Die situatie is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Zelfs Villeneuve, die niet Max' grootste fan is, vindt het een slechte beslissing:
[..]
'Gewoon' een 360 graden camera.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe komt F1 aan al die camerahoeken? Je ziet zelfs de camera draaien!
En in de achteruitkijkspiegel is ook beeld! van de race en gele vlag.
[ twitter ]
360 Graden cam, maakt onder 360 graden beelden die je later kunt editten (kiezen welke kant je opkijkt). Je ziet die dingen ook vaak op selfiesticks of drones.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe komt F1 aan al die camerahoeken? Je ziet zelfs de camera draaien!
En in de achteruitkijkspiegel is ook beeld! van de race en gele vlag.
[ twitter ]
Bij het ingaan van de 2de bocht was de situatie met Lando en Max identiek: Lewis zijn voorwiel lag voor die van Lando/Max. Maar Lando geeft hij wel ruimte en Max knijpt hij.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:37 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso lag hij gelijk met Norris bij het ingaan van de bocht en lag hij voor bij Verstappen.
Klopt. Maar Max wordt bestraft voor de actie in de eerste bocht, niet de tweede.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de 2de bocht was de situatie met Lando en Max identiek: Lewis zijn voorwiel lag voor die van Lando/Max. Maar Lando geeft hij wel ruimte en Max knijpt hij.
Max had zestig punten voor moeten staan dus ben er bang voor gezien alle pech, maar ik moet er echt niet aan denken dat Hamilton kampioen wordt. Ik ben die gast zo spuugzat. Huichelaar is de juiste benaming inderdaad. Hoe erg ben je als je het uit je strot krijgt dag je 'Trots' bent op de stewards.. Wie de fuck denkt ie dat ie is.quote:Op maandag 13 september 2021 21:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die gaat vol de slachtofferrol in.
Toto ook trouwens, die noemt het een tactische zet van Max, alsof die het expres deed.
Mercedes is het hele jaar al achterbaks bezig wat dat betreft, altijd weer even olie op het vuur gooien en als ze ook maar een klein beetje achterstand oplopen meteen klagen over vleugels, banden, etc.
Maakt het extra frustrerend dat de FIA toch steeds de kant van Mercedes lijkt te kiezen en Mercedes kennelijk niks fout kan doen.
En Hamilton zat verdomme nog keihard op het gas te drukken toen Max nog uitstapte.. krijgt daar geen enkele waarschuwing voor ook.
En ondertussen klagen dat Max gevaarlijk aan het rijden zou zijn.
Klopt, het grappige is dat na Silverstone hetzelfde gezegd werd over Hamilton. Straf gekregen maar boeit niet dus flink ingelopen, dus uiteindelijk het juiste gedaanquote:Op woensdag 15 september 2021 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uiteindelijk was dit een weekend waarbij RBR op donderdag nog uitging van puntverlies tegenover Hamilton, eindresultaat is 2 punten winst voor Max op Hamilton.
Al bij al is dat nog zo slecht niet, dus.
Hangt een beetje af van het effect van de straf strakjesquote:Op woensdag 15 september 2021 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uiteindelijk was dit een weekend waarbij RBR op donderdag nog uitging van puntverlies tegenover Hamilton, eindresultaat is 2 punten winst voor Max op Hamilton.
Al bij al is dat nog zo slecht niet, dus.
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:47 schreef Evenstar het volgende:
Na de race en maandag was het nog verergerende klachten, specialisten die gezien moesten worden, Lewis die zogenaamd niet zichzelf was na de race en tijdens de persconferentie. Ondertussen bij MET gala Ergste is dat ik 100% overtuigd ben dat hij in zijn eigen verhalen gelooft.
Huichelaar is inderdaad wel een mooie beschrijving.
Ik kan er ook niet over uit hoeveel geluk die gast heeft. In Silverstone ramt hij Max de bandenstapel in met 200km/h+, raakt zelf niet beschadigd, krijgt een lachertje als straf en wint de race. Terwijl Max nog in een ziekenhuis ligt viert hij feest alsof hij wereldkampioen is geworden.
Nu met een racing incident waar niemand voor gestraft had moeten worden krijgt zijn tegenstander weer wel straf en durft hij zelfs te roepen dat hij "trots" is op de stewards. Zit echt iets niet goed in de bovenkamer hoor.
Laat Max en Lewis wat mij betreft iedere race maar crashen en Ricciardo/Norris/Bottas of wie dan ook kampioen worden, zolang Lewis het maar niet is. HIj is nu al niet te verdragen, laat staan met 8 WK's op zijn naam.
Ik denk niet dat het Verstappen uitmaakt wie hij moet verslaan voor die titel. Hamilton let er erg op hoe hij dingen zegt en doet. Als Verstappen wint moet hij natuurlijk wel even positief zijn over hem, hoewel hij liever het over red bull heeft dan alleen over Max. Het zijn vaker de steken onder water waaraan je merkt hoe weinig het hem zint dat Verstappen het hem moeilijk maakt.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op een of andere manier voel ik de rivaliteit tussen Max en Lewis nog niet zo. Als Max pole heeft of wint dan komt Lewis standaard met zijn "Max did a great job" teksten en de aanrijdingen tussen beide heren zijn tot op heden vooral knullig geweest. No way dat Lewis in Silvestone expres tegen Max aanreed, daar zijn de auto's veel te kwetsbaar voor. Na afloop van Monza reageerden ze ook gelaten. Tussen Hamilton en Rosberg zag je echt een soort haat op een gegeven moment. Hopelijk wordt het nog iets intenser de komende races. Ze willen allebei geen mind games spelen lijkt het wel en laten dit liever aan Horner en Wolff over.
De man is gewoon een borderliner.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
Oh ja, was dat nog vergetenquote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
En als we na de GP van Hongarije elke week te horen hadden gekregen dat hij long-covid heeft. Was het ook niet goedquote:Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is ter afleiding. Na Silverstone(?) had hij "plots" ook long-covid. Daarna nooit meer wat van gehoord _!
Dan moet ie laten zien wat ie claimt.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En als we na de GP van Hongarije elke week te horen hadden gekregen dat hij long-covid heeft. Was het ook niet goed
is dat Engels voor aandachtshoer?quote:Op woensdag 15 september 2021 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De man is gewoon een borderliner.
Bij Hamilton/Rosberg kwam de echte irritatie ook pas toen bleek dat Rosberg de titel bijna niet meer kon ontgaan, in die situatie zit Hamilton nu nog niet, dat kan altijd nog gebeuren.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op een of andere manier voel ik de rivaliteit tussen Max en Lewis nog niet zo. Als Max pole heeft of wint dan komt Lewis standaard met zijn "Max did a great job" teksten en de aanrijdingen tussen beide heren zijn tot op heden vooral knullig geweest. No way dat Lewis in Silvestone expres tegen Max aanreed, daar zijn de auto's veel te kwetsbaar voor. Na afloop van Monza reageerden ze ook gelaten. Tussen Hamilton en Rosberg zag je echt een soort haat op een gegeven moment. Hopelijk wordt het nog iets intenser de komende races. Ze willen allebei geen mind games spelen lijkt het wel en laten dit liever aan Horner en Wolff over.
Lijkt me dat Wolff vooral bedoelt dat een motorwissel nog niet bij de volgende race(s) gaat gebeuren, maar dat het wel waarschijnlijk is dat het gaat gebeuren. Anders moet hij wel lang doorgaan met deze motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:22 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)torwissel-nodig.html
Ik hoop dat ie vlak voor de beslissende finish ploft
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Hamilton/Rosberg kwam de echte irritatie ook pas toen bleek dat Rosberg de titel bijna niet meer kon ontgaan, in die situatie zit Hamilton nu nog niet, dat kan altijd nog gebeuren.
En ik heb het idee dat Max naar buiten toe sowieso wat rustiger is geworden qua teksten en gevoelens, kan best dat ze bij RB hebben gezegd dat dat beter vanuit Horner kan komen inderdaad. Die dat ook, net als Wolff, genoeg doet.
Je komt elkaar ook wat vaker tegen als je in hetzelfde team zit en ze kenden elkaar ook al zowat een hun hele leven, nu heb je ook een generatiekloof, Het is verder ook niet zo belangrijk al smult de pers er uiteraard wel van.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De irritatie tussen Lewis en Nico was er in 2015 al, zie bijvoorbeeld het 'petjes gooi incident' in Austin. In 2016 ging het van kwaad tot erger.
Als je grootste concurrent je teamgenoot is dan wordt de situatie waarschijnlijk automatisch wat meer gespannen omdat je geen excuses hebt als je verliest. Nu kunnen zowel Lewis als Max naar de auto wijzen en zeggen, tja, ik heb er alles aan gedaan, het ligt niet aan mij. Misschien dat ze daarom zo'n gelaten indruk maken. Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
Ik vind de rivaliteit in ieder geval nog niet vergelijkbaar met Hill/ Schumacher of Rosberg/ Hamilton.
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:23 schreef Starflyer het volgende:
Klopt. Maar Max wordt bestraft voor de actie in de eerste bocht, niet de tweede.
Prima onderbouwd en dit was inderdaad iets wat niet bestraft had moeten worden. Nu moeten ze het gehele seizoen nog soortgelijke acties gaan straffen en zo maken ze het echte racen een beetje bij beetje kapot.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).quote:Op woensdag 15 september 2021 16:04 schreef Evenstar het volgende:
Dit is ook wel een mooi voorbeeld. Drie identieke situaties bij ingaan bocht 1.
Bottas vs. Max > Max krijgt straf
Stroll vs. Massa > Geen straf
Lewis vs. Max > Geen straf
Even buiten het wel of niet vaker straffen van Max is het gewoon absoluut niet consequent.
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?quote:Op woensdag 15 september 2021 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stroll Massa resulteerde niet in contact, en Lewis Max ook niet (Later wel).
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Goede reacties eronder ook wel
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan kijken ze opeens wel naar consequentie? Het ging toch om de actie, niet om de consequentie van de actie?
Ze knijpen alledrie flink, Bottas is de enige klapjosti die niet genoeg uitwijkt, dus krijgt Max straf? Van de drie is Max juist diegene die meer ruimte overlaat dan de andere twee en dus het minst naar links zit.
Het is gewoon krom en niet goed te praten wat mij betreft. Nogmaals, gaat mij niet om Max hier, maar gewoon dat de regels niet kloppen en niet consequent zijn. Ze vinden altijd wel een manier om het recht te lullen, zoals nu ook weer.
Laat ze gewoon racen.
Klopt dat Bottas verder lijkt te zitten, maar hij is dan ook de enige die belachelijk laat remt.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh wel contact bij Stroll en Massa zie ik, maar niet significant. Vond dat Bottas trouwens veel meer naast Max zat dan Massa bij Stroll.
Vergeet ook niet dat er een jaar tussen beide incidenten zat
Ik zie het bij de straf bij Max en Bottas trouwens niet als de consequentie die bestraft werd, maar de actie zelf.
quote:Op woensdag 15 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na 5 Britse onzinreacties gaf ik op.
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is moeilijk om te zeggen welke auto de beste is dus er is geen duidelijke favoriet.
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of dit twitterdraadje al voorbij is gekomen want ik sta op een camping zonder wifi dus lees niet alles maar bij deze dan nog een keer.
[ twitter ]
Niet alle britten zijn in het bezit van roze bril. Goede reacties eronder ook wel
De meningen lijken ook verdeeld wat de betekenis van die blauwe vlag op dat punt.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De blauwe vlag aan Lewis en de implicaties er van had ik gemist. Dan is het helemaal belachelijk dat Max een straf heeft gekregen en Lewis niet.
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.quote:
Ik vraag me af of je überhaupt kunt zeggen wat de beste auto is. Uiteindelijk gaat het om de combinatie auto-coureur. Het kan best zijn dat de Red Bull de beste auto is... voor Verstappen. Dat wil nog niet zeggen dat het ook de beste auto voor Hamilton zou zijn.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik waag het toch te zeggen dat dat nog altijd de Mercedes is, betere balans en een meer krachtige motor.
Max haalt uit die Red Bull alles wat er in zit, zie het gat met Sergio, Bottas daarintegen staat altijd dicht achter Lewis of zoals in Monza ervoor.
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Will Buxton bespreekt het in zijn thread op twitter.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik erover hoor (lees) sinds zondag. De vraag is natuurlijk tot hoever die blauwe lamp/vlag geld, Max is volgens mij geen enkel moment vóór Ham geweest als ik het goed heb onthouden.
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast. Na de eerste bocht niet meer, maar dat hoeft dan ook niet meer.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je de pitsstraat uitkomt, krijg je een blauwe lamp (en in dit geval ook nog een blauwe vlag; te zien op de bovenste foto in de thread van Will Buxton) als er een snellere auto op het rechte stuk aankomt. Je mag die dan niet afknijpen, oftewel je moet een autobreedte ruimte laten En Lewis laat die ruimte niet.
Uit het decision document:quote:Op woensdag 15 september 2021 15:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel het officiele statement van de FIA hier reproduceren om dat te onderbouwen.
quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb. But further, the Stewards observed that Car 33 was not at all alongside Car 44 until significantly into the entry into Turn 1. In the opinion of the Stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of Car 33 to have “the right to racing room”. While Car 44 could
have steered further from the kerb to avoid the incident, the Stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of Car 33 was predominantly to blame for the incident.
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:03 schreef Starflyer het volgende:
Op het rechte stuk wel, want Max zat er naast.
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.quote:The Stewards observed on CCTV footage that the driver of Car 44 was driving an avoiding line, although his position caused Car 33 to go onto the kerb.
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laatquote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Echt niet. Wat hij in de eerste ronde deed met Lando was een 'avoiding line'. Met de lijn die hij bij Max nam, was een aanrijding onvermijdelijk.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laat
Van de scheids ga je niet winnen.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Die quote gaat over bocht twee. Lekker handig van jequote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 15 september 2021 21:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Die quote gaat over bocht twee.
Ja, dat ken ik. En?quote:Op woensdag 15 september 2021 21:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het officiële "jury" rapport
https://www.fia.com/sites(...)%20a%20collision.pdf
Ok dan is het handig om die quote te gebruiken voor het moment dat Hamilton Verstappen van de baan duwt op het rechte stuk, voor bocht 1quote:Op woensdag 15 september 2021 21:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik. En?
Oké, Hamilton liet niet genoeg ruimte. Met de rest van de thread ben ik het niet helemaal eens, want Hamilton zat ervoor, dus had imho alle recht die 1ste bocht (exit) zo te nemen.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. So true.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:04 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Geen idee of en zo ja hoe ik m meteen hier kan laten afspelen....
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Vind het allemaal wel een beetje krom. Incident op Monza is een voorbeeld van race-incident. Waar er 2 voor een bocht vechten kan het wel eens fout aflopen. Rijdt Hamilton 1 meter verder naar rechts was er nog genoeg ruimte voor Max. Ik betwijfel of Max hem ingehaald had overigens maar dat terzijde. 3 gridstraffen vind ik voor een dergelijk incident een vrij zware straf.
Samen met het incident op Silverstone zijn dit twee voorbeelden waarin Hamilton gewoon een inschattingsfout maakt en beide keren komt hij er eigenlijk min of meer mee weg.
!!!quote:Op woensdag 15 september 2021 22:16 schreef shiz het volgende:
[..]
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. So true.
Daar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( ).quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Rijdt Max een metertje naar links dan eindigt Hamilton in het grint omdat er niets is wat hem nog binnen de baan kan houden.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.
Maar het is vrij duidelijk... Beide crashes worden veroorzaakt door Hamilton die niet nadenkt dondersgoed weet wat ie doet. In Silverstone pakte het goed uit, in Monza wat minder (voor hem). Als hij Max ruimte had gegeven in Monza was Hamilton nog steeds ruim voor Max de bocht uitgekomen en had hij puntjes in kunnen lopen. Nu staat hij er nog steeds 5 achter.
Hamilton vloog zelfs met de beuk tegen Max nog vol uit de bocht. Dus dat metertje had hem waarschijnlijk niet geholpen..quote:Op donderdag 16 september 2021 02:47 schreef Vliegbaard het volgende:
aar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( ).
Op Monza vliegen er 2 van de baan omdat Hamilton te weinig ruimte laat. Op Silverstone kreeg Hamilton de ruimte ook maar verneukt hij t zelf door te laat te remmen.
Hij zal het niet helemaal bewust doen nee. Hoewel hij Max best de ruimte had kunnen geven zal zijn instinct hem wel zeggen dat hij iedereen behalve Bottas en Max de ruimte kan geven.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.
Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.
Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).quote:Op donderdag 16 september 2021 09:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.
En hij heeft nog nooit onder zoveel druk van een ander team gestaan sinds hij bij Mercedes rijdt, dus ik snap wel dat er wat stomme beslissingen insluipen.
mimiimimimimimiimimiimiquote:
Het is maar goed dat ie geen loodgieter of elektricien is geworden... Hij werkt niet zo goed onder druk en spanning.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.
Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.
Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Dit argument werkt niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ik wil even duidelijk maken dat Lewis dat prima mag doen, dat is racen. Maar als er een ongeluk van komt, dan is hij ook de verantwoordelijke. Zo behoort het te werken. Degene die zijn lijn niet houdt is bij een ongeluk de verantwoordelijke. Want hij was degene die het aggressiefst was.quote:Bij beide ongelukken was het Lewis die niet op zijn lijn bleef, maar naar een andere lijn probeerde te kruisen. Dus Lewis was degene die de 'byzondere manouvre' uitvoerde, zo te zeggen.
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...quote:Op donderdag 16 september 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.
Zelfs de wijkagent bij jou op de hoek heeft dat geleerd tijdens zijn opleiding.
En de vraag is natuurlijk of die klap op het hoofd echt dodelijk was geweest. Martin Brundle is ook wel es vol op z'n helm geraakt door toevallig die andere Verstappen, Jos in Brazilië 1994... En dat liep (gelukkg) ook gewoon goed af.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:47 schreef RetepV het volgende:
Hamilton's bullshit over "A;ls die HALO er niet was geweest, had Max me dood gereden" is ook zo'n bullshit.
Als de monocoque en de tech barriers er niet geweest waren, had Lewis in Silverstone Max doodgereden.
Lewis probeert weer eens zijn gelijk bij elkaar te huilen.
Hij duwt Verstappen met zijn kruisende lijnen van de baan? Dan ben je er toch op uit om je tegenstander een keuze te laten maken die er voor zorgt dat ie zich uitschakelt als kanshebber op pos1?quote:Op donderdag 16 september 2021 10:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.
Bij Norris gaf hij wel ruimte omdat Norris niet interessant is voor het gevecht om de titel.
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...
Nee, zowel Silverstone als Monza waren gewoon stommiteiten van Lewis waarbij hij niet nadacht over de mogelijke gevolgen van het proberen door te drukken van zijn wil.
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.quote:Daarbij geldt in die situatie voor Hamilton ook dat er beide afvliegen niet eens zo erg is. Hij wist dat hij in die race kansloos was als Verstappen die bocht als eerste uit zou komen. Het was de gok waard.
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.quote:Het is vrij duidelijk dat Hamilton die bocht niet had gehaald als hij niet tegen Verstappen was gebumpt, het is of opzet, of ongelooflijke aan roekeloosheid grenzende onkunde. In beide gevallen een 7-voudig kampioen onwaardig en totaal belachelijk dat hij zelf er uiteindelijk het meeste mee opschiet.
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .quote:Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Oh believe me... I have... Ik ben inmiddels door redelijk wat die-hards geblocked.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.
Als ze er beide af waren gegaan was dat pure winst geweest voor Hamilton, maar dit was natuurlijk helemaal de gewenste uitkomst.
Overigens geloof ik oprecht niet in onkunde op Silverstone. Ik weet voor de volle 100% zeker dat dit een bewuste actie was van iemand die gefrustreerd is en niet helemaal goed in de bovenkamer.
Hoe meer ik Hamilton dit seizoen bezig zie, hoe stelliger ik overtuigd raak van het feit dat hij een aan borderline grenzende persoonlijkheidsstoornis heeft.
Maar goed, ik zal wel een Verstappen fanboy zijn als ik dat zeg.
Hamilton was in de overtuiging dat hij na copse, ronde 1, voor Max moest rijden om die race te winnen. Dus in zijn optiek was copse zijn laatste poging voor die race. In de interviews pre-, en postrace heeft hij zelf gezegd dat hij niet meer voor Max opzij zou gaan. Al met al neemt Hamilton in die bocht een onnoemelijk groot risico. Dit doet hij 100% bewust. Dat hij daardoor de apex mist en zijn snelheid niet op orde heeft is niet persé onkunde maar het laat vooral zien dat een Hamilton onder druk niet dezelfde is als de Hamilton die met speels gemak het veld op een rondje rijdt. Hij weet ook dat Max niet voor Hamilton opzij gaat. Wat mij betreft hoeft dat ook allemaal niet, want het is en blijft racen. Wat nog wel overeind blijft is het feit dat Hamilton genade krijgt van de jury en dat de jury koste wat kost een schuldige aan moet wijzen.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.
Ik blijf er van overtuigd dat ie niet bewust Verstappen van de baan gereden heeft in Silverstone. Ik geloof er wel in dat hij er van overtuigd was dat hij koste wat het kost als leider uit Copse moest komen. Daar ben ik het wel met hem eens. Maar ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij bewust het risico loopt om een race minder te hebben om die achterstand in te lopen. Ik denk serieus dat het een misrekening van zijn entry speed was in combinatie met de noodzaak Max naar buiten te drukken voor een voorsprong. Eigenlijk hetzelfde wat hij in Monza probeerde, alleen pakte die voor hem ook verkeerd uit.
Ik geloof ook niet dat Max hem voorbij was gekomen als Lewis als eerste uit Copse was gekomen.
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:10 schreef Rianne84 het volgende:
Gisteren de docu over Schumacher gezien. Die geloofde ook 100% dat hij van de baan geknikkerd werd terwijl hij zelf op een domme manier instuurde op zijn rivaal.
Blijkbaar krijg je het hoog in je bol als meervoudig kampioen.
En bij Lewis denk ik ook dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat gebeurt wel vaker bij mensen die altijd te horen krijgen dat ze fantastisch zijn en iedereen tegen ze is.
(En daarbij vermoed ik bij Max ook een stoornisje hoor)
Klopt, ik vind ze allemaal (huidige grid) een beetje wereldvreemd. Met Vettel als uitzondering.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Maar goed, dat laatste is voor heel veel sporters het geval natuurlijk. Zéker sporters die in een sport uitkomen waar het seizoen het merendeel van het jaar beslaat.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Het doet me denken aan Raikkonen die er tegenwoordig ook af en toe eentje vanaf tikt terwijl hij zelf niet helemaal begrijpt waarom het gebeurde.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .
Ze hebben zich ge-Brexit van jou, hahahaha.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Oh believe me... I have... Ik ben inmiddels door redelijk wat die-hards geblocked.
Heel helder geformuleerd, en ik ben het ook nog eens helemaal met je eens.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hamilton was in de overtuiging dat hij na copse, ronde 1, voor Max moest rijden om die race te winnen. Dus in zijn optiek was copse zijn laatste poging voor die race. In de interviews pre-, en postrace heeft hij zelf gezegd dat hij niet meer voor Max opzij zou gaan. Al met al neemt Hamilton in die bocht een onnoemelijk groot risico. Dit doet hij 100% bewust. Dat hij daardoor de apex mist en zijn snelheid niet op orde heeft is niet persé onkunde maar het laat vooral zien dat een Hamilton onder druk niet dezelfde is als de Hamilton die met speels gemak het veld op een rondje rijdt. Hij weet ook dat Max niet voor Hamilton opzij gaat. Wat mij betreft hoeft dat ook allemaal niet, want het is en blijft racen. Wat nog wel overeind blijft is het feit dat Hamilton genade krijgt van de jury en dat de jury koste wat kost een schuldige aan moet wijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |