abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201072989
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 26-08-2021 12:35:40 ]
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:22:37 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_201073141
Er zijn al veel meer kleinere baby's dan grotere dan de mijne, hoezo dan ;(
disclaimer
pi_201073162
Omdat die van jou gewoon al bijna jarig is :P
pi_201074002
@LittleTeaCup hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
pi_201074043
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.

Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag :D. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Resistance is futile.
pi_201074133
Het gaat zo schnel!
pi_201076170
Ik ben ook zo benieuwd naar hoe het gaat zijn om een wat grotere baby te hebben! Dit is ook heerlijk hoor, zo klein als ze nu is. Heerlijk knuffelen en overal kusjes geven is geweldig, maar als ze vooral bij papa en mama wil zijn, soms best wel lastig. 😅

Ik ga zo even de lactatiekundige bellen voor overleg en misschien een consult. F. krijgt meer dan voldoende binnen via de BV, maar soms heb ik het idee dat het te veel is. Ze hikt na iedere voeding en de krampjes zijn echt real. Niet zoals de eerste dagen even 5 minuten een beetje piepen, maar vannacht ruim een uur bezig geweest om haar weer rustig te krijgen. Zo zielig ook, ze gaat echt helemaal overstuur dan. Ik denk dat ze toch wel lucht meeslikt, dus ik wil even weten of we toch nog iets anders kunnen doen bij het voeden of dat het er echt gewoon bij hoort en het uitzitten is. Ze is nu 10 dagen oud.
pi_201076372
@NicolasJoy wat klinkt dat als een fijne vooruitgang!

@MaJo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!

@Komkommerschijfje gister was er een baby van 11 dagen oud bij het CB. Wat een verschil alweer met mijn baby van 3 maanden, dan is het echt al geen newborn meer!
Hopelijk krijg je wat goede tips van de lactatiekundige.

Leuk om na te denken over zijn eerste verjaardag @Seven, fijn dat het nu ook weer gevierd kan worden met opa's en oma's!

Ik vind de tijd ook bizar snel gaan! Gelukkig heeft hij weinig last gehad van zijn prikjes. Wel de hele middag hangerig en gisteravond 38 graden getemperatuurd, vervolgens goed geslapen en vanmorgen weer 37,2.

Leuk om na te denken over zijn eerste verjaardag Seven!
pi_201077081
Voor de trend, mijnes kan ook gillen. Als ze ergens niet bij mag of ze iets niet mag hebben.
Samen met mijn luidruchtige peuter is het soms wel wat veel. :{w

Goed dat je de lactatiekundige er even bij betrekt @Komkommerschijfje . Krampjes zijn ook gewoon echt niet leuk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:10:31 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_201078609
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer :')

Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in :+ )
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht _O-
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
disclaimer
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 12:33:44 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201078907
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.

Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag :D. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:

Heel herkenbaar :Y En nu zitten wij gewoon in die fase, heel bizar!

@NicolasJoy wat een goede berichten over Soof! Fijn dat het stukken beter gaat O+

Wij aten net meloen met Aapie. De stukken verdwenen voor het eerst helemaal in mijn baby, ik dacht dat het nog ergens in zijn slab verstopt zou zijn :o

quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:08 schreef Mango91 het volgende:

@:Majo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!

Fox was het toch?

quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer :')

Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in :+ )
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht _O-
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
Heerlijk is dat O+ Aapie trekt ook veel bekijks, hij is echt zo sociaal. Gisteren gingen we voor het eerst uit eten met vrienden en hij vindt het zo leuk al die aandacht, lacht naar iedereen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 12:35:08 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201078926
Iemand recent nog iets van @arvensis gehoord? Het is zo stil. Of zitten ze in Turkije momenteel?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201078943
Die zitten nog in Turkije inderdaad :)
pi_201079259
Het cb heeft vanmorgen al gebeld en wilde maandagmiddag graag langskomen. Aangegeven dat ik ook graag weer zou willen wegen, dat doen ze niet thuis. Gelukkig was de dame zeer welwillend en vindt ze het prima als we naar het cb komen. :)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:05:40 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_201079315
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had _O- )
disclaimer
pi_201079953
@MaJo leuk als ze steeds meer gaan eten he. :D Zij eet regelmatig meer dan peuter.

Heerlijk @SQ dat hij van aandacht houdt. Rondom Poffertje zie en hoor ik ook altijd veel gelach. O+
pi_201080187
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had _O- )
Ja, ik hoorde het al. Maar ze starten pas weer op 9 september met zo'n inloopuur door de vakantie, en ik wil het graag al weer even weten voor de afspraak die we dan met 4 weken hebben. :)
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 14:33:08 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201080649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:36 schreef Aure het volgende:
Die zitten nog in Turkije inderdaad :)
Ah ok ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aan O-) Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=

Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden :)
pi_201081041
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah ok ^O^
[..]
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aan O-) Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=

Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden :)
Wij ook.
Echt ideaal, heb ook geen zin om vaker dan nodig naar het cb te gaan.
pi_201082485
Heb net de LK vanuit de kraamzorgorganisatie gebeld. Telefonisch consult. Situatie uitgelegd en waarschijnlijk komen de vele krampjes door te veel voormelk die ze dan nog uit de tweede borst krijgt, überhaupt veel intake. Ze drinkt eigenlijk altijd wel 20-25 minuten uit borst 1 en die is dan altijd wel goed leeg. We gaan het eens proberen met 1 borst en die dan goed leegdrinken.
pi_201091490
Goed plan @Komkommerschijfje .

Poffertje deed gisteren een extra dutje en was een half uurtje later alsnog ontroostbaar. Mijn meisje huilt eigenlijk nooit zo erg dus na vijf minuten heb ik maar een zetpil gegeven. Net keek ik in haar mondje en zag ik drie tanden die door moeten komen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:04:15 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201092869
Echt hoor Baby J, kan je gewoon ff stoppen! :{w :'( -O- Dat is toch niet 6 maanden en 3 weken oud? :o

Wij hebben een zeer onrustige nacht gehad. Meneer lag maar te kontje draaien en scheten laten :D en werd zelfs wakker en wou persé een extra fles. Koffie voor mama! :Z
pi_201093066
Hahahahaha @Bienelientjee nog drie weken en hij woont op zichzelf. :7
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:24:36 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201093149
Wohoa bienelientje, die jongen is niet te stoppen oO<
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_201094135
Baby J heeft de smaak te pakken :D
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:50:46 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_201094575
Gaat lekker met dreumes J!
disclaimer
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:57:41 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201094665
Damn Bien, wanneer gaat ie het huis uit? _O- Wel schattig om te zien met dat kleine lichaampje O+

Over lichaampjes gesproken: Aapie is lang en slank en tot nu toe ging dat met kleertjes prima, gewoon een maatje groter. Maar nu krijgen we het probleem dat hij te slank is voor kleding, met name broeken. Die hangen echt om hem heen :X Welke merken zijn goed voor lange dunne benen?

Qua rompers draagt hij nu maat 18m van Petit Bateau _O- :')
pi_201095703
Wow wat gaat baby J hard Bien! Super schattig die stapjes.

Ik kan je niet helpen Majo, mijn baby heeft juist het omgekeerde: gewone lengte maar een hele dikke benen en buik waardoor alle broeken vooral bij de buik veel te strak zitten haha.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:10:49 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_201095757
Majo, name-it valt in mijn ervaring erg slank.
Mijn baby is ook meer van het type Chinese Boeddha verder :')
disclaimer
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:58:40 #30
318361 Bienelientjee
pi_201096189
Ja, denk dat ik zijn rijlessen maar alvast ga inboeken!! :D :')

Hij is wel echt super chagerijnig vandaag. Wilt constant vastgehouden worden, huilerig, mieperig. Hij drinkt sinds vanochtend al bijna geen melk. (Had gelukkig wel porridge en peer puree vanochtend) Misschien met tandjes of iets bezig? Heb er net voor lunch maar wat paracetamol in gedaan. En nu slaapt hij al bijna anderhalf uur (normaal zijn zijn dutjes echt MAX 30/45 minuten)
pi_201096242
Met al die fysieke ontwikkeling ook niet gek dat hij langer wil slapen denk ik :)
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:55:47 #32
318361 Bienelientjee
pi_201096967
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:03 schreef Aure het volgende:
Met al die fysieke ontwikkeling ook niet gek dat hij langer wil slapen denk ik :)
Is zeldzaam voor hem, zo'n lang dutje, denk omdat hij niet in een toffe bui is! :D Normaal slaapt hij echt maar max 30/45 minuten PER dutje! Gelukkig is hij wel stukken vrolijker wakker geworden!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:57:37 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201097008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:57 schreef MaJo het volgende:
Damn Bien, wanneer gaat ie het huis uit? _O- Wel schattig om te zien met dat kleine lichaampje O+

Over lichaampjes gesproken: Aapie is lang en slank en tot nu toe ging dat met kleertjes prima, gewoon een maatje groter. Maar nu krijgen we het probleem dat hij te slank is voor kleding, met name broeken. Die hangen echt om hem heen :X Welke merken zijn goed voor lange dunne benen?

Qua rompers draagt hij nu maat 18m van Petit Bateau _O- :')
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:15:52 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201097291
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:10 schreef SQ het volgende:
Majo, name-it valt in mijn ervaring erg slank.
Mijn baby is ook meer van het type Chinese Boeddha verder :')
Ah ok, ik ga eens naar name-it kijken ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.
1 van de broeken waar hij niet in past is van 4ff :D Qua bodysuits gaat dat trouwens wel goed ^O^
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:28:13 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_201097430
Ik heb een broekje van 4ff gekocht in 74/80 waarvan ik denk dat Goud 'm over 2 jaar wel past ja. Ze hebben een paar heel raar vallende collecties gehad. Ik heb jumpsuits in 74/80 waarvan de romplengte kleiner is dan van andere 4ff suits in 62/68 :? Wel met enorme mouwen en pijpen. Je kunt er qua maatvoering dus echt niet altijd van op aan.
disclaimer
pi_201097544
En vanmorgen wilde mijn baby echt niet slapen en continu bij ons zijn. Zodra ze in haar nestje in de box gelegd werd, begon ze weer te huilen... Ze was heel de ochtend zo wakker en alert daardoor, pas iets voor 12 uur hadden we haar slapend (was al vanaf 7:30 uur wakker). Vanmiddag heeft ze wel goed geslapen, samen een dutje gedaan. Mja, nu moet ik haar zo weer wakker gaan maken voor een voeding. Echt, lastig soms...

Ze is dus veel wakker (ze haalt die 16 uur slaap echt niet) en ze huilt ook best veel. Het is niet altijd duidelijk wat er is, vanochtend waren het volgens mij bijna geen krampjes. Vaker drinken of vragen om voeding doet ze ook niet vandaag. Of wil ze dat wel en mis ik haar signalen? Moeilijk hoor. Gelukkig maandag naar het CB om de situatie even voor te leggen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:32:27 #37
318361 Bienelientjee
pi_201098041
Blijft ze wakker door de krampjes? Of mis je misschien haar signalen dat ze moe is en raakt dan oververmoeid en is dan heel slecht in slaap te krijgen? Van 7.30 tot 12 uur wakker is volgens mij wel HEEL erg lang voor zo'n kleintje (Mijn bijna 7 maanden baby is na 2 tot 2,5 uur al echt toe aan een slaapje en begint dan echt huilerig te worden!)
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:09:44 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_201099379
Ach lieve Komkommerschijfje, het is ook allemaal nog zo nieuw en onbekend. Hopelijk krijgen jullie gauw een beetje een draai gevonden. Probeer nog niet te veel naar een vast ritme te zoeken, dat kan echt nog maanden duren en vaak net als je denkt het te snappen doen ze alles ineens weer anders. En zo ook met huilen, er is niet altijd een duidelijke oorzaak en dus ook niet altijd een kant en klare oplossing. Het is veel zoeken, uitproberen en elkaar leren kennen in deze periode. :*
disclaimer
pi_201099759
Ik weet het niet. ;( Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
pi_201099871
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet het niet. ;( Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
Dat is precies wat SQ bedoelt: je hoeft het ook niet allemaal te weten. Je moet elkaar leren kennen en dat kost tijd. Is het een optie om haar gewoon bij je te houden ipv weg te leggen?
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:24:35 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201101438
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb een broekje van 4ff gekocht in 74/80 waarvan ik denk dat Goud 'm over 2 jaar wel past ja. Ze hebben een paar heel raar vallende collecties gehad. Ik heb jumpsuits in 74/80 waarvan de romplengte kleiner is dan van andere 4ff suits in 62/68 :? Wel met enorme mouwen en pijpen. Je kunt er qua maatvoering dus echt niet altijd van op aan.
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uit ^O^

@Komkommerschijfje ik snap je gevoel wel, ik was in het begin ook erg onzeker. Aapie huilde ook veel, dat bleek later honger/ondervoeding te zijn. Probeer niet teveel te kijken naar hoe het "hoort". Als zij weinig slaapt maar verder gewoon netjes groeit en ze niet ziek lijkt te zijn is het allemaal wel prima. Die 16 uur per dag slaap is een richtlijn, daar kwam Aapie ook zeker niet aan. En kijk hem nu eens een lange gezonde lat zijn! Het komt allemaal echt wel goed :*

Aapie is trouwens echt een ongeduldige hongerige aap :D Ik sprak met de leidster van het kdv en die vertelde dat ze een flesje had gemaakt voor een ander kindje en dat Aapie daar echt gefrustreerd door was geraakt _O- Daarnaast vertelde ze dat het fruithapje in de ochtend zijn favoriete moment is, hij schranst het echt naar binnen :D

Vanavond voor het avondeten was hij heel dramatisch dus ik gaf hem 2 cracottes om de tijd te overbruggen. Daarna at hij voor het eerst zijn bordje helemaal leeg (aardappel/spinazieprak en een stukje kip) en klokte daarna nog 160ml melk weg :') Hij kan het goed hebben dus het zal wel goed zijn :D
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:35:54 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201101689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uit ^O^

@:Komkommerschijfje ik snap je gevoel wel, ik was in het begin ook erg onzeker. Aapie huilde ook veel, dat bleek later honger/ondervoeding te zijn. Probeer niet teveel te kijken naar hoe het "hoort". Als zij weinig slaapt maar verder gewoon netjes groeit en ze niet ziek lijkt te zijn is het allemaal wel prima. Die 16 uur per dag slaap is een richtlijn, daar kwam Aapie ook zeker niet aan. En kijk hem nu eens een lange gezonde lat zijn! Het komt allemaal echt wel goed :*

Aapie is trouwens echt een ongeduldige hongerige aap :D Ik sprak met de leidster van het kdv en die vertelde dat ze een flesje had gemaakt voor een ander kindje en dat Aapie daar echt gefrustreerd door was geraakt _O- Daarnaast vertelde ze dat het fruithapje in de ochtend zijn favoriete moment is, hij schranst het echt naar binnen :D

Vanavond voor het avondeten was hij heel dramatisch dus ik gaf hem 2 cracottes om de tijd te overbruggen. Daarna at hij voor het eerst zijn bordje helemaal leeg (aardappel/spinazieprak en een stukje kip) en klokte daarna nog 160ml melk weg :') Hij kan het goed hebben dus het zal wel goed zijn :D
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè? :P
Resistance is futile.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:40:03 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201101768
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, de herkenning ;). Wakker wegleggen is mij na 11 maanden nog nooit gelukt. En waarschijnlijk zit je helemaal goed met je onderbuikgevoel over krampjes. Helaas kun je daar niet veel aan doen, alleen extra lief zijn.

Volgens mij doe je het prima ^O^ .
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:55:14 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201102066
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè? :P
Zeker :Y Hij was altijd al heel enthousiast over zijn fles maar als hij in de stoel gezet wordt begint hij meteen te bouncen _O- Op vakantie was het een groot succes _O_

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Oh, de herkenning ;). Wakker wegleggen is mij na 11 maanden nog nooit gelukt. En waarschijnlijk zit je helemaal goed met je onderbuikgevoel over krampjes. Helaas kun je daar niet veel aan doen, alleen extra lief zijn.

Volgens mij doe je het prima ^O^ .
Dat wakker wegleggen hoeft toch pas met een maand of 4? Volgens mij begon het CB er toen voor het eerst over. Daarvoor lag hij vaak bij ons in de buurt op een voedingskussen. Ik heb daar nooit zo moeilijk over gedaan, slaap is slaap.

Wakker wegleggen probeer ik wel maar soms moet ik er ook bij blijven en hem over zijn rug aaien totdat hij in slaap valt. Ook dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem, liever dat dan dat je een gillend kind hebt.
pi_201102335
Wakker wegleggen, zo is het me nooit gelukt. Het is ook gewoon niet mijn manier.

Vandaag wou ze bijvoorbeeld echt niet slapen (ze deed een laat dutje in de draagzak).
Aan de borst was ze heel onrustig. Nadat ook de slaapliedjes gefaald hadden heb ik klassieke muziek aangezet. Dat werkte ook nog niet zo, dus heb ik haar in slaap geslagen op haar rugje geklopt en gewreven tot ze sliep. :s)

@Komkommerschijfje het klinkt voor mij ook alsof ze misschien moe is. Is het nog gelukt met proberen te dragen?
pi_201103982
quote:
7s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:18 schreef Seven. het volgende:
@:LittleTeaCup hoe is het met jullie?
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.

Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.

Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.

Dus het gaat goed! Hoe gaat het met jullie? Ik moet echt even goed bijlezen.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:27:30 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201104283
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.

Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.

Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.

Gefeliciteerd, wat leuk! En wat fijn dat hij zo perfect was tijdens de bruiloft. Wel extra bijzonder met zo’n kleintje erbij O+

@Komkommerschijfje ik heb even teruggekeken en Aapie sliep de eerste paar weken tussen de 10 en de 15 uur per dag, maar het was meestal zo rond de 12 uur. Ik zou me daar dus niet al te druk om maken :*
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 06:20:51 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201105148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Kijk eens aan, wat een goede berichten! Gefeliciteerd, superleuk nieuws natuurlijk!
Resistance is futile.
pi_201106148
:O Deze fase..

~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.

Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek. :9
pi_201106174
Gefeliciteerd @LittleTeaCup :*

@Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
pi_201106195
Wauw @NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
pi_201106302
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
Bijna dagelijkse kost weer tegenwoordig. Keer of 3-4 per nacht zeker wakker en tussen 4u en 5u is het klaar met slapen. :s) Na zulke nachten slaapt ze met haar eerste dutje dan wel ~ 2 uur.

Ik ga zo met de peuter naar de bioscoop, dus wakker blijven zal uitdagend zijn. *)
Het scheelt dat we vakantie hebben nu, dus kunnen even helemaal in het ritme mee uitrusten!
pi_201106368
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:36:40 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106752
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:20 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:40 schreef NicolasJoy het volgende:
:O Deze fase..

~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.

Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek. :9
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:40:43 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef Mango91 het volgende:
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
Agossie ;( . Wanneer gaat de opvang beginnen?
Resistance is futile.
pi_201106973
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:03:13 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201107016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Resistance is futile.
pi_201107271
@Seven. Leuk, dat is nog snel gegaan zo ineens!

Jammer @NicolasJoy dat de nachten
weer/nig steeds zo gaan maar fijn dat jullie vakantie hebben. :Y
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:52:32 #60
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201108185
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
pi_201108253
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Ik las het inderdaad, ja. Vanmorgen had ze weinig last van krampjes, maar wilde ze vooral bij ons zijn en niet ergens anders liggen. Net een half uur met haar op m'n arm gezeten, viel toen natuurlijk vlot in slaap. Daarna wel weg kunnen leggen. Heeft ze in ieder geval weer even een uurtje te pakken nu (en wij even onze handen vrij).

We hadden de draagzak trouwens dinsdag uitgeprobeerd. Mijns inziens is ze nog net iets te klein. Haar koppie kwam nog niet op de hoogte van het hoofdgedeelte. Of maakt dat niet zo veel uit? Zometeen komt er in ieder geval een vriendin op kraamvisite die wel ervaring heeft met dragen, dus misschien kan zij ook even meekijken. :) En anders maar een draagconsult regelen. Denk dat de draagzak voor ons allemaal heel prettig kan zijn.
pi_201108434
Je zou dan met de draagconsulent ook nog kunnen kijken naar dragen met een rekbare of geweven doek. Dat kan al wel nu en vind ik persoonlijk nog fijner dragen dan de draagzak.

Balen van de bultjes PKM, hopelijk zijn ze snel verdwenen.

Wow Seven, knap hoor dat hij loopt! Dat loslopen komt vast ook snel :)

En een knuffel voor NJ. Pittig. Hier ook gezegend met slechte slapers :') Na Jip kan Otis er ook wat van :Z maar vannacht was er progressie. Tussen 7 en 11 moest ik er wel 2 x naar toe. Om 11 overgelegd in zijn cosleeper en toen was hij wakker om 1 uur en om 5 uur en daarna pas ergens na 7 O+ In tijden niet zoveel uren achter elkaar geslapen O+
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:21:10 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201108477
Het hoofdje hoort echt vrij te zijn.
ik heb hier een handig schema dat klopt voor zowel doeken als dragers.

pi_201108766
Ja, dank je, buda. Dat dacht ik inderdaad al. Dan wachten we nog even met de zak. We hadden een doek geprobeerd, maar met het knopen had ik toch wel veel moeite. Eens kijken of we het nu toch niet kunnen overwegen. Zijn er ook doeken die bijvoorbeeld rekbaar zijn en die je niet hoeft te knopen? Kan me voorstellen dat 't knopen wel moet i.v.m. goed tegen je aan kunnen dragen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:05:51 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201108966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
:r _O-
Resistance is futile.
pi_201111306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Oh bah. Goeie vangst wel. :')
pi_201111930
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
pi_201111947
Lieve berichten van zoveel mensen over het slapen. O+
We zijn van de oudste al wat gewend, die kon ook echt slechte nachten hebben, maar wel heel anders. Die spookte meer 's avonds en 's nachts en sliep dan redelijk uit. Die gaat nu nog steeds laat slapen, waardoor we dus weinig efficiënte uren overhouden waarbij beide kinderen slapen. :9

Het is een faaaaaaaaase! *)
Aan het kwijlen en kauwen te zien lijkt er ook een tandje door te komen, zal ook niet helpen natuurlijk.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:44:19 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201112100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:17:03 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201113169
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen :? :') Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel _O-

Edit: nope 10 minuten later weer wakker :N
pi_201113477
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Bevliegt soms ook wel hoor, dat gevoel dat je misschien nog wel maanden of jaren in onzekerheid zit. Proberen ons maar te bedenken dat het niets verandert om je druk te maken. Maar dat lukt niet altijd. :9

Denk dat we de verjaardag grotendeels aan ons voorbij laten gaan. Ergens heel stom, want met grote zus hebben we het wel uitgebreid gevierd, maar we hebben nu al zoveel visite gehad de laatste weken voor alle verjaardagen. :9 Lot van de tweede? :+ Nu komen we er nog van af, over 1-2 jaar krijgt ze het zelf bewust mee en kunnen we het natuurlijk niet meer maken. :P
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:43:18 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201113635
Ik zou me daar in elk geval geenzins schuldig over voelen naar je kind hoor NJ ;) De verjaardagen vier je de eerste paar jaar echt voor jezelf. Hier had mijn dochter het jarig zijn pas écht goed door toen ze 5 jaar werd eigenlijk. En dan nog verwachten ze echt geen mega feest met 40 genodigden, dan is een slagroomtaart, een pinata en 1 dag onbeperkt snoep eten ook feest genoeg voor ze :')
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:44:40 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_201113661
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:36 schreef Seven. het volgende:
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Ooh! Colin is ook geen baby meer :D
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:45:45 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_201113676
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

:X
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg ;)
disclaimer
pi_201114017
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:07:32 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_201114045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Jij kunt dat! :*
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:32:26 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114444
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Ooh! Colin is ook geen baby meer :D
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen! *) ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:34:05 #78
475804 1inamelon
pi_201114469
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:45 schreef SQ het volgende:

[..]
:X
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg ;)
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddag :r Ik heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:37:04 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, spannend en stiekem misschien ook wel leuk.

Ik had wel geluk, het liep heel lekker toen hij voor het eerst een paar uur weg was. Dat gevoel als alles lekker loopt met z'n tweetjes. O+
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:38:48 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:34 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddag :r Ik heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:40:42 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:17 schreef MaJo het volgende:
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen :? :') Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel _O-

Edit: nope 10 minuten later weer wakker :N
|:(

Heb je een vast ritueeltje?
Resistance is futile.
pi_201114767
De eerste drie kwartier zijn we al goed doorgekomen. Madame heeft nog lekker door liggen slapen op mijn borst/buik op de bank. :D Net even goed wakker moeten maken voor de voeding, maar ze is nu lekker aan het drinken.
pi_201115051
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Welk geurtje is dit? En welk merk? Bij welke winkel koop je deze? Wij hebben Airwick piur. Mama kunnen wij ook Freshdisks hebben?
Aldus peuter. Dit is een heeeeel lange fase.

Thanks @SQ voor de tip. Vanwege bovenstaande denk ik dat we nog niet helemaal zonder kunnen, maar misschien gaan we wel over op toilet tapes. :Y

Spannend @Komkommerschijfje ! Ooit had ik ook zo'n soort eerste avond. Ik belde mijn man toen de baby een half uur krijste. Toen mijn man thuis kwam sliepen zowel baby als ik. :D :@
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:11:46 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201115078
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.

En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.

Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.

[/rant]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201115717
@Tink89 Heb je een ereader?
Mijn meisje valt graag in slaap op mij, ik lees dan meestal mijn boek.

Verder geen tips, ik hoop dat het snel verbetert voor jullie. :*
pi_201115738
Och, dat lijkt me zwaar, Tink. ;( Geen tips natuurlijk, maar wel een dikke knuffel. Ik snap je helemaal, ik vind het al moeilijk als mijn newborn zo overstuur is.
pi_201115789
Zo, eigenlijk gaat het best goed tot nu toe. Ze heeft flink gedronken aan borst 1 en gaf daarna aan dat ze ook nog wel meer wilde. Wel even 10 minuten tussen laten zitten, goed over m'n schouder heen gelegd om haar te laten boeren. Dat boeren doet ze trouwens nog niet. Maar er kwamen wel weer een paar scheetjes achter elkaar en nadat we waren gaan wandelen, werd ze weer rustig en konden we verder met borst 2. Eigenlijk tegen het advies van de LK in, maar borst 1 was al helemaal leeg en ze wil nog meer. Tsja, dan volg ik toch echt mijn baby.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:08:05 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201116092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:

En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.

Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.

[/rant]
Oh Tink, slopend.. geen advies, maar ik snap wel dat dit amper te doen is. ;(
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:19:36 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_201116330
Oh maar tink, zo is mijn leven ook echt wel minimaal de eerste zes maanden geweest hoor. En pas na die tijd ging het een beetje lukken om die gast een beetje in zijn bed te krijgen. Hij is nu bijna 11 maanden en meestal wordt ie 2 tot 3 keer wakker na het naarbedmoment, waarbij hij de ene keer na 10 minuten weer inslaapt en de andere keer 2 uur ligt te klootviolen.

Maar, en echt, en ja het is stom om te zeggen, het gaat over, het wordt beter. En je mag best vloeken en tieren en balen, dat is heel begrijpelijk.

Maar, je helpt er ook niemand mee door te klagen en te zwelgen. Er zijn feitelijk 2 dingen die je echt kunt doen: totale acceptatie of totale dedicatie om het roer om te gooien.
Wat levert je uiteindelijk het meeste op? Kies dat pad en ga er voor de volle honderd procent voor en blijf onthouden dat er licht is aan het eind van dat pad! :*
disclaimer
pi_201116415
Ik hoop dat jullie iets vinden wat helpt Tink. Bij ons hielp alleen inbakeren met de Pacco…maar als je baby al rolt/op deze leeftijd is dat niet echt meer een optie. Heb je een Fedde en Kees lakentje en slaapzakje wel eens geprobeerd? Wie weet dat dat iets helpt met geborgen voelen in bed?

Sinds wij de Pacco hebben vervangen door een Fedde en Kees laken en slaapzakje gaat het nog steeds best goed qua slapen alleen lukt wakker wegleggen niet echt meer (wel s nachts meestal) maar ja het kan ook de voor mijn gevoel oneindige en in elkaar overlopende 4- en 5-maandensprong zijn…. Dus ik wieg en neurie en hobbel en leg m slapend weg, met wisselend succes.

Edit: wat SQ zegt - ik heb in week drie gekozen voor totale dedicatie omdat acceptatie niet lukt/past bij mij. Wat nu beter lukte dan bij Melba was het kiezen voor 1 aanpak en dat met zijn tweeen absoluut doorzetten. En de eerste weken met de Pacco waren er echt wel veel dagen dat ik er 45-60 minuten over deed met wiegen wegleggen oppakken troosten etc om hem 15-30 minuten te laten slapen.

[ Bericht 22% gewijzigd door kwakz0r op 28-08-2021 22:29:13 ]
Kwak
pi_201117281
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!

Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.

Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:

07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:29:13 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201117411
quote:
En hoe is het gegaan? Ik heb nog nooit zo'n avond gehad trouwens, alleen andersom _O-
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen! *) ^O^
Haha handig als ze zo "meewerken" :D Aapie werkt vaak nog tegen, of soms per ongeluk wel door opeens zijn arm te strekken als ik zijn arm door een mouw doe. Maar andersom doet hij dat ook en dan krijg je het dus met geen mogelijkheid uit _O-

quote:
18s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
|:(

Heb je een vast ritueeltje?
Ik heb een tijdje voorgelezen maar op een gegeven moment moest en zou hij het boek pakken en in zijn mond stoppen, dat werkte niet _O- Toevallig gisteren weer voorgelezen en hem een ander boekje gegeven om in zijn mond te stoppen. Dat werkte even maar op een gegeven moment wilde hij toch ook het voorleesboek pakken :D

Ik weet dus niet zo goed wat voor ritueel ik ervan kan maken. Meestal weet je ook snel of hij gaat slapen of niet. Ik draai hem op zijn zij en als hij zo blijft liggen gaat het goed, als hij terugdraait dan weet je eigenlijk meteen al dat het hem niet gaat worden. Dan laat ik hem even miepen en meestal haal ik hem er dan weer uit om een half uur later nog eens te proberen. Vandaag was dat dus een keer of 4 het geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:

[/rant]
Ach lieverd dat is ook gewoon hartstikke zwaar :* Ik hoop echt dat er betere tijden aanbreken en je weer een beetje normaal kunt slapen. Heb je misschien nog iemand achter de hand die een avond op wil passen zodat je zelf een beetje bij kunt tanken?

Ik snap dat het frustrerend kan zijn als je anderen hoort klagen maar ik vind wel dat iedereen hier haar/zijn hart moet kunnen luchten. Er is altijd iemand die het zwaarder heeft maar dat zou niet moeten betekenen dat anderen niet hun verhaal kwijt moeten kunnen. Zoals Aapie vandaag was voor mij echt even frustrerend, en ik weet dat dit niet in verhouding staat met mensen met een huilbaby. Maar laten we er alsjeblieft geen wedstrijd van maken wie het zwaarder heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!

Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.

Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:

07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
Aapie heeft eigenlijk hetzelfde eetritme als jij aangeeft. Ik probeer 3 eetmomenten in te bouwen naast zijn flessen: een stuk fruit, een boterham/cracotte en avondeten. Daarnaast krijgt hij nog 5 flessen van 200ml, soms 4 maar ook wel 6.

Ik denk dat bij sommige kindjes wat later het kwartje valt qua *echt* eten. Ik merk bij Aapie pas sinds deze week dat sommige dingen helemaal verdwijnen, hiervoor was het vooral wat gesabbel. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken :)
pi_201118210
Poffertje ging met moeite plat om 19:30, nog twee keer naar boven geweest omdat ze huilde. Laatste keer dat ik haar hoorde huilen zette ik beneden alles uit - stil. :')

Binnen het half uur dat ik probeerde te slapen bleef ze me elke paar minuten wakker maken met huilen/rollen.
Toen gaf ik haar pijnstiller maar omdat ze daarvoor even echt wakker moest zijn dacht ze blijkbaar feest!! *O* *O* En nurofen vindt ze blijkbaar niet lekker want ze heeft zich letterlijk in alle bochten gedrongen om weg te komen.

Daarna kon ze niet slapen en begon maar weer met de rol/huil. Maar nou ligt ze eindelijk weer rustig te slapen dus ga ik ook nog maar een poging doen. :O

Het is voor mij wel de definitie van een slechte nacht. :Y
  zondag 29 augustus 2021 @ 01:41:23 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_201118423
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengt :7 hopelijk slaap je nu heerlijk!

Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig :Y :')
disclaimer
  zondag 29 augustus 2021 @ 01:47:55 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_201118436
@Gogo83, ik weet niet zo goed van hoeveelheden omdat Goud tot voor kort volledige borstvoeding kreeg, maar hij drinkt momenteel (bijna 11mnd) 3-4 flesjes van zo'n 200cc. Daarnaast eet hij ongeveer 2 belegde boterhammen, 2 porties fruit, en variabel friet met roomijs gezond en verantwoord avondeten.

Hier geef ik geen ochtendfles omdat hij anders geen brood meer eet, die skipte voor ons het makkelijkst. Hij drinkt nu dus globaal rond 10/19/23/03 uur.

Oh ja ik kan ook niet omgaan met ritmes dus die hebben we niet, wel belangrijk om even te zeggen :')
disclaimer
pi_201118599
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest :') :') :') Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren :')
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:41:17 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118600
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 01:41 schreef SQ het volgende:
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengt :7 hopelijk slaap je nu heerlijk!

Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig :Y :')
Hoeveel hebben jullie er?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond (8> :+
Resistance is futile.
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:42:32 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118601
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:39 schreef Aure het volgende:
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest :') :') :') Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren :')
:W om 04:42
Resistance is futile.
pi_201118602
Hi :7

M'n batterij is wel bijna leeg en er is geen oplader in de buurt :') Maar op zich is slapen wel verstandiger dan fokken :P
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:51:52 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118605
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Seven. op 29-08-2021 05:00:02 ]
Resistance is futile.
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:52:16 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118606
@MaJo hier een paar stevige slaapassociaties (zonder een combinatie van deze gaat slapen dus niet gebeuren):

Slaapzak aan, verduisterend gordijn dicht, flesje melk moet leeg (gisteren voor het eerst gelukt met water overdag), speentje, tukken, slapend wegleggen.

Heel soms is er meer nodig. Maar onderstaande dingen doe ik alleen 's avonds want niet te doen als we dit overdag ook moeten doen. En overdag brengt papa hem naar bed, want dan associeert hij mij alleen met slapen als papa niet thuis is :+ .

Soms zijn slaapliedje 1 of 2 keer laten zien op mijn foon als hij echt héél onrustig is:

En soms laat ik hem gewoon door het bed kruipen, hou ik hem aan zijn slaapzak vast.

Jemig.. wat een handleiding :') .

quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:44 schreef Aure het volgende:
Hi :7

M'n batterij is wel bijna leeg en er is geen oplader in de buurt :') Maar op zich is slapen wel verstandiger dan fokken :P
Slaap lekker. :Z :z
Resistance is futile.
pi_201118689
Hij werd gewoon een kwartier later alweer wakker, toen was ik het zat en heb ik hem naast mij gelegd en nu ligt alweer te keten. Echt waaaar halen die baby's de energie toch vandaan :D
  zondag 29 augustus 2021 @ 07:30:07 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201118774
txs allemaal!

@SQ: je hebt helemaal gelijk hoor. En in het echte leven accepteer ik het gewoon en red ik me nog best. Op fok zeur ik meer, omdat ik het gevoel heb dat het hier mag en er herkenning is enzo.

Ik bedoelde dan ook niet dat het een wedstrijd is @MaJo, want een baby is hoe dan ook pittig en iedereen heeft z'n eigen grenzen ook.En ik ervaar het hier ook niet zo, sorry als dat zo overkwam. Nu ik het teruglees, snap ik het wel.
pi_201118781
PKM's tip van de ereader is trouwens echt goud. Zo lees ik m'n boeken ook. Soms lig ik de halve avond met Otis in bed omdat hij dan lastig in slaap valt of wakker wordt als ik weg wil sluipen en dan lees ik dus een boekje op de ereader. Heeeerlijk. Voelt dan toch nog een beetje als tijd voor jezelf ook al hangt er misschien een baby aan je tet :')
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 07:58:22 #105
447051 crew  Peejtur
pi_201118819
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 07:30 schreef Tink89 het volgende:
txs allemaal!

Ik bedoelde dan ook niet dat het een wedstrijd is @:MaJo, want een baby is hoe dan ook pittig en iedereen heeft z'n eigen grenzen ook.En ik ervaar het hier ook niet zo, sorry als dat zo overkwam. Nu ik het teruglees, snap ik het wel.
Ben 'blij' dat je dit zegt én blij dat ik niet impulsief reageerde want het kwam bij mij ook zo over en schoot bij mij ook verkeerd. Want idd, iemand anders mag ook klagen ook al is het van jou dan wellicht zwaarder. Maar zo was het dus niet bedoeld ^O^

Succes met de nachten enzo :)
  zondag 29 augustus 2021 @ 08:10:30 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_201118853
quote:
2s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoeveel hebben jullie er?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond (8> :+
Haha negen _O_
Hier varieert het aantal, al probeer ik er toch wel minimaal 3 in bed te hebben :P
disclaimer
pi_201118993
@SQ mijn nacht begint altijd om 22:00. Of eerder. :@

Ze heeft nog wel een paar keer liggen huilen maar niet meer zo erg. En zij slaapt nog, maar nog steeds aan de borst. Ik voel ook wat scherps geloof ik. Gelukkig is ze wel gestopt met bijten. -O-

Wel aardig dat jullie + baby's ook nog even wakker waren vannacht. O+ O+
pi_201119126
Is voor de bonding van het topic PKM *) we are all in this together :P
pi_201119136
Gelukkig viel Otis om half 8 weer in slaap en werd ik om half 9 weer wakker gekrast. Ik zou willen zeggen geaaid, maar met die nagels.. :N
pi_201119148
Overigens kan ik daar wel echt van genieten. Hoe kut de nacht ook is geweest, als ik dan wakker word en ik kijk recht in het lachende snoetje van mijn baby, dan is het leven gewoon echt wel heel goed *; O+
pi_201119151
Kwartet!
  zondag 29 augustus 2021 @ 09:10:34 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_201119175
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:06 schreef Aure het volgende:
Overigens kan ik daar wel echt van genieten. Hoe kut de nacht ook is geweest, als ik dan wakker word en ik kijk recht in het lachende snoetje van mijn baby, dan is het leven gewoon echt wel heel goed *; O+
Echt he. Da's een trucje van de natuur denk ik :D
disclaimer
pi_201119434
quote:
Echt he. *;

En verbaas ik me dat zij er zo stralend uit kan zien, tegenover mijn driedubbele wallen.
pi_201119913
Wat was het hier gezellig vannacht! Na een spookavond was J stil van 0.30 tot 5.30. Man ging eruit, dus ik heb heerlijk geslapen.

Nog een tip trouwens: als je nu te moe bent voor lezen (heb ik een tijdje gehad), doe jezelf een abonnement op Storytel of Kobo Plus Luisterboeken cadeau. Zo heb ik ook boeken verslonden, is een stuk minder vermoeiend dan lezen. En er staat best veel op!

Dank @SQ en @MaJo, geeft even inzicht in wat andere baby's doen. Zes flessen is dus helemaal zo gek nog niet. Omdat ze zo onverzadigbaar lijkt gaan we wel wat meer ons best doen op brood enzo, maar komt dan vast weer goed!
pi_201122030
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:34 schreef Gogo83 het volgende:
Wat was het hier gezellig vannacht! Na een spookavond was J stil van 0.30 tot 5.30. Man ging eruit, dus ik heb heerlijk geslapen.

Nog een tip trouwens: als je nu te moe bent voor lezen (heb ik een tijdje gehad), doe jezelf een abonnement op Storytel of Kobo Plus Luisterboeken cadeau. Zo heb ik ook boeken verslonden, is een stuk minder vermoeiend dan lezen. En er staat best veel op!

Dank @:SQ en @:MaJo, geeft even inzicht in wat andere baby's doen. Zes flessen is dus helemaal zo gek nog niet. Omdat ze zo onverzadigbaar lijkt gaan we wel wat meer ons best doen op brood enzo, maar komt dan vast weer goed!
Storytel O+ Ik probeer nu nextory. Of podcasts. Ik ken iemand die is heel fijn.

Hier sliep mijn baby wel goed, maar ik niet. :')
pi_201123333
Ik sliep goed vannacht! Mijn man was met baby op na de nachtvoeding van 2:00 uur, daarna kwam ze pas weer om 7:15 uur! En ze heeft vanmorgen een dutje gedaan van 9:45 uur - 10:30 uur en nu ligt ze al meer dan 2 uur te slapen in haar nestje in de box, zonder problemen! Ook gisteravond dus een prima avondje gehad. Zal het dan toch voor haar werken om haar over de schouder te hangen na de voeding en zo 20 minuten te wachten tot ze slaapt? Ze heeft bijna niet meer gehuild, alleen als ze honger heeft.
pi_201124711
Lekker hoor @Komkommerschijfje

Misschien dat ze soms toch nog lucht in haar buikje heeft, dat ze zo omhoog wel in slaap valt.

Deze manier van boeren deed het bij ons goed.

Ik deed dit trouwens altijd best lomp, want Poffertje had een sterke nek. :s)
pi_201125128
Volgens mij heeft Poffertje toch geen huiduitslag maar hand voet mond ziekte. Ze heeft aan beide handjes nu bultjes en ook de voetzooltjes begint het te komen. -O-
  zondag 29 augustus 2021 @ 16:40:56 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201125957
quote:
Colin wordt meestal jankend wakker.
Resistance is futile.
  zondag 29 augustus 2021 @ 16:42:05 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201125976
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:59 schreef PKM het volgende:
Volgens mij heeft Poffertje toch geen huiduitslag maar hand voet mond ziekte. Ze heeft aan beide handjes nu bultjes en ook de voetzooltjes begint het te komen. -O-
Even gegoogeld:

-O- ;(
Resistance is futile.
pi_201130018
quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:40 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:Komkommerschijfje

Misschien dat ze soms toch nog lucht in haar buikje heeft, dat ze zo omhoog wel in slaap valt.

Zooo dat was ik alweer vergeten :') maar deze manier deden wij ook. Was gegarandeerde opluchting én gegarandeerde rare blikken :D
pi_201136695
quote:
18s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Colin wordt meestal jankend wakker.
Ahwwwww jammer is dat. Otis wordt uit zn overdagslaapjes ook altijd huilend wakker tegenwoordig, irritant is dat ja }:|
pi_201139031
Pluis is alweer een maand oud vandaag. :o

Hij is heel fijntjes met z'n 3.3 kilo en 50.5 centimeter maar hij blijft wel mooi zijn lijntje volgen. De jeugdarts heeft naar zijn spierspanning gekeken en hij is heel sterk. Niet heel gebruikelijk bij Klinefelter maar wel heel fijn.
pi_201139334
Hallo. We leven nog :+
We deden ook mee met het weinig slapen vannacht. Loempia lekker projectielbraken, per se de borst willen, weer projectielbraken uiteraard... M. in bed geplast, het was feest! Is het al tijd om naar bed te gaan? :+

Verder is hij bijna 1. Gaat toch snel zo achteraf gezien. Ik heb hier niet veel meegepost, ik geef het slaaptekort maar de schuld :+ Ik heb meer meegelezen dan gepost.

Colin staat zag ik, knap hoor! Loempia kan ook staan, maar zodra we het gezien hebben gaat hij meteen weer zitten :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 19:58:14 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201144155
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:22 schreef Miezziej het volgende:
We deden ook mee met het weinig slapen vannacht. Loempia lekker projectielbraken, per se de borst willen, weer projectielbraken uiteraard... M. in bed geplast, het was feest! Is het al tijd om naar bed te gaan? :+

Verder is hij bijna 1. Gaat toch snel zo achteraf gezien. Ik heb hier niet veel meegepost, ik geef het slaaptekort maar de schuld :+ Ik heb meer meegelezen dan gepost.

Colin staat zag ik, knap hoor! Loempia kan ook staan, maar zodra we het gezien hebben gaat hij meteen weer zitten :')
We snappen allemaal hoe het werkt. Meeposten en meelezen is gewoon niet altijd een optie.
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2021 @ 19:59:21 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201144177
Trotse moeder 8-)

Resistance is futile.
pi_201144337
Wij waren vandaag op het consultatiebureau. De jeugdverpleegkundige was niet echt goed in haar werk... In plaats van open vragen te stellen aan kersverse ouders en vooral te luisteren naar wat zij vertellen, was deze troela alles voor ons aan het invullen en heeft ze totaal niet geluisterd naar wat wij vertelden. Gelukkig ken ik wel wat personeel bij het cb en zijn die wel competent, maar deze vrouw...

F. is gewogen en woog 3296 gram, 50 gram boven geboortegewicht en 150 gram aangekomen in een week tijd.
  maandag 30 augustus 2021 @ 20:10:26 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_201144342
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:59 schreef Seven. het volgende:
Trotse moeder 8-)

Kijk m eens gaan joh _O_ wat heerlijk! :D
disclaimer
pi_201144360
quote:
Trotse moeder 8-)

Wat een snellerd O+
  maandag 30 augustus 2021 @ 20:31:46 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201144751
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij waren vandaag op het consultatiebureau. De jeugdverpleegkundige was niet echt goed in haar werk... In plaats van open vragen te stellen aan kersverse ouders en vooral te luisteren naar wat zij vertellen, was deze troela alles voor ons aan het invullen en heeft ze totaal niet geluisterd naar wat wij vertelden. Gelukkig ken ik wel wat personeel bij het cb en zijn die wel competent, maar deze vrouw...

F. is gewogen en woog 3296 gram, 50 gram boven geboortegewicht en 150 gram aangekomen in een week tijd.
Like voor je laatste zin. En ja.. vrijwel iedereen heeft een negatieve(re) ervaring met consultatiebureau. Met sommige van die vrouwen moet je maar gewoon ene oor in, andere oor uit doen. Pik uit hun adviezen waar je je goed bij voelt, en waar het je niet helemaal lekker zit: lekker naast je neerleggen.
Resistance is futile.
pi_201145556
quote:
7s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Like voor je laatste zin. En ja.. vrijwel iedereen heeft een negatieve(re) ervaring met consultatiebureau. Met sommige van die vrouwen moet je maar gewoon ene oor in, andere oor uit doen. Pik uit hun adviezen waar je je goed bij voelt, en waar het je niet helemaal lekker zit: lekker naast je neerleggen.
Ik snap inderdaad wel waar de haat van sommige ouders jegens het cb vandaan komt. :D Het vervelende is dat ik zelf als paramedicus werk en nu dus aan de andere kant van de tafel zat en iemand trof die niet zo goed opgelet had tijdens de lessen 'vragen stellen en luisteren'. Lijkt me vrij belangrijk als jeugdverpleegkundige, waar jonge en onzekere ouders komen en die misschien graag hun ei kwijt willen. Door deze ervaring ben ik al heel blij met dit topic hier. :D

Over twee weken gaan we weer en dan wordt ze gezien door de kinderarts/verpleegkundig specialist. Die dames ken ik gelukkig al vanuit m'n vorige werk en die voeren hun werk wel naar behoren uit, dus dat is een stuk beter.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 23:12:55 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201147372
quote:
7s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo hier een paar stevige slaapassociaties (zonder een combinatie van deze gaat slapen dus niet gebeuren):

Slaapzak aan, verduisterend gordijn dicht, flesje melk moet leeg (gisteren voor het eerst gelukt met water overdag), speentje, tukken, slapend wegleggen.

Heel soms is er meer nodig. Maar onderstaande dingen doe ik alleen 's avonds want niet te doen als we dit overdag ook moeten doen. En overdag brengt papa hem naar bed, want dan associeert hij mij alleen met slapen als papa niet thuis is :+ .

Soms zijn slaapliedje 1 of 2 keer laten zien op mijn foon als hij echt héél onrustig is:

En soms laat ik hem gewoon door het bed kruipen, hou ik hem aan zijn slaapzak vast.

Jemig.. wat een handleiding :') .
[..]
Slaap lekker. :Z :z
Wij doen wel iets soortgelijks. Na het avondeten mag hij nog heel even spelen en dan gaan we naar boven voor een schone luier. Slaapzak aan en dan zet ik zo'n muziekje aan en pak ik zijn knuffeltje erbij. Die leg ik tegen hem aan en dan draai ik hem op zijn zij. Als hij moe genoeg is blijft hij zo liggen en kan ik weglopen maar als hij meteen terugdraait dan weet ik eigenlijk al dat het bijna zeker niet meer gaat lukken. Soms lukt het om hem op zijn zij te draaien en over zijn rug en hoofdje te aaien tot hij in slaap valt. Maar vaak begint hij te huilen en dan kun je hem beter meteen er weer uithalen.

Vandaag ging het overigens weer prima, hij was zo weg. Het blijft een aparte :D

quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 07:30 schreef Tink89 het volgende:
txs allemaal!

@:SQ: je hebt helemaal gelijk hoor. En in het echte leven accepteer ik het gewoon en red ik me nog best. Op fok zeur ik meer, omdat ik het gevoel heb dat het hier mag en er herkenning is enzo.

Ik bedoelde dan ook niet dat het een wedstrijd is @:MaJo, want een baby is hoe dan ook pittig en iedereen heeft z'n eigen grenzen ook.En ik ervaar het hier ook niet zo, sorry als dat zo overkwam. Nu ik het teruglees, snap ik het wel.
Gelukkig maar :)

quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:40 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:Komkommerschijfje

Dat is de beste methode ^O^ Maar doe je het nu niet meer dan? Ik doe na elk flesje nog "burpies" :)

quote:
3s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:59 schreef PKM het volgende:
Oh no... Hoe gaat het nu?

quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:54 schreef Cygne het volgende:
Pluis is alweer een maand oud vandaag. :o

Hij is heel fijntjes met z'n 3.3 kilo en 50.5 centimeter maar hij blijft wel mooi zijn lijntje volgen. De jeugdarts heeft naar zijn spierspanning gekeken en hij is heel sterk. Niet heel gebruikelijk bij Klinefelter maar wel heel fijn.
Fijn dat hij zo mooi zijn lijntje volgt! En die Klinefelter is gewoon fake news joh :{w F. trekt zich er in ieder geval niets van aan _O-

quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:22 schreef Miezziej het volgende:

Ha goed om weer van je te horen! Alleen wat minder dat Loempiaatje ziek is ;( En 1 alweer bijna, ongelooflijk! Doe nog eens een foto van jouw leukerd? O+

quote:
Trotse moeder 8-)

Kijk hem gaan dan, zo trots O+

quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Zelf dit gelukkig nog niet meegemaakt maar je hoort het vaak. Gelukkig trek jij je er niets van aan!

Bij Aapie is het eetkwartje echt gevallen inmiddels, hij schranst het naar binnen en huilt al om een nieuwe hap voordat de hap weg is :') Vanavond aten we köfte en er verdwenen hele stukken courgette naar binnen. Op een gegeven moment hard huilen om de volgende hap, lag er nog een heel stuk courgette op zijn tong. Man en ik lachten hem even uit, onze dramaking :')

Verder gaat het heel goed, hij was vandaag weer zijn vrolijke zelf. Gisteren weigerde hij weer zijn slaapje dus heeft hij uiteindelijk slechts 1 middagtuk gedaan, maar wel gelijk van 3 uur :D Vandaag ook weer 2,5 uur.

Vraagje over tandenpoetsen: aapie heeft nu 2 tandjes dus we zullen ook eens moeten gaan beginnen met poetsen. Hoe doe je dat bij een baby? Uitspugen boven de wasbak lijkt me nog wat lastig zeg maar :D Tips and tricks?

Morgen gaan we weer naar het Youth onderzoek waar ze allemaal testjes doen zoals het meten van zijn hersenactiviteit en het observeren tijdens spelen. De eerste keer was hij 4 maanden dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat zijn!
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:29:13 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201147487
@MaJo ik poets zelf heel vaak voor zijn neus, ik laat hem echt van dichtbij meekijken. Vindt hij super interessant! En ik heb een klein tandenborsteltje gekocht en die geef ik hem om mee te spelen. Verdwijnt vanzelf in zijn mond. Als ik zelf klaar ben, ga ik bij hem nog ff poetsen terwijl hij probeert te bijten op de tandenborstel :+ .

Het eindigt steevast in tranen omdat hij zijn tandenborsteltje na het poetsen niet in wil leveren. :')

Deze dus.

Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:58:40 #134
475804 1inamelon
pi_201148392
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vraagje over tandenpoetsen: aapie heeft nu 2 tandjes dus we zullen ook eens moeten gaan beginnen met poetsen. Hoe doe je dat bij een baby? Uitspugen boven de wasbak lijkt me nog wat lastig zeg maar :D Tips and tricks?

Uitspugen hoeft niet nog. Je hoeft maar heeeeeeel weinig tandpasta te gebruiken en in babytandpasta zit maar weinig fluoride.

Zusje is heel makkelijk met tandenpoetsen, doet gewoon haar mond open en laat het lijdzaam over zich heen komen. Was (en is gelukkig) bij de peuter ook zo.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:04:33 #135
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201148437
Wij hebben zo’n vingerborsteltje. E. Heeft nog geen tanden maar we oefenen er wel mee. Hij vindt het allemaal wel prima. Ik vind het ook iets fijner om daarmee te starten dan de tandenborstel (we hebben dezelfde type die Seven deelt), want het is nog best een werk om in andermans mond aan te voelen waar je allemaal langs gaat :P
En uitspugen hoeft inderdaad nog niet, je gebruikt tandpasta voor baby’s/kinderen zo groot als een erwt. Daar zit minder fluoride in.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:07:43 #136
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201148467
En BFD! We starten hier met stukjes eten, beetje half a la rapley en kleintjes (ben het boek nog aan het lezen). Meneer vindt alle eten wel lekker dus het gaat er makkelijk in. Zelf doen is uiteraard een hele grote uitdaging. Hebben jullie nog tips eea te stimuleren?
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:23:12 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_201148582
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:07 schreef monsterd. het volgende:
En BFD! We starten hier met stukjes eten, beetje half a la rapley en kleintjes (ben het boek nog aan het lezen). Meneer vindt alle eten wel lekker dus het gaat er makkelijk in. Zelf doen is uiteraard een hele grote uitdaging. Hebben jullie nog tips eea te stimuleren?
SPOILER
Lief! En bloemkool! Die spuugde Goud gisteren resoluut weer uit hoor.
Ik ben bang dat deze baby al een beetje verkløt is... jong doet alleen zijn snavel open voor friet, ijs en bbq-worst volgens mij :')
We moeten allemaal weer even afkicken van het vakantie-strandtentmenu. Ik pluste zelf ook 2 kilo _O-
disclaimer
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:29:47 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_201148635
Vakantiekiekjes: putten op de midgetgolfbaan en #FRIETFORLIFE

En mijn huidige bestaan, waarbij mijn Kleine Schaduw me overal volgt:

Bonus: kattenfilmpje
disclaimer
pi_201148871
quote:
Trotse moeder 8-)

Wauw wat een snelle O+

Man gaat altijd met loempia naar een CB omdat de afspraken op zijn vrije dag het beste uitkomen. Scheelt mij weer *)

Op zijn zij leggen met een knuffeltje werkt bij Loempia heel goed op het kdv. Bij mij niet ;( Ooit... komt het goed :+ (M. ging fatsoenlijk slapen toen ze naar de basisschool ging, dus nog ongeveer 3 jaar te gaan? :P)

Interessant dat onderzoek @MaJo! Loempia heeft nog geen tanden maar die laat ik soms spelen met een tandenborstel zodat hij alvast een beetje kan wennen :+ Met M. poetste ik gewoon op gevoel, niet spugen/naspoelen. Volgens de verpakking van de tandpasta moest dat niet en ik vond dat wel lekker makkelijk ook _O-

Lief @monsterd. O+
Loempia vreet alles wat los en vast zit, dus geen stimulatie nodig :').

@SQ
Friet O+ Loempia is ook verslaafd aan friet en ijs :')
Leuke foto's! Herkenbaar beeld van de schaduw :P En dat filmpje _O-

Loempia speelt graag met de kat. Ik heb echt het idee dat hij "poes" probeert te zeggen :D Hij pakt dan een speeltje van de poes (bijvoorbeeld een verenstok ofzo) zegt dan "pfoeeee" en gaat ermee zwaaien tot de kat mee gaat doen :9

SPOILER: BFD
pi_201149037
@MaJo er zit verbetering in. De plekjes drogen in en de nachten gaan weer beter. Ze sliep vannacht wel heel lekker in de dikkere slaapzak.

Leuk @SQ en zo herkenbaar! Bij de wc probeert ze een hand achter me langs te steken en opstaan/broek ophijsen voordat ze haar handjes in de wc heeft is ook een uitdaging.

Tanden poetsen vindt ze geen probleem.
Uitspugen doet peuter nog niet eens. Die tuft om een of andere reden wel op de grond ná het douchen dus misschien dat er ruimte is voor verbetering. :')
pi_201149098
Oh wat een heerlijke foto’s!

@MaJo bij Melba was er nooit meer iets om uit te spugen, die vrat de tandpasta altijd meteen op als de borstel in de buurt van zn tong kwam :')

Mijn kleine krieltje/kruimeltje/vriendje (onze koosnaampjes voor hem) of ehh kipnugget (Melba’s koosnaampje “want hij heeft allemaal kortsjes op zn hoofd mama!”) groeit nog steeds voor geen meter en ik heb er een beetje stress van.

Hij is wel knap O+

Even wat inhaals want al even niet gepost

En op vakantie: met broer (met friet)
Kwak
pi_201149187
BFD:

Ik ging gisteren kolven. 10 milliliter in een half uur. Is de moeite. :')

Kwak, wat vervelend maar wat een snoetje. O+
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:33:36 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_201149221
Frietleef *O*

Lieve kleintjes O+
disclaimer
pi_201149317
2 tandjes poetsen gaat echt prima met zo'n tandenborstel zoals seven laat zien. Heb de peuter 2.5 jaar gepoetst met die borstel, nu heeft ie voor boven de opvolger daarvan en beneden hebben we een elektrische van Philips geloof ik. Wij poetsen hem elke avond met de elektrische op de bank :P

Voor Otis heb ik ook weer die babytandenborstel, maar ik begin pas met poetsen als z'n tanden er zijn, tenzij dat nog heel lang duurt :P

Oh myyy, jullie baby's! Wat een scheetje @monsterd. En knap dat hij al bloemkool rapleyd. Ik vind dat Otis nog niet goed genoeg zit dus die krijgt sinds gister gewoon wat fruitprut.

Gouds kattenfilmpje O+ Nu wil ik ook zo'n vaatwasser :')

Loempia O+ leuk dat hij met de poes speelt! Otis is ook wel onder de indruk van de poes, maar komt nog niet verder dan staren (daar is de poes heel blij mee overigens :')).

Knappe pep! Die foto met Melba :D

Mijn baby was ook knap dit weekend:
SPOILER
Banaan eten op de opvang :')
SPOILER
pi_201149847
Wat groot al @Cygne! O+
Sowieso al die mini's. *;

@kwakz0r balen van de slechte groei. :* Lopen jullie al bij de kinderarts?

Mijn meisje en ik genieten even van de rust nu peuter weg is.
SPOILER
Geheel volgens verwachting weigerde ze in bed te slapen, heb haar wel een half uur aan de borst gehad. Dus nu loop ik alsnog met draagzak. :D :|W
pi_201150190
@MaJo nee ik boer haar nooit meer maar ze krijgt ook geen flessen, misschien scheelt dat. Met op bed leggen boerde ze bijvoorbeeld zelf tijdens de borstwissel.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:25:33 #147
318361 Bienelientjee
pi_201150651
BFD!

Van afgelopen weekend. Waren naar een heerlijk bosgebied met allerlei klim en klauter gebeuren voor kids. Heel tof gebied voor als hij ouder is! Voor nu lekker dennenappels voelen en rondkijken naar alle andere kinderen en gezellig picknicken! Binnenkort maar eens wat schoentjes aanschaffen! O+

Er was ook een treintje dat rond ging. In het begin vond hij het heel tof. Baby J zat heerlijk rond te kijken. Tot de trein constant ging fluiten. En een paar donkere tunnels doorging! :D _O- ;( Meneer was er niet van gecharmeerd. :') Huilen/krijsen dat ie deed! Fail ouders van het jaar, whahaha:

(en dit is nog de minst erge foto ervan _O- )
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:26:33 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_201150663
Hahaha dat hoofd :')
Zo kijkt goud ook als onze roomba begint te rijden :P
disclaimer
pi_201151429
Hahaha, die foto's, heerlijk. Wij lachen ook heel wat af om de gezichtsuitdrukkingen van onze mini, maar dat is natuurlijk nog totaal random.

Wij hebben een varkentje. Iedere keer als ze komt drinken en ze gaat op zoek naar mijn tepel, is ze allemaal knorgeluiden aan het maken. En boos worden als ze 'm niet gelijk te pakken heeft. :D Kleine boef met weinig geduld...

Ze is vandaag aan het clusteren trouwens, wil heel de ochtend al drinken en eigenlijk met veel tegenzin een dutje doen van een uurtje. Ach, we gaan er maar in mee. ;) Ben er van 7.30-10.15 continu mee bezig geweest en sinds 11.30 alweer.
pi_201152918
Lekker aan toegeven @Komkommerschijfje Pluis wil vandaag alleen maar drinken of op mij slapen.
pi_201153242
Wat zijn onze kindjes al groooot! Niet te doen zeg, zo hard als het gaat. En consultatiebureau is inderdaad ene oor in, andere oor uit hoor. Gewoon je eigen gevoel volgen en niet al te zwaar tillen aan wat er gezegd wordt. Hier werd Ootje geadviseerd broodkorst te gaan eten, terwijl ‘ie nog helemaal niet gewend is aan grote stukjes. Een paar dagen geleden stikte ie nog half in een brokje aardappel. Het is een sloompie en we zijn nu bezig met hapjes waar rijst en couscous in zit. Dat gaat aardig goed! Hij komt in rap tempo aan nu. Ongelooflijk dat ie over een paar dagen alweer 11 maanden is.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:22:01 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201153249
Oooh die foto's O+ O+ O+ O+
pi_201155079
Onze laatste BFD.. :o :o

pi_201155096
Oja, bonus!

Ze snapt de term 'op je hoofd' sinds deze week. O+

pi_201157266
Pfoe, mijn baby slaapt vandaag alleen maar dutjes van een half uur/max. een uur en wil heel de tijd drinken. Heb nu al het zevende drinkmoment sinds half 8 vanochtend... Is ook heel onrustig en huilerig en niets is goed, buiten drinken. Regeldag? Ook nog op dag 16?
Wel heel vermoeiend, ik heb werkelijk nog niets voor mezelf kunnen doen. Hopelijk doet ze dit vannacht niet.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:27:00 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_201157395
Dingen voor jezelf willen doen is de eerste weken ook wellicht nog wat ambitieus, Komkommerschijfje :D
Het wordt echt vanzelf minder en makkelijker :*
disclaimer
pi_201157504
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Pfoe, mijn baby slaapt vandaag alleen maar dutjes van een half uur/max. een uur en wil heel de tijd drinken. Heb nu al het zevende drinkmoment sinds half 8 vanochtend... Is ook heel onrustig en huilerig en niets is goed, buiten drinken. Regeldag? Ook nog op dag 16?
Wel heel vermoeiend, ik heb werkelijk nog niets voor mezelf kunnen doen. Hopelijk doet ze dit vannacht niet.
Helemaal normaal. Het helpt mij heel erg om tijdens het clusteren of als hij alleen op wil liggen series te kijken of te lezen op de Ereader, dan doe je toch wat voor jezelf. Mijn man neemt het ook regelmatig even over zodat ik soms een beetje tot mezelf kan komen. En wat SQ zegt, het wordt echt makkelijker.
pi_201157929
Wat de dames boven mij zeggen. :Y En laat je man lekker kopjes thee zetten ofzo als jij weer met baby moet zitten. Ohja, je mag er ook best van balen dat het even niet gaat zoals je wilt. Het lijkt nu misschien eindeloos maar het wordt (waarschijnlijk) snel beter. :)

We klagen hier weleens over baby'tjes die overal bij willen zijn, met name op de wc.
Vandaag zat peuter op de wc "Heee daarboven" te zwaaien, terwijl Poffertje door de balustrade van zolder keek. O+

Ohja, ze mocht vandaag voor het eerst de trap op kruipen met begeleiding. Wat een vaart zeg! :s)
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:09:02 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_201157952
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:07 schreef PKM het volgende:
Wat de dames boven mij zeggen. :Y En laat je man lekker kopjes thee zetten ofzo als jij weer met baby moet zitten. Ohja, je mag er ook best van balen dat het even niet gaat zoals je wilt. Het lijkt nu misschien eindeloos maar het wordt (waarschijnlijk) snel beter. :)

We klagen hier weleens over baby'tjes die overal bij willen zijn, met name op de wc.
Vandaag zat peuter op de wc "Heee daarboven" te zwaaien, terwijl Poffertje door de balustrade van zolder keek. O+

Ohja, ze mocht vandaag voor het eerst de trap op kruipen met begeleiding. Wat een vaart zeg! :s)
oh wauw! Klimpoffert! :D knap hoor!
disclaimer
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:26:32 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:07 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Awww, wat een scheetje is het toch! Hij krijgt nu ook echt een ander koppie O+ , eigenwijze trekjes.
Een matje neerleggen en veel laten oefenen, het zal je nog verbazen hoe snel hij er handigheid in krijgt ^O^ .
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:34:21 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158379
Ik had een kutdag op het werk maar even knuffelen en oefenen met lopen doet veel goed. En dan ook nog alle leuke babyfoto's hier O+ . Ik kan er weer tegen ^O^ .
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:50:55 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158634
@PKM hoe is het met de bultjes?
Resistance is futile.
pi_201159094
@PKM nee nog niet. Lijkt nog niet nodig. Doordat we allebei nogal ziek van RS zijn geweest eind juli is ws mijn voeding was teruggelopen en is hij ws afgevallen. Ik heb de productie met nakolven wat kunnen ophogen (hij stikt weer als hij drinkt) en met een extra kolfmoment een extra voeding.

Hij was eerst in 2 maanden maar 200 gram aangekomen
Nu in 1 week 75.
Nog niet denderend maar het gaat wel omhoog. Ik kom voorlopig elke week wegen.
Kwak
pi_201159109
Onze dame klom ineens tegen de bank op omhoog en stond zelf tegen de bank aan! Lucky shot waarschijnlijk, maar jeetje, ineens. :9
pi_201159434
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:53:42 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201159741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
Jaaaaa, zulke kleintjes is heel bijzonder maar ook echt wel beetje afzien. Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat je een makkelijke baby hebt, en meeveren. Vanaf 6 weken wordt het wel een beetje anders en begint zich een beetje ritme te vormen.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:57:32 #167
318361 Bienelientjee
pi_201159808
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kan me er absoluut geen voorstelling van maken omdat onze (en elke) baby heel anders is. Maar! De was HOEFT niet persé opgevouwen te worden he! O+

Er komt echt vanzelf een "ritme/routine" in je dagen. ;) Zelfs al is het geen volgens de boekjes routine. Jullie moeten elkaar leren kennen en je zal vanzelf haar gedrag en maniertjes gaan leren herkennen en daarin oplossingen vinden die speciaal voor haar werken (en misschien werken die oplossingen wel nooit voor een toekomstige baby en begin je weer helemaal opnieuw, hahaha!) En zo creeer je jullie eigen routine die werkt! En zodra je ook wat meer vertrouwen als nieuwe ouder zijnde krijgt, wordt het ook "makkelijker"!

En ontwikkelings sprongetjes kunnen echt gewoon super shit zijn! En er zijn er zo veel! Baby J heeft er net één achter de rug (of het was een flinke aanval van roerende tandjes, nog zo'n vervelende fase die verschillende keren terug komt!) en daar zien we nu nog de naweeen van. Drie dagen lang was hij super chagerijnig, super huilerig, veel minder eten, hij was echt helemaal niet gezellig. :{w En hij begint nu pas langzaam weer zijn vrolijke zelf te worden!
pi_201164172
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:50 schreef Seven. het volgende:
@:PKM hoe is het met de bultjes?
Stukken beter al. Het zijn nou beetje vuurrode plekjes maar ze heeft er minder last van.

Haar neusje nog wel, die blijft helemaal korsterig. Helpt ook niet dat ze er nou ook nog een verkoudheid overheen heeft. ;( Vandaag is ze dus na wat betere dagen ook weer extreem pieperig.
pi_201164294
Hier waren de eerste 6 weken ook het meest intens door de krampjes. Daarna werden de krampjes wel echt minder, maar alsnog heb ik Otis t/m 10 weken bijna nonstop bij mij gedragen in de draagdoek,omdat hij alleen op ons wilde slapen, maar in de doek kon ik dan gewoon nog van alles doen. En er loopt hier natuurlijk ook nog een peuter rond, dus die doek was wel echt onze redding :D en het is al vaker gezegd, maar acceptatie en meeveren met je baby is hier ook echt wat alles makkelijker maakt(e). En die intense periode gaat voorbij, het wordt echt makkelijker en dan komt er zelfs weer een moment dat je het gaat missen dat je baby niet meer altijd gedragen wil worden :P
  woensdag 1 september 2021 @ 11:09:03 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_201164606
Draagdoek levensredder _O_

Hoe ging de nacht @Komkommerschijfje?

Mijn baby heeft sinds we thuis zijn allebei de nachten 11 uur doorgeslapen zomfg nu zal ik de fokwet wel weer over me afroepen.
disclaimer
pi_201165411
quote:
Die eerste weken zijn zwaar ja. Maar je gaat een ritme vinden en die krampjes en opstartprobleempjes gaan weer weg. Dit is even bikkelen, maar het wordt echt, ECHT beter. Heb je iemand in je omgeving die je kan helpen? Dat je even eruit kan, terwijl hij of zij op je kindje let? Of dat je even een dutje kunt doen?
pi_201166849
Jullie zijn lief. De nachten gaan eigenlijk altijd best goed tot zeer goed. Gisteravond lagen we er om 22.30 in, werd ze om 2.00 wakker voor een voeding, viel ze vrij vlot in slaap na alles en kwam ze daarna pas weer om 7.10, uit zichzelf. Expres geen wekker gezet om te kijken wat ze zou gaan doen. :D

Vandaag gaat het al ietsje beter. Ik heb het idee dat ze een klein beetje verkouden is. Ik pluk regelmatig een snotje uit haar neus/van haar neus en het ademhalen gaat wat luidruchtiger. Ze heeft verder geen koorts, drinkt en plast en poept nog keurig en is gewoon alert, dus het lijkt allemaal wel mee te vallen. Even wat speciale neusspray halen bij de drogist en ook wat zetpilletjes, hebben we die alvast maar in huis voor het geval dat.

Vanmorgen heeft ze lekker bij mij op de arm geslapen en lekker uitgebreid gedronken 2x. Om 13.00 is ze gaan slapen in de box en dat doet ze nu nog.

Het valt me wel op dat ze erg lang drinkt. Ze kan echt wel een half uur aan 1 borst liggen. M.i. drinkt ze wel effectief, soms houdt ze zelf even pauze, maar ik hoef haar niet aan te sporen. En als ze wegdommelt en loslaat, verschoon ik haar. Maar het komt dus regelmatig voor dat ze niet genoeg lijkt te hebben aan 1 borst en dat ze dan ook nog een kwartier aan de andere wil drinken. Helemaal prima natuurlijk, maar is een ritueel van vijf kwartier niet een beetje lang? Ze moet tussendoor wel echt goed rechtop om te boeren/alles te laten zakken, anders geeft ze wat melk terug.
  woensdag 1 september 2021 @ 15:18:42 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201167270
@Komkommerschijfje, fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan. Onthou alleen dat een baby tot 3 maanden sowieso geen koorts zou 'mogen' krijgen. In zo'n geval je huisarts contacten.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_201169288
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
  woensdag 1 september 2021 @ 18:31:15 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_201169674
Ik zou ook nog niet met neusspray gaan klooien als ze nog gewoon prima ademhaalt en drinkt ;) snot is nou eenmaal part of life, niet elk klein symptoom hoeft altijd bestreden te worden.
Maar goed, da's mijn visie :P

Lange drinkrituelen horen wel bij zo'n klein baby'tje ja. Dat wordt vanzelf korter als ze sterker wordt en de techniek beter :)
disclaimer
  woensdag 1 september 2021 @ 18:59:21 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201170062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
Aanvulling, alleen een temperatuur van 38,0 of hoger trouwens :)

En verder wat SQ zegt, baby's hebben ontelbare keren snot/verkouden per jaar. Klinkt gek, maar zo bouwen ze weerstand op.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 2 september 2021 @ 09:26:07 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201178272
Mijn baby is dinsdag geënt en er al twee dagen heel zielig van. Koorts, hangerig, continu aan de borst willen, niet slapen... Gaaaap. Gelukkig is er koffie c_/

Komkommer: ik was bij mijn eerste net als jij. Ik wilde af en toe iets voor mezelf doen/de vaatwasser uitruimen/de was opvouwen/warme thee drinken. Ik heb me daarom best lang verzet tegen het meegaan in de behoeftes van mijn dochter. Maar die bleek toch echt alleen bovenop mama te slapen (net als haar broertje nu trouwens) en heel lang aan de borst te willen en dus heb ik er uiteindelijk maar aan toegegeven zolang ik nog verlof had. Dus: met een lege blaas, de afstandsbediening, m'n telefoon, een grote thermos thee en een lekker hapje op de bank met m'n baby aan de borst.

En dat gaat vanzelf voorbij en dan ga je het nog missen ook. Straks wil je kleintje niet meer bij je liggen, maar zitten, staan, kruipen, lopen, de wereld ontdekken... en dan denk je heel af en toe met weemoed terug aan de tijd van nu. Toen alleen maar bij jou zijn, genoeg was O+
pi_201181363
Mijn Pluis wil nu juist in zijn bedje boven slapen. Niet in de box. Soms op mij, maar alleen in zijn bed ontspant hij instant. De cosleeper wil hij dus ook niet. Klinkt heel luxe maar ik ben daar zelf helemaal niet aan toe.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 17:22:54 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201184090
Bedankt voor alle tandenpoets tips! Dan nog een domme vraag, waar doen jullie het? :@ Ik zat te denken op het verschoonkussen na zijn schone luier voor de nacht. Of misschien bij ons op bed en dan nog een boekje lezen? Ik moet even kijken hoe het het beste in het avondritueel past. Sinds vandaag doe ik iets nieuws: samen het gordijn omhoog doen als hij wakker wordt en dichtdoen als hij naar bed gaat. Hij lijkt het leuk te vinden :)

Ik zag schattige babyfoto's O+

@monsterd. je baby gewoon aan de bloemkool! Dat blieft Aapie nog steeds niet _O- Net als broccoli, ik denk dat het een structuurding is. Wat betreft tips: gewoon zoveel mogelijk aanbieden en laten uitproberen. Er zijn niet echte do's en don'ts behalve dan dat ze mooi recht moeten zitten etc. Gewoon lekker laten voelen/proeven/wegsmijten :+

Bij Aapie is het eetkwartje dus gevallen, er verdwijnen echt hele borden met eten helemaal naar binnen :o Leuk wel vandaag had hij weer een kakjepakje, sta je na het uitspoelen de wortels en tomaten door de gootsteen te douwen :X

@Komkommerschijfje ik denk dat je echt moet proberen los te laten dat je veel iets kunt doen naast een baby. De eerste weken zijn vooral heel veel knuffelen en voeden. Je kunt je het beste eraan overgeven en ervan proberen te genieten want voor je het weet willen ze het niet meer :+ En als je het echt even zat bent kan je man het dan niet overnemen zodat je even wat me time hebt?

Aapie is gelukkig weer z'n vrolijke zelf. Hij kruipt en eet als een malle en doet een poging tot staan. Verder dan optrekken vanuit z'n knietjes lukt nog niet maar ik vind hem wel opeens heul groot zo O+

Hier een foto van Aapie waarop je z'n tandjes goed kunt zien. Z'n koppie verandert nu ook echt

donderdag 2 september 2021 @ 17:47:35 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_201184525
Tandjes poetsen doen we op mijn arm in de badkamer of zittend op het aankleedkussen :P
Maar Goud vind tandjes poetsen (nog) helemaal tof, dus het is geen spartelstrijd zoals bij mijn andere kinderen. Die poetste ik in de houdgreep op de grond :')
disclaimer
  donderdag 2 september 2021 @ 18:13:59 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201184873
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.

Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.

Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201185164
Lemijn, gelukkig kroelt hij ook heel graag. Maar sinds hij dus tussendoor minimaal 2 langere dutjes in zijn wiegje doet lijkt hij significant beter in zijn vel te zitten. Met Wolf was het ook wel zo.
pi_201187171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.

Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.

Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.

Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
pi_201192451
Tweede keer dat peuter naar de peuterspeelzaal is, ik Poffertje in slaap wil laten drinken en ze weigert. Ik heb allerlei toeters en bellen geprobeerd maar ze dommelde niet in.

Dus nu zit ze alsnog in de draagzak te slapen. Ik heb haar teveel verwend. :D :D :')

Dit is geen klacht trouwens. Ze slaapt gemiddeld nog twee uur overdag, dat mag ze met alle liefde op mijn buik doen. O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:15:05 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201192718
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg van de gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p

[ Bericht 1% gewijzigd door monsterd. op 03-09-2021 12:33:39 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:29:59 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_201192955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Haha nee. Klinkt heel gezond allemaal!
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:34:26 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_201193052
Goud kan thuis overigens wel echt heel lang slapen. Heb m er nu net in gelegd omdat hij uitsliep tot half 9 _O_ maar dik kans dat hij slaapt tot minimaal half drie nu. En dan rond half 8 weer naar bed. Eigenlijk is dat te lang voor m, maar nog een slaapje er tussen frotten lukt me niet, en ik maak ook liever geen slapende kinderen wakker, dus dan maar zo.
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:35:59 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201193082
Hoe minder het wordt, hoe beter je het weet.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 3 september 2021 @ 12:02:22 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201193566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.

Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
Ik denk echt dat je je verwachtingen wat bij moet gaan stellen. Je baby is pas 2 weken oud, zij wil gewoon lekker knuffelen met haar mama. Moet je voorstellen dat je net uit die veilige warme buik bent en opeens in de enge buitenwereld bent ;) Je hebt ook niet voor niets een paar maanden verlof, ook om zelf bij te kunnen tanken. Kan je man niet bijvoorbeeld helpen met het maken van ontbijt? Mijn man deed dit de eerste weken nog voor me O+ En koffie drinken zonder dat deze koud is lukt pas sinds kort :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Zelf hou ik het bij in een app omdat ik het wel interessant vind :D Aapie doet meestal 2 slaapjes van rond de 1,5 uur. Maar soms ook 3 uur en daar redt hij het dan verder ook op, soms nog een klein tukkie van een half uur.

Gisteren voor het eerst tandjes gepoetst en hij vindt het leuk O+
pi_201194932
Jullie hebben ook gelijk. Ik moet 't wat relaxter benaderen. Vandaag doet ze 't tot nog toe erg goed. Ze doet nu al haar tweede uitgebreide dut. We zorgen nu voor extra veel rust, ritme en regelmaat voor haar en nu reageert ze daar goed op. Vanmorgen hebben we ook even een half uur geknuffeld op schoot, dat vindt ze ook zo fijn. 🥰
pi_201195378
Hier vier doorkomende tandjes en een sprong... Slapen is zeer gewenst maar hij komt erg lastig in slaap. Zelfs met de borst! Doorgaans toch nog twee dutjes van een uur, waarbij het ochtendslaapje ook wel 1,5 uur duurt (en dan zijn we helemaal blij :@ :D, dat was hiervoor echt een unicum).
pi_201195397
Ik heb ook geen idee hoeveel Otis precies slaapt. Meestal maar 45-60min per keer en dan is ie tussendoor 2-3 uur wakker. In de ochtend is ie vaak zelfs maar een uur wakker :') ik zou het wel fijn vinden als hij langer achter elkaar zou pakken, maarja, tis wat het is.
pi_201195483
J. was best lastig met slapen en hier hielp het op een gegeven moment wel heel goed om de tijd dat ze wakker was in de gaten te houden. Na twee uur moesten we haar eigenlijk echt weer wegleggen. Nu slaapt ze sinds ongeveer een maand pas dutjes die langer dan 3 kwartier duren, ben ik heel blij mee. Hierdoor merken we dat de tijd dat ze wakker is ook wat langer kan zijn. Dus we zitten nu een beetje tussen twee en drie dutjes in, afhankelijk van hoe laat ze wakker is en hoe lang haar eerste dut duurt.
pi_201195486
@monsterd. Ik hou het ook in een app bij. Dan weet ik hoe laat ze weer moet dutten, want onthouden lukt me echt niet.

Meestal volgt ze netjes een 2-3-4 schema, met dutjes van in ieder geval drie kwartier. Dat is vrij marginaal maar ze redt het erop. Meestal slaapt ze vanaf zeven/acht 's avonds en dan klokje rond.
Als ze 's ochtends heel vroeg wakker is doet ze natuurlijk wel drie dutjes.
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:43 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_201195527
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen _O_
disclaimer
pi_201195630
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:41 schreef SQ het volgende:
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen _O_
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel. ;(

Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat. ^O^
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:52:18 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_201195646
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:51 schreef PKM het volgende:

[..]
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel. ;(

Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat. ^O^
Dat noem ik geen klokje rond :@ :*
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:07:23 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201197645
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat noem ik geen klokje rond :@ :*
Nee, ik was ook even in de war.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:16:05 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201199875
@MaJo wat een guitig koppie heeft hij toch!
Resistance is futile.
pi_201208829
Ik kom hier in of na het weekend (als het goed is voor altijd) afscheid nemen van het babytopic. :o

De dame in kwestie heeft gisteren een feestje gevierd op de opvang, middelpunt van de belangstelling en wilde alleen maar 'Hiep, hiep, hoera!', dus bleef de bewegingen maken, lachend als iedereen meedeed, aandacht vragend als het even niet voldoende was. :9

Vanochtend samen ontbeten bij de lokale broodjeszaak. Haar eerste croissant verkruimeld, chocolade gegeten en heel veel vrolijk gezwaaid naar iedereen in de buurt. Vanmiddag visite, morgen visite en dan is het baby-af.

En.. Ik ben heel trots... M'n vriendin heeft het jaar borstvoeding vol gemaakt! O+
Voor deze gelegenheid (+ verjaardag) een speciaal cadeau uitgezocht; een ring met geboortestenen (van de beide maanden van de meisjes) en een moedermelksierraad. (Dus drie ringen aan elkaar zeg maar).
SPOILER
Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes. *)
pi_201209800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik kom hier in of na het weekend (als het goed is voor altijd) afscheid nemen van het babytopic. :o

De dame in kwestie heeft gisteren een feestje gevierd op de opvang, middelpunt van de belangstelling en wilde alleen maar 'Hiep, hiep, hoera!', dus bleef de bewegingen maken, lachend als iedereen meedeed, aandacht vragend als het even niet voldoende was. :9

Vanochtend samen ontbeten bij de lokale broodjeszaak. Haar eerste croissant verkruimeld, chocolade gegeten en heel veel vrolijk gezwaaid naar iedereen in de buurt. Vanmiddag visite, morgen visite en dan is het baby-af.

En.. Ik ben heel trots... M'n vriendin heeft het jaar borstvoeding vol gemaakt! O+
Voor deze gelegenheid (+ verjaardag) een speciaal cadeau uitgezocht; een ring met geboortestenen (van de beide maanden van de meisjes) en een moedermelksierraad. (Dus drie ringen aan elkaar zeg maar).
SPOILER
Prachtige ring O+
pi_201210063
Hele mooie ring, NJ! Ik heb van mijn vriendinnen ook een geboortesieraad gekregen: een kettinkje met een hangertje met haar voorletter en de augustus-geboortesteen. 🥰 Gisteren zelf ook nog een armbandje uitgezocht bij de juwelier (zilver met een hartje op de bovenkant van de pols) en laten graveren met haar hele naam. Ben daar ook zo blij mee, dus ik weet zeker dat jouw vriendin jouw cadeau ook geweldig vindt. 😘
  zaterdag 4 september 2021 @ 20:14:33 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201214133
Wat een mooi cadeau! O+ Nogmaals gefeliciteerd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201217102
Cadeautjes! *)

Blij ei met haar verjaardagskroontje O+

Vorig jaar, 21:00 waren we ineens een heel gezin.. Nu een jaar verder. Nog heel veel minder slaap gehad dan na de geboorte van de oudste, nog steeds blij met 4-5 uurtjes verspreid over de nacht. Maar een heel compleet gevoel. Nooit gedacht dat ik van een tweede net zoveel zou kunnen houden als van de eerste. De liefde tussen de zusjes. De lach die de jongste naar niemand anders geeft dan naar haar zus. Haar geluidje als ze de kat ziet.

Ik geniet, elke dag. Hoewel het geen makkelijk jaar is geweest met corona, reflux, RS-virus, de mogelijke/waarschijnlijke oogafwijking, ik voel dat het compleet is.

En met 9-12 maanden worden ze zo leuk! De wereld wordt zoveel groter! :D
  zaterdag 4 september 2021 @ 22:54:16 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201218165
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Cadeautjes! *)

[ afbeelding ]

Blij ei met haar verjaardagskroontje O+

[ afbeelding ]

Vorig jaar, 21:00 waren we ineens een heel gezin.. Nu een jaar verder. Nog heel veel minder slaap gehad dan na de geboorte van de oudste, nog steeds blij met 4-5 uurtjes verspreid over de nacht. Maar een heel compleet gevoel. Nooit gedacht dat ik van een tweede net zoveel zou kunnen houden als van de eerste. De liefde tussen de zusjes. De lach die de jongste naar niemand anders geeft dan naar haar zus. Haar geluidje als ze de kat ziet.

Ik geniet, elke dag. Hoewel het geen makkelijk jaar is geweest met corona, reflux, RS-virus, de mogelijke/waarschijnlijke oogafwijking, ik voel dat het compleet is.

En met 9-12 maanden worden ze zo leuk! De wereld wordt zoveel groter! :D
Haha, die grijns! O+

En mooie ontroerende post, NJ O+ . Gefeliciteerd en tot in het volgende topic.
Resistance is futile.
pi_201219581
Van harte gefeliciteerd NJ! En wat een mooi cadeau voor je vrouw.
Ik hoop dat de oogafwijking bij je kleine meid meevalt.

Wij hebben vandaag voor het eerst gezwommen. Er kon nog geen lachje vanaf maar volgens mij vindt hij het wel interessant!
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 06:40:12 #207
447051 crew  Peejtur
pi_201220530
Gefeliciteerd *O*
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 12:34:59 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201224074
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:16 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo wat een guitig koppie heeft hij toch!
Thanks O+ Vind ik zelf ook :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:26 schreef NicolasJoy het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd met de kleine S! En wat een prachtig cadeau voor je vrouw O+ Ik zal het eens aan mijn man laten zien O-)

Wij gingen gisteren voor het eerst naar het strand, Aapie vond het geweldig! Zijn eerste hap zand ook in the pocket _O- Daarna gingen we BBQ'en bij mijn schoonzus en Aapie weigerde een tukkie. Na 9 uur wakker viel hij in de auto terug in slaap. Nu is meneer bezig met zijn tweede tukkie van de dag, hij zal wel kapot zijn :') O+
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 12:36:34 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201224092
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 00:20 schreef Mango91 het volgende:
Van harte gefeliciteerd NJ! En wat een mooi cadeau voor je vrouw.
Ik hoop dat de oogafwijking bij je kleine meid meevalt.

Wij hebben vandaag voor het eerst gezwommen. Er kon nog geen lachje vanaf maar volgens mij vindt hij het wel interessant!
Aapie had precies hetzelfde! Ik had verwacht dat hij het fantastisch zou vinden maar hij toonde nul emotie _O- Hij vond het wel prima, lekker dobberen in zijn zwembad. Op vakantie ook een paar keer wezen zwemmen maar hij vond het vooral erg spannend, echt huilen als hij erin ging. Na wat geruststelling vond hij het prima maar echt enthousiast is hij nog steeds niet.
pi_201224245
Ik heb sinds vrijdag een andere baby. :o Er wordt nauwelijks meer gehuild, alleen bij het verschonen/verkleden af en toe een beetje. Ze drinkt steeds rustiger en nog belangrijker, ze slaapt veel meer overdag! Vanmorgen twee goede dutjes gedaan, ik weet niet wat we meemaken! Ze was om 6:00 uur wakker, om 7:15 uur ging ze weer slapen en om 9:00 uur werd ze weer wakker. Nadien weer gevoed en heeft daarna weer bijna twee uur geslapen. 🥰 Ze lijkt ook zoveel meer tevreden nog!
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 16:12:40 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201227793
Dat klinkt goed komkommer! Besef wel dat het bij baby’s echt elke dag weer anders kan zijn, dus geniet maar even extra van de hervonden vrijheid :)

Aapie heeft altijd 1 a 2 poepluiers op een dag. De laatste tijd eerder 3 a 4. Vandaag zitten we ook alweer aan de 4! En het zijn steeds explosies dus de wasmachine draait weer overuren. Zou het komen omdat hij nu meer vast voedsel binnenkrijgt of zouden het tandjes zijn?

Edit: de stand is nu 5 spuitluiers en 3 vieze pakken :D

[ Bericht 13% gewijzigd door MaJo op 05-09-2021 20:06:18 ]
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 11:59:13 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201238463
Ik denk dat Aapie niet helemaal lekker is. Vandaag ook alweer 3 poepluiers en hij is erg moe. Gisteren heeft hij ook 3 tukkies gedaan (in totaal 4,5 uur geslapen) en ik heb hem nu na een half uur wakker weer in bed gestopt omdat hij weer in slaap viel. Hopelijk niks geks onder de leden, verder is hij gelukkig wel vrolijk :)
pi_201239205
Gefeliciteerd NJ! Prachtige post, foto's en sieraad! O+

@Komkommerschijfje: geniet van deze fase, hopelijk duurt ie eventjes. ;)

@MaJo: hier ook veel poepluiers, al heeft J daar meestal wel last van.
  maandag 6 september 2021 @ 12:58:56 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_201239298
Van harte gefeliciteerd NJ, die heerlijke tandeloze grijns :D

Sterkte met aapie, MaJo!
disclaimer
pi_201239455
Gefeliciteerd @NicolasJoy ! *O*

@Komkommerschijfje wat fijn zeg dat het beter gaat. Nog steeds hoop ik?

@MaJo beterschap voor Aapje. Hopelijk snel voorbij. :*
Poffertje heeft volgens mij 1x gehad dat de poep buiten haar luier ging. Ze is een nette poeper. ^O^
  maandag 6 september 2021 @ 14:01:20 #216
318361 Bienelientjee
pi_201239997
@MaJo Tandjes misschien? Beterschap!

Baby J doet de laatste tijd vaak in het auto stoeltje poepen. Al vier weken op een rij is het raak als we naar de supermarkt gaan! :D of als we ergens anders heen gingen. Heerlijk die achterbak verschoon sessies!

We gaan maandag naar de locatie waar we getrouwd zijn voor twee nachtjes. En dat is twee uur rijden, maar doen we met tussenstops. Zin in! Eerste keer er tussen uit met Baby J!
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 18:55:38 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201242877
Ik denk inderdaad tandjes :Y alleen is de poep niet heel dun, dat is dan vaak wel zo toch?

Vandaag zitten we op 4 poepluiers, eens kijken of hij er zo nog eentje uit perst :')
pi_201243005
Mijn baby had ook een poepexplosie vanmiddag, gelukkig was ik net met verschonen bezig en lag er al een nieuwe luier onder. Het bleef maar komen. Het was ook al twee dagen geleden dat ze gepoept had, dus ik snapte het wel. Dat hoofd tijdens het eruit werken was wel heel erg grappig. :D Iedere keer een ontspannen koppie als er weer een stroompje poep kwam.

Het gaat nog steeds goed.
Vandaag ook al vier dutjes gedaan, zometeen hopelijk dut vijf voor we de nacht in gaan. Ik heb ondertussen ook wat appcontact met een lactatiekundige en die stuurt me via video's en foto's steeds wat meer bij. :)
pi_201243906
Ook ik kom me hier maar eventjes aanmelden, zo in het kielzog van NJ...

Het jaar is voorbij gevlogen! We zijn vier hele, twee half doorgekomen, en twee nu echt bijna doorgekomen tanden verder! Mickey doet steeds meer verwoede pogingen om zich op te trekken en man man man wat kan hij babbelen. Houdt van dansen op muziek en iedereens neus aanwijzen! Wat een genot is dit mannetje toch!

Ik vond het fijn meelezen hier! De herkenning en tips deden me deugd :9

Aan alle Ieniemienie baby mama's en papa's,/: vergeet niet te knuffelen en niks te moeten nu het nog kan O+
Wat kijk ik daar fijn op terug!

Aan alle grotere baby mama's en papa's: misschien tot in het volgende topic! :W
pi_201243983
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef SQ het volgende:
Er zijn al veel meer kleinere baby's dan grotere dan de mijne, hoezo dan ;(
Oneerlijk is het. -O-

Gefeliciteerd @tpopml :* tot snel!

Poffertje kan nou handjes klappen en doet dat de hele dag door. Klap eens in je handjes is de bom. O+
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 20:30:25 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201244190
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby had ook een poepexplosie vanmiddag, gelukkig was ik net met verschonen bezig en lag er al een nieuwe luier onder. Het bleef maar komen. Het was ook al twee dagen geleden dat ze gepoept had, dus ik snapte het wel. Dat hoofd tijdens het eruit werken was wel heel erg grappig. :D Iedere keer een ontspannen koppie als er weer een stroompje poep kwam.

Het gaat nog steeds goed.
Vandaag ook al vier dutjes gedaan, zometeen hopelijk dut vijf voor we de nacht in gaan. Ik heb ondertussen ook wat appcontact met een lactatiekundige en die stuurt me via video's en foto's steeds wat meer bij. :)
Het is soms ongelooflijk hoeveel er uit zo’n baby kan komen _O-

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat, klinkt als dat jullie in een fijn ritme terecht zijn gekomen :) bij ons duurde dat ook even, je moet ook aan elkaar wennen en aanpassen.

Aapie is uiteindelijk nog voor de vijfde luier gegaan, waar hij het vandaan haalt geen idee :X

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:12 schreef tpopml het volgende:
Ook ik kom me hier maar eventjes aanmelden, zo in het kielzog van NJ...

Het jaar is voorbij gevlogen! We zijn vier hele, twee half doorgekomen, en twee nu echt bijna doorgekomen tanden verder! Mickey doet steeds meer verwoede pogingen om zich op te trekken en man man man wat kan hij babbelen. Houdt van dansen op muziek en iedereens neus aanwijzen! Wat een genot is dit mannetje toch!

Ik vond het fijn meelezen hier! De herkenning en tips deden me deugd :9

Aan alle Ieniemienie baby mama's en papa's,/: vergeet niet te knuffelen en niks te moeten nu het nog kan O+
Wat kijk ik daar fijn op terug!

Aan alle grotere baby mama's en papa's: misschien tot in het volgende topic! :W
Gefeliciteerd met Mickey! Hoe hebben jullie het gevierd, welke cadeaus? Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op Aapie’s verjaardag :)

quote:
3s.gif Op maandag 6 september 2021 20:17 schreef PKM het volgende:

[..]
Oneerlijk is het. -O-

Gefeliciteerd @:tpopml :* tot snel!

Poffertje kan nou handjes klappen en doet dat de hele dag door. Klap eens in je handjes is de bom. O+
Wat schattig O+ Aapie kan sinds gisteren zwaaien en hij danst ook steeds meer als hij muziek hoort. Zit ie vanuit zijn box te zwaaien en te bouncen op de muziek uit zo’n speelbal O+
pi_201246646
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:30 schreef MaJo het volgende:

Gefeliciteerd met Mickey! Hoe hebben jullie het gevierd, welke cadeaus? Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op Aapie’s verjaardag :)

Nog een uurtje dan is hij officieel jarig ;) dus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.

Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
pi_201246894
Ik vind het zo leuk in dit topic, het contrast tussen het leven met een newborn en het leven met een bijna-dreumes die al een eigen wil heeft en gewoon al zoveel kan eigenlijk. Heel bijzonder en leuk, ik kan me alvast een mooie voorstelling maken van wat komen gaat. Maar dit knuffelen met zo'n mini is wel heerlijk ook. 🥰 Zo fijn om te zien dat ze het zo fijn vindt bij papa en mama. Ze weet natuurlijk nog niet wie we precies zijn, maar je ziet wel dat ze weet dat wij voor haar zorgen en dat ze bij ons op haar gemak is. Dat is zo mooi. 🥰
  maandag 6 september 2021 @ 23:44:34 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201247166
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind het zo leuk in dit topic, het contrast tussen het leven met een newborn en het leven met een bijna-dreumes die al een eigen wil heeft en gewoon al zoveel kan eigenlijk. Heel bijzonder en leuk, ik kan me alvast een mooie voorstelling maken van wat komen gaat. Maar dit knuffelen met zo'n mini is wel heerlijk ook. 🥰 Zo fijn om te zien dat ze het zo fijn vindt bij papa en mama. Ze weet natuurlijk nog niet wie we precies zijn, maar je ziet wel dat ze weet dat wij voor haar zorgen en dat ze bij ons op haar gemak is. Dat is zo mooi. 🥰
Straks gaat ze je echt terug knuffelen O+ dat vond ik echt heel mooi.
Resistance is futile.
  maandag 6 september 2021 @ 23:46:51 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201247175
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:

[..]
Nog een uurtje dan is hij officieel jarig ;) dus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.

Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
Dohhhh Mickey ook alweer een jaar oud. Gefeliciteerd! Geniet morgen van z'n verjaardag, hopelijk eindeloos speelplezier met de bla-bla-blocks boerderij!
Resistance is futile.
pi_201249105
Gefeliciteerd tpop, ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben!

En iedereen succes met alle poepluiers, fijn al die doorkomende tandjes!

Onze baby vindt vooral vliegen door de lucht en kiekeboe op dit moment helemaal geweldig! Hij begint er nu ook bij te schaterlachen.
En de eerste opvangdag ging gelukkig goed. Hij werd wel boos als hij naar bed werd gebracht dus deed hij de slaapjes in de kinderwagen. Verder wilde hij de hele dag aandacht van de grotere kindjes haha.
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:57:04 #227
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201256251
Wat een goede ervaring op de opvang Mango! Fijn hoor! En kiekeboe is natuurlijk the bomb (hier ook ;) )!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201256770
BFD w/
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.
SPOILER
Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen. O+
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:18:34 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201257969
In het kader van BFD, check deze chunk :+

Ik vind 'm echt zo'n enorme reus geworden :D
Resistance is futile.
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:26:17 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_201258233
Dat ie nog in die wipper past joh :D

PKM, nou zeg! Daar is het baby ook wel af!

Boer Teun op z'n trekker :')

Glijbaanhooligan:

disclaimer
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:29:51 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201258355
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef PKM het volgende:
BFD w/
SPOILER
Blij koppie! En wat wordt ze groot, ook echt geen baby meer O+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:32:16 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_201258425
Tpopml, van harte gefeliciteerd met je jarige baby! Wat vliegt het voorbij he?
disclaimer
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:33:43 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201258464
quote:
BFD w/
SPOILER
Blij koppie! En wat wordt ze groot, ook echt geen baby meer O+ .
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:

[ afbeelding ]

Glijbaanhooligan:

[ afbeelding ]
Hahaha, hij heeft op die foto ook echt zo'n boerenkop _O- . Geweldige foto! O+

En idd, wipstoel wordt ook vaak als klimrek gebruikt en hij heeft 'm al wel op zijn rug (en dan is het janken geblazen :') )
Resistance is futile.
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:36:07 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201258522
Eigenlijk kan dit ook niet meer, hè? Zo'n enorme grote knuppel :')

SPOILER
Resistance is futile.
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:37:27 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_201258553
Ik ga m voor zijn verjaardag trouwens deze geven:

https://www.bol.com/nl/nl(...)dhHGoDMaAuQPEALw_wcB

Jong is knetterdol op torens omgooien. Deze laten geen putjes achter in mijn parket :')
disclaimer
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:37:49 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_201258560
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:

SPOILER
Tuurlijk wel! Beeeeeebie O+
disclaimer
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:39:04 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201258583
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:37 schreef SQ het volgende:
Ik ga m voor zijn verjaardag trouwens deze geven:

https://www.bol.com/nl/nl(...)dhHGoDMaAuQPEALw_wcB

Jong is knetterdol op torens omgooien. Deze laten geen putjes achter in mijn parket :')
Leuk! Ik denk dat wij 'm een ballenbak geven.
Resistance is futile.
pi_201259028
Hoooi. Wij zijn terug van een maand vakantie. Kon daar helaas niet op FOK! komen dus bij dezen even een korte update over Zielie.

Zielie heeft heerlijk genoten van het zwemmen, het eten en alle aandacht die ze daar kreeg. Maar je kon echt zien dat ze blij was terug thuis te zijn. Haar oogjes glunderden helemaal.

Ze heeft ontzettend veel last gehad van tandjes, maar er is maar niks doorgekomen. Ze trekt zich inmiddels volledig op en zet wat stapjes. Ze heeft twee nieuwe woorden geleerd “ja” en kom in het Turks (“gel”). Als ze muziek hoort, begint ze meteen te dansen. Zelfs als ze aan het huilen is. :')

Verder begint ze eindelijk krullen te krijgen. O+ En hoor ik steeds vaker dat ze op mij lijkt. Ook wel leuk, na een 1 op 1 kopie van m’n man.

Ik ga nu dit topic teruglezen! De andere topics laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zag iig dat @NJ een jarige had (gefeliciteerd! En wat een perfect cadeau voor je vrouw!) en @topml ook gefeliciteerd!

Goud, heerlijke baby. Heerlijk dat hij ook gewoon op gewicht blijft. :D Dat bijt zo lekker. O+

@Seven. Wauw, hij is wel echt veranderd in een maand! :o Prachtig haar! O+

@PKM dat duurt vaat niet lang meer! Pretbekje. O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:11:07 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201259436
Zielie O+

Supercute bikinitje O+ . En wat is ze snel met woordjes en klappen doet ze toch ook al een tijd?
Resistance is futile.
pi_201260942
Poffertje zei straks na het avondeten feta. En dat hadden we ook wel op.

Dit was toeval he. :Y
  woensdag 8 september 2021 @ 07:08:12 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_201261952
Hoi Zielie, goed dat je er weer bent O+
Dat dansen klinkt wel fantastisch :D
disclaimer
pi_201262270
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).

Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut weg :') was er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.

Mijn krielkipje O+ (5,5 mnd, 6 kilo, 65cm)

Voor t eerst even hangen in de kinderstoel bij Ikea
Kwak
  woensdag 8 september 2021 @ 08:18:10 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_201262280
Pepfan _O_
disclaimer
pi_201262509
Kwak, als er al sprake is van groeiproblemen, zou ik terughoudend zijn met pap geven. Rijstebloem is namelijk loze vulling.

Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
  woensdag 8 september 2021 @ 09:12:18 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_201262746
Mooie plaatjes, arvensis!
disclaimer
pi_201263218
Mooi hoor @arvensis :)

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen. :R
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker. :X
pi_201263598
@arvensis hij heeft moeite met groeien op mijn (tekort aan) melk. Hoe dat ingestort is heb ik in t bv topic uitgebreid besproken.

Hij krijgt genoeg flesvoeding binnen nu om te groeien en we zijn daarnaast begonnen met hapjes puur om te wennen. Pap is dus om te wennen aan andere smaak en textuur, niet om hem meer te laten groeien. Met 6mnd krijgt hij broodkorstjes en ga ik granenpap proberen, de rijstebloem maak ik wel op bij het bakken van shortbread :9

Ik geloof bovendien niet zo in het begrip “loze vulling”. Er zit altijd iets in eten, of dat nou vezels zijn en vitamines of gewoon wat koolhydraten extra en een andere smaak of textuur.
Kwak
  woensdag 8 september 2021 @ 11:19:05 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_201264053
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis :)

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen. :R
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker. :X
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 11:34:50 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201264195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).

Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut weg :') was er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Pep O+

Colin ook geen fan van rijstebloempap. En 6 maanden bv ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:18:31 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_201264711
Ik eet zelf ook geen pap, dus ik snap die baby's wel. Brrrr :')
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 12:19:56 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_201264736
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrum :') en hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen O+
disclaimer
pi_201265119
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrum :') en hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen O+
O+ oh wat heerlijk! En hangry dude :') weet je meteen ook maar dat ie zo is
Kwak
pi_201265261
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bv-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 08-09-2021 13:53:37 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 13:09:32 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_201265335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bb-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen ;)
disclaimer
pi_201265816
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.
Ja, eens. :Y
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.
SPOILER
  woensdag 8 september 2021 @ 13:53:53 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_201265855
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef PKM het volgende:

[..]
Ja, eens. :Y
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.
SPOILER
:* het is ook slopend, die babytijd.
disclaimer
pi_201266231
Ik zag allemaal leuke foto’s voorbij komen. Boer Goud! :D Poffertje is ook echt baby-af ja, hoe ze daar zo staat. En Seven. , ik vind Bubbles ondertussen ook altijd zo enorm als ik haar voed, wat een verschil met bijna een jaar geleden alweer :o .

Komkommer, fijn dat alles zo goed loopt. Bubbles heeft ook weleens bijna een week achter niet gepoept. Zoals SQ al zei, niets om je zorgen over te maken. Wordt wel weer ingehaald als ze aan vaste voeding gaat beginnen :') . En verder, de newborn tijd is erg zwaar vond ik, en tijd voor jezelf heb je eigenlijk niet (en de tijd die je hebt wil je voornamelijk slapen :P).

NJ en tpopml, gefeliciteerd met jullie dreumesen! O+

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik merk nu dat in ‘it takes a village’ een grote kern van waarheid zit. Ik vind hele dagen een baby entertainen erg zwaar :P. Gelukkig ben ik begonnen aan een studie en dat doet veel goed. Met Bubbles gaat het goed. Ze trekt zich nu een tijdje overal aan op en zet een paar stapjes (met vasthouds). Verder is ze wel veel aan het gillen en schreeuwen en lijkt ze iets meer last te hebben van tandjes nu. Maar ze is vooral heel erg leuk en ze gaf me laatst een kusje O+ !

/betoog
pi_201267516
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord :') ).
  woensdag 8 september 2021 @ 17:19:14 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_201268216
Omg een kusje O+ dat zijn echt de beste upgrades :D

Cyclus, ik heb altijd vrij snel weer een cyclus. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al bijna 14 jaar geen hormonale AC meer gebruik.
Sinds mijn zwangerschap was het: 27-36-35-29-25, waarbij ik de verkorting wijt aan het stoppen met bv en de variatie aan mijn ouderdom :P
disclaimer
pi_201268288
O ja, anticonceptie straks. De VK gaf het al aan tijdens de laatste visite in de kraamweek, maar goed om het er samen eens over te hebben. Ik zie het niet zo zitten om iets van een spiraaltje of staafje te laten plaatsen (ik ben niet zo'n held met dat soort zaken), maar ik wil ook niet meer terug naar een combinatiepil. Lees dingen over de minipil, dat zou een optie kunnen zijn straks. Of condooms, maar dat is ook zo'n gehannes steeds. 😅 Sterilisatie voor man nog even niet, wil straks nog niet kiezen of we het bij een kindje laten of dat we toch nog meer kinderen zouden willen als het ons gegeven is.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:38:45 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201268396
quote:
5s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord :') ).
Als je de minipil slikt heb je geen cyclus. Alleen doorbraakbloedingen (als je pech hebt).
pi_201268665
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:00:13 #263
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270312
Over de cyclus. Ik werd ongesteld 5-6 weken na de bevalling en sindsdien weer een regelmatige cyclus. Ik moest binnen 2 weken wel stoppen met bv, maargoed. Enige verschil is dat ik nu mijn ovulatie kan voelen en de week voordat de menstruatie doorbreekt ik misselijk ben alsof ik zwanger zou zijn :’).
Actieve anticonceptie doen we even niet aan, ik wilde geen sores meer aan mijn lijf. Een tweede is voor mij welkom, mijn wederhelft vindt het wel spannend. Dus soort van afgesproken dat we de natuur op zijn beloop laten, maar is het voor hem liever even niet dan wel. Anderzijds doet meneer er ook niets aan en is hij er zelf bij :P

En leuk alle foto updates! Wat zijn jullie snel gegaan vandaag zeg!
Goud op de trekker, zou zo maar zijn toekomstig beroep kunnen worden. Hij zit erop alsof hij precies weet hoe het moet :P
En poffertje die al staat, wauw!
Collin blijf ik aandoenlijk vinden, lijkt me een heerlijk makkelijke baby. Maar of dat echt zo is Seven?
En arvensis, wat een mooie tats! En knappe foto’s van Zielie. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 8 september 2021 @ 20:01:02 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_201270319
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
Ga je voor #2 ja? *D
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 20:05:12 #265
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270366
En mijn BFD bijdrage. We hebben de Ikea stoel ook getest. Gingen daarna uit eten en daar hadden ze hem ook. :P
Uiteindelijk niet gekocht want we hebben al een stoel van Maxi cosi en ik weet niet zo goed waar we alles moeten opbergen. Maar moet zeggen dat hij er prima in zat en goed bij het blad kan. Dat is in zijn huidige stoel wat minder (moet nog groeien :P )
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 8 september 2021 @ 20:06:43 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_201270381
Dat ziet er prima uit in die ANTILOP!
wij gebruiken deze trouwens buiten, als we bbq-en :)
disclaimer
pi_201270398
Nog niet actief nee, denk vanaf december/januari. Maar die paar maanden durf wel aan middels coitus interruptus. Op zo’n hoge frequentie zitten we nog niet en mocht het toch zo zijn dan zij het zo :P.
pi_201270520
Leuk monsterd! Mooi jochie heb je. En respect voor je beslissing mbt anticonceptie hoor, toen Bubbles 6 maanden was kon ik echt nog even niet aan een tweede denken.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:26:19 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_201270615
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
disclaimer
pi_201270643
@Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd. :s) Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:31:21 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_201270685
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:28 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd. :s) Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor :@ :D
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 20:34:57 #272
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270743
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
Ik geloof oprecht ook niet dat het niet zo rap gaat. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201270829
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
  woensdag 8 september 2021 @ 20:43:04 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_201270854
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
Nope, ik ben van de zes keer dat ik zwanger was, vijf keer de eerste ronde zwanger geraakt en 1 keer de tweede ronde :@
Maar ook dat varieert per persoon echt enorm :P
disclaimer
pi_201270967
Wauw wat een stats _O_ .

Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet :* .
  woensdag 8 september 2021 @ 21:07:53 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201271158
Hier duurde het lang en 2x zo lang. Dus wij zijn niet zo goed in zwanger worden en ook niet de jongste waardoor de factor leeftijd waarschijnlijk extra tegenwerkte de tweede keer.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:15:02 #277
475804 1inamelon
pi_201271255
quote:
Bij de eerste duurde het 4 jaar ;( en bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:31:05 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_201271476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat een stats _O_ .

Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet :* .
Joah, maar geen verdriet (meer) van verder ofzo ;) het scheelde voor mij dus wel dat het altijd meteen raak was. Het lijkt me stukken moeilijker te verteren als je er steeds superlang over doet.

Tussen de laatste miskraam en de zwangerschap van Goud ben ik niet eens ongesteld geweest :') ik ging op nacontrole en de verloskundige zei "Oh kijk, je baarmoederslijm is alweer mooi dik" en toen had ik zoiets van oké, go for it :7
disclaimer
pi_201271534
quote:
Bij de eerste zwangerschap 1.5 jaar, de 2 zwangerschappen daarna eerste ronde raak.
Het kan dus zomaar veel sneller gaan dan je denkt ;)
pi_201271536
Leuk, al die kinderstoel-foto's. Wij hebben de Tripp Trapp met allemaal benodigdheden (newborn set, baby set), maar die gaan we over een aantal weken pas van stal halen. Nu slaapt ze vooral op onze arm tijdens het eten of in de box/in haar nestje op tafel. :D

Morgen ga ik m'n eerste coronavaccinatie halen. Was toch niet 100% overtuigd om 'm tijdens m'n zwangerschap te halen, durfde het niet helemaal aan met haar in m'n buik. Maar nu ga ik het echt doen, al is het alleen maar vanwege m'n werk (op een VSO) voor straks. Hoop dat de bijwerkingen als verhoging/koorts uitblijven, want dat schijnt eventueel invloed te kunnen hebben op je borstvoeding. Ach, we hebben zakjes flesvoeding in huis voor 't geval 't even helemaal inkakt en ik heb ook een handkolf, dus komt vast wel goed.
pi_201271648
Interessant, al die stats. Hier was het overigens ook binnen 1 keer raak dus dat het kan weet ik.
pi_201271677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:15 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Bij de eerste duurde het 4 jaar ;( en bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
Ja hier ook bij de eerste 3 jaar en tweede binnen enkele rondes. Complete verrassing!
pi_201271736
Dank voor alle felicitaties. Also: Bumbaslingers zijn da bomb, aldus Mickey.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:32 schreef SQ het volgende:
Tpopml, van harte gefeliciteerd met je jarige baby! Wat vliegt het voorbij he?
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]
minimalisme O+

En whaaaaa denken aan een tweede! Ik heb ook wel een vraag voor de mensen met meerdere kindjes: Wat zijn de ervaringen met weinig leeftijdsverschil tussen #1 en #2 (1-2 jaar) en wat meer verschil (3-4 jaar)?

(Hihi post ik toch nog lekker even mee hier B-))
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 21:55:14 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201271822
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ik kende die Bla Bla Blocks nog niet maar dat ziet er goed uit! Weer een stapje onder Duplo zo te zien?

En, klopte de intel?

quote:
BFD w/
SPOILER
Wow die tweede foto _O_ Dat duurt niet lang meer of ze loopt inderdaad weg!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:

[ afbeelding ]

Glijbaanhooligan:

[ afbeelding ]
Haha lekker joch O+

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:

SPOILER
Dat je dit uberhaupt nog mag doen joh :D Aapie drinkt vanaf 6 maanden zijn flesje helemaal zelf, hij trekt het ook echt uit je handen. "Zelluf doen" :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef arvensis het volgende:
Hoooi. Wij zijn terug van een maand vakantie. Kon daar helaas niet op FOK! komen dus bij dezen even een korte update over Zielie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zielie heeft heerlijk genoten van het zwemmen, het eten en alle aandacht die ze daar kreeg. Maar je kon echt zien dat ze blij was terug thuis te zijn. Haar oogjes glunderden helemaal.

Ze heeft ontzettend veel last gehad van tandjes, maar er is maar niks doorgekomen. Ze trekt zich inmiddels volledig op en zet wat stapjes. Ze heeft twee nieuwe woorden geleerd “ja” en kom in het Turks (“gel”). Als ze muziek hoort, begint ze meteen te dansen. Zelfs als ze aan het huilen is. :')

Verder begint ze eindelijk krullen te krijgen. O+ En hoor ik steeds vaker dat ze op mij lijkt. Ook wel leuk, na een 1 op 1 kopie van m’n man.

Ik ga nu dit topic teruglezen! De andere topics laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zag iig dat @:NJ een jarige had (gefeliciteerd! En wat een perfect cadeau voor je vrouw!) en @:topml ook gefeliciteerd!

Goud, heerlijke baby. Heerlijk dat hij ook gewoon op gewicht blijft. :D Dat bijt zo lekker. O+

@:seven. Wauw, hij is wel echt veranderd in een maand! :o Prachtig haar! O+

@:pkm dat duurt vaat niet lang meer! Pretbekje. O+
Welkom terug! Wat is het toch een moppie O+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik weet niet of het aan de rijstepap ligt maar ik heb Aapie laatst ook een papfles gegeven en hij vond het ook niks. Misschien de structuur? Later heb ik het als pap op een lepel gegeven en toen at ie het wel :9 Misschien dus eens op een lepel proberen?

En die krielkiep is wel een ontzettende cutie hoor O+

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Kwak, als er al sprake is van groeiproblemen, zou ik terughoudend zijn met pap geven. Rijstebloem is namelijk loze vulling.

[ afbeelding ]
Wow, heel mooi _O_

quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis :)

Zoiets kan ook alleen een man bedenken :X Ik zou ook ziedend zijn!

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Haha, mooi toch dat ze af en toe hun eigenaardigheden hebben :D

Qua ongesteldheid: ik ben nu 3 keer ongesteld geweest en het komt er met LITERS uit :'( Ok, een klein beetje gechargeerd :P Maar ik loop echt leeg, niet normaal. Binnenkort maar weer aan de anticonceptie, al voelt dat zo raar in ons geval.

@Smart_ass ik vroeg me laatst af wie uit dit topic het eerst weer zwanger zou zijn en ik dacht toen aan jou :D Dus ik zat wel goed wat dat betreft O-)
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:00:54 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201271888
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat Aapie betreft. Vorige week woensdag had aapie verhoging op de opvang en was een beetje mieperig. Eenmaal thuis aangekomen was hij weer helemaal zichzelf en 's avonds geen verhoging meer. Op vrijdag zag ik in zijn dagboek van de opvang dat hij de hele dag geen flesje wilde drinken en verhoging had. Ik ging redelijk ongerust erheen en ook nu was hij weer hangerig. Thuis echter dronk hij meteen een flesje en was weer vrolijk en zichzelf, ook de verhoging was weer weg. Vandaag werd ik gebeld dat hij wederom geen flesje wilde, gewoon helemaal niet. Mijn man heeft bij het ophalen een flesje meegenomen, die wilde hij ook niet. Thuis heb ik hem die fles ook aangeboden, wilde hij ook niet. Toen de inhoud in een andere fles gedaan en dat klokte hij zo weg :? Het lijkt nu alsof er iets is met de opvang, dat hij daar niet wil drinken en niet lekker is. Het lijkt wel psychosomatisch. Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Ik dacht ook nog dat het door de tandjes zou kunnen komen maar thuis drinkt hij verder prima. Andere dingen als fruithapje/broodje/cracotte wil hij wel op de opvang. Het ligt dus echt aan de fles.
pi_201271946
@MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!

Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.

:D over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @Smart_ass is nog niet zwanger
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:12:23 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201272053
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:05 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!

Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.

:D over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @:Smart_ass is nog niet zwanger
Ik ben benieuwd!

Heel vroeger verloor ik ook veel bloed maar de laatste jaren viel het mee. Altijd wel heel veel pijn gehad, ook verdenking van endometriose. De pijn is nu veel minder maar het is gewoon heel erg veel :X
pi_201272241
Heftig :o
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:46:00 #289
447051 crew  Peejtur
pi_201272498
quote:
Bij 1e 1,5 jaar. 2e 1e poging.
pi_201273653
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen ;)
Ha, gisteravond laat kwam de aap uit de mouw ('de poep uit de kont'), mijn man had nu het genoegen om een mega-poepexplosie aan te pakken. :D Het was nog net geen spuitluier en gelukkig was alles in de luier gebleven en niet naar de rug en het lijfje gegaan. Dat gaat ongetwijfeld nog een keer komen.
Mijn man was trouwens wel een watje: uiteindelijk heb ik de helft meegedaan voor wat betreft schoonpoetsen, hij zei dat hij even niet goed werd van de lucht. Ik heb 'm verteld dat het alleen maar erger wordt als ze straks vaste voeding gaat eten. :D

Mijn baby kwam net voor een nachtvoeding, maar na 8 minuten besloot ze dat het genoeg was en is ze weer keihard in slaap gevallen. Kortste voedingsmoment ever tot nu toe, wel lekker makkelijk. Al vrees ik nu dat ze over een uur weer komt. Zou lekker zijn als 't pas om 7:00 uur ofzo weer is. :'D M'n borst is er alleen minder blij mee.
pi_201273658
Wat vervelend dat Aapie de fles niet wil bij de opvang @MaJo ! Maar het gaat dus om 1 specifieke soort fles? Apart inderdaad, hopelijk gaat het met een andere fles beter? Gelukkig eet ‘ie andere dingen dus wel.

@tpopml heel veel plezier met Mickey’s feestje!

En voor de goede orde: ik ben momenteel niet zwanger en ga dat dit jaar ook niet meer proberen te zijn :P.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:07:18 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_201274628
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
disclaimer
pi_201274704
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor :@ :D
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden. :D :@

Toen peuter 6 maanden was wou ik echt al wel een tweede. Toen duurde het dus nog heel lang voordat ik een cyclus had. Peuter was 2 en een beetje toen ik zwanger werd. Eigenlijk duurde dat vooral lang doordat seks en slechte nachten niet zo goed combineerde.
pi_201274800
quote:
U. was een ongelukje en Zielie was de eerste poging na de miskraam raak (we hebben de eerstvolgende cyclus niet geprobeerd, de maand daarna wel).
pi_201274828
Qua menstruatie: altijd heel heftig gehad. Heftig qua pijn en bloedingen en duur. Na beide bevallingen werd het veel minder, na Zielie nog 2,5 dag en minimale bloeding.
Tot ik tegelijk een spiraal liet plaatsen en m’n eerste vaccinatie kreeg. Sindsdien is m’n hele cyclus fucked up.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:40:19 #296
318361 Bienelientjee
pi_201275016
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
Voorlopig nog geen tweede hoor! :D _O- Heb mijn handen vol aan deze "ik wil heulemaal geen baby meer zijn met mijn 7 maanden"! 8)7 We willen wel graag ooit een tweede, als het ons gegund is. Maar komende één-twee jaar denk ik nog niet.

Baby J zegt nu veel meer klanken. Zo ook mamamama, omgggg! O+ Maar die gebruikt hij alleen als hij ergens niet blij mee is..........! :'( ;( :')

Moeten hem nu ook constant in de gaten houden. Hij wilt vrijwel alleen maar staan, staan, staan. Aan de hoge stoel, de jumperoo, aan de bank, zijn speelgoed dozen, zijn Vtech Baby Cube, zijn wandelwagen. Overal wilt hij zich aan optrekken. Hij staat ook gemakkelijk een paar minuten aan zijn speelgoed dozen. Of heen en weer cruisen. Heb hem nu twee keer gespot in de laatste twee dagen, dat hij wel eens voor een seconde zijn andere hand los laat en daar gewoon los staat voor 1 seconde. :o

Of al hangend met zijn hand in de doos op zoek naar speelgoed:

Hij heeft kast deurtjes ontdekt. In de badkamer of keuken, stukje open en dicht, open en dicht. Dat wordt binnenkort even her inrichten en slotjes op de gevaarlijkste! _O-

En hij weet nu ook als de tuin deur openstaat. Als een ware speedy gonzales kruipt hij naar de deur zodat ie naar buiten kan. :') Echt, fysiek lijkt hij echt al 1 jaar ofzo.

En vannacht een belabberde nacht gehad. Hij had blijkbaar erg veel honger. Normale fles om 8 uur. Een extra om 22.30. En 1.15. En nog eens om 5 uur vanochtend. En gewoon leegdrinken he! Niets anders settelde hem! :o En sinds die laatste fles was hij dan ook klaar wakker met dikke wallen onder zijn ogen. 8)7 :Z
pi_201275169
Poffertje sliep ook maar matig vannacht. Ik ging half elf slapen. Om twee uur had ze me zo vaak wakker gemaakt dat ik dacht dat de nacht er wel op zat. Maar daarna heeft ze me tot zes uur weer met rust gelaten. :)

Leuk hoor @Bienelientjee ! O+

Poffertje had gisteren een onderdeel los van de Playmobil boerderij en zat te kijken hoe dat er weer tegenaan kon. Wijsneusje. *;
pi_201275502
quote:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet zomaar zwanger zou raken, dacht dat ik PCOS zou kunnen hebben (nooit onderzocht, ben op m'n 16e aan de pil gegaan, maar ik herkende gewoon veel). Ik was dus ook compleet verrast toen ik vijf jaar geleden in de tweede ronde al zwanger raakte. Maar bij de tweede kwam het gedoe alsnog, ik ben in september 2018 met de pil gestopt en heb me in maart 2019 laten doorverwijzen, was toen pas 3 keer ongesteld geweest en in combinatie met mijn leeftijd was dat reden voor een snelle doorverwijzing. Had inderdaad PCOS, in de derde ronde Letrozol (medicatie die een eisprong stimuleert) was ik zwanger. Dat werd een miskraam, daarna werd ik in april 2020 weer in de derde ronde zwanger.

Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld, maar dat wijt ik dus ook aan de PCOS. Nu maakt het niet meer uit, wij willen geen derde. Ook geen AC meer voor mij, man heeft zich laten steriliseren.
pi_201276461
quote:
5s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werd na drie maanden weer ongesteld ondanks bv, en sindsdien een cyclus van 26 dagen exact…
Kwak
pi_201276517
quote:
Bij allebei 4 kalendermaanden. Bij Melba waren dat 4 cyclussen en bij Pep 5.
Kwak
pi_201276579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:49 schreef tpopml het volgende:
Dank voor alle felicitaties. Also: Bumbaslingers zijn da bomb, aldus Mickey.
[..]
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!
[..]
minimalisme O+

En whaaaaa denken aan een tweede! Ik heb ook wel een vraag voor de mensen met meerdere kindjes: Wat zijn de ervaringen met weinig leeftijdsverschil tussen #1 en #2 (1-2 jaar) en wat meer verschil (3-4 jaar)?

(Hihi post ik toch nog lekker even mee hier B-))
Ik vind het grote verschil (6,5 jaar) heel fijn! Hij begrijpt het zo goed en helpt en is zelfstandig en houdt zoveel van zijn broertje.

Het prille begin was heftig, hij was natuurlijk heel erg gewend om alleen te zijn.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')