abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201149426
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 07:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vooralsnog wordt er alleen ivm Pfizer over gesproken, inderdaad.
In de VS gaat het zowel om Pfizer als Moderna.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:53:31 #252
5428 crew  miss_sly
pi_201149439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In de VS gaat het zowel om Pfizer als Moderna.
O toch? Dat had ik niet meegekregen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201149449
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
Laat ze met de juiste informatiecampagnes eens focusen op de groepen in Amsterdam Nieuw-West, Kanaleneiland, Rotterdam-Zuid en de bible-belt. Ik durf te wedden dat ze eerder groepen vanaf 4 jaar gaan uitnodigen dan dat ze gaan uitzoeken hoe ze die non-responders beter kunnen bereiken.
Volgens mij gooi je nu non-responders (gevaccineerden waarbij het vaccin niet aanslaat) op een hoop met de groep ongevaccineerden.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201149460
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jammer dat je op de man speelt en niet gewoon antwoord geeft op de vraag.
Jammer dat je met een flauwe opmerking komt en het onderliggende punt negeert. Het is echt onzin dat ieders mening evenveel waard is. Net zoals de mening van een hoogleraar virologie op het gebied van de economie een stuk minder zegt dat op het gebied van virologie.

Een onderbuikmening (zoals ze hier vaak worden geëtaleerd) is doorgaans minder waard dan een onderbouwde mening. Te vaak worden hier slecht onderbouwde meningen afgedaan als 'meningsverschil', terwijl het gewoon een gebrek aan kennis is. Daar is niets decadents aan.
pi_201149485
https://www.nu.nl/muziek/(...)-nederland-niet.html

Ja probeer die vraag maar eens te beantwoorden! :D _O-

Wat een slap artikel zeg.
Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:59:29 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201149497
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jammer dat je met een flauwe opmerking komt en het onderliggende punt negeert. Het is echt onzin dat ieders mening evenveel waard is. Net zoals de mening van een hoogleraar virologie op het gebied van de economie een stuk minder zegt dat op het gebied van virologie.
Dikgedrukte is jouw mening en zodoende geen feit zoals jij het nu brengt.
Ik was oprecht benieuwd naar je beroep, aangezien ik je regelmatig posts zie doen waarin het - disclaimer; slechts mijn mening hier - overkomt alsof jij vanuit je professie feitelijk het beter weet dan anderen.
Zodoende mijn vraag.

Maar je wilt er blijkbaar geen antwoord op geven, wat je goed recht is natuurlijk.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:20 #257
14505 OProg
A Life in Music
pi_201149529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:58 schreef galantis het volgende:

Dit ook: "De Belgische evenementen- en cultuursector staat achter het beleid van de overheid". Tot voor kort was dat hier ook het geval met Fieldlabs ed en de gezamenlijke opening eind juni, ware het niet dat de overheid na de discopiek in de paniekstand staat en praktisch niets meer toestaat.
quote:
Hygiënische maatregelen
Het gebruiken van mondkapjes en desinfecterende gel. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer van en naar festivals.
Dit is wel revolutionair. Ik denk dat dit wel eens een game-changer kan gaan worden. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201149549
quote:

En dan te bedenken dat ze in België een hogere ziekenhuisbezetting hebben dan hier.

Sowieso hadden in België een bijna twee keer zo hoge ziekenhuispiek als hier. En dat met 40% minder inwoners.
pi_201149563
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dikgedrukte is jouw mening en zodoende geen feit zoals jij het nu brengt.
Ik was oprecht benieuwd naar je beroep, aangezien ik je regelmatig posts zie doen waarin het - disclaimer; slechts mijn mening hier - overkomt alsof jij vanuit je professie feitelijk het beter weet dan anderen.
Zodoende mijn vraag.

Maar je wilt er blijkbaar geen antwoord op geven, wat je goed recht is natuurlijk.
Ik dacht dat hij leraar is of onderwijzer! :D Is geen grap...
pi_201149606
quote:

quote:
"Wat wel meespeelt is dat we in België met 69 procent - onder iedereen van achttien jaar of ouder - een hoge vaccinatiegraad hebben. We zijn ook gestart met het inenten van twaalf- tot achttienjarigen."
Ja, en? Dat is toch min of meer hetzelfde als in Nederland dan?
pi_201149676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ja, en? Dat is toch min of meer hetzelfde als in Nederland dan?
Het artikel is doorspekt van zogenaamd onderscheidende aspecten die het verschil zouden moeten verklaren. Het was een leuke poging van nu.nl maar ze kunnen het er maar beter bij laten want het valt gewoon niet uit te leggen.
I'll give you something to do
pi_201149688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is een misvatting dat ieders mening evenveel waard is. De mening van een hoogleraar virologie lijkt me in dezen een stuk meer waard dan die van willekeurige Ria op facebook.
Dat ligt eraan. Een hoogleraar virologie die gaat uitleggen wat de opstelling van het Nederlands elftal moet worden is inhoudelijk niet bijzonder veel waard. Dat houdt echt niet in dat die mening niet gedeeld mag worden.

Voor zover ik weet ben jij ook geen epidemioloog of viroloog, net als ik dat niet ben. Dat houdt dus in dat jij en ik die gesprekken ook niet mogen voeren, want onze mening is dan niets waard.
pi_201149728
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij gooi je nu non-responders (gevaccineerden waarbij het vaccin niet aanslaat) op een hoop met de groep ongevaccineerden.
Nee hoor. er is al enkele malen aangegeven dat de vaccinatiebereidheid in de grote steden achterloopt. En dan vooral op de plekken waar bovengemiddeld veel allochtonen wonen. Dat is geen waardeoordeel over allochtonen, maar ze kunnen een stuk beter richten op die groepen proberen te bereiken. Die zullen ook een stuk minder deelnemen aan TVT tenslotte.
pi_201149744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]
Het artikel is doorspekt van zogenaamd onderscheidende aspecten die het verschil zouden moeten verklaren. Het was een leuke poging van nu.nl maar ze kunnen het er maar beter bij laten want het valt gewoon niet uit te leggen.
Het artikel komt wel heel erg over alsof men perse een verklaring wilde hebben anders dan dat het aan het subjectieve politieke beleid ligt, en toen maar elke mogelijk strohalm erin heeft gestopt.
pi_201149745
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee hoor. er is al enkele malen aangegeven dat de vaccinatiebereidheid in de grote steden achterloopt. En dan vooral op de plekken waar bovengemiddeld veel allochtonen wonen. Dat is geen waardeoordeel over allochtonen, maar ze kunnen een stuk beter richten op die groepen proberen te bereiken. Die zullen ook een stuk minder deelnemen aan TVT tenslotte.
Alleen die heten geen non-responders.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:21:23 #266
5428 crew  miss_sly
pi_201149748
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het gaat over de term.
Non-responder is niet iemand die niet gevaccineerd wordt, maar iemand die niet voldoende goed reageert op de vaccinatie. Dus je gebruikt de term niet helemaal correct als je daarmee verwijst naar mensen die niet gereageerd hebben op de oproep om te vaccineren.
pi_201149766
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat over de term.
Non-responder is niet iemand die niet gevaccineerd wordt, maar iemand die niet voldoende goed reageert op de vaccinatie. Dus je gebruikt de term niet helemaal correct als je daarmee verwijst naar mensen die niet gereageerd hebben op de oproep om te vaccineren.
Ah op die manier, dank je wel voor die aanvulling. Om één of andere reden had ik in mijn hoofd dat non-responders mensen waren die niet op de oproep hadden gereageerd :)

Dan waren het inderdaad niet non-responders.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:23:32 #268
5428 crew  miss_sly
pi_201149783
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ah op die manier, dank je wel voor die aanvulling. Om één of andere reden had ik in mijn hoofd dat non-responders mensen waren die niet op de oproep hadden gereageerd :)

Dan waren het inderdaad niet non-responders.
Niet onlogisch, want letterlijk is de vertaling ook "niet-reageerders" en dat zou dus ook op die groep kunnen slaan :)
pi_201149784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat ligt eraan. Een hoogleraar virologie die gaat uitleggen wat de opstelling van het Nederlands elftal moet worden is inhoudelijk niet bijzonder veel waard. Dat houdt echt niet in dat die mening niet gedeeld mag worden.

Voor zover ik weet ben jij ook geen epidemioloog of viroloog, net als ik dat niet ben. Dat houdt dus in dat jij en ik die gesprekken ook niet mogen voeren, want onze mening is dan niets waard.
Ook bij leken kun je nog wel onderscheid maken in een goed onderbouwde mening en een 'stream of consciousness'-uitspraak.

Het slaat ook nergens op om te zeggen 'we zijn allebei geen hoogleraren, dus onze meningen zijn evenveel waard'. Je hebt goed en slecht onderbouwde meningen. Evenals een mening van een hoogleraar (ook binnen het eigen vakgebied) niet per se meer waard is dan die van de leek (het gezagsargument is niet voor niets een drogreden).
pi_201149831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet onlogisch, want letterlijk is de vertaling ook "niet-reageerders" en dat zou dus ook op die groep kunnen slaan :)
Het duurde ook even voordat ik doorhad dat non-responders niet betekent dat je niet reageerde naar aanleiding van de brief. Net zoals het ook pijnlijk lang duurde voor ik me besefte dat long-covid breed inhoudt dat je er lang last van hebt, en niet dat je er chronische longgerelateerde klachten aan overhoudt. :')
pi_201149845
quote:
en slap artikel zeg.
Ja ik probeer nu het antwoord op de vraag te vinden, maar dat staat er eigenlijk niet.
pi_201149862
vast al besproken hoor

quote:
Zuid-Afrikaanse wetenschappers hebben een variant van het coronavirus ontdekt met de meeste mutaties ten opzichte van het oorspronkelijke type. Hoewel mutaties in een virus constant optreden, baart dit virus de onderzoekers zorgen. Niet alleen verandert het twee keer zo snel als alle tot nu toe bekende varianten, het zou mogelijk ook de antilichamen van gevaccineerden en herstelde patiënten te snel af kunnen zijn.

Deze mutatie heet C.1.2 en is in mei voor het eerst waargenomen door het National Institute for Communicable Diseases van Zuid-Afrika. Het is een variant op de oorspronkelijke beta-mutatie C.1, die ook in Zuid-Afrika ontstond. Het is aanzienlijk gemuteerd en verder geëvolueerd van het oorspronkelijke type uit Wuhan dan enige andere variant.

Intussen is C.1.2 niet alleen in Zuid-Afrika ontdekt, maar ook in Groot-Brittannië, China, Congo, Mauritius, Nieuw-Zeeland, Portugal en Zwitserland. Het aandeel in het totale aantal besmettingen is in een vergelijkbaar tempo gestegen als eerder Beta en Delta: van 0,2 procent in mei tot 1,6 procent in juni en twee procent in juli. Wat de Zuid-Afrikaanse onderzoekers zorgen baart, is dat de variant besmettelijker lijkt dan eerdere mutaties. Of het mensen ook zieker maakt, is niet bekend.

Bovendien is zorgelijk of antilichamen het virus kunnen tegenhouden. Die zitten in de lichamen van mensen die corona hebben gehad, of een vaccin hebben gekregen. In Zuid-Afrika zijn er aanwijzingen dat vooral mensen die zijn hersteld van corona deze variant opnieuw kunnen krijgen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANVC3I?ocid=msedgntp
pi_201149887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ook bij leken kun je nog wel onderscheid maken in een goed onderbouwde mening en een 'stream of consciousness'-uitspraak.

Het slaat ook nergens op om te zeggen 'we zijn allebei geen hoogleraren, dus onze meningen zijn evenveel waard'. Je goed en slecht onderbouwde meningen. Evenals een mening van een hoogleraar (ook binnen het eigen vakgebied) niet per se meer waard is dan die van de leek (het gezagsargument is niet voor niets een drogreden).
Maar dat spreekt toch tegen wat je eerder zei? De mening van een hoogleraar is niet meer waard dan die van een ander, die hoogleraar kan zijn mening wellicht beter onderbouwen waardoor diegene de ander beter kan overtuigen.
pi_201149904
quote:
"zou mogelijk"
"kunnen zijn"
"lijkt"
pi_201149907
Zo ik ben weer terug van weggeweest, nog iets noemenswaardigs gemist?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')