SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo bezien is het best jammer hoe weinig we zijn opgeschoten en hoeveel er nog in beperkingen wordt gedacht.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is gewoon best een tegenvaller na zoveel hoopvolle berichten dat we af zouden zijn van het ergste na vaccinatie. Nu weet ik dat de vaccins werken hoor, daar niet van, maar ik had toch echt gehoopt dat we verder zouden zijn na de zomer en dat we niet alweer zouden hoeven te gaan discussieren over reismaatregelen, of maatregelen in het binnenland; including scholen.![]()
Natuurlijk zijn die bijwerkingen vervelend, maar als het alternatief is om mogelijk nog veel ernstiger ziek te worden van een natuurlijke infectie, tja... doe maar die prik. Al is het de zeventiende.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik zou er zelf ook niet veel moeite mee hebben als dat betekent dat de boel beheersbaar wordt, hoor. Maar er zijn wel mensen die iets meer last van het vaccin hebben dan een dagje hoofdpijn, dus voor hen zou het wel een domper zijn als ze om de haverklap zo'n prik moesten halen. Of dat erger is dan covid oplopen weet ik ook niet, maar dat is eigenlijk ook weer een andere discussie.
En wie weet, misschien is er wel werkelijk een tijd voor en na covid. Wat denk je dat ze honderd jaar geleden hadden gezegd als ze hadden geopperd dat we ieder kind gaan vaccineren tegen allerhande virussen? Dan was je waarschijnlijk ook voor gek verklaard.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nee, dit is al dag 5. Dus als het negatief is, dan mag ze weer naar school.quote:(Un)masking for the greater good.![]()
Jezus wat modderen we nog aan met die cijfers. Best bijzonder dat de besmettingen zo lang op hetzelfde niveau blijven hangen.![]()
Het probleem zit 'm natuurlijk ook niet in de vaccinatie zelf. Het probleem zit 'm in de beperkingen die gehangen worden aan het wel/niet hebben van een vaccinatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die bijwerkingen vervelend, maar als het alternatief is om mogelijk nog veel ernstiger ziek te worden van een natuurlijke infectie, tja... doe maar die prik. Al is het de zeventiende.
En wie weet, misschien is er wel werkelijk een tijd voor en na covid. Wat denk je dat ze honderd jaar geleden hadden gezegd als ze hadden geopperd dat we ieder kind gaan vaccineren tegen allerhande virussen? Dan was je waarschijnlijk ook voor gek verklaard.
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.![]()
Dit is denk ik gewoon wat het is onder de huidige set richtlijnen en compliance van de bevolking.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:42 schreef Cynicio het volgende:
Jezus wat modderen we nog aan met die cijfers. Best bijzonder dat de besmettingen zo lang op hetzelfde niveau blijven hangen.![]()
Het is een illusie gebleken.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo bezien is het best jammer hoe weinig we zijn opgeschoten en hoeveel er nog in beperkingen wordt gedacht.
Mensen dachten echt veilig te zijn met het vaccin, dat was immers beloofd:"Met het vaccin zijn we pas echt veilig".
Geen mens dacht besmettelijk te blijven, misschien te moeten gaan testen na vaccinatie, vaccins die niet goed werkzaamzijn bij ouderen en zwakkeren, boostershots elke 5-6 maanden, en een door de overheid geïnduceerde tweedeling in de bevolking tussen al dan niet gevaccineerden.
Daarnaast waren we in de pre vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
Klopt, een vrij dystopisch beeld.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Echter is het wel belangrijk te realiseren dat de effectiviteit tegen ziekenhuisopnames onverminderd hoog blijft, ook na zes maanden. Des te meer reden om gewoon zoveel mogelijk mensen te vaccineren. En als langetermijnstrategie zie ik niet in hoe er een andere optie is dan de drang/dwang langzaam op te voeren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het vaccin nu met alle liefde genomen, maar ook grotendeels omdat ik dan weer wat meer zou mogen. Of makkelijker in ieder geval. Máár ik had vooraf wel wat zenuwen over het vaccin zelf. Absoluut geen complotter, maar ik heb zelf totaal geen kennis over vaccins of hoe lichamen er op kunnen reageren. Bij veel vaccins of medicijnen heb ik die angst niet omdat ze al zo lang op de markt zijn. De lange termijn bijwerkingen zijn veel beter in beeld. Dat in tegenstelling tot de Corona vaccins. Zo weet ik dat er een kleine kans is dat je als relatief jong persoon hart klachten kan ontwikkelen (ontsteking hartzakje - officiele naam even kwijt). Ik was best wel bang dat ik daar misschien last van zou krijgen. Enorm kleine kans, maar dan nog - gevoelens kan je niet uit zetten. Ik zit er niet om te springen om me dan elk half jaar of jaar te laten vaccineren - terwijl er elke keer een kans is dat je lichaam op een nare manier reageert (of dat er een grotere kans is dat je lichaam over vijf jaar opeens iets ontwikkelt). True, Corona kan je lichaam ook opeens hard raken (ook jonge mensen), maar gevoelsmatig zit het me toch niet helemaal lekker. En ik ben vast niet de enige.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm natuurlijk ook niet in de vaccinatie zelf. Het probleem zit 'm in de beperkingen die gehangen worden aan het wel/niet hebben van een vaccinatie.
Als Israël enig voorbeeld is heb je dus een vrijwel constante stroom aan vaccinaties die ervoor zorgen dat je (theoretisch) veilig kan deelnemen aan de samenleving. Elke 6 maanden een vaccinatie halen omdat je anders niet naar kantoor mag, of omdat je niet deel mag nemen aan de vrijetijdssector wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 15:50:18 ]![]()
Volgens mij gooi je post en pre door elkaar. Hoewel ik ook hoop op een goede post-vaccinatie zomer.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef Za het volgende:
Daarnaast waren we in de post vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.
Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Excuseer, er stond eerst een andere tekst.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij gooi je post en pre door elkaar. Hoewel ik ook hoop op een goede post-vaccinatie zomer.Het is een juiste vergelijking, we zijn nl begonnen met vaccineren ver voor de zomer dit jaar.quote:Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.![]()
Waarom zie je geen andere optie dan drang/dwang? Op het moment dat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is en de druk op de ziekenhuizen blijft hoe deze nu is, is dat dan echt voldoende om dergelijke vergaande beslissingen te nemen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, een vrij dystopisch beeld.
Echter is het wel belangrijk te realiseren dat de effectiviteit tegen ziekenhuisopnames onverminderd hoog blijft, ook na zes maanden. Des te meer reden om gewoon zoveel mogelijk mensen te vaccineren. En als langetermijnstrategie zie ik niet in hoe er een andere optie is dan de drang/dwang langzaam op te voeren.
Indien ja, waarom dan wel voor corona en niet voor andere virussen?![]()
Dat zullen veel mensen hebben gehad, maar het is denk ik ook goed te realiseren dat die kans er is voor tig zaken in het leven die je voor lief neemt. De hartspiersteking waaraan je refereert is ook een bekende bijwerking van een (fikse) verkoudheid, bijvoorbeeld. Het is niet voor niets dat er relatief meer bejaarden overlijden tijdens de winterperiode.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij veel vaccins of medicijnen heb ik die angst niet omdat ze al zo lang op de markt zijn. De lange termijn bijwerkingen zijn veel beter in beeld. Dat in tegenstelling tot de Corona vaccins. Zo weet ik dat er een kleine kans is dat je als relatief jong persoon hart klachten kan ontwikkelen (ontsteking hartzakje - officiele naam even kwijt). Ik was best wel bang dat ik daar misschien last van zou krijgen. Enorm kleine kans, maar dan nog - gevoelens kan je niet uit zetten.
't Is een beetje vergelijkbaar met het risico van overlijden in het verkeer versus overlijden in een vliegtuig. Het eerste denk je (vrijwel) nooit over na. Het tweede wel (iedere keer dat je vliegt). Terwijl de kans om in de auto te overlijden zo'n 2000 keer groter is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat klopt. Maar correlatie is geen causaliteit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, er stond eerst een andere tekst.
[..]
Het is een juiste vergelijking, we zijn nl begonnen met vaccineren ver voor de zomer dit jaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De druk op de ziekenhuizen is momenteel echt te hoog. En dat wordt, naar ik verwacht, alleen maar hoger als de winter gaat komen, we nog meer open gaan gooien, er eventueel een griepepidemie bij komt kijken etc.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zie je geen andere optie dan drang/dwang? Op het moment dat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is en de druk op de ziekenhuizen blijft hoe deze nu is, is dat dan echt voldoende om dergelijke vergaande beslissingen te nemen?Voor veel virussen is vaccinatie ook vrij gangbaar. En de discussie om een vaccinatieplicht tegen bv. mazelen is niet bepaald nieuw.quote:Indien ja, waarom dan wel voor corona en niet voor andere virussen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is zeker waar, maar de IC-capaciteit is wel min of meer gelijk gebleven. Dus dat we dit jaar met een hogere IC-bezetting de zomer uitkomen betekent dat we minder marge hebben dan vorig jaar.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens is het een valse vergelijking, want we gingen vorige zomer ook met fors minder besmettingen in.![]()
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat klopt. Maar correlatie is geen causaliteit.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.![]()
Ik denk zelfs dat we per saldo minder capaciteit hebben (ervan uitgaande dat we 'de rest' ook nog willen doen).quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar de IC-capaciteit is wel min of meer gelijk gebleven. Dus dat we dit jaar met een hogere IC-bezetting de zomer uitkomen betekent dat we minder marge hebben dan vorig jaar.
Voordeel is wel dat de kans op een explosieve toename echt veel kleiner is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De deltavariant hakt er inderdaad stevig in.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.![]()
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is wel wat treurig dat dat soort onnozel gezever hier maar continu herkauwd mag worden. Je zou haast wensen dat iedereen die hier post eerst eens even een basisinleiding statistiek moet volgen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.- verwijderd door admin -![]()
Naast een vaccinatiebewijs nu ook al een statistiekbewijs om het topic in te mogen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel wat treurig dat dat soort onnozel gezever hier maar continu herkauwd mag worden. Je zou haast wensen dat iedereen die hier post eerst eens even een basisinleiding statistiek moet volgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Alle media hebben dat ja. Grootste stijging sinds 10 mei staat er zelfs. Maar ook de laagste instroom sinds 19 juli, wat natuurlijk wel weer goed nieuws is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.![]()
Ik zag het staan ja, geen woord over de raadselachtige 0 uitstroom.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.![]()
Dat decadente moeten we wat mij betreft juist vanaf in dit topic. Alsof de mening van de één er meer (of minder) toedoet dan die van de ander.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naast een vaccinatiebewijs nu ook al een statistiekbewijs om het topic in te mogen?![]()
Gebed zonder einde toch ditquote:Op maandag 30 augustus 2021 15:28 schreef Celestien het volgende:
[..]
Pffff... Houd op.
Nu wachten op de uitslag.
Ik doe niet meer mee aan deze onzin. Thuis blijven omdat een kind corona heeft ligt buiten onze macht, maar ik laat mijn kinderen niet testen. Fuck de testsamenleving. Het is mooi geweest
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
![]()
Een groot deel van de rest hoeft niet gedaan te worden als ik me goed herinner van een bericht van vorige week. Een deel spijtig genoeg omdat het te laat was, maar een groot deel ook omdat de kwaal vanzelf is over gegaan (of op alternatieve methoden dan operatie).quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we per saldo minder capaciteit hebben (ervan uitgaande dat we 'de rest' ook nog willen doen).
Voordeel is wel dat de kans op een explosieve toename echt veel kleiner is.![]()
Ook onder journalisten is het kritisch beschouwen van cijfertjes vaak zeer bedroevend.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:04 schreef groenen het volgende:
Telegraaf pleurt maar even op de site dat dit de grootste ziekenhuisstijging is in een maand.
Ook basiscursus statistiek nodig?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook onder journalisten is het kritisch beschouwen van cijfertjes vaak zeer bedroevend.![]()
![]()
Je hebt in mijn ogen nog wel wat meer basiscursusjes nodig als je bij de Telegraaf werkt, maar dat terzijde.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook basiscursus statistiek nodig?
Waarom hakt deze er minder in in de landen waar minder gevaccineerd is?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
De deltavariant hakt er inderdaad stevig in.
(maar waar Delta wel dominant is)![]()
is dat zo dan?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:27 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom hakt deze er minder in in de landen waar minder gevaccineerd is?
(maar waar Delta wel dominant is)![]()
Corona gaat dan ook nooit meer weg. Lekker belangrijk dus al die besmettingen zolang de brancards met mensen op hun buik nog niet voor de ingang van de ziekenhuizen staan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt niet met die dooddoener blijven komen.
In alle landen waar massavaccinaties hebben plaatsgehad zijn er deze zomer meer uitbraken dan het jaar daarvoor.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Neu, maar we kunnen wel weer eindeloos gaan lopen uitleggen hoe het zit met mate van testen, positiviteitsratio's en internationaal vergelijk van cijfers, maar je praat toch tegen een muur.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In jouw optiek.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
't Is niet voor niets dat zo'n redenatie onder drogredenen valt.
Elk weldenkend mens zou bij een succesvol vaccin minder besmettingen en minder ziekenhuisopnames verwachten na massavaccinaties, in plaats van 10x zoveel besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
![]()
Ja.quote:
Google landen waar Delta dominant is, en leg die naast landen met de hoogste vaccinatiegraad.![]()
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:32 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ktober-stop-a4056520![]()
Ja, er kan geen sprake zijn van maatregelen als er ook geen steun is voor de gevolgen daarvan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?![]()
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen haalbaar als per 1 oktober de anderhalve meter e.d. weg zijn?![]()
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.![]()
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:48 schreef Za het volgende:
Daarnaast waren we in de pre vaccinatie zomer 10x beter af voor wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames.![]()
De vorige zomer was een stuk beter dan die van dit jaar, maar ook was de oorspronkelijke variant van het virus minder besmettelijk dan wat er nu rondgaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...![]()
Delta. Dat ding is gewoon verdomde besmettelijk.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit heeft mij nog het meest verbaasd, ik dacht dat de seizoensinvloed de reden was dat we vorige zomer bijna geen corona opnames meer hadden. Kennelijk was het de seizoensinvloed toch minder van invloed, of was vorige zomer beter...
De originele Alpha variant is nu zo goed als weg uit NL. Zero-Alpha is wat onze maatregelen en vaccinaties opgeleverd hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laten we het hopen dat per 20 september de anderhalve meter maatregel weg kanquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken ze dus enig vertrouwen te hebben in het najaar; voor het binnenland althans.![]()
Meeste volk zal dan toch komen opdraven met een vaccinatievinkje, dus viruscirculatie houd je toch wel.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.![]()
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Dan is de keuze snel gemaakt voor veel bedrijven.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat, of ze willen TVT harder pushen. Wil je volledig open zonder anderhalve meter omdat je anders geen steun krijgt? TVT, groetjes.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: