Bij de eerste bocht ja, de bocht die Lewis beter had moeten verdedigen zodat Max niet naast hem zit bij de 2e bocht die volgt.quote:Op maandag 13 september 2021 18:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat een BS. Norris zat ervoor toen ze de bocht ingingen.
[ afbeelding ]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.quote:Op maandag 13 september 2021 18:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bij de eerste bocht ja, de bocht die Lewis beter had moeten verdedigen zodat Max niet naast hem zit bij de 2e bocht die volgt.
Bij die tweede bocht is de situatie identiek maar stuurt Lewis dus gewoon in waardoor boem bats kleng beide naast de baan staan.
Na elke pitstop neemt vanaf nu iedere coureur een rode loper mee.quote:Op maandag 13 september 2021 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel unfair ja, dat Lewis zijn auto ervoor gooit bij het uitrijden van de pits. Verstappen had dus moeten liften, of aan de rechterkant moeten gaan zitten.
dat is 't punt niet. het is een trieste block poging, Lulu kan niet beweren dat Verstappen er 'zomaar' naast zat.quote:Op maandag 13 september 2021 18:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Na elke pitstop neemt vanaf nu iedere coureur een rode loper mee.
Dat deed hij dus juist wel verkeerd. Hij had hem veel minder ruimte kunnen geven zodat Verstappen hem er in bocht twee niet tussen had kunnen wringen.quote:Op maandag 13 september 2021 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.
MissedApex ziet Herbert en ik geloof ook Hill net als Hamilton 'haters'. Dus je kan de verbazing van MA voorstellenquote:Op maandag 13 september 2021 16:00 schreef opreis het volgende:
Ik kijk net de Race analysis van Sky en als je Damon Hill en Herbert doen niet onder voor Coronel, ondanks dat ze een veel globaler platform hebben.
Nog zo'n Barcelona '16 kijker.quote:Op maandag 13 september 2021 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel unfair ja, dat Lewis zijn auto ervoor gooit bij het uitrijden van de pits. Verstappen had dus moeten liften, of aan de rechterkant moeten gaan zitten.
Geen idee wat MissedApex is. Gezien zij Herbert en Hill Lulu haters vinden is dat maar goed ook geloof ik.quote:Op maandag 13 september 2021 19:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
MissedApex ziet Herbert en ik geloof ook Hill net als Hamilton 'haters'. Dus je kan de verbazing van MA voorstellen
Ja, die twee zijn volledig op de Hamilton bandwagon volgens mij.quote:Op maandag 13 september 2021 19:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Geen idee wat MissedApex is. Gezien zij Herbert en Hill Lulu haters vinden is dat maar goed ook geloof ik.
Heeft gelukkig hier niemand last vanquote:Op maandag 13 september 2021 19:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, die twee zijn volledig op de Hamilton bandwagon volgens mij.
Er naast en daarna meteen mooie gevecht puur op vermogenquote:Op maandag 13 september 2021 20:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik begrijp bij nader inzien niet waarom Hamilton de apex van bocht twee mag pakken terwijl er iemand gedeeltelijk naast hem zit.
Verstappen werd de crash in Silverstone gedeeltelijk aangerekend omdat hij Hamilton onvoldoende ruimte zou hebben gelaten.
Wat is hier het verschil?
Dat Verstappen, die de bully van het schoolplein is, eens een keer een klap terug verdient. Helemaal prima.
Dus wat doet hij hier fout?
Ik ben wel benieuwd waar zijn auto terecht zou zijn gekomen als hamilton wel veel meer ruimte zou hebben gelaten
Geen idee maar de voorvleugel van Max zou hypothetisch vóór die van Lewis over de meet gaanquote:Op maandag 13 september 2021 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel nou hè, heel absurd, maar stel dat de auto van Max bovenop de Mercedes had blijven zitten en Lewis reed de race uit. Wie had er dan gewonnen?
Want na Silverstone was er ook geen geklaag op de stewards?quote:Op maandag 13 september 2021 20:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet waarom de stewards nu niet meteen worden geloofd.
Verstappen is Nederlands en Hamilton is Britts. Dat is voor veel mensen het verschil in perceptie.quote:Op maandag 13 september 2021 20:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik begrijp bij nader inzien niet waarom Hamilton de apex van bocht twee mag pakken terwijl er iemand gedeeltelijk naast hem zit.
Verstappen werd de crash in Silverstone gedeeltelijk aangerekend omdat hij Hamilton onvoldoende ruimte zou hebben gelaten.
Wat is hier het verschil?
Dat Verstappen, die de bully van het schoolplein is, eens een keer een klap terug verdient. Helemaal prima.
Dus wat doet hij hier fout?
Ik ben wel benieuwd waar zijn auto terecht zou zijn gekomen als hamilton wel veel meer ruimte zou hebben gelaten
Simpel. Omdat Norris meteen na de start, op exact dezelfde plek in exact dezelfde positie zat als Max en Hamilton toen wel de 2de bocht ruimer nam. Hamilton stuurde met opzet in, omdat hij Max wilde blocken.quote:Op maandag 13 september 2021 20:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet waarom de stewards nu niet meteen worden geloofd.
Je mocht niet twijfelen aan de schuld van Hamilton. Men klaagde over de straf.quote:Op maandag 13 september 2021 20:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Want na Silverstone was er ook geen geklaag op de stewards?
Die is heel kort:quote:Op maandag 13 september 2021 20:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is er al een flow chart hoe ik over Max en Lewis moet denken?
quote:Op maandag 13 september 2021 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die is heel kort:
1) Max heeft altijd gelijk.
2) Indien Max ongelijk heeft, zie 1).
quote:Op zondag 12 september 2021 15:43 zei Max Verstappen het volgende:
“This is what happens when you don’t leave space”
Ja, het komt erg huichelachtig over.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
Ja, die gaat vol de slachtofferrol in.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
Motorsport.com laat nog een quote weg.quote:Op maandag 13 september 2021 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)id-coureurs/6667244/
De fuck wat een galbak. Gaf 'm steeds nog voordeel van de twijfel maar nu is het wel klaar, echt een matige persoonlijkheid
quote:Ik denk dat het een belangrijk precedent is voor de veiligheid van de coureurs dat er strikte regels zijn. Dit gaat door totdat we geleerd hebben van de scenario's op de baan en ik heb geen geschiedenis met dit soort incidenten.
Daar was dan ook geen twijfel over mogelijk.quote:Op maandag 13 september 2021 21:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je mocht niet twijfelen aan de schuld van Hamilton. Men klaagde over de straf.
Ik kan deze post geen duim gevenquote:Op maandag 13 september 2021 21:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar was dan ook geen twijfel over mogelijk.
Maar da tis er omdat hij omgeven is met ja-knikkers..quote:Op maandag 13 september 2021 21:36 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorsport.com laat nog een quote weg.
https://racingnews365.nl/(...)traf-voor-verstappen
[..]
Je kunt van alles zeggen over Silverstone en Monza, maar die man is echt niet goed in zijn bovenkamer. Het is niet eens een act, hij gelooft het echt.
Vanaf nu?quote:Op maandag 13 september 2021 22:13 schreef Zorro het volgende:
Vanaf nu gaat Max in alle gevallen keihard de deur dichtgooien als Hamilmans er niet 100% naast zit.
Want dat mag volgens de stewards.
Bij normale inhaalacties ja. Wat ik bedoel is dat de stewards nu eigenlijk zeggen dat je iemand altijd van de baan mag drukken zolang hij er niet 100% naast zit.quote:Op maandag 13 september 2021 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vanaf nu?
Wanneer heeft Max dat niet gedaan?
Wel fijn dat er geen enkele twijfel meer bestaat dat eerste ronde Barcelona, Imola en Monza chicane acties van Verstappen legaal zijn.quote:Op maandag 13 september 2021 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vanaf nu?
Wanneer heeft Max dat niet gedaan?
Hij is narcistisch genoeg om te zeggen dat hij de grootste zelfspot ter wereld heeftquote:Op maandag 13 september 2021 22:56 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hamilton over zelfspot bezit.
PR is hij wel goed inquote:Op maandag 13 september 2021 22:56 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hamilton over zelfspot bezit.
Lewis deed alles verkeerd wat hij verkeerd kon doen uit tactisch oogpunt. Volgens de regels niet, maar dit was een buitengewoon amateuristische actie van hem.quote:Op maandag 13 september 2021 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis deed in mijn ogen weinig verkeerd, zo min mogelijk ruimte geven en Verstappen het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen had hij de hardheid van de actie onderschat.
Dit is wel het meest irritante aan zo'n incident: het getrek van de media om maar zoveel mogelijk mensen over de rooie te krijgen (met als doel om zoveel mogelijk clicks te scoren). Daardoor begin ik nieuwssites en social media juist te mijden.quote:Op maandag 13 september 2021 23:43 schreef Mestreech1990 het volgende:
Overigens zou ik al die nieuwsartikelen die sinds gisteravond zijn gepubliceerd over Max en Lewis met een korreltje zout nemen. Elk nieuwsmedium gaat voor de ultieme clickbait en ik kan me niet voorstellen dat zowel Max als Lewis zoveel reacties en uitleg geven. Ofja, dat weet ik wel zeker.
Zoals ik al eerder heb aangegeven bestaat er verschil tussen inhalen aan de binnenkant en inhalen aan de buitenkant (zie ook het schema van Toto in Silverstone, dat wel degelijk op richtlijnen van de FIA gebaseerd is).quote:Op maandag 13 september 2021 22:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij normale inhaalacties ja. Wat ik bedoel is dat de stewards nu eigenlijk zeggen dat je iemand altijd van de baan mag drukken zolang hij er niet 100% naast zit.
En ik zeg Max, maar andersom gaat dat ook gebeuren.
Wat ook irritant aan die nieuwe regels is is dat als Max gewoon (veilig) was weggereden en niet op z'n constructeur gewacht had dan had ie een straf gekregen voor unsafe release terwijl de wagen gewoon technisch 100% was.quote:Op maandag 13 september 2021 23:41 schreef Nattekat het volgende:
Het is erg simpel: Hamilton had Verstappen altijd verslagen. Hamilton heeft punten weggegooid door de deur dicht te gooien.
Die pitstop van RB was wel echt in en in triest. Alles zat vast wel, maar nee, MIA regels.
Volgens mij staat er nergens in de reglementen 'half naast'... Er staat alleen dat het moedwillig van de baan drukken niet is toegestaan. Nou weet ik dat er richtlijnen zijn voor wanneer het moedwillig van de baan drukken wordt, maar de uitleg in die richtlijnen geeft aan dat er 'significant overlap' moet zijn, en dat wordt uitgelegd als 'front wing passed rear axis'. Dus als de voorwielen naast de achterwielen zitten. Maar goed, ik heb niet de beschikking over de huidige richtlijnen... Die ik wel heb is van 2008.quote:Op dinsdag 14 september 2021 00:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als je aan de buitenkant zit en iemand probeert je aan de binnenkant in te halen mag dat alleen als die ander er minder dan de helft naast zit. Anders moet je hem ruimte geven.
Het wordt heel gimmicky allemaal. Er is nu ook een award in het leven geroepen voor de rijder met de meeste inhaalacties geloof ik? Alsof dat iets zegt. De rijder die de meeste auto's inhaalt moet beter leren kwalificeren. Momenteel heeft Vettel geloof ik de meeste inhaalacties. Geweldig zeg. Driver of the day, medailles voor sprintraces, graphics die nergens op slaan. Het gaat waarschijnlijk alleen nog maar meer worden. Het is wachten op een Formule E achtige 'fanboost' of reverse grids om de sprintraces 'spannender' te maken. Als ze echt 50 races per jaar gaan rijden dan krijg je waarschijnlijk ook een NASCAR achtig play-off systeem want het is natuurlijk niet zo leuk als de kampioen 8 races van tevoren al bekend is. Anno 2021 moet iedereen natuurlijk kunnen winnen en het moet wel 'spannend' zijn, kunstmatig of niet.quote:Op dinsdag 14 september 2021 01:00 schreef SiGNe het volgende:
Ik zit net RTLGP te kijken Kees van de Grint zegt daarin dat "sinds de Amerikanen deze sport in bezit hebben dat het teveel show wordt"
Daar heeft ie een sterk punt, zie je ook bij de FIa sterk terug waarbij gevechten op de baan enorm uitgemolken worden in de media.
En als je op de facebookpagina van F1 kijkt zie je ook vaak dat Hamilton er toch als held ontvangen wordt, Norris en Russel ook trouwens maar Max zie je dan toch vaker bij de meer negatieve berichten terug.
Nu ook zo'n plaatje:
[ afbeelding ]
En al geven ze bij het artikel https://www.formula1.com/(...)hMxD4UzWgyZQ2QzGSMpE
wel aan dat hamilton ook een loser is maar ze vermelden er dan wel meteen bij dat hij een loser is omdat de crash z'n kansen op het kampioenschap verkleind heeft.
Maar ook daar lijken ze (net zoals toto) vooral olie op het vuur te gooien.
Die houden wel van die strijd want dat levert kijkers op maar voor de sport zelf is het behoorlijk slecht.
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 07:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens in de reglementen 'half naast'... Er staat alleen dat het moedwillig van de baan drukken niet is toegestaan. Nou weet ik dat er richtlijnen zijn voor wanneer het moedwillig van de baan drukken wordt, maar de uitleg in die richtlijnen geeft aan dat er 'significant overlap' moet zijn, en dat wordt uitgelegd als 'front wing passed rear axis'. Dus als de voorwielen naast de achterwielen zitten. Maar goed, ik heb niet de beschikking over de huidige richtlijnen... Die ik wel heb is van 2008.
En dan is er nog de richtlijn dat Hamilton recht heeft op 'racing room'. Bij Hamilton komen er regelmatige speciale regels of overwegingen aan te pas, zoals dat hij zijn fout eerlijk toegegeven heeft.quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.
In de basis zeggen de richtlijnen hetzelfde...quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De richtlijnen die ik heb zijn niet officieel, maar komen wel overeen met het schema dat Toto naar de FIA stuurde in Silverstone. En als ik die aanhoud, dan klopt de straf van de FIA 9 van de 10 keer met die richtlijnen. En die andere keer is er wel een logische uitleg die verklaart waarom die beslissing genomen is, zoals een divebomb of de controle over de wagen verliezen.
En of je dan de voor-as of het einde van de voorvleugel als meetpunt neemt scheelt niet heel veel.quote:B. Attacker less than half-way alongside
In this case, the attacker has only their front wing alongside the defender’s rear wheel.
Dus als de voorwielen en achterwielen naast elkaar zijn, waarbij de voorwielen iets voor liggen.quote:C. Attacker approximately half-way alongside
In this case, the attacker’s front axle is ahead of the defender’s rear axle
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.quote:"De fans zullen verdeeld zijn in hun meningen, daar ben ik zeker van. Wat echter duidelijk is, is dat beide coureurs de crash hadden kunnen voorkomen. Ik denk dat dit het resultaat is van twee coureurs die het tegen elkaar opnemen en die allebei niet van wijken willen weten."
Ross Brawn snapt hetquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kijk nou wat Ross Brawn zegt:
[..]
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.
https://racingnews365.nl/(...)tapels-beslist-wordt
Als er maar 1 coureur een botsing had kunnen voorkomen, was er een straf van 5 plekken geweest, zoals Bottas na Hongarije. Dat klopt dus met de straf die gegeven is, ze vinden echter dat Max meer blaam treft, daarom krijgt hij de (lagere) strafquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kijk nou wat Ross Brawn zegt:
[..]
Grappig dat er dan toch maar 1 straf krijgt.
https://racingnews365.nl/(...)tapels-beslist-wordt
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:03 schreef Marcoss het volgende:
ze vinden echter dat Max meer blaam treft,
quote:"Nee, want zowel Lewis als Max hadden schuld aan de crash in Italië. Verstappen was agressief en had de chicane kunnen afsnijden om contact te vermijden en Hamilton had op zijn beurt tien centimeter ruimte meer kunnen geven. Dat gebeurde echter niet, maar het was niet zo dat een van de coureurs schuld had in dit incident."
ik heb ook nog geen commentaar gezien van een (ex) coureur die Verstappen er de schuld van geeft op Lewis na uiteraardquote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Zelfs Villeneuve, die niet Max' grootste fan is, vindt het een slechte beslissing:
[..]
Waarom was dat exact hetzelfde..quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat terwijl Hamilton in de eerste ronde in exacte dezelfde situatie Lando wel de ruimte gaf. Derhalve een zeer dubieuze beslissing (wederom).
Ik begrijp je vraag niet.quote:
Waarom was de situatie met Ham en Nor precies hetzelfde als met Ham en Max?quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet.
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:42 schreef babylon het volgende:
Waarom was de situatie met Ham en Nor precies hetzelfde als met Ham en Max?
De situatie met Norris is sowieso irrelevant voor de botsing met Max.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.
De andere zaken die jij erbij sleept horen irrelevant te zijn voor een beslissing van de stewards.
Villeneuve is nooit tegen Verstappen geweest. Dat waren vooral NL clickbait artikelen die nooit een les begrijpend lezen gevolgd hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:18 schreef Marcoss het volgende:
Villeneuve is tegenwoordig juist helemaal omgedraaid mbt Max, geloof ik..
Maar zo zijn er ook best in de F1 die de straf wel terecht vinden. En heel eerlijk gezegd vind ik de straf ook niet eens zo raar (maar dat kan ik waarschijnlijk beter in een spoiler zetten)
Zeker niet. Het toont namelijk aan dat als Hamilton op hetzelfde punt had ingestuurd, er helemaal geen botsing was geweest met Max. Oftewel, Hamilton heeft er (ook) niks aan gedaan om de botsing te vermijden.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:55 schreef babylon het volgende:
De situatie met Norris is sowieso irrelevant voor de botsing met Max.
Hill en Herbert vonden het in de nabeschouwing op Sky wel de fout van Verstappen. Maar Brundle, Massa en Di Resta waren het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb ook nog geen commentaar gezien van een (ex) coureur die Verstappen er de schuld van geeft op Lewis na uiteraard
Dat is 100% onwaar, Norris zat gewoon voor Hamilton in bocht 1 na de start. Kan je hier zienquote:Op dinsdag 14 september 2021 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de fysieke positie van de auto's op het moment van insturen van Lewis exact hetzelfde was.
De andere zaken die jij erbij sleept horen irrelevant te zijn voor een beslissing van de stewards.
Oh, had Hamilton het kunnen voorkomen? Wow verrassing hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker niet. Het toont namelijk aan dat als Hamilton op hetzelfde punt had ingestuurd, er helemaal geen botsing was geweest met Max. Oftewel, Hamilton heeft er (ook) niks aan gedaan om de botsing te vermijden.
Maar niet in bocht twee. Op het moment dat Hamilton instuurt voor de 2de bocht zit Norris' voorwiel achter Lewis' voorwiel. Identiek aan de situatie met Max.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is 100% onwaar, Norris zat gewoon voor Hamilton in bocht 1 na de start. Kan je hier zien
[ afbeelding ]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:00 schreef babylon het volgende:
Oh, had Hamilton het kunnen voorkomen?
Wat is er identiek aan als Norris ingaan bocht 1 voor Hamilton zit en Verstappen nooit voorbij Hamilton heeft gezeten? Die bochten horen gewoon bij elkaarquote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar niet in bocht twee. Op het moment dat Hamilton instuurt voor de 2de bocht zit Norris' voorwiel achter Lewis' voorwiel. Identiek aan de situatie met Max.
Als Max' pitstop goed was gegaan, dan was Lewis ruim achter Max terug op op de baan gekomen en had de strategie prima gewerkt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef VacaLoca het volgende:
Ben toch wat minder blij dan anderen die denken dat Max geprofiteerd heeft afgelopen weekend.
Had makkelijk een P1 voor Max tov een P3 voor Hamilton kunnen zijn. Toch 10 punten weggegooid met de strategie en pitstop imo
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die bochten horen gewoon bij elkaar
Met de start vooralquote:Op dinsdag 14 september 2021 18:01 schreef VacaLoca het volgende:
Ben toch wat minder blij dan anderen die denken dat Max geprofiteerd heeft afgelopen weekend.
Had makkelijk een P1 voor Max tov een P3 voor Hamilton kunnen zijn. Toch 10 punten weggegooid met de strategie en pitstop imo
Ja klopt, maar was te fixen met een undercut.quote:
Als het 50/50 is ja, maar dat is het in de meeste gevallen niet..quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.
Waar zeg ik dat? En geen onzin dat bocht 1 en 2 bij elkaar horen, is gewoon een chicane.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dus Hamilton had volgens jou in de eerste ronde af moeten haken, want hij lag achter Norris in de 1ste bocht?
Er zijn toch genoeg experts die het 50/50 vinden.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:06 schreef Marcoss het volgende:
Als het 50/50 is ja, maar dat is het in de meeste gevallen niet..
Undercut was achteraf logischer geweest ja omdat Max echt niet meer sneller kon op dat moment en dus nooit de ronde van Ricciardo had kunnen matchen als die eerder stopte. Kan wel zijn dat ze wachtten zodat Max niet middenin verkeer terug zou komen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:05 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja klopt, maar was te fixen met een undercut.
Met goede start had ie idd 15 sec los voorop gelegen en was 't easy peasy
Als die twee bochten 1 zijn en Norris ligt in de 1ste bocht voor, dan moet Hamilton hem laten gaan, toch?quote:
Ricciardo.quote:Op maandag 13 september 2021 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel nou hè, heel absurd, maar stel dat de auto van Max bovenop de Mercedes had blijven zitten en Lewis reed de race uit. Wie had er dan gewonnen?
Zelfs als iemand je van achter aan rijdt had je het kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als Max. En daarom is het bull dat maar 1 coureur bestraft wordt.
Als Norris in bocht 1 voor Hamilton lag dan is het logisch dat Hamilton het meer ruimte geeft dan Max bij dat incident.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die twee bochten 1 zijn en Norris ligt in de 1ste bocht voor, dan moet Hamilton hem laten gaan, toch?
Als je dat niet vindt, dan is de positie in de 1ste bocht dus totaal irrelevant voor de positie in de 2de bocht en dan zijn we terug bij mijn stelling: de 2 situaties in de 2de bocht op het moment dat Lewis instuurt zijn identiek aan elkaar.
Ik denk eerder dat jij het concept 'logisch redeneren' niet begrijpt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:30 schreef babylon het volgende:
Zelfs als iemand je van achter aan rijdt had je het kunnen voorkomen.
Je zit te zoeken
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als Norris in bocht 1 voor Hamilton lag dan is het logisch dat Hamilton het meer ruimte geeft dan Max bij dat incident.
Dat zijn normale race etiquettes hoorquote:
Ok dude.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij het concept 'logisch redeneren' niet begrijpt.
Tuurlijk. Als jij daar blij van wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat zijn normale race etiquettes hoor
Dat geldt als je aan de binnenkant inhaalt en niet aan de buitenkant. Dan moet je er helemaal naast zitten, volgens mijn document. En omdat hij er niet helemaal naast zat, zette hij de aanval te laat in, imho.quote:Op dinsdag 14 september 2021 12:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
In de basis zeggen de richtlijnen hetzelfde...
Uit jouw document:
[..]
En of je dan de voor-as of het einde van de voorvleugel als meetpunt neemt scheelt niet heel veel.
[..]
Dus als de voorwielen en achterwielen naast elkaar zijn, waarbij de voorwielen iets voor liggen.
In dit geval zat Max er meer dan de helft naast, en had volgens deze richtlijnen dus recht op 'racing room'.
Echter vonden de stewards dat de actie in bocht 1 te laat werd ingezet, waardoor die richtlijn dus blijkbaar niet meer geldt.
quote:the driver on the outside should be at least level (front axle in line with front axle) with the driver on the inside to have a claim to the racing line on corner exit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |