abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 21:16:13 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201375068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.

https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laat :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 september 2021 @ 21:18:56 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201375135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In die tweede bocht ja, maar toen was het al te laat :')
Echt niet. Wat hij in de eerste ronde deed met Lando was een 'avoiding line'. Met de lijn die hij bij Max nam, was een aanrijding onvermijdelijk.

En het is ook niet zo vreemd. Hij heeft elke titelcontender waar hij tegen heeft gevochten in ieder geval 1 keer van de baan gereden. Waaronder dus ook drie teamgenoten. Het is een heel agressief mannetje.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 september 2021 @ 21:18:59 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201375140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Van de scheids ga je niet winnen.
Ik ben benieuwd naar de volgende ingrepen die ze gaan doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201375163
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.

https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Die quote gaat over bocht twee. Lekker handig van je

Edit en ik ben spuit elf

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 21:21:13 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 21:21:34 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201375180
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Die quote gaat over bocht twee.
Waar staat dat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201375229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waar staat dat?
Het officiële "jury" rapport
https://www.fia.com/sites(...)%20a%20collision.pdf
  woensdag 15 september 2021 @ 21:25:31 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201375265
quote:
Ja, dat ken ik. En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201375310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ja, dat ken ik. En?
Ok dan is het handig om die quote te gebruiken voor het moment dat Hamilton Verstappen van de baan duwt op het rechte stuk, voor bocht 1
  woensdag 15 september 2021 @ 21:34:47 #159
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201375478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Met twee wielen buiten de baan (op het groene deel), want Lewis liet niet genoeg ruimte. Lees de thread van Will Buxton maar.

https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1437350748308840450
[..]
Lewis reed een 'avoiding line'? Echt niet. Een hele vreemde stelling van de FIA.
Oké, Hamilton liet niet genoeg ruimte. Met de rest van de thread ben ik het niet helemaal eens, want Hamilton zat ervoor, dus had imho alle recht die 1ste bocht (exit) zo te nemen.

Edit: Bocht 2 niet, inderdaad, maar dat was al nadat de stewards hadden beoordeeld dat Max in de 1ste bocht fout zat. Voor het grootste deel dan, want Hamilton had dus bij het ingaan en uitkomen van de bocht meer ruimte kunnen geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Starflyer op 15-09-2021 22:27:38 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 15 september 2021 @ 22:04:35 #160
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_201376057
twitter


_O- _O- _O- _O-

Geen idee of en zo ja hoe ik m meteen hier kan laten afspelen....
pi_201376434
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:04 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]

_O- _O- _O- _O-

Geen idee of en zo ja hoe ik m meteen hier kan laten afspelen....
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. :D _O- So true.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201376544
Vind het allemaal wel een beetje krom. Incident op Monza is een voorbeeld van race-incident. Waar er 2 voor een bocht vechten kan het wel eens fout aflopen. Rijdt Hamilton 1 meter verder naar rechts was er nog genoeg ruimte voor Max. Ik betwijfel of Max hem ingehaald had overigens maar dat terzijde. 3 gridstraffen vind ik voor een dergelijk incident een vrij zware straf.
Samen met het incident op Silverstone zijn dit twee voorbeelden waarin Hamilton gewoon een inschattingsfout maakt en beide keren komt hij er eigenlijk min of meer mee weg.
pi_201377703
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Vind het allemaal wel een beetje krom. Incident op Monza is een voorbeeld van race-incident. Waar er 2 voor een bocht vechten kan het wel eens fout aflopen. Rijdt Hamilton 1 meter verder naar rechts was er nog genoeg ruimte voor Max. Ik betwijfel of Max hem ingehaald had overigens maar dat terzijde. 3 gridstraffen vind ik voor een dergelijk incident een vrij zware straf.
Samen met het incident op Silverstone zijn dit twee voorbeelden waarin Hamilton gewoon een inschattingsfout maakt en beide keren komt hij er eigenlijk min of meer mee weg.
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
pi_201377724
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:16 schreef shiz het volgende:

[..]
Haha, die is echt geweldig, bedankt voor het delen. :D _O- So true.
:') !!!
pi_201378385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Daar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( :') ).
Op Monza vliegen er 2 van de baan omdat Hamilton te weinig ruimte laat. Op Silverstone kreeg Hamilton de ruimte ook maar verneukt hij t zelf door te laat te remmen.
pi_201379405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Rijdt Max een metertje naar links dan eindigt Hamilton in het grint omdat er niets is wat hem nog binnen de baan kan houden.
pi_201380043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.

Maar het is vrij duidelijk... Beide crashes worden veroorzaakt door Hamilton die niet nadenkt. In Silverstone pakte het goed uit, in Monza wat minder (voor hem). Als hij Max ruimte had gegeven in Monza was Hamilton nog steeds ruim voor Max de bocht uitgekomen en had hij puntjes in kunnen lopen. Nu staat hij er nog steeds 5 achter.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 09:21:33 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201380239
Bij Silverstone is bijna iedereen het er wel mee eens dat Verstappen daar vrij weinig aan kon doen. Alleen een kleine groep Engelsen blijven anders volhouden, maar die neem je toch niet serieus. De meningen zijn meer verdeeld over of Hamilton daar bestraft had moeten worden.

In Monza was iedereen direct na de crash al behoorlijk eensgezind dat dit een race-incident was en wordt die straf ook door vrij veel mensen, ook coureurs, in twijfel getrokken. Hamilton had hier het meest te verliezen, hij kon punten inlopen als ie geduldiger was geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 16 september 2021 @ 09:21:38 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201380242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:06 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ja, zo ken ik er nog wel 1... Max zat al een meter of 2 naar links... Als Max niet gestart was had je ook geen crash gehad.

Maar het is vrij duidelijk... Beide crashes worden veroorzaakt door Hamilton die niet nadenkt dondersgoed weet wat ie doet. In Silverstone pakte het goed uit, in Monza wat minder (voor hem). Als hij Max ruimte had gegeven in Monza was Hamilton nog steeds ruim voor Max de bocht uitgekomen en had hij puntjes in kunnen lopen. Nu staat hij er nog steeds 5 achter.
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.

Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken :N , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:24:47 #170
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201380280
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 02:47 schreef Vliegbaard het volgende:
aar ben ik niet van overtuigd. Ik dat Hamilton die bocht nooit had gehaald zonder tegen Verstappen aan te rijden. Hamilton mist daar de apex omdat hij te laat remt. Daar is hij met 10s ook heel zwaar voor gestraft ( ).
Op Monza vliegen er 2 van de baan omdat Hamilton te weinig ruimte laat. Op Silverstone kreeg Hamilton de ruimte ook maar verneukt hij t zelf door te laat te remmen.
Hamilton vloog zelfs met de beuk tegen Max nog vol uit de bocht. Dus dat metertje had hem waarschijnlijk niet geholpen..
Rini dankjewel.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:25:47 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201380291
is het alweer raceweek?
pi_201380420
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.

Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken :N , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Hij zal het niet helemaal bewust doen nee. Hoewel hij Max best de ruimte had kunnen geven zal zijn instinct hem wel zeggen dat hij iedereen behalve Bottas en Max de ruimte kan geven.
Vergeet ook even niet dat je wat makkelijker kampioen wordt in een auto die op 95% nog beter is dan de concurrentie.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:36:49 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201380452
Eerste keer is een ongelukje, tweede keer is toeval, derde keer is express.

Dus in Silverstone wist Ham precies wat hij deed - en hij gaf het erna ook toe.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201380544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik geloof er niets van dat Hamilton niet nadenkt. Dan is hij of aan het aftakelen omdat ie zich met te veel hobbyprojectjes bezighoudt of omdat ie gewoon over zijn hoogtepunt heen is en echt fouten begint te maken.

Maar je wordt echt niet 7 keer kampioen F1 door dit soort fouten te maken :N , dus het is of een recente ontwikkeling of hij doet het bewust.
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.
En hij heeft nog nooit onder zoveel druk van een ander team gestaan sinds hij bij Mercedes rijdt, dus ik snap wel dat er wat stomme beslissingen insluipen.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:53:45 #175
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201380643
beetje humor
twitter
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:54:50 #176
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201380658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:44 schreef TagForce het volgende:

[..]
Hij zal vast nadenken, maar tactisch voor het kampioenschap was dit niet de handigste beslissing die hij nam. Hij had gewoon ruimte kunnen laten, en niet het risico lopen dat Max hem van de baan rost. Dat bedoelde ik met niet nadenken.
En hij heeft nog nooit onder zoveel druk van een ander team gestaan sinds hij bij Mercedes rijdt, dus ik snap wel dat er wat stomme beslissingen insluipen.
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Rini dankjewel.
pi_201380663
"humor"
Jack does it in real time...
  donderdag 16 september 2021 @ 09:56:07 #178
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201380679
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:55 schreef DeeBee het volgende:
"humor"
mimiimimimimimiimimiimi :6
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_201380701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Het is maar goed dat ie geen loodgieter of elektricien is geworden... Hij werkt niet zo goed onder druk en spanning.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:59:56 #180
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201380709
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:22:55 #181
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201381067
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik snap zijn move ook niet. In races waarin je verwacht uit te lopen op je concurrent dan moet je je poot terugtrekken. Zoals Lulu deed in Imola, in Spanje, in Portugal. Dat was slim. In feite (los van het gevaar) was Silverstone ook slim: als Max hem daar voor was gebleven dan was hij hem nooit meer tegengekomen (incidenten daar gelaten). Op Monza had hij juist wel moeten inbinden en Max daarna alsnog moeten inhalen (als hij er niet in deze en de volgende bochten al voor was gekomen).
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.

Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:34:58 #182
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201381232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.

Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.

Bij Norris gaf hij wel ruimte omdat Norris niet interessant is voor het gevecht om de titel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201381667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als Max er niet bovenop was gestuiterd, was dit ook een uitermate slimme move geweest op Monza. En als ie met die tik op Silverstone een 360 had gedraaid de grindbak in, een domme move.

Conclusie, hij doet het bewust om een tegenstander uit te schakelen en had op Silverstone geluk dat het goed ging en op Monza pech dat Max over die kerb de lucht in vloog, bovenop zijn auto.
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.

Zelfs de wijkagent bij jou op de hoek heeft dat geleerd tijdens zijn opleiding.
pi_201382295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Silverstone, rijdt Max een metertje naar links heb je geen crash, kunnen ze beiden verder.
Dit argument werkt niet.

Ze rijden op het randje. Voor de bocht bepaal je al wat je gaat doen. En dan commit je en kun je niet meer terug zonder dat je je jezelf in gevaar brengt. Max en Lewis hebben dit beide wel gezegd, dus daar zijn ze het over eens.

Dus met dat in gedachten in Silverstone was Max committed om de middelste lijn van de bocht te nemen en Lewis ruimte te geven (er was genoeg). En Lewis was committed om de lijn van Verstappen te kruisen.

En met dezelfde gedachten was Max in Monza committed om de buitenste lijn te nemen de chicane in, om er aan de binnenkant weer uit te komen. En was Lewis committed om de binnenste lijn te nemen de chicane in, maar er ook aan de binnenkant weer uit te komen.

In beide gevallen was Max dus committed om een lijn te nemen en er op te blijven. Terwijl in beide gevallen Lewis committed was om een lijn te nemen en vervolgens over te kruisen naar een andere lijn.

Degene die op zijn lijn blijft, en dus voorspelbaar rijdt, kan nooit degene zijn die het ongeluk veroorzaakte.

Nou was Verstappen dus in Monza committed op zijn lijn. Maar werd door het overkruisen van racelijnen door Lewis van zijn lijn af gedwongen, en zelfs de baan af. Daar kwam hij op die belachelijke curbs terecht, raakte zijn grip kwijt, kon niet meer corrigeren, waarna zijn auto gelanceerd werd door Lewis' achterwiel.

Bij beide ongelukken was het Lewis die niet op zijn lijn bleef, maar naar een andere lijn probeerde te kruisen. Dus Lewis was degene die de 'byzondere manouvre' uitvoerde, zo te zeggen.

In Silverstone was het nog discutabel of het kruisen van Max's lijn door Lewis kwam omdat Lewis onderstuur had. In Monza had Lewis duidelijk geen onderstuur. Dus hier is geen vraag of hij het per ongeluk of expres deed.

Ok, misschien kan het nog zijn dat Lewis zich door zijn koude banden verremde. Maar dan nog is dat Lewis' fout, omdat hij een 7-voudig wereldkampioen is die professional is, exact wist hoe zijn banden zouden reageren, en hij dus expres over het randje ging en daarmee een ongeluk veroorzaakte.

Maar Lewis komt er weer mee weg. Want hij is het lievelingetje. De man rijdt minstens even aggressief als Max, maar Max wordt opnieuw weggezet als de aggresieveling.

Edit:

Ik schreef dit:

quote:
Bij beide ongelukken was het Lewis die niet op zijn lijn bleef, maar naar een andere lijn probeerde te kruisen. Dus Lewis was degene die de 'byzondere manouvre' uitvoerde, zo te zeggen.
Ik wil even duidelijk maken dat Lewis dat prima mag doen, dat is racen. Maar als er een ongeluk van komt, dan is hij ook de verantwoordelijke. Zo behoort het te werken. Degene die zijn lijn niet houdt is bij een ongeluk de verantwoordelijke. Want hij was degene die het aggressiefst was.
pi_201382309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Silverstone was geen geluk. Dat is gewoon natuurkunde waar Hamilton dankbaar gebruik van maakte. Iedereen met een fatsoenlijke rijopleiding weet dat je een auto zo in een spin krijgt zonder zelf risico te lopen.

Zelfs de wijkagent bij jou op de hoek heeft dat geleerd tijdens zijn opleiding.
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...

Nee, zowel Silverstone als Monza waren gewoon stommiteiten van Lewis waarbij hij niet nadacht over de mogelijke gevolgen van het proberen door te drukken van zijn wil.
pi_201382316
Hamilton's bullshit over "A;ls die HALO er niet was geweest, had Max me dood gereden" is ook zo'n bullshit.

Als de monocoque en de tech barriers er niet geweest waren, had Lewis in Silverstone Max doodgereden.

Lewis probeert weer eens zijn gelijk bij elkaar te huilen.
pi_201382495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:47 schreef RetepV het volgende:
Hamilton's bullshit over "A;ls die HALO er niet was geweest, had Max me dood gereden" is ook zo'n bullshit.

Als de monocoque en de tech barriers er niet geweest waren, had Lewis in Silverstone Max doodgereden.

Lewis probeert weer eens zijn gelijk bij elkaar te huilen.
En de vraag is natuurlijk of die klap op het hoofd echt dodelijk was geweest. Martin Brundle is ook wel es vol op z'n helm geraakt door toevallig die andere Verstappen, Jos in Brazilië 1994... En dat liep (gelukkg) ook gewoon goed af.

  donderdag 16 september 2021 @ 12:44:45 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201383132
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:34 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Uitschakelen gaat wat tever hier, imho. Maar bewust om te zorgen dat Verstappen geen ruimte kreeg, ja. Zoals hij al zei verwachtte hij dat Verstappen de run-off zou nemen (en daardoor die plek aan hem moest geven). Alleen liet Verstappen hem staan.

Bij Norris gaf hij wel ruimte omdat Norris niet interessant is voor het gevecht om de titel.
Hij duwt Verstappen met zijn kruisende lijnen van de baan? Dan ben je er toch op uit om je tegenstander een keuze te laten maken die er voor zorgt dat ie zich uitschakelt als kanshebber op pos1?
Dat ie 2 keer toe er voor zorgt dat zijn tegenstander zich helemaal uitgeschakeld heeft, is mooi meegenomen.

Je positie verdedigen zou je moeten doen als de tegenstander achter je zit. Als je ie naast je zit en je schuift langzaam de tegenstander naar de rand van de baan is dat in mijn ogen geen positie verdedigen meer. Maar goed, zou perfect kunnen dat het volgens de FIA regels wel mag. Zo goed ken ik die ook weer niet :+ .
pi_201383149
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:

[..]
Alleen met 310 km/h op de klok en niet wetende wat je tegenstander precies gaat doen is het puur geluk dat ie precies met de wang van zijn voorwiel de wang van Max z'n achterwiel raakte... Elk ander contact had de ophanging van Lewis ook afgebroken en had ie alsnog met lege handen gestaan...

Nee, zowel Silverstone als Monza waren gewoon stommiteiten van Lewis waarbij hij niet nadacht over de mogelijke gevolgen van het proberen door te drukken van zijn wil.
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.

Daarbij geldt in die situatie voor Hamilton ook dat er beide afvliegen niet eens zo erg is. Hij wist dat hij in die race kansloos was als Verstappen die bocht als eerste uit zou komen. Het was de gok waard.

Het is vrij duidelijk dat Hamilton die bocht niet had gehaald als hij niet tegen Verstappen was gebumpt, het is of opzet, of ongelooflijke aan roekeloosheid grenzende onkunde. In beide gevallen een 7-voudig kampioen onwaardig en totaal belachelijk dat hij zelf er uiteindelijk het meeste mee opschiet.
pi_201383295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De relatieve snelheid ten opzichte van de andere auto is precies hetzelfde als wanneer je dit met 50km/u doet.
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.

quote:
Daarbij geldt in die situatie voor Hamilton ook dat er beide afvliegen niet eens zo erg is. Hij wist dat hij in die race kansloos was als Verstappen die bocht als eerste uit zou komen. Het was de gok waard.
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.

quote:
Het is vrij duidelijk dat Hamilton die bocht niet had gehaald als hij niet tegen Verstappen was gebumpt, het is of opzet, of ongelooflijke aan roekeloosheid grenzende onkunde. In beide gevallen een 7-voudig kampioen onwaardig en totaal belachelijk dat hij zelf er uiteindelijk het meeste mee opschiet.
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:01:13 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201383328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan :P .
pi_201383346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan :P .
Oh believe me... I have... Ik ben inmiddels door redelijk wat die-hards geblocked.
pi_201383591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ja, alleen zijn de stuurbewegingen natuurlijk wel heftiger als je dat met 300+ doet, en is de tijd die je hebt om te reageren (en dus te mikken) een stuk korter.
[..]
Hamilton stond achter in het kampioenschap. Dus het had hem een race gekost om de achterstand in te lopen... Niet heel handig dus.
[..]
Eens.. Ik gooi het op het laatste... onkunde.
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.

Als ze er beide af waren gegaan was dat pure winst geweest voor Hamilton, maar dit was natuurlijk helemaal de gewenste uitkomst.

Overigens geloof ik oprecht niet in onkunde op Silverstone. Ik weet voor de volle 100% zeker dat dit een bewuste actie was van iemand die gefrustreerd is en niet helemaal goed in de bovenkamer.

Hoe meer ik Hamilton dit seizoen bezig zie, hoe stelliger ik overtuigd raak van het feit dat hij een aan borderline grenzende persoonlijkheidsstoornis heeft.

Maar goed, ik zal wel een Verstappen fanboy zijn als ik dat zeg.
pi_201383789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hij stond op achterstand en als hij er met Verstappen samen was afgegaan was dat zo gebleven. Maar als ze er geen van beide af waren gegaan en Hamilton die ruimte had geboden, dan was Verstappen onherroepelijk op hem uitgelopen die race. Dat had Hamilton aan de hand van de sprintrace echt wel begrepen.

Als ze er beide af waren gegaan was dat pure winst geweest voor Hamilton, maar dit was natuurlijk helemaal de gewenste uitkomst.

Overigens geloof ik oprecht niet in onkunde op Silverstone. Ik weet voor de volle 100% zeker dat dit een bewuste actie was van iemand die gefrustreerd is en niet helemaal goed in de bovenkamer.

Hoe meer ik Hamilton dit seizoen bezig zie, hoe stelliger ik overtuigd raak van het feit dat hij een aan borderline grenzende persoonlijkheidsstoornis heeft.

Maar goed, ik zal wel een Verstappen fanboy zijn als ik dat zeg.
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.

Ik blijf er van overtuigd dat ie niet bewust Verstappen van de baan gereden heeft in Silverstone. Ik geloof er wel in dat hij er van overtuigd was dat hij koste wat het kost als leider uit Copse moest komen. Daar ben ik het wel met hem eens. Maar ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij bewust het risico loopt om een race minder te hebben om die achterstand in te lopen. Ik denk serieus dat het een misrekening van zijn entry speed was in combinatie met de noodzaak Max naar buiten te drukken voor een voorsprong. Eigenlijk hetzelfde wat hij in Monza probeerde, alleen pakte die voor hem ook verkeerd uit.

Ik geloof ook niet dat Max hem voorbij was gekomen als Lewis als eerste uit Copse was gekomen.
pi_201384300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:38 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ik denk eerder een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ook gezien het hele vervolg wat zowel hij als Toto er aan gegeven hebben.

Ik blijf er van overtuigd dat ie niet bewust Verstappen van de baan gereden heeft in Silverstone. Ik geloof er wel in dat hij er van overtuigd was dat hij koste wat het kost als leider uit Copse moest komen. Daar ben ik het wel met hem eens. Maar ik geloof niet dat hij zo dom is dat hij bewust het risico loopt om een race minder te hebben om die achterstand in te lopen. Ik denk serieus dat het een misrekening van zijn entry speed was in combinatie met de noodzaak Max naar buiten te drukken voor een voorsprong. Eigenlijk hetzelfde wat hij in Monza probeerde, alleen pakte die voor hem ook verkeerd uit.

Ik geloof ook niet dat Max hem voorbij was gekomen als Lewis als eerste uit Copse was gekomen.
Hamilton was in de overtuiging dat hij na copse, ronde 1, voor Max moest rijden om die race te winnen. Dus in zijn optiek was copse zijn laatste poging voor die race. In de interviews pre-, en postrace heeft hij zelf gezegd dat hij niet meer voor Max opzij zou gaan. Al met al neemt Hamilton in die bocht een onnoemelijk groot risico. Dit doet hij 100% bewust. Dat hij daardoor de apex mist en zijn snelheid niet op orde heeft is niet persé onkunde maar het laat vooral zien dat een Hamilton onder druk niet dezelfde is als de Hamilton die met speels gemak het veld op een rondje rijdt. Hij weet ook dat Max niet voor Hamilton opzij gaat. Wat mij betreft hoeft dat ook allemaal niet, want het is en blijft racen. Wat nog wel overeind blijft is het feit dat Hamilton genade krijgt van de jury en dat de jury koste wat kost een schuldige aan moet wijzen.
pi_201384301
Gisteren de docu over Schumacher gezien. Die geloofde ook 100% dat hij van de baan geknikkerd werd terwijl hij zelf op een domme manier instuurde op zijn rivaal.

Blijkbaar krijg je het hoog in je bol als meervoudig kampioen.

En bij Lewis denk ik ook dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat gebeurt wel vaker bij mensen die altijd te horen krijgen dat ze fantastisch zijn en iedereen tegen ze is.

(En daarbij vermoed ik bij Max ook een stoornisje hoor)
pi_201384458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:10 schreef Rianne84 het volgende:
Gisteren de docu over Schumacher gezien. Die geloofde ook 100% dat hij van de baan geknikkerd werd terwijl hij zelf op een domme manier instuurde op zijn rivaal.

Blijkbaar krijg je het hoog in je bol als meervoudig kampioen.

En bij Lewis denk ik ook dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat gebeurt wel vaker bij mensen die altijd te horen krijgen dat ze fantastisch zijn en iedereen tegen ze is.

(En daarbij vermoed ik bij Max ook een stoornisje hoor)
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
pi_201384813
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Klopt, ik vind ze allemaal (huidige grid) een beetje wereldvreemd. Met Vettel als uitzondering.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 september 2021 @ 15:15:49 #199
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201385125
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat je als F1 coureur sowieso wel een beetje anders moet zijn dan de rest. Daarnaast leven die gasten bijna hun hele leven lang in een aparte wereld.
Maar goed, dat laatste is voor heel veel sporters het geval natuurlijk. Zéker sporters die in een sport uitkomen waar het seizoen het merendeel van het jaar beslaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201386260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Misschien is dat laatste dan wel een leuke discussie om met Engelse fans te bespreken. Doet ie het express of is het gewoon omdat ie het niet (meer) kan :P .
Het doet me denken aan Raikkonen die er tegenwoordig ook af en toe eentje vanaf tikt terwijl hij zelf niet helemaal begrijpt waarom het gebeurde. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')