Lijkt me dat Wolff vooral bedoelt dat een motorwissel nog niet bij de volgende race(s) gaat gebeuren, maar dat het wel waarschijnlijk is dat het gaat gebeuren. Anders moet hij wel lang doorgaan met deze motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:22 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)torwissel-nodig.html
Ik hoop dat ie vlak voor de beslissende finish ploft
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Hamilton/Rosberg kwam de echte irritatie ook pas toen bleek dat Rosberg de titel bijna niet meer kon ontgaan, in die situatie zit Hamilton nu nog niet, dat kan altijd nog gebeuren.
En ik heb het idee dat Max naar buiten toe sowieso wat rustiger is geworden qua teksten en gevoelens, kan best dat ze bij RB hebben gezegd dat dat beter vanuit Horner kan komen inderdaad. Die dat ook, net als Wolff, genoeg doet.
Je komt elkaar ook wat vaker tegen als je in hetzelfde team zit en ze kenden elkaar ook al zowat een hun hele leven, nu heb je ook een generatiekloof, Het is verder ook niet zo belangrijk al smult de pers er uiteraard wel van.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.
Als je grootste concurrent je teamgenoot is dan wordt de situatie waarschijnlijk automatisch wat meer gespannen omdat je geen excuses hebt als je verliest. Nu kunnen zowel Lewis als Max naar de auto wijzen en zeggen, tja, ik heb er alles aan gedaan, het ligt niet aan mij. Misschien dat ze daarom zo'n gelaten indruk maken. Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
Ik vind de rivaliteit in ieder geval nog niet vergelijkbaar met Hill/ Schumacher of Rosberg/ Hamilton.
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:23 schreef Starflyer het volgende:
Klopt. Maar Max wordt bestraft voor de actie in de eerste bocht, niet de tweede.
Prima onderbouwd en dit was inderdaad iets wat niet bestraft had moeten worden. Nu moeten ze het gehele seizoen nog soortgelijke acties gaan straffen en zo maken ze het echte racen een beetje bij beetje kapot.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).quote:Op woensdag 15 september 2021 16:04 schreef Evenstar het volgende:
Dit is ook wel een mooi voorbeeld. Drie identieke situaties bij ingaan bocht 1.
Bottas vs. Max > Max krijgt straf
Stroll vs. Massa > Geen straf
Lewis vs. Max > Geen straf
Even buiten het wel of niet vaker straffen van Max is het gewoon absoluut niet consequent.
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?quote:Op woensdag 15 september 2021 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Goede reacties eronder ook wel
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?
Ze knijpen alledrie flink, Bottas is de enige klapjosti die niet genoeg uitwijkt, dus krijgt Max straf? Van de drie is Max juist diegene die meer ruimte overlaat dan de andere twee en dus het minst naar links zit.
Het is gewoon krom en niet goed te praten wat mij betreft. Nogmaals, gaat mij niet om Max hier, maar gewoon dat de regels niet kloppen en niet consequent zijn. Ze vinden altijd wel een manier om het recht te lullen, zoals nu ook weer.
Laat ze gewoon racen.
Klopt dat Bottas verder lijkt te zitten, maar hij is dan ook de enige die belachelijk laat remt.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.
Vergeet ook niet dat er een jaar tussen beide incidenten zat
Ik zie het bij de straf bij Max en Bottas trouwens niet als de consequentie die bestraft werd, maar de actie zelf.
quote:Op woensdag 15 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
De meningen lijken ook verdeeld wat de betekenis van die blauwe vlag op dat punt.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.quote:
Ik vraag me af of je überhaupt kunt zeggen wat de beste auto is. Uiteindelijk gaat het om de combinatie auto-coureur. Het kan best zijn dat de Red Bull de beste auto is... voor Verstappen. Dat wil nog niet zeggen dat het ook de beste auto voor Hamilton zou zijn.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.
Max haalt uit die Red Bull alles wat er in zit, zie het gat met Sergio, Bottas daarintegen staat altijd dicht achter Lewis of zoals in Monza ervoor.
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Will Buxton bespreekt het in zijn thread op twitter.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast. Na de eerste bocht niet meer, maar dat hoeft dan ook niet meer.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Uit het decision document:quote:Op woensdag 15 september 2021 15:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.
quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb. But further, the Stewards observed that Car 33 was not at all alongside Car 44 until significantly into the entry into Turn 1. In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of Car 33 to have “the right to racing room”. While Car 44 could
have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the incident.
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:03 schreef Starflyer het volgende:
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast.
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |