De dalende bouwrente?quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het jaagt de prijzen aan igg.
Het is niet het enige probleem, maar wel 'n probleem. Elk jaar 75k erbij (en dat is dan pas als je "grip"quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:10 schreef laziness het volgende:
Migratie is niet hét probleem van de woningmarkt: 'Dat is onzin' https://www.nu.nl/economi(...)kt-dat-is-onzin.html
De dalende hypotheek rentequote:
misschien moeten we weer bejaardenhuizen gaan bouwen zodat de doorstroming weer op gang komtquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De dalende hypotheek rente
Ja, behalve dat degenen die er voor in aanmerking komen te beroerd zijn om te betalen wat het kost, en voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien moeten we weer bejaardenhuizen gaan bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt
met autonome zorgrobots
worden wel weer gebouwd in Rotterdam men noemt ze nu thuisplusflats, iedere flat heeft een eigen thuishulporganisatie uit economische overwegingenquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, behalve dat degenen die er voor in aanmerking komen te beroerd zijn om te betalen wat het kost, en voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.
Vroeger zaten rijke bejaarden ook niet in het bejaardentehuis, maar met al die overwaarde valt een groot deel van de boomers nu wel in de categorie die een forse eigen bijdrage zal moeten betalen voor een bejaardentehuis, en dus gaan ze daar niet naartoe.
En uiteraard net een bericht dat de rente per 15 oktober van 1.95% naar 1.75% gaat 😂🤔😐quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Los van het gegeven dat je geld dan in het buitenland staat en erftechnisch onder de daar geldende erfbelasting kan vallen, krijg ik bij de Rabobank momenteel meer op de Tijdslotsparen rekening (1,95% op dit moment).
Het addertje is alleen dat ik 3 maanden vantevoren een opname moet aankondigen.
Maar goed ik ben aan het sparen voor een reis als mijn jongste 18 wordt, en die wordt volgende maand 15, dus die 3 maanden vantevoren zal wel lukken
Qua deposito's heeft CentraalBeheer ook aardige rentes voor de langere termijn (3% voor 10 jaar vast).
Ik snap dat sparen niet zo, de inflatie is al hoger.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En uiteraard net een bericht dat de rente per 15 oktober van 1.95% naar 1.75% gaat 😂🤔😐
Oh geldt dat ook als sparen? Ik dacht dat dat meer het aanhouden van een buffer was en niet om het rendement ging.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom snap je sparen niet? Als je op relatief korte termijn geld nodig hebt voor iets is sparen gewoon zinvol.
Okay, dus als ik in november 2028 ¤ 5.000 nodig heb dan tover ik dat uit m'n hoge hoed?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap dat sparen niet zo, de inflatie is al hoger.
Als we het over wonen en hypotheken gaat (dacht dat dat het topiconderwerp ook is), is een hypotheek afsluiten, veel zinvoller.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom snap je sparen niet? Als je op relatief korte termijn geld nodig hebt voor iets is sparen gewoon zinvol.
Oh interessant, vandaar. Ik noem dat sparen ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh geldt dat ook als sparen? Ik dacht dat dat meer het aanhouden van een buffer was en niet om het rendement ging.
Die buffer moet je natuurlijk wel eerst bij elkaar sparen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh geldt dat ook als sparen? Ik dacht dat dat meer het aanhouden van een buffer was en niet om het rendement ging.
Sparen als belegging.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus als ik in november 2028 ¤ 5.000 nodig heb dan tover ik dat uit m'n hoge hoed?
Verkoop ik in oktober 2028 het huis?
Of wat?
Ja prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh interessant, vandaar. Ik noem dat sparen ja.![]()
40 jaar geleden kostte een wasmachine een half modaal netto maandlloonquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Als we het over wonen en hypotheken gaat (dacht dat dat het topiconderwerp ook is), is een hypotheek afsluiten, veel zinvoller.
Behalve de kapotte wasmachine dan .....
O klopt helemaal. Maar het was me om dat eeuwige "sparen voor de kapotte wasmachine .... " voor te zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
40 jaar geleden kostte een wasmachine een half modaal netto maandlloon
wie niu nog zeurt over de kosten van een wasmachine die kletst onzin
van 1980 kocht je een Bosch van 900 gulden, na 2000 een samsung van 500 euro, nu een 5 sterren rating ding voor 300 euro
Ik repareer geen wasmachine, stofzuiger ook niet , ook geen drogerquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:21 schreef blomke het volgende:
[..]
O klopt helemaal. Maar het was me om dat eeuwige "sparen voor de kapotte wasmachine .... " voor te zijn.
Overigens; een goede wasmachine herken je aan de reparatiemogelijkheden.
Je kan het laten repareren in een Repair Cafe?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik repareer geen wasmachine, stofzuiger ook niet , ook geen droger
zie je mij ( 73 ) al lopen sjoiuwen met met me wasmachine??\quote:Op woensdag 8 oktober 2025 08:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan het laten repareren in een Repair Cafe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |