abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221101832
Huizenprijzen stijgen dit jaar beperkt

Ontwikkeling huizenprijzen


Ontwikkeling hypotheekrente
  zondag 21 juni 2026 @ 07:42:31 #2
483584 incel
they/them
pi_221105801
Oke maar wat is je vraag precies?
pi_221106040
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:49 schreef miss_sly het volgende:
De verkoop van ons huis is goed gegaan. Binnen twee weken verkocht zonder voorbehouden en bouwtechnische keuring voor de vraagprijs.

Hypotheek en overbruggingshypotheek nieuwe huis ook goedgekeurd.

We are good to go!
Gefeliciteerd. Je huis staat er mooi op op Funda.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 09:43:26 #4
5428 crew  miss_sly
pi_221106081
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:29 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Je huis staat er mooi op op Funda.
Dank je wel!
Met het huis op zich zijn we ook nog steeds heel blij, alleen het staat op de verkeerde plek ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221106531
Zag dit topic in de AT en de afgelopen periode bij mij was ook redelijk beheerst door de woningmarkt.

Zelf zo'n anderhalf jaar op zoek geweest om nu als alleenstaande iets te kopen. Maar afgelopen week hypotheek getekend, dus eindelijk gelukt. Wel redelijk wat omzwervingen gemaakt en inmiddels alweer anderhalf jaar geleden terug gegaan naar mijn ouders vanuit samenwonen.

Gekeken naar eengezinswoning in het oosten van het land. Zelf wel hoger dan vraagprijs geboden, maar anderen gingen er verder overheen. Gingen allemaal voor wel 40-60k boven vraagprijs weg zo ongeveer. Merkte dus dat zo'n instapklare woning wel redelijk populair is. Dan een kluswoning/opknapper, maarja sommige moest net iets teveel werk en geld in dus die ook laten schieten. En ik kan zelf redelijk wat, maar ook niet alles dus dan word het nog wat duurder.

Nu een appartement gekocht, wat gedateerd was maar wel netjes. Denk zo'n 15 jaar oude, simpele keuken met vrijstaande apparatuur. Vloerbedekking in de slaapkamers, simpele meer huurwoning stijl badkamer en toilet. Allemaal prima, want de basis is netjes en heb nauwelijks overboden dus kan al het geld in vernieuwing steken.

Vraagprijs was 270, op advies van aankoopmakelaar de dag van de bezichtiging nog 272 geboden. Wat alsnog 10k onder mijn max hypotheek voor het energielabel was. Aankoopmakelaar zei "komt wel goed, ze taxeren dit sowieso op 275 waarschijnlijk hoger". De woning werd verkocht na overlijden en de familie wilde er vanaf, dus hij zei ze pakken waarschijnlijk het eerste redelijke bod. Volgende dag gebeld dat ze akkoord gingen.

Woning getaxeerd op 280, dus kan ook nog mooi 8 extra meenemen. Waarmee ik denk ik in deze tijd echt geluk heb gehad. Bij elke woning overboden en nu heb ik ineens onder budget gekocht en 8000 over. Dus dat gaat direct naar een nieuwe keuken.
pi_221107121
Ik lees even mee. Eind 2024 na scheiding een compleet uitgeleefd flatje van 50m2 gekocht via een bekende van familie. Haar zoon huurde het een tijdje en die had wat moeite met onderhouden van de woning. Kortgezegd, echt alles was kapot of bijna kapot. Hij douchte al een jaar bloedheet 'want kouder ging het niet' (moest gewoon nieuwe douchekraan op). De inductie deed het niet dus kookte al jaren op één pitje. Affijn gekocht voor de woz op voorwaarde dat ze niets hoeft schoon te maken. Prima. Flink aan verbouwd en nu is het leuk vanbinnen. Locatie is goed, vve is prima dus dat is mazzel.

Maar ik wil weg. Heb geen buitenruimte en het is hier altijd druk. Doordat ik kocht voor de woz + opgeknapt wel overwaarde maar pas 1,5 jaar geleden gekocht dus voelt beetje snel. En nieuwe woningen zijn ook zo weg.. Vriend is hier recent ingetrokken dus nu sparen en bedenken wat we willen. In januari toch eens naar hypotheekadviseur om te kijken wat er mogelijk is. Dus stiekem veel te vinden op funda maar vind het zo spannend!
pi_221107939
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:50 schreef Koettie het volgende:
Ik lees even mee. Eind 2024 na scheiding een compleet uitgeleefd flatje van 50m2 gekocht via een bekende van familie. Haar zoon huurde het een tijdje en die had wat moeite met onderhouden van de woning. Kortgezegd, echt alles was kapot of bijna kapot. Hij douchte al een jaar bloedheet 'want kouder ging het niet' (moest gewoon nieuwe douchekraan op). De inductie deed het niet dus kookte al jaren op één pitje. Affijn gekocht voor de woz op voorwaarde dat ze niets hoeft schoon te maken. Prima. Flink aan verbouwd en nu is het leuk vanbinnen. Locatie is goed, vve is prima dus dat is mazzel.

Maar ik wil weg. Heb geen buitenruimte en het is hier altijd druk. Doordat ik kocht voor de woz + opgeknapt wel overwaarde maar pas 1,5 jaar geleden gekocht dus voelt beetje snel. En nieuwe woningen zijn ook zo weg.. Vriend is hier recent ingetrokken dus nu sparen en bedenken wat we willen. In januari toch eens naar hypotheekadviseur om te kijken wat er mogelijk is. Dus stiekem veel te vinden op funda maar vind het zo spannend!
Succes ermee!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221108133
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:18 schreef Sapstengel het volgende:
Gekeken naar eengezinswoning in het oosten van het land. Zelf wel hoger dan vraagprijs geboden, maar anderen gingen er verder overheen. Gingen allemaal voor wel 40-60k boven vraagprijs weg zo ongeveer. Merkte dus dat zo'n instapklare woning wel redelijk populair is.

Vind het beangstigend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221108544
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Vind het beangstigend.
Ja is het ook wel. Als ik in mijn omgeving kijk naar eengezinswoningen. Buren van mijn ouders in Apeldoorn, vraagprijs 415 verkocht voor 450. Collega bood 6 ton op een vraagprijs van 540 in Lent, bleek alsnog overboden te zijn. Zelf zocht ik Almelo, Haaksbergen etc in Twente. Ook steeds 20-25 bovenop vraagprijs gedaan maarja iemand anders had nog wat meer.

Begreep van aankoopmakelaar hier en in Enschede wel dat dit echt een populair segment is, de gemiddelde eengezinswoning. Dus er is gewoon erg veel concurrentie. Wat ik wel snap, want als starters of jong gezin wil je die instapklare woning met tuin en een paar extra slaapkamers. En als je dan ook nog allebei een beetje spaargeld hebt, dan gooi je er wel wat tegenaan.

Appartementen schijnt veel minder te zijn. Aankoopmakelaar zei her en der wel uitschieters, alleen ook genoeg waar "maar" 5-10k werd overboden. Of gewoon zelfs voor de vraagprijs weggingen. Dus uiteindelijk dan maar die keuze gemaakt. Moet toch ergens weer instappen, dan ga ik in de toekomst wel verder kijken als ik hier wat overwaarde pak door zelf te verbouwen en nog een verduurzaming vanuit de VVE.
pi_221109007
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:46 schreef Sapstengel het volgende:
Als ik in mijn omgeving kijk naar eengezinswoningen. Buren van mijn ouders in Apeldoorn, vraagprijs 415 verkocht voor 450.
Overigens is 415000 voor een eengezinswoning in Apeldoorn, wel een aantrekkelijk instapmodel.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-06-2026 15:23:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 21 juni 2026 @ 15:53:18 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221109616
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja is het ook wel. Als ik in mijn omgeving kijk naar eengezinswoningen. Buren van mijn ouders in Apeldoorn, vraagprijs 415 verkocht voor 450. Collega bood 6 ton op een vraagprijs van 540 in Lent, bleek alsnog overboden te zijn. Zelf zocht ik Almelo, Haaksbergen etc in Twente. Ook steeds 20-25 bovenop vraagprijs gedaan maarja iemand anders had nog wat meer.

Begreep van aankoopmakelaar hier en in Enschede wel dat dit echt een populair segment is, de gemiddelde eengezinswoning. Dus er is gewoon erg veel concurrentie. Wat ik wel snap, want als starters of jong gezin wil je die instapklare woning met tuin en een paar extra slaapkamers. En als je dan ook nog allebei een beetje spaargeld hebt, dan gooi je er wel wat tegenaan.

Appartementen schijnt veel minder te zijn. Aankoopmakelaar zei her en der wel uitschieters, alleen ook genoeg waar "maar" 5-10k werd overboden. Of gewoon zelfs voor de vraagprijs weggingen. Dus uiteindelijk dan maar die keuze gemaakt. Moet toch ergens weer instappen, dan ga ik in de toekomst wel verder kijken als ik hier wat overwaarde pak door zelf te verbouwen en nog een verduurzaming vanuit de VVE.
Een groot tekort aan betaalbare gezinswoningen, en een aanzienlijke groep geïnteresseerden wil een gezin starten en niet jaren wachten, dat zal er allicht mee te maken hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221109765
quote:
16s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Een groot tekort aan betaalbare gezinswoningen, en een aanzienlijke groep geïnteresseerden wil een gezin starten en niet jaren wachten, dat zal er allicht mee te maken hebben.
Ja sowieso, maarja voor mij dan een makkelijke keuze om niet in diezelfde vijver te gaan vissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')