abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_212891986
In de nyt een interresant stukje over huisvesting in Parijs en dat de overheid daar 25% van het huizenaanbod bezitten en in de sociale huur hebben zitten. Maar ook dat een vrouw met kind erg blij is met een 2 kamer appartement.

How Does Paris Stay Paris? By Pouring Billions Into Public Housing
pi_212921386
Vandaag had ik een bezichtiging voor een woning... En in de 15-20 minuten dat ik er was heb ik gewoon 4 andere stellen binnen gezien :{ Dat voelde toch wel even raar.
pi_212921437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:24 schreef Anton91 het volgende:
Vandaag had ik een bezichtiging voor een woning... En in de 15-20 minuten dat ik er was heb ik gewoon 4 andere stellen binnen gezien :{ Dat voelde toch wel even raar.
Efficient bezichtigen. Beeld je in dat je een makelaar 4 uur moest betalen voor 4 bezichtigingen. Is dit toch beter 😜
pi_212921632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Efficient bezichtigen. Beeld je in dat je een makelaar 4 uur moest betalen voor 4 bezichtigingen. Is dit toch beter 😜
Vanuit de makelaar snap ik het wel, als het een gewilde woning is verkoopt die toch wel. Maar ik had toch wel een ander beeld bij het doen van een bezichtiging. De eerste woning waar ik een bezichtiging heb gedaan daar was ik alleen, de tweede woning intotaal twee geïnteresseerden en bij deze dus intotaal met vijf. Ik hoop niet dat die trend zich zo doorzet of dat dit voorlopig mijn laatste bezichtiging zal zijn :9
pi_212921799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Vanuit de makelaar snap ik het wel, als het een gewilde woning is verkoopt die toch wel. Maar ik had toch wel een ander beeld bij het doen van een bezichtiging. De eerste woning waar ik een bezichtiging heb gedaan daar was ik alleen, de tweede woning intotaal twee geïnteresseerden en bij deze dus intotaal met vijf. Ik hoop niet dat die trend zich zo doorzet of dat dit voorlopig mijn laatste bezichtiging zal zijn :9
Je kan toch gewoon nog altijd rustig de tijd nemen om de woning?
pi_212923636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je kan toch gewoon nog altijd rustig de tijd nemen om de woning?
Om de woning kan wel, maar binnen voelt het voor mij toch wel vreemd om met andere stellen rond te lopen die uitgebreide plannen bespreken over hoe of wat ze willen doen. Anyway, tijd om een bod uit te brengen.
pi_212923687
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:24 schreef Anton91 het volgende:
Vandaag had ik een bezichtiging voor een woning... En in de 15-20 minuten dat ik er was heb ik gewoon 4 andere stellen binnen gezien :{ Dat voelde toch wel even raar.
Toen ik in 2019 een huis zocht was het al steeds meer de gewoonte om hele groepen tegelijk uit te nodigen (en nee, dit was geen open dag). Ik kan me mijn eerste bezichtiging toen nog herinneren: we stonden met 30 man in een kleine huiskamer, makelaar klimt de trap op en roept over de hoofden "U kunt het huis bekijken en gelijk ook een bod doen. We geven geen garantie, maar we gaan er voor om er met de eerste bieder uit te komen. Het is nu half tien, in principe zouden we begin van de middag een deal moeten hebben."
Enorm efficiënt, maar ik stond 3 minuten later al buiten. Als je minder tijd krijgt om na te denken over de aanschaf van een huis dan over het kopen van een brood in de supermarkt, ben ik weg.

Later trouwens, via een rustige bezichtiging van een half uur met makelaar, een huis 1 straat verderop gekocht bij hetzelfde makelaarskantoor. Het kon dus ook normaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212923765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toen ik in 2019 een huis zocht was het al steeds meer de gewoonte om hele groepen tegelijk uit te nodigen (en nee, dit was geen open dag). Ik kan me mijn eerste bezichtiging toen nog herinneren: we stonden met 30 man in een kleine huiskamer, makelaar klimt de trap op en roept over de hoofden "U kunt het huis bekijken en gelijk ook een bod doen. We geven geen garantie, maar we gaan er voor om er met de eerste bieder uit te komen. Het is nu half tien, in principe zouden we begin van de middag een deal moeten hebben."
Enorm efficiënt, maar ik stond 3 minuten later al buiten. Als je minder tijd krijgt om na te denken over de aanschaf van een huis dan over het kopen van een brood in de supermarkt, ben ik weg.

Later trouwens, via een rustige bezichtiging van een half uur met makelaar, een huis 1 straat verderop gekocht bij hetzelfde makelaarskantoor. Het kon dus ook normaal.
Ja kan mij goed voorstellen dat je daar niet heel erg warm van werd maar gelukkig is het alsnog gelukt. De dag voor de bezichtiging kreeg ik ook een e-mail dat de woning aangeboden word met een inschrijfprocedure waar je eenmalig een eindbod kunt uitbrengen en volgende week gaat de verkopende partij op dinsdag een keuze maken. De makelaar zei ook dat ze gister en vandaag bezichtigingen zouden hebben, mensen dan maandag de hypotheek adviseur konden zien/spreken om vervolgens voor dinsdag 15u een bod uit te brengen.
pi_212924221
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 07:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Om de woning kan wel, maar binnen voelt het voor mij toch wel vreemd om met andere stellen rond te lopen die uitgebreide plannen bespreken over hoe of wat ze willen doen. Anyway, tijd om een bod uit te brengen.
"Te bekijken"

Sorry zin niet afgemaakt.
pi_212954303
En we stijgen weer vrolijk door. Nog steeds wel benieuwd waar het naartoe gaat nu de rentes nog altijd vrij hoog staan. (Vergeleken met de laatste 10 jaar)

Sowieso nieuwe all time high-prijzen dit jaar.

https://www.rodi.nl/dijke(...)ip-in-huizenprijzen-
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_212954875
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En we stijgen weer vrolijk door. Nog steeds wel benieuwd waar het naartoe gaat nu de rentes nog altijd vrij hoog staan. (Vergeleken met de laatste 10 jaar)

Sowieso nieuwe all time high-prijzen dit jaar.

https://www.rodi.nl/dijke(...)ip-in-huizenprijzen-
Wat die BPD CEO al noemt in die link: er worden te weinig nieuwbouwhuizen opgeleverd in alle prijssectoren. Met als gevolg dat de doorstroming stokt. Voorlopig is er geen massale verkoopgolf te verwachten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212955400
Iemand een voorspelling wat er gebeurt wanneer de rente weer zakt? De verwachting is dat er dan meer huizen op de markt komen, maar ook meer kopers, dus stijging blijft voorlopig aanhouden?
Jesus saves but death prevails.
pi_212956405
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:23 schreef Shivo het volgende:
Iemand een voorspelling wat er gebeurt wanneer de rente weer zakt? De verwachting is dat er dan meer huizen op de markt komen, maar ook meer kopers, dus stijging blijft voorlopig aanhouden?
De voorspelling is nog meer stijgende huizenprijzen bij een dalende hypotheekrente. Daar is op dit moment niet tegenop te bouwen.

Het verschil tussen 4 procent en 2 procent hypotheekrente scheelt zo enorm in maandlasten dat het sowieso weer tot nog meer overbieden gaat leiden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_212962798
Bij mij in de buurt wordt alweer overboden. Misschien dat mensen die een huis willen kopen, rekenden op een hoger rentetarief, wat gelukkig mee blijkt te vallen.

Maargoed dan moet je het geld wel hebben.

Als de rentes weer gaan stijgen, stijgen de maandpremies weer met lagere huizenprijzen als gevolg. Maargoed, ik begreep dat het in bijv Duitsland niet zo hard gaat. Al moet je daar veel meer doen om een huis te bemachtigen, zo dien je daar altijd 10-205 geld mee te nemen. Dit las ik vd week:
https://www.nu.nl/economie/6306192/huizen-zijn-hier-ongekend-duur-maar-in-duitsland-dalen-prijzen-harder-dan-ooit.html
pi_212962830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 09:18 schreef skyv het volgende:
Bij mij in de buurt wordt alweer overboden. Misschien dat mensen die een huis willen kopen, rekenden op een hoger rentetarief, wat gelukkig mee blijkt te vallen.

Maargoed dan moet je het geld wel hebben.

Als de rentes weer gaan stijgen, stijgen de maandpremies weer met lagere huizenprijzen als gevolg. Maargoed, ik begreep dat het in bijv Duitsland niet zo hard gaat. Al moet je daar veel meer doen om een huis te bemachtigen, zo dien je daar altijd 10-205 geld mee te nemen. Dit las ik vd week:
https://www.nu.nl/economie/6306192/huizen-zijn-hier-ongekend-duur-maar-in-duitsland-dalen-prijzen-harder-dan-ooit.html
Opvallend, omdat juist in Duitsland ook wordt gewaarschuwd voor een enorm woningtekort: https://architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx?id=57604

quote:
De deskundigen stellen dat de vooruitzichten voor Duitsland slechter zijn dan voor andere Europese landen. Alleen in Zweden wordt een sterkere daling van het aantal opgeleverde woningen verwacht. “Nieuwbouw van woningen is in Duitsland vaak niet meer mogelijk, voornamelijk door de sterk gestegen bouw- en financieringskosten”, stelt bouwdeskundige Ludwig Dorffmeister. Volgens hem wordt er op het politieke vlak ook nog te weinig gedaan om de bouw aan te jagen.
Wat ook weer bewijst dat het klopt dat stikstof niet het probleem is in de huizenbouw in Nederland, het gaat puur om geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212963925
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk de kern. Het is een bewuste verkoopstrategie, met overbieden als logisch gevolg.
Dan is dus de vraag hoeveel er nou echt overboden is. Als een huis een waarde heeft van 500k, in de markt wordt gezet voor 475k, en er wordt 515k voor betaald, roept men dat er 40k is overboden.. maar is dat zo?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212963980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:12 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dan is dus de vraag hoeveel er nou echt overboden is. Als een huis een waarde heeft van 500k, in de markt wordt gezet voor 475k, en er wordt 515k voor betaald, roept men dat er 40k is overboden.. maar is dat zo?
Goeie vraag. Mijn idee zou dan zijn dat de waarde 515k is geweest. Waarde is wat de gek ervoor geeft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212964035
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Goeie vraag. Mijn idee zou dan zijn dat de waarde 515k is geweest. Waarde is wat de gek ervoor geeft.
Ja lastig. Als er 1 gek is die er 600k voor betaald, en de rest wil 550k betalen.. is de waarde dan 600k?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212964062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:23 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ja lastig. Als er 1 gek is die er 600k voor betaald, en de rest wil 550k betalen.. is de waarde dan 600k?
Zou het niet weten. Waarde is dus subjectief en tijdsafhankelijk. Wat is dan de waarde van een taxatie?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212964071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:27 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou het niet weten. Waarde is dus subjectief en tijdsafhankelijk. Wat is dan de waarde van een taxatie?
Tsja, zo'n taxatie is ook een wassen neus. Komt altijd het bedrag uit dat nodig is :')

Toevallig net meegemaakt, oude én nieuwe woning laten taxeren.. :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212964654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Tsja, zo'n taxatie is ook een wassen neus. Komt altijd het bedrag uit dat nodig is :')

Toevallig net meegemaakt, oude én nieuwe woning laten taxeren.. :')
Ja, die taxaties voor de hypotheek met bij het verzoek gelijk de benodigde prijs zijn echt onzinnig. Pure bezigheidstherapie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212965019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, die taxaties voor de hypotheek met bij het verzoek gelijk de benodigde prijs zijn echt onzinnig. Pure bezigheidstherapie.
Nee hoor we moeten de doorgeschoten bureacratische regeltjes aanhouden en hiermee dus ook mensen werk verschaffen. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')