abonnement Unibet Coolblue
pi_201132701
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:36:30 #2
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_201132766
Nou nog even nabespreken denk ik :P
Drop you like an ill, bad habit
pi_201132813
Los van alle praktische beslommeringen is de F1 denk ik ook bang voor het precedent dat ze scheppen als ze de race verplaatsen. Als Brazili wordt getroffen door een tropische storm en de vliegtuigen staan te wachten, dan gaan ze daar roepen: "Ja, maar... Spa werd ook verplaatst."
pi_201132943
Dat mensen zich hier zo druk om maken zeg.

Zoiets komt misschien hooguit eens in de 10 in jaar voor, dan heb je niks te zeggen. De FIA heeft gedaan wat ze konden doen, en zijn zelf al van hun eigen reglement afgestapt. Maar er zat gewoon duidelijk geen verbetering in. Shit happens.

Iedereen is hier een verliezer in dit verhaal. En natuurlijk is het lullig voor de fans daar ter plekke. Maar je kan hier ook geen schuldige aanwijzen. Ook omdat volgende week Zandvoort weer is en een week later de volgende race kun je moeilijk even een dagje verplaatsen. Mensen hebben kennelijk geen idee wat voor logistiek er bij komt kijken.

Niet zo zeuren, lekker door naar de volgende ^O^
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:46:43 #5
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201132964
Al het 20e topic over deze non-race _O_
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:49:17 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_201133017
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:46 schreef tja77 het volgende:
Al het 20e topic over deze non-race _O_
Het officile YouTube kanaal van de FOM heeft het zelfs voor elkaar gekregen om een highlight reel te uploaden van dit spektakelstuk. :D
pi_201133043
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:45 schreef PS. het volgende:
Dat mensen zich hier zo druk om maken zeg.

Zoiets komt misschien hooguit eens in de 10 in jaar voor, dan heb je niks te zeggen. De FIA heeft gedaan wat ze konden doen, en zijn zelf al van hun eigen reglement afgestapt. Maar er zat gewoon duidelijk geen verbetering in. Shit happens.

Iedereen is hier een verliezer in dit verhaal. En natuurlijk is het lullig voor de fans daar ter plekke. Maar je kan hier ook geen schuldige aanwijzen. Ook omdat volgende week Zandvoort weer is en een week later de volgende race kun je moeilijk even een dagje verplaatsen. Mensen hebben kennelijk geen idee wat voor logistiek er bij komt kijken.

Niet zo zeuren, lekker door naar de volgende ^O^
Je kunt wel iemand iets verwijten en dat is de FIA, Als rijden niet veilig is, is het niet veilig prima. Niemand is verantwoordelijk voor het weer, maar wel voor de keuze om 2 ronden achter de safety car te gaan rijden om zo de toegangsgelden veilig te stellen.
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:51:58 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201133067
Als Norris er niet zo hard had af gegaan hadden ze gewoon in de regen gereden lijkt mij.
pi_201133078
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:50 schreef maan_man het volgende:

[..]
Je kunt wel iemand iets verwijten en dat is de FIA, Als rijden niet veilig is, is het niet veilig prima. Niemand is verantwoordelijk voor het weer, maar wel voor de keuze om 2 ronden achter de safety car te gaan rijden om zo de toegangsgelden veilig te stellen.
Hoe kom je er bij dat de toegangsgelden er iets mee te maken hebben?
pi_201133079
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:50 schreef maan_man het volgende:

[..]
Je kunt wel iemand iets verwijten en dat is de FIA, Als rijden niet veilig is, is het niet veilig prima. Niemand is verantwoordelijk voor het weer, maar wel voor de keuze om 2 ronden achter de safety car te gaan rijden om zo de toegangsgelden veilig te stellen.
Nee om een klassement te hebben.

FIA heeft namelijk geen reet te maken met de toegangsgelden, dus dat zal hun aan hun reet oxideren. Als het circuit failliet gaat hebben ze nog wel 20 anderen die willen.
pi_201133182
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat de toegangsgelden er iets mee te maken hebben?
Dat lag er heel dik bovenop. De fans hebben een races gekregen dus geen recht op restitutie. 15 miljoen veiliggesteld.

quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee om een klassement te hebben.

FIA heeft namelijk geen reet te maken met de toegangsgelden, dus dat zal hun aan hun reet oxideren. Als het circuit failliet gaat hebben ze nog wel 20 anderen die willen.
Voor hun de hosting fee misschien, maar jij wil ook een betrouwbare partner zijn. Wordt het financile risico te groot voor de circuits, dan kun je alleen nog in de zandbak terecht,
pi_201133192
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:57 schreef maan_man het volgende:

[..]
Dat lag er heel dik bovenop. De fans hebben een races gekregen dus geen recht op restitutie. 15 miljoen veiliggesteld.

Dat recht hebben ze sowieso niet volgens mij. Alleen bij het cancellen van het evenement.
pi_201133310
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Die beslissing om op maandag te racen kan alleen genomen worden als dit vooraf als alternatief plan al klaar ligt.
Zoals men op Sky terecht opmerkte komt er veel meer bij kijken dan alleen de teams die in moeten pakken en naar Zandvoort moeten rijden.
Je hebt het over strakke tijdschema's met betrekking tot afbouw, vervoer en opbouw van camera's, regiekamers, FIA hospitality units etc.
En van heel praktische aard; je moet dan op maandag ook de beschikking hebben over voldoende gekwalificeerde marshals. Dat zijn vrijwilligers op zondag die maandag weer gewoon hun dagelijkse baan hebben. Als je die voor de zekerheid al niet hebt vastgelegd voor maandag is het onmogelijk om stel op sprong op zondag te beslissen om het hele feest maar een dag uit te stellen.

Dus is het mogelijk? Vast wel, maar alleen als het ieder weekend al als alternatief draaiboek uitgewerkt op de plank ligt.
Als je van Spa naar een ander continent had gemoeten, sure.
Nu hoeven ze maar een paar uurtjes rijden.

Jack zei bij Ziggo ook al dat ze morgen allemaal al klaar zitten in Zandvoort.
Maar goed alles zit zo dichtbij en alles is echt wel zo snel geregeld dat je even een dagje later aan komt.
Ook qua opbouw komt dat echt wel goed. Ik denk dat ze ook als ze morgen om 6 uur vertrekken nog eerder aankomen dan in veel gevallen zou zijn als ze naar verre circuits moeten.

Maar op de maandag heb je natuurlijk minder kijkers, alles voor het geld natuurlijk.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:06:59 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201133358
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:04 schreef bianconeri het volgende:
Ik denk dat ze ook als ze morgen om 6 uur vertrekken nog eerder aankomen dan in veel gevallen zou zijn als ze naar verre circuits moeten.
Triple headers zijn vaak bij elkaar 'in de buurt'.

quote:
Maar op de maandag heb je natuurlijk minder kijkers, alles voor het geld natuurlijk.
Je bedoelt die kijkers die op zondag al twee uur hebben zitten kijken? Dan komt maandag er alleen maar bovenop.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201133363
Kon de race berhaupt nog verplaatst worden? Er is toch die drie uur tijdslimiet
pi_201133366
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee om een klassement te hebben.

FIA heeft namelijk geen reet te maken met de toegangsgelden, dus dat zal hun aan hun reet oxideren. Als het circuit failliet gaat hebben ze nog wel 20 anderen die willen.
Klopt.
Maakt het nog schandaliger.

Spa kan het niet maken om de fans van de zondag niet terug te betalen, dat zou gewoon een schande zijn.
Theoretisch gezien was het een race sure, maar dit kan je gewoon geen race noemen.

En ook al komt dit maar 1x per 10 jaar voor. Dan nog is het een grote blunder van de FIA.
Dat er regels bestaan bij de FIA omdat het een keer 4 uur duurde en er daardoor TV-stations weg gingen omdat ze wat anders hadden? Ja en????
Serieus :')

Natuurlijk is er veel logistiek, maar gast je gaat naar Zandvoort. Morgen 6 uur vertrekken heb je ook nog zat tijd.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:08:03 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201133377
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kon de race berhaupt nog verplaatst worden? Er is toch die drie uur tijdslimiet
Die hebben de stewards vandaag ook opgeschort. Dus ik denk van wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201133390
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Triple headers zijn vaak bij elkaar 'in de buurt'.
[..]
Je bedoelt die kijkers die op zondag al twee uur hebben zitten kijken? Dan komt maandag er alleen maar bovenop.
Triple headers inderdaad. Alsof dat zo normaal is :')
Normaal moeten ze alsnog best wat afstand afleggen. Nu is het even klein stukkie.

En gaat alsnog alleen maar om het geld en dat willen ze dan niet op een maandag gaan doen.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:09:12 #19
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133401
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 20:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is mij te makkelijk gezegd.
Er is geen race verreden.
Ach, Verstappen heeft nu eens (5 punten) mazzel door de rode vlag regels, daar waar Hamilton dit seizoen al meer dan 40 punten gemazzeld heeft door de regels rond de rode vlag. Ik zie het probleem niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:10:11 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201133428
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als je van Spa naar een ander continent had gemoeten, sure.
Nu hoeven ze maar een paar uurtjes rijden.

Jack zei bij Ziggo ook al dat ze morgen allemaal al klaar zitten in Zandvoort.
Maar goed alles zit zo dichtbij en alles is echt wel zo snel geregeld dat je even een dagje later aan komt.
Ook qua opbouw komt dat echt wel goed. Ik denk dat ze ook als ze morgen om 6 uur vertrekken nog eerder aankomen dan in veel gevallen zou zijn als ze naar verre circuits moeten.

Maar op de maandag heb je natuurlijk minder kijkers, alles voor het geld natuurlijk.
Is meer iets Amerikaans waarbij men via pay per view naar wedstrijden kijkt.
Alles voor het geld denken die zenders inderdaad.
pi_201133464
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die hebben de stewards vandaag ook opgeschort. Dus ik denk van wel.
Nou ja ze moesten wel als verplaatsen absoluut niet kan. Dan hadden ze twee opties. 1) geen race en na 3 uur iedereen 0 punten of een tegen-de-regels-in-uurtje-later-nog-eens-proberen

Ik ben blij dat ze een extra uurtje gepakt hebben
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:12:11 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201133466
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ach, Verstappen heeft nu eens (5 punten) mazzel door de rode vlag regels, daar waar Hamilton dit seizoen al meer dan 40 punten gemazzeld heeft door de regels rond de rode vlag. Ik zie het probleem niet.
Als er geraced was had ie 10 punten in kunnen lopen, evt 11 incl fastest lap.
Plus Hamilton zou niet op P3 geindigd zijn waarschijnlijk omdat die op een droog weer setup reed.
  FOK!fotograaf zondag 29 augustus 2021 @ 22:12:45 #23
842 Zorro
Z
pi_201133478
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ach, Verstappen heeft nu eens (5 punten) mazzel door de rode vlag regels, daar waar Hamilton dit seizoen al meer dan 40 punten gemazzeld heeft door de regels rond de rode vlag. Ik zie het probleem niet.
Het verschil is dat Hamilton zeker weet dat ie zonder die mazzel die punten niet gehad zou hebben.
Max had vandaag ook maximaal kunnen scoren en Hamilton uitvallen. Dus dit is meer: wil je 5 punten zeker, of heel misschien 26 punten? Bij Hamilton was het meer een soort: Hebben of niet?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:13:59 #24
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201133514
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ach, Verstappen heeft nu eens (5 punten) mazzel door de rode vlag regels, daar waar Hamilton dit seizoen al meer dan 40 punten gemazzeld heeft door de regels rond de rode vlag. Ik zie het probleem niet.
Ik vind dit geen mazzel voor Verstappen. Lewis mazzelt met zo goed dat max niet verder uitloopt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:14:28 #25
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133527
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:57 schreef maan_man het volgende:

[..]
Dat lag er heel dik bovenop. De fans hebben een races gekregen dus geen recht op restitutie. 15 miljoen veiliggesteld.
[..]
Voor hun de hosting fee misschien, maar jij wil ook een betrouwbare partner zijn. Wordt het financile risico te groot voor de circuits, dan kun je alleen nog in de zandbak terecht,
Zelfs zonder F1 race hebben de fans geen recht op restitutie, aangezien het event wel is doorgegaan. Dat staat in de voorwaarden voor het kopen van de tickets, zoals al eerder hier gepost.


En de teams wilden ook niet dat de race gecanceld zou worden, want dan lopen ze prijzengeld mis.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:14:33 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201133528
Snel vergeten maar deze farce, ondanks dat Verstappen een paar punten inloopt op Hamilton.
pi_201133529
Voordat het weekend begon had je wellicht kunnen zeggen dat Max het hier moeilijk zou hebben tegen de Mercedes power. Er werd zelfs al gezegd dat Red Bull hier misschien een motorwissel zou doen om onder andere die reden. Met dat in het achterhoofd is 5 punten inlopen toch niet zo'n gek resultaat. :)
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:15:23 #28
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133544
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik vind dit geen mazzel voor Verstappen. Lewis mazzelt met zo goed dat max niet verder uitloopt.
Zou de race gecanceld zijn, zou Verstappen niet ingelopen zijn. Dat is dus de mazzel
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201133550
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Die beslissing om op maandag te racen kan alleen genomen worden als dit vooraf als alternatief plan al klaar ligt.
Zoals men op Sky terecht opmerkte komt er veel meer bij kijken dan alleen de teams die in moeten pakken en naar Zandvoort moeten rijden.
Je hebt het over strakke tijdschema's met betrekking tot afbouw, vervoer en opbouw van camera's, regiekamers, FIA hospitality units etc.
En van heel praktische aard; je moet dan op maandag ook de beschikking hebben over voldoende gekwalificeerde marshals. Dat zijn vrijwilligers op zondag die maandag weer gewoon hun dagelijkse baan hebben. Als je die voor de zekerheid al niet hebt vastgelegd voor maandag is het onmogelijk om stel op sprong op zondag te beslissen om het hele feest maar een dag uit te stellen.

Dus is het mogelijk? Vast wel, maar alleen als het ieder weekend al als alternatief draaiboek uitgewerkt op de plank ligt.
Belangerijkste reden is dat zenders een alternatief schema hebben op maandag, die willen dat niet.

In het verleden is het vaker gebeurd dat F1 races zijn afgebroken om iets anders uit te zenden, dat moeten ze niet bij de FIA.
speak only if it improves the silence.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:17:18 #30
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133581
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Als er geraced was had ie 10 punten in kunnen lopen, evt 11 incl fastest lap.
Plus Hamilton zou niet op P3 geindigd zijn waarschijnlijk omdat die op een droog weer setup reed.
Het ging om wel of niet die twee ronden achter de SC als race laten tellen en er halve punten voor geven.

Niet of er wel of niet geracet zou worden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201133585
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat recht hebben ze sowieso niet volgens mij. Alleen bij het cancellen van het evenement.
Uit de voorwaarden:
quote:
Tickets (e-tickets or VIP passes) will not be reimbursed or exchanged except under the sole condition of the cancellation of the Formula 1 Belgian Grand Prix.

https://www.spagrandprix.com/en/term-of-sales
Kun je nog een discussie aangaan van het evenement is doorgegaan, hoogstens 1 race, de F1-race niet. Maar daar ga ik niet in mee. Dat is het event waarvoor je kaartjes koopt. Jij koopt kaartjes op de site van de F1 voor die race. Dat er een bijprogramma is, is leuk, maar niet het programma waarvoor je jouw kaartjes hebt gekocht. Het heet niet voor niks the Formula 1 Belgian Grand Prix.
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 22:17:40 #32
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201133590
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik vind dit geen mazzel voor Verstappen. Lewis mazzelt met zo goed dat max niet verder uitloopt.
Ja zo kan je alles wel mazzel voor Hamilton noemen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201133599
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:17 schreef maan_man het volgende:

[..]
Uit de voorwaarden:
[..]
Kun je nog een discussie aangaan van het evenement is doorgegaan, hoogstens 1 race, de F1-race niet. Maar daar ga ik niet in mee. Dat is het event waarvoor je kaartjes koopt. Jij koopt kaartjes op de site van de F1 voor die race. Dat er een bijprogramma is, is leuk, maar niet het programma waarvoor je jouw kaartjes hebt gekocht. Het heet niet voor niks the Formula 1 Belgian Grand Prix.
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet, de rechter zal bepalen wat billelijk en wat overmacht is.


Diegasten twee rondjes laten rijden is gewoon een slim juridisch trucje.
speak only if it improves the silence.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:19:48 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201133621
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
Voordat het weekend begon had je wellicht kunnen zeggen dat Max het hier moeilijk zou hebben tegen de Mercedes power. Er werd zelfs al gezegd dat Red Bull hier misschien een motorwissel zou doen om onder andere die reden. Met dat in het achterhoofd is 5 punten inlopen toch niet zo'n gek resultaat. :)
Maar toen Max op zaterdag naar de lage achtervleugel ging, was hij toch ineens wel heel erg snel. En volgens Marko was de Honda-motor nog niet helemaal opgeschroefd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201133653
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet, de rechter zal bepalen wat billelijk en wat overmacht is.
Maar zelfs hun voorwaarden: het F1-event was niet doorgegaan als die twee ronde niet waren gereden. Nu het met hun aanpak op papier wel is "doorgegaan", kunnen wij eens kijken wat billijk is.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:24:07 #36
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201133680
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:15 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Zou de race gecanceld zijn, zou Verstappen niet ingelopen zijn. Dat is dus de mazzel
Ze hadden gewoon kunnen racen.
Ik dacht dat de F1 het neusje van de zalm was, voor de allerbesten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:24:59 #37
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201133696
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ja zo kan je alles wel mazzel voor Hamilton noemen
Dat zei ik niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:25:02 #38
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201133697
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Het ging om wel of niet die twee ronden achter de SC als race laten tellen en er halve punten voor geven.

Niet of er wel of niet geracet zou worden.
In dat geval heeft Max "mazzel" ja..
pi_201133699
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:17 schreef maan_man het volgende:

[..]
Uit de voorwaarden:
[..]
Kun je nog een discussie aangaan van het evenement is doorgegaan, hoogstens 1 race, de F1-race niet. Maar daar ga ik niet in mee. Dat is het event waarvoor je kaartjes koopt. Jij koopt kaartjes op de site van de F1 voor die race. Dat er een bijprogramma is, is leuk, maar niet het programma waarvoor je jouw kaartjes hebt gekocht. Het heet niet voor niks the Formula 1 Belgian Grand Prix.
Zo heet het evenement inderdaad. Punt is dat ook als er verder geen rondjes gereden waren het evenement niet 'cancelled' was. Dus het gaat sowieso niet op :)

Waar is je stelling op gebaseerd dat ze alleen die twee rondjes hebben gereden om ticketrestitutie tegen te gaan? Ik heb dat verder nergens gezien dus ik ben wel benieuwd.
pi_201133721
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo heet het evenement inderdaad. Punt is dat ook als er verder geen rondjes gereden waren het evenement niet 'cancelled' was. Dus het gaat sowieso niet op :)
Ik zou jou graag treffen in de rechtbank. Jouw argumentatie is weinig overtuigend,
pi_201133741
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:26 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik zou jou graag treffen in de rechtbank. Jouw argumentatie is weinig overtuigend,
Hoezo? Het woordje 'cancelled' is vrij duidelijk. Dat is namelijk wat er vorig jaar gebeurde, het evenement ging niet door en dat werd vooraf besloten. Dat is 'cancellation' :) Ik denk dat je het echt te moeilijk maakt.
pi_201133786
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:21 schreef maan_man het volgende:

[..]
Maar zelfs hun voorwaarden: het F1-event was niet doorgegaan als die twee ronde niet waren gereden. Nu het met hun aanpak op papier wel is "doorgegaan", kunnen wij eens kijken wat billijk is.
Wat is de definitie van event?
Je doet alsof het zo klip en klaar is en dat de FOM twee rondjes achter de SC gedaan heeft alleen maar zodat een andere partij het geen geld zou kosten.

Komt op mij vooral over als aannames en zoeken
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:31:29 #43
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133787
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon kunnen racen.
Ik dacht dat de F1 het neusje van de zalm was, voor de allerbesten.
Natuurlijk, maar daar ging mijn reactie niet over. Dat ging erom of die twee ronden achter de SC wel of niet punten zouden moeten opleveren
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201133827
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:31 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar daar ging mijn reactie niet over. Dat ging erom of die twee ronden achter de SC wel of niet punten zouden moeten opleveren
Waarom zou dat niet moeten? De regel is dat er halve punten worden uitgedeeld als er meer dan 2 ronden maar minder dan 75% van de race gereden wordt, of dat nou achter een SC gebeurd of niet maakt verder niet uit. Ook bij een normale SC tellen de rondes toch gewoon door?
pi_201133831
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoezo? Het woordje 'cancelled' is vrij duidelijk. Dat is namelijk wat er vorig jaar gebeurde, het evenement ging niet door en dat werd vooraf besloten. Dat is 'cancellation' :) Ik denk dat je het echt te moeilijk maakt.
Het woord cancelled is van geen belang. In de wet staat dat er sprake is van wanprestatie als het verkochte product niet wordt gelevert of niet voldoet aan de omschrijving danwel de verwachting(in zijn algemeenheid niet individueel).

Als jij kaartjes koopt voor je favoriete artiest dan hoef je geen genoegen te nemen met een voorprogramma en een alternatief, immers dat voldoet niet aan de verwachting die je in redelijkheid mocht hebben. Ook al kan de organisator daar niks aan doen.
speak only if it improves the silence.
pi_201133847
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het woord cancelled is van geen belang. In de wet staat dat er sprake is van wanprestatie als het verkochte product niet wordt gelevert of niet voldoet aan de omschrijving danwel de verwachting(in zijn algemeenheid niet individueel)..
En overmacht bestaat niet?
pi_201133868
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Als jij kaartjes koopt voor je favoriete artiest dan hoef je geen genoegen te nemen met een voorprogramma en een alternatief, immers dat voldoet niet aan de verwachting die je in redelijkheid mocht hebben. Ook al kan de organisator daar niks aan doen.
Die redelijkheid gaat natuurlijk ook op voor de organisator. Heeft die alles in zijn machte gedaan om te het product te leveren? Dat lijkt me wel in dit geval. Bovendien hebben zij ook kosten gemaakt die ze moeten afdekken met ticketsales, is het redelijk om die inkomsten af te pakken als het evenement door overmacht in het water valt?
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:39:39 #48
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201133877
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet moeten? De regel is dat er halve punten worden uitgedeeld als er meer dan 2 ronden maar minder dan 75% van de race gereden wordt, of dat nou achter een SC gebeurd of niet maakt verder niet uit. Ook bij een normale SC tellen de rondes toch gewoon door?
Dat was ook niet mijn mening. @Kickinalfa vond twee rondjes achter de SC geen race en dus geen punten waard. (Toto ook niet trouwens).

Daar reageerde ik op.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:41:19 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201133895
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:39 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat was ook niet mijn mening. @:Kickinalfa vond twee rondjes achter de SC geen race en dus geen punten waard. (Toto ook niet trouwens).

Daar reageerde ik op.
Toto heeft een kronkel in zijn kop.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201133914
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Toto heeft een kronkel in zijn kop.
En spreekt natuurlijk met een agenda ;) 8 punten voorsprong is beter dan 5.
pi_201133918
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die redelijkheid gaat natuurlijk ook op voor de organisator. Heeft die alles in zijn machte gedaan om te het product te leveren? Dat lijkt me wel in dit geval. Bovendien hebben zij ook kosten gemaakt die ze moeten afdekken met ticketsales, is het redelijk om die inkomsten af te pakken als het evenement door overmacht in het water valt?
Daarom heet het ondernemersrisico en geen consumentenrisico en een beetje regen is nog geen overmacht. Dit is niet ongebruikelijk in de Ardennen. Heel vervelend dat ze kosten hebben gemaakt en dat daar geen inkomsten tegenover staan. Waren de resultaten door het dak gegaan, hadden ze dan ook gedeeld met de bezoekers.
pi_201133928
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:43 schreef maan_man het volgende:

[..]
Daarom heet het ondernemersrisico en geen consumentenrisico en een beetje regen is nog geen overmacht.
Ok maar dit was niet 'een beetje regen'.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 augustus 2021 @ 22:45:26 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201133938
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Toto heeft een kronkel in zijn kop.
is dat nu pas duidelijk?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201133941
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En overmacht bestaat niet?
Als je gaat kijken naar zaken waar overmacht word dan zie je dat eisen daarvoor zeer hoog liggen. Normaal te verwachten weersomstandigheden zijn geen overmacht maar ondernemersrisico.

Stel dat het hele circuit onder water zou staan als gevolg van de overstromingen dan zou overmacht waarschijnlijker zijn. Dit soort organisaties zijn daar trouwens tegen verzekerd.
speak only if it improves the silence.
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 22:46:04 #55
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201133946
Ze hadden gewoon 10 formatieronden moeten doen, moet je nagaan hoeveel water ze dan hadden weggeblazen!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201133948
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die redelijkheid gaat natuurlijk ook op voor de organisator. Heeft die alles in zijn machte gedaan om te het product te leveren? Dat lijkt me wel in dit geval. Bovendien hebben zij ook kosten gemaakt die ze moeten afdekken met ticketsales, is het redelijk om die inkomsten af te pakken als het evenement door overmacht in het water valt?
De wet beschermt de consument niet de ondernemer.
speak only if it improves the silence.
pi_201133957
Gelukkig maar dat er sowieso geen rechtszaak komt, dus waar hebben we het over :)
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:48:11 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201133978
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok maar dit was niet 'een beetje regen'.
Niet?
Huilen dan.
pi_201133981
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:45 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Als je gaat kijken naar zaken waar overmacht word dan zie je dat eisen daarvoor zeer hoog liggen. Normaal te verwachten weersomstandigheden zijn geen overmacht maar ondernemersrisico.

Stel dat het hele circuit onder water zou staan als gevolg van de overstromingen dan zou overmacht waarschijnlijker zijn. Dit soort organisaties zijn daar trouwens tegen verzekerd.
Dan is het klip klaar. Een lullig goedkoop advocaatje inhuren en 110.000 mensen krijgen hun geld terug. Dat er niet geracet is lijkt me duidelijk. Dat snapt zelfs een seniele rechter.

Opgelost.
pi_201133984
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:47 schreef MoreDakka het volgende:
Gelukkig maar dat er sowieso geen rechtszaak komt, dus waar hebben we het over :)
Belgie kent genoeg media advocaten die graag dit soort zaken gratis oppakken. In nederland hebben we daar ook genoeg voorbeelden van.
speak only if it improves the silence.
pi_201133994
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok maar dit was niet 'een beetje regen'.
In die regio is het niet buitensporig.
pi_201133998
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Belgie kent genoeg media advocaten die graag dit soort zaken gratis oppakken. In nederland hebben we daar ook genoeg voorbeelden van.
Ok, dus je zegt dat de rechstzaak er komt en dat het circuit verliest. We zullen zien :)
pi_201133999
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dan is het klip klaar. Een lullig goedkoop advocaatje inhuren en 110.000 mensen krijgen hun geld terug. Dat er niet geracet is lijkt me duidelijk. Dat snapt zelfs een seniele rechter.

Opgelost.
Het zou kip en klaar zijn als er totaal niet geracet was, hoe dit juridische trucje beoordeeld gaat worden is niet te voorspellen.
speak only if it improves the silence.
pi_201134008
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:49 schreef maan_man het volgende:

[..]
In die regio is het niet buitensporig.
Het was ook lange tijd van tevoren bekend en dat is belangerijk voor overmacht.
speak only if it improves the silence.
pi_201134020
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:49 schreef maan_man het volgende:

[..]
In die regio is het niet buitensporig.
Wel voor zulke lange tijd. Bovendien was het ook niet zozeer de hoeveelheid regen maar de staande plassen en het feit dat door de spray de rijders elkaar gewoon niet meer konden zien.

Als vrijwel iedereen zegt dat er niet geracet kan worden dan kan dat niet. En dat kwam in dit geval puur door de weersomstandigheden.
pi_201134037
Wat dat betreft zijn de uitkomsten van de rechtszaken tegen Pukkelpop wel interessant:
quote:
Steeds meer Pukkelpopgangers eisten na het noodlottige festival hun geld terug. Ze dreigden ermee naar de rechtbank te stappen indien ze hun centen niet terugkregen. Sommigen deden dat in eigen naam, anderen in groep. Uiteindelijk spanden 365 festivalgangers een rechtszaak aan tegen de organisatoren van het festival. De Pukkelpoporganisatie besliste de tickets van 2011 niet terug te betalen omdat het festival door overmacht werd afgelast en de inkomsten uit de ticketverkoop te goeder trouw besteed werden aan de vele kosten voor het organiseren van het festival.

https://www.knack.be/nieu(...)e-belga-1764725.html
10-tallen bronnen dat de rechtszaken zijn aangespannen, nergens de uitkomst. Iemand?
pi_201134038
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het zou kip en klaar zijn als er totaal niet geracet was, hoe dit juridische trucje beoordeeld gaat worden is niet te voorspellen.
Hoe weet je zo zeker dat het een juridisch trucje is? Heb je daar enig bewijs voor? Ik heb het nog nergens gelezen namelijk behalve hier. Niemand van de FIA heeft zoiets gezegd naar mijn weten.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:55:50 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201134065
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel voor zulke lange tijd.
Absoluut niet.

Er is van 15u tot 18u zo'n 4mm regen gevallen, dat stelt niks voor. Alsof het heel uitzonderlijk is dat het 3 uur lang licht regent :') .
Huilen dan.
pi_201134075
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het zou kip en klaar zijn als er totaal niet geracet was, hoe dit juridische trucje beoordeeld gaat worden is niet te voorspellen.
Wacht even. Dus alles is 100% helder behalve die twee rondjes? Die twee rondjes passen in het niet in jouw: In de wet staat dat er sprake is van wanprestatie als het verkochte product niet wordt gelevert of niet voldoet aan de omschrijving danwel de verwachting(in zijn algemeenheid niet individueel).
Nou er is wel een ding duidelijk. Er is absoluut niet geleverd en die twee rondjes waren er alleen maar om punten uit te delen.
Je hebt een zaak die niet te verliezen is
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 augustus 2021 @ 22:57:11 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201134092
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe weet je zo zeker dat het een juridisch trucje is? Heb je daar enig bewijs voor? Ik heb het nog nergens gelezen namelijk behalve hier. Niemand van de FIA heeft zoiets gezegd naar mijn weten.
het is wel iets dat contractueel is vastgelegd tussen de raceorganisatie en de organisatie van de Formule 1 dat er bijvoorbeeld een racestart moet zijn om betaald te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201134095
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, dus je zegt dat de rechstzaak er komt en dat het circuit verliest. We zullen zien :)
Dat is altijd leuk aan mensen zonder juridische achtergrond. Geschillen zijn altijd zwart-wit. Meestal is het grijs en kijk je naar kansen. Hier spreekt veel meer tegen het circuit dan voor in mijn ogen. Maar als alles zwart-wit was, dan hadden wij nooit een andere uitkomst in hoger beroep.
pi_201134097
quote:
7s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Absoluut niet.

Er is van 15u tot 18u zo'n 4mm regen gevallen, dat stelt niks voor. Alsof het heel uitzonderlijk is dat het 3 uur lang licht regent :') .
Het was dan ook geen lichte regen. Verder ook niet zo relevant, de regen zorgde voor de omstandigheden en dat is overmacht. Wat is het alternatief, het circuit verplaatsen?
pi_201134100
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
het is wel iets dat contractueel is vastgelegd tussen de raceorganisatie en de organisatie van de Formule 1 dat er bijvoorbeeld een racestart moet zijn om betaald te krijgen
Heb je een bron daar voor?
pi_201134120
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:57 schreef maan_man het volgende:

[..]
Dat is altijd leuk aan mensen zonder juridische achtergrond.
Zo zo, lekker dik doen met je 'juridische achtergrond' :D

Zou je misschien nog een keer kunnen uitleggen waar je nou precies gelezen hebt dat men de extra rondjes is gaan rijden om restitutie te voorkomen? Want nogmaals, ik heb gezocht maar niemand anders claimt dat.
pi_201134129
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel voor zulke lange tijd. Bovendien was het ook niet zozeer de hoeveelheid regen maar de staande plassen en het feit dat door de spray de rijders elkaar gewoon niet meer konden zien.

Als vrijwel iedereen zegt dat er niet geracet kan worden dan kan dat niet. En dat kwam in dit geval puur door de weersomstandigheden.
Als iets niet kan wil het nog niet zeggen dat het overmacht is. Als jij een afspraak hebt met een schilder om jouw huis van de buitenkant van een likje verf te voorzien en door het weer kan het op de afgesproken dag niet, dan tik jij gewoon af bij de schilder, want overmacht voor die arme man.
pi_201134135
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wacht even. Dus alles is 100% helder behalve die twee rondjes? Die twee rondjes passen in het niet in jouw: In de wet staat dat er sprake is van wanprestatie als het verkochte product niet wordt gelevert of niet voldoet aan de omschrijving danwel de verwachting(in zijn algemeenheid niet individueel).
Nou er is wel een ding duidelijk. Er is absoluut niet geleverd en die twee rondjes waren er alleen maar om punten uit te delen.
Je hebt een zaak die niet te verliezen is
Wat je mocht verwachten en wat er uiteindelijk is gelevert zal door de rechter worden beoordeeld, hierbij zal altijd een interpertatie plaats vinden, ik denk dat iemand een sterke zaak heeft maar zal geen 100% overwinning durven voorspellen.
speak only if it improves the silence.
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:01:59 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201134139
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het was dan ook geen lichte regen.
Dat was het wel. Ik ben benieuwd hoe jij dan een neerslagintensiteit van net 1 mm/u zou classificeren.
Huilen dan.
pi_201134145
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:00 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als iets niet kan wil het nog niet zeggen dat het overmacht is.
Dat klopt, maar in dit geval wel. Je zult anders de rechter moeten gaan overtuigen dat de auto's wl laten racen geoorloofd was en dat er een mogelijkheid was om dat te doen. Ik zie niet in hoe je dat voor elkaar zou willen krijgen, kun je een argument verzinnen?
pi_201134162
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het was dan ook geen lichte regen. Verder ook niet zo relevant, de regen zorgde voor de omstandigheden en dat is overmacht. Wat is het alternatief, het circuit verplaatsen?
Wat jij overmacht noemt is een ondernemersrisico. Dat is een normaal te verwachten risico als organisator.
speak only if it improves the silence.
pi_201134164
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo zo, lekker dik doen met je 'juridische achtergrond' :D

Zou je misschien nog een keer kunnen uitleggen waar je nou precies gelezen hebt dat men de extra rondjes is gaan rijden om restitutie te voorkomen? Want nogmaals, ik heb gezocht maar niemand anders claimt dat.
Die Fia gaat natuurlijk een persbericht uitbrengen, waarin staat: "Heden hebben wij twee ronden gereden met als doel onze inkomsten veilig te stellen." Wat denk jezelf?
pi_201134178
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef maan_man het volgende:

[..]
Die Fia gaat natuurlijk een persbericht uitbrengen, waarin staat: "Heden hebben wij twee ronden gereden met als doel onze inkomsten veilig te stellen." Wat denk jezelf?
De FIA zal het worst wezen die krijgen hun geld wel.

Het circuit draait op voor de schade.
speak only if it improves the silence.
pi_201134184
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef maan_man het volgende:

[..]
Die Fia gaat natuurlijk een persbericht uitbrengen, waarin staat: "Heden hebben wij twee ronden gereden met als doel onze inkomsten veilig te stellen." Wat denk je zelf?
Weet ik veel, jij komt met de stelling dat ze het daarom doen :D Ik ga er voor het gemak van uit dat je dat niet uit je duim zuigt maar dan moet je het wel onderbouwen natuurlijk :)
pi_201134192
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wat jij overmacht noemt is een ondernemersrisico. Dat is een normaal te verwachten risico als organisator.
:')
pi_201134202
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt, maar in dit geval wel. Je zult anders de rechter moeten gaan overtuigen dat de auto's wl laten racen geoorloofd was en dat er een mogelijkheid was om dat te doen. Ik zie niet in hoe je dat voor elkaar zou willen krijgen, kun je een argument verzinnen?
Nee, dat moet je niet. Even daargelaten dat het Belgische rechtssysteem kan afwijken. Jij moet aantonen dat je niet hebt gekregen wat is overgekomen. Degene die zich beroept op overmacht, mag pogen aan te tonen dat er sprake was van overmacht.
pi_201134218
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:

[..]
Nee, dat moet je niet. Even daargelaten dat het Belgische rechtssysteem kan afwijken. Jij moet aantonen dat je niet hebt gekregen wat is overgekomen. Degene die zich beroept op overmacht, mag pogen aan te tonen dat er sprake was van overmacht.
Behalve de bewoording wijken het nederlandse en belgische rechtsysteem niet van elkaar af op dit punt. Beide hebben een artikel met dezelfde strekking.
speak only if it improves the silence.
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:08:39 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201134220
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wat jij overmacht noemt is een ondernemersrisico. Dat is een normaal te verwachten risico als organisator.
Klopt, en daar kun je je tegen verzekeren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201134226
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:

[..]
Nee, dat moet je niet. Even daargelaten dat het Belgische rechtssysteem kan afwijken. Jij moet aantonen dat je niet hebt gekregen wat is overgekomen. Degene die zich beroept op overmacht, mag pogen aan te tonen dat er sprake was van overmacht.
Dat is vrij simpel, er lag veel te veel water op de baan om veilig te rijden. En daar kan de organisatie niets aan doen. Klaar :D
pi_201134228
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, en daar kun je je tegen verzekeren.
Dat is al meerdere keren aangehaald.
speak only if it improves the silence.
pi_201134234
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is vrij simpel, er lag veel te veel water op de baan om veilig te rijden. En daar kan de organisatie niets aan doen. Klaar :D
Dat is een normaal te verwachte risico voor de organisator, geen overmacht.
speak only if it improves the silence.
pi_201134243
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De FIA zal het worst wezen die krijgen hun geld wel.

Het circuit draait op voor de schade.
Even vooropgesteld dat ik niet wat tussen hen is afgesproken over het verdelen van de kosten en de fee die men aan de organisator moet betalen, gaat op de lange termijn niemand meer zake doen met hen als je dergelijke risico's loopt. Dus op de lange termijn is het ook in het belang van de FIA/FOM.
pi_201134246
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat is een normaal te verwachte risico voor de organisator, geen overmacht.
Welnee, dit komt bijna nooit voor, de laatste keer was 2009 in Maleisi. Dit zijn zonder meer uitzonderlijke omstandigheden. Regen hebben ze wel vaker, dat klopt. Maar regen alleen is niet het issue.
pi_201134259
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is vrij simpel, er lag veel te veel water op de baan om veilig te rijden. En daar kan de organisatie niets aan doen. Klaar :D
Ging jij die schilder nu nog betalen. Indien ja, spreken wij verder.
pi_201134268
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welnee, dit komt bijna nooit voor, de laatste keer was 2009 in Maleisi.
Dus?? Het gedeeltelijk of geheel aflassen van event door regen is een risico van de organisator, zeker omdat het lang van tevoren bekend was. Voor overmacht is veel meer nodig.
speak only if it improves the silence.
pi_201134277
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ging jij die schilder nu nog betalen. Indien ja, spreken wij verder.
Lijkt me niet nodig, je poneert een stelling die je niet kunt onderbouwen dus dan houdt het op. :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 augustus 2021 @ 23:14:01 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201134280
Zelfs na een race waar letterlijk niets gebeurde weten twee users nog een welles-nietes discussie uren door te laten gaan _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201134290
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:14 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs na een race waar letterlijk niets gebeurde weten twee users nog een welles-nietes discussie uren door te laten gaan _O-
Omdat er nergens anders over te lullen is :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 augustus 2021 @ 23:16:53 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201134315
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je een bron daar voor?
neen, want de contracten zijn niet openbaar. Je kunt er wel vanuit gaan dat de organisatie van de Formule 1 gewoon de poen wil ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201134324
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Lijkt me niet nodig, je poneert een stelling die je niet kunt onderbouwen dus dan houdt het op. :)
Hier dan, ik zal jij niet met alle jurisprudentie vermoeien, maar met een linkje naar de KvK, anders vraag jij je weer af hoe ik bij kom:
quote:
In de praktijk blijkt het lastig een beroep te doen op overmacht aan de hand van dit wetsartikel. Zo moet je zelf bewijzen dat je echt de oorzaak niet had kunnen voorzien waardoor je je afspraak niet kunt nakomen. En dat je je niet had kunnen verzekeren voor het risico.

https://www.kvk.nl/advies(...)prake-van-overmacht/
Dus met jouw verhaal: water op de baan, dus te gevaarlijk alleen, kom je niet ver.
pi_201134329
quote:
14s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
neen, want de contracten zijn niet openbaar. Je kunt er wel vanuit gaan dat de organisatie van de Formule 1 gewoon de poen wil ;)
Vind ik dan wel erg stellig van je als je het eigenlijk niet weet ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 augustus 2021 @ 23:18:11 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201134332
Maar goed, volgende week in Zandvoort ook regen. Ik zal het regendansen dit keer achterwege laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201134342
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
speak only if it improves the silence.
pi_201134348
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, volgende week in Zandvoort ook regen. Ik zal het regendansen dit keer achterwege laten.
Volgens olav en jack is het zondag stralend weer.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 augustus 2021 @ 23:20:10 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201134355
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vind ik dan wel erg stellig van je als je het eigenlijk niet weet ;)
Weet je, in het verleden is het verdienmodel van het toenmalige Delta Topco al eens uit de doeken gedaan. Als je dat leest snap je hoe het werkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201134373
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Als er geraced was had ie 10 punten in kunnen lopen, evt 11 incl fastest lap.
Plus Hamilton zou niet op P3 geindigd zijn waarschijnlijk omdat die op een droog weer setup reed.
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?
Beetje makkelijk gezegd.... Max krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen, dus Max en die Max fans moeten echt niet gaan zitten janken.

Voor zelfde geld was Max er eerste keer omhoog omdat hij de eerste is die moet gaan keihard afgevlogen.
Max heeft pech en mazzel, Lewis heeft pech en mazzel.
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:22:46 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201134393
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
Voldoen aan de contracten met de promotor van de race en de tv stations, zodat ze de ontvangen gelden voor de race niet terug hoeven te betalen.

De teams hebben daar ook baat bij, want een groot deel van dat geld wordt weer als prijzengeld uitgekeerd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201134395
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
Geld duhh.
Alles om het zo af te handelen heeft met geld te maken.
Het niet op maandag te doen heeft met geld te maken.
Gaat alleen maar om geld.

Tv gelden, contracten. Noem het maar.
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:24:39 #107
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201134420
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?
Beetje makkelijk gezegd.... Max krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen, dus Max en die Max fans moeten echt niet gaan zitten janken.

Voor zelfde geld was Max er eerste keer omhoog omdat hij de eerste is die moet gaan keihard afgevlogen.
Max heeft pech en mazzel, Lewis heeft pech en mazzel.
Alleen staat de hoeveelheid pech en mazzel van Lewis en Max niet in verhouding met elkaar. Max heeft veel meer pech en Lewis veel meer mazzel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 augustus 2021 @ 23:24:56 #108
408813 crew  trein2000
pi_201134426
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:12 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dus?? Het gedeeltelijk of geheel aflassen van event door regen is een risico van de organisator, zeker omdat het lang van tevoren bekend was. Voor overmacht is veel meer nodig.
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201134458
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Geld duhh.
Alles om het zo af te handelen heeft met geld te maken.
Het niet op maandag te doen heeft met geld te maken.
Gaat alleen maar om geld.

Tv gelden, contracten. Noem het maar.
Dat is wat ik eerder al zei. Ik doelde met mijn vraag meer op degene die beweerd dat dit geen juridisch/commercieel trucje is.
speak only if it improves the silence.
pi_201134473
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik heb kunnen achterhalen willen belgische rechters er nog wel eens voor kiezen om de schade te verdelen over beide partijen in geval van overmacht. In 70/30 of 80/20 ofzo
speak only if it improves the silence.
pi_201134475
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, ook nog eens. Overmacht ziet op schadevergoeding en niet op het nakomen van een ongedaanmakingsverbintenis ex. 6:271 BW.
pi_201134543
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:19 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Volgens olav en jack is het zondag stralend weer.
Die zitten vaker mis dan dat ze gelijk hebben
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:46:56 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_201134597
pi_201135138
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?
Beetje makkelijk gezegd.... Max krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen, dus Max en die Max fans moeten echt niet gaan zitten janken.

Voor zelfde geld was Max er eerste keer omhoog omdat hij de eerste is die moet gaan keihard afgevlogen.
Max heeft pech en mazzel, Lewis heeft pech en mazzel.
Wat loopt je toch weer leeg, wat een gedoe toch…

Zoals gisteren, toen ik aangaf dat ik deze race toch echt heel eng vond op dit circuit.
Goede keuze gemaakt vandaag, net als alle coureurs. Enfin geen race dus op naar de volgende en klaar.
pi_201135151
Serieus, ik stond er bij Hubert.

Ik zag die zooi ellende gisteren en ik ben er 24 uur onpasselijk van geweest.

Goede keus om niet te racen vandaag.
pi_201135217
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Serieus, ik stond er bij Hubert.

Ik zag die zooi ellende gisteren en ik ben er 24 uur onpasselijk van geweest.

Goede keus om niet te racen vandaag.
Moet je niet naar het circuit gaan.
pi_201135371
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik vind dit geen mazzel voor Verstappen. Lewis mazzelt met zo goed dat max niet verder uitloopt.
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.

Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
pi_201135493
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:37 schreef needakill het volgende:

[..]
Die zitten vaker mis dan dat ze gelijk hebben
Volgens mij was Olav wel de eerste die met het "2 rondjes achter de SC" afvlaggen scenario kwam :P
pi_201135650
Stroll heeft blijkbaar nog 10 seconden straf gekregen voor het veranderen van de achtervleugel.

https://www.gpblog.com/nl(...)raf-voor-stroll.html
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:20:01 #120
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201135809
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.

Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
Dat het gisteren een beetje zijn kant op kwam werd ook wel een keer tijd, het had zaterdag al niet veel gescheeld of de Q2 tijd was pole geworden en dan had Hamilton weer mazzel gehad zoals hij dat al vaker gehad heeft de eerste seizoenshelft.
Dat onreglementair begrijp ik niet zo, het is is onreglementair of niet, de geest van de reglementen telt niet, de reglementen wel.
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:22:45 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201135827
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.

Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
Je houdt er wel een hele flexibele hersengymnastiek op na.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201135839
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.

Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
twee races achter elkaar je concurrent van de baan aftiefen gaat ook tegen de reglementen in.
Beschouw dit maar als de helft van het wisselgeld
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:26:30 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201135858
Gaan we dit hele topic nu volblaten over het feit wie er nu wel of geen mazzel heeft gehad?
Enige feit is dat je dat niet weet. Om de simpele reden dat er hier niemand met zekerheid kan zeggen wat de uitslag van de race zou zijn geweest.
Dus wie heeft er mazzel gehad?
Dat zullen we nooit weten.
pi_201135865
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat het gisteren een beetje zijn kant op kwam werd ook wel een keer tijd, het had zaterdag al niet veel gescheeld of de Q2 tijd was pole geworden en dan had Hamilton weer mazzel gehad zoals hij dat al vaker gehad heeft de eerste seizoenshelft.
Dat onreglementair begrijp ik niet zo, het is is onreglementair of niet, de geest van de reglementen telt niet, de reglementen wel.
Er is gewoon een heel gek spelletje gespeeld door drie rondjes achter de safetycar aan te hobbelen met het hele veld. Niemand zal dat zien als een race. Dus is er gewoon niet geracet.

Dit is gewoon de regels oprekken, gaatjes vinden, enz. Dat gold een paar jaar geleden ook voor Ferrari, die hadden ook ergens een gaatje gevonden. Geen straf, maar wel onmiddellijk illegaal verklaart.
pi_201135871
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je houdt er wel een hele flexibele hersengymnastiek op na.
Logisch nadenken is voor jou flexibele hersengymnastiek? Ok dan!
pi_201135882
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:24 schreef Symphonic het volgende:

[..]
twee races achter elkaar je concurrent van de baan aftiefen gaat ook tegen de reglementen in.
Beschouw dit maar als de helft van het wisselgeld
Daar zijn de straffen voor uitgedeeld die daarvoor staan.
pi_201135897
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:26 schreef tja77 het volgende:
Gaan we dit hele topic nu volblaten over het feit wie er nu wel of geen mazzel heeft gehad?
Enige feit is dat je dat niet weet. Om de simpele reden dat er hier niemand met zekerheid kan zeggen wat de uitslag van de race zou zijn geweest.
Dus wie heeft er mazzel gehad?
Dat zullen we nooit weten.
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.
pi_201135906
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar zijn de straffen voor uitgedeeld die daarvoor staan.
Die staan nergens in verhouding
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:31:50 #129
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201135918
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
Er is gewoon een heel gek spelletje gespeeld door drie rondjes achter de safetycar aan te hobbelen met het hele veld. Niemand zal dat zien als een race. Dus is er gewoon niet geracet.

Dit is gewoon de regels oprekken, gaatjes vinden, enz. Dat gold een paar jaar geleden ook voor Ferrari, die hadden ook ergens een gaatje gevonden. Geen straf, maar wel onmiddellijk illegaal verklaart.
al met al vond ik het ook een mislukte zondag maar kan met dit resultaat wel leven op basis van zaterdag
pi_201135940
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.
Waarom zijn beslissingen op basis van het regelement eigenlijk 'rare' beslissingen?
pi_201135973
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:02 schreef daNpy het volgende:

[..]
Perez zei het.
Perez en Verstappen beide. En beide reden ze los van de rest en hadden ze daardoor minder spray. En beide wilde ze, om verschillende redenen, heel graag starten. Overigens kwam Verstappen daar na de race op terug toen hij had gezien wat de omstandigheden achter hem waren.

Maar maakt ook niet uit, hoewel dit soort omstandigheden er bij horen denk ik dat het besluit om niet te racen gewoon goed was. Zeker op een lastig circuit als Spa is zicht wel fijn. En dan kunnen sommige 'kenners' wel roepen dat het volwassen mannen zijn die ook zelf minder snelheid en risico kunnen nemen, maar het blijven racers die de rand opzoeken en de helft van het veld lijdt aan chronische zelfoverschatting. Wat ook wel inherent is aan het beroep, denk ik. Daarom is er een wedstrijdleiding, ook om de racers tegen zichzelf en elkaar in bescherming te nemen.

Ik vraag me wel af of dit soort zaken niet te voorkomen zijn met ander asfalt. Standaard Zoab zal niet sterk genoeg zijn, maar er moet toch wat anders te bedenken zijn.
pi_201135978
Als je dit weekend geen punten had uitgedeeld had Lulu mazzel gehad dat zijn mindere Q niet afgestraft werd tov Max. Lando zijn fout in Q3 niet werd afgestraft. Lance en Bottas hun penalties voor de crashes in Hongarije niet zouden hebben meegeteld. En had Russell pech dat zijn goede Q nergens mee beloond zou worden.
De huidige situatie vind ik ook niet overduidelijk "mazzel" voor coureurs als Max. Hij verliest er potentieel ook 12,5 punten mee.
Bovendien zijn er wel meer races waar de uitslag van zondag in feiten al op zaterdag bepaald wordt. Hebben we al een regel dat als de Q niet gereden kan worden de resultaten van FP3 gebruikt worden en hebben we in Monaco en Baku gezien dat Q3 #1 ook al bepalend kan zijn als een concurrent een rode vlag veroorzaakt.
Het is hoe dan ook een onwenselijike situatie maar het niet toekennen van punten nadat je wel heb goed werk hebt geleverd tijdens de FP's en Qs is nog oneerlijker
pi_201136005
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
Veld weer dichter bij elkaar. Meer spanning. Williams blij is ook wel leuk voor de FIA.

Maar vast ook juridisch wel iets. Misschien moeten ze een x-aantal races per jaar leveren en komt dat in het gedrang door corona en kunnen ze dit er niet bij hebben? Nu is er in elk geval een uitslag, dus was het een race.
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:40:41 #134
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201136019
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.
Besluit op basis van reglementen.
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:44:02 #135
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136041
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Veld weer dichter bij elkaar. Meer spanning. Williams blij is ook wel leuk voor de FIA.

Maar vast ook juridisch wel iets. Misschien moeten ze een x-aantal races per jaar leveren en komt dat in het gedrang door corona en kunnen ze dit er niet bij hebben? Nu is er in elk geval een uitslag, dus was het een race.
ze waren ook van plan om te racen omdat er wat beter weer op komst zou zijn, dat was echter niet het geval, wel vond ik een suggestie al las ik die pas achteraf om na 1 rondje sc, gewoon een ronde of 5 onder gele vlag die baan droog te rijden en dan geel opheffen nog niet zo'n slechte.
pi_201136074
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.

Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
Laten we het even hebben over je grootste concurrent er uit torpederen voor 10 seconden straf en hoe dit zich verhoud 'tegen de geest van de reglementen'. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 08:47:58 ]
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:47:13 #137
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136075
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel voor zulke lange tijd. Bovendien was het ook niet zozeer de hoeveelheid regen maar de staande plassen en het feit dat door de spray de rijders elkaar gewoon niet meer konden zien.

Als vrijwel iedereen zegt dat er niet geracet kan worden dan kan dat niet. En dat kwam in dit geval puur door de weersomstandigheden.
Euh nee. Dit was voor de regio ontzettend normaal weer, sterker het heeft de hele nacht doorgeregend.
Met de auto's van 10 jaar geleden was er ook gewoon geracet, en met de eerste hybride auto's ook nog.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:49:44 #138
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136099
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 07:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens mij was Olav wel de eerste die met het "2 rondjes achter de SC" afvlaggen scenario kwam :P
Nee, dat kwam via de radiogesprekken tussen de teams en de fia naar buiten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201136121
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Die staan nergens in verhouding
Dat is jouw mening.
pi_201136124
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
ze waren ook van plan om te racen omdat er wat beter weer op komst zou zijn, dat was echter niet het geval, wel vond ik een suggestie al las ik die pas achteraf om na 1 rondje sc, gewoon een ronde of 5 onder gele vlag die baan droog te rijden en dan geel opheffen nog niet zo'n slechte.
Maar hoe droog wordt die baan als het blijft regenen? Bovendien, iedereen met een buienradar kon zien dat op het moment van starten achter de safety car er geen window meer zou komen om echt te racen.

Ik geloof echt dat Masi met de beste bedoelingen die klok om 17:00 stop heeft gezet, maar om 18:00 wist iedereen met een basiskennis over weer en wolken wel dat er geen race meer zou komen. Die bui was lang en blijft sowieso boven het lagere deel van Spa hangen.
  Redactie Frontpage maandag 30 augustus 2021 @ 08:55:06 #141
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_201136152
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:00 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als iets niet kan wil het nog niet zeggen dat het overmacht is. Als jij een afspraak hebt met een schilder om jouw huis van de buitenkant van een likje verf te voorzien en door het weer kan het op de afgesproken dag niet, dan tik jij gewoon af bij de schilder, want overmacht voor die arme man.
Die schilder zoekt gewoon een binnenklus op zodat hij zijn dag betaald heeft en de buitenklus wordt op een andere dag geplant. Die schilder heeft niks geleverd voor de buitenklus.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:56:07 #142
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136162
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar hoe droog wordt die baan als het blijft regenen? Bovendien, iedereen met een buienradar kon zien dat op het moment van starten achter de safety car er geen window meer zou komen om echt te racen.

Ik geloof echt dat Masi met de beste bedoelingen die klok om 17:00 stop heeft gezet, maar om 18:00 wist iedereen met een basiskennis over weer en wolken wel dat er geen race meer zou komen. Die bui was lang en blijft sowieso boven het lagere deel van Spa hangen.
hij zei zelf van wel

As to why the drivers were brought out for a final few laps behind the Safety Car in the early evening before the race was called off, Masi said there was a slight break in conditions that might have made a race possible.

quote:
“It was to see what the conditions were like,” he said. “We’re in constant contact with our official weather provider and there was a window where it looked like it was provided there, we have the requirement to give a 10-minute warning to everyone, so it was like ‘OK let’s try and see if we can find that window’ and a number of teams have said the same thing.

“They saw that window, and could see exactly what we were trying to do to find that weather window and then the weather came in and got the better of us again."
pi_201136233
Stel dat er 2 ronden op racesnelheid was geraced en daarna zo'n hevige crash was geweest dat niet verder is geraced. Dan vraag je ook geen refund aan, want officieel is er geraced, ook al is het maar 2 rondjes
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:02:30 #144
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136243
Er was maar 1 kans op een race en dat was direct aan het begin en ipv toen te gaan rijden hebben ze zitten wachten tot het minder ging regenen, en waren alle kansen op een race verkeken.

Masi was bang door de crashes van eerder dit weekend...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201136247
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Waarom zijn beslissingen op basis van het regelement eigenlijk 'rare' beslissingen?
Omdat het reglement geschreven is voor als je normaal racet en dan de rode vlag komt. Als er dan meer dan 2 rondes gereden zijn telt de uitslag. Maar daar is dan ook die zondag een prestatie voor geleverd.

Dit is gewoon trucage. En een afgang.
pi_201136256
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stel dat er 2 ronden op racesnelheid was geraced en daarna zo'n hevige crash was geweest dat niet verder is geraced. Dan vraag je ook geen refund aan, want officieel is er geraced, ook al is het maar 2 rondjes
Het verschil is wel dat de FOM nooit echt de intentie heeft gehad om gisteren een race te houden. Deze oplossing is alleen maar gekozen omdat er zo aan de contractuele verplichtingen voldaan werd. Kan me goed voorstellen dat de fans geld terug willen.
pi_201136272
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Laten we het even hebben over je grootste concurrent er uit torpederen voor 10 seconden straf en hoe dit zich verhoud 'tegen de geest van de reglementen'. _O-
Je wordt niet bestraft op basis van het gevolg. Het was ook vooral een race incident. Alleen zat HAM achter Max en dan ben je degene die 10 seconden aan de broek krijgt.
pi_201136310
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
hij zei zelf van wel

As to why the drivers were brought out for a final few laps behind the Safety Car in the early evening before the race was called off, Masi said there was a slight break in conditions that might have made a race possible.
[..]

Ik geloof daar niet zo veel van. Ze wilde, en ik snap dat, gewoon een uitslag. Maar dat dat publicitair wat minder lekker is, zeggen ze dat er een kleine kans was op een race.

Ik denk dat niemand die ooit buienradar gebruikt en nog op de fiets weg moest had gedacht:"weet je wat, ik vertrek dadelijk wel want het wordt zo droger."

Het was mij om 17:00 al duidelijk dat de kans op een race ongeveer 10%/20% was en om 17:45 0%. En ik denk dat Masi en zijn voorspellers daar niet veel anders over dachten.
pi_201136315
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je wordt niet bestraft op basis van het gevolg.
Precies dus, naar de letter van het reglement.

net als nu dus.

quote:
Het was ook vooral een race incident. Alleen zat HAM achter Max en dan ben je degene die 10 seconden aan de broek krijgt.
Hier ga ik niet eens meer aan beginnen.
pi_201136325
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:02 schreef Dauthi het volgende:
Er was maar 1 kans op een race en dat was direct aan het begin en ipv toen te gaan rijden hebben ze zitten wachten tot het minder ging regenen, en waren alle kansen op een race verkeken.

Masi was bang door de crashes van eerder dit weekend...
Niet bang, gewaarschuwd en verstandig. Eauw rouge is al een relatief linke bocht, maar onder deze omstandigheden is de kans op slachtoffers gewoon te groot.
pi_201136330
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het verschil is wel dat de FOM nooit echt de intentie heeft gehad om gisteren een race te houden. Deze oplossing is alleen maar gekozen omdat er zo aan de contractuele verplichtingen voldaan werd. Kan me goed voorstellen dat de fans geld terug willen.
Dat zeg je wel erg stellig...
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:12:24 #152
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136347
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet zo veel van. Ze wilde, en ik snap dat, gewoon een uitslag. Maar dat dat publicitair wat minder lekker is, zeggen ze dat er een kleine kans was op een race.

Ik denk dat niemand die ooit buienradar gebruikt en nog op de fiets weg moest had gedacht:"weet je wat, ik vertrek dadelijk wel want het wordt zo droger."

Het was mij om 17:00 al duidelijk dat de kans op een race ongeveer 10%/20% was en om 17:45 0%. En ik denk dat Masi en zijn voorspellers daar niet veel anders over dachten.
zou best kunnen hoor en wel met je eens dat dit wat beter klinkt dan we gaan voor 2 rondjes want dan hebben we een race resultaat :) al met al heel jammer want het is natuurlijk een geweldig circuit
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:12:54 #153
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136351
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Niet bang, gewaarschuwd en verstandig. Eauw rouge is al een relatief linke bocht, maar onder deze omstandigheden is de kans op slachtoffers gewoon te groot.
Bang.
Te bang om formatierondes te gaan rijden om 3 uur.

Zijn besluiteloosheid komt uit pure angst het verkeerd te doen, en ironisch genoeg doet hij het daardoor verkeerd.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201136361
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Precies dus, naar de letter van het reglement.

net als nu dus.
[..]
Hier ga ik niet eens meer aan beginnen.
Het feit dat je nu met straffen een koppeling maakt met letter en geest geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt…
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:16:03 #155
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136376
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Bang.
Te bang om formatierondes te gaan rijden om 3 uur.

Zijn besluiteloosheid komt uit pure angst het verkeerd te doen, en ironisch genoeg doet hij het daardoor verkeerd.
vind dat toch een wat makkelijke conclusie, die zaterdag crash van Norris zal zijn beslissing toch ook wel benvloed hebben want toen kreeg hij natuurlijk bakken kritiek waarom het niet "red flagged" was
pi_201136396
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het feit dat je nu met straffen een koppeling maakt met letter en geest geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt…
Straf word uitgedeeld aan de hand van een regel. Achter die regel zit een gedachte. Het heeft er alles mee te maken.

Maar dat we je zelf stiekem ook wel.
pi_201136422
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Bang.
Te bang om formatierondes te gaan rijden om 3 uur.

Zijn besluiteloosheid komt uit pure angst het verkeerd te doen, en ironisch genoeg doet hij het daardoor verkeerd.
Ik vind eigenlijk dat Masi het gisteren uitstekend heeft gedaan.

Zelfs Verstappen gaf achteraf aan dat om 15:00 starten geen optie was geweest, nadat hij de beelden had gezien vanuit de auto's achter hem.

Als vrijwel alle coureurs aangeven dat het onverantwoord is, dan is het onverantwoord.
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:25:01 #158
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136470
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
vind dat toch een wat makkelijke conclusie, die zaterdag crash van Norris zal zijn beslissing toch ook wel benvloed hebben want toen kreeg hij natuurlijk bakken kritiek waarom het niet "red flagged" was
Het is niet de eerste keer. Sterker de afgelopen 2 jaar staan bol van de besluiteloosheid van Masi, door, in mijn ogen, zijn vergadercultuur.

Q3 begon op basis van protocol, Masi heeft niet eens overwogen om toen niet te beginnen.

Het is iedere keer iets, en Masi is wat mij betreft niet geschikt om leiding te geven en besluiten te nemen. Tenzij tot in den treure kan vergaderen en precedenten kan opzoeken in een FIA computer. Leuk voor een bureaucratisch baantje als researcher, maar totaal ongeschikt om adhoc beslissingen te nemen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201136490
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 01:54 schreef M.Melandri het volgende:

[..]
Moet je niet naar het circuit gaan.
Klopt, en aan de andere kant hoe groot is de kans op een dodelijk ongeluk?
pi_201136530
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:10 schreef babylon het volgende:

[..]
Dat zeg je wel erg stellig...
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.
pi_201136535
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt, en aan de andere kant hoe groot is de kans op een dodelijk ongeluk?
Vrij groot als er gisteren geracet zou zijn. Ofja, in relatieve zin dan als je moet beoordelen of je dan wel of niet moet gaan starten.
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:30:57 #162
37887 Dauthi
Progressive
pi_201136554
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk dat Masi het gisteren uitstekend heeft gedaan.

Zelfs Verstappen gaf achteraf aan dat om 15:00 starten geen optie was geweest, nadat hij de beelden had gezien vanuit de auto's achter hem.

Als vrijwel alle coureurs aangeven dat het onverantwoord is, dan is het onverantwoord.
Om 15.00 reed er niemand op de baan.
Masi had 1 kans om 15.00 naar buiten rijden voor formatierondes, hopen dat om 15.25 de droge periode droog genoeg was om te beginnen met racen en de baan droog genoeg te houden voor de regenperiode van 16.00.
Toen ze pas om 15.30 begonnen met formatierondjes was het al te laat.

De standaard buienradars waren daar vrij duidelijk over.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:32:34 #163
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201136580
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.
Jij denkt dat er NIET geracet zou worden als alle coureurs tijdens die rondjes achter de SC zouden roepen: “laat maar gaan, het zicht is nu prima, racen met die handel”?
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:34:01 #164
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136598
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:30 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Om 15.00 reed er niemand op de baan.
Masi had 1 kans om 15.00 naar buiten rijden voor formatierondes, hopen dat om 15.25 de droge periode droog genoeg was om te beginnen met racen en de baan droog genoeg te houden voor de regenperiode van 16.00.
Toen ze pas om 15.30 begonnen met formatierondjes was het al te laat.

De standaard buienradars waren daar vrij duidelijk over.
blijven toch allemaal een beetje achteraf kijk je een koe in de kont conclusies
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:34:32 #165
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_201136605
Als er gisteren al een mogelijkheid was om te starten, was dat om 15.45/15.50 (misschien zelfs iets eerder al) Toen was er nauwelijks regen rond Pouhon, publiek was verbaasd dat er juist toen niet gestart werd. Hadden ze dat moment een minder natte rijlijn gereden achter de SC hadden ze nog zeker een aantal rondes kunnen doen. Vanaf 16.30 was het wel duidelijk dat het toen niets meer ging worden met het weer, en begon het ook leeg te lopen op de tribunes.
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:25 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Het is niet de eerste keer. Sterker de afgelopen 2 jaar staan bol van de besluiteloosheid van Masi, door, in mijn ogen, zijn vergadercultuur.


en dat er er toen niet gereden werd ligt indd hier aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 30-08-2021 09:42:07 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_201136609
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jij denkt dat er NIET geracet zou worden als alle coureurs tijdens die rondjes achter de SC zouden roepen: “laat maar gaan, het zicht is nu prima, racen met die handel”?
Natuurlijk wel alleen zat dat er nooit echt in met de weersomstandigheden en de ervaringen van de eerste poging achter de SC. De beste oplossing was waarschijnlijk geweest om vandaag te racen maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest in verband met allerlei praktische problemen.
pi_201136625
Even los van al dan niet een rondje te vroeg afgevlagd, ze hebben reglementair een race afgeleverd en dus punten uit kunnen delen en dus heeft Spa en de fans pech geld weg.

Echter mocht Masi volgens diezelfde regels wel de 3 uurs klok stil zetten?

Indien niet dan geef ik de organisatie en de fans goeie kans om alsnog hun centen terug te krijgen. Die 2 of 3 rondjes hadden ze er voor 6 uur nooit uitgekregen lijkt mij, dus als de 3 uurs klok/tijdslot niet stopgezet was dan hadden ze geen "race" af kunnen leveren.

Iemand die weet of dat mocht volgens de regels?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:39:47 #168
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_201136683
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Iemand die weet of dat mocht volgens de regels?
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 augustus 2021 @ 09:41:49 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201136702
quote:
9s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.
Geld zou wel weten waar ie het over heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201136705
quote:
9s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.
Ja maar waar staat het in de regels?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:43:15 #171
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136714
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Even los van al dan niet een rondje te vroeg afgevlagd, ze hebben reglementair een race afgeleverd en dus punten uit kunnen delen en dus heeft Spa en de fans pech geld weg.

Echter mocht Masi volgens diezelfde regels wel de 3 uurs klok stil zetten?

Indien niet dan geef ik de organisatie en de fans goeie kans om alsnog hun centen terug te krijgen. Die 2 of 3 rondjes hadden ze er voor 6 uur nooit uitgekregen lijkt mij, dus als de 3 uurs klok/tijdslot niet stopgezet was dan hadden ze geen "race" af kunnen leveren.

Iemand die weet of dat mocht volgens de regels?
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
pi_201136750
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
Dat zou ze zeker sieren.

Ik vond Lewis wel makkelijk roepen dat de fans hun geld terug moeten krijgen. Roept hij dat ook als hij samen met alle andere coureurs 1/21ste van hun salaris in moet leveren? Ze hebben immers niet geracet :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201136793
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.
Wat jij of ik denk is heel wat anders dan zeggen: dit is er aan de hand.
pi_201136813
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat zou ze zeker sieren.

Ik vond Lewis wel makkelijk roepen dat de fans hun geld terug moeten krijgen. Roept hij dat ook als hij samen met alle andere coureurs 1/21ste van hun salaris in moet leveren? Ze hebben immers niet geracet :+
Hamilton roept omdat het niet heeft gewonnen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 augustus 2021 @ 09:52:52 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201136819
Ik denk dat ze gistermiddag gewoon achter de SC hadden moeten blijven hangen voor meer dan 2 rondjes. Om 15:30 al.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201136822
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Even los van al dan niet een rondje te vroeg afgevlagd, ze hebben reglementair een race afgeleverd en dus punten uit kunnen delen en dus heeft Spa en de fans pech geld weg.

Echter mocht Masi volgens diezelfde regels wel de 3 uurs klok stil zetten?

Indien niet dan geef ik de organisatie en de fans goeie kans om alsnog hun centen terug te krijgen. Die 2 of 3 rondjes hadden ze er voor 6 uur nooit uitgekregen lijkt mij, dus als de 3 uurs klok/tijdslot niet stopgezet was dan hadden ze geen "race" af kunnen leveren.

Iemand die weet of dat mocht volgens de regels?
Die regel hebben ze overruled. Dus het mag.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201136836
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
Ja maar dan krijg je weer de vraag bij wie dat zou moeten liggen. Is het dan Spa omdat ze geen race hebben kunnen rijden, is dat dan de FIA omdat zij degene zijn die hebben gezegd dat de race niet kan worden gereden? Ik las ergens dat het om ongeveer 15mil aan kaartjes ging. Dat is dan best wel een bedrag op Masi zijn schouders bij de beslissing om wel of niet op de knop te drukken.
Eigenlijk zou je dit gewoon moeten verzekeren maar ook dan krijg je weer van de juridische haken en ogen met advocaten die dan het geld ergens anders willen gaan verhalen.
  maandag 30 augustus 2021 @ 09:59:24 #178
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201136887
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:54 schreef opreis het volgende:

[..]
Ja maar dan krijg je weer de vraag bij wie dat zou moeten liggen. Is het dan Spa omdat ze geen race hebben kunnen rijden, is dat dan de FIA omdat zij degene zijn die hebben gezegd dat de race niet kan worden gereden? Ik las ergens dat het om ongeveer 15mil aan kaartjes ging. Dat is dan best wel een bedrag op Masi zijn schouders bij de beslissing om wel of niet op de knop te drukken.
Eigenlijk zou je dit gewoon moeten verzekeren maar ook dan krijg je weer van de juridische haken en ogen met advocaten die dan het geld ergens anders willen gaan verhalen.
ik bedoel F1 in het algemeen, niet alleen de FIA, teams, organisatie ook, de handen ineen slaan ipv naar elkaar wijzen is ook wel een keer leuk
pi_201136901
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik bedoel F1 in het algemeen, niet alleen de FIA, teams, organisatie ook, de handen ineen slaan ipv naar elkaar wijzen is ook wel een keer leuk
Mja. Ik vind @vosss zijn oplossing wel geinig. Ze hebben allemaal z'n mond vol van de fans. Dan kunnen die coureurs ook wel zelf wat bijdragen aangezien zij zelf ook niet geleverd hebben waar de fans voor kwamen. (niet realistisch natuurlijk)
pi_201136956
twitter


De samenvatting is er ook.

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 10:05:01 ]
pi_201136960
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
Komt er ook wel, alleen zullen FOM FIA en de organisator eerste moeten onderhandelen of het 5 of 50% korting wordt op een nieuwe kaartje.

In Indy 2005 betaalde toen Michelin de kaartjes.
.
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:09:36 #182
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_201137009
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:00 schreef opreis het volgende:

[..]
Mja. Ik vind @:vosss zijn oplossing wel geinig. Ze hebben allemaal z'n mond vol van de fans. Dan kunnen die coureurs ook wel zelf wat bijdragen aangezien zij zelf ook niet geleverd hebben waar de fans voor kwamen. (niet realistisch natuurlijk)
Laat het gewoon van de totale tv gelden komen die uitgedeeld worden. Zo legt elke partij een deel bij als de FOM en de FIA ook een duit in het zakje doen. En dan is het nog maar een schijntje als je hoort dat het om 15mlj gaat.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_201137014
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:11:13 #184
37887 Dauthi
Progressive
pi_201137024
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
blijven toch allemaal een beetje achteraf kijk je een koe in de kont conclusies
Nee, dit stond allemaal al op de regenradar om 14.00.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201137028
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:30 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Om 15.00 reed er niemand op de baan.
Masi had 1 kans om 15.00 naar buiten rijden voor formatierondes, hopen dat om 15.25 de droge periode droog genoeg was om te beginnen met racen en de baan droog genoeg te houden voor de regenperiode van 16.00.
Toen ze pas om 15.30 begonnen met formatierondjes was het al te laat.

De standaard buienradars waren daar vrij duidelijk over.
Maar dan was er net zo goed niet geracet. Leuk, zo'n koe in de kont kijken, maar het is helemaal niet droog geweest.

Daarbij zijn standaard buienradars onbetrouwbaar. Op de beelden die de F1 tot beschikking heeft is er nergens zicht geweest op een drogere periode. Dat leek misschien zo omdat de kleurtjes verderop wat lichter waren, maar buien blijven nu eenmaal hangen boven dit circuit, zoals Olav vrij treffend uit wist te leggen.

Het waren goede calls van Masi, maar ik snap wel dat mensen alles wat hij doet in twijfel trekken op basis van zijn trackrecord. Ik ben het er nu alleen niet mee eens.
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:13:36 #186
37887 Dauthi
Progressive
pi_201137057
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat zou ze zeker sieren.

Ik vond Lewis wel makkelijk roepen dat de fans hun geld terug moeten krijgen. Roept hij dat ook als hij samen met alle andere coureurs 1/21ste van hun salaris in moet leveren? Ze hebben immers niet geracet :+
Hamilton staat bekend om zijn gratuite uitspraken.
Doet eigenlijk niets anders dan dat.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201137077
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
En die 70.000 mensen op het circuit gun je dat ook?
pi_201137094
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:16 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
En die 70.000 mensen op het circuit gun je dat ook?
Die hebben gisteren ook naar de tv gekeken neem ik aan Bruce

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 10:18:40 ]
pi_201137095
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
Op dit soort momenten mis ik het "duim omlaag" knopje op Fok.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_201137110
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Die hebben gisteren ook naar de tv gekeken neem ik aan Bruce
Ok, maar wat heeft dat met aanstaande zondag te maken?
pi_201137119
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:13 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Hamilton staat bekend om zijn gratuite uitspraken.
Doet eigenlijk niets anders dan dat.
Ik stel voor dat al die coureurs die het zo zielig vinden voor de fans gewoon even zelf de buidel trekken. Hamilton kan best wat missen en alle kaartjes voor 50% vergoeden lijkt me redelijk.
pi_201137136
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:19 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ok, maar wat heeft dat met aanstaande zondag te maken?
Bruce wat denken de festivalgangers er van?
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:21:40 #193
37887 Dauthi
Progressive
pi_201137137
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar dan was er net zo goed niet geracet. Leuk, zo'n koe in de kont kijken, maar het is helemaal niet droog geweest.
Nee, het is niet de koe in de kont kijken het is een analyse van de informatie die toen aanwezig al was.

quote:
Daarbij zijn standaard buienradars onbetrouwbaar. Op de beelden die de F1 tot beschikking heeft is er nergens zicht geweest op een drogere periode. Dat leek misschien zo omdat de kleurtjes verderop wat lichter waren, maar buien blijven nu eenmaal hangen boven dit circuit, zoals Olav vrij treffend uit wist te leggen.
Ze hebben de start uitgesteld doordat er op de radar om 15.25 een drogere periode aan kwam.
En de standaard regenradars zijn zeer accuraat, zeker die van wunderground.


quote:
Het waren goede calls van Masi, maar ik snap wel dat mensen alles wat hij doet in twijfel trekken op basis van zijn trackrecord. Ik ben het er nu alleen niet mee eens.
Masi sloeg de plank weer eens mis. Het word tijd dat er gevolgen aan zijn presteren worden verbonden.


De FIA slaat de plank de afgelopen jaren sowieso heel erg mis, een 70 jaar oude sport waarbij ze nog steeds de basis, als wat is het circuit,en het handhaven of het respecteren van vlaggen, een blijvend discussiepunt is.
Het komt zo amateuristisch over.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201137157
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:21 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Bruce wat denken de festivalgangers er van?
Ik snap nog steeds wat dit met het misgunnen van de bezoekers van de GP van Zandvoort te maken heeft.
pi_201137185
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:21 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Nee, het is niet de koe in de kont kijken het is een analyse van de informatie die toen aanwezig al was.
[..]
Ze hebben de start uitgesteld doordat er op de radar om 15.25 een drogere periode aan kwam.
En de standaard regenradars zijn zeer accuraat, zeker die van wunderground.
[..]
Masi sloeg de plank weer eens mis. Het word tijd dat er gevolgen aan zijn presteren worden verbonden.


De FIA slaat de plank de afgelopen jaren sowieso heel erg mis, een 70 jaar oude sport waarbij ze nog steeds de basis, als wat is het circuit,en het handhaven of het respecteren van vlaggen, een blijvend discussiepunt is.
Het komt zo amateuristisch over.
Nogmaals: wat op je weerapp een gat lijkt, is dat niet als de bui zich vanwege geografische omstandigheden minder snel beweegt een stuk verderop. En dat is wat er op Spa gebeurt. Dus dat er een stuk verderop een paar minuten geen regenwolk is, zegt helemaal niets als de wolk die er wel is minder snel voorbij trekt dan dat het gat naar je toekomt.

Dat is wat er gisteren gebeurde en dat had je ook kunnen zien.
pi_201137195
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:23 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds wat dit met het misgunnen van de bezoekers van de GP van Zandvoort te maken heeft.
Niks met misgunnen te maken meneer Willis
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:27:28 #197
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201137196
als goedmakertje iedereen die op Spa is geweest een BLM shirt geven.
pi_201137225
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:27 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Niks met misgunnen te maken meneer Willis
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
pi_201137231
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
[..]

Sowieso, wie is 'die brilvent'?
pi_201137253
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
[..]

Voor die bril h
pi_201137264
Hij had me nog gemaild om gratis op te treden
pi_201137274
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Voor die bril h
En die 70.000 man is maar nevenschade.
pi_201137300
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
En die 70.000 man is maar nevenschade.
Dat is gewoon jammer, net als Spa.
pi_201137316
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
ze waren ook van plan om te racen omdat er wat beter weer op komst zou zijn, dat was echter niet het geval, wel vond ik een suggestie al las ik die pas achteraf om na 1 rondje sc, gewoon een ronde of 5 onder gele vlag die baan droog te rijden en dan geel opheffen nog niet zo'n slechte.
Spa is lastig om droog te rijden, begreep ik. Komt omdat het zo'n lang circuit is: een auto kan de baan een klein beetje droog rijden, maar vervolgens duurt het lang voor diezelfde auto terug is voor het volgende beetje.
pi_201137322
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:36 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Dat is gewoon jammer, net als Spa.
Ok, zoveel mensen benadelen om dat je het 'de bril' niet gunt.

Vreemd.
pi_201137341
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Spa is lastig om droog te rijden, begreep ik. Komt omdat het zo'n lang circuit is: een auto kan de baan een klein beetje droog rijden, maar vervolgens duurt het lang voor diezelfde auto terug is voor het volgende beetje.
Veegwagens daarentegen _O_
pi_201137391
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:33 schreef Sfancta het volgende:
Hij had me nog gemaild om gratis op te treden
Ik vind de act die je hier opvoert al erg genoeg.
pi_201137411
twitter


Misschien kunnen die fans hun teringzooi nog even opruimen. Zetten de Belgen zo weinig prullenbakken neer of zo?
Hopelijk gaat dit volgende week anders.
pi_201137415
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind de act die je hier opvoert al erg genoeg.
Maandagmorgen niks te doen op werk vriend
pi_201137433
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:44 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Misschien kunnen die fans hun teringzooi nog even opruimen. Zetten de Belgen zo weinig prullenbakken neer of zo?
Hopelijk gaat dit volgende week anders.
Los van prullenbakken is het een kleine moeite om je lege zooi weer mee terug te nemen. Neem gewoon zelf een vuilniszak mee en flikker daar alles in.

Asociale tering honden.
pi_201137452
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:44 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Misschien kunnen die fans hun teringzooi nog even opruimen. Zetten de Belgen zo weinig prullenbakken neer of zo?
Hopelijk gaat dit volgende week anders.
Gewoon je eigen zooi terug in je tas stoppen?
pi_201137483
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 08:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is gewoon een heel gek spelletje gespeeld door drie rondjes achter de safetycar aan te hobbelen met het hele veld. Niemand zal dat zien als een race. Dus is er gewoon niet geracet.

Dit is gewoon de regels oprekken, gaatjes vinden, enz. Dat gold een paar jaar geleden ook voor Ferrari, die hadden ook ergens een gaatje gevonden. Geen straf, maar wel onmiddellijk illegaal verklaart.
Hoezo, dat was een beslissing van Masi, de FIA om het zo te doen. Het is de promotor van de grandprix die met boze klanten overblijft. En dan zit de FOM/Liberty er nog tussen.
.
pi_201137502
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Spa is lastig om droog te rijden, begreep ik. Komt omdat het zo'n lang circuit is: een auto kan de baan een klein beetje droog rijden, maar vervolgens duurt het lang voor diezelfde auto terug is voor het volgende beetje.
Het is water wat in de heuvels valt, wat de baan op stroomt. Zelfs als de regen stopt, stroomt dat nog even door.
.
pi_201137515
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:51 schreef Fer het volgende:

[..]
Hoezo, dat was een beslissing van Masi, de FIA om het zo te doen. Het is de promotor van de grandprix die met boze klanten overblijft. En dan zit de FOM/Liberty er nog tussen.
Ik denk dat dat van die boze klanten wel meevalt. Dit is een freak-situatie en los van een enkele theaterbezoeker of een 'nieuwe' fan, zal het gros van de bezoekers dat begrijpen.

Natuurlijk is het ruk, maar niemand heeft hier schuld aan.
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:56:14 #215
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_201137548
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:52 schreef Fer het volgende:

[..]
Het is water wat in de heuvels valt, wat de baan op stroomt. Zelfs als de regen stopt, stroomt dat nog even door.
Dat valt goed mee, wetende dat er nog looppaden, dienstwegen en greppels tussen die heuvels en de baan liggen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_201137577
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
Dat valt goed mee, wetende dat er nog looppaden, dienstwegen en greppels tussen die heuvels en de baan liggen.
Het moet inderdaad wel tyfus hard regenen wil dat invloed hebben. Het is meer het hoogteverschil op de baan zelf dat het wat bemoeilijkt, omdat stromend water gewoon minder makkelijk droog rijdt.

Daarbij zorgen de heuvels er voor dat buien langer blijven hangen en meer laten vallen, het circuit ligt mooi, maar ondervindt daar op zo'n dag wel wat nadeel van.
  maandag 30 augustus 2021 @ 11:00:37 #217
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201137598
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:49 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Gewoon je eigen zooi terug in je tas stoppen?
Zijn typische Belgenstreken.
  maandag 30 augustus 2021 @ 11:09:30 #218
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201137689
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het verschil is wel dat de FOM nooit echt de intentie heeft gehad om gisteren een race te houden. Deze oplossing is alleen maar gekozen omdat er zo aan de contractuele verplichtingen voldaan werd. Kan me goed voorstellen dat de fans geld terug willen.
Daarvoor hadden ze de klok niet hoeven stilzetten, want die twee rondjes achter de SC hadden ze ook voor 18.00 uur kunnen doen.

Het feit dat ze dat wel gedaan hebben geeft imho aan dat ze wel de intentie hadden om te kijken of ze nog konden racen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201137742
Ik ga vanmiddag de herhaling terugkijken onder het genot van een paar biertjes.
  maandag 30 augustus 2021 @ 11:30:28 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201137947
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
  maandag 30 augustus 2021 @ 11:32:00 #221
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201137967
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja maar waar staat het in de regels?
Artikel 11.9.3.o van de International Sporting Code, wat gaat over de rechten van de stewards, in dit geval het stopzetten van de competitie (lees klok)

quote:
11.9.3.o may take the decision to stop temporarily or permanently, all or part of a Competition;
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201137985
Ok thanks. Dan moet Lewis maar betalen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201138004
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Daarvoor hadden ze de klok niet hoeven stilzetten, want die twee rondjes achter de SC hadden ze ook voor 18.00 uur kunnen doen.

Het feit dat ze dat wel gedaan hebben geeft imho aan dat ze wel de intentie hadden om te kijken of ze nog konden racen.
Het is gewoon onzin... Ze konden al vanaf 16:00u op de buienradar zien dat het voor 19:00u niet droog zou worden, en dat er dus ook niet geraced zou kunnen worden. Postponing the inevitable.

En dan ook nog de rondjes achter de safetycar verkloten waardoor er reglementair helemaal geen punten uitgedeeld mogen worden (regel zegt "if the leader has completed more than 2 laps half points will be awarded, if the leader has completed 2 or fewer laps, no points will be awarded), dus OF de uitslag na ronde 1 klopt niet, of Max heeft maar 2 ronden afgemaakt, waardoor er geen punten uitgedeeld mogen worden. De regel voor het afgelasten van een race met een rode vlag is namelijk dat de uitslag van de 1-na-laatste volledige ronde wordt genomen, en als dat 1 is heeft Max dus maar 2 ronden afgemaakt.
pi_201138790
Ze beter om 15u gelijk kunnen gaan rijden en dan kijken hoe ver ze kwamen, iedereen wist dat de regen alleen maar erger zou worden.
.
  maandag 30 augustus 2021 @ 12:39:34 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201138850
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:34 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin... Ze konden al vanaf 16:00u op de buienradar zien dat het voor 19:00u niet droog zou worden, en dat er dus ook niet geraced zou kunnen worden. Postponing the inevitable.

En dan ook nog de rondjes achter de safetycar verkloten waardoor er reglementair helemaal geen punten uitgedeeld mogen worden (regel zegt "if the leader has completed more than 2 laps half points will be awarded, if the leader has completed 2 or fewer laps, no points will be awarded), dus OF de uitslag na ronde 1 klopt niet, of Max heeft maar 2 ronden afgemaakt, waardoor er geen punten uitgedeeld mogen worden. De regel voor het afgelasten van een race met een rode vlag is namelijk dat de uitslag van de 1-na-laatste volledige ronde wordt genomen, en als dat 1 is heeft Max dus maar 2 ronden afgemaakt.
Je leest het verkeerd.
Alle ronden die daadwerkelijk gereden zijn tellen mee voor het voldoen aan de voorwaarden die in het regelement staan. Pas n toepassing vh regelement wordt het dus 1 ronde: 2+ ronden gereden = voldaan ah regelement. Nu voldaan is ah regelement wordt de regel toegepast en wordt (in dit geval) de uitslag na 1 ronde genomen en heeft de race officieel nog maar 1 ronde geduurd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 augustus 2021 @ 12:42:35 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201138889
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
Je hebt juist extra uren F1 gekregen tov een normale race

Ze zouden jou om extra geld moeten vragen
pi_201138997
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat dat van die boze klanten wel meevalt. Dit is een freak-situatie en los van een enkele theaterbezoeker of een 'nieuwe' fan, zal het gros van de bezoekers dat begrijpen.

Natuurlijk is het ruk, maar niemand heeft hier schuld aan.
Niemand kan hier iets aan doen, maar de rekening ligt nu wel bij de verkeerde partij.
  maandag 30 augustus 2021 @ 12:59:43 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201139098
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:52 schreef maan_man het volgende:

[..]
Niemand kan hier iets aan doen, maar de rekening ligt nu wel bij de verkeerde partij.
Er had gewoon gereden kunnen worden.
pi_201139231
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je leest het verkeerd.
Alle ronden die daadwerkelijk gereden zijn tellen mee voor het voldoen aan de voorwaarden die in het regelement staan. Pas n toepassing vh regelement wordt het dus 1 ronde: 2+ ronden gereden = voldaan ah regelement. Nu voldaan is ah regelement wordt de regel toegepast en wordt (in dit geval) de uitslag na 1 ronde genomen en heeft de race officieel nog maar 1 ronde geduurd.
Ik snap de redenatie van Masi, en jou, maar die klopt (mijns inziens) niet.
Na een rode vlag worden het aantal even goed gereden ronden van het totaal aantal te rijden ronden gehaald, en wordt de in en out lap dus niet gerekend tot daadwerkelijk gereden ronden. De race is gestopt op het moment van de rode vlag, en tijdens een rode vlag kun je geen ronden afmaken. Ze kunnen die ronde dus ook niet tot de gereden ronden rekenen. En dus is ronde 3 nooit afgemaakt.
  maandag 30 augustus 2021 @ 13:48:43 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201139612
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:12 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ik snap de redenatie van Masi, en jou, maar die klopt (mijns inziens) niet.
Na een rode vlag worden het aantal even goed gereden ronden van het totaal aantal te rijden ronden gehaald, en wordt de in en out lap dus niet gerekend tot daadwerkelijk gereden ronden. De race is gestopt op het moment van de rode vlag, en tijdens een rode vlag kun je geen ronden afmaken. Ze kunnen die ronde dus ook niet tot de gereden ronden rekenen. En dus is ronde 3 nooit afgemaakt.
Ik snap even niet precies wat je bedoelt. Jij vindt dat er geen 2 ronden gereden zijn? Of niet mr dan 2 ronden? Of iets anders wellicht?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201139750
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap even niet precies wat je bedoelt. Jij vindt dat er geen 2 ronden gereden zijn? Of niet mr dan 2 ronden? Of iets anders wellicht?
Als in de regels staat dat mr dan 2 ronden gereden moeten zijn voor halve punten en bij 2 ronden geen punten worden gegeven, klopt het niet zoals het nu gegaan is. Dat is wat hij bedoelt, denk ik.

Maar dan is de vraag hoe letterlijk het in de regels staat (en dan weer of je dat op meerdere manieren kan interpreteren). Ga er in ieder geval vanuit dat ze zelf de regels goed genoeg kennen en gewoon een rondje erachteraan hadden geplakt als het letterlijk om meer dan 2 ronden gaat voor er punten komen.
pi_201139988
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap even niet precies wat je bedoelt. Jij vindt dat er geen 2 ronden gereden zijn? Of niet mr dan 2 ronden? Of iets anders wellicht?
Masi zegt dat Max ronde 3 afgemaakt heeft terwijl hij tijdens de rode vlag de pits in reed, waardoor er 3 ronden afgemaakt zijn. In mijn optiek zou een ronde waarbij je de pits in rijdt onder een rode vlag niet moeten meetellen als 'afgemaakte ronde', aangezien je bij een daadwerkelijke start na een rode vlag die ronde van de race afstand afhaalt, net als de outlap naar de grid toe. De race is dan 44 - de inlap en de outlap lang, dus 42 ronden.

De regels wat dat betreft zijn niet duidelijk.
pi_201140049
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:27 schreef TagForce het volgende:

[..]
Masi zegt dat Max ronde 3 afgemaakt heeft terwijl hij tijdens de rode vlag de pits in reed, waardoor er 3 ronden afgemaakt zijn. In mijn optiek zou een ronde waarbij je de pits in rijdt onder een rode vlag niet moeten meetellen als 'afgemaakte ronde', aangezien je bij een daadwerkelijke start na een rode vlag die ronde van de race afstand afhaalt, net als de outlap naar de grid toe. De race is dan 44 - de inlap en de outlap lang, dus 42 ronden.

De regels wat dat betreft zijn niet duidelijk.
tijdens een race werkt een rode vlag ook als extra ronde. Zoals, Baku dit jaar.
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:56:55 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201140300
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
Had je geen ontvangst, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:59:31 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201140345
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Had je geen ontvangst, dan?
Er wordt niet geleverd waarvoor ik heb betaald.
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:01:01 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201140374
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:

Er wordt niet geleverd waarvoor ik heb betaald.
Als je ontvangst hebt, wordt er wel geleverd waar je voor betaalt. Er staat namelijk nergens in jouw overeenkomst met Ziggo dat zij een F1-race moeten leveren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201140375
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
@Wereldgozer wil wel een voorbeeldbrief voor je maken.
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:09:59 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201140477
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
Je mokerhard uitlachen waarschijnlijk wanneer ze het verzoek binnenkrijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201140581
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
:')
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_201140759
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
tijdens een race werkt een rode vlag ook als extra ronde. Zoals, Baku dit jaar.
Je hebt gelijk, I stand corrected.
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:02:58 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201141065
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:06:36 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201141107
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Als in de regels staat dat mr dan 2 ronden gereden moeten zijn voor halve punten en bij 2 ronden geen punten worden gegeven, klopt het niet zoals het nu gegaan is. Dat is wat hij bedoelt, denk ik.

Maar dan is de vraag hoe letterlijk het in de regels staat (en dan weer of je dat op meerdere manieren kan interpreteren). Ga er in ieder geval vanuit dat ze zelf de regels goed genoeg kennen en gewoon een rondje erachteraan hadden geplakt als het letterlijk om meer dan 2 ronden gaat voor er punten komen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:27 schreef TagForce het volgende:

[..]
Masi zegt dat Max ronde 3 afgemaakt heeft terwijl hij tijdens de rode vlag de pits in reed, waardoor er 3 ronden afgemaakt zijn. In mijn optiek zou een ronde waarbij je de pits in rijdt onder een rode vlag niet moeten meetellen als 'afgemaakte ronde', aangezien je bij een daadwerkelijke start na een rode vlag die ronde van de race afstand afhaalt, net als de outlap naar de grid toe. De race is dan 44 - de inlap en de outlap lang, dus 42 ronden.

De regels wat dat betreft zijn niet duidelijk.
Dank voor de toelichting ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:06:59 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201141114
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:34 schreef TagForce het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, I stand corrected.
Ook weer opgehelderd ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:11:02 #244
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201141169
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook weer opgehelderd ^O^
zitten we alleen nog met de buienradar
pi_201142165
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Alleen staat de hoeveelheid pech en mazzel van Lewis en Max niet in verhouding met elkaar. Max heeft veel meer pech en Lewis veel meer mazzel.
We hebben het over Spa.
Niet over de rest en of Max dan wel Lewis in de rest van de gevallen meer geluk had.

In Spa heeft Max (en dus de fans) echt helemaal niets te klagen over geluk.
Wat als Max er direct afgevlogen was? Wat als Lewis 26 punten gepakt had?
Max heeft nou gewoon volledig gratis een overwinning gekregen, ook al is dat maar halve punten.
Lewis heeft geen enkele kans gekregen om in te kunnen halen.
Sowieso dat Russel daar nog wel tussen weg gevallen was. Dus Lewis is gewoon de grote verliezer.
Zeker ook omdat Max alleen maar kon verliezen, want van P1 kan je niet omhoog.
pi_201142170
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat loopt je toch weer leeg, wat een gedoe toch…

Zoals gisteren, toen ik aangaf dat ik deze race toch echt heel eng vond op dit circuit.
Goede keuze gemaakt vandaag, net als alle coureurs. Enfin geen race dus op naar de volgende en klaar.
Ik loop leeg? Nee hoor, moet je die ander even zien?
Dus waarom je mij nou weer quote? Totaal niet relevant op wat ik zei.
pi_201142205
Dan is Perez de grote verliezer want die kon niet lager eindigen dan hij zou starten....
pi_201142238
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dan is Perez de grote verliezer want die kon niet lager eindigen dan hij zou starten....
En die had een motorwissel doen zonder plekken te verliezen
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:37:24 #249
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201142275
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
We hebben het over Spa.
Niet over de rest en of Max dan wel Lewis in de rest van de gevallen meer geluk had.

In Spa heeft Max (en dus de fans) echt helemaal niets te klagen over geluk.
Wat als Max er direct afgevlogen was? Wat als Lewis 26 punten gepakt had?
Max heeft nou gewoon volledig gratis een overwinning gekregen, ook al is dat maar halve punten.
Lewis heeft geen enkele kans gekregen om in te kunnen halen.
Sowieso dat Russel daar nog wel tussen weg gevallen was. Dus Lewis is gewoon de grote verliezer.
Zeker ook omdat Max alleen maar kon verliezen, want van P1 kan je niet omhoog.
Zucht….
Max had met afstand de beste uitgangspositie door z’n pole. Iedereen daarachter zou vol in de spray rijden.
Vanaf P1 kun je niet verder omhoog nee (no shit Sherlock) maar een P1 zou hem wel 25 punten opleveren.
Volledig gratis een overwinning? Hij moest er pole voor pakken dat is niet gratis natuurlijk.

Zoals ik al eerder aangaf, je weet de uitslag van de race niet als deze regulier zou zijn verlopen.
Dus je kunt onmogelijk stellen dat dan wel Hamilton dan wel Verstappen mazzel heeft gehad.
pi_201142568
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:52 schreef maan_man het volgende:

[..]
Niemand kan hier iets aan doen, maar de rekening ligt nu wel bij de verkeerde partij.
Daar ben ik het niet perse mee eens.
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Er had gewoon gereden kunnen worden.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
pi_201142586
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als je ontvangst hebt, wordt er wel geleverd waar je voor betaalt. Er staat namelijk nergens in jouw overeenkomst met Ziggo dat zij een F1-race moeten leveren.
Dit. Sommige mensen hebben zo weinig verstand van juridische zaken dat ze zichzelf steeds voor schut zetten.

En zelfs als in de overeenkomst wel zou staan dat er een race geleverd moet worden, dan is dat ook geleverd. Er is namelijk gestart, er is gefinished en er is een uitslag.
pi_201142630
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:30 schreef xzaz het volgende:
Ziggo heeft mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd. :( Ik ga kijken wat mijn rechtsbijstand kan doen.
Hahahahahhahahahahahahahaa
pi_201143411
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Zucht….
Max had met afstand de beste uitgangspositie door z’n pole. Iedereen daarachter zou vol in de spray rijden.
Vanaf P1 kun je niet verder omhoog nee (no shit Sherlock) maar een P1 zou hem wel 25 punten opleveren.
Volledig gratis een overwinning? Hij moest er pole voor pakken dat is niet gratis natuurlijk.

Zoals ik al eerder aangaf, je weet de uitslag van de race niet als deze regulier zou zijn verlopen.
Dus je kunt onmogelijk stellen dat dan wel Hamilton dan wel Verstappen mazzel heeft gehad.
Kan best hoor, met de manier hoe het nu gelopen is heeft Max mazzel gehad. Met het alternatief (geen punten toekennen en de race verder niet meer rijden) zou Hamilton dan weer geluk hebben, toch alweer een kans minder voor een concurrent om weer op hem in te lopen. In dat opzicht is eigenlijk alles behalve de race op een ander moment volledig door laten gaan niet eerlijk.
  maandag 30 augustus 2021 @ 19:41:12 #254
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201143849
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dan is Perez de grote verliezer want die kon niet lager eindigen dan hij zou starten....
Perez is echter de grote winnaar, blijkbaar



Zit wat in, want met n van de 2 beste auto's uit het veld z slecht presteren en dan nog een contractverlenging krijgen, ja dan ben je gewoon meer #blessed als Hammie.

Ik heb ze in Oxford ook al geinformeerd dat plenty voortaan "2" is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201143987
twitter
pi_201144099
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Perez is echter de grote winnaar, blijkbaar

[ afbeelding ]

Zit wat in, want met n van de 2 beste auto's uit het veld z slecht presteren en dan nog een contractverlenging krijgen, ja dan ben je gewoon meer #blessed als Hammie.

Ik heb ze in Oxford ook al geinformeerd dat plenty voortaan "2" is.
Met het oog op rijder nummer 1 n ontwikkeling 2022 was Perez behouden een no brainer.

Er was wellicht n alternatief en dat was Russell en die is niet beschikbaar want Mercedes heeft hem eindelijk een stoeltje aangeboden.

Dus er kan geklaagd worden over Perez die al meerdere keren keihard niet levert, maar er was geen enkele serieus alternatief. En dat is best prima voor Verstappen want hij staat centraal en soort van mazzel want hoe hoger team RBR eindigt des te minder windtunneltijd krijgen ze voor 2022. Als Perez maar levert in de ontwikkeling van de auto en daar lees ik niks verkeerds over, het is zelfs een voordeel want het team kent hem nu bijna een jaar en elk alternatief is een onbekende

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 19:56:04 ]
  maandag 30 augustus 2021 @ 19:59:33 #257
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201144178
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met het oog op rijder nummer 1 n ontwikkeling 2022 was Perez behouden een no brainer.

Er was wellicht n alternatief en dat was Russell en die is niet beschikbaar want Mercedes heeft hem eindelijk een stoeltje aangeboden.
Bron? Het lijkt er namelijk op dat Bottas braaf Ham's slaafje blijft komend jaar.

quote:
Dus er kan geklaagd worden over Perez die al meerdere keren keihard niet levert, maar er was geen enkele serieus alternatief. En dat is best prima voor Verstappen want hij staat centraal en soort van mazzel want hoe hoger team RBR eindigt des te minder windtunneltijd krijgen ze voor 2022. Als Perez maar levert in de ontwikkeling van de auto en daar lees ik niks verkeerds over, het is zelfs een voordeel want het team kent hem nu bijna een jaar
Ja, mijn ergernis is dus dat er geen alternatief is voor die prutser. En dat terwijl er wel coureurs zijn die dat stoeltje mr verdienen.
Over die feedback hoor ik weinig nog, dat was in het begin wel goed. Maar Max strijdt nu _elke_ race tegen 2 Mercedessen, Perez is er gewoon niet. Dat gaat minstens 1 kampioenschap kosten dit jaar, tenzij Bottas er ook de brui aangeeft.
En bovendien komen de laatste tijd alleen maar praatjes van Perez naar boven, hij heeft niks aan Max zijn tips want hij heeft een andere rijstijl, blablabla etc. Nou vriend dan vraag je toch maar eens af waarom jij elke race met het hele middenveld vecht en Max in de top 3 rijdt, en probeer maar eens wat te leren van iemand die je virtueel regelmatig lapt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201144508
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:59 schreef daNpy het volgende:

[..]
Bron? Het lijkt er namelijk op dat Bottas braaf Ham's slaafje blijft komend jaar.
Geen bron natuurlijk.
Bij een interview in Hongarije en afgelopen vrijdag kon Russell wederom nauwelijks een lach onderdrukken toen hem gevraagd werd naar zijn toekomst (Edit kan de video's niet vinden)
Icm Toto die meldt dat de keuze gemaakt is maar dat ze nog een stoeltje moeten regelen en Perez verlengd is.

quote:
[..]
Ja, mijn ergernis is dus dat er geen alternatief is voor die prutser. En dat terwijl er wel coureurs zijn die dat stoeltje mr verdienen.
Over die feedback hoor ik weinig nog, dat was in het begin wel goed. Maar Max strijdt nu _elke_ race tegen 2 Mercedessen, Perez is er gewoon niet. Dat gaat minstens 1 kampioenschap kosten dit jaar, tenzij Bottas er ook de brui aangeeft.
En bovendien komen de laatste tijd alleen maar praatjes van Perez naar boven, hij heeft niks aan Max zijn tips want hij heeft een andere rijstijl, blablabla etc. Nou vriend dan vraag je toch maar eens af waarom jij elke race met het hele middenveld vecht en Max in de top 3 rijdt, en probeer maar eens wat te leren van iemand die je virtueel regelmatig lapt.
Ik weet niet wie dat stoeltje meer verdienen. Russell, Norris, Lulu en Vettel, toch? Cest tout en liggen allemaal allang vast.

En ik heb die praatjes van Perez gelezen, zoals minimaal gelijke behandeling als Verstappen. Ik geloof vrij weinig van die artikelen en mijns inziens kan een quote op meerdere manieren uitgelegd worden
Ik vind dit wel een mooiehttps://www.gpblog.com/nl(...)rds-voor-uitleg.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2021 20:29:04 ]
pi_201145449
Kijk es aan,m ik noem hem doorgaans de clown.

"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_201145619
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:15 schreef quo_ het volgende:
Kijk es aan,m ik noem hem doorgaans de clown.

[ link | afbeelding ]
Zijn dit before-after foto's?
pi_201146344
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:15 schreef quo_ het volgende:
Kijk es aan,m ik noem hem doorgaans de clown.

[ link | afbeelding ]
Al besproken

F1 / [Live] Formula 1 Belgian Grand Prix 2021 #1
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 augustus 2021 @ 22:05:50 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201146367
Max slaapt in Huis ter Duin
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201146481
Naaktfoto's van Max gelekt, hij is geen FOK!ker. :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:28:37 #264
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201147484
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:59 schreef daNpy het volgende:

[..]
Bron? Het lijkt er namelijk op dat Bottas braaf Ham's slaafje blijft komend jaar.
[..]
Ja, mijn ergernis is dus dat er geen alternatief is voor die prutser. En dat terwijl er wel coureurs zijn die dat stoeltje mr verdienen.
Over die feedback hoor ik weinig nog, dat was in het begin wel goed. Maar Max strijdt nu _elke_ race tegen 2 Mercedessen, Perez is er gewoon niet. Dat gaat minstens 1 kampioenschap kosten dit jaar, tenzij Bottas er ook de brui aangeeft.
En bovendien komen de laatste tijd alleen maar praatjes van Perez naar boven, hij heeft niks aan Max zijn tips want hij heeft een andere rijstijl, blablabla etc. Nou vriend dan vraag je toch maar eens af waarom jij elke race met het hele middenveld vecht en Max in de top 3 rijdt, en probeer maar eens wat te leren van iemand die je virtueel regelmatig lapt.
Canal+ meldde dat in Monza bekend wordt gemaakt dat
- Rikknen stopt
- Bottas zijn plek overneemt en
- Russell naar Mercedes gaat.

https://streamable.com/zm6ijd
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:52:10 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201147643
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit. Sommige mensen hebben zo weinig verstand van juridische zaken dat ze zichzelf steeds voor schut zetten.

En zelfs als in de overeenkomst wel zou staan dat er een race geleverd moet worden, dan is dat ook geleverd. Er is namelijk gestart, er is gefinished en er is een uitslag.
Ik neem aan dat het een grapje was. :)
pi_201147882
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:28 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Canal+ meldde dat in Monza bekend wordt gemaakt dat
- Rikknen stopt
- Bottas zijn plek overneemt en
- Russell naar Mercedes gaat.

https://streamable.com/zm6ijd
Dit had ik ook begrepen van een verslaggever die dit tussen neus en lippen meldde in een filmpje.
.
pi_201147922
Ik heb er 3 uur voor in de regen gestaan, maar dan heb je ook wat. 3 rondjes achter de safety car. Maar de zaterdag was wel top in Spa.
Check it out
pi_201147930


Lewis is gesignaleerd dit weekend op de camping bij Spa. In zijn campingsmoking :D.
Check it out
pi_201147937
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:15 schreef quo_ het volgende:
Kijk es aan,m ik noem hem doorgaans de clown.

[ link | afbeelding ]
ik zag vandaag dat dat letterlijk van een of ander duur merk is en vers van de catwalk komt.
:{
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:19:21 #270
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201148208
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
ik zag vandaag dat dat letterlijk van een of ander duur merk is en vers van de catwalk komt.
:{
Duur is natuurlijk niet per definitie smaakvol :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_201148244
Maar Russel kan helemaal niet naar Mercedes.

Want dat wil Lewis niet volgens Fok!.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:25:37 #272
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201148596
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:14 schreef tralalala het volgende:
Naaktfoto's van Max gelekt, hij is geen FOK!ker. :')
Er gingen geruchten rond dat er een nepfoto rondging. Dus dikke kans dat je een nepfoto gezien hebt.
pi_201148719
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:25 schreef tja77 het volgende:

[..]
Er gingen geruchten rond dat er een nepfoto rondging. Dus dikke kans dat je een nepfoto gezien hebt.
Dat zou ik ook zeggen als er een foto van mij rondgaat en hij is korter dan 30cm... (dat kan in mijn geval natuurlijk helemaal niet, want hij is 31,6cm) :+
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:18:04 #274
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201154838
twitter
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:05:19 #275
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_201155417
F1 gaat definitief door op Zandvoort

De Formule 1-race op het circuit van Zandvoort mag definitief doorgaan. Milieugroepering Mobilisation for the Environment was naar de rechter gestapt, omdat de vergunning in strijd zou zijn met de stikstofregels. Maar de rechter wil de vergunning niet schorsen.

In juli heeft de rechtbank een onafhankelijke partij opdracht gegeven voor een onderzoek naar de stikstofuitstoot op het circuit. De uitkomsten daarvan worden pas na het evenement van komend weekend verwacht.

De rechter heeft daarom een afweging gemaakt tussen de belangen van beide partijen.

https://nos.nl/artikel/23(...)satie-wegen-zwaarder
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_201156846
Ze gaan ook de weeralarm kleurcodes veranderen in het vervolg. Spa rood, Spa groen, etc
Check it out
pi_201156869
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:00:28 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201157019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 18:46 schreef hjansen82 het volgende:
Ze gaan ook de weeralarm kleurcodes veranderen in het vervolg. Spa rood, Spa groen, etc
Bron?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201157066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bron?
Water?
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:05:17 #280
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_201157068
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bron?
Spa
pi_201158053
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Zucht….
Max had met afstand de beste uitgangspositie door z’n pole. Iedereen daarachter zou vol in de spray rijden.
Vanaf P1 kun je niet verder omhoog nee (no shit Sherlock) maar een P1 zou hem wel 25 punten opleveren.
Volledig gratis een overwinning? Hij moest er pole voor pakken dat is niet gratis natuurlijk.

Zoals ik al eerder aangaf, je weet de uitslag van de race niet als deze regulier zou zijn verlopen.
Dus je kunt onmogelijk stellen dat dan wel Hamilton dan wel Verstappen mazzel heeft gehad.
Je moet niet naar mij zuchten, maar naar de anderen.
Natuurlijk had Max de beste uitgangspositie op P1, goh.
Maar er wordt hier weer net gedaan alsof alles maar tegen Max is, allemaal maar corruptie blah blah blah.

Dat is gewoon onzin natuurlijk. Max had 26 punten kunnen pakken, in dat geval heeft hij veel punten verloren.
Maar hij had er ook af kunnen vliegen want hij moest als eerste de baan aftasten.
Dan had hij 0 punten gepakt en Lewis misschien 26.
Had je ook maar 1 race ronde gereden dan was Lewis wss al voorbij Russel geweest. Dus de kans dat het qua punten anders in het nadeel geweest was van Max is groter.

Dus het is meer Max die mazzel gehad heeft en een gratis overwinning gekregen heeft.
En wie weet was het wel Lewis die mazzel had sure, statistish gezien kans andersom groter. Maar ook dat kan.
Alsnog valt dat niet te zeggen en hebben al die jankerds dat het zogenaamd in nadeel van Max zou zijn geen poot om op te staan.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:52:53 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201158665
RusseLL... mr Know it all..
Verder :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 september 2021 @ 09:22:17 #283
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201163411
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je moet niet naar mij zuchten, maar naar de anderen.
Natuurlijk had Max de beste uitgangspositie op P1, goh.
Maar er wordt hier weer net gedaan alsof alles maar tegen Max is, allemaal maar corruptie blah blah blah.

Dat is gewoon onzin natuurlijk. Max had 26 punten kunnen pakken, in dat geval heeft hij veel punten verloren.
Maar hij had er ook af kunnen vliegen want hij moest als eerste de baan aftasten.
Dan had hij 0 punten gepakt en Lewis misschien 26.
Had je ook maar 1 race ronde gereden dan was Lewis wss al voorbij Russel geweest. Dus de kans dat het qua punten anders in het nadeel geweest was van Max is groter.

Dus het is meer Max die mazzel gehad heeft en een gratis overwinning gekregen heeft.
En wie weet was het wel Lewis die mazzel had sure, statistish gezien kans andersom groter. Maar ook dat kan.
Alsnog valt dat niet te zeggen en hebben al die jankerds dat het zogenaamd in nadeel van Max zou zijn geen poot om op te staan.
quote:
Maar er wordt hier weer net gedaan alsof alles maar tegen Max is, allemaal maar corruptie blah blah blah.
Wie doet dat dan? Ik heb dit nergens gelezen. Volgens mij zie je spoken of roep je maar wat.

quote:
Max had 26 punten kunnen pakken, in dat geval heeft hij veel punten verloren.
Scenario op basis van feiten.

quote:
Maar hij had er ook af kunnen vliegen want hij moest als eerste de baan aftasten.
Scenario op basis van een aanname. Hij had ook gewoon weg kunnen rijden met het vrije zicht dat hij had.

quote:
Dan had hij 0 punten gepakt en Lewis misschien 26.
Een scenario op basis van een aanname, eraf vliegen is lang niet altijd einde race. En dat Hamilton dan zou winnen is ook lang niet zeker.

quote:
Had je ook maar 1 race ronde gereden dan was Lewis wss al voorbij Russel geweest.
Wederom een mogelijk scenario op basis van een aanname, Russell was in de Q sneller dan Hamilton, maar in de race zou Hamilton er waarschijnlijk binnen een ronde voorbij zijn?

quote:
Dus de kans dat het qua punten anders in het nadeel geweest was van Max is groter.
Conclusie, en een foute conclusie.
Heb je berhaupt ooit iets van kansberekening gesnapt? Het aantal mogelijke scenario’s zegt niets over de daadwerkelijke kansen dat 1 van die scenario’s ook werkelijkheid wordt. Het heeft er mee te maken hoe aanneemlijk iets is. En het is en blijft een mechanische sport.
pi_201164136
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsnog valt dat niet te zeggen en hebben al die jankerds dat het zogenaamd in nadeel van Max zou zijn geen poot om op te staan.
Je ziet spoken.
pi_201164228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je moet niet naar mij zuchten, maar naar de anderen.
Natuurlijk had Max de beste uitgangspositie op P1, goh.
Maar er wordt hier weer net gedaan alsof alles maar tegen Max is, allemaal maar corruptie blah blah blah.

Dat is gewoon onzin natuurlijk. Max had 26 punten kunnen pakken, in dat geval heeft hij veel punten verloren.
Maar hij had er ook af kunnen vliegen want hij moest als eerste de baan aftasten.
Dan had hij 0 punten gepakt en Lewis misschien 26.
Had je ook maar 1 race ronde gereden dan was Lewis wss al voorbij Russel geweest. Dus de kans dat het qua punten anders in het nadeel geweest was van Max is groter.

Dus het is meer Max die mazzel gehad heeft en een gratis overwinning gekregen heeft.
En wie weet was het wel Lewis die mazzel had sure, statistish gezien kans andersom groter. Maar ook dat kan.
Alsnog valt dat niet te zeggen en hebben al die jankerds dat het zogenaamd in nadeel van Max zou zijn geen poot om op te staan.
Kansberekening is lastig. Als ik met een dobbelsteen gooi, kan het gebeuren dat de bliksem in die dobbelsteen inslaat en hij in 1 klap verpulvert.

Toch is de kans dat ik gewoon 4 gooi 1 op 6. Net iets minder natuurlijk, maar daar houdt niemand rekening mee.

Deze race had op tig manieren kunnen eindigen als hij was gereden. De kans dat Verstappen hem had gewonnen is statistisch gezien het grootste van alle mogelijke uitkomsten. Niet groter dan 50%, maar wel groter dan elke andere optie.

Er is dus iets voor te zeggen dat het in zijn voordeel is dat hij hem nu, met minder punten, 'cadeau' heeft gekregen. Toch denk ik dat Verstappen liever had geracet, omdat hij weet dat de kans dat hij verder was uitgelopen op Hamilton, groter was geweest met een race.
pi_201164960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kansberekening is lastig. Als ik met een dobbelsteen gooi, kan het gebeuren dat de bliksem in die dobbelsteen inslaat en hij in 1 klap verpulvert.

Toch is de kans dat ik gewoon 4 gooi 1 op 6. Net iets minder natuurlijk, maar daar houdt niemand rekening mee.

Deze race had op tig manieren kunnen eindigen als hij was gereden. De kans dat Verstappen hem had gewonnen is statistisch gezien het grootste van alle mogelijke uitkomsten. Niet groter dan 50%, maar wel groter dan elke andere optie.

Er is dus iets voor te zeggen dat het in zijn voordeel is dat hij hem nu, met minder punten, 'cadeau' heeft gekregen. Toch denk ik dat Verstappen liever had geracet, omdat hij weet dat de kans dat hij verder was uitgelopen op Hamilton, groter was geweest met een race.
Ingelopen :P
pi_201165996
Red Bull probeert weer achter de groene tafel te winnen. Ik word echt doormoe van ze…
  woensdag 1 september 2021 @ 13:16:10 #288
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201166017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
Red Bull probeert weer achter de groene tafel te winnen. Ik word echt doormoe van ze…
Samen met Ferrari :)

Maar Mercedes heeft dat dit jaar al vaker gedaan. Doodmoe word ik daarvan. ;)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 1 september 2021 @ 13:18:00 #289
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201166031
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Samen met Ferrari :)

Maar Mercedes heeft dat dit jaar al vaker gedaan. Doodmoe word ik daarvan. ;)
Ik word doodmoe van een FIA die wel halverwege het seizoen aanpassingen doet op aanvraag van Mercedes (rear wings, pitstops) maar over de voorvleugels van Mercedes die bij 100+ plat liggen hoor je niks meer.

Bovendien is dit nog geen protest zover ik begreep, enkel een aanvraag naar technische details.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 1 september 2021 @ 13:18:17 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201166033
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
Red Bull probeert weer achter de groene tafel te winnen. Ik word echt doormoe van ze…
Volgens mij was het tot nu toe in dit seizoen Mercedes die dat probeerde en er ook succesvol in was.
Verder is de flink flexende voorvleugel van Mercedes nog steeds niet onderzocht..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 september 2021 @ 13:22:29 #291
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201166073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik word doodmoe van een FIA die wel halverwege het seizoen aanpassingen doet op aanvraag van Mercedes (rear wings, pitstops) maar over de voorvleugels van Mercedes die bij 100+ plat liggen hoor je niks meer.

Bovendien is dit nog geen protest zover ik begreep, enkel een aanvraag naar technische details.
Zo heeft Mercedes er ook voor gezorgd dat de meetmethode voor de achtervleugel is aangepast en de regels met betrekking tot de pitstop zijn aangepast.

Misschien moeten ze maar eens echt een protest tegen de voorvleugel van Mercedes indienen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201166086
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Samen met Ferrari :)

Maar Mercedes heeft dat dit jaar al vaker gedaan. Doodmoe word ik daarvan. ;)
Ik word er iedere keer doodmoe van. Nu las ik het bericht over Red Bull.

Het gaat in de F1 minder en minder om het racen. Zie ook afgelopen weekend en potdomme zelfs vandaag iemand met het pleidooi om regenraces te verbieden in de F1.
pi_201166164
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik word er iedere keer doodmoe van. Nu las ik het bericht over Red Bull.

Het gaat in de F1 minder en minder om het racen. Zie ook afgelopen weekend en potdomme zelfs vandaag iemand met het pleidooi om regenraces te verbieden in de F1.
Dat krijg je er van als sites van elk social media scheetje een nieuwsbericht maken.
  woensdag 1 september 2021 @ 13:41:30 #294
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201166237
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik word er iedere keer doodmoe van. Nu las ik het bericht over Red Bull.

Het gaat in de F1 minder en minder om het racen. Zie ook afgelopen weekend en potdomme zelfs vandaag iemand met het pleidooi om regenraces te verbieden in de F1.
F1 gaat dan ook om geld, niet om racen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201166683
Er is niks verkeerds aan de voorvleugel van Mercedes. Dus logisch dat het niet onderzocht wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

en potdomme zelfs vandaag iemand met het pleidooi om regenraces te verbieden in de F1.
Welke debiel is dat dan? Vast en zeker een oninteressant figuur

Edit: ah artikel gevonden, meneer Berger, toch wel een grote. Gaat als ik 't artikel zo lees niet zo zeer om regenraces, typische clickbait artikel

Ik snap deze zin niet. Is het cruyffiaans?
"It's always easier to talk the next day, but sorry—my opinion is that if there are wet races in Formula 1, then there are wet races in Formula 1."

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 14:30:25 ]
pi_201166691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
Red Bull probeert weer achter de groene tafel te winnen. Ik word echt doormoe van ze…
Dat is toch de charme van de F1?
Op alle plekken wordt er politiek bedreven en strijd geleverd met elkaar.
  woensdag 1 september 2021 @ 14:40:53 #297
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201166891
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Er is niks verkeerds aan de voorvleugel van Mercedes. Dus logisch dat het niet onderzocht wordt.
[..]

Red Bull Racing denkt daar anders over :)

En er was ook niets mis met de achtervleugels. En toch is daar wel wat aan de meetmethode gedaan.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 1 september 2021 @ 15:04:54 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201167127
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Red Bull Racing denkt daar anders over :)

En er was ook niets mis met de achtervleugels. En toch is daar wel wat aan de meetmethode gedaan.
Eens. Die achtervleugels waren volledig conform de regels en dus legaal. Toch moesten ze aangepast worden.

Alles waarover Mercedes geklaagd heeft is aangepast, alles waar andere teams over geklaagd hebben is nog zoals het was.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201167359
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Red Bull Racing denkt daar anders over :)

En er was ook niets mis met de achtervleugels. En toch is daar wel wat aan de meetmethode gedaan.
Dat zei RBR (Alleen Marko en Max?) alleen tijdens dat gedoe over de achtervleugel. Toch?

Staat RBR vrij om bezwaar aan te tekenen maar dat doen ze niet. Waarom?
pi_201167393
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die achtervleugels waren volledig conform de regels en dus legaal. Toch moesten ze aangepast worden..
Je verwart nu twee dingen met elkaar. Nameljjk de meetmethode en de regels.

Het eerste is veranderd, niet het tweede
pi_201168050
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
F1 gaat dan ook om geld, niet om racen.
Geld maakt iedere sport kapot helaas…
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 september 2021 @ 12:17:51 #302
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')