Bij de eerste bocht ja, de bocht die Lewis beter had moeten verdedigen zodat Max niet naast hem zit bij de 2e bocht die volgt.quote:Op maandag 13 september 2021 18:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat een BS. Norris zat ervoor toen ze de bocht ingingen.
[ afbeelding ]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.quote:Op maandag 13 september 2021 18:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bij de eerste bocht ja, de bocht die Lewis beter had moeten verdedigen zodat Max niet naast hem zit bij de 2e bocht die volgt.
Bij die tweede bocht is de situatie identiek maar stuurt Lewis dus gewoon in waardoor boem bats kleng beide naast de baan staan.
Na elke pitstop neemt vanaf nu iedere coureur een rode loper mee.quote:Op maandag 13 september 2021 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel unfair ja, dat Lewis zijn auto ervoor gooit bij het uitrijden van de pits. Verstappen had dus moeten liften, of aan de rechterkant moeten gaan zitten.
dat is 't punt niet. het is een trieste block poging, Lulu kan niet beweren dat Verstappen er 'zomaar' naast zat.quote:Op maandag 13 september 2021 18:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Na elke pitstop neemt vanaf nu iedere coureur een rode loper mee.
Dat deed hij dus juist wel verkeerd. Hij had hem veel minder ruimte kunnen geven zodat Verstappen hem er in bocht twee niet tussen had kunnen wringen.quote:Op maandag 13 september 2021 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.
MissedApex ziet Herbert en ik geloof ook Hill net als Hamilton 'haters'. Dus je kan de verbazing van MA voorstellenquote:Op maandag 13 september 2021 16:00 schreef opreis het volgende:
Ik kijk net de Race analysis van Sky en als je Damon Hill en Herbert doen niet onder voor Coronel, ondanks dat ze een veel globaler platform hebben.
Nog zo'n Barcelona '16 kijker.quote:Op maandag 13 september 2021 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel unfair ja, dat Lewis zijn auto ervoor gooit bij het uitrijden van de pits. Verstappen had dus moeten liften, of aan de rechterkant moeten gaan zitten.
Geen idee wat MissedApex is. Gezien zij Herbert en Hill Lulu haters vinden is dat maar goed ook geloof ik.quote:Op maandag 13 september 2021 19:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
MissedApex ziet Herbert en ik geloof ook Hill net als Hamilton 'haters'. Dus je kan de verbazing van MA voorstellen
Ja, die twee zijn volledig op de Hamilton bandwagon volgens mij.quote:Op maandag 13 september 2021 19:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Geen idee wat MissedApex is. Gezien zij Herbert en Hill Lulu haters vinden is dat maar goed ook geloof ik.
Heeft gelukkig hier niemand last vanquote:Op maandag 13 september 2021 19:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, die twee zijn volledig op de Hamilton bandwagon volgens mij.
Er naast en daarna meteen mooie gevecht puur op vermogenquote:Op maandag 13 september 2021 20:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik begrijp bij nader inzien niet waarom Hamilton de apex van bocht twee mag pakken terwijl er iemand gedeeltelijk naast hem zit.
Verstappen werd de crash in Silverstone gedeeltelijk aangerekend omdat hij Hamilton onvoldoende ruimte zou hebben gelaten.
Wat is hier het verschil?
Dat Verstappen, die de bully van het schoolplein is, eens een keer een klap terug verdient. Helemaal prima.
Dus wat doet hij hier fout?
Ik ben wel benieuwd waar zijn auto terecht zou zijn gekomen als hamilton wel veel meer ruimte zou hebben gelaten
Geen idee maar de voorvleugel van Max zou hypothetisch vóór die van Lewis over de meet gaanquote:Op maandag 13 september 2021 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel nou hè, heel absurd, maar stel dat de auto van Max bovenop de Mercedes had blijven zitten en Lewis reed de race uit. Wie had er dan gewonnen?
Want na Silverstone was er ook geen geklaag op de stewards?quote:Op maandag 13 september 2021 20:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet waarom de stewards nu niet meteen worden geloofd.
Verstappen is Nederlands en Hamilton is Britts. Dat is voor veel mensen het verschil in perceptie.quote:Op maandag 13 september 2021 20:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik begrijp bij nader inzien niet waarom Hamilton de apex van bocht twee mag pakken terwijl er iemand gedeeltelijk naast hem zit.
Verstappen werd de crash in Silverstone gedeeltelijk aangerekend omdat hij Hamilton onvoldoende ruimte zou hebben gelaten.
Wat is hier het verschil?
Dat Verstappen, die de bully van het schoolplein is, eens een keer een klap terug verdient. Helemaal prima.
Dus wat doet hij hier fout?
Ik ben wel benieuwd waar zijn auto terecht zou zijn gekomen als hamilton wel veel meer ruimte zou hebben gelaten
Simpel. Omdat Norris meteen na de start, op exact dezelfde plek in exact dezelfde positie zat als Max en Hamilton toen wel de 2de bocht ruimer nam. Hamilton stuurde met opzet in, omdat hij Max wilde blocken.quote:Op maandag 13 september 2021 20:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet waarom de stewards nu niet meteen worden geloofd.
Je mocht niet twijfelen aan de schuld van Hamilton. Men klaagde over de straf.quote:Op maandag 13 september 2021 20:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Want na Silverstone was er ook geen geklaag op de stewards?
Die is heel kort:quote:Op maandag 13 september 2021 20:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is er al een flow chart hoe ik over Max en Lewis moet denken?
quote:Op maandag 13 september 2021 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die is heel kort:
1) Max heeft altijd gelijk.
2) Indien Max ongelijk heeft, zie 1).
quote:Op zondag 12 september 2021 15:43 zei Max Verstappen het volgende:
“This is what happens when you don’t leave space”
Ja, het komt erg huichelachtig over.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
Ja, die gaat vol de slachtofferrol in.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
Motorsport.com laat nog een quote weg.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
quote:Ik denk dat het een belangrijk precedent is voor de veiligheid van de coureurs dat er strikte regels zijn. Dit gaat door totdat we geleerd hebben van de scenario's op de baan en ik heb geen geschiedenis met dit soort incidenten.
Daar was dan ook geen twijfel over mogelijk.quote:Op maandag 13 september 2021 21:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je mocht niet twijfelen aan de schuld van Hamilton. Men klaagde over de straf.
Ik kan deze post geen duim gevenquote:Op maandag 13 september 2021 21:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar was dan ook geen twijfel over mogelijk.
Maar da tis er omdat hij omgeven is met ja-knikkers..quote:Op maandag 13 september 2021 21:36 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorsport.com laat nog een quote weg.
https://racingnews365.nl/(...)traf-voor-verstappen
[..]
Je kunt van alles zeggen over Silverstone en Monza, maar die man is echt niet goed in zijn bovenkamer. Het is niet eens een act, hij gelooft het echt.
Vanaf nu?quote:Op maandag 13 september 2021 22:13 schreef Zorro het volgende:
Vanaf nu gaat Max in alle gevallen keihard de deur dichtgooien als Hamilmans er niet 100% naast zit.
Want dat mag volgens de stewards.
Bij normale inhaalacties ja. Wat ik bedoel is dat de stewards nu eigenlijk zeggen dat je iemand altijd van de baan mag drukken zolang hij er niet 100% naast zit.quote:Op maandag 13 september 2021 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vanaf nu?
Wanneer heeft Max dat niet gedaan?
Wel fijn dat er geen enkele twijfel meer bestaat dat eerste ronde Barcelona, Imola en Monza chicane acties van Verstappen legaal zijn.quote:Op maandag 13 september 2021 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vanaf nu?
Wanneer heeft Max dat niet gedaan?
Hij is narcistisch genoeg om te zeggen dat hij de grootste zelfspot ter wereld heeftquote:Op maandag 13 september 2021 22:56 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hamilton over zelfspot bezit.
PR is hij wel goed inquote:Op maandag 13 september 2021 22:56 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hamilton over zelfspot bezit.
Lewis deed alles verkeerd wat hij verkeerd kon doen uit tactisch oogpunt. Volgens de regels niet, maar dit was een buitengewoon amateuristische actie van hem.quote:Op maandag 13 september 2021 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.
Dit is wel het meest irritante aan zo'n incident: het getrek van de media om maar zoveel mogelijk mensen over de rooie te krijgen (met als doel om zoveel mogelijk clicks te scoren). Daardoor begin ik nieuwssites en social media juist te mijden.quote:Op maandag 13 september 2021 23:43 schreef Mestreech1990 het volgende:
Overigens zou ik al die nieuwsartikelen die sinds gisteravond zijn gepubliceerd over Max en Lewis met een korreltje zout nemen. Elk nieuwsmedium gaat voor de ultieme clickbait en ik kan me niet voorstellen dat zowel Max als Lewis zoveel reacties en uitleg geven. Ofja, dat weet ik wel zeker.
Zoals ik al eerder heb aangegeven bestaat er verschil tussen inhalen aan de binnenkant en inhalen aan de buitenkant (zie ook het schema van Toto in Silverstone, dat wel degelijk op richtlijnen van de FIA gebaseerd is).quote:Op maandag 13 september 2021 22:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij normale inhaalacties ja. Wat ik bedoel is dat de stewards nu eigenlijk zeggen dat je iemand altijd van de baan mag drukken zolang hij er niet 100% naast zit.
En ik zeg Max, maar andersom gaat dat ook gebeuren.
Wat ook irritant aan die nieuwe regels is is dat als Max gewoon (veilig) was weggereden en niet op z'n constructeur gewacht had dan had ie een straf gekregen voor unsafe release terwijl de wagen gewoon technisch 100% was.quote:Op maandag 13 september 2021 23:41 schreef Nattekat het volgende:
Het is erg simpel: Hamilton had Verstappen altijd verslagen. Hamilton heeft punten weggegooid door de deur dicht te gooien.
Die pitstop van RB was wel echt in en in triest. Alles zat vast wel, maar nee, MIA regels.
Volgens mij staat er nergens in de reglementen 'half naast'... Er staat alleen dat het moedwillig van de baan drukken niet is toegestaan. Nou weet ik dat er richtlijnen zijn voor wanneer het moedwillig van de baan drukken wordt, maar de uitleg in die richtlijnen geeft aan dat er 'significant overlap' moet zijn, en dat wordt uitgelegd als 'front wing passed rear axis'. Dus als de voorwielen naast de achterwielen zitten. Maar goed, ik heb niet de beschikking over de huidige richtlijnen... Die ik wel heb is van 2008.quote:Op dinsdag 14 september 2021 00:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als je aan de buitenkant zit en iemand probeert je aan de binnenkant in te halen mag dat alleen als die ander er minder dan de helft naast zit. Anders moet je hem ruimte geven.
Het wordt heel gimmicky allemaal. Er is nu ook een award in het leven geroepen voor de rijder met de meeste inhaalacties geloof ik? Alsof dat iets zegt. De rijder die de meeste auto's inhaalt moet beter leren kwalificeren. Momenteel heeft Vettel geloof ik de meeste inhaalacties. Geweldig zeg. Driver of the day, medailles voor sprintraces, graphics die nergens op slaan. Het gaat waarschijnlijk alleen nog maar meer worden. Het is wachten op een Formule E achtige 'fanboost' of reverse grids om de sprintraces 'spannender' te maken. Als ze echt 50 races per jaar gaan rijden dan krijg je waarschijnlijk ook een NASCAR achtig play-off systeem want het is natuurlijk niet zo leuk als de kampioen 8 races van tevoren al bekend is. Anno 2021 moet iedereen natuurlijk kunnen winnen en het moet wel 'spannend' zijn, kunstmatig of niet.quote:Op dinsdag 14 september 2021 01:00 schreef SiGNe het volgende:
Ik zit net RTLGP te kijken Kees van de Grint zegt daarin dat "sinds de Amerikanen deze sport in bezit hebben dat het teveel show wordt"
Daar heeft ie een sterk punt, zie je ook bij de FIa sterk terug waarbij gevechten op de baan enorm uitgemolken worden in de media.
En als je op de facebookpagina van F1 kijkt zie je ook vaak dat Hamilton er toch als held ontvangen wordt, Norris en Russel ook trouwens maar Max zie je dan toch vaker bij de meer negatieve berichten terug.
Nu ook zo'n plaatje:
[ afbeelding ]
En al geven ze bij het artikel https://www.formula1.com/(...)hMxD4UzWgyZQ2QzGSMpE
wel aan dat hamilton ook een loser is maar ze vermelden er dan wel meteen bij dat hij een loser is omdat de crash z'n kansen op het kampioenschap verkleind heeft.
Maar ook daar lijken ze (net zoals toto) vooral olie op het vuur te gooien.
Die houden wel van die strijd want dat levert kijkers op maar voor de sport zelf is het behoorlijk slecht.
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 07:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens in de reglementen 'half naast'... Er staat alleen dat het moedwillig van de baan drukken niet is toegestaan. Nou weet ik dat er richtlijnen zijn voor wanneer het moedwillig van de baan drukken wordt, maar de uitleg in die richtlijnen geeft aan dat er 'significant overlap' moet zijn, en dat wordt uitgelegd als 'front wing passed rear axis'. Dus als de voorwielen naast de achterwielen zitten. Maar goed, ik heb niet de beschikking over de huidige richtlijnen... Die ik wel heb is van 2008.
En dan is er nog de richtlijn dat Hamilton recht heeft op 'racing room'. Bij Hamilton komen er regelmatige speciale regels of overwegingen aan te pas, zoals dat hij zijn fout eerlijk toegegeven heeft.quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.
In de basis zeggen de richtlijnen hetzelfde...quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.
En of je dan de voor-as of het einde van de voorvleugel als meetpunt neemt scheelt niet heel veel.quote:B. Attacker less than half-way alongside
In this case, the attacker has only their front wing alongside the defender’s rear wheel.
Dus als de voorwielen en achterwielen naast elkaar zijn, waarbij de voorwielen iets voor liggen.quote:C. Attacker approximately half-way alongside
In this case, the attacker’s front axle is ahead of the defender’s rear axle
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.quote:"De fans zullen verdeeld zijn in hun meningen, daar ben ik zeker van. Wat echter duidelijk is, is dat beide coureurs de crash hadden kunnen voorkomen. Ik denk dat dit het resultaat is van twee coureurs die het tegen elkaar opnemen en die allebei niet van wijken willen weten."
Ross Brawn snapt hetquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kijk nou wat Ross Brawn zegt:
[..]
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.
https://racingnews365.nl/(...)tapels-beslist-wordt
Als er maar 1 coureur een botsing had kunnen voorkomen, was er een straf van 5 plekken geweest, zoals Bottas na Hongarije. Dat klopt dus met de straf die gegeven is, ze vinden echter dat Max meer blaam treft, daarom krijgt hij de (lagere) strafquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kijk nou wat Ross Brawn zegt:
[..]
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.
https://racingnews365.nl/(...)tapels-beslist-wordt
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:03 schreef Marcoss het volgende:
ze vinden echter dat Max meer blaam treft,
quote:"Nee, want zowel Lewis als Max hadden schuld aan de crash in Italië. Verstappen was agressief en had de chicane kunnen afsnijden om contact te vermijden en Hamilton had op zijn beurt tien centimeter ruimte meer kunnen geven. Dat gebeurde echter niet, maar het was niet zo dat een van de coureurs schuld had in dit incident."
ik heb ook nog geen commentaar gezien van een (ex) coureur die Verstappen er de schuld van geeft op Lewis na uiteraardquote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Zelfs Villeneuve, die niet Max' grootste fan is, vindt het een slechte beslissing:
[..]
Waarom was dat exact hetzelfde..quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Ik begrijp je vraag niet.quote:
Waarom was de situatie met Ham en Nor precies hetzelfde als met Ham en Max?quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet.
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:42 schreef babylon het volgende:
Waarom was de situatie met Ham en Nor precies hetzelfde als met Ham en Max?
De situatie met Norris is sowieso irrelevant voor de botsing met Max.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.
De andere zaken die jij erbij sleept horen irrelevant te zijn voor een beslissing van de stewards.
Villeneuve is nooit tegen Verstappen geweest. Dat waren vooral NL clickbait artikelen die nooit een les begrijpend lezen gevolgd hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:18 schreef Marcoss het volgende:
Villeneuve is tegenwoordig juist helemaal omgedraaid mbt Max, geloof ik..
Maar zo zijn er ook best in de F1 die de straf wel terecht vinden. En heel eerlijk gezegd vind ik de straf ook niet eens zo raar (maar dat kan ik waarschijnlijk beter in een spoiler zetten)
Zeker niet. Het toont namelijk aan dat als Hamilton op hetzelfde punt had ingestuurd, er helemaal geen botsing was geweest met Max. Oftewel, Hamilton heeft er (ook) niks aan gedaan om de botsing te vermijden.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:55 schreef babylon het volgende:
De situatie met Norris is sowieso irrelevant voor de botsing met Max.
Hill en Herbert vonden het in de nabeschouwing op Sky wel de fout van Verstappen. Maar Brundle, Massa en Di Resta waren het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb ook nog geen commentaar gezien van een (ex) coureur die Verstappen er de schuld van geeft op Lewis na uiteraard
Dat is 100% onwaar, Norris zat gewoon voor Hamilton in bocht 1 na de start. Kan je hier zienquote:Op dinsdag 14 september 2021 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.
De andere zaken die jij erbij sleept horen irrelevant te zijn voor een beslissing van de stewards.
Oh, had Hamilton het kunnen voorkomen? Wow verrassing hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker niet. Het toont namelijk aan dat als Hamilton op hetzelfde punt had ingestuurd, er helemaal geen botsing was geweest met Max. Oftewel, Hamilton heeft er (ook) niks aan gedaan om de botsing te vermijden.
Maar niet in bocht twee. Op het moment dat Hamilton instuurt voor de 2de bocht zit Norris' voorwiel achter Lewis' voorwiel. Identiek aan de situatie met Max.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is 100% onwaar, Norris zat gewoon voor Hamilton in bocht 1 na de start. Kan je hier zien
[ afbeelding ]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:00 schreef babylon het volgende:
Oh, had Hamilton het kunnen voorkomen?
Wat is er identiek aan als Norris ingaan bocht 1 voor Hamilton zit en Verstappen nooit voorbij Hamilton heeft gezeten? Die bochten horen gewoon bij elkaarquote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar niet in bocht twee. Op het moment dat Hamilton instuurt voor de 2de bocht zit Norris' voorwiel achter Lewis' voorwiel. Identiek aan de situatie met Max.
Als Max' pitstop goed was gegaan, dan was Lewis ruim achter Max terug op op de baan gekomen en had de strategie prima gewerkt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef VacaLoca het volgende:
Ben toch wat minder blij dan anderen die denken dat Max geprofiteerd heeft afgelopen weekend.
Had makkelijk een P1 voor Max tov een P3 voor Hamilton kunnen zijn. Toch 10 punten weggegooid met de strategie en pitstop imo
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die bochten horen gewoon bij elkaar
Met de start vooralquote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef VacaLoca het volgende:
Ben toch wat minder blij dan anderen die denken dat Max geprofiteerd heeft afgelopen weekend.
Had makkelijk een P1 voor Max tov een P3 voor Hamilton kunnen zijn. Toch 10 punten weggegooid met de strategie en pitstop imo
Ja klopt, maar was te fixen met een undercut.quote:
Als het 50/50 is ja, maar dat is het in de meeste gevallen niet..quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.
Waar zeg ik dat? En geen onzin dat bocht 1 en 2 bij elkaar horen, is gewoon een chicane.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dus Hamilton had volgens jou in de eerste ronde af moeten haken, want hij lag achter Norris in de 1ste bocht?
Er zijn toch genoeg experts die het 50/50 vinden.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:06 schreef Marcoss het volgende:
Als het 50/50 is ja, maar dat is het in de meeste gevallen niet..
Undercut was achteraf logischer geweest ja omdat Max echt niet meer sneller kon op dat moment en dus nooit de ronde van Ricciardo had kunnen matchen als die eerder stopte. Kan wel zijn dat ze wachtten zodat Max niet middenin verkeer terug zou komen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:05 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja klopt, maar was te fixen met een undercut.
Met goede start had ie idd 15 sec los voorop gelegen en was 't easy peasy
Als die twee bochten 1 zijn en Norris ligt in de 1ste bocht voor, dan moet Hamilton hem laten gaan, toch?quote:
Ricciardo.quote:Op maandag 13 september 2021 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel nou hè, heel absurd, maar stel dat de auto van Max bovenop de Mercedes had blijven zitten en Lewis reed de race uit. Wie had er dan gewonnen?
Zelfs als iemand je van achter aan rijdt had je het kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.
Als Norris in bocht 1 voor Hamilton lag dan is het logisch dat Hamilton het meer ruimte geeft dan Max bij dat incident.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die twee bochten 1 zijn en Norris ligt in de 1ste bocht voor, dan moet Hamilton hem laten gaan, toch?
Als je dat niet vindt, dan is de positie in de 1ste bocht dus totaal irrelevant voor de positie in de 2de bocht en dan zijn we terug bij mijn stelling: de 2 situaties in de 2de bocht op het moment dat Lewis instuurt zijn identiek aan elkaar.
Ik denk eerder dat jij het concept 'logisch redeneren' niet begrijpt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:30 schreef babylon het volgende:
Zelfs als iemand je van achter aan rijdt had je het kunnen voorkomen.
Je zit te zoeken
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als Norris in bocht 1 voor Hamilton lag dan is het logisch dat Hamilton het meer ruimte geeft dan Max bij dat incident.
Dat zijn normale race etiquettes hoorquote:
Ok dude.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij het concept 'logisch redeneren' niet begrijpt.
Tuurlijk. Als jij daar blij van wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat zijn normale race etiquettes hoor
Dat geldt als je aan de binnenkant inhaalt en niet aan de buitenkant. Dan moet je er helemaal naast zitten, volgens mijn document. En omdat hij er niet helemaal naast zat, zette hij de aanval te laat in, imho.quote:Op dinsdag 14 september 2021 12:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
In de basis zeggen de richtlijnen hetzelfde...
Uit jouw document:
[..]
En of je dan de voor-as of het einde van de voorvleugel als meetpunt neemt scheelt niet heel veel.
[..]
Dus als de voorwielen en achterwielen naast elkaar zijn, waarbij de voorwielen iets voor liggen.
In dit geval zat Max er meer dan de helft naast, en had volgens deze richtlijnen dus recht op 'racing room'.
Echter vonden de stewards dat de actie in bocht 1 te laat werd ingezet, waardoor die richtlijn dus blijkbaar niet meer geldt.
quote:the driver on the outside should be at least level (front axle in line with front axle) with the driver on the inside to have a claim to the racing line on corner exit.
Die situatie is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Zelfs Villeneuve, die niet Max' grootste fan is, vindt het een slechte beslissing:
[..]
'Gewoon' een 360 graden camera.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe komt F1 aan al die camerahoeken? Je ziet zelfs de camera draaien!
En in de achteruitkijkspiegel is ook beeld! van de race en gele vlag.
[ twitter ]
360 Graden cam, maakt onder 360 graden beelden die je later kunt editten (kiezen welke kant je opkijkt). Je ziet die dingen ook vaak op selfiesticks of drones.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe komt F1 aan al die camerahoeken? Je ziet zelfs de camera draaien!
En in de achteruitkijkspiegel is ook beeld! van de race en gele vlag.
[ twitter ]
Bij het ingaan van de 2de bocht was de situatie met Lando en Max identiek: Lewis zijn voorwiel lag voor die van Lando/Max. Maar Lando geeft hij wel ruimte en Max knijpt hij.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:37 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso lag hij gelijk met Norris bij het ingaan van de bocht en lag hij voor bij Verstappen.
Klopt. Maar Max wordt bestraft voor de actie in de eerste bocht, niet de tweede.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de 2de bocht was de situatie met Lando en Max identiek: Lewis zijn voorwiel lag voor die van Lando/Max. Maar Lando geeft hij wel ruimte en Max knijpt hij.
Max had zestig punten voor moeten staan dus ben er bang voor gezien alle pech, maar ik moet er echt niet aan denken dat Hamilton kampioen wordt. Ik ben die gast zo spuugzat. Huichelaar is de juiste benaming inderdaad. Hoe erg ben je als je het uit je strot krijgt dag je 'Trots' bent op de stewards.. Wie de fuck denkt ie dat ie is.quote:Op maandag 13 september 2021 21:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die gaat vol de slachtofferrol in.
Toto ook trouwens, die noemt het een tactische zet van Max, alsof die het expres deed.
Mercedes is het hele jaar al achterbaks bezig wat dat betreft, altijd weer even olie op het vuur gooien en als ze ook maar een klein beetje achterstand oplopen meteen klagen over vleugels, banden, etc.
Maakt het extra frustrerend dat de FIA toch steeds de kant van Mercedes lijkt te kiezen en Mercedes kennelijk niks fout kan doen.
En Hamilton zat verdomme nog keihard op het gas te drukken toen Max nog uitstapte.. krijgt daar geen enkele waarschuwing voor ook.
En ondertussen klagen dat Max gevaarlijk aan het rijden zou zijn.
Klopt, het grappige is dat na Silverstone hetzelfde gezegd werd over Hamilton. Straf gekregen maar boeit niet dus flink ingelopen, dus uiteindelijk het juiste gedaanquote:Op woensdag 15 september 2021 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uiteindelijk was dit een weekend waarbij RBR op donderdag nog uitging van puntverlies tegenover Hamilton, eindresultaat is 2 punten winst voor Max op Hamilton.
Al bij al is dat nog zo slecht niet, dus.
Hangt een beetje af van het effect van de straf strakjesquote:Op woensdag 15 september 2021 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uiteindelijk was dit een weekend waarbij RBR op donderdag nog uitging van puntverlies tegenover Hamilton, eindresultaat is 2 punten winst voor Max op Hamilton.
Al bij al is dat nog zo slecht niet, dus.
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:47 schreef Evenstar het volgende:
Na de race en maandag was het nog verergerende klachten, specialisten die gezien moesten worden, Lewis die zogenaamd niet zichzelf was na de race en tijdens de persconferentie. Ondertussen bij MET gala Ergste is dat ik 100% overtuigd ben dat hij in zijn eigen verhalen gelooft.
Huichelaar is inderdaad wel een mooie beschrijving.
Ik kan er ook niet over uit hoeveel geluk die gast heeft. In Silverstone ramt hij Max de bandenstapel in met 200km/h+, raakt zelf niet beschadigd, krijgt een lachertje als straf en wint de race. Terwijl Max nog in een ziekenhuis ligt viert hij feest alsof hij wereldkampioen is geworden.
Nu met een racing incident waar niemand voor gestraft had moeten worden krijgt zijn tegenstander weer wel straf en durft hij zelfs te roepen dat hij "trots" is op de stewards. Zit echt iets niet goed in de bovenkamer hoor.
Laat Max en Lewis wat mij betreft iedere race maar crashen en Ricciardo/Norris/Bottas of wie dan ook kampioen worden, zolang Lewis het maar niet is. HIj is nu al niet te verdragen, laat staan met 8 WK's op zijn naam.
Ik denk niet dat het Verstappen uitmaakt wie hij moet verslaan voor die titel. Hamilton let er erg op hoe hij dingen zegt en doet. Als Verstappen wint moet hij natuurlijk wel even positief zijn over hem, hoewel hij liever het over red bull heeft dan alleen over Max. Het zijn vaker de steken onder water waaraan je merkt hoe weinig het hem zint dat Verstappen het hem moeilijk maakt.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op een of andere manier voel ik de rivaliteit tussen Max en Lewis nog niet zo. Als Max pole heeft of wint dan komt Lewis standaard met zijn "Max did a great job" teksten en de aanrijdingen tussen beide heren zijn tot op heden vooral knullig geweest. No way dat Lewis in Silvestone expres tegen Max aanreed, daar zijn de auto's veel te kwetsbaar voor. Na afloop van Monza reageerden ze ook gelaten. Tussen Hamilton en Rosberg zag je echt een soort haat op een gegeven moment. Hopelijk wordt het nog iets intenser de komende races. Ze willen allebei geen mind games spelen lijkt het wel en laten dit liever aan Horner en Wolff over.
De man is gewoon een borderliner.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
Oh ja, was dat nog vergetenquote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
En als we na de GP van Hongarije elke week te horen hadden gekregen dat hij long-covid heeft. Was het ook niet goedquote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
Dan moet ie laten zien wat ie claimt.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En als we na de GP van Hongarije elke week te horen hadden gekregen dat hij long-covid heeft. Was het ook niet goed
is dat Engels voor aandachtshoer?quote:Op woensdag 15 september 2021 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De man is gewoon een borderliner.
Bij Hamilton/Rosberg kwam de echte irritatie ook pas toen bleek dat Rosberg de titel bijna niet meer kon ontgaan, in die situatie zit Hamilton nu nog niet, dat kan altijd nog gebeuren.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op een of andere manier voel ik de rivaliteit tussen Max en Lewis nog niet zo. Als Max pole heeft of wint dan komt Lewis standaard met zijn "Max did a great job" teksten en de aanrijdingen tussen beide heren zijn tot op heden vooral knullig geweest. No way dat Lewis in Silvestone expres tegen Max aanreed, daar zijn de auto's veel te kwetsbaar voor. Na afloop van Monza reageerden ze ook gelaten. Tussen Hamilton en Rosberg zag je echt een soort haat op een gegeven moment. Hopelijk wordt het nog iets intenser de komende races. Ze willen allebei geen mind games spelen lijkt het wel en laten dit liever aan Horner en Wolff over.
Lijkt me dat Wolff vooral bedoelt dat een motorwissel nog niet bij de volgende race(s) gaat gebeuren, maar dat het wel waarschijnlijk is dat het gaat gebeuren. Anders moet hij wel lang doorgaan met deze motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:22 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)torwissel-nodig.html
Ik hoop dat ie vlak voor de beslissende finish ploft
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Hamilton/Rosberg kwam de echte irritatie ook pas toen bleek dat Rosberg de titel bijna niet meer kon ontgaan, in die situatie zit Hamilton nu nog niet, dat kan altijd nog gebeuren.
En ik heb het idee dat Max naar buiten toe sowieso wat rustiger is geworden qua teksten en gevoelens, kan best dat ze bij RB hebben gezegd dat dat beter vanuit Horner kan komen inderdaad. Die dat ook, net als Wolff, genoeg doet.
Je komt elkaar ook wat vaker tegen als je in hetzelfde team zit en ze kenden elkaar ook al zowat een hun hele leven, nu heb je ook een generatiekloof, Het is verder ook niet zo belangrijk al smult de pers er uiteraard wel van.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.
Als je grootste concurrent je teamgenoot is dan wordt de situatie waarschijnlijk automatisch wat meer gespannen omdat je geen excuses hebt als je verliest. Nu kunnen zowel Lewis als Max naar de auto wijzen en zeggen, tja, ik heb er alles aan gedaan, het ligt niet aan mij. Misschien dat ze daarom zo'n gelaten indruk maken. Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
Ik vind de rivaliteit in ieder geval nog niet vergelijkbaar met Hill/ Schumacher of Rosberg/ Hamilton.
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:23 schreef Starflyer het volgende:
Klopt. Maar Max wordt bestraft voor de actie in de eerste bocht, niet de tweede.
Prima onderbouwd en dit was inderdaad iets wat niet bestraft had moeten worden. Nu moeten ze het gehele seizoen nog soortgelijke acties gaan straffen en zo maken ze het echte racen een beetje bij beetje kapot.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).quote:Op woensdag 15 september 2021 16:04 schreef Evenstar het volgende:
Dit is ook wel een mooi voorbeeld. Drie identieke situaties bij ingaan bocht 1.
Bottas vs. Max > Max krijgt straf
Stroll vs. Massa > Geen straf
Lewis vs. Max > Geen straf
Even buiten het wel of niet vaker straffen van Max is het gewoon absoluut niet consequent.
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?quote:Op woensdag 15 september 2021 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Goede reacties eronder ook wel
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?
Ze knijpen alledrie flink, Bottas is de enige klapjosti die niet genoeg uitwijkt, dus krijgt Max straf? Van de drie is Max juist diegene die meer ruimte overlaat dan de andere twee en dus het minst naar links zit.
Het is gewoon krom en niet goed te praten wat mij betreft. Nogmaals, gaat mij niet om Max hier, maar gewoon dat de regels niet kloppen en niet consequent zijn. Ze vinden altijd wel een manier om het recht te lullen, zoals nu ook weer.
Laat ze gewoon racen.
Klopt dat Bottas verder lijkt te zitten, maar hij is dan ook de enige die belachelijk laat remt.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.
Vergeet ook niet dat er een jaar tussen beide incidenten zat
Ik zie het bij de straf bij Max en Bottas trouwens niet als de consequentie die bestraft werd, maar de actie zelf.
quote:Op woensdag 15 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
De meningen lijken ook verdeeld wat de betekenis van die blauwe vlag op dat punt.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.quote:
Ik vraag me af of je überhaupt kunt zeggen wat de beste auto is. Uiteindelijk gaat het om de combinatie auto-coureur. Het kan best zijn dat de Red Bull de beste auto is... voor Verstappen. Dat wil nog niet zeggen dat het ook de beste auto voor Hamilton zou zijn.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.
Max haalt uit die Red Bull alles wat er in zit, zie het gat met Sergio, Bottas daarintegen staat altijd dicht achter Lewis of zoals in Monza ervoor.
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Will Buxton bespreekt het in zijn thread op twitter.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast. Na de eerste bocht niet meer, maar dat hoeft dan ook niet meer.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Uit het decision document:quote:Op woensdag 15 september 2021 15:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.
quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb. But further, the Stewards observed that Car 33 was not at all alongside Car 44 until significantly into the entry into Turn 1. In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of Car 33 to have “the right to racing room”. While Car 44 could
have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the incident.
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:03 schreef Starflyer het volgende:
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast.
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb.
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laatquote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |