de gegevens delen en de eigenaren gaan contact opnemen met onze makelaar. Althans, dat hopen we.

Hoe gek of raar is het om bij deze mensen zelf aan te bellen en contact te leggen? Niet omdat ik twijfel aan onze aankoopmakelaar, maar meer aan de verkopers. Vrijdagochtend vroeg is het verzoek voor bezichtiging eruit gegaan en we hebben nog niks gehoord.

Normaal heb je al snel een antwoord via de makelaars onderling. Nu hangt het en knaagt het. Het huis is eigenlijk alles wat wij zoeken en het voelt alsof het langzaam wegglipt.

Wij willen niet onze makelaar passeren door aan te bellen. Gooien we onze eigen glazen in door aan te bellen? Het voelt zo machteloos. Als eigenlijk de hele huizenmarkt op het moment.

Is er iemand met ervaring hiermee?
Je hebt last van FOMO.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201511671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt last van FOMO.
Het ergste is dat je daar nog gelijk in hebt ook :{

[ Bericht 98% gewijzigd door LoaLoa op 25-09-2021 15:08:45 (Ben aan het prutsen.. ) ]
pi_201511681


[ Bericht 100% gewijzigd door LoaLoa op 25-09-2021 15:06:51 (Dubbel... ) ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:35:56 #177
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201512210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef LoaLoa het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar er staat een huis in de buurt te koop waar wij in zijn geïnteresserd. Nu is het ding dat ze met een "goedkope" makelaar werken en dus eigenlijk alles zelf doen.

Wij hebben om een bezichtiging gevraagd via onze aankoopmakelaar. Volgens onze makelaar gaat hun verkopend makelaar de gegevens delen en de eigenaren gaan contact opnemen met onze makelaar. Althans, dat hopen we.

Hoe gek of raar is het om bij deze mensen zelf aan te bellen en contact te leggen? Niet omdat ik twijfel aan onze aankoopmakelaar, maar meer aan de verkopers. Vrijdagochtend vroeg is het verzoek voor bezichtiging eruit gegaan en we hebben nog niks gehoord.

Normaal heb je al snel een antwoord via de makelaars onderling. Nu hangt het en knaagt het. Het huis is eigenlijk alles wat wij zoeken en het voelt alsof het langzaam wegglipt.

Wij willen niet onze makelaar passeren door aan te bellen. Gooien we onze eigen glazen in door aan te bellen? Het voelt zo machteloos. Als eigenlijk de hele huizenmarkt op het moment.

Is er iemand met ervaring hiermee?
Nee natuurlijk gooi je je eigen glazen niet in door aan te bellen, gewoon doen
.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:37:48 #178
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201512242
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:35 schreef Yankee het volgende:

[..]
Nee natuurlijk gooi je je eigen glazen niet in door aan te bellen, gewoon doen
Vraag me alleen wel af waarom je dan een aankoopmakelaar inhuurt als je niet meer dan 24 uur wilt wachten op een reactie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201515994
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Vraag me alleen wel af waarom je dan een aankoopmakelaar inhuurt als je niet meer dan 24 uur wilt wachten op een reactie.
We gaan ook niks doen. Normaal is tussen de makelaars onderling en dan heb je een afspraak of niet. Dat gaat altijd heel snel. Voor mijn gevoel duurt het lang en ben je afhankelijk van de verkopende partij die het dus zelf willen regelen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:50:33 #180
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201516224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:37 schreef LoaLoa het volgende:

[..]
We gaan ook niks doen. Normaal is tussen de makelaars onderling en dan heb je een afspraak of niet. Dat gaat altijd heel snel. Voor mijn gevoel duurt het lang en ben je afhankelijk van de verkopende partij die het dus zelf willen regelen.
Waarom vraag je het dan in hemelsnaam _O- ):O
.
pi_201516368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:50 schreef Yankee het volgende:

[..]
Waarom vraag je het dan in hemelsnaam _O- ):O
Tja, kan het dat echt niet voorstellen?
pi_201516553
Ik heb ook weleens zelf gebeld voor een bezichtiging toen de aankoopmakelaar even niet in de gelegenheid was (maar dat nog wel even kon appen) en de kans om op de wachtlijst te komen, en dus helemaal niet te bezichtigen, elke niet gebelde minuut groter wordt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 21:03:16 #183
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201517384
Ein-de-lijk vandaag grote stappen gemaakt. Oude huis is nu vrijwel leeg, en gepoetst, en opgeruimd. Er is nog wel wat weg te halen links en rechts, maar het gaat de goede kant op.

De oude keuentafel die te groot was voor de keuken van het nieuwe huis is opgehaald vandaag door de nieuwe eigenaar. Nieuwe wasmachine en droger geleverd gekregen, tig dozen uitgepakt, schappen opgehangen, wasvouw/sorteer-tafel gemaakt, luidsprekers op zolder aangesloten, netwerk wat verder uitgebreid, IP camera's besteld, 77" OLED shortlist shorter gemaakt, keukentafel geleverd gekregen, TV op slaapkamer lager gehangen want die hing te hoog, tuinverlichting-vervangings-onderdelen besteld en spullen die we niet meer nodig hebben / willen naar 2e hands winkel gebracht.

Ik vind het mooi geweest voor vandaag. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:04:19 #184
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201517414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:03 schreef CoolGuy het volgende:
Ein-de-lijk vandaag grote stappen gemaakt. Oude huis is nu vrijwel leeg, en gepoetst, en opgeruimd. Er is nog wel wat weg te halen links en rechts, maar het gaat de goede kant op.

De oude keuentafel die te groot was voor de keuken van het nieuwe huis is opgehaald vandaag door de nieuwe eigenaar. Nieuwe wasmachine en droger geleverd gekregen, tig dozen uitgepakt, schappen opgehangen, wasvouw/sorteer-tafel gemaakt, luidsprekers op zolder aangesloten, netwerk wat verder uitgebreid, IP camera's besteld, 77" OLED shortlist shorter gemaakt, keukentafel geleverd gekregen, TV op slaapkamer lager gehangen want die hing te hoog, tuinverlichting-vervangings-onderdelen besteld en spullen die we niet meer nodig hebben / willen naar 2e hands winkel gebracht.

Ik vind het mooi geweest voor vandaag. ^O^
77 inch, waarom geen projector ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 21:07:29 #185
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201517479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
77 inch, waarom geen projector ?
Omdat ik geen projectie scherm op wil hangen, omdat witte muur die ik geen andere kleur wil geven, en omdat lelijk, tenzij short throw beamer, maar dat schijnt ook wel wat nadelen te hebben.

Edit: hmm, interessant, ik vind net The Premiere van Samsung. Dat is 110" op 35cm afstand van de muur...dat is wél interessant, maar lastig met overdag TV kijken. Anyway, offtopic eigenlijk :)

[ Bericht 9% gewijzigd door CoolGuy op 25-09-2021 21:17:02 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201519212
Een 80" inch TV is niet eens zo duur meer tegenwoordig... In m'n slaapkamer heb ik wel altijd een beamer, ongeveer 110" en het is er toch meestal donker.
Facts don't care about your feelings
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 23:12:59 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201520140
Ik heb een 12" beeldbuis (al sinds mijn 18de), en mijn vriendin ~20" ook beeldbuis(de een na laatste tv van haar oma)...

Voelt toch altijd wel leuk Netflix kijken op zo'n toeter :D mensen kijken niet graag voetbal bij ons, iets met dat ze de bal willen zien ofzo. En bij de slimste mens zijn de lettertypes van de puzzel ronde inmiddels te klein om te lezen... :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Bosbeetle op 25-09-2021 23:19:00 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201521573
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een 12" beeldbuis (al sinds mijn 18de), en mijn vriendin ~20" ook beeldbuis(de een na laatste tv van haar oma)...

Voelt toch altijd wel leuk Netflix kijken op zo'n toeter :D mensen kijken niet graag voetbal bij ons, iets met dat ze de bal willen zien ofzo. En bij de slimste mens zijn de lettertypes van de puzzel ronde inmiddels te klein om te lezen... :D
Wel duurzaam...

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:03 schreef CoolGuy het volgende:
Ein-de-lijk vandaag grote stappen gemaakt. Oude huis is nu vrijwel leeg, en gepoetst, en opgeruimd. Er is nog wel wat weg te halen links en rechts, maar het gaat de goede kant op.

De oude keuentafel die te groot was voor de keuken van het nieuwe huis is opgehaald vandaag door de nieuwe eigenaar. Nieuwe wasmachine en droger geleverd gekregen, tig dozen uitgepakt, schappen opgehangen, wasvouw/sorteer-tafel gemaakt, luidsprekers op zolder aangesloten, netwerk wat verder uitgebreid, IP camera's besteld, 77" OLED shortlist shorter gemaakt, keukentafel geleverd gekregen, TV op slaapkamer lager gehangen want die hing te hoog, tuinverlichting-vervangings-onderdelen besteld en spullen die we niet meer nodig hebben / willen naar 2e hands winkel gebracht.

Ik vind het mooi geweest voor vandaag. ^O^
Ik zat bij "shortlist" in het kader van de frame aan de bezel te denken. Vroeg mij af of je er een decoupeerzaag in had gezet.

Toen ging het lampje branden 😅
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 10:22:28 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201522693
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wel duurzaam...
[..]

Dat is wel een goed punt aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Ik weet nooit waar het kantelpunt ligt tussen energie zuiniger en de vervuiling van productie. Ik geloof nooit zo in de" wees duurzamer, koop een nieuw product" boodschap.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201523016
Ik heb nog wel een oude buisradio (uit de jaren 50) die ik nog wel eens aanzet met kerst, maar verder zijn we toch wel overgestapt op wat nieuwere modellen :D . (Hoewel onze TV ook al jaren oud is en ik geloof een schamele 32 inch)

Over huizen kopen gesproken; ik wilde gisteren even naar de makelaar in Veghel voor het nieuwbouwproject daar in Veghels Buiten. (Het was de eerste verkoopdag waarop de informatie over het project ook werd vrijgegeven.) En dan gelijk even een rondje in de omgeving rijden om een beetje sfeer te proeven, was het plan.
Ik ben uiteindelijk na een half uur maar omgedraaid, want het ritje zou in plaats van 40 minuten maar liefst 2 uur gaan duren en dan zou de makelaar ook alweer dicht zijn. (De A2 was richting Den Bosch dichtgegooid...was ik even vergeten. Oeps :') ) .

Dus ik thuis de online brochures opgezocht. Niet helemaal wat we zoeken, maar diezelfde avond toch even laten zien aan mijn vriend. Staan opeens bijna alle huizen op 'verkocht', en niet meer mogelijk om daarvoor in te schrijven. Nog ééntje wel beschikbaar en twee anderen 'onder optie'. Terwijl je gisteren dus ook echt pas kon inschrijven en dan tegen 4 oktober bericht zou krijgen of je een optie had. Wtf.

Nouja, in die zin blij dat ik al niet dolenthousiast was, maar ik zat wel even verbaasd te kijken. :{
  woensdag 29 september 2021 @ 19:57:11 #191
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_201569469
Nou ik heb me dus ingeschreven op een nieuwbouwproject wat maandag sloot en sinsdien staat alles op 'gereserveerd' en morgen is de laatste dag dat je bij de gelukkigen kan horen :{

Ik neem aan dat ze alle gelukkigen nu al wel gebeld zullen hebben?
  woensdag 29 september 2021 @ 21:26:51 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201571450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:57 schreef Mishu het volgende:
Nou ik heb me dus ingeschreven op een nieuwbouwproject wat maandag sloot en sinsdien staat alles op 'gereserveerd' en morgen is de laatste dag dat je bij de gelukkigen kan horen :{

Ik neem aan dat ze alle gelukkigen nu al wel gebeld zullen hebben?
Ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201572017
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:44 schreef gearfour het volgende:

[..]
Ik heb nieuwe pannen en borden gekocht. Voor mijn glazen ben ik met piepschuimplaten in de weer gegaan. Veel werk door vakjes te maken voor elk glas. maar wel alles in een grote verhuisdoos gekregen. En veilig.
In handdoeken wikkelen is veel makkelijker en dan voorzichtig in de auto, handdoeken was je na afloop weer uit, piepschuimplaten geeft een hoop rotzooi/afval.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 23:34:45 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201573703
Rol bubbelplastic gekocht via amazon
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 12:07:44 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201577239
Zo, het oude huis is officieel niet meer mijn eigendom. *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201577346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, het oude huis is officieel niet meer mijn eigendom. *O* *O*
Hoera, die last is van je schouders, heerlijk
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 12:46:06 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201577801
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hoera, die last is van je schouders, heerlijk
Precies. Morgen zakkie geld, en de hypotheek op t nieuwe huis met een ruime ton naar beneden. Prrrrima *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201580855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies. Morgen zakkie geld, en de hypotheek op t nieuwe huis met een ruime ton naar beneden. Prrrrima *O* *O*
Lekker zeg! Gefeliciteerd! Waar gat de vakantie naartoe? :)
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 17:29:30 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201580918
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:22 schreef wieksel het volgende:

[..]
Lekker zeg! Gefeliciteerd! Waar gat de vakantie naartoe? :)
Nee joh, vakantie is volgend jaar zomer weer. Nee, ik had gepland een X bedrag kwijt te zijn qua kosten. Maar zoals dat gaat met dergelijke schattingen wordt het altijd een flink stuk duurder, dus ik knal het gewoon op de spaarrekening.

Wel ondertussen ook een keuze gemaakt voor een 77" OLED, dus die ga ik morgen denk ik bestellen, en de horren voor in de slaapkamerramen zitten er nu ook in, dus helemaal prima *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201580923
Waarom wordt trouwens al-tijd de man aangeschreven bij het regelen van alle financiën gerelateerde zaken....? Zelfs als je duidelijk maakt dat mails etc naar mij moeten krijgt hij ze alleen... |:(
pi_201580944
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:29 schreef wieksel het volgende:
Waarom wordt trouwens al-tijd de man aangeschreven bij het regelen van alle financiën gerelateerde zaken....? Zelfs als je duidelijk maakt dat mails etc naar mij moeten krijgt hij ze alleen... |:(
Hier hebben ze gewoon alleen mijn e-mailadres in de systemen staan
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 17:32:27 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201580953
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:29 schreef wieksel het volgende:
Waarom wordt trouwens al-tijd de man aangeschreven bij het regelen van alle financiën gerelateerde zaken....? Zelfs als je duidelijk maakt dat mails etc naar mij moeten krijgt hij ze alleen... |:(
Tja, een beetje vanuit het idee dat de man dat soort dingen meestal regelt. Hier klopt dat ook trouwens.

Mijn vrouw zegt alleen maar 'ik wil zus of zo' en dan mag ik het regelen :') Soms doe ik dat, soms fluit ik d'r ook terug want sommige dingen zijn belachelijk 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201581155
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:29 schreef wieksel het volgende:
Waarom wordt trouwens al-tijd de man aangeschreven bij het regelen van alle financiën gerelateerde zaken....? Zelfs als je duidelijk maakt dat mails etc naar mij moeten krijgt hij ze alleen... |:(
Waarschijnlijk om dezelfde reden als basisscholen die altijd eerst de moeder bellen. Een vriend van mij heeft al 100 keer duidelijk proberen te maken dat als er iets is, ze hem moeten bellen omdat hij thuis werkt en zijn vrouw een flitsende carrière heeft. Toch wordt hij telkens gebeld nadat ze bij haar 5x de voicemail kregen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201581325
Maar weer ontopic. Vandaag weer een interessant artikel in het FD waarin bepleit wordt dat huizen bijbouwen niets doet met de woningprijzen, tenzij er gelijktijdig de geldkraan dichtgedraaid wordt.

Een quote uit het FD (ik neem aan dat één los citaat uit een artikel, binnen de context van een eigen post mag op Fok?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is ook in lijn met het CBS dat er eerder dit jaar al op wees dat het tekort aan woningen al twintig jaar vrijwel onveranderd is. Begin 2021 was het aantal huishoudens per woning, volgens het CBS zelfs iets lager dan het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201581457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar weer ontopic. Vandaag weer een interessant artikel in het FD waarin bepleit wordt dat huizen bijbouwen niets doet met de woningprijzen, tenzij er gelijktijdig de geldkraan dichtgedraaid wordt.

Een quote uit het FD (ik neem aan dat één los citaat uit een artikel, binnen de context van een eigen post mag op Fok?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is ook in lijn met het CBS dat er eerder dit jaar al op wees dat het tekort aan woningen al twintig jaar vrijwel onveranderd is. Begin 2021 was het aantal huishoudens per woning, volgens het CBS zelfs iets lager dan het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar.
Hmm ik weet niet. Ik heb de indruk dat er wel meer mensen een woning zoeken. Hetscheefhuren bv jaagt mensen ook de koopmarkt op.

Brexit heeft mensen deze kan op gejaagd.
pi_201585773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies. Morgen zakkie geld, en de hypotheek op t nieuwe huis met een ruime ton naar beneden. Prrrrima *O* *O*
Je bent van de Randstad naar Groningen verhuist?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 22:08:01 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201586082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:49 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Je bent van de Randstad naar Groningen verhuist?
Nope.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 september 2021 @ 23:03:07 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201587006
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:29 schreef wieksel het volgende:
Waarom wordt trouwens al-tijd de man aangeschreven bij het regelen van alle financiën gerelateerde zaken....? Zelfs als je duidelijk maakt dat mails etc naar mij moeten krijgt hij ze alleen... |:(
Dat punt zijn wij wel voorbij :D
Ik gebruik zijn achternaam ook niet trouwens, dus heel veel dingen zijn op mijn naam, zelfs de aanvraag omgevingsvergunning voor de bouw van het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 23:07:53 #209
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201587081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:49 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Je bent van de Randstad naar Groningen verhuist?
Van den dure regio naar een dure regio?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201587194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 23:07 schreef Rene het volgende:

[..]
Van den dure regio naar een dure regio?!
Al een paar keer denk ik dat je zal zeggen: En nu weer on topic.
pi_201591694
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hmm ik weet niet. Ik heb de indruk dat er wel meer mensen een woning zoeken. Hetscheefhuren bv jaagt mensen ook de koopmarkt op.

Brexit heeft mensen deze kan op gejaagd.
De balans tussen vraag en aanbod (het tekort aan huizen) is dus hetzelfde gebleven, maar door oa lage rente en jubelton zijn de zakken van degenen die zoeken dieper geworden, en dus de prijzen omhoog gegaan.
Het aanbod vergroten zal denk ik wel iets aan de prijs doen, of in ieder geval mensen meer mogelijkheden geven in het vinden van een woning. Maar het aanbod moet wel flink verhoogd worden wil de prijs echt zakken. Als de rente stijgt zal de prijs ook wel zakken, omdat mensen dan minder kunnen lenen.
Maar er is een tekort aan huizen, dus zal er meer gebouwd moeten worden, of dat nu wat doet met de prijs of niet.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:54:00 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201592043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar weer ontopic. Vandaag weer een interessant artikel in het FD waarin bepleit wordt dat huizen bijbouwen niets doet met de woningprijzen, tenzij er gelijktijdig de geldkraan dichtgedraaid wordt.

Een quote uit het FD (ik neem aan dat één los citaat uit een artikel, binnen de context van een eigen post mag op Fok?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is ook in lijn met het CBS dat er eerder dit jaar al op wees dat het tekort aan woningen al twintig jaar vrijwel onveranderd is. Begin 2021 was het aantal huishoudens per woning, volgens het CBS zelfs iets lager dan het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar.
Het zal wel een beetje hand in hand gaan? Er is weinig aanbod en er is veel geld.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201593864
Mensen over een jaartje stoppen de maatregelen, bedragen (te veel ontvangen NOW, uitgestelde belastingen) moeten bedrijven terug betalen. Bedrijven gaan failliet, moeten reorganiseren. Onzekerheid in de EU. Mensen op straat, bedrijven onzeker. Rente stijgt naar normale percentages (in 50 jaar zijn altijd fluctuaties geweest) van 3-5% en de huizenprijzen gaan automatisch omlaag.
pi_201593909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:20 schreef Kirumba het volgende:
Mensen over een jaartje stoppen de maatregelen, bedragen (te veel ontvangen NOW, uitgestelde belastingen) moeten bedrijven terug betalen. Bedrijven gaan failliet, moeten reorganiseren. Onzekerheid in de EU. Mensen op straat, bedrijven onzeker. Rente stijgt naar normale percentages (in 50 jaar zijn altijd fluctuaties geweest) van 3-5% en de huizenprijzen gaan automatisch omlaag.
Waarom zou de rente gaan stijgen in een recessie?
pi_201593940
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Waarom zou de rente gaan stijgen in een recessie?
Vanwege onzekerheden in de economie.
Onzekerheden zijn over het algemeen een regel voor hogere rente (hogere risico opslag kapitaal)
pi_201594003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:26 schreef Kirumba het volgende:

[..]
Vanwege onzekerheden in de economie.
Onzekerheden zijn over het algemeen een regel voor hogere rente (hogere risico opslag kapitaal)
Volgens mij werkt het normaal gesproken juist precies andersom. In een recessie verlaagt de Centrale Bank de rente, zodat geld makkelijker naar bedrijven toe vloeit. In hoogconjunctuur wordt de rente verhoogd om te voorkomen dat de economie oververhit raakt.
pi_201594059
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het normaal gesproken juist precies andersom. In een recessie verlaagt de Centrale Bank de rente, zodat geld makkelijker naar bedrijven toe vloeit. In hoogconjunctuur wordt de rente verhoogd om te voorkomen dat de economie oververhit raakt.
Dat hangt er inderdaad vanaf.
Maar bij gelijkblijvend beleid en hoger risico zal de rente over het algemeen toenemen. Hierdoor dalen de woningprijzen
pi_201594083
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het normaal gesproken juist precies andersom. In een recessie verlaagt de Centrale Bank de rente, zodat geld makkelijker naar bedrijven toe vloeit. In hoogconjunctuur wordt de rente verhoogd om te voorkomen dat de economie oververhit raakt.
Hoe laag willen ze de rente nog maken?
pi_201594287
Ik zie het eerder gebeuren dat de inflatie stijgt doordat de globalisering een stapje terug doet. Bedrijven die de productieketens liever wat dichter bij huis willen houden, politiek gedoe met China en zulks. Om die stijgende inflatie te beteugelen verhoogt de centrale bank de rente. In lijn daarmee gaan de huizenprijzen weer omlaag (maar de betaalbaarheid niet, een dik procentje extra rente betekent al een verdubbeling van de rentelasten.)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201595340
M'n broertje heeft 398 geboden op een huis met een vraagprijs van 325. Ik vond het absurd. Tussenwoning met twee woonlagen, 90m2, twee slaapkamers. Uiteindelijk waren er 6 biedingen hoger en zijn ze het weer niet geworden. Niet eens Amsterdam of Utrecht, maar een middelgrote stad nabij een van deze steden.
pi_201595360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 23:07 schreef Rene het volgende:

[..]
Van den dure regio naar een dure regio?!
Groningen is goedkoop in vergeleken met de randstad, van een vrijstaand huis in Groningen is vergelijkbaar met een studentenkamer in de randstad.

We hebben het hier over de provincie Groningen en die is groter dan Groningen stad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:39:35 #222
74056 crew  ToT
pi_201596473
Bij ons is de kogel door de kerk; we gaan toch geen nieuw huis kopen maar onze huidige woning stevig aanpassen naar onze wensen. (Uitbouw, andere keuken, badkamer en toilet, zonnepanelen en een airco die ook warme lucht naar binnen kan blazen.i.v.m. stijgende gasprijzen.)
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:03:44 #223
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_201597064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:39 schreef ToT het volgende:
Bij ons is de kogel door de kerk; we gaan toch geen nieuw huis kopen maar onze huidige woning stevig aanpassen naar onze wensen. (Uitbouw, andere keuken, badkamer en toilet, zonnepanelen en een airco die ook warme lucht naar binnen kan blazen.i.v.m. stijgende gasprijzen.)
Warmtepomp en vloerverwarming nemen? Zonneboiler?
pi_201597263
Wij hebben toevallig een woning gekocht die van het gas af is. Maar ja, stadsverwarming is ook niet bepaald goedkoop.

We zijn nu aan het verbouwen op de begane grond qua vloer(verwarming) en keuken. Als we ingetrokken zijn willen we ook het dak renoveren (plat dak) en er een groen dak met zonnepanelen van maken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201597314
Ik ben 35. Vorig jaar een villa gekocht van 500K, 182m2, 700m2 grond, zonder Funda, fucking geluk mee gehad.

We betalen nu bruto 50 euro MINDER dan in onze vorige woning van 287K. Iets met hypotheekrente enzo.

We hebben vandaag een taxateur laten komen om de renteopslag er af te kieperen, zodat we van 2,3% naar 1,99% gaan, scheelt weer 100 euro per maand... De taxateur noemde "650 moet geen probleem zijn"

Veel succes met iedereen die nog iets moet kopen. Dit gaat nergens meer over. Het is in en in triest voor de mensen die nu tussen de 23 en 33 zijn en / of single zijn. Bonus: energieprijzen de pan uit.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:44:03 #226
74056 crew  ToT
pi_201598810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:03 schreef Mishu het volgende:

[..]
Warmtepomp en vloerverwarming nemen? Zonneboiler?
Helaas; we hadden net een nieuwe tegelvloer laten leggen nadat we te horen kregen dat de huidige cv-ketel geen vloerverwarming aan kon, en vlak nadat de vloer was gelegd ging de cv-ketel stuk, en hebben we een gewone nieuwe terug genomen. -O- Dan kunnen we proberen deze cv-ketel 2e hands te verkopen en een vloerverwarming in onze nieuwe tegelvloer te laten frezen, maar dat kunnen we niet echt over ons hart verkrijgen.
pi_201600692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:20 schreef Kirumba het volgende:
Mensen over een jaartje stoppen de maatregelen, bedragen (te veel ontvangen NOW, uitgestelde belastingen) moeten bedrijven terug betalen. Bedrijven gaan failliet, moeten reorganiseren. Onzekerheid in de EU. Mensen op straat, bedrijven onzeker. Rente stijgt naar normale percentages (in 50 jaar zijn altijd fluctuaties geweest) van 3-5% en de huizenprijzen gaan automatisch omlaag.
Volgens mij is het terugbetalen al een poosje begonnen en zijn veel uitkeringen voor bedrijven al gestopt. Als alle maatregelen echt weg zijn dan verdienen bepaalde bedrijven die daar de dupe van waren juist toch nog meer? En is er nog meer werk?
pi_201600977
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 00:12 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Volgens mij is het terugbetalen al een poosje begonnen en zijn veel uitkeringen voor bedrijven al gestopt. Als alle maatregelen echt weg zijn dan verdienen bepaalde bedrijven die daar de dupe van waren juist toch nog meer? En is er nog meer werk?
Ik verwacht nog wel klappen.
pi_201602214
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik verwacht nog wel klappen.
Ik ook. De definitieve vaststelling van NOW 1.0 (maart-juni 2020) is pas per 31-10-2021! Bedrijven die te veel hebben aangevraagd (en geloof me, dat is de bulk. Het was echt graaien uit de pot) hoeven dan pas het eerst te veel ontvangen bedrag terug te betalen. Hierna komen nog 2 t/m 5 waar ook veel bedrijven te veel hebben aangevraagd.

Zeer benieuwd hoe veel bedrijven dit terug gaan betalen
pi_201602758
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik verwacht nog wel klappen.
We zullen zien of dat de huizenmarkt dan daadwerkelijk gaat raken.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:08:21 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201602820
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 00:12 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Volgens mij is het terugbetalen al een poosje begonnen en zijn veel uitkeringen voor bedrijven al gestopt. Als alle maatregelen echt weg zijn dan verdienen bepaalde bedrijven die daar de dupe van waren juist toch nog meer? En is er nog meer werk?
Plus, stijgende rentes veroorzaken dalende huizenprijzen maar ook hogere maandlasten en dus lagere financiering.

Schiet je niks mee op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201602877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Plus, stijgende rentes veroorzaken dalende huizenprijzen maar ook hogere maandlasten en dus lagere financiering.

Schiet je niks mee op.
Alleen is je spaargeld dus weer wat waard
pi_201603098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
We zullen zien of dat de huizenmarkt dan daadwerkelijk gaat raken.
Ik verwacht geen daling. Eerder dat het minder hard stijgt of stabiel blijft.
pi_201603156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:00 schreef Kirumba het volgende:

[..]
Ik ook. De definitieve vaststelling van NOW 1.0 (maart-juni 2020) is pas per 31-10-2021! Bedrijven die te veel hebben aangevraagd (en geloof me, dat is de bulk. Het was echt graaien uit de pot) hoeven dan pas het eerst te veel ontvangen bedrag terug te betalen. Hierna komen nog 2 t/m 5 waar ook veel bedrijven te veel hebben aangevraagd.

Zeer benieuwd hoe veel bedrijven dit terug gaan betalen
Als het goed is zijn die bedragen wel gereserveerd. Bedrijven monitoren (prognotiseren) wat ze moeten terug betalen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201603170
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als het goed is zijn die bedragen wel gereserveerd. Bedrijven monitoren (prognotiseren) wat ze moeten terug betalen.
Ik denk dat jij veel (vooral kleinere) bedrijven overschat
pi_201603366
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als het goed is zijn die bedragen wel gereserveerd. Bedrijven monitoren (prognotiseren) wat ze moeten terug betalen.
Maar kan je iets reserveren wat er niet is?
Kleinere bedrijven hebben een voorschot ontvangen en denken ja! Dit kunnen we houden.
Tot de eindafrekening komt en blijkt dat men er geen recht op heeft…
Hier gaat de overheid een grote kluif aan krijgen
pi_201603527
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:02 schreef Kirumba het volgende:

[..]
Maar kan je iets reserveren wat er niet is?
Kleinere bedrijven hebben een voorschot ontvangen en denken ja! Dit kunnen we houden.
Tot de eindafrekening komt en blijkt dat men er geen recht op heeft…
Hier gaat de overheid een grote kluif aan krijgen
Als het goed is wordt maandelijks een reservering gemaakt als de werkelijke omzet hoger is dan de mate van steun of wat dan ook. Zo bouw je een potje op.

Maar ik ben geen MKB accountant verder.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201603531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik denk dat jij veel (vooral kleinere) bedrijven overschat
Dit zou wel kinderlijk naïef zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201603594
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit zou wel kinderlijk naïef zijn.
Denken dat bedrijven hun shit op orde hebben? Zeker, kinderlijk naïef ;-)
pi_201604125
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
pi_201604251
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
Snel nog wat pandjes kopen.
pi_201605421
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
😄😂

En dan zijn er dus mensen die van dat geld dure auto’s en andere dure dingen gaan kopen die dus niks met een huis te maken hebben. Dat is toch best sneu?

Tsja, wat is het scenario als het dus idd helemaal misgaat :)? Ik hoop dat alles snel anders wordt iig
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:12:34 #244
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201605445
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
Zijn er cijfers te vinden over het aantal kredieten ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201605886
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
Zijn dit niet zo genoemde op-eet-hypotheken?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201606006
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:09 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
😄😂

En dan zijn er dus mensen die van dat geld dure auto’s en andere dure dingen gaan kopen die dus niks met een huis te maken hebben. Dat is toch best sneu?

Tsja, wat is het scenario als het dus idd helemaal misgaat :)? Ik hoop dat alles snel anders wordt iig
Dat mensen geld lenen voor een auto is niets nieuws. Je huis als onderpand geven maakt de rente enkel lager. Ik zie het probleem niet zo.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:04:56 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201606077
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb eens nagevraagd bij de bank wat er mogelijk is qua hypotheekverhoging. Ik dacht dat we dit soort dingen na 2008 achter ons hadden gelaten.

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij. Hypotheek gaat naar box 3, maar de rente is laag. Zolang het aflossingsvrije deel onder 50% van de fictieve woningwaarde blijft kan alles. Dat op een simpele tussenwoning.

Ik heb geen plannen om dit te doen, maar snap opeens wel hoe zoveel buren een dure auto, caravan en/of motor kopen op een leraren of verpleegkundige-salaris.

De bubbel gaat zeker weer een keer barsten. Geen idee wanneer en wat de trigger precies gaat zijn, maar stijgingen van 10 tot 20% per jaar gaan niet heel lang goed. De vorige keer kwam Nederland itt bijvoorbeeld Ierland net goed weg, maar het zou zomaar eens echt mis kunnen gaan.
Mijn moeder zei altijd "waar doen die mensen het van?" en dan was mijn reactie "meer schulden, niet aflossen".

Hun hypotheek was nog van voor de aflossingsvrije hype.
Eind jaren 90 wel een stukje aflossingsvrij erbij genomen, voor oa een nieuwe keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201606095
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn dit niet zo genoemde op-eet-hypotheken?
Een consumptieve hypotheek, dus op-eet-hypotheek inderdaad. Ik dacht dat het alleen voor ouderen was, maar blijkbaar is het voor iedereen die leuke dingen op afbetaling wil doen. Bijna alle banken doen mee.

https://www.hypotheek24.nl/informatie/consumptieve-hypotheek

Hier staat een leuk lijstje met voorwaarden van verschillende banken. Er is veel mogelijk.
pi_201606154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat mensen geld lenen voor een auto is niets nieuws. Je huis als onderpand geven maakt de rente enkel lager. Ik zie het probleem niet zo.
Ik wel als het leenbedrag gebaseerd is op de woningwaarde die in een jaar of 6 - 7 verdubbeld is en er geen reden te bedenken is waarom we niet ooit weer een flinke daling zouden kunnen krijgen.

De vorige kredietcrisis begon op een vergelijkbare wijze. Hoge, vaak meerdere hypotheken op een huis, vaak consumptief, veel aflopende rentevastperiodes in 2007 met stijgende wanbetalingen tot gevolg en de rest weten we.
pi_201606627
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik wel als het leenbedrag gebaseerd is op de woningwaarde die in een jaar of 6 - 7 verdubbeld is en er geen reden te bedenken is waarom we niet ooit weer een flinke daling zouden kunnen krijgen.

De vorige kredietcrisis begon op een vergelijkbare wijze. Hoge, vaak meerdere hypotheken op een huis, vaak consumptief, veel aflopende rentevastperiodes in 2007 met stijgende wanbetalingen tot gevolg en de rest weten we.
Het kan zijn dat ik het fout heb maar volgens mij was de kredietcrisis vooral overgewaaid en kregen we de complimenten van de Amerikanen er bij.

Als de consumptieve kredieten een aflossing kennen, zie ik het probleem niet.
pi_201608656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het kan zijn dat ik het fout heb maar volgens mij was de kredietcrisis vooral overgewaaid en kregen we de complimenten van de Amerikanen er bij.
Het is in de VS begonnen, maar hier hadden we hetzelfde probleem met de 125% tophypotheken om de nieuwe auto mee te financieren. Wij hadden het redelijk voor elkaar doordat er goede sociale zekerheid is en het aantal wanbetalers meeviel, gecombineerd met prijsdalingen die voor het grootste deel van de mensen nog net te verwerken was. Vooral dat tweede kan een volgende keer weleens een probleem worden.
quote:
Als de consumptieve kredieten een aflossing kennen, zie ik het probleem niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:10 schreef Schuifpui het volgende:

Ik blijk dus zomaar bijna 200k op te kunnen nemen als consumptiefkrediet met het huis als onderpand. Het kan ook nog eens aflossingsvrij.
Zie ook de link waarin voorwaarden van verschillende banken staan. Het is bijna overal aflossingsvrij mogelijk op enkele uitzonderingen na.

Maar als jij het probleem niet ziet, prima hoor.

Overigens is het probleem van starters die nu hun eerste huis voor 4-5 ton kopen net zo groot, daar heb ik wel enigszins medelijden mee. Groot deel van de relaties strandt, mensen verliezen hun baan, etc. Dan maar hopen dat er geen 30% woningwaarde is verdampt als het zo ver komt.
pi_201608705
Ik reageer even op je eerste alinea: prijsdalingen zijn zelden een probleem als je er blijft wonen. Die 125% was volgens mij toen niet perse met een auto maar wel met kosten koper.
pi_201609695
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:01 schreef investeerdertje het volgende:
Ik reageer even op je eerste alinea: prijsdalingen zijn zelden een probleem als je er blijft wonen. Die 125% was volgens mij toen niet perse met een auto maar wel met kosten koper.
Probleem met een crisis is natuurlijk wel dat mensen hun baan verliezen en dan wellicht gedwongen moeten verkopen. Met een dalende huizenprijs in zo'n crisis in combinatie met nu extra consumptief lenen kom je al snel onder water te staan. Zeker met de huidige huizenprijzen zou dat weleens hard kunnen gaan wanneer er een crisis komt.
pi_201609777
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:15 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Probleem met een crisis is natuurlijk wel dat mensen hun baan verliezen en dan wellicht gedwongen moeten verkopen. Met een dalende huizenprijs in zo'n crisis in combinatie met nu extra consumptief lenen kom je al snel onder water te staan. Zeker met de huidige huizenprijzen zou dat weleens hard kunnen gaan wanneer er een crisis komt.
Quote me when I am wrong, maar die echte crisis geloof ik niet zo in. Immers rente is al nagenoeg nul, niemand kan iets doen om de economie vlot te trekken dus de overheid zal er eerder geld in pompen dan het laten vallen. Mja, kan het fout hebben.
pi_201609812
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Quote me when I am wrong, maar die echte crisis geloof ik niet zo in. Immers rente is al nagenoeg nul, niemand kan iets doen om de economie vlot te trekken dus de overheid zal er eerder geld in pompen dan het laten vallen. Mja, kan het fout hebben.
Vroeg of laat: er komt altijd weer een nieuwe crisis. De vraag is niet of die komt, maar wanneer.
pi_201610123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:21 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Vroeg of laat: er komt altijd weer een nieuwe crisis. De vraag is niet of die komt, maar wanneer.
Oh een crisis komt, ik betwijfel of hij hetzelfde gaat zijn.
pi_201642016
quote:
AFSCHAFFEN JUBELTON MAAKT HUIZEN NIET GOEDKOPER'

De jubelton afschaffen maakt huizen niet betaalbaarder, zeggen hypotheek- en financieel-adviseurs tegen BNR. Politieke partijen willen een einde maken aan de belastingvrije schenking omdat die de huizenprijzen zou opdrijven. Nutteloos, vindt directeur Michiel Meijer van Van Bruggen Adviesgroep. 'Ouders die geld schenken aan hun kinderen blijven dit doen, ook als dat fiscaal wat minder aantrekkelijk is.'

Volgens Meijer is het één van de weinige manieren om hun kroost nog aan een huis te helpen. 'De extra belastingdruk nemen ze dan voor lief', vult Mark Hessel van De Hypotheker aan.

Ouders kunnen kinderen een ton belastingvrij schenken voor de aankoop van een huis, de zogeheten jubelton. Maar om mensen meer gelijke kansen te geven op de woningmarkt wil een groot deel van de politiek hiervan af.

Een ingreep met weinig effect, vreest Martin Hagedoorn van de Hypotheekshop. 'Afschaffen maakt geen verschil omdat het inmiddels zo is ingeburgerd dat ouders hun kinderen helpen.' Mensen gaan gewoon méér schenken, denkt hij. 'Mensen die een ton hebben liggen, kunnen ook wel 110.000 euro missen.'

Dikkere portemonnee
Ouders zetten bovendien steeds vaker hun overwaarde in om kinderen te helpen bij de aankoop van hun huis, bevestigen verschillende adviseurs. Ook de hoogte van het bedrag neemt toe. 'Een paar jaar terug ging het om schenkingen van 20.000 euro, nu zijn schenkingen van 50.000 of 100.000 de normaalste zaak van de wereld', zegt Hagedoorn.

Om de druk op de woningmarkt te verminderen, ziet hij meer in het realiseren van extra tijdelijke woningen. Verder helpt het als kantoorruimtes sneller naar woningen worden getransformeerd, zegt Michiel Meijer van Van Bruggen Adviesgroep. 'Zo koop je tijd voor het befaamde bouwen, bouwen, bouwen.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1633393495
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 11:00:06 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201668378
Steeds minder huizen te koop, jawel!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201668460
quote:
quote:
Nutteloos, vindt directeur Michiel Meijer van Van Bruggen Adviesgroep. 'Ouders die geld schenken aan hun kinderen blijven dit doen, ook als dat fiscaal wat minder aantrekkelijk is.'

Volgens Meijer is het één van de weinige manieren om hun kroost nog aan een huis te helpen. 'De extra belastingdruk nemen ze dan voor lief', vult Mark Hessel van De Hypotheker aan.

Een ingreep met weinig effect, vreest Martin Hagedoorn van de Hypotheekshop. 'Afschaffen maakt geen verschil omdat het inmiddels zo is ingeburgerd dat ouders hun kinderen helpen.' Mensen gaan gewoon méér schenken, denkt hij. 'Mensen die een ton hebben liggen, kunnen ook wel 110.000 euro missen.'
Dit is wel de meest gedegen onderbouwing die ik in tijden heb gezien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201669524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Steeds minder huizen te koop, jawel!
Dat er steeds minder huizen te koop staan komt voor een groot deel door de kortere doorlooptijd.
In het eerste kwartaal van dit jaar was er nog een forse toename van het aantal transacties ten opzichte van een jaar eerder. De laatste twee kwartalen is er wel sprake van een daling.

In 2020 werden meer woningen verkocht dan in 2018 en 2019 (235000 ten opzichte van elk 218000)

De eerste 2 kwartalen van dit jaar zijn 119000 woningen verkocht.

Tenzij de tweede helft wat betreft verkoopaantallen dramatisch verloopt, valt het nog wel mee met het het minder verkopen.

Maar ja, als 200000 huizen gemiddeld 6 maanden te koop staan dan is het aanbod op enig willekeurig meetmoment veel groter dan wanneer woningen maar een maand tekoop staan, maar het aantal jaarlijkse transacties gelijk is. Het jaarlijkse aantal transacties is een betere maat voor hoeveel woningen er zijn dan het aantal tekoop staande woningen op moment X.

Maar makelaarsclub NVM moet natuurlijk vooral laten denken dat zij het zelf ook zwaar heeft. "er staan weinig woningen tekoop, dus waar moet de makelaar van leven".
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 12:53:10 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201669548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat er steeds minder huizen te koop staan komt voor een groot deel door de kortere doorlooptijd.
In het eerste kwartaal van dit jaar was er nog een forse toename van het aantal transacties ten opzichte van een jaar eerder. De laatste twee kwartalen is er wel sprake van een daling.

In 2020 werden meer woningen verkocht dan in 2018 en 2019 (235000 ten opzichte van elk 218000)

De eerste 2 kwartalen van dit jaar zijn 119000 woningen verkocht.

Tenzij de tweede helft wat betreft verkoopaantallen dramatisch verloopt, valt het nog wel mee met het het minder verkopen.

Maar ja, als 200000 huizen gemiddeld 6 maanden te koop staan dan is het aanbod op enig willekeurig meetmoment veel groter dan wanneer woningen maar een maand tekoop staan, maar het aantal jaarlijkse transacties gelijk is. Het jaarlijkse aantal transacties is een betere maat voor hoeveel woningen er zijn dan het aantal tekoop staande woningen op moment X.

Maar makelaarsclub NVM moet natuurlijk vooral laten denken dat zij het zelf ook zwaar heeft. "er staan weinig woningen tekoop, dus waar moet de makelaar van leven".
Goochelen met statistek ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201669927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat er steeds minder huizen te koop staan komt voor een groot deel door de kortere doorlooptijd.
In het eerste kwartaal van dit jaar was er nog een forse toename van het aantal transacties ten opzichte van een jaar eerder. De laatste twee kwartalen is er wel sprake van een daling.

In 2020 werden meer woningen verkocht dan in 2018 en 2019 (235000 ten opzichte van elk 218000)

De eerste 2 kwartalen van dit jaar zijn 119000 woningen verkocht.

Tenzij de tweede helft wat betreft verkoopaantallen dramatisch verloopt, valt het nog wel mee met het het minder verkopen.

Maar ja, als 200000 huizen gemiddeld 6 maanden te koop staan dan is het aanbod op enig willekeurig meetmoment veel groter dan wanneer woningen maar een maand tekoop staan, maar het aantal jaarlijkse transacties gelijk is. Het jaarlijkse aantal transacties is een betere maat voor hoeveel woningen er zijn dan het aantal tekoop staande woningen op moment X.

Maar makelaarsclub NVM moet natuurlijk vooral laten denken dat zij het zelf ook zwaar heeft. "er staan weinig woningen tekoop, dus waar moet de makelaar van leven".
In een artikel van nu.nl staat inderdaad dat woningen (bestaande bouw) slechts 23 dagen te koop staat. Dus die korte doorlooptijd klopt wel inderdaad.

https://www.nu.nl/economi(...)gprijs-verkocht.html
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:49:30 #263
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201670020
Net gebeld door makelaar, blijkbaar hadden wat voorgangers afgehaakt en blijkbaar hebben we een huis gekocht vandaag? :')

Vanaf prijs was 287, uiteindelijk waren we met 305 aan de beurt. Taxatie verwacht ik eerlijk gezegd misschien zelfs wel hoger (hoekhuis, 108m2 in R'dam)

Blij natuurlijk, maar wtfbbq hoop regelen ineens. Komt nog bij dat we ons huurhuis tijdelijk uit moeten half november tot half januari ... kijken hoe we dat gaan regelen.
Dum de dum
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:21:49 #264
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201671618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:49 schreef Fe2O3 het volgende:
Net gebeld door makelaar, blijkbaar hadden wat voorgangers afgehaakt en blijkbaar hebben we een huis gekocht vandaag? :')

Vanaf prijs was 287, uiteindelijk waren we met 305 aan de beurt. Taxatie verwacht ik eerlijk gezegd misschien zelfs wel hoger (hoekhuis, 108m2 in R'dam)

Blij natuurlijk, maar wtfbbq hoop regelen ineens. Komt nog bij dat we ons huurhuis tijdelijk uit moeten half november tot half januari ... kijken hoe we dat gaan regelen.
Gefeliciteerd man!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201683606
twitter


Deze tips......Van die vastgoedmanager snap ik dat hij het zegt. Zou Robert Steenbergen het menen?

quote:
Geen keuken nodig
Robert Steenbergen geeft als tip mee: ga gemeenschappelijk bouwen en wonen, of ga kleiner wonen. Dat scheelt ook in de kosten. "Die jonge mensen: ze ontbijten buiten de deur, ze lunchen buiten de deur. Dus een keuken heb je bijna niet meer nodig. Ze komen alleen thuis om te slapen. Het kan allemaal best kleiner. In Japan en Hong Kong doen ze niet anders. Daar wonen ze ook op een paar vierkante meter en dat gaat ook goed. Misschien is dat een idee."

Niet kopen
Arnaud du Pont, vastgoedmanager bij Codabel tipt om niet te kopen. "Ik zou af willen van die dwangneurose dat je moet kopen. Waarom moet je kopen? Vandaag de dag zijn leenscooter heel populair, júist omdat je 'm niet koopt. Ik denk dat we er weer aardigheid in moet hebben om gewoon te huren. Dat is helemaal niet gek om te doen."
pi_201683674
twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:45:38 #267
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201683775
In Azie en Amerika heel gebruikelijk hoor. Al wel heel verschillend, in Azie eet ik gewoon gezond ontbijt en lunch op straat, in de VS is het toch vooral ' fast food ' buiten de deur.

Vooral in Azia is het relatief duur om woonruimte te hebben en idioot goedkoop om op straat te eten.

Aan de andere kant daar komt Oma ook weer thuis wonen ipv in een tehuis :D
Dum de dum
pi_201683956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:45 schreef Fe2O3 het volgende:
In Azie en Amerika heel gebruikelijk hoor. Al wel heel verschillend, in Azie eet ik gewoon gezond ontbijt en lunch op straat, in de VS is het toch vooral ' fast food ' buiten de deur.

Vooral in Azia is het relatief duur om woonruimte te hebben en idioot goedkoop om op straat te eten.

Aan de andere kant daar komt Oma ook weer thuis wonen ipv in een tehuis :D
Maar in beide landen kun je relatief veel goedkoper (en sneller) buiten de deur eten. Ik zou ook huren en buiten de deur eten, als ik voor 200 per maand kan huren, en voor 1-3euro een goede maaltijd heb (niet in de VS dus).
Maar een vastgoedmanager die panden verhuurt die advisteert te huren ipv te kopen. Tuurlijk, waarom zouden we die geloven?
pi_201685816
Wel mooi dat een vastgoedmanager aangeeft dat men niet moet kopen. Dan koopt hij het wel om maandelijks te verhuren voor 1000+ euro zeker. Dat is blijkbaar de toekomst.

Zou ik in ieder geval zorgen voor een goed pensioen. Anders vier je je 75e verjaardag onder een brug met een 35% Appie korting koekje omdat je de huur niet meer kan ophoesten
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201686232
Ik heb net een bod gedaan van zo'n 47K boven de vraagprijs... nu duimen of het genoeg is.
pi_201686739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:26 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]

Deze tips......Van die vastgoedmanager snap ik dat hij het zegt. Zou Robert Steenbergen het menen?
[..]

Aardigheid om te huren?

Als ik de huren, de buren en de huurhuizen zie, lopen de rillingen me al over de rug. Blij dat ik 34 jaar geleden heb gekocht.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201686852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:51 schreef Themeparktommy het volgende:
Ik heb net een bod gedaan van zo'n 47K boven de vraagprijs... nu duimen of het genoeg is.
Spannend
pi_201687062
Hi. Misschien ben ik dom maar heb een biedingsformulier voor mij op dit moment en vragen ze hier nou wat ik max van de bank kan lenen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:34:40 #274
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201687291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:23 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hi. Misschien ben ik dom maar heb een biedingsformulier voor mij op dit moment en vragen ze hier nou wat ik max van de bank kan lenen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ze vragen of je zelf geld gaat inbrengen en zo ja hoeveel je nog moet lenen naast dat bedrag.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201687860
Dat was voor ons de vraag waar we op 'gewonnen' hebben. Als je niet het volledige bedrag hoeft te lenen door bijv eigen geld of overwaarde ben je voor de koper een minder risicovollekeus..
pi_201688955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:26 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]

Deze tips......Van die vastgoedmanager snap ik dat hij het zegt. Zou Robert Steenbergen het menen?
[..]

Het idee van de leenscooter gaat ook gewoon niet op. Een leenscooter pak je omdat je hem kan laten staan en een ander vervoermiddel verder kan pakken.

Dat heb je net niet met een woning.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:11:55 #277
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201689191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:23 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hi. Misschien ben ik dom maar heb een biedingsformulier voor mij op dit moment en vragen ze hier nou wat ik max van de bank kan lenen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.

Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.
Dum de dum
pi_201689293
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.

Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.
Het ligt er aan hoeveel tijd je zelf hebt voor de verkoop. Anders heb je inderdaad gelijk.
pi_201690901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.

Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.
Particulieren kunnen het zéker wel wat schelen. Als je taxatiewaarde 3 ton is, ga je geen bod aannemen van iemand die zegt dat ie 350 bied en alles moet financieren. Dan weet je bij voorbaat dat het misloopt. Verder: zekerheid is geld waard. De verkopers van het huis waar wij net ingetrokken zijn, hadden een bod 15k boven dat van ons maar vanwege de zekerheid hebben wij het huis kunnen kopen. Het is héél vervelend om te wachten tot kopers de financiering rond hebben en dan na zes weken het huis weer in de markt te moeten zetten ….
pi_201691474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.

Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper.
Dan moet je er wel vanuit gaan dat mensen zo'n formulier eerlijk invullen. Zolang er voorbehoud van financiering wordt gemaakt heb je juridisch niets aan zo'n bedrag op een formuliertje
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:12:10 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201691638
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dan moet je er wel vanuit gaan dat mensen zo'n formulier eerlijk invullen. Zolang er voorbehoud van financiering wordt gemaakt heb je juridisch niets aan zo'n bedrag op een formuliertje
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.

Zie op rechtspraak.nl ook de legio voorbeelden van mensen die probeerden hiermee te frauderen en nu gewoon die 10% af mogen tikken zonder huis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201691639
Beetje jammer dat er geen zak te koop staat qua huizen.

Zou best een nieuw huis willen kopen. 2 verkopen zal wel geen enkel issue zijn, maar hoe dat hypotheektechnisch dan precies zit als je er nog 2 moet verkopen als je al een nieuwe wilt kopen weet ik niet. Werkt dat met 2 huizen hetzelfde als met 1 huis en dan voor een appel en een ei een overbruggingshypotheek of zitten er dan meer haken en ogen aan of gaat je max hypotheek dan omlaag?

Beide huizen hebben overwaarde.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201692586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.

Zie op rechtspraak.nl ook de legio voorbeelden van mensen die probeerden hiermee te frauderen en nu gewoon die 10% af mogen tikken zonder huis.
Aah goed punt, op die manier had ik er niet naar gekeken.
pi_201695227
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:34 schreef Serinde het volgende:

[..]
Particulieren kunnen het zéker wel wat schelen. Als je taxatiewaarde 3 ton is, ga je geen bod aannemen van iemand die zegt dat ie 350 bied en alles moet financieren. Dan weet je bij voorbaat dat het misloopt. Verder: zekerheid is geld waard. De verkopers van het huis waar wij net ingetrokken zijn, hadden een bod 15k boven dat van ons maar vanwege de zekerheid hebben wij het huis kunnen kopen. Het is héél vervelend om te wachten tot kopers de financiering rond hebben en dan na zes weken het huis weer in de markt te moeten zetten ….
Ok maar zekerheid op welk vlak? Hoe wisten ze dat jullie wel zekerheid konden bieden?
pi_201695241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.

Zie op rechtspraak.nl ook de legio voorbeelden van mensen die probeerden hiermee te frauderen en nu gewoon die 10% af mogen tikken zonder huis.
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂
pi_201695388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂
Je krijgt een hypotheek tot de max van de woningwaarde. Als de woning 300k waard is en iemand biedt 350k waarbij de 350k volledig gefinancieerd moet worden zal het dus mislukken omdat degene maar een hypotheek kan krijgen van 300k.

Die 50k zou hij dan uit eigen zak moeten betalen om het gat te overbruggen, maar als degene 50k aan eigen geld zou hebben dan had degene waarschijnlijk niet ervoor gekozen om die 350k volledig te laten financieren dmv een hypotheek.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:40:46 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201696435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂
Zou in dat geval gewoon de waarde van het bod invullen. Dan zit je in ieder geval aan de veilige kant.

Mocht je al weten dat je sowieso 20k zelf erin gaat stoppen dan vul je je bod - 20k in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201698996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:00 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Ok maar zekerheid op welk vlak? Hoe wisten ze dat jullie wel zekerheid konden bieden?
Wij hoefden 135k minder te financieren dan ons bod. Een bod onder voorbehoud van financiering van “bod minus 135” dus. De andere koper had een bod “volledig onder voorbehoud van financiering” gedaan. Daar gingen ze dus niet voor.

Volledig financieren had trouwens geen bank gedaan (taxatiewaarde zat zelfs onder ons bod)
Ik vermoed dat die kopers de implicatie van het volledige voorbehoud niet snapten. Want wie biedt nou zo hoog op een woning waarvan je wel weet (cq sterk kan vermoeden) dat de taxatiewaarde lager uit komt zonder eigen inbreng? Dat zou ik die mensen wel willen vragen maar ik weet natuurlijk niet wie het zijn :')
pi_201701520
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:12 schreef Serinde het volgende:

[..]
Wij hoefden 135k minder te financieren dan ons bod. Een bod onder voorbehoud van financiering van “bod minus 135” dus. De andere koper had een bod “volledig onder voorbehoud van financiering” gedaan. Daar gingen ze dus niet voor.

Volledig financieren had trouwens geen bank gedaan (taxatiewaarde zat zelfs onder ons bod)
Ik vermoed dat die kopers de implicatie van het volledige voorbehoud niet snapten. Want wie biedt nou zo hoog op een woning waarvan je wel weet (cq sterk kan vermoeden) dat de taxatiewaarde lager uit komt zonder eigen inbreng? Dat zou ik die mensen wel willen vragen maar ik weet natuurlijk niet wie het zijn :')
Ja ik snap het. Zijn jullie doorstromers trouwens? :)
pi_201701912
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Ja ik snap het. Zijn jullie doorstromers trouwens? :)
Ja. Zowel overwaarde als eigen geld. Dat laatste was ook makkelijk met overbrugging
pi_201702046
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:47 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ja. Zowel overwaarde als eigen geld. Dat laatste was ook makkelijk met overbrugging
Snap ik, als ik een doorstromer tegenover mij heb dan houdt het voor mij op denk ik. :D Heb ook eigen geld, maar ga geen ton erin gooien.

Maar het is wel een ‘slechtere’ buurt en 110m2. Gaan doorstromers niet meteen voor wat groters en een fijnere buurt? Hoop en denk ik :+

Zullen zien. Zie wel dat de verkopers er heel snel uit willen en met mijn huurwoning ben ik dan wel weer aantrekkelijker denk ik, aangezien ik flexibel ben.
pi_201702806
twitter
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:52:43 #293
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_201703034
Een algemeen vraagje.

In een dorp ( waar niet eens een winkel is ) staat een nieuwbouwplan te koop. Gedeelte huur/ gedeelte koop.
De koopwoningen gaan niet hard. De huur zijn wel allemaal al besproken.
Er staan nog 6 woningen te koop.

Stel ik koop 1 van die woningen om te verhuren. Het is nieuwbouw dus vrij op naam. Wat zijn dan de regels voor beleggers? ( aangezien een 2e woning kopen tegenwoordig 8% overdrachtsbelasting is ipv 2% ) .

Ik ken mensen die interesse hebben om te huren namelijk. En aangezien ik zo'n woning zou kunnen kopen van eigen geld is het misschien interessant als belegging.
pi_201703077
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:52 schreef egelhond het volgende:
Een algemeen vraagje.

In een dorp ( waar niet eens een winkel is ) staat een nieuwbouwplan te koop. Gedeelte huur/ gedeelte koop.
De koopwoningen gaan niet hard. De huur zijn wel allemaal al besproken.
Er staan nog 6 woningen te koop.

Stel ik koop 1 van die woningen om te verhuren. Het is nieuwbouw dus vrij op naam. Wat zijn dan de regels voor beleggers? ( aangezien een 2e woning kopen tegenwoordig 8% overdrachtsbelasting is ipv 2% ) .

Ik ken mensen die interesse hebben om te huren namelijk. En aangezien ik zo'n woning zou kunnen kopen van eigen geld is het misschien interessant als belegging.
Nou 8% overdrachtsbelasting. Maar vaak is uitgesloten dat je er als pandjesbaas een mag kopen. Dit kan je even uitzoeken bij de projectontwikkelaar
pi_201703839
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Snap ik, als ik een doorstromer tegenover mij heb dan houdt het voor mij op denk ik. :D Heb ook eigen geld, maar ga geen ton erin gooien.

Maar het is wel een ‘slechtere’ buurt en 110m2. Gaan doorstromers niet meteen voor wat groters en een fijnere buurt? Hoop en denk ik :+

Zullen zien. Zie wel dat de verkopers er heel snel uit willen en met mijn huurwoning ben ik dan wel weer aantrekkelijker denk ik, aangezien ik flexibel ben.
Waarom zou je geen ton in je hypotheek gooien? Beter dan op je rekening laten verpauperen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201708564
quote:
Waarom zou je geen ton in je hypotheek gooien? Beter dan op je rekening laten verpauperen
- Omdat je wel degelijk prima 4-5% rendement kan halen (incl laag risico!).

- Omdat die ton dan vast zit in stenen misschien?
pi_201709304
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:40 schreef dawigga het volgende:

[..]
- Omdat je wel degelijk prima 4-5% rendement kan halen (incl laag risico!).

- Omdat die ton dan vast zit in stenen misschien?
Puur gebaseerd op de te verwachten opbrengst heb je gelijk, maar wij hebben toch flink extra afgelost op onze hypotheek. Nou hadden wij een rente van boven de 3%, dus dan is al wat aantrekkelijker, maar hierdoor hebben we nog maar 480 euro hypotheek per maand inclusief aflossing.

Een ton in aandelen zit ook min of meer vast, want gedwongen verkopen is zelden op een goed moment, terwijl lagere woonlasten direct ingaan.
pi_201716289
Oh my god... mijn bod is geaccepteerd. :o
pi_201716396
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:23 schreef Themeparktommy het volgende:
Oh my god... mijn bod is geaccepteerd. :o
Gefelici ! Vertel meer als je wil, heb je overboden of niet, welke regio, etc 😀😀
pi_201718822
Ik vraag mij echt zo af of ik met of zonder voorbehoud van financiering moet bieden. Ik weet dat mocht het bod geaccepteerd worden, ik de financiering wel rondkrijg. Maar toch voelt het niet goed om zonder te bieden, ‘want je weet het nooit’ ofzo.
pi_201728778
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:23 schreef Themeparktommy het volgende:
Oh my god... mijn bod is geaccepteerd. :o
FML... krijg de lening waarschijnlijk niet rond... |:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')