In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laatquote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Echt niet. Wat hij in de eerste ronde deed met Lando was een 'avoiding line'. Met de lijn die hij bij Max nam, was een aanrijding onvermijdelijk.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laat
Van de scheids ga je niet winnen.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Die quote gaat over bocht twee. Lekker handig van jequote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 15 september 2021 21:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Die quote gaat over bocht twee.
Ja, dat ken ik. En?quote:Op woensdag 15 september 2021 21:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het officiële "jury" rapport
https://www.fia.com/sites(...)%20a%20collision.pdf
Ok dan is het handig om die quote te gebruiken voor het moment dat Hamilton Verstappen van de baan duwt op het rechte stuk, voor bocht 1quote:Op woensdag 15 september 2021 21:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik. En?
Oké, Hamilton liet niet genoeg ruimte. Met de rest van de thread ben ik het niet helemaal eens, want Hamilton zat ervoor, dus had imho alle recht die 1ste bocht (exit) zo te nemen.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.
https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. So true.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:04 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Geen idee of en zo ja hoe ik m meteen hier kan laten afspelen....
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Vind het allemaal wel een beetje krom. Incident op Monza is een voorbeeld van race-incident. Waar er 2 voor een bocht vechten kan het wel eens fout aflopen. Rijdt Hamilton 1 meter verder naar rechts was er nog genoeg ruimte voor Max. Ik betwijfel of Max hem ingehaald had overigens maar dat terzijde. 3 gridstraffen vind ik voor een dergelijk incident een vrij zware straf.
Samen met het incident op Silverstone zijn dit twee voorbeelden waarin Hamilton gewoon een inschattingsfout maakt en beide keren komt hij er eigenlijk min of meer mee weg.
!!!quote:Op woensdag 15 september 2021 22:16 schreef shiz het volgende:
[..]
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. So true.
Daar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( ).quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Rijdt Max een metertje naar links dan eindigt Hamilton in het grint omdat er niets is wat hem nog binnen de baan kan houden.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.
Maar het is vrij duidelijk... Beide crashes worden veroorzaakt door Hamilton die niet nadenkt dondersgoed weet wat ie doet. In Silverstone pakte het goed uit, in Monza wat minder (voor hem). Als hij Max ruimte had gegeven in Monza was Hamilton nog steeds ruim voor Max de bocht uitgekomen en had hij puntjes in kunnen lopen. Nu staat hij er nog steeds 5 achter.
Hamilton vloog zelfs met de beuk tegen Max nog vol uit de bocht. Dus dat metertje had hem waarschijnlijk niet geholpen..quote:Op donderdag 16 september 2021 02:47 schreef Vliegbaard het volgende:
aar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( ).
Op Monza vliegen er 2 van de baan omdat Hamilton te weinig ruimte laat. Op Silverstone kreeg Hamilton de ruimte ook maar verneukt hij t zelf door te laat te remmen.
Hij zal het niet helemaal bewust doen nee. Hoewel hij Max best de ruimte had kunnen geven zal zijn instinct hem wel zeggen dat hij iedereen behalve Bottas en Max de ruimte kan geven.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.
Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.
Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).quote:Op donderdag 16 september 2021 09:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.
En hij heeft nog nooit onder zoveel druk van een ander team gestaan sinds hij bij Mercedes rijdt, dus ik snap wel dat er wat stomme beslissingen insluipen.
mimiimimimimimiimimiimiquote:
Het is maar goed dat ie geen loodgieter of elektricien is geworden... Hij werkt niet zo goed onder druk en spanning.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.
Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.
Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Dit argument werkt niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ik wil even duidelijk maken dat Lewis dat prima mag doen, dat is racen. Maar als er een ongeluk van komt, dan is hij ook de verantwoordelijke. Zo behoort het te werken. Degene die zijn lijn niet houdt is bij een ongeluk de verantwoordelijke. Want hij was degene die het aggressiefst was.quote:Bij beide ongelukken was het Lewis die niet op zijn lijn bleef, maar naar een andere lijn probeerde te kruisen. Dus Lewis was degene die de 'byzondere manouvre' uitvoerde, zo te zeggen.
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...quote:Op donderdag 16 september 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.
Zelfs de wijkagent bij jou op de hoek heeft dat geleerd tijdens zijn opleiding.
En de vraag is natuurlijk of die klap op het hoofd echt dodelijk was geweest. Martin Brundle is ook wel es vol op z'n helm geraakt door toevallig die andere Verstappen, Jos in Brazilië 1994... En dat liep (gelukkg) ook gewoon goed af.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:47 schreef RetepV het volgende:
Hamilton's bullshit over "A;ls die HALO er niet was geweest, had Max me dood gereden" is ook zo'n bullshit.
Als de monocoque en de tech barriers er niet geweest waren, had Lewis in Silverstone Max doodgereden.
Lewis probeert weer eens zijn gelijk bij elkaar te huilen.
Hij duwt Verstappen met zijn kruisende lijnen van de baan? Dan ben je er toch op uit om je tegenstander een keuze te laten maken die er voor zorgt dat ie zich uitschakelt als kanshebber op pos1?quote:Op donderdag 16 september 2021 10:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.
Bij Norris gaf hij wel ruimte omdat Norris niet interessant is voor het gevecht om de titel.
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...
Nee, zowel Silverstone als Monza waren gewoon stommiteiten van Lewis waarbij hij niet nadacht over de mogelijke gevolgen van het proberen door te drukken van zijn wil.
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.quote:Daarbij geldt in die situatie voor Hamilton ook dat er beide afvliegen niet eens zo erg is. Hij wist dat hij in die race kansloos was als Verstappen die bocht als eerste uit zou komen. Het was de gok waard.
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.quote:Het is vrij duidelijk dat Hamilton die bocht niet had gehaald als hij niet tegen Verstappen was gebumpt, het is of opzet, of ongelooflijke aan roekeloosheid grenzende onkunde. In beide gevallen een 7-voudig kampioen onwaardig en totaal belachelijk dat hij zelf er uiteindelijk het meeste mee opschiet.
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .quote:Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Oh believe me... I have... Ik ben inmiddels door redelijk wat die-hards geblocked.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.
Als ze er beide af waren gegaan was dat pure winst geweest voor Hamilton, maar dit was natuurlijk helemaal de gewenste uitkomst.
Overigens geloof ik oprecht niet in onkunde op Silverstone. Ik weet voor de volle 100% zeker dat dit een bewuste actie was van iemand die gefrustreerd is en niet helemaal goed in de bovenkamer.
Hoe meer ik Hamilton dit seizoen bezig zie, hoe stelliger ik overtuigd raak van het feit dat hij een aan borderline grenzende persoonlijkheidsstoornis heeft.
Maar goed, ik zal wel een Verstappen fanboy zijn als ik dat zeg.
Hamilton was in de overtuiging dat hij na copse, ronde 1, voor Max moest rijden om die race te winnen. Dus in zijn optiek was copse zijn laatste poging voor die race. In de interviews pre-, en postrace heeft hij zelf gezegd dat hij niet meer voor Max opzij zou gaan. Al met al neemt Hamilton in die bocht een onnoemelijk groot risico. Dit doet hij 100% bewust. Dat hij daardoor de apex mist en zijn snelheid niet op orde heeft is niet persé onkunde maar het laat vooral zien dat een Hamilton onder druk niet dezelfde is als de Hamilton die met speels gemak het veld op een rondje rijdt. Hij weet ook dat Max niet voor Hamilton opzij gaat. Wat mij betreft hoeft dat ook allemaal niet, want het is en blijft racen. Wat nog wel overeind blijft is het feit dat Hamilton genade krijgt van de jury en dat de jury koste wat kost een schuldige aan moet wijzen.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.
Ik blijf er van overtuigd dat ie niet bewust Verstappen van de baan gereden heeft in Silverstone. Ik geloof er wel in dat hij er van overtuigd was dat hij koste wat het kost als leider uit Copse moest komen. Daar ben ik het wel met hem eens. Maar ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij bewust het risico loopt om een race minder te hebben om die achterstand in te lopen. Ik denk serieus dat het een misrekening van zijn entry speed was in combinatie met de noodzaak Max naar buiten te drukken voor een voorsprong. Eigenlijk hetzelfde wat hij in Monza probeerde, alleen pakte die voor hem ook verkeerd uit.
Ik geloof ook niet dat Max hem voorbij was gekomen als Lewis als eerste uit Copse was gekomen.
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:10 schreef Rianne84 het volgende:
Gisteren de docu over Schumacher gezien. Die geloofde ook 100% dat hij van de baan geknikkerd werd terwijl hij zelf op een domme manier instuurde op zijn rivaal.
Blijkbaar krijg je het hoog in je bol als meervoudig kampioen.
En bij Lewis denk ik ook dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat gebeurt wel vaker bij mensen die altijd te horen krijgen dat ze fantastisch zijn en iedereen tegen ze is.
(En daarbij vermoed ik bij Max ook een stoornisje hoor)
Klopt, ik vind ze allemaal (huidige grid) een beetje wereldvreemd. Met Vettel als uitzondering.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Maar goed, dat laatste is voor heel veel sporters het geval natuurlijk. Zéker sporters die in een sport uitkomen waar het seizoen het merendeel van het jaar beslaat.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Het doet me denken aan Raikkonen die er tegenwoordig ook af en toe eentje vanaf tikt terwijl hij zelf niet helemaal begrijpt waarom het gebeurde.quote:Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |