Alles moet weg.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat per 20 september de anderhalve meter maatregel weg kan
En misschien valt dat probleem wel ontzettend mee, kijk maar naar UK.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles moet weg.
Het probleem wat dan ontstaat moeten we oplossen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Bedrijven moeten dan maar TVT gaan doen, zo niet, anders ligt het gewoon helemaal aan henzelf als ze ten onder gaan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ktober-stop-a4056520
Dan noem je het gewoon anders. Ik was gisteren in de binnenstad in Utrecht en de winkelstraten staan voor de helft leeg.quote:Dankzij de overheidssteun waren er tijdens de coronacrisis uitzonderlijk weinig faillissementen - bedrijfsopheffingen niet meegerekend.
Volgens de regels hoef je als gevaccineerde ouder niet thuis te blijven als je kind covid-19 heeft. Onze dochter zit net in groep 3 en is wel getest. Wil niet dat ze school mist in dit belangrijke jaar als dat niet nodig is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gebed zonder einde toch dit
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweest
Vooral ongevaccineerden en daar hebben we er toch nog altijd wel miljoenen van in Nederland.quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:
De ic-bezetting was ruim 800 in april. Toen begon het steady te dalen naar zo'n 75.
Maar inmiddels cruisen we weer boven de 200 met dagelijks meer dan 10 nieuwe ic-opnames. Dat vind ik nog de meest moedeloze coronastatistiek.
Wie zijn die mensen die in tijden van volledige vaccinaties op de ic belanden?
En dat soort onzin inderdaadquote:Op maandag 30 augustus 2021 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
https://web.archive.org/w(...)treamable.com/dxp1qa
We doen het samen:)quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:52 schreef miss_sly het volgende:
De eerste halve week school en voetbaltraining hebben we goed doorstaan.
Voor de training van vanavond is al een meisje afgemeld want positief getest. Een ander kwam ziek thuis.
Ik was hier nog niet klaar voorEn ik doe ook nog even alsof het er niet is. Contact met deze meisjes was minimaal en buiten, dus ik ga er vanuit dat onze dochter niet besmet is.
Week 2
Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar dan hoop ik met betaalde tests voor ongevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. Bedrijven moeten dan maar TVT gaan doen, zo niet, anders ligt het gewoon helemaal aan henzelf als ze ten onder gaan.
We doen het ontzettend samen. Ik begin er we een beetje klaar mee te zijn, maar Corona is nog niet klaar met ons.quote:
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We doen het ontzettend samen. Ik begin er we een beetje klaar mee te zijn, maar Corona is nog niet klaar met ons.
:’)
Echt zo’n holle frase dit hè. Man man man als de pandemie iets heeft aangetoond is het toch wel dat het in een crisis voor het gros gewoon ieder voor zich isquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We doen het ontzettend samen.
:’)
Ben je de laatste paar maanden in de supermarkt geweest op een wat drukker moment? De anderhalve meter bestaat daar al heel lang niet meer, het is weer gewoon ouderwets 15cm ipv 150.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?
Ik heb een dochter van 17 maar wij merken er ook steeds minder van. Ze heeft weer gewoon feestjes in het weekend, sport is ook weer als vanouds. Alleen uitgaan is dus wel anders, want om 12 uur is alles dicht (maar dat vind ik als beetje bezorgde ouder niet zo heel ergquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.
Dat is dan ook waar de irritatie vandaan komt. Simpel gezegd, de mensen voor "wie we het doen" merken zo goed als niks van de huidige maatregelen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen is de situatie wel flink anders, denk ik, ik merk eigenlijk, in het dagelijks leven, al maanden niets meer van corona maar de situatie met scholen en kinderen die met andere kinderen dagelijks sociale interacties hebben is toch wel lastiger, lijkt mij.
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het waren (in jouw geval) twee fantastische dagenquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.
Hahaha, ha, zoiets 😃quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het waren (in jouw geval) twee fantastische dagen
Ik had stiekeme hoop dat, nu het september is en elke volwassene die dat wil gevaccineerd is, dat hele klassenquarantaine gebeuren zou zijn afgeschaft.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de vakantie merkten wij er ook veel minder van. Ik had niet verwacht dat weer naar school gaan zo snel hiertoe zou leiden. Maar goed, we gaan zien waar het heen gaat.
Daarin verschillen we dan, of in ieder geval de grens vanaf wanneer we moordneigingen krijgen. Die heb ik niet. Maar ik baal er wel vreselijk van dat mijn dochter nu naar de brugklas gaat met mondkapjes en buiten pauze ipv in de aula en afstand tot de leerkrachten en uiteraard eventuele quarantaines. Hoewel dat in VO schijnbaar wat minder snel gebeurt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had stiekeme hoop dat, nu het september is en elke volwassene die dat wil gevaccineerd is, dat hele klassenquarantaine gebeuren zou zijn afgeschaft.
Afgelopen zondag kregen we al een mail van de school dat dit hele test en quarantaine festijn gewoon weer van stal is gehaald.
En nee ik kon niet "het is niet anders" denken, ik kreeg weer de figuurlijke moordneigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |