abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201146985
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:38 schreef Newby6781 het volgende:

We versoepelen maar maken de testmaatschappij steeds strikter

Gadverdamme gadverdamme
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:46:22 #127
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201147011
Vanaf 20 september moet er in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen bij meer dan 75 personen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Op een nog nader te bepalen datum zal het testen voor een coronatoegangsbewijs niet meer gratis zijn, maar zal er om een eigen bijdrage worden gevraagd.

Hoe gaat dat dan werken bij sportwedstrijden? Buiten een marathon? Moet je dan om langs de kant van de weg te staan een toegangsbewijs kopen??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:47:08 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201147017
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.
pi_201147022
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.
pi_201147031
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.

Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201147049
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.

Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
zie email 27 oktober
pi_201147074
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.

Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...
zie email 27 oktober
pi_201147084
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.

Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Deze nieuwe testmaatschappij is gewoon niet gevaccineerden pesten. Heel simpel. Gaat ze ook veel geld kosten de niet gevaccineerden.

Biosje met 4 man niet gevaccineerd? ¤30, dan ga je niet. Compleet geschift zijn we aan het worden in dit land.
pi_201147090
quote:

[..]

Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:52:09 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201147091
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.

Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
pi_201147100
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
En toch wil ome Hugo dit.
pi_201147107
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ook niet.
pi_201147113
quote:

[..]
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"
pi_201147123
quote:

[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.

En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
pi_201147125
quote:

[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.
zie email 27 oktober
pi_201147132
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"
De zogenaamde vicieuze Corona cirkel. Zo gaat het al bijna 2 jaar
pi_201147136
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.
Point taken
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:54:35 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201147138
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
En toch wil ome Hugo dit.
Ome Hugo moet eens de echte wereld betreden.

Bij ons op de club trainen elke avond allerlei teams. Er lopen mensen in en uit de kantine die moeten vergaderen, die iets komen brengen of ophalen, begeleiding van kids. Denkt Hugo echt dat wij elke dag een mannetje neerzetten die bij iedereen een QR-code gaat checken?
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:54:39 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201147141
quote:

[..]
Knap staaltje framing wel ja :')

En met welk doel. Om TvT maar overeind te kunnen houden en de zorgcapaciteit niet te hoeven uitbreiden (want dat had veel eerder ingezet moeten worden dus doet men er nu alles aan om dat kutbesluit daarover maar te omzeilen).

Wat een zakkenwassers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201147143
quote:

[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
pi_201147145
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.

En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:55:54 #147
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201147157
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Een voetbalclub met toegangsbewijzen _O-
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201147161
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.

Voordat we alleen op dat punt zijn duurt het nog even, en het duurt alleen nog langer als iedereen de kont tegen de krib gooit.
pi_201147163
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Onzin, als gevaccineerde heb je toch niks te vrezen van je niet gevaccineerde die naast je zit in de bios?

Dat diegene op de IC kan belanden na corona besmetting (kans is extreem klein) is zijn eigen zorg en risico.
pi_201147165
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:55 schreef popje het volgende:

[..]
Een voetbalclub met toegangsbewijzen _O-
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')