Vind het weinig te maken hebben met zielig doen. Na 3 jaar praat je over semi-permanent. Het zou tijdelijk zijn. Dat tijdelijke gaat steeds verder op de helling omdat het einde van de crisis steeds lijkt te worden uitgesteld.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We gaan nu het derde studiejaar met maatregelen in he? Dat is driekwart studietijd...
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.
Precies.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We gaan nu het derde studiejaar met maatregelen in he? Dat is driekwart studietijd...
Nou wil ik niet zielig doen, want vergeleken met vorig jaar valt het best mee. Maar 'ach wat is' gaat echt niet meer op.
Dat denk ik ook. In de zomer waren de financiele belangen te groot, in de herfst en winter gaat de voorzichtigheid weer winnen imo. En op die manier zitten we er nog wel even aan vast. Zuur voor de mensen die in de winter weg wilden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, ik denk dat begin oktober alles weer oranje wordt tot mei. Als ze hier 1 dag na de zomervakantie al mee komen.
Het schooljaar begint net hè.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanmiddag al besproken natuurlijk, maar nu nog sturen op besmettingsaantallen is op zichzelf al discutabel. Wat zegt dat op dit moment nog. Hang het dan op aan vaccinatiestatus. Eigenlijk ook bizar dat een gevaccineerde uit NYC Europa niet binnen komt omdat in South Dakota het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Dat denk ik ook. In de zomer waren de financiele belangen te groot, in de herfst en winter gaat de voorzichtigheid weer winnen imo. En op die manier zitten we er nog wel even aan vast. Zuur voor de mensen die in de winter weg wilden.
Er zijn ook gewoon te weinig lobby partijen voor de jongeren imo. Juist de partijen die zelf de rekening veel minder hoeven te betalen worden goed vertegenwoordigt. In de politiek zijn de ouderen veel interessanter, dat helpt ook niet mee.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vind het weinig te maken hebben met zielig doen. Na 3 jaar praat je over semi-permanent. Het zou tijdelijk zijn. Dat tijdelijke gaat steeds verder op de helling omdat het einde van de crisis steeds lijkt te worden uitgesteld.
Dat we nog moeten zien of het ten opzichte van vorig jaar best meevalt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, wat wil je daar mee zeggen?
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:24 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie het nog gebeuren in zomer 2022 als je gaat reizen dat je 3 shots moet hebben gehad.
Of je hebt laten testen.
We komen er gewoon nooit meer van af.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als de ongevaccineerde kinderen in quarantaine "moeten" en de gevaccineerde kinderen op school "mogen" blijven. Laat die kinderen toch gewoon allemaal lekker op school blijven, ookal krijgen ze corona, ze worden er toch niet ziek van en "ja maar hun kwetsbare ouders en opa en oma dan" hebben zich allemaal kunnen laten vaccineren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat we nog moeten zien of het ten opzichte van vorig jaar best meevalt.
Ik voorspel je dat dat vrij massaal gaat gebeuren. En de school mag het niet controleren...quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als de ongevaccineerde kinderen in quarantaine "moeten" en de gevaccineerde kinderen op school "mogen" blijven. Laat die kinderen toch gewoon allemaal lekker op school blijven, ookal krijgen ze corona, ze worden er toch niet ziek van en "ja maar hun kwetsbare ouders en opa en oma dan" hebben zich allemaal kunnen laten vaccineren.
Dat soort opmerkingen raakt kant noch wal, gewoon negeren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
Laatst ook alweer heel verhaal van een non responder op de radio. Die wil dus even dat heel Nederland naar haar pijpen danst. "Ja weer ook maar niet gevaccineerden in publieke ruimtes zodat ik mijn leven terug kan krijgen"
Hoe krijgen non responders hun leven terug als we niet gevaccineerden (waaronder non responders) gaan weren uit publieke ruimtes?quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
Laatst ook alweer heel verhaal van een non responder op de radio. Die wil dus even dat heel Nederland naar haar pijpen danst. "Ja weer ook maar niet gevaccineerden in publieke ruimtes zodat ik mijn leven terug kan krijgen"
Reken er maar op dat we de komende jaren - zeker internationaal - nog wel vast zitten aan allerlei bureaucratische en administratieve nonsens. Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.
Niet van die lastige vragen stellen hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe krijgen non responders hun leven terug als we niet gevaccineerden (waaronder non responders) gaan weren uit publieke ruimtes?
Dit ja, gadverdamme wat haat ik dat aan deze tijd. Die regel- en managezucht moet eens afgelopen zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.
Het punt dat meer mensen last hebben van de maatregelen dan van het virus, zijn we inmiddels sowieso wel gepasseerd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reken er maar op dat we de komende jaren - zeker internationaal - nog wel vast zitten aan allerlei bureaucratische en administratieve nonsens. Niet omdat corona nog echt een probleem is, maar vooral omdat bestuurders en politici er van houden om alles te moeten vatten in regeltjes, richtlijnen, spreadsheets, cijfers, tabellen en apps.
Door corona is ook weer een compleet businessmodel en een complete industrie ontstaan om allerlei ambtenaren en bedrijfjes aan het werk te houden.
Zal wel meevallen. Gordon heeft nl een HEEL zwaar leven en lijdt ONDRAAGLIJKE pijnen van al zijn VRESELIJKE ziektes dus die redt t niet, zelfs niet met de booster Pfizer X shot. Wordt die misschien weer eens een dagje gedraaid.quote:Op maandag 30 augustus 2021 21:49 schreef RipCity het volgende:
Lekker dan.
Gordon gaat ons straks allemaal besmetten met
Die nieuwe zuid Afrikaanse variant
Spijker op zijn kopquote:Op maandag 30 augustus 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, BNW-achtig. Eens kijken of mensen hier weer gelijk gaan hebben. Ik acht de kans heel waarschijnlijk. En dat hebben we ook aan onszelf te danken, de collectieve angst, in tegenstelling tot het virus zelf.
Groepen van 50 man ook. Hou toch op met je voorgenaamde versoepelingen. Dit slaat nergens op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er moeten nog wat extra zakken gevuld worden bij de testmaffia.
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:38 schreef Newby6781 het volgende:
We versoepelen maar maken de testmaatschappij steeds strikter
Gadverdamme gadverdamme
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, er is een simpele escape, en dat is je gewoon laten vaccineren.
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ben ik allang kerel. Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dat respecteer ik. Zouden meer mensen eens moeten doen.
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Niet kunnen" is genoeg reden voor een uitzondering en daarvoor een QR-code. Dan blijft alleen "niet willen" over.
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geen uitzonderingen maken voor de niet-kunners is medische discriminatie.
Deze nieuwe testmaatschappij is gewoon niet gevaccineerden pesten. Heel simpel. Gaat ze ook veel geld kosten de niet gevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat schijnt anders bijzonder problematisch te zijn. Allereerst moet je dan ook nog eens niet getest kunnen worden en het protocol schijnt er ook niet te zijn.
Neemt niet weg dat ook niet willen een prima reden is. Lichamelijke integriteit is een grondrecht, dat kun je niet zomaar bij het grofvuil zetten.
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou hem anders willen stellen. Uitzonderingen maken voor mensen die niet geprikt maar wel getest kunnen worden is discriminatie.
Wat je dan zegt is "ach ja dat veiligheidsargument is maar relatief, het gaat om de drang"...
En toch wil ome Hugo dit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
Ik ook niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dit gezien wordt als een versoepeling.
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het praktische aspect, zodra je overal waar meer dan 50 man samenkomt toegangschecks moet gaan doen, is het einde zoek. Dat is totaal niet te handhaven.
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
De zogenaamde vicieuze Corona cirkel. Zo gaat het al bijna 2 jaarquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan verzwaar je andere maatregelen weer en roep je: "Ja het komt door die sector die niet goed gecontroleerd heeft, niet door ons hoor"
Point takenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de mensheid dom is.
Ome Hugo moet eens de echte wereld betreden.quote:
Knap staaltje framing wel jaquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Een voetbalclub met toegangsbewijzenquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar laten we eens eerlijk zijn. In hoeverre schaad je de volksgezondheid van een ander als diegene gevaccineerd is?
Onzin, als gevaccineerde heb je toch niks te vrezen van je niet gevaccineerde die naast je zit in de bios?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden voor eens en voor altijd verdoemen tot zich laten testen, dan lijkt me dat nog altijd medische discriminatie. En dat 'lichamelijke integriteit' argument gaat dan voor testen natuurlijk net zo goed op.
En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:55 schreef popje het volgende:
[..]
Een voetbalclub met toegangsbewijzen
Laat ze gewoon een wetsvoorstel doen voor een vaccinatieplicht en stoppen met deze schijnvertoning. Hoe kun je met droge ogen beweren dat het eisen van toegangstests om ergens naartoe te mogen als je niet gevaccineerd bent geen drang is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Knap staaltje framing wel ja![]()
En met welk doel. Om TvT maar overeind te kunnen houden en de zorgcapaciteit niet te hoeven uitbreiden (want dat had veel eerder ingezet moeten worden dus doet men er nu alles aan om dat kutbesluit daarover maar te omzeilen).
Wat een zakkenwassers
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gewoon geen vergunningen uitgeven voor alle gelegenheden die geen duidelijk plan heeft voor de toegangscontrole.
Ja. En wij nederlanders slikken alles als zoete koek. Want wat is alles toch soepel in Nederland. Hehe.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Knap staaltje framing wel ja![]()
En met welk doel. Om TvT maar overeind te kunnen houden en de zorgcapaciteit niet te hoeven uitbreiden (want dat had veel eerder ingezet moeten worden dus doet men er nu alles aan om dat kutbesluit daarover maar te omzeilen).
Wat een zakkenwassers
JAWOHL!!!quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.
Samen tegen de maatschappij coronaquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Handhaven of sluiten op last van de gemeente. Kiezen of delen.
Hoe lang gaat het duren? Als je de berichten erover meeneemt komt er geen groepsimmuniteit want mensen zijn ook na vaccinatie besmettelijk. Wat ga je dan doen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer er voldoende mensen gevaccineerd zijn, niet. Maar je schaadt de volksgezondheid dan even veel als wanneer je zonder autogordel of helm de weg op gaat.
Voordat we alleen op dat punt zijn duurt het nog even, en het duurt alleen nog langer als iedereen de kont tegen de krib gooit.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een beetje streetwise bent, dan weet je dat dit in de praktijk bij (sport)verenigingen etc. amper tot niet gecontroleerd gaat worden. Daar zijn helemaal geen mensen voor om dat elke dag/avond te doen.
Zie de spotjes van de overheid. Ze willen het liefst dat we voor iedere neukbeurt een zelftest doen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.
Het verenigingsleven bijvoorbeeld.
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe lang gaat het duren? Als je de berichten erover meeneemt komt er geen groepsimmuniteit want mensen zijn ook na vaccinatie besmettelijk. Wat ga je dan doen?
Testen voor Toegang moet slagen, op welke manier dan ook. Alles om gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.
Wat snap je er niet aan?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap aan dit plan. De Ziggodome zal wel iemand kunnen laten scannen bij de ingang, maar het buurtcafé gaat daar natuurlijk nooit aan beginnen.
Tja zo staat het in de regelgeving. Ik verzin het niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
quote:Artikel 6.33. Uitzondering
1 De vaststelling dat een persoon vanwege een beperking of een ziekte geen test kan ondergaan die nodig is om de voorgeschreven testuitslag te verkrijgen of als gevolg van een dergelijke test ernstig ontregeld raakt, geschiedt overeenkomstig een door de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vast te stellen protocol.
2 In het protocol, bedoeld in het eerste lid, wordt tevens bepaald op welke wijze een persoon als bedoeld in het eerste lid toegang geboden kan worden tot activiteiten of voorzieningen waarvoor het beschikken over een resultaat krachtens de wet is voorgeschreven alsmede welke verwerking van persoonsgegevens daarvoor noodzakelijk is.
3 De persoon, bedoeld in het eerste lid, neemt bij deelname aan activiteiten of toegang tot voorzieningen waarvoor een coronatoegangsbewijs is voorgeschreven passende maatregelen die redelijkerwijze verlangd kunnen worden om eventuele overdracht van het virus SARS-CoV-2 te voorkomen.
Dat is natuurlijk zo. Maar dat moet je wel op een manier doen dat je een balans blijft houden. Het is nogal wat he, verplicht een stof in je lichaam spuiten die daar allerhande effecten teweeg brengt.quote:En de mensen die puur en alleen om de 'lichamelijke integriteit' niet willen vaccineren, die gaan niet direct op. Want grondrechten zijn niet absoluut, en wanneer die haaks staan op andere grondrechten (in dit geval de volksgezondheid) dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Exact.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze dondersgoed weten dat hier toch echt bijzonder weinig grond voor is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat ze gewoon een wetsvoorstel doen voor een vaccinatieplicht en stoppen met deze schijnvertoning. Hoe kun je met droge ogen beweren dat het eisen van toegangstests om ergens naartoe te mogen als je niet gevaccineerd bent geen drang is?
Dit geloof jij echt?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Op het moment dat je een vaccinatiegraad van 90% hebt, dan heb je geen groepsimmuniteit meer nodig, maar dan komen er amper nog mensen op de kliniek/IC. Dan blijft corona bestaan maar ontwricht het de zorg niet meer.
Het lijkt me wel dat ze de inzet van TvT opschroeven in een poging de vaccinatiegraad wat op te krikken, ja.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?
Je bedoelt de stof die ook in je lichaam terecht komt als ik je als besmet persoon in je gezicht zou tuffen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Dat is natuurlijk zo. Maar dat moet je wel op een manier doen dat je een balans blijft houden. Het is nogal wat he, verplicht een stof in je lichaam spuiten die daar allerhande effecten teweeg brengt.
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat ze de inzet van TvT opschroeven in een poging de vaccinatiegraad wat op te krikken, ja.
De stof die niet risicoloos is. De risico's zijn heel klein, maar niet 0. Het is nogal iets om mensen te dwingen dat risico te nemen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt de stof die ook in je lichaam terecht komt als ik je als besmet persoon in je gezicht zou tuffen?
We zitten nu op een tweesprong. Óf we kiezen toch voor die drang, dwang of plicht, of we blijven eindeloos met maatregelen zitten.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?
Zonder te klikken. Peri- en myocarditis. Al lang bekend.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
New data confirm Pfizer and Moderna vaccines bring a small risk of heart problems, but benefits outweigh risks.
Newly released data confirms that the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines are both associated with rare heart problems, and that this side effect is most common after the second shot in adolescent boys and young men. Still, the benefits of vaccination continued to outweigh the risks, scientists said.
https://www.nytimes.com/2(...)ine-myocarditis.html
Geen complottheorie meer dus.
Leuk hoor moties, doen we niets mee.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ergens in de afgelopen maanden toch tot twee keer toe een motie (eerste keer van Denk, tweede van PVV geloof ik) aangenomen dat drang en dwang allebei niet acceptabel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken?
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
We zitten nu op een tweesprong. Óf we kiezen toch voor die drang, dwang of plicht, of we blijven eindeloos met maatregelen zitten.
Een andere keuze is er jammer genoeg niet, want alle andere opties betekenen een instortende zorg.
De zorg opschalen gaat nog jaren overheen.
Het laat inderdaad wel goed zien wat de heilige drie-eenheid vindt van democratie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Leuk hoor moties, doen we niets mee.
Weet je hoeveel zorg er nog ingehaald moet worden...quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus testen voor toegang is tot we op die 90% zitten? Als middel om mensen alsnog over de streep te trekken om zich te laten vaccineren? Zo van, als je je niet laat vaccineren betaal je er maar voor?
De enige aan wie we dit te danken hebben is onze regering de afgelopen 10-15 jaar, niet ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zorg er nog ingehaald moet worden...
Dat komt er ook nog even bij qua tijdsspanne tot wanneer er weer voldoende ruimte is in de ziekenhuizen
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.
Dit is echt niet de enige keuze.
Totaal mee eensquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige aan wie we dit te danken hebben is onze regering de afgelopen 10-15 jaar, niet ongevaccineerden.
Ik zie het al staan, bij de ingang van het buurthuis, toegangsbewijzen controleren...quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zoveel plekken waar je zo op 50 man zit waar helemaal geen vergunning nodig is.
Het verenigingsleven bijvoorbeeld.
Ik heb nergens genoemd dat "vanaf nu alles los laten" de enige keuze is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.
En alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is een blijvende exit-strategie. Anders wordt het pappen en nat houden tot in 2030.
Totaal wereldvreemde gozer dus.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, dit plan komt van dezelfde stoethaspel die voetbalsupporters verbiedt te gaan staan in een stadion als hun club de winnende goal scoort. Dus we weten wie het zegt.
Dit zeiden de wappies een jaar geleden al. Ow, wachtquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Totaal mee eens
Dit is allang geen medische crisis of een publieke gezondheidszorgcrisis meer.
Zou het? Ik weet het niet hoor, ze zaten er vrij vaak naast. Misschien is het ook maar de helft. En gaat het niet zo rap deze herfst.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er komen ergens in de komende weken, maanden of jaren nog tussen de 2200 en 3400 IC opnames aan volgens de modellen van het RIVM. Het is koffiedik kijken wanneer die komen, dat kunnen ze zelf ook niet vertellen geven ze aan.
Dit is echt niet de enige keuze.
Het virus hoeft dus niet weg. Je vaccineert juist om ervoor te zorgen dat je genoeg capaciteit hebt om de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te behandelen en op te vangen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nergens genoemd dat "vanaf nu alles los laten" de enige keuze is.
Maar dat is het punt. Alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is geen blijvende exit-strategie. Ja het verminderd de kans, ja het verminderd in hoeverre iemand besmettelijk is/kan zijn, maar het neemt het virus niet weg. Oftewel, die mensen die niet gevaccineerd kunnen worden kunnen net zo goed besmet raken door iemand die gevaccineerd is als iemand die ongevaccineerd is. Als je die mensen wil beschermen moet je daar gericht bescherming op aanbieden.
Denemarken laat alles los 11 september. Alles! Zweden heeft al bijna geen maatregelen meer en nooit testmaatschappij gehad. Het kan dus welquote:Op maandag 30 augustus 2021 23:11 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom niet gewoon eigen verantwoordelijke. Serieus, wat heb ik en veel meer Nederlanders te vrezen van iemand die niet gevaccineerd is? Niets. Iedereen heeft de kans gehad. Waarom kan het VK het wel?
Die berekeningen van het RIVM van 2400-3200 IC patiënten neem ik niet heel serieus, ze zaten er bijna altijd naast.
Natuurlijk wel. Maar keuzes hebben gevolgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten"
Het doel is om ervoor te zorgen dat het virus geen blijvende druk op de zorg kan brengen, het middel daarvoor is groepsimmuniteit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het virus hoeft dus niet weg. Je vaccineert juist om ervoor te zorgen dat je genoeg capaciteit hebt om de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te behandelen en op te vangen.
Groepsimmuniteit en uitroeien van het virus is nooit het doel geweest, en het was van het begin al duidelijk dat COVID endemisch wordt. Maar dat lukt je alleen als je voldoende mensen kan vaccineren om de niet-gevaccineerde mensen op te vangen.
Wat is er anders nog als keuze voor een exit-strategie?
Massavaccinatie is geen exitstrategie, hoe hard je dat ook hoopt. Waarom hebben we het anders alweer een tijdje over boosters? Zelfs een 100% vaccinatiegraad geeft op dit moment geen garantie dat het goed gaat, vanwege virusmutaties en afnemende werkingsgraad van de vaccins. Het is kansrekening, in een onzekere omgeving, en een exitstrategie geeft helder aan welke keuzes je daarin maakt. Maar ik geloof inmiddels wel dat die oelewappers in Den Haag dat gewoon niet willen begrijpen. Die proberen iets te controleren dat niet te controleren valt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen keuze "Vanaf nu alles los laten", de twee keuzes die ik noemde zijn wel waar je voor korte termijn voor moet kiezen.
En alleen zorgen voor voldoende vaccinatie is een blijvende exit-strategie. Anders wordt het pappen en nat houden tot in 2030.
Angstpsychose is misschien toch niet zo'n verkeerde wappie term.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Denemarken laat alles los 11 september. Alles! Zweden heeft al bijna geen maatregelen meer en nooit testmaatschappij gehad. Het kan dus wel
"Endemisch" betekent dat het virus blijft circuleren, ook onder gevaccineerden. De besmettingen nemen niet af, maar ze hebben eigenlijk vrij weinig gevolgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
Maar even terug naar de kern. Hoe wordt dit virus endemisch zonder groepsimmuniteit? Het opvangen van niet-gevaccineerde mensen door gevaccineerde mensen is precies dat, groepsimmuniteit.
Ik hoop op een parlementair onderzoek.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:15 schreef Lurf het volgende:
[..]
Massavaccinatie is geen exitstrategie, hoe hard je dat ook hoopt. Waarom hebben we het anders alweer een tijdje over boosters? Zelfs een 100% vaccinatiegraad geeft op dit moment geen garantie dat het goed gaat, vanwege virusmutaties en afnemende werkingsgraad van de vaccins. Het is kansrekening, in een onzekere omgeving, en een exitstrategie geeft helder aan welke keuzes je daarin maakt. Maar ik geloof inmiddels wel dat die oelewappers in Den Haag dat gewoon niet willen begrijpen. Die proberen iets te controleren dat niet te controleren valt.
Dit ja. Mijn 4-jarige gaat volgende week naar groep 1. Als deze shit één keer voorkomt blijft mijn kleine vriend dit schooljaar mooi thuis totdat de leerplichtleeftijd van 5 jaar is bereikt. Klaar met deze shitshow.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gebed zonder einde toch dit
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweest
Als 90% gevaccineerd is en het vaccin ~95% effectief is hebben dus zo'n 700.000 mensen nog steeds risico op ziekenhuisopname e.d., zeker in hogere leeftijden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Endemisch" betekent dat het virus blijft circuleren, ook onder gevaccineerden. De besmettingen nemen niet af, maar ze hebben eigenlijk vrij weinig gevolgen.
Doordat 90% gevaccineerd is, kan de volledige zorgcapaciteit naar die 10% ongevaccineerden die ook kans lopen om besmet te raken.
Groepsimmuniteit betekent dat er genoeg vermindering in de besmettelijkheid is om besmettingen te voorkomen, het virus dooft dan uit zichzelf uit. Met Delta is daar geen sprake meer van.
Leg je mij dan eens uit welke andere mogelijkheden er zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als 90% gevaccineerd is en het vaccin ~95% effectief is hebben dus zo'n 700.000 mensen nog steeds risico op ziekenhuisopname e.d., zeker in hogere leeftijden.
Als de zorgcapaciteit niet verhoogd wordt ga je ook tegen die problemen aan lopen als 100% gevaccineerd is.
Waarom is "alleen samen" definitief exit?quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg je mij dan eens uit welke andere mogelijkheden er zijn.
Nogmaals: Besmettingen voorkomen gaat niet. Niet met maatregelen, niet door iedereen en zijn moeder 40 keer op een dag te testen.
We zullen naar een fase moeten waarin we met het virus gaan leven, en iedereen de kans geven om zichzelf maximaal te beschermen.
"Alleen samen" is nu definitief exit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |