abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201469404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ssst... Over een dikke maand zijn wij aan de beurt om alles wat we hebben 160 kilometer te verplaatsen.
Wij ook :@

Wij zijn toevallig niet samen, toch? Haha. We hebben sleuteloverdracht 27-10, de 28/29 willen we gebruiken om alles over te verhuizen en de (huur)woning die we overnemen goed achter te kunnen laten. In het weekend gaan we dan nog wat klusjes doen in het nieuwe huis, maar dat is echt minimaal want het is instapklaar.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201469970
Wij mogen begin november naar de notaris. Het nieuwe huis is zo goed als instapklaar, maar we maken geen haast. Eerste of tweede weekend december gaan we over. Ik huur een bakwagen en mijn schoonvader leent de bus van zijn werk.

De weekenden van november zullen we ongetwijfeld al richting nieuwe woning op en neer pendelen, want instapklaar betekent in dit geval dat we toch wel de muren zullen sausen. Het meeste is nu wit en wij houden wat meer van kleur. Tijdens die ritjes hang ik vast een volgeladen bagagewagentje achter de auto. Kan er alvast veel uit de schuur etc mee. En dozen met kleiner spul in de auto.
pi_201470160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:32 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]
Wat een dom stuk tekst.

Heel geratel over waarom huren niet dom is, want kopen is net zo risicovol. en ondertussen:

"Landewé is overigens een geval apart. Ze bezit twee appartementen, die ze verhuurt, maar heeft zelf geen eigen huis meer. Ze pendelt tussen haar vriend in het buitenland, om ‘remote te werken’ en het huis van haar vader. ‘Ik wil flexibel zijn totdat ik weet waar ik me wil settelen. Maar ik wil wel profiteren van vastgoed, vandaar die appartementen. Dat zou je als huurder ook kunnen doen."

Ook claimt ze dat je met een huurhuis geld opzij kan zetten, succes. Met een koophuis spaar je automatisch je hypotheek terug, dat kán bij een huurhuis niet. Daar gooi je elke maand 1300,- euro naar de verhuurder en met een beetje geluk verft ie af en toe de kozijnen.
Dat was inderdaad opmerkelijk. Snapte sowieso niet dat ze haar hebben gevraagd voor dit stuk.
pi_201475370
Is het goed als jr al bijna 24 uur wacht op een reactie van de makelaar over je bod? Deadline vanochtend 10:00 verstreken, ‘ binnen 24 uur hoor je van ons’, en nu nog steeds geen mail/telefoon. :')

Weet ook niet of ze diegene als laatste bellen, als eerste, en/of hoelang de verkopers erover mogen nadenken als er meerdere biedingen dichtbij elkaar liggen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 20:47:50 ]
pi_201475692
quote:
14s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is het goed als jr al bijna 24 uur wacht op een reactie van de makelaar over je bod? Deadline vanochtend 10:00 verstreken, ‘ binnen 24 uur hoor je van ons’, en nu nog steeds geen mail/telefoon. :')

Weet ook niet of ze diegene als laatste bellen, als eerste, en/of hoelang de verkopers erover mogen nadenken als er meerdere biedingen dichtbij elkaar liggen
Het is nog geen 12 uur na de sluiting. De verkoper moet de biedingen nog overwegen enz enz
pi_201475864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is nog geen 12 uur na de sluiting. De verkoper moet de biedingen nog overwegen enz enz
De vorige keer werd ik om 20:00 gebeld, ook om 10 uur die ochtend sloot die. Lijkt mij niet dat ze nu nog bellen bijvoorbeeld, tot morgen ochtend 08:00 ofzo.

Gister belde de makelaar wel met een vraag, maar ze zei toen wel dat we ‘ een fantastisch goed bod’ hadden uitgebracht..

De vraag was of we de inboedel wilde overnemen, of een gedeelte ervan. Besloten de gehele inboedel maar te doen ( want stel dat iemand anders dat ook doet met een lager bod dan ons, of een gedeelte)

Wellicht weegt het mee

Een voordeel; bij deze makelaar hebben we al eerder veboden, toen was het huis op hun site al aangepast naar ‘verkocht’, terwijl wij nog van niks wisten. Tot nu toe is het huis nog te koop :7
pi_201476892
Zo. Comin' to u live from the new crib! *O* *O*
pi_201477123
Laat de huizenprijzen maar 30% klappen... Lijkt me gezond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201477359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:30 schreef ludovico het volgende:
Als de rente stijgt zal dat ook wel gebeuren, maar met deze rente gaan de huizenprijzen niet klappen en zeker geen 30%.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201477394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:30 schreef ludovico het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Dan zijn er opeens veel meer kopers dan er aanbod is. Dan moeten verkopende partijen gaan loten ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201477437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als de rente stijgt zal dat ook wel gebeuren, maar met deze rente gaan de huizenprijzen niet klappen en zeker geen 30%.
Die rente kan dan ook ieder moment gaan stijgen. Maar die wordt beheerst... Nee de speculatiedrang van allerhande partijen die hun geld gaan terugtrekken en de bijbehorende margin calls...

Als de beleggers wegvallen zakken de huizenprijzen ook en als aandelen zakken dan ook andere investments.

30% kan zomaar, en rente is maar een van de triggers. Maar wel eentje die onontkoombaar is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201477451
Nou, helaas, wat we al hadden verwacht werd natuurlijk ook werkelijkheid; geen woning (nieuwbouw) toegewezen. We staan op de reservelijst, samen met zo'n 200 anderen :') . (Valt in vergelijking met sommige andere projecten nog best mee, zullen we maar zeggen :+ ) .

Zit nog te twijfelen of ik zaterdag nog even naar de makelaar van een ander project (totaal andere omgeving) reis. Kreeg bericht dat er dan informatiebrochures opgehaald konden worden. Het kan ook wel digitaal verstuurd worden, maar nouja, misschien is een gezicht laten zien wel goed... Ik weet nog niet zo goed of ik in die omgeving wil wonen, maar kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Iedereen verder succes met uitpakken van alle dozen!
pi_201477467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Dan zijn er opeens veel meer kopers dan er aanbod is. Dan moeten verkopende partijen gaan loten ofzo?
Dat zijn er nu ook al :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 september 2021 @ 22:49:25 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201477480
quote:
7s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Nou, helaas, wat we al hadden verwacht werd natuurlijk ook werkelijkheid; geen woning (nieuwbouw) toegewezen. We staan op de reservelijst, samen met zo'n 200 anderen :') . (Valt in vergelijking met sommige andere projecten nog best mee, zullen we maar zeggen :+ ) .

Zit nog te twijfelen of ik zaterdag nog even naar de makelaar van een ander project (totaal andere omgeving) reis. Kreeg bericht dat er dan informatiebrochures opgehaald konden worden. Het kan ook wel digitaal verstuurd worden, maar nouja, misschien is een gezicht laten zien wel goed... Ik weet nog niet zo goed of ik in die omgeving wil wonen, maar kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Iedereen verder succes met uitpakken van alle dozen!
Als in zo'n project huizen 100K onder de marktwaarde verloot worden dan krijg je dat als het ware cadeau. Dat is de moeite van een verhuizing wel waard.
The End Times are wild
pi_201477582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als in zo'n project huizen 100K onder de marktwaarde verloot worden dan krijg je dat als het ware cadeau. Dat is de moeite van een verhuizing wel waard.
Hm, ja, ik denk dat nieuwbouwprojecten vaak wel 'voordelig' zijn (met zo'n maffe biedingsoorlog bij bestaande huizen), maar ik wil eigenlijk wel de komende jaaaaren op een fijne plek wonen. En ik weet niet zo goed of ik op die locatie ga vinden wat ik zoek. Maar we hebben ook nog heel weinig info, dus het is sowieso wat moeilijk te beoordelen. Ik ga sowieso wel die brochures opvragen. Neig toch wel naar even op en neer met de auto; met een bezoekje aan zowel de makelaar als de locatie om eens even goed te neuzen hoe de omgeving eruit ziet natuurlijk :Y .
pi_201479379
Het huis waar ik het gister ober had staat als ‘ verkocht o.v’ op hun site. We hebben nog steeds geen telefoontje gehad over hoe en wat…

Vind het vrij slecht dat de site al is geupdated voor de mensen op de hoogte zijn gesteld
pi_201479573
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het huis waar ik het gister ober had staat als ‘ verkocht o.v’ op hun site. We hebben nog steeds geen telefoontje gehad over hoe en wat…

Vind het vrij slecht dat de site al is geupdated voor de mensen op de hoogte zijn gesteld
ja, dan is die wel weg ja. Jammer.

Toen ik ik februari een bod uitbracht, werd ik een week later gebeld. De makelaar peilde eerst mijn financiele situatie. Ik zei zoveel bullshit, zo van dat ik een brede kring heb, ondernemersfamilie die staan te springen om mij te helpen etc. Het is mij toen gewoon gelukt, maar niet in de trant van “gefeliciteerd”, maar gewoon, joa joa de verkoper gaat wss voor jou kiezen en volgens mij komt het goed. Een paar dagen later kwamen de papieren.
pi_201479890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan moet ik ook weer aan dit artikel denken: ‘Alle kraantjes moeten dicht’
quote:
Schoenmaker is er niet zo’n fan van om modellen die ‘in het verleden toevallig gelijk bleken te hebben’ op de huidige tijd te projecteren, maar hij onderschrijft de waarschuwing wel. De vraag is niet zozeer of er een correctie op de huizenprijzen komt, zegt hij, maar of we die daling zelf inzetten met goed beleid of dat we wachten op een crisis die het – ongecontroleerd – voor ons doet. ‘De verstandige keuze is om het zelf te doen, maar het lijkt een crash te worden. Dan zal het onbeheerst gebeuren en kan het de markt verder doen instorten. Veel mensen zullen daaronder lijden en dat mag je beleidsmakers kwalijk nemen.’
Een crash afwachten en zelf niets doen is een keuze. Zelf iets doen is ook een optie waar we voor kunnen kiezen. Toch lijken mensen dat nooit als optie te zien en dan maar te hopen op een ongecontroleerde crash door externe factoren.
pi_201479952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is exact wat wij hebben gedaan. Maar 60 dozen was nog steeds niet genoeg. 8)7 maar alles is hier. Nu slapen we tussen dozen want uitpakken nog nauwelijks aan begonnen.
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Niet dat we op korte termijn weer gaan verhuizen, maar ben gewoon benieuwd.
pi_201479988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat betaal je nou (ongeveer) aan zo'n verhuisbedrijf? Wij hebben mei j.l. alles zelf gedaan, maar dat zou ik het liefst nooooooit meer zelf doen _O-

Wij hebben 500 euro afgetikt en ze kwamen met 3 man _O_ Flexverhuizers punt nl
pi_201480092
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wij hebben 500 euro afgetikt en ze kwamen met 3 man _O_ Flexverhuizers punt nl
Dat kost ook geen drol dan, daar heb ik - ja oké, samen met wat vrienden - van 's ochtends (08:00uur) tot 's avonds laat voor lopen sjouwen, nota bene nog uit een flat zonder lift ook 8)7

Je had al je spullen nog wel? :D
pi_201480119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:18 schreef DjVero het volgende:

[..]

Wij hebben rond de ¤ 2.500 betaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201480121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:26 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat kost ook geen drol dan, daar heb ik - ja oké, samen met wat vrienden - van 's ochtends (08:00uur) tot 's avonds laat voor lopen sjouwen, nota bene nog uit een flat zonder lift ook 8)7

Je had al je spullen nog wel? :D
Ja waarom niet? Ik was er zelf bij, maar heb niks gesjouwd. Daar heb ik echt geen zin in bij verhuizen. Klussen etc laat ik ook doen, mij te vermoeiend.
pi_201480126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:57 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je beseft ook pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle kasten leeghaalt :Y
Ik kijk er niet naar uit. 4,5 jaar geleden kwamen mijn vriendin en ik hier in de UK aan met allebei een paar tassen bagage. Maar binnenkort (volgende week krijgen we een datum als het goed is) verhuizen hier. We hebben alleen al een kast die in een klein kamertje staat, en die kast moet uit elkaar, anders kan hij de kamer niet uit. Ook moet er nog een kas van 8x12ft uit elkaar, schoongemaakt en weer opgebouwd worden.
Gelukkig is het maar een half uurtje rijden naar nieuwe huis, dus hopelijk een weekje lang elke avond wat dozen meenemen en muren verven enzo, en dan in het weekend de rest in een of twee keer.
pi_201480128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben rond de ¤ 2.500 betaald.
Dan ben je behoorlijk afgezet :P Bij ons kwamen ze uit Breda met 3 man met een grote wagen. 2,5 uur later was alles al klaar :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')