quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, mijn ouders hebben tot hun dood in de starterswoning gewoond.
Ik snap dat doorstromen niet zo.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mijn ouders ook!
Wel een vrijstaande woning van 200m2 die ze destijds zelf hebben laten bouwen op een kavel. Maar ze wonen er nog steeds!
De mijne ook. Een jaren '50 tussenwoning in een gribusbuurt (nou dan) met 110m2 BVO op 140m2 perceel en armoedige keuken & douchecel. 64 jaar in "gewoond".quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mijn ouders ook, behalve dat ze nog niet dood zijn maar al wel 50 jaar in hun eerste koopwoning.
Nee, dan had je beter voor dat geld een woning in een dorp kunnen kopen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je wel een eerste woning kunnen kopen waar je ook met kinderen kunt blijven wonen, als je eerste koopwoning een 2-kamer appartement is gaat dat m niet worden.
Planeconomie, maar privaat kon het niet uit en wilde men het geld er niet aan uitgeven.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De overheid heeft al bijna een eeuw te maken met tekorten op de woningmarkt, het is voor de overheid meer dan voor de private sector een taak om daarin te voorzien, de private sector is gebaat bij krapte, de overheid zou dat niet moeten zijn.
Het is bizar dat ze aannemers failliet hebben laten gaan in een tijd dat er juist goedkoop gebouwd kon worden, en het permanente woningtekort in NL wat ingelopen kon worden.
Beter nu bouwen want die gekte wordt alleen maar ergerquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vorige gebouw had veel meer beton (twee verdiepingen zijn volledig van massief beton, gaaat alleen een goederenlift door.) en dat mag niet meer vanwege de CO2
Het oude gebouw zwabbert ook behoorlijk dus we hoopten op minder trillingen maar het worden er dus meer.
Waar is dat dan?quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:28 schreef alpeko het volgende:
Vorige week zelf verhuisd. Mijn 3e woning. Steeds 10 jaar gewoond in een huis. Vrijdag de overdracht van de oude woning. Verkoop ging vlot maar nu in de oude wijk blijft er toch een woning al 2 maanden niet verkocht en die zijn gaan zakken in de prijs. In onze woonplaats is de gekte echt wel weg dit jaar.
West-Brabant en dan niet Breda waar ik bizarre prijzen tegenkomquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Ik merk bij ons dat verkopers gewoon verwend zijn.
Vrienden van ons zijn bezig met de verkoop. Hebben het zelf gekocht in 2014 voor ~300k (tienduizenden euro's onder de vraagprijs). Keuken/badkamer 30 jaar oud.
Krijgen nu 3-4 biedingen binnen van 580-610k en dan valt het ze tegen omdat ze 630k hadden verwacht. Tja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |