SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo bezien is het best jammer hoe weinig we zijn opgeschoten en hoeveel er nog in beperkingen wordt gedacht.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is gewoon best een tegenvaller na zoveel hoopvolle berichten dat we af zouden zijn van het ergste na vaccinatie. Nu weet ik dat de vaccins werken hoor, daar niet van, maar ik had toch echt gehoopt dat we verder zouden zijn na de zomer en dat we niet alweer zouden hoeven te gaan discussieren over reismaatregelen, of maatregelen in het binnenland; including scholen.![]()
Natuurlijk zijn die bijwerkingen vervelend, maar als het alternatief is om mogelijk nog veel ernstiger ziek te worden van een natuurlijke infectie, tja... doe maar die prik. Al is het de zeventiende.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik zou er zelf ook niet veel moeite mee hebben als dat betekent dat de boel beheersbaar wordt, hoor. Maar er zijn wel mensen die iets meer last van het vaccin hebben dan een dagje hoofdpijn, dus voor hen zou het wel een domper zijn als ze om de haverklap zo'n prik moesten halen. Of dat erger is dan covid oplopen weet ik ook niet, maar dat is eigenlijk ook weer een andere discussie.
En wie weet, misschien is er wel werkelijk een tijd voor en na covid. Wat denk je dat ze honderd jaar geleden hadden gezegd als ze hadden geopperd dat we ieder kind gaan vaccineren tegen allerhande virussen? Dan was je waarschijnlijk ook voor gek verklaard.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nee, dit is al dag 5. Dus als het negatief is, dan mag ze weer naar school.quote:(Un)masking for the greater good.![]()
Jezus wat modderen we nog aan met die cijfers. Best bijzonder dat de besmettingen zo lang op hetzelfde niveau blijven hangen.![]()
Het probleem zit 'm natuurlijk ook niet in de vaccinatie zelf. Het probleem zit 'm in de beperkingen die gehangen worden aan het wel/niet hebben van een vaccinatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die bijwerkingen vervelend, maar als het alternatief is om mogelijk nog veel ernstiger ziek te worden van een natuurlijke infectie, tja... doe maar die prik. Al is het de zeventiende.
En wie weet, misschien is er wel werkelijk een tijd voor en na covid. Wat denk je dat ze honderd jaar geleden hadden gezegd als ze hadden geopperd dat we ieder kind gaan vaccineren tegen allerhande virussen? Dan was je waarschijnlijk ook voor gek verklaard.
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.![]()
Dit is denk ik gewoon wat het is onder de huidige set richtlijnen en compliance van de bevolking.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:42 schreef Cynicio het volgende:
Jezus wat modderen we nog aan met die cijfers. Best bijzonder dat de besmettingen zo lang op hetzelfde niveau blijven hangen.![]()
Het is een illusie gebleken.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo bezien is het best jammer hoe weinig we zijn opgeschoten en hoeveel er nog in beperkingen wordt gedacht.
Mensen dachten echt veilig te zijn met het vaccin, dat was immers beloofd:"Met het vaccin zijn we pas echt veilig".
Geen mens dacht besmettelijk te blijven, misschien te moeten gaan testen na vaccinatie, vaccins die niet goed werkzaamzijn bij ouderen en zwakkeren, boostershots elke 5-6 maanden, en een door de overheid geïnduceerde tweedeling in de bevolking tussen al dan niet gevaccineerden.
Daarnaast waren we in de pre vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
Klopt, een vrij dystopisch beeld.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Echter is het wel belangrijk te realiseren dat de effectiviteit tegen ziekenhuisopnames onverminderd hoog blijft, ook na zes maanden. Des te meer reden om gewoon zoveel mogelijk mensen te vaccineren. En als langetermijnstrategie zie ik niet in hoe er een andere optie is dan de drang/dwang langzaam op te voeren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het vaccin nu met alle liefde genomen, maar ook grotendeels omdat ik dan weer wat meer zou mogen. Of makkelijker in ieder geval. Máár ik had vooraf wel wat zenuwen over het vaccin zelf. Absoluut geen complotter, maar ik heb zelf totaal geen kennis over vaccins of hoe lichamen er op kunnen reageren. Bij veel vaccins of medicijnen heb ik die angst niet omdat ze al zo lang op de markt zijn. De lange termijn bijwerkingen zijn veel beter in beeld. Dat in tegenstelling tot de Corona vaccins. Zo weet ik dat er een kleine kans is dat je als relatief jong persoon hart klachten kan ontwikkelen (ontsteking hartzakje - officiele naam even kwijt). Ik was best wel bang dat ik daar misschien last van zou krijgen. Enorm kleine kans, maar dan nog - gevoelens kan je niet uit zetten. Ik zit er niet om te springen om me dan elk half jaar of jaar te laten vaccineren - terwijl er elke keer een kans is dat je lichaam op een nare manier reageert (of dat er een grotere kans is dat je lichaam over vijf jaar opeens iets ontwikkelt). True, Corona kan je lichaam ook opeens hard raken (ook jonge mensen), maar gevoelsmatig zit het me toch niet helemaal lekker. En ik ben vast niet de enige.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm natuurlijk ook niet in de vaccinatie zelf. Het probleem zit 'm in de beperkingen die gehangen worden aan het wel/niet hebben van een vaccinatie.
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 15:50:18 ]![]()
Volgens mij gooi je post en pre door elkaar. Hoewel ik ook hoop op een goede post-vaccinatie zomer.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef Za het volgende:
Daarnaast waren we in de post vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.
Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Excuseer, er stond eerst een andere tekst.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij gooi je post en pre door elkaar. Hoewel ik ook hoop op een goede post-vaccinatie zomer.Het is een juiste vergelijking, we zijn nl begonnen met vaccineren ver voor de zomer dit jaar.quote:Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.![]()
Waarom zie je geen andere optie dan drang/dwang? Op het moment dat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is en de druk op de ziekenhuizen blijft hoe deze nu is, is dat dan echt voldoende om dergelijke vergaande beslissingen te nemen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, een vrij dystopisch beeld.
Echter is het wel belangrijk te realiseren dat de effectiviteit tegen ziekenhuisopnames onverminderd hoog blijft, ook na zes maanden. Des te meer reden om gewoon zoveel mogelijk mensen te vaccineren. En als langetermijnstrategie zie ik niet in hoe er een andere optie is dan de drang/dwang langzaam op te voeren.
Indien ja, waarom dan wel voor corona en niet voor andere virussen?![]()
Dat zullen veel mensen hebben gehad, maar het is denk ik ook goed te realiseren dat die kans er is voor tig zaken in het leven die je voor lief neemt. De hartspiersteking waaraan je refereert is ook een bekende bijwerking van een (fikse) verkoudheid, bijvoorbeeld. Het is niet voor niets dat er relatief meer bejaarden overlijden tijdens de winterperiode.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij veel vaccins of medicijnen heb ik die angst niet omdat ze al zo lang op de markt zijn. De lange termijn bijwerkingen zijn veel beter in beeld. Dat in tegenstelling tot de Corona vaccins. Zo weet ik dat er een kleine kans is dat je als relatief jong persoon hart klachten kan ontwikkelen (ontsteking hartzakje - officiele naam even kwijt). Ik was best wel bang dat ik daar misschien last van zou krijgen. Enorm kleine kans, maar dan nog - gevoelens kan je niet uit zetten.
't Is een beetje vergelijkbaar met het risico van overlijden in het verkeer versus overlijden in een vliegtuig. Het eerste denk je (vrijwel) nooit over na. Het tweede wel (iedere keer dat je vliegt). Terwijl de kans om in de auto te overlijden zo'n 2000 keer groter is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat klopt. Maar correlatie is geen causaliteit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, er stond eerst een andere tekst.
[..]
Het is een juiste vergelijking, we zijn nl begonnen met vaccineren ver voor de zomer dit jaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De druk op de ziekenhuizen is momenteel echt te hoog. En dat wordt, naar ik verwacht, alleen maar hoger als de winter gaat komen, we nog meer open gaan gooien, er eventueel een griepepidemie bij komt kijken etc.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zie je geen andere optie dan drang/dwang? Op het moment dat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is en de druk op de ziekenhuizen blijft hoe deze nu is, is dat dan echt voldoende om dergelijke vergaande beslissingen te nemen?Voor veel virussen is vaccinatie ook vrij gangbaar. En de discussie om een vaccinatieplicht tegen bv. mazelen is niet bepaald nieuw.quote:Indien ja, waarom dan wel voor corona en niet voor andere virussen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is zeker waar, maar de IC-capaciteit is wel min of meer gelijk gebleven. Dus dat we dit jaar met een hogere IC-bezetting de zomer uitkomen betekent dat we minder marge hebben dan vorig jaar.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.![]()
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat klopt. Maar correlatie is geen causaliteit.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.![]()
Ik denk zelfs dat we per saldo minder capaciteit hebben (ervan uitgaande dat we 'de rest' ook nog willen doen).quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar de IC-capaciteit is wel min of meer gelijk gebleven. Dus dat we dit jaar met een hogere IC-bezetting de zomer uitkomen betekent dat we minder marge hebben dan vorig jaar.
Voordeel is wel dat de kans op een explosieve toename echt veel kleiner is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De deltavariant hakt er inderdaad stevig in.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.![]()
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is wel wat treurig dat dat soort onnozel gezever hier maar continu herkauwd mag worden. Je zou haast wensen dat iedereen die hier post eerst eens even een basisinleiding statistiek moet volgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.- verwijderd door admin -![]()
Naast een vaccinatiebewijs nu ook al een statistiekbewijs om het topic in te mogen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel wat treurig dat dat soort onnozel gezever hier maar continu herkauwd mag worden. Je zou haast wensen dat iedereen die hier post eerst eens even een basisinleiding statistiek moet volgen.
Alle media hebben dat ja. Grootste stijging sinds 10 mei staat er zelfs. Maar ook de laagste instroom sinds 19 juli, wat natuurlijk wel weer goed nieuws is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.![]()
Ik zag het staan ja, geen woord over de raadselachtige 0 uitstroom.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.![]()
Dat decadente moeten we wat mij betreft juist vanaf in dit topic. Alsof de mening van de één er meer (of minder) toedoet dan die van de ander.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naast een vaccinatiebewijs nu ook al een statistiekbewijs om het topic in te mogen?![]()
Gebed zonder einde toch ditquote:Op maandag 30 augustus 2021 15:28 schreef Celestien het volgende:
[..]
Pffff... Houd op.
Nu wachten op de uitslag.
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweest
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
![]()
Een groot deel van de rest hoeft niet gedaan te worden als ik me goed herinner van een bericht van vorige week. Een deel spijtig genoeg omdat het te laat was, maar een groot deel ook omdat de kwaal vanzelf is over gegaan (of op alternatieve methoden dan operatie).quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we per saldo minder capaciteit hebben (ervan uitgaande dat we 'de rest' ook nog willen doen).
Voordeel is wel dat de kans op een explosieve toename echt veel kleiner is.![]()
Ook onder journalisten is het kritisch beschouwen van cijfertjes vaak zeer bedroevend.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.
Ook basiscursus statistiek nodig?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook onder journalisten is het kritisch beschouwen van cijfertjes vaak zeer bedroevend.![]()
![]()
Je hebt in mijn ogen nog wel wat meer basiscursusjes nodig als je bij de Telegraaf werkt, maar dat terzijde.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook basiscursus statistiek nodig?
Waarom hakt deze er minder in in de landen waar minder gevaccineerd is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
De deltavariant hakt er inderdaad stevig in.
(maar waar Delta wel dominant is)![]()
is dat zo dan?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:27 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom hakt deze er minder in in de landen waar minder gevaccineerd is?
(maar waar Delta wel dominant is)![]()
Corona gaat dan ook nooit meer weg. Lekker belangrijk dus al die besmettingen zolang de brancards met mensen op hun buik nog niet voor de ingang van de ziekenhuizen staan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Neu, maar we kunnen wel weer eindeloos gaan lopen uitleggen hoe het zit met mate van testen, positiviteitsratio's en internationaal vergelijk van cijfers, maar je praat toch tegen een muur.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In jouw optiek.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.
Elk weldenkend mens zou bij een succesvol vaccin minder besmettingen en minder ziekenhuisopnames verwachten na massavaccinaties, in plaats van 10x zoveel besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
![]()
Ja.quote:
Google landen waar Delta dominant is, en leg die naast landen met de hoogste vaccinatiegraad.![]()
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ktober-stop-a4056520![]()
Ja, er kan geen sprake zijn van maatregelen als er ook geen steun is voor de gevolgen daarvan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?![]()
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?![]()
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.![]()
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef Za het volgende:
Daarnaast waren we in de pre vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
De vorige zomer was een stuk beter dan die van dit jaar, maar ook was de oorspronkelijke variant van het virus minder besmettelijk dan wat er nu rondgaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...![]()
Delta. Dat ding is gewoon verdomde besmettelijk.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...
De originele Alpha variant is nu zo goed als weg uit NL. Zero-Alpha is wat onze maatregelen en vaccinaties opgeleverd hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laten we het hopen dat per 20 september de anderhalve meter maatregel weg kanquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.![]()
Meeste volk zal dan toch komen opdraven met een vaccinatievinkje, dus viruscirculatie houd je toch wel.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.![]()
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Dan is de keuze snel gemaakt voor veel bedrijven.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.![]()
Alles moet weg.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat per 20 september de anderhalve meter maatregel weg kan
Het probleem wat dan ontstaat moeten we oplossen.![]()
En misschien valt dat probleem wel ontzettend mee, kijk maar naar UK.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles moet weg.
Het probleem wat dan ontstaat moeten we oplossen.![]()
De eerste halve week school en voetbaltraining hebben we goed doorstaan.
Voor de training van vanavond is al een meisje afgemeld want positief getest. Een ander kwam ziek thuis.
Ik was hier nog niet klaar voorEn ik doe ook nog even alsof het er niet is. Contact met deze meisjes was minimaal en buiten, dus ik ga er vanuit dat onze dochter niet besmet is.
Week 2
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat was ook mijn eerste gedachte. Bedrijven moeten dan maar TVT gaan doen, zo niet, anders ligt het gewoon helemaal aan henzelf als ze ten onder gaan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ktober-stop-a4056520Dan noem je het gewoon anders. Ik was gisteren in de binnenstad in Utrecht en de winkelstraten staan voor de helft leeg.quote:Dankzij de overheidssteun waren er tijdens de coronacrisis uitzonderlijk weinig faillissementen - bedrijfsopheffingen niet meegerekend.
Maar het gaat economisch goed.![]()
Wij waren gisteravond in een all you can eat wok/grill/buffet-restaurant. De tafeltjes stonden wat verder uit elkaar dan eerder, maar aan het buffet was het gewoon "gezellig" aanschuiven![]()
Ik vond het prima hoor, normaal zijn buffetrestaurants niet mijn favoriet, maar het was nu wel een soort van terug naar normaal-gevoel![]()
We zijn er ook wel klaar mee eigenlijk. Ik ben ook wat minder in dit topic nu. We zijn volledig gevaccineerd, iedereen die ik ken nu en ik wil zo lang als het gaat genieten van een zo normaal mogelijk leven.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Volgens de regels hoef je als gevaccineerde ouder niet thuis te blijven als je kind covid-19 heeft. Onze dochter zit net in groep 3 en is wel getest. Wil niet dat ze school mist in dit belangrijke jaar als dat niet nodig is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gebed zonder einde toch dit
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweest(Un)masking for the greater good.![]()
De ic-bezetting was lange tijd ruim 800 in april. Toen begon het steady te dalen naar zo'n 75.
Maar inmiddels cruisen we weer boven de 200 met dagelijks meer dan 10 nieuwe ic-opnames. Dat vind ik nog de meest moedeloze coronastatistiek.
Wie zijn die mensen die in tijden van volledige vaccinaties op de ic belanden?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Vooral ongevaccineerden en daar hebben we er toch nog altijd wel miljoenen van in Nederland.quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:
De ic-bezetting was ruim 800 in april. Toen begon het steady te dalen naar zo'n 75.
Maar inmiddels cruisen we weer boven de 200 met dagelijks meer dan 10 nieuwe ic-opnames. Dat vind ik nog de meest moedeloze coronastatistiek.
Wie zijn die mensen die in tijden van volledige vaccinaties op de ic belanden?![]()
Kunnen de kroegen die normaal tot 5:00u open zijn ook aanspraak maken op die regeling voor discotheken eigenlijk? In veel steden is er feitelijk geen verschil tussen die tweeVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En dat soort onzin inderdaadquote:Op maandag 30 augustus 2021 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
https://web.archive.org/w(...)treamable.com/dxp1qazeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
We doen het samen:)quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:52 schreef miss_sly het volgende:
De eerste halve week school en voetbaltraining hebben we goed doorstaan.
Voor de training van vanavond is al een meisje afgemeld want positief getest. Een ander kwam ziek thuis.
Ik was hier nog niet klaar voorEn ik doe ook nog even alsof het er niet is. Contact met deze meisjes was minimaal en buiten, dus ik ga er vanuit dat onze dochter niet besmet is.
Week 2![]()
Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar dan hoop ik met betaalde tests voor ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. Bedrijven moeten dan maar TVT gaan doen, zo niet, anders ligt het gewoon helemaal aan henzelf als ze ten onder gaan.
Gevaccineerden dan gewoon toegang middels de app.![]()
We doen het ontzettend samen. Ik begin er we een beetje klaar mee te zijn, maar Corona is nog niet klaar met ons.quote:
:’)And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We doen het ontzettend samen. Ik begin er we een beetje klaar mee te zijn, maar Corona is nog niet klaar met ons.
:’)![]()
Echt zo’n holle frase dit hè. Man man man als de pandemie iets heeft aangetoond is het toch wel dat het in een crisis voor het gros gewoon ieder voor zich isquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We doen het ontzettend samen.
:’)![]()
![]()
Ben je de laatste paar maanden in de supermarkt geweest op een wat drukker moment? De anderhalve meter bestaat daar al heel lang niet meer, het is weer gewoon ouderwets 15cm ipv 150.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Ik heb een dochter van 17 maar wij merken er ook steeds minder van. Ze heeft weer gewoon feestjes in het weekend, sport is ook weer als vanouds. Alleen uitgaan is dus wel anders, want om 12 uur is alles dicht (maar dat vind ik als beetje bezorgde ouder niet zo heel ergquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat is dan ook waar de irritatie vandaan komt. Simpel gezegd, de mensen voor "wie we het doen" merken zo goed als niks van de huidige maatregelen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.
Maar de mensen die weinig last van een besmetting zouden hebben, jongeren, mensen met kinderen des te meer.![]()
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het waren (in jouw geval) twee fantastische dagenquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.
Hahaha, ha, zoiets 😃quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het waren (in jouw geval) twee fantastische dagenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik had stiekeme hoop dat, nu het september is en elke volwassene die dat wil gevaccineerd is, dat hele klassenquarantaine gebeuren zou zijn afgeschaft.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.
Afgelopen zondag kregen we al een mail van de school dat dit hele test en quarantaine festijn gewoon weer van stal is gehaald.
En nee ik kon niet "het is niet anders" denken, ik kreeg weer de figuurlijke moordneigingen.![]()
Daarin verschillen we dan, of in ieder geval de grens vanaf wanneer we moordneigingen krijgen. Die heb ik niet. Maar ik baal er wel vreselijk van dat mijn dochter nu naar de brugklas gaat met mondkapjes en buiten pauze ipv in de aula en afstand tot de leerkrachten en uiteraard eventuele quarantaines. Hoewel dat in VO schijnbaar wat minder snel gebeurt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had stiekeme hoop dat, nu het september is en elke volwassene die dat wil gevaccineerd is, dat hele klassenquarantaine gebeuren zou zijn afgeschaft.
Afgelopen zondag kregen we al een mail van de school dat dit hele test en quarantaine festijn gewoon weer van stal is gehaald.
En nee ik kon niet "het is niet anders" denken, ik kreeg weer de figuurlijke moordneigingen.
En ik had echt, echt niet verwacht dat er in al een geval zo dichtbij zou zijn. Stom gedoe.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben wel benieuwd of we straks in de herfst ook doorgaan met iedereen met een snotneus wegsturen van school of de kinderopvang. Dan kan je de scholen net zo goed meteen weer sluiten.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarin verschillen we dan, of in ieder geval de grens vanaf wanneer we moordneigingen krijgen. Die heb ik niet. Maar ik baal er wel vreselijk van dat mijn dochter nu naar de brugklas gaat met mondkapjes en buiten pauze ipv in de aula en afstand tot de leerkrachten en uiteraard eventuele quarantaines. Hoewel dat in VO schijnbaar wat minder snel gebeurt.
En ik had echt, echt niet verwacht dat er in al een geval zo dichtbij zou zijn. Stom gedoe.
Laten we hopen dat het schrappen van de noodsteun een opmaat is naar het schrappen van dit beleid. Ik trek met liefde nog de hele winter die QR tevoorschijn waar nodig, als die school en kdv dan gewoon weer normaal doorgang kunnen vinden.![]()
Voor het vo geldt nog dat gevaccineerde kinderen niet in quarantaine hoeven bij een besmette klasgenoot. Naar mate de vaccinatiegraad onder scholieren oploopt, hoeven er minder hele klassen naar huis en hooguit nog halve. Probleem 1: een hele klas thuis lesgeven werkt beter dan een halve. Probleem 2: een school weet niet welke leerlingen gevaccineerd zijn, dus dat is een kwestie van vertrouwen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of we straks in de herfst ook doorgaan met iedereen met een snotneus wegsturen van school of de kinderopvang. Dan kan je de scholen net zo goed meteen weer sluiten.
Laten we hopen dat het schrappen van de noodsteun een opmaat is naar het schrappen van dit beleid. Ik trek met liefde nog de hele winter die QR tevoorschijn waar nodig, als die school en kdv dan gewoon weer normaal doorgang kunnen vinden.
En daar heeft het po dan weer niets aan, want daar is geen enkele leerling gevaccineerd. Al met al ben ik bang dat we in het onderwijs nog de hele winter blijven doorrommelen. Ik moet ook nog zien dat de universiteiten e.d. het jaar volmaken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Solidariteit! Tot de boomers geprikt waren, toen wisten ze niet hoe snel er vaccinatiebewijsjes moesten komen. Ondertussen zaten de universiteiten anderhalf jaar dicht. Schaamlap is het en niets minders.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Echt zo’n holle frase dit hè. Man man man als de pandemie iets heeft aangetoond is het toch wel dat het in een crisis voor het gros gewoon ieder voor zich iszie email 27 oktober![]()
Bijna. Voetballen in Limburgquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef groenen het volgende:
Iemand hier al naar Belgie of Duitsland geweest voor concerten/festivals?
zie email 27 oktober![]()
Ja, als we 20-9 niet stoppen met de maatregelen dan is het wel een veilige aanname dat we nog een schooljaar gaan verkloten ben ik bang.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het vo geldt nog dat gevaccineerde kinderen niet in quarantaine hoeven bij een besmette klasgenoot. Naar mate de vaccinatiegraad onder scholieren oploopt, hoeven er minder hele klassen naar huis en hooguit nog halve. Probleem 1: een hele klas thuis lesgeven werkt beter dan een halve. Probleem 2: een school weet niet welke leerlingen gevaccineerd zijn, dus dat is een kwestie van vertrouwen.
En daar heeft het po dan weer niets aan, want daar is geen enkele leerling gevaccineerd. Al met al ben ik bang dat we in het onderwijs nog de hele winter blijven doorrommelen. Ik moet ook nog zien dat de universiteiten e.d. het jaar volmaken.![]()
Ik hoop (en dan ben ik niet sarcastisch/snerend) dat ik hier Eragon kan zeggen; dat die lekker con na con aan het afstruinen isquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef groenen het volgende:
Iemand hier al naar Belgie of Duitsland geweest voor concerten/festivals?![]()
![]()
Ik wou er niet meteen over beginnen maar het is gewoon waar. Gerichte maatregelen was allemaal onbespreekbaar want dat was discriminatie, we moesten het samen doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidariteit! Tot de boomers geprikt waren, toen wisten ze niet hoe snel er vaccinatiebewijsjes moesten komen. Ondertussen zaten de universiteiten anderhalf jaar dicht. Schaamlap is het en niets minders.
Maar wel de jeugd een mes in de rug steken door anderhalf jaar lang alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft te verbieden en normaal onderwijs onmogelijk te maken.
Even volhouden nog jongens, wat is nou 1 2 jaar even een beetje sober leven…![]()
En als we de facto verplichte boosters gaan lopen uitdelen zal de groep <30 ook wel weer achteraan staan en tot die tijd z’n vinkje mogen inleveren…![]()
Dat is het ook. Zoals door een kleine groep hier voorspeld was die solidariteit bijzonder eenzijdig.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik wou er niet meteen over beginnen maar het is gewoon waar. Gerichte maatregelen was allemaal onbespreekbaar want dat was discriminatie, we moesten het samen doen.
Maar wel de jeugd een mes in de rug steken door anderhalf jaar lang alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft te verbieden en normaal onderwijs onmogelijk te maken.
Even volhouden nog jongens, wat is nou 1 2 jaar even een beetje sober leven…
Ik ben altijd tegen een tweestromensamenleving geweest, laat dat duidelijk zijn. Maar solidariteit is ook de groepen die zwaar getroffen zijn door het beleid weer goed op weg helpen. Dit gedoe met onderwijs is een behoorlijke valse start...zie email 27 oktober![]()
Dat verwacht ik niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En als we de facto verplichte boosters gaan lopen uitdelen zal de groep <30 ook wel weer achteraan staan en tot die tijd z’n vinkje mogen inleveren…zie email 27 oktober![]()
Eens. En toen de discussie ging over hoe die vaccinatiepaspoorten dan solidair waren terwijl het leeuwendeel van Nederland nog niet aan de beurt was, werd dat afgeserveerd als onredelijk, jaloezie en afgunst.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zoals door een kleine groep hier voorspeld was die solidariteit bijzonder eenzijdig.
Ik ben altijd tegen een tweestromensamenleving geweest, laat dat duidelijk zijn. Maar solidariteit is ook de groepen die zwaar getroffen zijn door het beleid weer goed op weg helpen. Dit gedoe met onderwijs is een behoorlijke valse start...
En nu blijkt dat de vaccins niet volledig de uitweg zijn en we mogelijk alsnog door moeten met maatregelen, mogen we nog even solidair zijn met mensen bij wie het vaccin misschien niet werkt of zelfs bewust ongevaccineerden.
En dan verbaasd zijn dat daar weerstand tegen is![]()
![]()
Het zou wel de ultieme fuck you zijn. Dit is wel de categorie van achteren zonder glijmiddel hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet eerlijk gezegd.![]()
Solidariteit op basis van dwangmaatregelen is geen solidariteit. Solidariteit is gewoon een chantagewoord.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zoals door een kleine groep hier voorspeld was die solidariteit bijzonder eenzijdig.
Ik ben altijd tegen een tweestromensamenleving geweest, laat dat duidelijk zijn. Maar solidariteit is ook de groepen die zwaar getroffen zijn door het beleid weer goed op weg helpen. Dit gedoe met onderwijs is een behoorlijke valse start...![]()
Daar denkt de begunstigde helft meestal anders over.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Solidariteit op basis van dwangmaatregelen is geen solidariteit. Solidariteit is gewoon een chantagewoord.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat zijn dan meestal ook de grootste egoïsten. Die anderen van egoïsme beschuldigen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar denkt de begunstigde helft meestal anders over.![]()
Ja, het grote solidair zijn, lekker op vakantie met je vinkje, Wirelessmouse mocht dan volgens sommigen hier de tests die nodig zijn voor zijn vakantie zelf afkletsen, want vakantie is luxe.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. En toen de discussie ging over hoe die vaccinatiepaspoorten dan solidair waren terwijl het leeuwendeel van Nederland nog niet aan de beurt was, werd dat afgeserveerd als onredelijk, jaloezie en afgunst.
En nu blijkt dat de vaccins niet volledig de uitweg zijn en we mogelijk alsnog door moeten met maatregelen, mogen we nog even solidair zijn met mensen bij wie het vaccin misschien niet werkt of zelfs bewust ongevaccineerden.
En dan verbaasd zijn dat daar weerstand tegen is![]()
Het profijtbeginsel was dat ja, hebben we ook nog gehadquote:Op maandag 30 augustus 2021 19:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, het grote solidair zijn, lekker op vakantie met je vinkje, Wirelessmouse mocht dan volgens sommigen hier de tests die nodig zijn voor zijn vakantie zelf afkletsen, want vakantie is luxe.
Maar Ad en Gerda hoeven niets te betalen en mogen zo met de camper naar Torremolinos, en dan ook nog verongelijkt gaan lopen doen he![]()
![]()
Ach het was niet onterecht he? Ik bedoel er is genoeg aan te merken op het coronabeleid, we noemen gezwabber, we noemen de avondklok, we noemen Hugo de Jonge en de ondraaglijke arrogantie die hij in elke persco legt. Maar in grote lijnen steun ik de aanpak wel. Alleen verschillende mensen hier (waaronder jij en ik) zagen vanaf het begin al aankomen dat de rekening (zowel sociaal-maatschappelijk als financieel) bij bepaalde groepen zou komen te liggen en dat solidariteit dan ineens afwezig zou zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar denkt de begunstigde helft meestal anders over.
Nu wil ik niet te snel conclusies trekken. Maar ik vind dit wel een stap in die richting.zie email 27 oktober![]()
Onterecht zeker niet. Hoewel er genoeg bedenkelijke maatregelen zijn geweest links en rechts zijn we er door de bank genomen goed doorheen gerold, zeker kijkend naar het buitenland.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach het was niet onterecht he? Ik bedoel er is genoeg aan te merken op het coronabeleid, we noemen gezwabber, we noemen de avondklok, we noemen Hugo de Jonge en de ondraaglijke arrogantie die hij in elke persco legt. Maar in grote lijnen steun ik de aanpak wel. Alleen verschillende mensen hier (waaronder jij en ik) zagen vanaf het begin al aankomen dat de rekening (zowel sociaal-maatschappelijk als financieel) bij bepaalde groepen zou komen te liggen en dat solidariteit dan ineens afwezig zou zijn.
Nu wil ik niet te snel conclusies trekken. Maar ik vind dit wel een stap in die richting.
Maar nu de bulk van de maatregelen hopelijk achter ons ligt en blijft, durf ik wel te concluderen dat bepaalde groepen in de samenleving harder zijn geraakt door de maatregelen, en dat deze groepen ook nog mogen opdraaien voor de rekening, aangezien de groep voor wie we het deden tegen die tijd allang naar de eeuwige jachtvelden is verkast.![]()
Dat dus. En dat kon je zien aankomen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onterecht zeker niet. Hoewel er genoeg bedenkelijke maatregelen zijn geweest links en rechts zijn we er door de bank genomen goed doorheen gerold, zeker kijkend naar het buitenland.
Maar nu de bulk van de maatregelen hopelijk achter ons ligt en blijft, durf ik wel te concluderen dat bepaalde groepen in de samenleving harder zijn geraakt door de maatregelen, en dat deze groepen ook nog mogen opdraaien voor de rekening, aangezien de groep voor wie we het deden tegen die tijd allang naar de eeuwige jachtvelden is verkast.zie email 27 oktober![]()
Ik heb dan vooral een hekel aan de uitspraak ‘ach, wat zijn een paar maandjes op een mensenleven’ en dan vooral richting de jongeren. Ondertussen telt de tijd aardig bij elkaar op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onterecht zeker niet. Hoewel er genoeg bedenkelijke maatregelen zijn geweest links en rechts zijn we er door de bank genomen goed doorheen gerold, zeker kijkend naar het buitenland.
Maar nu de bulk van de maatregelen hopelijk achter ons ligt en blijft, durf ik wel te concluderen dat bepaalde groepen in de samenleving harder zijn geraakt door de maatregelen, en dat deze groepen ook nog mogen opdraaien voor de rekening, aangezien de groep voor wie we het deden tegen die tijd allang naar de eeuwige jachtvelden is verkast.
De wereld was te klein toen er geopperd werd dat bepaalde maatregelen wat gerichter zouden moeten zijn richting de echte risico groepen. Want dat doe je ze toch niet aan voor zo lang! Maar jongeren kregen de ‘ach, wat zijn een paar maandjes’ terug als counter.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)eer-vs-en-israel.amp
Inmiddels definitief. Met het vriendelijke verzoek een quaraintaineplicht in te stellen.
Gr gr,
Ursula![]()
We gaan nu het derde studiejaar met maatregelen in he? Dat is driekwart studietijd...quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb dan vooral een hekel aan de uitspraak ‘ach, wat zijn een paar maandjes op een mensenleven’ en dan vooral richting de jongeren. Ondertussen telt de tijd aardig bij elkaar op.
De wereld was te klein toen er geopperd werd dat bepaalde maatregelen wat gerichter zouden moeten zijn richting de echte risico groepen. Want dat doe je ze toch niet aan voor zo lang! Maar jongeren kregen de ‘ach, wat zijn een paar maandjes’ terug als counter.
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.zie email 27 oktober![]()
Ga je niet over Ursula.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)eer-vs-en-israel.amp
Inmiddels definitief. Met het vriendelijke verzoek een quaraintaineplicht in te stellen.
Gr gr,
Ursula
Gr Gr,
de lidstatenzie email 27 oktober![]()
Ik help het je hopen, ik denk dat begin oktober alles weer oranje wordt tot mei. Als ze hier 1 dag na de zomervakantie al mee komen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je niet over Ursula.
Gr Gr,
de lidstaten![]()
Oude tijden herleven, vaak verguisd voor het suggereren van "gerichtere" maatregelen hier.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb dan vooral een hekel aan de uitspraak ‘ach, wat zijn een paar maandjes op een mensenleven’ en dan vooral richting de jongeren. Ondertussen telt de tijd aardig bij elkaar op.
De wereld was te klein toen er geopperd werd dat bepaalde maatregelen wat gerichter zouden moeten zijn richting de echte risico groepen. Want dat doe je ze toch niet aan voor zo lang! Maar jongeren kregen de ‘ach, wat zijn een paar maandjes’ terug als counter.
Ondertussen leeft mijn jongste zoon al 1.5 jaar (van de 5.5 jaar) als speelbal van de maatregelen, maar daar hebben veel mensen hier niet zo'n probleem mee.![]()
Vind het weinig te maken hebben met zielig doen. Na 3 jaar praat je over semi-permanent. Het zou tijdelijk zijn. Dat tijdelijke gaat steeds verder op de helling omdat het einde van de crisis steeds lijkt te worden uitgesteld.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We gaan nu het derde studiejaar met maatregelen in he? Dat is driekwart studietijd...
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.![]()
Precies.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We gaan nu het derde studiejaar met maatregelen in he? Dat is driekwart studietijd...
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.Dat denk ik ook. In de zomer waren de financiele belangen te groot, in de herfst en winter gaat de voorzichtigheid weer winnen imo. En op die manier zitten we er nog wel even aan vast. Zuur voor de mensen die in de winter weg wilden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, ik denk dat begin oktober alles weer oranje wordt tot mei. Als ze hier 1 dag na de zomervakantie al mee komen.![]()
Het schooljaar begint net hè.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Vanmiddag al besproken natuurlijk, maar nu nog sturen op besmettingsaantallen is op zichzelf al discutabel. Wat zegt dat op dit moment nog. Hang het dan op aan vaccinatiestatus. Eigenlijk ook bizar dat een gevaccineerde uit NYC Europa niet binnen komt omdat in South Dakota het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Dat denk ik ook. In de zomer waren de financiele belangen te groot, in de herfst en winter gaat de voorzichtigheid weer winnen imo. En op die manier zitten we er nog wel even aan vast. Zuur voor de mensen die in de winter weg wilden.
Alsof we hier moeten bloeden voor de rotzooi in Portugal…![]()
Er zijn ook gewoon te weinig lobby partijen voor de jongeren imo. Juist de partijen die zelf de rekening veel minder hoeven te betalen worden goed vertegenwoordigt. In de politiek zijn de ouderen veel interessanter, dat helpt ook niet mee.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vind het weinig te maken hebben met zielig doen. Na 3 jaar praat je over semi-permanent. Het zou tijdelijk zijn. Dat tijdelijke gaat steeds verder op de helling omdat het einde van de crisis steeds lijkt te worden uitgesteld.![]()
Dat we nog moeten zien of het ten opzichte van vorig jaar best meevalt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, wat wil je daar mee zeggen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zie het nog gebeuren in zomer 2022 als je gaat reizen dat je 3 shots moet hebben gehad.
Of je hebt laten testen.
We komen er gewoon nooit meer van af.![]()
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:24 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie het nog gebeuren in zomer 2022 als je gaat reizen dat je 3 shots moet hebben gehad.
Of je hebt laten testen.
We komen er gewoon nooit meer van af.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als de ongevaccineerde kinderen in quarantaine "moeten" en de gevaccineerde kinderen op school "mogen" blijven. Laat die kinderen toch gewoon allemaal lekker op school blijven, ookal krijgen ze corona, ze worden er toch niet ziek van en "ja maar hun kwetsbare ouders en opa en oma dan" hebben zich allemaal kunnen laten vaccineren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat we nog moeten zien of het ten opzichte van vorig jaar best meevalt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik voorspel je dat dat vrij massaal gaat gebeuren. En de school mag het niet controleren...quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als de ongevaccineerde kinderen in quarantaine "moeten" en de gevaccineerde kinderen op school "mogen" blijven. Laat die kinderen toch gewoon allemaal lekker op school blijven, ookal krijgen ze corona, ze worden er toch niet ziek van en "ja maar hun kwetsbare ouders en opa en oma dan" hebben zich allemaal kunnen laten vaccineren.zie email 27 oktober![]()
Laatst ook alweer heel verhaal van een non responder op de radio. Die wil dus even dat heel Nederland naar haar pijpen danst. "Ja weer ook maar niet gevaccineerden in publieke ruimtes zodat ik mijn leven terug kan krijgen"
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat soort opmerkingen raakt kant noch wal, gewoon negeren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
Laatst ook alweer heel verhaal van een non responder op de radio. Die wil dus even dat heel Nederland naar haar pijpen danst. "Ja weer ook maar niet gevaccineerden in publieke ruimtes zodat ik mijn leven terug kan krijgen"![]()
Hoe krijgen non responders hun leven terug als we niet gevaccineerden (waaronder non responders) gaan weren uit publieke ruimtes?quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
Laatst ook alweer heel verhaal van een non responder op de radio. Die wil dus even dat heel Nederland naar haar pijpen danst. "Ja weer ook maar niet gevaccineerden in publieke ruimtes zodat ik mijn leven terug kan krijgen"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Reken er maar op dat we de komende jaren - zeker internationaal - nog wel vast zitten aan allerlei bureaucratische en administratieve nonsens. Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.
Door corona is ook weer een compleet businessmodel en een complete industrie ontstaan om allerlei ambtenaren en bedrijfjes aan het werk te houden.![]()
Niet van die lastige vragen stellen hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe krijgen non responders hun leven terug als we niet gevaccineerden (waaronder non responders) gaan weren uit publieke ruimtes?I'll give you something to do![]()
Dit ja, gadverdamme wat haat ik dat aan deze tijd. Die regel- en managezucht moet eens afgelopen zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het punt dat meer mensen last hebben van de maatregelen dan van het virus, zijn we inmiddels sowieso wel gepasseerd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reken er maar op dat we de komende jaren - zeker internationaal - nog wel vast zitten aan allerlei bureaucratische en administratieve nonsens. Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.
Door corona is ook weer een compleet businessmodel en een complete industrie ontstaan om allerlei ambtenaren en bedrijfjes aan het werk te houden.![]()
Lekker dan.
Gordon gaat ons straks allemaal besmetten met
Die nieuwe zuid Afrikaanse variantEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Zal wel meevallen. Gordon heeft nl een HEEL zwaar leven en lijdt ONDRAAGLIJKE pijnen van al zijn VRESELIJKE ziektes dus die redt t niet, zelfs niet met de booster Pfizer X shot. Wordt die misschien weer eens een dagje gedraaid.quote:Op maandag 30 augustus 2021 21:49 schreef RipCity het volgende:
Lekker dan.
Gordon gaat ons straks allemaal besmetten met
Die nieuwe zuid Afrikaanse variantGo hard or go home![]()
Dus straks zijn de versoepelingen vanaf grote groepen van 50 man en hoger testbewijzen komende maanden volgens de telegraag. Flikker op hugo met je ongein.
Dit is gewoon gevaccineerden en ongevaccineerden pesten.![]()
Spijker op zijn kopquote:Op maandag 30 augustus 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.![]()
Groepen van 50 man ook. Hou toch op met je voorgenaamde versoepelingen. Dit slaat nergens op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er moeten nog wat extra zakken gevuld worden bij de testmaffia.![]()
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:38 schreef Newby6781 het volgende:
We versoepelen maar maken de testmaatschappij steeds strikter
Gadverdamme gadverdammeHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vanaf 20 september moet er in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen bij meer dan 75 personen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Op een nog nader te bepalen datum zal het testen voor een coronatoegangsbewijs niet meer gratis zijn, maar zal er om een eigen bijdrage worden gevraagd.
Hoe gaat dat dan werken bij sportwedstrijden? Buiten een marathon? Moet je dan om langs de kant van de weg te staan een toegangsbewijs kopen??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.![]()
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.![]()
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.
Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.zie email 27 oktober![]()
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.
Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...zie email 27 oktober![]()
Deze nieuwe testmaatschappij is gewoon niet gevaccineerden pesten. Heel simpel. Gaat ze ook veel geld kosten de niet gevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Biosje met 4 man niet gevaccineerd? ¤30, dan ga je niet. Compleet geschift zijn we aan het worden in dit land.![]()
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.![]()
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.
Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...![]()
En toch wil ome Hugo dit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.![]()
Ik ook niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.![]()
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.![]()
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.zie email 27 oktober![]()
De zogenaamde vicieuze Corona cirkel. Zo gaat het al bijna 2 jaarquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"![]()
Point takenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.![]()
Ome Hugo moet eens de echte wereld betreden.quote:
Bij ons op de club trainen elke avond allerlei teams. Er lopen mensen in en uit de kantine die moeten vergaderen, die iets komen brengen of ophalen, begeleiding van kids. Denkt Hugo echt dat wij elke dag een mannetje neerzetten die bij iedereen een QR-code gaat checken?![]()
Knap staaltje framing wel jaquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.![]()
En met welk doel. Om TvT maar overeind te kunnen houden en de zorgcapaciteit niet te hoeven uitbreiden (want dat had veel eerder ingezet moeten worden dus doet men er nu alles aan om dat kutbesluit daarover maar te omzeilen).
Wat een zakkenwassersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.![]()
Een voetbalclub met toegangsbewijzenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?
Voordat we alleen op dat punt zijn duurt het nog even, en het duurt alleen nog langer als iedereen de kont tegen de krib gooit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Onzin, als gevaccineerde heb je toch niks te vrezen van je niet gevaccineerde die naast je zit in de bios?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Dat diegene op de IC kan belanden na corona besmetting (kans is extreem klein) is zijn eigen zorg en risico.![]()
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:55 schreef popje het volgende:
[..]
Een voetbalclub met toegangsbewijzenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Laat ze gewoon een wetsvoorstel doen voor een vaccinatieplicht en stoppen met deze schijnvertoning. Hoe kun je met droge ogen beweren dat het eisen van toegangstests om ergens naartoe te mogen als je niet gevaccineerd bent geen drang is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Knap staaltje framing wel ja![]()
En met welk doel. Om TvT maar overeind te kunnen houden en de zorgcapaciteit niet te hoeven uitbreiden (want dat had veel eerder ingezet moeten worden dus doet men er nu alles aan om dat kutbesluit daarover maar te omzeilen).
Wat een zakkenwassers![]()
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Het verenigingsleven bijvoorbeeld.![]()
Ja. En wij nederlanders slikken alles als zoete koek. Want wat is alles toch soepel in Nederland. Hehe.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Knap staaltje framing wel ja![]()
Wat een zakkenwassers![]()
JAWOHL!!!quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.
Kerel, dat gaat echt niet gebeuren. Daar gaan gemeentes hun vingers niet aan branden hoor.![]()
Samen tegen de maatschappij coronaquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoe lang gaat het duren? Als je de berichten erover meeneemt komt er geen groepsimmuniteit want mensen zijn ook na vaccinatie besmettelijk. Wat ga je dan doen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.
Voordat we alleen op dat punt zijn duurt het nog even, en het duurt alleen nog langer als iedereen de kont tegen de krib gooit.![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.facist gespot
![]()
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.![]()
Zie de spotjes van de overheid. Ze willen het liefst dat we voor iedere neukbeurt een zelftest doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.
Het verenigingsleven bijvoorbeeld.![]()
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe lang gaat het duren? Als je de berichten erover meeneemt komt er geen groepsimmuniteit want mensen zijn ook na vaccinatie besmettelijk. Wat ga je dan doen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Testen voor Toegang moet slagen, op welke manier dan ook. Alles om gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.![]()
Wat snap je er niet aan?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.![]()
Tja zo staat het in de regelgeving. Ik verzin het niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.quote:Artikel 6.33. Uitzondering
1 De vaststelling dat een persoon vanwege een beperking of een ziekte geen test kan ondergaan die nodig is om de voorgeschreven testuitslag te verkrijgen of als gevolg van een dergelijke test ernstig ontregeld raakt, geschiedt overeenkomstig een door de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vast te stellen protocol.
2 In het protocol, bedoeld in het eerste lid, wordt tevens bepaald op welke wijze een persoon als bedoeld in het eerste lid toegang geboden kan worden tot activiteiten of voorzieningen waarvoor het beschikken over een resultaat krachtens de wet is voorgeschreven alsmede welke verwerking van persoonsgegevens daarvoor noodzakelijk is.
3 De persoon, bedoeld in het eerste lid, neemt bij deelname aan activiteiten of toegang tot voorzieningen waarvoor een coronatoegangsbewijs is voorgeschreven passende maatregelen die redelijkerwijze verlangd kunnen worden om eventuele overdracht van het virus SARS-CoV-2 te voorkomen.Dat is natuurlijk zo. Maar dat moet je wel op een manier doen dat je een balans blijft houden. Het is nogal wat he, verplicht een stof in je lichaam spuiten die daar allerhande effecten teweeg brengt.quote:En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.zie email 27 oktober![]()
Exact.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.
En gemeentes gaan dit ook niet handhaven, want die breken daarmee het volledige verenigings- en sociale leven af.![]()
Omdat ze dondersgoed weten dat hier toch echt bijzonder weinig grond voor is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat ze gewoon een wetsvoorstel doen voor een vaccinatieplicht en stoppen met deze schijnvertoning. Hoe kun je met droge ogen beweren dat het eisen van toegangstests om ergens naartoe te mogen als je niet gevaccineerd bent geen drang is?
Voor een ziekte als Covid, met de huidige vaccinatiegraad... Lijkt me onbestaanbaar.
En die verantwoordelijkheid die je dan moet nemen, ín formatietijd...
Lijkt me niet mogelijk, maar geen idee of dat ook de realiteit gaat worden
Dit is toch volledig van de zotteOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit geloof jij echt?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.![]()
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.![]()
Het lijkt me wel dat ze de inzet van TvT opschroeven in een poging de vaccinatiegraad wat op te krikken, ja.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?![]()
Je bedoelt de stof die ook in je lichaam terecht komt als ik je als besmet persoon in je gezicht zou tuffen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Dat is natuurlijk zo. Maar dat moet je wel op een manier doen dat je een balans blijft houden. Het is nogal wat he, verplicht een stof in je lichaam spuiten die daar allerhande effecten teweeg brengt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat ze de inzet van TvT opschroeven in een poging de vaccinatiegraad wat op te krikken, ja.![]()
New data confirm Pfizer and Moderna vaccines bring a small risk of heart problems, but benefits outweigh risks.
Newly released data confirms that the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines are both associated with rare heart problems, and that this side effect is most common after the second shot in adolescent boys and young men. Still, the benefits of vaccination continued to outweigh the risks, scientists said.
https://www.nytimes.com/2(...)ine-myocarditis.html
Geen complottheorie meer dus.Plaats hier uw advertentie![]()
De stof die niet risicoloos is. De risico's zijn heel klein, maar niet 0. Het is nogal iets om mensen te dwingen dat risico te nemen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt de stof die ook in je lichaam terecht komt als ik je als besmet persoon in je gezicht zou tuffen?![]()
We zitten nu op een tweesprong. Óf we kiezen toch voor die drang, dwang of plicht, of we blijven eindeloos met maatregelen zitten.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?
Een andere keuze is er jammer genoeg niet, want alle andere opties betekenen een instortende zorg.
De zorg opschalen gaat nog jaren overheen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zonder te klikken. Peri- en myocarditis. Al lang bekend.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
New data confirm Pfizer and Moderna vaccines bring a small risk of heart problems, but benefits outweigh risks.
Newly released data confirms that the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines are both associated with rare heart problems, and that this side effect is most common after the second shot in adolescent boys and young men. Still, the benefits of vaccination continued to outweigh the risks, scientists said.
https://www.nytimes.com/2(...)ine-myocarditis.html
Geen complottheorie meer dus.zie email 27 oktober![]()
Leuk hoor moties, doen we niets mee.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?![]()
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
We zitten nu op een tweesprong. Óf we kiezen toch voor die drang, dwang of plicht, of we blijven eindeloos met maatregelen zitten.
Een andere keuze is er jammer genoeg niet, want alle andere opties betekenen een instortende zorg.
De zorg opschalen gaat nog jaren overheen.
Dit is echt niet de enige keuze.![]()
Het laat inderdaad wel goed zien wat de heilige drie-eenheid vindt van democratie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Leuk hoor moties, doen we niets mee.![]()
Weet je hoeveel zorg er nog ingehaald moet worden...quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?
Dat komt er ook nog even bij qua tijdsspanne tot wanneer er weer voldoende ruimte is in de ziekenhuizen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De enige aan wie we dit te danken hebben is onze regering de afgelopen 10-15 jaar, niet ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zorg er nog ingehaald moet worden...
Dat komt er ook nog even bij qua tijdsspanne tot wanneer er weer voldoende ruimte is in de ziekenhuizen![]()
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.
Dit is echt niet de enige keuze.
En alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is een blijvende exit-strategie. Anders wordt het pappen en nat houden tot in 2030.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Totaal mee eensquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige aan wie we dit te danken hebben is onze regering de afgelopen 10-15 jaar, niet ongevaccineerden.
Dit is allang geen medische crisis of een publieke gezondheidszorgcrisis meer.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar goed, dit plan komt van dezelfde stoethaspel die voetbalsupporters verbiedt te gaan staan in een stadion als hun club de winnende goal scoort. Dus we weten wie het zegt.![]()
Ik zie het al staan, bij de ingang van het buurthuis, toegangsbewijzen controleren...quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.
Het verenigingsleven bijvoorbeeld.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik heb nergens genoemd dat "vanaf nu alles los laten" de enige keuze is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.
En alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is een blijvende exit-strategie. Anders wordt het pappen en nat houden tot in 2030.
Maar dat is het punt. Alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is geen blijvende exit-strategie. Ja het verminderd de kans, ja het verminderd in hoeverre iemand besmettelijk is/kan zijn, maar het neemt het virus niet weg. Oftewel, die mensen die niet gevaccineerd kunnen worden kunnen net zo goed besmet raken door iemand die gevaccineerd is als iemand die ongevaccineerd is. Als je die mensen wil beschermen moet je daar gericht bescherming op aanbieden.![]()
Totaal wereldvreemde gozer dus.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, dit plan komt van dezelfde stoethaspel die voetbalsupporters verbiedt te gaan staan in een stadion als hun club de winnende goal scoort. Dus we weten wie het zegt.![]()
Waarom niet gewoon eigen verantwoordelijke. Serieus, wat heb ik en veel meer Nederlanders te vrezen van iemand die niet gevaccineerd is? Niets. Iedereen heeft de kans gehad. Waarom kan het VK het wel?
Die berekeningen van het RIVM van 2400-3200 IC patiënten neem ik niet heel serieus, ze zaten er bijna altijd naast.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dit zeiden de wappies een jaar geleden al. Ow, wachtquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Totaal mee eens
Dit is allang geen medische crisis of een publieke gezondheidszorgcrisis meer.![]()
![]()
Zou het? Ik weet het niet hoor, ze zaten er vrij vaak naast. Misschien is het ook maar de helft. En gaat het niet zo rap deze herfst.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.
Dit is echt niet de enige keuze.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het virus hoeft dus niet weg. Je vaccineert juist om ervoor te zorgen dat je genoeg capaciteit hebt om de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te behandelen en op te vangen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nergens genoemd dat "vanaf nu alles los laten" de enige keuze is.
Maar dat is het punt. Alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is geen blijvende exit-strategie. Ja het verminderd de kans, ja het verminderd in hoeverre iemand besmettelijk is/kan zijn, maar het neemt het virus niet weg. Oftewel, die mensen die niet gevaccineerd kunnen worden kunnen net zo goed besmet raken door iemand die gevaccineerd is als iemand die ongevaccineerd is. Als je die mensen wil beschermen moet je daar gericht bescherming op aanbieden.
Groepsimmuniteit en uitroeien van het virus is nooit het doel geweest, en het was van het begin al duidelijk dat COVID endemisch wordt. Maar dat lukt je alleen als je voldoende mensen kan vaccineren om de niet-gevaccineerde mensen op te vangen.
Wat is er anders nog als keuze voor een exit-strategie? Dat een testmaatschappij compleet onzin is ben ik het overigens ook helemaal mee eens.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Denemarken laat alles los 11 september. Alles! Zweden heeft al bijna geen maatregelen meer en nooit testmaatschappij gehad. Het kan dus welquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:11 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom niet gewoon eigen verantwoordelijke. Serieus, wat heb ik en veel meer Nederlanders te vrezen van iemand die niet gevaccineerd is? Niets. Iedereen heeft de kans gehad. Waarom kan het VK het wel?
Die berekeningen van het RIVM van 2400-3200 IC patiënten neem ik niet heel serieus, ze zaten er bijna altijd naast.![]()
Natuurlijk wel. Maar keuzes hebben gevolgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten"Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het doel is om ervoor te zorgen dat het virus geen blijvende druk op de zorg kan brengen, het middel daarvoor is groepsimmuniteit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het virus hoeft dus niet weg. Je vaccineert juist om ervoor te zorgen dat je genoeg capaciteit hebt om de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te behandelen en op te vangen.
Groepsimmuniteit en uitroeien van het virus is nooit het doel geweest, en het was van het begin al duidelijk dat COVID endemisch wordt. Maar dat lukt je alleen als je voldoende mensen kan vaccineren om de niet-gevaccineerde mensen op te vangen.
Wat is er anders nog als keuze voor een exit-strategie?
Maar even terug naar de kern. Hoe wordt dit virus endemisch zonder groepsimmuniteit? Het opvangen van niet-gevaccineerde mensen door gevaccineerde mensen is precies dat, groepsimmuniteit.![]()
Ben ook wel heel benieuwd hoe we hier de komende jaren op terug gaan kijken. Ik ben team Erwin Kompanje iig.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Massavaccinatie is geen exitstrategie, hoe hard je dat ook hoopt. Waarom hebben we het anders alweer een tijdje over boosters? Zelfs een 100% vaccinatiegraad geeft op dit moment geen garantie dat het goed gaat, vanwege virusmutaties en afnemende werkingsgraad van de vaccins. Het is kansrekening, in een onzekere omgeving, en een exitstrategie geeft helder aan welke keuzes je daarin maakt. Maar ik geloof inmiddels wel dat die oelewappers in Den Haag dat gewoon niet willen begrijpen. Die proberen iets te controleren dat niet te controleren valt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.
En alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is een blijvende exit-strategie. Anders wordt het pappen en nat houden tot in 2030.Never explain, never apologize.![]()
Angstpsychose is misschien toch niet zo'n verkeerde wappie term.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Denemarken laat alles los 11 september. Alles! Zweden heeft al bijna geen maatregelen meer en nooit testmaatschappij gehad. Het kan dus welA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
"Endemisch" betekent dat het virus blijft circuleren, ook onder gevaccineerden. De besmettingen nemen niet af, maar ze hebben eigenlijk vrij weinig gevolgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
Maar even terug naar de kern. Hoe wordt dit virus endemisch zonder groepsimmuniteit? Het opvangen van niet-gevaccineerde mensen door gevaccineerde mensen is precies dat, groepsimmuniteit.
Doordat 90% gevaccineerd is, kan de volledige zorgcapaciteit naar die 10% ongevaccineerden die ook kans lopen om besmet te raken.
Groepsimmuniteit betekent dat er genoeg vermindering in de besmettelijkheid is om besmettingen te voorkomen, het virus dooft dan uit zichzelf uit. Met Delta is daar geen sprake meer van.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik hoop op een parlementair onderzoek.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:15 schreef Lurf het volgende:
[..]
Massavaccinatie is geen exitstrategie, hoe hard je dat ook hoopt. Waarom hebben we het anders alweer een tijdje over boosters? Zelfs een 100% vaccinatiegraad geeft op dit moment geen garantie dat het goed gaat, vanwege virusmutaties en afnemende werkingsgraad van de vaccins. Het is kansrekening, in een onzekere omgeving, en een exitstrategie geeft helder aan welke keuzes je daarin maakt. Maar ik geloof inmiddels wel dat die oelewappers in Den Haag dat gewoon niet willen begrijpen. Die proberen iets te controleren dat niet te controleren valt.
Ik als niet wappie denk dat er toch meer zaken op de achtergrond meespelen met hugo dan wij simpele zielen weten. Iets met veel geld voor zijn te dure schoenen zeker![]()
![]()
Dit ja. Mijn 4-jarige gaat volgende week naar groep 1. Als deze shit één keer voorkomt blijft mijn kleine vriend dit schooljaar mooi thuis totdat de leerplichtleeftijd van 5 jaar is bereikt. Klaar met deze shitshow.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gebed zonder einde toch dit
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweestTics van je petten.![]()
Als 90% gevaccineerd is en het vaccin ~95% effectief is hebben dus zo'n 700.000 mensen nog steeds risico op ziekenhuisopname e.d., zeker in hogere leeftijden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Endemisch" betekent dat het virus blijft circuleren, ook onder gevaccineerden. De besmettingen nemen niet af, maar ze hebben eigenlijk vrij weinig gevolgen.
Doordat 90% gevaccineerd is, kan de volledige zorgcapaciteit naar die 10% ongevaccineerden die ook kans lopen om besmet te raken.
Groepsimmuniteit betekent dat er genoeg vermindering in de besmettelijkheid is om besmettingen te voorkomen, het virus dooft dan uit zichzelf uit. Met Delta is daar geen sprake meer van.
Als de zorgcapaciteit niet verhoogd wordt ga je ook tegen die problemen aan lopen als 100% gevaccineerd is.![]()
Hugo denkt waarschijnlijk ook nog steeds dat de 1,5 meter nu wel overal netjes wordt aangehouden op terrassen, in kantines, op de werkvloer en in de dierentuin.![]()
Leg je mij dan eens uit welke andere mogelijkheden er zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als 90% gevaccineerd is en het vaccin ~95% effectief is hebben dus zo'n 700.000 mensen nog steeds risico op ziekenhuisopname e.d., zeker in hogere leeftijden.
Als de zorgcapaciteit niet verhoogd wordt ga je ook tegen die problemen aan lopen als 100% gevaccineerd is.
Nogmaals: Besmettingen voorkomen gaat niet. Niet met maatregelen, niet door iedereen en zijn moeder 40 keer op een dag te testen.
We zullen naar een fase moeten waarin we met het virus gaan leven, en iedereen de kans geven om zichzelf maximaal te beschermen.
"Alleen samen" is nu definitief exit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Waarom is "alleen samen" definitief exit?quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg je mij dan eens uit welke andere mogelijkheden er zijn.
Nogmaals: Besmettingen voorkomen gaat niet. Niet met maatregelen, niet door iedereen en zijn moeder 40 keer op een dag te testen.
We zullen naar een fase moeten waarin we met het virus gaan leven, en iedereen de kans geven om zichzelf maximaal te beschermen.
"Alleen samen" is nu definitief exit.
Eigenlijk zeg je het zelf, met het virus leven. Dat houdt dus in dat je op een gegeven moment door de zure appel heen moet bijten. Als het nodig is structureel 100 of 200 IC-bedden extra aan te houden is dat nodig, als het nodig is 1000 extra verpleegbedden aan te houden is dat nodig. Deze maatregelen hebben een einddatum. Testen voor toegang is geen oplossing, het is een paardenmiddel.
Ik zeg daarmee overigens niet dat je dat vandaag al moet doen. Ik ben het helemaal met je eens dat de vaccinatiegraad omhoog moet, maar de grap is dat een groot deel van de groepen waar de vaccinatiegraad laag is alleen in de kerk of moskee komen waar TVT van toepassing zou kunnen zijn.
Jongeren van 12-17 werden toegevoegd aan de groepen die gevaccineerd konden worden omdat de vaccinatiegraad onder de groepen daarboven te laag lag, niet omdat ze zelf zo'n groot risico liepen. Diezelfde groep wordt nu van gezegd dat het aso's zijn omdat ze zich bovengemiddeld weinig laten vaccineren.
Laat ze met de juiste informatiecampagnes eens focusen op de groepen in Amsterdam Nieuw-West, Kanaleneiland, Rotterdam-Zuid en de bible-belt. Ik durf te wedden dat ze eerder groepen vanaf 4 jaar gaan uitnodigen dan dat ze gaan uitzoeken hoe ze die non-responders beter kunnen bereiken.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 23:29:58 ]![]()
Ik ben het met je eens dat ze naar maatwerk moeten kijken en niet naar een breed algemeen beleid omdat dat nou eenmaal makkelijker te implementeren valt. Maar 'maatwerk' klinkt veel te veel als 'werk' en dan is het kabinet ineens weer heel erg demissionair.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat ze met de juiste informatiecampagnes eens focusen op de groepen in Amsterdam Nieuw-West, Kanaleneiland, Rotterdam-Zuid en de bible-belt. Ik durf te wedden dat ze eerder groepen vanaf 4 jaar gaan uitnodigen dan dat ze gaan uitzoeken hoe ze die non-responders beter kunnen bereiken.
TvT is een oplossing op zoek naar een probleem, daar moeten we sowieso zo snel mogelijk weer van af. Daarvan heb ik ook de indruk dat er nog een hoop persoonlijke belangen spelen tussen Hugo en die twijfelachtige Stichting Open Nederland.
Gooi de festivals en clubs maar eens open voor alléén gevaccineerden (en dan niet op een dansen-met-Janssen manier) en let maar eens op hoe snel de groep tieners en twintigers zich laat prikken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daarom snap ik ook niet zo goed dat ongevaccineerden de schuld krijgen van zoveel mensen. De groep daadwerkelijke anti-vaxxers is relatief klein. De groep mensen met angst, onzekerheid of onverschilligheid is denk ik groter dan dat. Door op de juiste manier in te zetten kun je die bereiken op een manier die ethisch wat minder op het randje is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat ze naar maatwerk moeten kijken en niet naar een breed algemeen beleid omdat dat nou eenmaal makkelijker te implementeren valt. Maar 'maatwerk' klinkt veel te veel als 'werk' en dan is het kabinet ineens weer heel erg demissionair.
TvT is een oplossing op zoek naar een probleem, daar moeten we sowieso zo snel mogelijk weer van af. Daarvan heb ik ook de indruk dat er nog een hoop persoonlijke belangen spelen tussen Hugo en die twijfelachtige Stichting Open Nederland.
Gooi de festivals en clubs maar eens open voor alléén gevaccineerden (en dan niet op een dansen-met-Janssen manier) en let maar eens op hoe snel de groep tieners en twintigers zich laat prikken.
Ik krijg een steeds viezere nasmaak van dat hele testen voor toegang, het geld dat daarin rondgaat en de belangen die erachter zitten. Het is inderdaad een oplossing voor een probleem wat ze zoeken, maar dan is de oplossing nog beroerd ook.![]()
Deze post mag op een tegeltjequote:Op maandag 30 augustus 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet zo goed dat ongevaccineerden de schuld krijgen van zoveel mensen. De groep daadwerkelijke anti-vaxxers is relatief klein. De groep mensen met angst, onzekerheid of onverschilligheid is denk ik groter dan dat. Door op de juiste manier in te zetten kun je die bereiken op een manier die ethisch wat minder op het randje is.
Ik krijg een steeds viezere nasmaak van dat hele testen voor toegang, het geld dat daarin rondgaat en de belangen die erachter zitten. Het is inderdaad een oplossing voor een probleem wat ze zoeken, maar dan is de oplossing nog beroerd ook.![]()
![]()
Hugo is niet gek hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo denkt waarschijnlijk ook nog steeds dat de 1,5 meter nu wel overal netjes wordt aangehouden op terrassen, in kantines, op de werkvloer en in de dierentuin.
Die weet ook wel dat het overgrote deel van de mensen geen afstand meer houdt.
Bizar ook hoe snel je weer aan dingen went.. op kantoor met collega's.. met 15 man in een kleedkamer.. handen schudden en daarna hutje mutje aan de bar zitten in de kantine. En dan kom je thuis en dan denk je.. ik heb de hele dag niet aan corona gedacht.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Precies! Totdat je hier gaat lezen. Wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 01:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hugo is niet gek hoor.
Bizar ook hoe snel je weer aan dingen went.. op kantoor met collega's.. met 15 man in een kleedkamer.. handen schudden en daarna hutje mutje aan de bar zitten in de kantine. En dan kom je thuis en dan denk je.. ik heb de hele dag niet aan corona gedacht.![]()
Post en kijk hier ook niet zoveel meer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 01:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies! Totdat je hier gaat lezen. Wel vermakelijk.
Het is wel klaar... mooi geweest.
Vind het oprecht knap dat er nog steeds users 100+ posts per dag plaatsen hier.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Suggereer je nou dat De Jonge corrupt is? Dan mag je toch even met bewijzen komen. Want dat gaat wel heel ver...quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik hoop op een parlementair onderzoek.
Ik als niet wappie denk dat er toch meer zaken op de achtergrond meespelen met hugo dan wij simpele zielen weten. Iets met veel geld voor zijn te dure schoenen zekerzie email 27 oktober![]()
Als het heel lokaal vol met kinderen lopen te hoesten, mag je dus niet ingrijpen als school.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik voorspel je dat dat vrij massaal gaat gebeuren. En de school mag het niet controleren...![]()
Ingrijpen voor wat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 04:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als het heel lokaal vol met kinderen lopen te hoesten, mag je dus niet ingrijpen als school.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb zelf gelukkig geen radio en tv meer, maar gister in de sportschool het tergende spotje gehoord over ga je naar een plek met mensen, neem een zelftest. Man man man, wat een klein kneuterigheid.
Stap 1 was koop voor een zeer hoge prijs zelftests in.
Stap 2 Kom tot de conclusie dat ze niet nodig waren en ze bijna verlopen
Stap 3 Stuur ze tegen enorme kosten naar elke NL adres.
Stap 4. Voorzie van een fijne media campagne om te doen of iedereen twee testjes sturen een verantwoord idee wasSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Even serieus, wordt dit nu als versoepeling gezien? Overal en nergens TvT introduceren?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:46 schreef popje het volgende:
Vanaf 20 september moet er in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen bij meer dan 75 personen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Op een nog nader te bepalen datum zal het testen voor een coronatoegangsbewijs niet meer gratis zijn, maar zal er om een eigen bijdrage worden gevraagd.
Hoe gaat dat dan werken bij sportwedstrijden? Buiten een marathon? Moet je dan om langs de kant van de weg te staan een toegangsbewijs kopen??![]()
Kinderen zijn nou eenmaal structureel verkouden. Ze mogen ook naar bso enzo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 04:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als het heel lokaal vol met kinderen lopen te hoesten, mag je dus niet ingrijpen als school.![]()
Plus dat hun onderwijzers en verzorgers zich kunnen vaccineren. Zie derhalve nu geen probleem.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Kinderen zijn nou eenmaal structureel verkouden. Ze mogen ook naar bso enzo.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even serieus, wordt dit nu als versoepeling gezien? Overal en nergens TvT introduceren?![]()
Ben je niet blij dan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb bij de laatste persco maar half gekeken maar de strekking die ik eruit haalde was dat we half september gingen versoepelen en ergens in oktober weer.quote:
Even los van het de wortel die werd voorgehouden is versoepelen het afschaffen van maatregelen, niet de ene maatregel inwisselen voor de ander.![]()
Zou kunnen, maar er zijn ook ouders en verzorgers die het vaccin niet willen om diverse redenen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Plus dat hun onderwijzers en verzorgers zich kunnen vaccineren. Zie derhalve nu geen probleem.![]()
Dat vind jij. Als je op de zeventiende verdieping van een ministerie werkt dan werken dat soort dingen echt anders hoor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
niet de ene maatregel inwisselen voor de ander.
En als alternatief word je ongetwijfeld aangeboden dat alles nog wat langer dicht blijft. En dat wil je toch ook niet!!Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En dan gaan we half oktober alles afschaffen incl TvT?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als je op de zeventiende verdieping van een ministerie werkt dan werken dat soort dingen echt anders hoor.
En als alternatief word je ongetwijfeld aangeboden dat alles nog wat langer dicht blijft. En dat wil je toch ook niet!!
Of was dat niet het plan?![]()
Die nemen dan een risico.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar er zijn ook ouders en verzorgers die het vaccin niet willen om diverse redenen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Pfizer troep.quote:
Maar de boostershots worden nu alleen in verband gebracht met Pfizer, is dat voor Moderna anders?![]()
Vooralsnog wordt er alleen ivm Pfizer over gesproken, inderdaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Pfizer troep.
Maar de boostershots worden nu alleen in verband gebracht met Pfizer, is dat voor Moderna anders?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja. Dat wordt zo gezien. Waanzin als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even serieus, wordt dit nu als versoepeling gezien? Overal en nergens TvT introduceren?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ach, Nederland begint zwak te performen in de vaccinatiegraad.
Nooit meer uit de lockdown allen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
En het loopt nu ook niet de spuigaten uit qua besmettingen. Lijkt me dus een mooi moment om te kijken hoe het gaat als we inderdaad gaan versoepelen op 20 september.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 01:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hugo is niet gek hoor.
Bizar ook hoe snel je weer aan dingen went.. op kantoor met collega's.. met 15 man in een kleedkamer.. handen schudden en daarna hutje mutje aan de bar zitten in de kantine. En dan kom je thuis en dan denk je.. ik heb de hele dag niet aan corona gedacht.![]()
Wat is je bron hiervan? Het is toch nog lang niet bekend dat (en hoe) er versoepeld gaat worden per 20 september?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:46 schreef popje het volgende:
Hoe gaat dat dan werken bij sportwedstrijden? Buiten een marathon? Moet je dan om langs de kant van de weg te staan een toegangsbewijs kopen??![]()
Maar dat is wel bijna 85% van de volwassen bevolking, wat volgens mij het doel was. Elke prik die nog gezet wordt is natuurlijk mooi meegenomen, zeker in combinatie met de personen die door een infectie antistoffen hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:23 schreef quirina het volgende:
Maar 69% van alle Nederlanders hebben een vaccinatie hoor ik net op rtl nieuws.![]()
Klap in het gezicht van Danny.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 01:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Post en kijk hier ook niet zoveel meer.
Het is wel klaar... mooi geweest.
Vind het oprecht knap dat er nog steeds users 100+ posts per dag plaatsen hier.![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Danny.![]()
![]()
Whoop whoop waar zijn mijn mede Modernation broeders en zustersquote:
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik vraag me ook af of Pfizer en Moderna niet met een nieuwe versie van het vaccin gaan komen, die beter geschermd tegen de delta variant.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooralsnog wordt er alleen ivm Pfizer over gesproken, inderdaad.![]()
Dochtertje negatief voor covid-19Dus ze mocht weer naar school vandaag.
(Un)masking for the greater good.![]()
Ja, dat zou je toch verwachten he, dat ze daar in ieder geval mee bezig zijn. Misschien zijn ze dat ook, maar is er nog geen ruchtbaarheid aan gegeven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of Pfizer en Moderna niet met een nieuwe versie van het vaccin gaan komen, die beter geschermd tegen de delta variant.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Fijn!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:11 schreef Celestien het volgende:
Dochtertje negatief voor covid-19Dus ze mocht weer naar school vandaag.
Wat een gedoe weer, he.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zou eigenlijk wel moeten, en Pfizer moet naar 0.5ml gaan net als Moderna. Maar dat betekent waarschijnlijk nieuwe trials en minder vaak prikken en beide zijn financieel minder interessant voor Pfizer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of Pfizer en Moderna niet met een nieuwe versie van het vaccin gaan komen, die beter geschermd tegen de delta variant.
Tenzij overheden natuurlijk massaal overstappen naar Moderna, maar Pfizer heeft volgens mij al een 1.5 miljard doses order van de EU voor 2022.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Meld zichquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Whoop whoop waar zijn mijn mede Modernation broeders en zusters
[ afbeelding ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Hoeveel mag er eigenlijk max tussen je eerste en tweede prik zitten?
Ik had echt even de memo gemist dat je je peuter alleen moest thuislatenen werd dus geweigerd.
Had eigenlijk in de avond naar binnen willen lopen, maar dat kan ivm afschalen dus ook weer niet.
Nieuwe afspraak gemaaktgaat wel lekker veel tijd over op deze manier.
Ik vind het ook maar raarzal wel aan mij liggen.
![]()
Eerst was AZ het ''paupervaccin" nu is het Pfizer en is Moderna opeens de creme de la creme.
Achja het zal. We blijven bezig zo. Totdat er weer een nieuw variantje opduikt en we weer roepen dat het een GAME CHANGER is![]()
![]()
Het is een misvatting dat ieders mening evenveel waard is. De mening van een hoogleraar virologie lijkt me in dezen een stuk meer waard dan die van willekeurige Ria op facebook.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat decadente moeten we wat mij betreft juist vanaf in dit topic. Alsof de mening van de één er meer (of minder) toedoet dan die van de ander.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dus jij bent een hoogleraar virologie?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat ieders mening evenveel waard is. De mening van een hoogleraar virologie lijkt me in dezen een stuk meer waard dan die van willekeurige Ria op facebook.![]()
Probeer je je drogredenen-bingokaart vol te spelen?quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Bewijs_per_intimidatiequote:Bewijs per intimidatie
(Ook bewijs door intimidatie.) Nauw verwant aan beroep op angst, met het verschil dat in dit geval slechts de intellectuele capaciteiten van de tegenstander worden betwijfeld, terwijl bij het beroep op angst de gehele (fysieke) gesteldheid van de tegenstander wordt bedreigd. De stelling wordt verdedigd door de ander bij voorbaat te intimideren:
"Zie je dat dan niet? Het is triviaal!"
Het ligt aan de ander dat het niet begrepen wordt.
"Ieder weldenkend mens zal het ermee eens zijn dat..."
De opzet is om tegenstanders ervan te weerhouden het standpunt tegen te spreken, doordat de opponent impliciet zou toegeven geen weldenkend mens te zijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Google landen waar ze veel rijst eten, en leg die naast landen met het laagste aantal doden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ja.
Google landen waar Delta dominant is, en leg die naast landen met de hoogste vaccinatiegraad.
Rijst eten voorkomt corona.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij bent een hoogleraar virologie?
Hey.... Ria. Goeiemorgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij bent een hoogleraar virologie?![]()
![]()
Zullen we weer ontopic ipv op de persoon?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
In de VS gaat het zowel om Pfizer als Moderna.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooralsnog wordt er alleen ivm Pfizer over gesproken, inderdaad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
O toch? Dat had ik niet meegekregen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In de VS gaat het zowel om Pfizer als Moderna.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij gooi je nu non-responders (gevaccineerden waarbij het vaccin niet aanslaat) op een hoop met de groep ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
Laat ze met de juiste informatiecampagnes eens focusen op de groepen in Amsterdam Nieuw-West, Kanaleneiland, Rotterdam-Zuid en de bible-belt. Ik durf te wedden dat ze eerder groepen vanaf 4 jaar gaan uitnodigen dan dat ze gaan uitzoeken hoe ze die non-responders beter kunnen bereiken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jammer dat je met een flauwe opmerking komt en het onderliggende punt negeert. Het is echt onzin dat ieders mening evenveel waard is. Net zoals de mening van een hoogleraar virologie op het gebied van de economie een stuk minder zegt dat op het gebied van virologie.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jammer dat je op de man speelt en niet gewoon antwoord geeft op de vraag.
Een onderbuikmening (zoals ze hier vaak worden geëtaleerd) is doorgaans minder waard dan een onderbouwde mening. Te vaak worden hier slecht onderbouwde meningen afgedaan als 'meningsverschil', terwijl het gewoon een gebrek aan kennis is. Daar is niets decadents aan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://www.nu.nl/muziek/(...)-nederland-niet.html
Ja probeer die vraag maar eens te beantwoorden!![]()
![]()
Wat een slap artikel zeg.
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.I'll give you something to do![]()
Dikgedrukte is jouw mening en zodoende geen feit zoals jij het nu brengt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jammer dat je met een flauwe opmerking komt en het onderliggende punt negeert. Het is echt onzin dat ieders mening evenveel waard is. Net zoals de mening van een hoogleraar virologie op het gebied van de economie een stuk minder zegt dat op het gebied van virologie.
Ik was oprecht benieuwd naar je beroep, aangezien ik je regelmatig posts zie doen waarin het - disclaimer; slechts mijn mening hier - overkomt alsof jij vanuit je professie feitelijk het beter weet dan anderen.
Zodoende mijn vraag.
Maar je wilt er blijkbaar geen antwoord op geven, wat je goed recht is natuurlijk.![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:58 schreef galantis het volgende:
![]()
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.Dit is wel revolutionair. Ik denk dat dit wel eens een game-changer kan gaan worden.quote:Hygiënische maatregelen
Het gebruiken van mondkapjes en desinfecterende gel. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer van en naar festivals.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
En dan te bedenken dat ze in België een hogere ziekenhuisbezetting hebben dan hier.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:58 schreef galantis het volgende:
![]()
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.
Sowieso hadden in België een bijna twee keer zo hoge ziekenhuispiek als hier. En dat met 40% minder inwoners.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik dacht dat hij leraar is of onderwijzer!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dikgedrukte is jouw mening en zodoende geen feit zoals jij het nu brengt.
Ik was oprecht benieuwd naar je beroep, aangezien ik je regelmatig posts zie doen waarin het - disclaimer; slechts mijn mening hier - overkomt alsof jij vanuit je professie feitelijk het beter weet dan anderen.
Zodoende mijn vraag.
Maar je wilt er blijkbaar geen antwoord op geven, wat je goed recht is natuurlijk.Is geen grap...
![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:58 schreef galantis het volgende:
![]()
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.Ja, en? Dat is toch min of meer hetzelfde als in Nederland dan?quote:"Wat wel meespeelt is dat we in België met 69 procent - onder iedereen van achttien jaar of ouder - een hoge vaccinatiegraad hebben. We zijn ook gestart met het inenten van twaalf- tot achttienjarigen."![]()
Het artikel is doorspekt van zogenaamd onderscheidende aspecten die het verschil zouden moeten verklaren. Het was een leuke poging van nu.nl maar ze kunnen het er maar beter bij laten want het valt gewoon niet uit te leggen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ja, en? Dat is toch min of meer hetzelfde als in Nederland dan?I'll give you something to do![]()
Dat ligt eraan. Een hoogleraar virologie die gaat uitleggen wat de opstelling van het Nederlands elftal moet worden is inhoudelijk niet bijzonder veel waard. Dat houdt echt niet in dat die mening niet gedeeld mag worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat ieders mening evenveel waard is. De mening van een hoogleraar virologie lijkt me in dezen een stuk meer waard dan die van willekeurige Ria op facebook.
Voor zover ik weet ben jij ook geen epidemioloog of viroloog, net als ik dat niet ben. Dat houdt dus in dat jij en ik die gesprekken ook niet mogen voeren, want onze mening is dan niets waard.![]()
Nee hoor. er is al enkele malen aangegeven dat de vaccinatiebereidheid in de grote steden achterloopt. En dan vooral op de plekken waar bovengemiddeld veel allochtonen wonen. Dat is geen waardeoordeel over allochtonen, maar ze kunnen een stuk beter richten op die groepen proberen te bereiken. Die zullen ook een stuk minder deelnemen aan TVT tenslotte.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij gooi je nu non-responders (gevaccineerden waarbij het vaccin niet aanslaat) op een hoop met de groep ongevaccineerden.![]()
Het artikel komt wel heel erg over alsof men perse een verklaring wilde hebben anders dan dat het aan het subjectieve politieke beleid ligt, en toen maar elke mogelijk strohalm erin heeft gestopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Het artikel is doorspekt van zogenaamd onderscheidende aspecten die het verschil zouden moeten verklaren. Het was een leuke poging van nu.nl maar ze kunnen het er maar beter bij laten want het valt gewoon niet uit te leggen.![]()
Alleen die heten geen non-responders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee hoor. er is al enkele malen aangegeven dat de vaccinatiebereidheid in de grote steden achterloopt. En dan vooral op de plekken waar bovengemiddeld veel allochtonen wonen. Dat is geen waardeoordeel over allochtonen, maar ze kunnen een stuk beter richten op die groepen proberen te bereiken. Die zullen ook een stuk minder deelnemen aan TVT tenslotte.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het gaat over de term.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee hoor. er is al enkele malen aangegeven dat de vaccinatiebereidheid in de grote steden achterloopt. En dan vooral op de plekken waar bovengemiddeld veel allochtonen wonen. Dat is geen waardeoordeel over allochtonen, maar ze kunnen een stuk beter richten op die groepen proberen te bereiken. Die zullen ook een stuk minder deelnemen aan TVT tenslotte.
Non-responder is niet iemand die niet gevaccineerd wordt, maar iemand die niet voldoende goed reageert op de vaccinatie. Dus je gebruikt de term niet helemaal correct als je daarmee verwijst naar mensen die niet gereageerd hebben op de oproep om te vaccineren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ah op die manier, dank je wel voor die aanvulling. Om één of andere reden had ik in mijn hoofd dat non-responders mensen waren die niet op de oproep hadden gereageerdquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat over de term.
Non-responder is niet iemand die niet gevaccineerd wordt, maar iemand die niet voldoende goed reageert op de vaccinatie. Dus je gebruikt de term niet helemaal correct als je daarmee verwijst naar mensen die niet gereageerd hebben op de oproep om te vaccineren.
Dan waren het inderdaad niet non-responders.![]()
Niet onlogisch, want letterlijk is de vertaling ook "niet-reageerders" en dat zou dus ook op die groep kunnen slaanquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah op die manier, dank je wel voor die aanvulling. Om één of andere reden had ik in mijn hoofd dat non-responders mensen waren die niet op de oproep hadden gereageerd
Dan waren het inderdaad niet non-responders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ook bij leken kun je nog wel onderscheid maken in een goed onderbouwde mening en een 'stream of consciousness'-uitspraak.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Een hoogleraar virologie die gaat uitleggen wat de opstelling van het Nederlands elftal moet worden is inhoudelijk niet bijzonder veel waard. Dat houdt echt niet in dat die mening niet gedeeld mag worden.
Voor zover ik weet ben jij ook geen epidemioloog of viroloog, net als ik dat niet ben. Dat houdt dus in dat jij en ik die gesprekken ook niet mogen voeren, want onze mening is dan niets waard.
Het slaat ook nergens op om te zeggen 'we zijn allebei geen hoogleraren, dus onze meningen zijn evenveel waard'. Je hebt goed en slecht onderbouwde meningen. Evenals een mening van een hoogleraar (ook binnen het eigen vakgebied) niet per se meer waard is dan die van de leek (het gezagsargument is niet voor niets een drogreden).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het duurde ook even voordat ik doorhad dat non-responders niet betekent dat je niet reageerde naar aanleiding van de brief. Net zoals het ook pijnlijk lang duurde voor ik me besefte dat long-covid breed inhoudt dat je er lang last van hebt, en niet dat je er chronische longgerelateerde klachten aan overhoudt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet onlogisch, want letterlijk is de vertaling ook "niet-reageerders" en dat zou dus ook op die groep kunnen slaan![]()
![]()
Ja ik probeer nu het antwoord op de vraag te vinden, maar dat staat er eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:58 schreef galantis het volgende:
en slap artikel zeg.
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.![]()
vast al besproken hoorhttps://www.msn.com/nl-nl(...)ANVC3I?ocid=msedgntpquote:Zuid-Afrikaanse wetenschappers hebben een variant van het coronavirus ontdekt met de meeste mutaties ten opzichte van het oorspronkelijke type. Hoewel mutaties in een virus constant optreden, baart dit virus de onderzoekers zorgen. Niet alleen verandert het twee keer zo snel als alle tot nu toe bekende varianten, het zou mogelijk ook de antilichamen van gevaccineerden en herstelde patiënten te snel af kunnen zijn.
Deze mutatie heet C.1.2 en is in mei voor het eerst waargenomen door het National Institute for Communicable Diseases van Zuid-Afrika. Het is een variant op de oorspronkelijke beta-mutatie C.1, die ook in Zuid-Afrika ontstond. Het is aanzienlijk gemuteerd en verder geëvolueerd van het oorspronkelijke type uit Wuhan dan enige andere variant.
Intussen is C.1.2 niet alleen in Zuid-Afrika ontdekt, maar ook in Groot-Brittannië, China, Congo, Mauritius, Nieuw-Zeeland, Portugal en Zwitserland. Het aandeel in het totale aantal besmettingen is in een vergelijkbaar tempo gestegen als eerder Beta en Delta: van 0,2 procent in mei tot 1,6 procent in juni en twee procent in juli. Wat de Zuid-Afrikaanse onderzoekers zorgen baart, is dat de variant besmettelijker lijkt dan eerdere mutaties. Of het mensen ook zieker maakt, is niet bekend.
Bovendien is zorgelijk of antilichamen het virus kunnen tegenhouden. Die zitten in de lichamen van mensen die corona hebben gehad, of een vaccin hebben gekregen. In Zuid-Afrika zijn er aanwijzingen dat vooral mensen die zijn hersteld van corona deze variant opnieuw kunnen krijgen.![]()
Maar dat spreekt toch tegen wat je eerder zei? De mening van een hoogleraar is niet meer waard dan die van een ander, die hoogleraar kan zijn mening wellicht beter onderbouwen waardoor diegene de ander beter kan overtuigen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook bij leken kun je nog wel onderscheid maken in een goed onderbouwde mening en een 'stream of consciousness'-uitspraak.
Het slaat ook nergens op om te zeggen 'we zijn allebei geen hoogleraren, dus onze meningen zijn evenveel waard'. Je goed en slecht onderbouwde meningen. Evenals een mening van een hoogleraar (ook binnen het eigen vakgebied) niet per se meer waard is dan die van de leek (het gezagsargument is niet voor niets een drogreden).![]()
"zou mogelijk"quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:28 schreef Oriente het volgende:
vast al besproken hoor
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANVC3I?ocid=msedgntp
"kunnen zijn"
"lijkt"![]()
Zo ik ben weer terug van weggeweest, nog iets noemenswaardigs gemist?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We gaan allemaal dood aan de pimp my ride-Zuid-Afrikaanse 2.0 variant!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben weer terug van weggeweest, nog iets noemenswaardigs gemist?![]()
Ik zou zeggen dat mening van een hoogleraar niet per definitie beter is (in de zin van beter omdat die persoon hoogleraar is). In de regel is die waarschijnlijk beter vanwege de onderliggende redenaties en kennis.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat spreekt toch tegen wat je eerder zei? De mening van een hoogleraar is niet meer waard dan die van een ander, die hoogleraar kan zijn mening wellicht beter onderbouwen waardoor diegene de ander beter kan overtuigen.
Ik heb al vaker het voorbeelden van syllogismen gegeven. Als je je mening niet in een sluitende redenatie kan gieten is het waarschijnlijk geen goede mening.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik lees vooral speculatie van niet bepaald hoogstaande nieuwskanalen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:28 schreef Oriente het volgende:
vast al besproken hoor
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANVC3I?ocid=msedgntp
Verder, zie:https://q107.com/news/8153563/covid-19-variant-south-africa/quote:Dr. Gerald Evans, chair of infectious diseases division at Queen’s University in Kingston, Ont., said it’s too early to tell if C.1.2 could pose as much of a threat as that of Delta — an extremely transmissible variant which has driven new waves of the pandemic in several countries across the world, including Canada.
“The fact of the matter is, is that this is all stuff and there’s a lot of speculation about what these mutations mean,” said Evans.
“I think probably the most impressive thing is that, you know, where it’s been described in places, it is not able to outcompete Delta.”
Genomic sequencing data from South Africa places the spread of C.1.2 nowhere near that of the dominant Delta as of July. During that month, C.1.2 accounted for three per cent of COVID-19 testing samples in comparison to Delta, which account for 89 per cent in South Africa.
The variant has also not been able to outcompete the other dominant variants of COVID-19 in the countries it has spread to so far.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Echt? Wanneer dan? Ik heb net boodschappen besteld voor eind deze week. Komen die nu ook niet meer aan dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We gaan allemaal dood aan de pimp my ride-Zuid-Afrikaanse 2.0 variant!![]()
Door op voorhand te zeggen dat de mening van een bepaalde groep mensen niet waardevol is sluit je ze uit van de discussie. Een mening is niet meer dan hoe iemand erover denkt. Het doel van die mening kan zijn dat diegene wil overtuigen, dan is het handig dat er een onderbouwing aan ten grondslag ligt. Maar het is natuurlijk onzin dat een mening alleen waardevol is als anderen vinden dat die waardevol is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat mening van een hoogleraar niet per definitie beter is (in de zin van beter omdat die persoon hoogleraar is). In de regel is die waarschijnlijk beter vanwege de onderliggende redenaties en kennis.
Ik heb al vaker het voorbeelden van syllogismen gegeven. Als je je mening niet in een sluitende redenatie kan gieten is het waarschijnlijk geen goede mening.![]()
Jawel. Net nadat je voor je boodschappen betaald hebt ben jij aan de beurt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Wanneer dan? Ik heb net boodschappen besteld voor eind deze week. Komen die nu ook niet meer aan dan?![]()
Welkom terugquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben weer terug van weggeweest, nog iets noemenswaardigs gemist?![]()
Vooral dezelfde cirkeltjes.![]()
En bovendien: wie bepaalt er of een mening goed genoeg is onderbouwd? Wanneer is een post of uitspraak goed onderbouwd? Ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door op voorhand te zeggen dat de mening van een bepaalde groep mensen niet waardevol is sluit je ze uit van de discussie. Een mening is niet meer dan hoe iemand erover denkt. Het doel van die mening kan zijn dat diegene wil overtuigen, dan is het handig dat er een onderbouwing aan ten grondslag ligt. Maar het is natuurlijk onzin dat een mening alleen waardevol is als anderen vinden dat die waardevol is.![]()
De mening dat een mening sluitende redenatie moet bevatten is ook maar een meningquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En bovendien: wie bepaalt er of een mening goed genoeg is onderbouwd? Wanneer is een post of uitspraak goed onderbouwd? Ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn.![]()
![]()
Ik vind het toch wel storend dat we voor festivals naar het buitenland moeten, dat had in NL ook prima gekund. Officieel zou je daarna ook in thuisquarantaine moeten? Denk ik? Geen idee of dat een wens, advies, regel of verplichting is. Het is vooral ver rijden voor ons.. 3,5 uur naar België.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-08-2021 t/m 31-08-2021
nr / aantal posts / gebruiker
001 841 Spablauw214
002 828 chratnox
003 826 _serial_
004 806 DireStraits7
005 572 ludovico
006 557 Tijn
007 534 WheeledWarrior
008 520 Molo
009 505 trein2000
010 463 Jor_Dii
011 441 popje
012 422 Tijger_m
013 402 Za
014 371 galantis
015 351 capricia
016 346 miss_sly
017 339 Vallon
018 305 Erno-BE
019 299 AlwaysHappy
020 297 Zipportal
021 291 DDDDDaaf
022 280 Sherlock_Holmes
023 275 Mammietje
024 257 Tarado
025 240 Wirelessmouse
026 237 Johannes788
027 228 Red_85
028 215 dick_laurent
029 204 bloodymary1
030 197 potjecreme
031 195 Janneke141
032 186 OProg
033 167 weetjewel5
034 163 Kickinalfa
035 161 saparmurat_niyazov
036 146 GemMagic
037 141 Discombobulate
038 138 Oriente
039 137 ZarB
040 135 Noek
041 133 crystal_meth
041 133 Megumi
043 132 Scrummie
044 127 phpmystyle
045 125 alpeko
046 118 Stoney3K
047 114 ipa84
048 111 DonDruiper
049 107 Mexicanobakker
050 105 Jed1GamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er is dan ook niemand die dat beweert.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
Door op voorhand te zeggen dat de mening van een bepaalde groep mensen niet waardevol is sluit je ze uit van de discussie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eens, dat had in NL prima gekund, en vanuit België hoef je niet in thuisquarantaine hoor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:19 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind het toch wel storend dat we voor festivals naar het buitenland moeten, dat had in NL ook prima gekund. Officieel zou je daarna ook in thuisquarantaine moeten? Denk ik? Geen idee of dat een wens, advies, regel of verplichting is. Het is vooral ver rijden voor ons.. 3,5 uur naar België.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Iedereeen die een basiscursus filosofie heeft gevolgd weet dat er vrij gangbare 'regels' zijn om een mening/argument aan af te toetsen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En bovendien: wie bepaalt er of een mening goed genoeg is onderbouwd? Wanneer is een post of uitspraak goed onderbouwd? Ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Iemand die bv. van mening is dat we hier in Nederland in een dictatuur leven heeft aantoonbaar ongelijk. Dat kun je vrij gemakkelijk beargumenteren door de criteria van een dictatuur erlangs te houden en te constateren dat Nederland daar niet aan voldoet.
Dan zijn er inderdaad verschillende opvattingen van wat een dictatuur precies omhelst, maar Nederland zal in geen van de gevallen aan de definitie voldoen. Ergo, een slechte mening.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:21 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-08-2021 t/m 31-08-2021
001 841 Spablauw214
002 828 chratnox
003 826 _serial_
004 806 DireStraits7
005 572 ludovico
006 557 Tijn
007 534 WheeledWarrior
008 520 Molo
009 505 trein2000
010 463 Jor_Dii
011 441 popje
012 422 Tijger_m
013 402 Za
014 371 galantis
015 351 capricia
016 346 miss_sly
017 339 Vallon
018 305 Erno-BE
019 299 AlwaysHappy
020 297 Zipportal
021 291 DDDDDaaf
022 280 Sherlock_Holmes
023 275 Mammietje
024 257 Tarado
025 240 Wirelessmouse
026 237 Johannes788
027 228 Red_85
028 215 dick_laurent
029 204 bloodymary1
030 197 potjecreme
031 195 Janneke141
032 186 OProg
033 167 weetjewel5
034 163 Kickinalfa
036 146 GemMagic
037 141 Discombobulate
038 138 Oriente
039 137 ZarB
040 135 Noek
041 133 crystal_meth
041 133 Megumi
043 132 Scrummie
044 127 phpmystyle
045 125 alpeko
046 118 Stoney3K
047 114 ipa84
048 111 DonDruiper
049 107 Mexicanobakker
050 105 Jed1Gamoh jee, nummer 11...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:21 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-08-2021 t/m 31-08-2021
001 841 Spablauw214
002 828 chratnox
003 826 _serial_
004 806 DireStraits7
005 572 ludovico
006 557 Tijn
007 534 WheeledWarrior
008 520 Molo
009 505 trein2000
010 463 Jor_Dii
011 441 popje
012 422 Tijger_m
013 402 Za
014 371 galantis
015 351 capricia
016 346 miss_sly
017 339 Vallon
018 305 Erno-BE
019 299 AlwaysHappy
020 297 Zipportal
021 291 DDDDDaaf
022 280 Sherlock_Holmes
023 275 Mammietje
024 257 Tarado
025 240 Wirelessmouse
026 237 Johannes788
027 228 Red_85
028 215 dick_laurent
029 204 bloodymary1
030 197 potjecreme
031 195 Janneke141
032 186 OProg
033 167 weetjewel5
034 163 Kickinalfa
036 146 GemMagic
037 141 Discombobulate
038 138 Oriente
039 137 ZarB
040 135 Noek
041 133 crystal_meth
041 133 Megumi
043 132 Scrummie
044 127 phpmystyle
045 125 alpeko
046 118 Stoney3K
047 114 ipa84
048 111 DonDruiper
049 107 Mexicanobakker
050 105 Jed1GamHeb je ook een score van de hele reeks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Topic sluit zo. Dan post ik hem.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je ook een score van de hele reeks?![]()
Topquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Topic sluit zo. Dan post ik hem.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: