Het idee van de leenscooter gaat ook gewoon niet op. Een leenscooter pak je omdat je hem kan laten staan en een ander vervoermiddel verder kan pakken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:26 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Deze tips......Van die vastgoedmanager snap ik dat hij het zegt. Zou Robert Steenbergen het menen?
[..]
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:23 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hi. Misschien ben ik dom maar heb een biedingsformulier voor mij op dit moment en vragen ze hier nou wat ik max van de bank kan lenen?Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.Dum de dum
Het ligt er aan hoeveel tijd je zelf hebt voor de verkoop. Anders heb je inderdaad gelijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.
Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.
Particulieren kunnen het zéker wel wat schelen. Als je taxatiewaarde 3 ton is, ga je geen bod aannemen van iemand die zegt dat ie 350 bied en alles moet financieren. Dan weet je bij voorbaat dat het misloopt. Verder: zekerheid is geld waard. De verkopers van het huis waar wij net ingetrokken zijn, hadden een bod 15k boven dat van ons maar vanwege de zekerheid hebben wij het huis kunnen kopen. Het is héél vervelend om te wachten tot kopers de financiering rond hebben en dan na zes weken het huis weer in de markt te moeten zetten ….quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Iemand met meer 'eigen geld' krijgt gemakkelijker een lagere hypotheek voor een object dat meer waard is dan de hypotheek.
Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper. Als particulier kant het volgens mij geen fuck schelen waar de poen vandaan komt en neem je gewoon het hoogste idiote overbieden bod aan, zeker in deze tijd. Krijgen ze het niet rond dan pak je de 1a hoogste. Enzovoorts.
Dan moet je er wel vanuit gaan dat mensen zo'n formulier eerlijk invullen. Zolang er voorbehoud van financiering wordt gemaakt heb je juridisch niets aan zo'n bedrag op een formuliertjequote:Op vrijdag 8 oktober 2021 23:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ze verkopen een huis van 400.000, - , met taxatie op 300.000 aan liever iemand die maar 200.000 hoeft te financieren dan aan iemand die 300.000 moet financieren. 'Ze' is dan vaker een zakelijke verkoper.
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dan moet je er wel vanuit gaan dat mensen zo'n formulier eerlijk invullen. Zolang er voorbehoud van financiering wordt gemaakt heb je juridisch niets aan zo'n bedrag op een formuliertje
Aah goed punt, op die manier had ik er niet naar gekeken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.
Zie op rechtspraak.nl ook de legio voorbeelden van mensen die probeerden hiermee te frauderen en nu gewoon die 10% af mogen tikken zonder huis.
Ok maar zekerheid op welk vlak? Hoe wisten ze dat jullie wel zekerheid konden bieden?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 08:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Particulieren kunnen het zéker wel wat schelen. Als je taxatiewaarde 3 ton is, ga je geen bod aannemen van iemand die zegt dat ie 350 bied en alles moet financieren. Dan weet je bij voorbaat dat het misloopt. Verder: zekerheid is geld waard. De verkopers van het huis waar wij net ingetrokken zijn, hadden een bod 15k boven dat van ons maar vanwege de zekerheid hebben wij het huis kunnen kopen. Het is héél vervelend om te wachten tot kopers de financiering rond hebben en dan na zes weken het huis weer in de markt te moeten zetten ….
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ze moeten aantonen dat ze geen financiering krijgen voor het bedrag op het papiertje. Hoe lager dat bedrag hoe moeilijker dat is.
Zie op rechtspraak.nl ook de legio voorbeelden van mensen die probeerden hiermee te frauderen en nu gewoon die 10% af mogen tikken zonder huis.
Je krijgt een hypotheek tot de max van de woningwaarde. Als de woning 300k waard is en iemand biedt 350k waarbij de 350k volledig gefinancieerd moet worden zal het dus mislukken omdat degene maar een hypotheek kan krijgen van 300k.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂
Zou in dat geval gewoon de waarde van het bod invullen. Dan zit je in ieder geval aan de veilige kant.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, want ik weet bij het uitbrengen van mijn bod niet wat de taxatiewaarde gaat zijn en dus ook niet wat ik zelf moet financieren. Of snap ik het nu nog steeds niet? 😂
Wij hoefden 135k minder te financieren dan ons bod. Een bod onder voorbehoud van financiering van “bod minus 135” dus. De andere koper had een bod “volledig onder voorbehoud van financiering” gedaan. Daar gingen ze dus niet voor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:00 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ok maar zekerheid op welk vlak? Hoe wisten ze dat jullie wel zekerheid konden bieden?
Ja ik snap het. Zijn jullie doorstromers trouwens?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wij hoefden 135k minder te financieren dan ons bod. Een bod onder voorbehoud van financiering van “bod minus 135” dus. De andere koper had een bod “volledig onder voorbehoud van financiering” gedaan. Daar gingen ze dus niet voor.
Volledig financieren had trouwens geen bank gedaan (taxatiewaarde zat zelfs onder ons bod)
Ik vermoed dat die kopers de implicatie van het volledige voorbehoud niet snapten. Want wie biedt nou zo hoog op een woning waarvan je wel weet (cq sterk kan vermoeden) dat de taxatiewaarde lager uit komt zonder eigen inbreng? Dat zou ik die mensen wel willen vragen maar ik weet natuurlijk niet wie het zijn
Ja. Zowel overwaarde als eigen geld. Dat laatste was ook makkelijk met overbruggingquote:Op zondag 10 oktober 2021 09:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Zijn jullie doorstromers trouwens?
Snap ik, als ik een doorstromer tegenover mij heb dan houdt het voor mij op denk ik.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:47 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ja. Zowel overwaarde als eigen geld. Dat laatste was ook makkelijk met overbrugging
Nou 8% overdrachtsbelasting. Maar vaak is uitgesloten dat je er als pandjesbaas een mag kopen. Dit kan je even uitzoeken bij de projectontwikkelaarquote:Op zondag 10 oktober 2021 12:52 schreef egelhond het volgende:
Een algemeen vraagje.
In een dorp ( waar niet eens een winkel is ) staat een nieuwbouwplan te koop. Gedeelte huur/ gedeelte koop.
De koopwoningen gaan niet hard. De huur zijn wel allemaal al besproken.
Er staan nog 6 woningen te koop.
Stel ik koop 1 van die woningen om te verhuren. Het is nieuwbouw dus vrij op naam. Wat zijn dan de regels voor beleggers? ( aangezien een 2e woning kopen tegenwoordig 8% overdrachtsbelasting is ipv 2% ) .
Ik ken mensen die interesse hebben om te huren namelijk. En aangezien ik zo'n woning zou kunnen kopen van eigen geld is het misschien interessant als belegging.
Waarom zou je geen ton in je hypotheek gooien? Beter dan op je rekening laten verpauperenquote:Op zondag 10 oktober 2021 11:02 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Snap ik, als ik een doorstromer tegenover mij heb dan houdt het voor mij op denk ik.Heb ook eigen geld, maar ga geen ton erin gooien.
Maar het is wel een ‘slechtere’ buurt en 110m2. Gaan doorstromers niet meteen voor wat groters en een fijnere buurt? Hoop en denk ik![]()
Zullen zien. Zie wel dat de verkopers er heel snel uit willen en met mijn huurwoning ben ik dan wel weer aantrekkelijker denk ik, aangezien ik flexibel ben.
- Omdat je wel degelijk prima 4-5% rendement kan halen (incl laag risico!).quote:Waarom zou je geen ton in je hypotheek gooien? Beter dan op je rekening laten verpauperen
Puur gebaseerd op de te verwachten opbrengst heb je gelijk, maar wij hebben toch flink extra afgelost op onze hypotheek. Nou hadden wij een rente van boven de 3%, dus dan is al wat aantrekkelijker, maar hierdoor hebben we nog maar 480 euro hypotheek per maand inclusief aflossing.quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:40 schreef dawigga het volgende:
[..]
- Omdat je wel degelijk prima 4-5% rendement kan halen (incl laag risico!).
- Omdat die ton dan vast zit in stenen misschien?
Gefelici ! Vertel meer als je wil, heb je overboden of niet, welke regio, etc 😀😀quote:Op maandag 11 oktober 2021 14:23 schreef Themeparktommy het volgende:
Oh my god... mijn bod is geaccepteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |