Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:38 schreef Newby6781 het volgende:
We versoepelen maar maken de testmaatschappij steeds strikter
Gadverdamme gadverdamme
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.
Deze nieuwe testmaatschappij is gewoon niet gevaccineerden pesten. Heel simpel. Gaat ze ook veel geld kosten de niet gevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.
Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...
En toch wil ome Hugo dit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
Ik ook niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
De zogenaamde vicieuze Corona cirkel. Zo gaat het al bijna 2 jaarquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"
Point takenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.
Ome Hugo moet eens de echte wereld betreden.quote:
Knap staaltje framing wel jaquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Een voetbalclub met toegangsbewijzenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?
Onzin, als gevaccineerde heb je toch niks te vrezen van je niet gevaccineerde die naast je zit in de bios?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:55 schreef popje het volgende:
[..]
Een voetbalclub met toegangsbewijzen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |