Volgens olav en jack is het zondag stralend weer.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, volgende week in Zandvoort ook regen. Ik zal het regendansen dit keer achterwege laten.
Weet je, in het verleden is het verdienmodel van het toenmalige Delta Topco al eens uit de doeken gedaan. Als je dat leest snap je hoe het werkt.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik dan wel erg stellig van je als je het eigenlijk niet weet
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?quote:Op zondag 29 augustus 2021 22:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als er geraced was had ie 10 punten in kunnen lopen, evt 11 incl fastest lap.
Plus Hamilton zou niet op P3 geindigd zijn waarschijnlijk omdat die op een droog weer setup reed.
Voldoen aan de contracten met de promotor van de race en de tv stations, zodat ze de ontvangen gelden voor de race niet terug hoeven te betalen.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
Geld duhh.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
De vraag is welk belang heeft de FIA om punten uit te delen zonder dat er voor geracet is??
Alleen staat de hoeveelheid pech en mazzel van Lewis en Max niet in verhouding met elkaar. Max heeft veel meer pech en Lewis veel meer mazzel.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?
Beetje makkelijk gezegd.... Max krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen, dus Max en die Max fans moeten echt niet gaan zitten janken.
Voor zelfde geld was Max er eerste keer omhoog omdat hij de eerste is die moet gaan keihard afgevlogen.
Max heeft pech en mazzel, Lewis heeft pech en mazzel.
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus?? Het gedeeltelijk of geheel aflassen van event door regen is een risico van de organisator, zeker omdat het lang van tevoren bekend was. Voor overmacht is veel meer nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Dat is wat ik eerder al zei. Ik doelde met mijn vraag meer op degene die beweerd dat dit geen juridisch/commercieel trucje is.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Geld duhh.
Alles om het zo af te handelen heeft met geld te maken.
Het niet op maandag te doen heeft met geld te maken.
Gaat alleen maar om geld.
Tv gelden, contracten. Noem het maar.
quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)Zover ik heb kunnen achterhalen willen belgische rechters er nog wel eens voor kiezen om de schade te verdelen over beide partijen in geval van overmacht. In 70/30 of 80/20 ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.speak only if it improves the silence.
quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naar Nederlands recht is het verschil wel of geen overmacht niet eens zo heel groot. In beide gevallen moet je de ticketprijs terugbetalen (ontbinding vereist geen toerekenbaarheid.)Klopt, ook nog eens. Overmacht ziet op schadevergoeding en niet op het nakomen van een ongedaanmakingsverbintenis ex. 6:271 BW.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zitten vaker mis dan dat ze gelijk hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2021 23:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens olav en jack is het zondag stralend weer.
Wat loopt je toch weer leeg, wat een gedoe toch…quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of Max heeft mazzel want Hamilton had 26 punten gepakt?
Beetje makkelijk gezegd.... Max krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen, dus Max en die Max fans moeten echt niet gaan zitten janken.
Voor zelfde geld was Max er eerste keer omhoog omdat hij de eerste is die moet gaan keihard afgevlogen.
Max heeft pech en mazzel, Lewis heeft pech en mazzel.
Moet je niet naar het circuit gaan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Serieus, ik stond er bij Hubert.
Ik zag die zooi ellende gisteren en ik ben er 24 uur onpasselijk van geweest.
Goede keus om niet te racen vandaag.
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.quote:Op zondag 29 augustus 2021 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind dit geen mazzel voor Verstappen. Lewis mazzelt met zo goed dat max niet verder uitloopt.
Volgens mij was Olav wel de eerste die met het "2 rondjes achter de SC" afvlaggen scenario kwamquote:Op zondag 29 augustus 2021 23:37 schreef needakill het volgende:
[..]
Die zitten vaker mis dan dat ze gelijk hebben
Dat het gisteren een beetje zijn kant op kwam werd ook wel een keer tijd, het had zaterdag al niet veel gescheeld of de Q2 tijd was pole geworden en dan had Hamilton weer mazzel gehad zoals hij dat al vaker gehad heeft de eerste seizoenshelft.quote:Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand weet wat er gebeurt zou zijn als de race verreden was.
Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
Je houdt er wel een hele flexibele hersengymnastiek op na.quote:Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat we wel weten is dat er punten zijn uitgedeeld zonder echt te racen en Max daardoor 5 punten terug heeft kunnen pakken. Dat is gewoon mazzel en ook onreglementair in de zin van dat dit tegen de geest van de reglementen ingaat.
twee races achter elkaar je concurrent van de baan aftiefen gaat ook tegen de reglementen in.quote:Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is gewoon een heel gek spelletje gespeeld door drie rondjes achter de safetycar aan te hobbelen met het hele veld. Niemand zal dat zien als een race. Dus is er gewoon niet geracet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat het gisteren een beetje zijn kant op kwam werd ook wel een keer tijd, het had zaterdag al niet veel gescheeld of de Q2 tijd was pole geworden en dan had Hamilton weer mazzel gehad zoals hij dat al vaker gehad heeft de eerste seizoenshelft.
Dat onreglementair begrijp ik niet zo, het is is onreglementair of niet, de geest van de reglementen telt niet, de reglementen wel.
Logisch nadenken is voor jou flexibele hersengymnastiek? Ok dan!quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je houdt er wel een hele flexibele hersengymnastiek op na.
Daar zijn de straffen voor uitgedeeld die daarvoor staan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:24 schreef Symphonic het volgende:
[..]
twee races achter elkaar je concurrent van de baan aftiefen gaat ook tegen de reglementen in.
Beschouw dit maar als de helft van het wisselgeld
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:26 schreef tja77 het volgende:
Gaan we dit hele topic nu volblaten over het feit wie er nu wel of geen mazzel heeft gehad?
Enige feit is dat je dat niet weet. Om de simpele reden dat er hier niemand met zekerheid kan zeggen wat de uitslag van de race zou zijn geweest.
Dus wie heeft er mazzel gehad?
Dat zullen we nooit weten.
Die staan nergens in verhoudingquote:Op maandag 30 augustus 2021 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar zijn de straffen voor uitgedeeld die daarvoor staan.
al met al vond ik het ook een mislukte zondag maar kan met dit resultaat wel leven op basis van zaterdagquote:Op maandag 30 augustus 2021 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
Er is gewoon een heel gek spelletje gespeeld door drie rondjes achter de safetycar aan te hobbelen met het hele veld. Niemand zal dat zien als een race. Dus is er gewoon niet geracet.
Dit is gewoon de regels oprekken, gaatjes vinden, enz. Dat gold een paar jaar geleden ook voor Ferrari, die hadden ook ergens een gaatje gevonden. Geen straf, maar wel onmiddellijk illegaal verklaart.
Waarom zijn beslissingen op basis van het regelement eigenlijk 'rare' beslissingen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.
Perez en Verstappen beide. En beide reden ze los van de rest en hadden ze daardoor minder spray. En beide wilde ze, om verschillende redenen, heel graag starten. Overigens kwam Verstappen daar na de race op terug toen hij had gezien wat de omstandigheden achter hem waren.quote:
Veld weer dichter bij elkaar. Meer spanning. Williams blij is ook wel leuk voor de FIA.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:18 schreef TjjWester het volgende:
Besluit op basis van reglementen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, behalve dan ten aanzien van het kromme besluit van de FIA om de race geen doorgang te laten vinden, maar via een omweg punten uit te delen op basis van de kwalificatie, wat gewoon een hele rare beslissing is.
ze waren ook van plan om te racen omdat er wat beter weer op komst zou zijn, dat was echter niet het geval, wel vond ik een suggestie al las ik die pas achteraf om na 1 rondje sc, gewoon een ronde of 5 onder gele vlag die baan droog te rijden en dan geel opheffen nog niet zo'n slechte.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Veld weer dichter bij elkaar. Meer spanning. Williams blij is ook wel leuk voor de FIA.
Maar vast ook juridisch wel iets. Misschien moeten ze een x-aantal races per jaar leveren en komt dat in het gedrang door corona en kunnen ze dit er niet bij hebben? Nu is er in elk geval een uitslag, dus was het een race.
Laten we het even hebben over je grootste concurrent er uit torpederen voor 10 seconden straf en hoe dit zich verhoud 'tegen de geest van de reglementen'.quote:Op maandag 30 augustus 2021 06:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Euh nee. Dit was voor de regio ontzettend normaal weer, sterker het heeft de hele nacht doorgeregend.quote:Op zondag 29 augustus 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel voor zulke lange tijd. Bovendien was het ook niet zozeer de hoeveelheid regen maar de staande plassen en het feit dat door de spray de rijders elkaar gewoon niet meer konden zien.
Als vrijwel iedereen zegt dat er niet geracet kan worden dan kan dat niet. En dat kwam in dit geval puur door de weersomstandigheden.
Nee, dat kwam via de radiogesprekken tussen de teams en de fia naar buiten.quote:Op maandag 30 augustus 2021 07:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij was Olav wel de eerste die met het "2 rondjes achter de SC" afvlaggen scenario kwam
Dat is jouw mening.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Die staan nergens in verhouding
Maar hoe droog wordt die baan als het blijft regenen? Bovendien, iedereen met een buienradar kon zien dat op het moment van starten achter de safety car er geen window meer zou komen om echt te racen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze waren ook van plan om te racen omdat er wat beter weer op komst zou zijn, dat was echter niet het geval, wel vond ik een suggestie al las ik die pas achteraf om na 1 rondje sc, gewoon een ronde of 5 onder gele vlag die baan droog te rijden en dan geel opheffen nog niet zo'n slechte.
Die schilder zoekt gewoon een binnenklus op zodat hij zijn dag betaald heeft en de buitenklus wordt op een andere dag geplant. Die schilder heeft niks geleverd voor de buitenklus.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als iets niet kan wil het nog niet zeggen dat het overmacht is. Als jij een afspraak hebt met een schilder om jouw huis van de buitenkant van een likje verf te voorzien en door het weer kan het op de afgesproken dag niet, dan tik jij gewoon af bij de schilder, want overmacht voor die arme man.
hij zei zelf van welquote:Op maandag 30 augustus 2021 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar hoe droog wordt die baan als het blijft regenen? Bovendien, iedereen met een buienradar kon zien dat op het moment van starten achter de safety car er geen window meer zou komen om echt te racen.
Ik geloof echt dat Masi met de beste bedoelingen die klok om 17:00 stop heeft gezet, maar om 18:00 wist iedereen met een basiskennis over weer en wolken wel dat er geen race meer zou komen. Die bui was lang en blijft sowieso boven het lagere deel van Spa hangen.
quote:“It was to see what the conditions were like,” he said. “We’re in constant contact with our official weather provider and there was a window where it looked like it was provided there, we have the requirement to give a 10-minute warning to everyone, so it was like ‘OK let’s try and see if we can find that window’ and a number of teams have said the same thing.
“They saw that window, and could see exactly what we were trying to do to find that weather window and then the weather came in and got the better of us again."
Omdat het reglement geschreven is voor als je normaal racet en dan de rode vlag komt. Als er dan meer dan 2 rondes gereden zijn telt de uitslag. Maar daar is dan ook die zondag een prestatie voor geleverd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom zijn beslissingen op basis van het regelement eigenlijk 'rare' beslissingen?
Het verschil is wel dat de FOM nooit echt de intentie heeft gehad om gisteren een race te houden. Deze oplossing is alleen maar gekozen omdat er zo aan de contractuele verplichtingen voldaan werd. Kan me goed voorstellen dat de fans geld terug willen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stel dat er 2 ronden op racesnelheid was geraced en daarna zo'n hevige crash was geweest dat niet verder is geraced. Dan vraag je ook geen refund aan, want officieel is er geraced, ook al is het maar 2 rondjes
Je wordt niet bestraft op basis van het gevolg. Het was ook vooral een race incident. Alleen zat HAM achter Max en dan ben je degene die 10 seconden aan de broek krijgt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Laten we het even hebben over je grootste concurrent er uit torpederen voor 10 seconden straf en hoe dit zich verhoud 'tegen de geest van de reglementen'.
Ik geloof daar niet zo veel van. Ze wilde, en ik snap dat, gewoon een uitslag. Maar dat dat publicitair wat minder lekker is, zeggen ze dat er een kleine kans was op een race.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij zei zelf van wel
As to why the drivers were brought out for a final few laps behind the Safety Car in the early evening before the race was called off, Masi said there was a slight break in conditions that might have made a race possible.
[..]
Precies dus, naar de letter van het reglement.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je wordt niet bestraft op basis van het gevolg.
Hier ga ik niet eens meer aan beginnen.quote:Het was ook vooral een race incident. Alleen zat HAM achter Max en dan ben je degene die 10 seconden aan de broek krijgt.
Niet bang, gewaarschuwd en verstandig. Eauw rouge is al een relatief linke bocht, maar onder deze omstandigheden is de kans op slachtoffers gewoon te groot.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:02 schreef Dauthi het volgende:
Er was maar 1 kans op een race en dat was direct aan het begin en ipv toen te gaan rijden hebben ze zitten wachten tot het minder ging regenen, en waren alle kansen op een race verkeken.
Masi was bang door de crashes van eerder dit weekend...
Dat zeg je wel erg stellig...quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat de FOM nooit echt de intentie heeft gehad om gisteren een race te houden. Deze oplossing is alleen maar gekozen omdat er zo aan de contractuele verplichtingen voldaan werd. Kan me goed voorstellen dat de fans geld terug willen.
zou best kunnen hoor en wel met je eens dat dit wat beter klinkt dan we gaan voor 2 rondjes want dan hebben we een race resultaatquote:Op maandag 30 augustus 2021 09:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo veel van. Ze wilde, en ik snap dat, gewoon een uitslag. Maar dat dat publicitair wat minder lekker is, zeggen ze dat er een kleine kans was op een race.
Ik denk dat niemand die ooit buienradar gebruikt en nog op de fiets weg moest had gedacht:"weet je wat, ik vertrek dadelijk wel want het wordt zo droger."
Het was mij om 17:00 al duidelijk dat de kans op een race ongeveer 10%/20% was en om 17:45 0%. En ik denk dat Masi en zijn voorspellers daar niet veel anders over dachten.
Bang.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niet bang, gewaarschuwd en verstandig. Eauw rouge is al een relatief linke bocht, maar onder deze omstandigheden is de kans op slachtoffers gewoon te groot.
Het feit dat je nu met straffen een koppeling maakt met letter en geest geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt…quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Precies dus, naar de letter van het reglement.
net als nu dus.
[..]
Hier ga ik niet eens meer aan beginnen.
vind dat toch een wat makkelijke conclusie, die zaterdag crash van Norris zal zijn beslissing toch ook wel beïnvloed hebben want toen kreeg hij natuurlijk bakken kritiek waarom het niet "red flagged" wasquote:Op maandag 30 augustus 2021 09:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Bang.
Te bang om formatierondes te gaan rijden om 3 uur.
Zijn besluiteloosheid komt uit pure angst het verkeerd te doen, en ironisch genoeg doet hij het daardoor verkeerd.
Straf word uitgedeeld aan de hand van een regel. Achter die regel zit een gedachte. Het heeft er alles mee te maken.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het feit dat je nu met straffen een koppeling maakt met letter en geest geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt…
Ik vind eigenlijk dat Masi het gisteren uitstekend heeft gedaan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Bang.
Te bang om formatierondes te gaan rijden om 3 uur.
Zijn besluiteloosheid komt uit pure angst het verkeerd te doen, en ironisch genoeg doet hij het daardoor verkeerd.
Het is niet de eerste keer. Sterker de afgelopen 2 jaar staan bol van de besluiteloosheid van Masi, door, in mijn ogen, zijn vergadercultuur.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind dat toch een wat makkelijke conclusie, die zaterdag crash van Norris zal zijn beslissing toch ook wel beïnvloed hebben want toen kreeg hij natuurlijk bakken kritiek waarom het niet "red flagged" was
Klopt, en aan de andere kant hoe groot is de kans op een dodelijk ongeluk?quote:Op maandag 30 augustus 2021 01:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moet je niet naar het circuit gaan.
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.quote:
Vrij groot als er gisteren geracet zou zijn. Ofja, in relatieve zin dan als je moet beoordelen of je dan wel of niet moet gaan starten.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, en aan de andere kant hoe groot is de kans op een dodelijk ongeluk?
Om 15.00 reed er niemand op de baan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat Masi het gisteren uitstekend heeft gedaan.
Zelfs Verstappen gaf achteraf aan dat om 15:00 starten geen optie was geweest, nadat hij de beelden had gezien vanuit de auto's achter hem.
Als vrijwel alle coureurs aangeven dat het onverantwoord is, dan is het onverantwoord.
Jij denkt dat er NIET geracet zou worden als alle coureurs tijdens die rondjes achter de SC zouden roepen: “laat maar gaan, het zicht is nu prima, racen met die handel”?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.
blijven toch allemaal een beetje achteraf kijk je een koe in de kont conclusiesquote:Op maandag 30 augustus 2021 09:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Om 15.00 reed er niemand op de baan.
Masi had 1 kans om 15.00 naar buiten rijden voor formatierondes, hopen dat om 15.25 de droge periode droog genoeg was om te beginnen met racen en de baan droog genoeg te houden voor de regenperiode van 16.00.
Toen ze pas om 15.30 begonnen met formatierondjes was het al te laat.
De standaard buienradars waren daar vrij duidelijk over.
en dat er er toen niet gereden werd ligt indd hier aan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer. Sterker de afgelopen 2 jaar staan bol van de besluiteloosheid van Masi, door, in mijn ogen, zijn vergadercultuur.
Natuurlijk wel alleen zat dat er nooit echt in met de weersomstandigheden en de ervaringen van de eerste poging achter de SC. De beste oplossing was waarschijnlijk geweest om vandaag te racen maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest in verband met allerlei praktische problemen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er NIET geracet zou worden als alle coureurs tijdens die rondjes achter de SC zouden roepen: “laat maar gaan, het zicht is nu prima, racen met die handel”?
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Iemand die weet of dat mocht volgens de regels?
Geld zou wel weten waar ie het over heeft.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.
Ja maar waar staat het in de regels?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik heb even gesproken met Geld. Geld zegt dat dit gewoon mag volgens de reglementen. Geld heeft heel vaak gelijk in deze situaties.
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebodquote:Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Even los van al dan niet een rondje te vroeg afgevlagd, ze hebben reglementair een race afgeleverd en dus punten uit kunnen delen en dus heeft Spa en de fans pech geld weg.
Echter mocht Masi volgens diezelfde regels wel de 3 uurs klok stil zetten?
Indien niet dan geef ik de organisatie en de fans goeie kans om alsnog hun centen terug te krijgen. Die 2 of 3 rondjes hadden ze er voor 6 uur nooit uitgekregen lijkt mij, dus als de 3 uurs klok/tijdslot niet stopgezet was dan hadden ze geen "race" af kunnen leveren.
Dat zou ze zeker sieren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
Wat jij of ik denk is heel wat anders dan zeggen: dit is er aan de hand.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Denk jij dat ze gisterenavond nog de intentie hadden een race van een uur te rijden? Ik denk dat op dat moment de keuze was afgelasten of 2-3 rondjes safetycar.
Hamilton roept omdat het niet heeft gewonnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou ze zeker sieren.
Ik vond Lewis wel makkelijk roepen dat de fans hun geld terug moeten krijgen. Roept hij dat ook als hij samen met alle andere coureurs 1/21ste van hun salaris in moet leveren? Ze hebben immers niet geracet
Die regel hebben ze overruled. Dus het mag.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
Even los van al dan niet een rondje te vroeg afgevlagd, ze hebben reglementair een race afgeleverd en dus punten uit kunnen delen en dus heeft Spa en de fans pech geld weg.
Echter mocht Masi volgens diezelfde regels wel de 3 uurs klok stil zetten?
Indien niet dan geef ik de organisatie en de fans goeie kans om alsnog hun centen terug te krijgen. Die 2 of 3 rondjes hadden ze er voor 6 uur nooit uitgekregen lijkt mij, dus als de 3 uurs klok/tijdslot niet stopgezet was dan hadden ze geen "race" af kunnen leveren.
Ja maar dan krijg je weer de vraag bij wie dat zou moeten liggen. Is het dan Spa omdat ze geen race hebben kunnen rijden, is dat dan de FIA omdat zij degene zijn die hebben gezegd dat de race niet kan worden gereden? Ik las ergens dat het om ongeveer 15mil aan kaartjes ging. Dat is dan best wel een bedrag op Masi zijn schouders bij de beslissing om wel of niet op de knop te drukken.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou F1 sieren als ze die mensen tegemoet komen, verschuilen achter recht is een zwaktebod
ik bedoel F1 in het algemeen, niet alleen de FIA, teams, organisatie ook, de handen ineen slaan ipv naar elkaar wijzen is ook wel een keer leukquote:Op maandag 30 augustus 2021 09:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je weer de vraag bij wie dat zou moeten liggen. Is het dan Spa omdat ze geen race hebben kunnen rijden, is dat dan de FIA omdat zij degene zijn die hebben gezegd dat de race niet kan worden gereden? Ik las ergens dat het om ongeveer 15mil aan kaartjes ging. Dat is dan best wel een bedrag op Masi zijn schouders bij de beslissing om wel of niet op de knop te drukken.
Eigenlijk zou je dit gewoon moeten verzekeren maar ook dan krijg je weer van de juridische haken en ogen met advocaten die dan het geld ergens anders willen gaan verhalen.
Mja. Ik vind @vosss zijn oplossing wel geinig. Ze hebben allemaal z'n mond vol van de fans. Dan kunnen die coureurs ook wel zelf wat bijdragen aangezien zij zelf ook niet geleverd hebben waar de fans voor kwamen. (niet realistisch natuurlijk)quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik bedoel F1 in het algemeen, niet alleen de FIA, teams, organisatie ook, de handen ineen slaan ipv naar elkaar wijzen is ook wel een keer leuk
Komt er ook wel, alleen zullen FOM FIA en de organisator eerste moeten onderhandelen of het 5 of 50% korting wordt op een nieuwe kaartje.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat het gewoon van de totale tv gelden komen die uitgedeeld worden. Zo legt elke partij een deel bij als de FOM en de FIA ook een duit in het zakje doen. En dan is het nog maar een schijntje als je hoort dat het om ¤15mlj gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Mja. Ik vind @:vosss zijn oplossing wel geinig. Ze hebben allemaal z'n mond vol van de fans. Dan kunnen die coureurs ook wel zelf wat bijdragen aangezien zij zelf ook niet geleverd hebben waar de fans voor kwamen. (niet realistisch natuurlijk)
Nee, dit stond allemaal al op de regenradar om 14.00.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijven toch allemaal een beetje achteraf kijk je een koe in de kont conclusies
Maar dan was er net zo goed niet geracet. Leuk, zo'n koe in de kont kijken, maar het is helemaal niet droog geweest.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Om 15.00 reed er niemand op de baan.
Masi had 1 kans om 15.00 naar buiten rijden voor formatierondes, hopen dat om 15.25 de droge periode droog genoeg was om te beginnen met racen en de baan droog genoeg te houden voor de regenperiode van 16.00.
Toen ze pas om 15.30 begonnen met formatierondjes was het al te laat.
De standaard buienradars waren daar vrij duidelijk over.
Hamilton staat bekend om zijn gratuite uitspraken.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou ze zeker sieren.
Ik vond Lewis wel makkelijk roepen dat de fans hun geld terug moeten krijgen. Roept hij dat ook als hij samen met alle andere coureurs 1/21ste van hun salaris in moet leveren? Ze hebben immers niet geracet
En die 70.000 mensen op het circuit gun je dat ook?quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
Die hebben gisteren ook naar de tv gekeken neem ik aan Brucequote:Op maandag 30 augustus 2021 10:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En die 70.000 mensen op het circuit gun je dat ook?
Op dit soort momenten mis ik het "duim omlaag" knopje op Fok.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Deze week herhaling van gisteren hoop ik. Wel met volle compensatie voor alle getroffenen door die brilvent. Hem gun je het wel.
Ok, maar wat heeft dat met aanstaande zondag te maken?quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:18 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die hebben gisteren ook naar de tv gekeken neem ik aan Bruce
Ik stel voor dat al die coureurs die het zo zielig vinden voor de fans gewoon even zelf de buidel trekken. Hamilton kan best wat missen en alle kaartjes voor 50% vergoeden lijkt me redelijk.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:13 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton staat bekend om zijn gratuite uitspraken.
Doet eigenlijk niets anders dan dat.
Bruce wat denken de festivalgangers er van?quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ok, maar wat heeft dat met aanstaande zondag te maken?
Nee, het is niet de koe in de kont kijken het is een analyse van de informatie die toen aanwezig al was.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dan was er net zo goed niet geracet. Leuk, zo'n koe in de kont kijken, maar het is helemaal niet droog geweest.
Ze hebben de start uitgesteld doordat er op de radar om 15.25 een drogere periode aan kwam.quote:Daarbij zijn standaard buienradars onbetrouwbaar. Op de beelden die de F1 tot beschikking heeft is er nergens zicht geweest op een drogere periode. Dat leek misschien zo omdat de kleurtjes verderop wat lichter waren, maar buien blijven nu eenmaal hangen boven dit circuit, zoals Olav vrij treffend uit wist te leggen.
Masi sloeg de plank weer eens mis. Het word tijd dat er gevolgen aan zijn presteren worden verbonden.quote:Het waren goede calls van Masi, maar ik snap wel dat mensen alles wat hij doet in twijfel trekken op basis van zijn trackrecord. Ik ben het er nu alleen niet mee eens.
Ik snap nog steeds wat dit met het misgunnen van de bezoekers van de GP van Zandvoort te maken heeft.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Bruce wat denken de festivalgangers er van?
Nogmaals: wat op je weerapp een gat lijkt, is dat niet als de bui zich vanwege geografische omstandigheden minder snel beweegt een stuk verderop. En dat is wat er op Spa gebeurt. Dus dat er een stuk verderop een paar minuten geen regenwolk is, zegt helemaal niets als de wolk die er wel is minder snel voorbij trekt dan dat het gat naar je toekomt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:21 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, het is niet de koe in de kont kijken het is een analyse van de informatie die toen aanwezig al was.
[..]
Ze hebben de start uitgesteld doordat er op de radar om 15.25 een drogere periode aan kwam.
En de standaard regenradars zijn zeer accuraat, zeker die van wunderground.
[..]
Masi sloeg de plank weer eens mis. Het word tijd dat er gevolgen aan zijn presteren worden verbonden.
De FIA slaat de plank de afgelopen jaren sowieso heel erg mis, een 70 jaar oude sport waarbij ze nog steeds de basis, als wat is het circuit,en het handhaven of het respecteren van vlaggen, een blijvend discussiepunt is.
Het komt zo amateuristisch over.
Niks met misgunnen te maken meneer Willisquote:Op maandag 30 augustus 2021 10:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds wat dit met het misgunnen van de bezoekers van de GP van Zandvoort te maken heeft.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Niks met misgunnen te maken meneer Willis
quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |