quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.
Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.
Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Fox was het toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:08 schreef Mango91 het volgende:
@:Majo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!
Heerlijk is datquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer
Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in)
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
Ja, ik hoorde het al. Maar ze starten pas weer op 9 september met zo'n inloopuur door de vakantie, en ik wil het graag al weer even weten voor de afspraak die we dan met 4 weken hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had)
Ah okquote:
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aanquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had)
Wij ook.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ok
[..]
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aanWij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=
Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden
Is zeldzaam voor hem, zo'n lang dutje, denk omdat hij niet in een toffe bui is!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:03 schreef Aure het volgende:
Met al die fysieke ontwikkeling ook niet gek dat hij langer wil slapen denk ik
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:57 schreef MaJo het volgende:
Damn Bien, wanneer gaat ie het huis uit?Wel schattig om te zien met dat kleine lichaampje
Over lichaampjes gesproken: Aapie is lang en slank en tot nu toe ging dat met kleertjes prima, gewoon een maatje groter. Maar nu krijgen we het probleem dat hij te slank is voor kleding, met name broeken. Die hangen echt om hem heenWelke merken zijn goed voor lange dunne benen?
Qua rompers draagt hij nu maat 18m van Petit Bateau![]()
Ah ok, ik ga eens naar name-it kijkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:10 schreef SQ het volgende:
Majo, name-it valt in mijn ervaring erg slank.
Mijn baby is ook meer van het type Chinese Boeddha verder
1 van de broeken waar hij niet in past is van 4ffquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.
Dat is precies wat SQ bedoelt: je hoeft het ook niet allemaal te weten. Je moet elkaar leren kennen en dat kost tijd. Is het een optie om haar gewoon bij je te houden ipv weg te leggen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet het niet.Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uitquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb een broekje van 4ff gekocht in 74/80 waarvan ik denk dat Goud 'm over 2 jaar wel past ja. Ze hebben een paar heel raar vallende collecties gehad. Ik heb jumpsuits in 74/80 waarvan de romplengte kleiner is dan van andere 4ff suits in 62/68Wel met enorme mouwen en pijpen. Je kunt er qua maatvoering dus echt niet altijd van op aan.
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uit
@:Komkommerschijfje ik snap je gevoel wel, ik was in het begin ook erg onzeker. Aapie huilde ook veel, dat bleek later honger/ondervoeding te zijn. Probeer niet teveel te kijken naar hoe het "hoort". Als zij weinig slaapt maar verder gewoon netjes groeit en ze niet ziek lijkt te zijn is het allemaal wel prima. Die 16 uur per dag slaap is een richtlijn, daar kwam Aapie ook zeker niet aan. En kijk hem nu eens een lange gezonde lat zijn! Het komt allemaal echt wel goed
Aapie is trouwens echt een ongeduldige hongerige aapIk sprak met de leidster van het kdv en die vertelde dat ze een flesje had gemaakt voor een ander kindje en dat Aapie daar echt gefrustreerd door was geraakt
Daarnaast vertelde ze dat het fruithapje in de ochtend zijn favoriete moment is, hij schranst het echt naar binnen
Vanavond voor het avondeten was hij heel dramatisch dus ik gaf hem 2 cracottes om de tijd te overbruggen. Daarna at hij voor het eerst zijn bordje helemaal leeg (aardappel/spinazieprak en een stukje kip) en klokte daarna nog 160ml melk wegHij kan het goed hebben dus het zal wel goed zijn
Oh, de herkenningquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet het niet.Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
Zekerquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè?
Dat wakker wegleggen hoeft toch pas met een maand of 4? Volgens mij begon het CB er toen voor het eerst over. Daarvoor lag hij vaak bij ons in de buurt op een voedingskussen. Ik heb daar nooit zo moeilijk over gedaan, slaap is slaap.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, de herkenning. Wakker wegleggen is mij na 11 maanden nog nooit gelukt. En waarschijnlijk zit je helemaal goed met je onderbuikgevoel over krampjes. Helaas kun je daar niet veel aan doen, alleen extra lief zijn.
Volgens mij doe je het prima.
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:18 schreef Seven. het volgende:
@:LittleTeaCup hoe is het met jullie?
Gefeliciteerd, wat leuk! En wat fijn dat hij zo perfect was tijdens de bruiloft. Wel extra bijzonder met zo’n kleintje erbijquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.
Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.
Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.
Dus het gaat goed! Hoe gaat het met jullie? Ik moet echt even goed bijlezen.
Kijk eens aan, wat een goede berichten! Gefeliciteerd, superleuk nieuws natuurlijk!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.
Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.
Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.
Dus het gaat goed! Hoe gaat het met jullie? Ik moet echt even goed bijlezen.
Bijna dagelijkse kost weer tegenwoordig. Keer of 3-4 per nacht zeker wakker en tussen 4u en 5u is het klaar met slapen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat een tijden.Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze fase..
~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.
Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek.
Agossiequote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef Mango91 het volgende:
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.
Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.
Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mondquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup![]()
@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?
Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch.
Ik las het inderdaad, ja. Vanmorgen had ze weinig last van krampjes, maar wilde ze vooral bij ons zijn en niet ergens anders liggen. Net een half uur met haar op m'n arm gezeten, viel toen natuurlijk vlot in slaap. Daarna wel weg kunnen leggen. Heeft ze in ieder geval weer even een uurtje te pakken nu (en wij even onze handen vrij).quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes monden boos dat ze was.
Oh bah. Goeie vangst wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes monden boos dat ze was.
Ja, laatste week in het babytopic.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Seven. het volgende:
[..]ze houdt jullie wel bezig
. Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja, laatste week in het babytopic.![]()
Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.
Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
Bevliegt soms ook wel hoor, dat gevoel dat je misschien nog wel maanden of jaren in onzekerheid zit. Proberen ons maar te bedenken dat het niets verandert om je druk te maken. Maar dat lukt niet altijd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Ooh! Colin is ook geen baby meerquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:36 schreef Seven. het volgende:
Dit gebeurde gisteren:
En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo![]()
.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup![]()
@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?
Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch.
Jij kunt dat!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen!quote:
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddagquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg
Oh, spannend en stiekem misschien ook wel leuk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:34 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddagIk heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:17 schreef MaJo het volgende:
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen![]()
Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel
Edit: nope 10 minuten later weer wakker
Welk geurtje is dit? En welk merk? Bij welke winkel koop je deze? Wij hebben Airwick piur. Mama kunnen wij ook Freshdisks hebben?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Oh Tink, slopend.. geen advies, maar ik snap wel dat dit amper te doen is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.
En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.
Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.
[/rant]
En hoe is het gegaan? Ik heb nog nooit zo'n avond gehad trouwens, alleen andersomquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha handig als ze zo "meewerken"quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen!![]()
Ik heb een tijdje voorgelezen maar op een gegeven moment moest en zou hij het boek pakken en in zijn mond stoppen, dat werkte nietquote:
Ach lieverd dat is ook gewoon hartstikke zwaarquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.
En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.
Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.
[/rant]
Aapie heeft eigenlijk hetzelfde eetritme als jij aangeeft. Ik probeer 3 eetmomenten in te bouwen naast zijn flessen: een stuk fruit, een boterham/cracotte en avondeten. Daarnaast krijgt hij nog 5 flessen van 200ml, soms 4 maar ook wel 6.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!
Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.
Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:
07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
Hoeveel hebben jullie er?quote:Op zondag 29 augustus 2021 01:41 schreef SQ het volgende:
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengthopelijk slaap je nu heerlijk!
Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond![]()
Resistance is futile.
quote:Op zondag 29 augustus 2021 04:39 schreef Aure het volgende:
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest![]()
![]()
Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren
Slaap lekker.quote:Op zondag 29 augustus 2021 04:44 schreef Aure het volgende:
Hi
M'n batterij is wel bijna leeg en er is geen oplader in de buurtMaar op zich is slapen wel verstandiger dan fokken
Ben 'blij' dat je dit zegt én blij dat ik niet impulsief reageerde want het kwam bij mij ook zo over en schoot bij mij ook verkeerd. Want idd, iemand anders mag ook klagen ook al is het van jou dan wellicht zwaarder. Maar zo was het dus niet bedoeldquote:Op zondag 29 augustus 2021 07:30 schreef Tink89 het volgende:
txs allemaal!
Ik bedoelde dan ook niet dat het een wedstrijd is @:MaJo, want een baby is hoe dan ook pittig en iedereen heeft z'n eigen grenzen ook.En ik ervaar het hier ook niet zo, sorry als dat zo overkwam. Nu ik het teruglees, snap ik het wel.
quote:Op zondag 29 augustus 2021 04:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoeveel hebben jullie er?Haha negenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond![]()
![]()
Hier varieert het aantal, al probeer ik er toch wel minimaal 3 in bed te hebben
disclaimer
Echt he. Da's een trucje van de natuur denk ikquote:Op zondag 29 augustus 2021 09:06 schreef Aure het volgende:
Overigens kan ik daar wel echt van genieten. Hoe kut de nacht ook is geweest, als ik dan wakker word en ik kijk recht in het lachende snoetje van mijn baby, dan is het leven gewoon echt wel heel goed![]()
Echt he.quote:Op zondag 29 augustus 2021 09:06 schreef Aure het volgende:
Overigens kan ik daar wel echt van genieten. Hoe kut de nacht ook is geweest, als ik dan wakker word en ik kijk recht in het lachende snoetje van mijn baby, dan is het leven gewoon echt wel heel goed![]()
Storytelquote:Op zondag 29 augustus 2021 10:34 schreef Gogo83 het volgende:
Wat was het hier gezellig vannacht! Na een spookavond was J stil van 0.30 tot 5.30. Man ging eruit, dus ik heb heerlijk geslapen.
Nog een tip trouwens: als je nu te moe bent voor lezen (heb ik een tijdje gehad), doe jezelf een abonnement op Storytel of Kobo Plus Luisterboeken cadeau. Zo heb ik ook boeken verslonden, is een stuk minder vermoeiend dan lezen. En er staat best veel op!
Dank @:SQ en @:MaJo, geeft even inzicht in wat andere baby's doen. Zes flessen is dus helemaal zo gek nog niet. Omdat ze zo onverzadigbaar lijkt gaan we wel wat meer ons best doen op brood enzo, maar komt dan vast weer goed!
Colin wordt meestal jankend wakker.quote:Op zondag 29 augustus 2021 09:06 schreef Aure het volgende:
Even gegoogeld:quote:Op zondag 29 augustus 2021 15:59 schreef PKM het volgende:
Volgens mij heeft Poffertje toch geen huiduitslag maar hand voet mond ziekte. Ze heeft aan beide handjes nu bultjes en ook de voetzooltjes begint het te komen.
Zooo dat was ik alweer vergetenquote:Op zondag 29 augustus 2021 15:40 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:Komkommerschijfje
Misschien dat ze soms toch nog lucht in haar buikje heeft, dat ze zo omhoog wel in slaap valt.
Deze manier van boeren deed het bij ons goed.
Ik deed dit trouwens altijd best lomp, want Poffertje had een sterke nek.
Ahwwwww jammer is dat. Otis wordt uit zn overdagslaapjes ook altijd huilend wakker tegenwoordig, irritant is dat jaquote:Op zondag 29 augustus 2021 16:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin wordt meestal jankend wakker.
We snappen allemaal hoe het werkt. Meeposten en meelezen is gewoon niet altijd een optie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:22 schreef Miezziej het volgende:
Hallo. We leven nog
We deden ook mee met het weinig slapen vannacht. Loempia lekker projectielbraken, per se de borst willen, weer projectielbraken uiteraard... M. in bed geplast, het was feest! Is het al tijd om naar bed te gaan?![]()
Verder is hij bijna 1. Gaat toch snel zo achteraf gezien. Ik heb hier niet veel meegepost, ik geef het slaaptekort maar de schuldIk heb meer meegelezen dan gepost.
Colin staat zag ik, knap hoor! Loempia kan ook staan, maar zodra we het gezien hebben gaat hij meteen weer zitten
Like voor je laatste zin. En ja.. vrijwel iedereen heeft een negatieve(re) ervaring met consultatiebureau. Met sommige van die vrouwen moet je maar gewoon ene oor in, andere oor uit doen. Pik uit hun adviezen waar je je goed bij voelt, en waar het je niet helemaal lekker zit: lekker naast je neerleggen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij waren vandaag op het consultatiebureau. De jeugdverpleegkundige was niet echt goed in haar werk... In plaats van open vragen te stellen aan kersverse ouders en vooral te luisteren naar wat zij vertellen, was deze troela alles voor ons aan het invullen en heeft ze totaal niet geluisterd naar wat wij vertelden. Gelukkig ken ik wel wat personeel bij het cb en zijn die wel competent, maar deze vrouw...
F. is gewogen en woog 3296 gram, 50 gram boven geboortegewicht en 150 gram aangekomen in een week tijd.
Ik snap inderdaad wel waar de haat van sommige ouders jegens het cb vandaan komt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Like voor je laatste zin. En ja.. vrijwel iedereen heeft een negatieve(re) ervaring met consultatiebureau. Met sommige van die vrouwen moet je maar gewoon ene oor in, andere oor uit doen. Pik uit hun adviezen waar je je goed bij voelt, en waar het je niet helemaal lekker zit: lekker naast je neerleggen.
Wij doen wel iets soortgelijks. Na het avondeten mag hij nog heel even spelen en dan gaan we naar boven voor een schone luier. Slaapzak aan en dan zet ik zo'n muziekje aan en pak ik zijn knuffeltje erbij. Die leg ik tegen hem aan en dan draai ik hem op zijn zij. Als hij moe genoeg is blijft hij zo liggen en kan ik weglopen maar als hij meteen terugdraait dan weet ik eigenlijk al dat het bijna zeker niet meer gaat lukken. Soms lukt het om hem op zijn zij te draaien en over zijn rug en hoofdje te aaien tot hij in slaap valt. Maar vaak begint hij te huilen en dan kun je hem beter meteen er weer uithalen.quote:Op zondag 29 augustus 2021 04:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo hier een paar stevige slaapassociaties (zonder een combinatie van deze gaat slapen dus niet gebeuren):
Slaapzak aan, verduisterend gordijn dicht, flesje melk moet leeg (gisteren voor het eerst gelukt met water overdag), speentje, tukken, slapend wegleggen.
Heel soms is er meer nodig. Maar onderstaande dingen doe ik alleen 's avonds want niet te doen als we dit overdag ook moeten doen. En overdag brengt papa hem naar bed, want dan associeert hij mij alleen met slapen als papa niet thuis is.
Soms zijn slaapliedje 1 of 2 keer laten zien op mijn foon als hij echt héél onrustig is:
En soms laat ik hem gewoon door het bed kruipen, hou ik hem aan zijn slaapzak vast.
Jemig.. wat een handleiding.
[..]
Slaap lekker.![]()
![]()
Gelukkig maarquote:Op zondag 29 augustus 2021 07:30 schreef Tink89 het volgende:
txs allemaal!
@:SQ: je hebt helemaal gelijk hoor. En in het echte leven accepteer ik het gewoon en red ik me nog best. Op fok zeur ik meer, omdat ik het gevoel heb dat het hier mag en er herkenning is enzo.
Ik bedoelde dan ook niet dat het een wedstrijd is @:MaJo, want een baby is hoe dan ook pittig en iedereen heeft z'n eigen grenzen ook.En ik ervaar het hier ook niet zo, sorry als dat zo overkwam. Nu ik het teruglees, snap ik het wel.
Dat is de beste methodequote:Op zondag 29 augustus 2021 15:40 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:Komkommerschijfje
Misschien dat ze soms toch nog lucht in haar buikje heeft, dat ze zo omhoog wel in slaap valt.
Deze manier van boeren deed het bij ons goed.
Ik deed dit trouwens altijd best lomp, want Poffertje had een sterke nek.
Oh no... Hoe gaat het nu?quote:Op zondag 29 augustus 2021 15:59 schreef PKM het volgende:
Volgens mij heeft Poffertje toch geen huiduitslag maar hand voet mond ziekte. Ze heeft aan beide handjes nu bultjes en ook de voetzooltjes begint het te komen.
Fijn dat hij zo mooi zijn lijntje volgt! En die Klinefelter is gewoon fake news johquote:Op maandag 30 augustus 2021 12:54 schreef Cygne het volgende:
Pluis is alweer een maand oud vandaag.![]()
Hij is heel fijntjes met z'n 3.3 kilo en 50.5 centimeter maar hij blijft wel mooi zijn lijntje volgen. De jeugdarts heeft naar zijn spierspanning gekeken en hij is heel sterk. Niet heel gebruikelijk bij Klinefelter maar wel heel fijn.
Ha goed om weer van je te horen! Alleen wat minder dat Loempiaatje ziek isquote:Op maandag 30 augustus 2021 13:22 schreef Miezziej het volgende:
Hallo. We leven nog
We deden ook mee met het weinig slapen vannacht. Loempia lekker projectielbraken, per se de borst willen, weer projectielbraken uiteraard... M. in bed geplast, het was feest! Is het al tijd om naar bed te gaan?![]()
Verder is hij bijna 1. Gaat toch snel zo achteraf gezien. Ik heb hier niet veel meegepost, ik geef het slaaptekort maar de schuldIk heb meer meegelezen dan gepost.
Colin staat zag ik, knap hoor! Loempia kan ook staan, maar zodra we het gezien hebben gaat hij meteen weer zitten
Kijk hem gaan dan, zo trotsquote:
Zelf dit gelukkig nog niet meegemaakt maar je hoort het vaak. Gelukkig trek jij je er niets van aan!quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij waren vandaag op het consultatiebureau. De jeugdverpleegkundige was niet echt goed in haar werk... In plaats van open vragen te stellen aan kersverse ouders en vooral te luisteren naar wat zij vertellen, was deze troela alles voor ons aan het invullen en heeft ze totaal niet geluisterd naar wat wij vertelden. Gelukkig ken ik wel wat personeel bij het cb en zijn die wel competent, maar deze vrouw...
F. is gewogen en woog 3296 gram, 50 gram boven geboortegewicht en 150 gram aangekomen in een week tijd.
Uitspugen hoeft niet nog. Je hoeft maar heeeeeeel weinig tandpasta te gebruiken en in babytandpasta zit maar weinig fluoride.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vraagje over tandenpoetsen: aapie heeft nu 2 tandjes dus we zullen ook eens moeten gaan beginnen met poetsen. Hoe doe je dat bij een baby? Uitspugen boven de wasbak lijkt me nog wat lastig zeg maarTips and tricks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:07 schreef monsterd. het volgende:
En BFD! We starten hier met stukjes eten, beetje half a la rapley en kleintjes (ben het boek nog aan het lezen). Meneer vindt alle eten wel lekker dus het gaat er makkelijk in. Zelf doen is uiteraard een hele grote uitdaging. Hebben jullie nog tips eea te stimuleren?Lief! En bloemkool! Die spuugde Goud gisteren resoluut weer uit hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bang dat deze baby al een beetje verkløt is... jong doet alleen zijn snavel open voor friet, ijs en bbq-worst volgens mij
We moeten allemaal weer even afkicken van het vakantie-strandtentmenu. Ik pluste zelf ook 2 kilo
disclaimer
Wauw wat een snellequote:
SPOILER: BFDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Banaan eten op de opvangSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geheel volgens verwachting weigerde ze in bed te slapen, heb haar wel een half uur aan de borst gehad. Dus nu loop ik alsnog met draagzak.![]()
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Helemaal normaal. Het helpt mij heel erg om tijdens het clusteren of als hij alleen op wil liggen series te kijken of te lezen op de Ereader, dan doe je toch wat voor jezelf. Mijn man neemt het ook regelmatig even over zodat ik soms een beetje tot mezelf kan komen. En wat SQ zegt, het wordt echt makkelijker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Pfoe, mijn baby slaapt vandaag alleen maar dutjes van een half uur/max. een uur en wil heel de tijd drinken. Heb nu al het zevende drinkmoment sinds half 8 vanochtend... Is ook heel onrustig en huilerig en niets is goed, buiten drinken. Regeldag? Ook nog op dag 16?
Wel heel vermoeiend, ik heb werkelijk nog niets voor mezelf kunnen doen. Hopelijk doet ze dit vannacht niet.
oh wauw! Klimpoffert!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:07 schreef PKM het volgende:
Wat de dames boven mij zeggen.En laat je man lekker kopjes thee zetten ofzo als jij weer met baby moet zitten. Ohja, je mag er ook best van balen dat het even niet gaat zoals je wilt. Het lijkt nu misschien eindeloos maar het wordt (waarschijnlijk) snel beter.
We klagen hier weleens over baby'tjes die overal bij willen zijn, met name op de wc.
Vandaag zat peuter op de wc "Heee daarboven" te zwaaien, terwijl Poffertje door de balustrade van zolder keek.![]()
Ohja, ze mocht vandaag voor het eerst de trap op kruipen met begeleiding. Wat een vaart zeg!
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:07 schreef monsterd. het volgende:
En BFD! We starten hier met stukjes eten, beetje half a la rapley en kleintjes (ben het boek nog aan het lezen). Meneer vindt alle eten wel lekker dus het gaat er makkelijk in. Zelf doen is uiteraard een hele grote uitdaging. Hebben jullie nog tips eea te stimuleren?Awww, wat een scheetje is het toch! Hij krijgt nu ook echt een ander koppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., eigenwijze trekjes.
Een matje neerleggen en veel laten oefenen, het zal je nog verbazen hoe snel hij er handigheid in krijgt.
Resistance is futile.
Jaaaaa, zulke kleintjes is heel bijzonder maar ook echt wel beetje afzien. Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat je een makkelijke baby hebt, en meeveren. Vanaf 6 weken wordt het wel een beetje anders en begint zich een beetje ritme te vormen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
Ik kan me er absoluut geen voorstelling van maken omdat onze (en elke) baby heel anders is. Maar! De was HOEFT niet persé opgevouwen te worden he!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
Stukken beter al. Het zijn nou beetje vuurrode plekjes maar ze heeft er minder last van.quote:
Die eerste weken zijn zwaar ja. Maar je gaat een ritme vinden en die krampjes en opstartprobleempjes gaan weer weg. Dit is even bikkelen, maar het wordt echt, ECHT beter. Heb je iemand in je omgeving die je kan helpen? Dat je even eruit kan, terwijl hij of zij op je kindje let? Of dat je even een dutje kunt doen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Aanvulling, alleen een temperatuur van 38,0 of hoger trouwensquote:Op woensdag 1 september 2021 17:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.
Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.
Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Haha nee. Klinkt heel gezond allemaal!quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Ik denk echt dat je je verwachtingen wat bij moet gaan stellen. Je baby is pas 2 weken oud, zij wil gewoon lekker knuffelen met haar mama. Moet je voorstellen dat je net uit die veilige warme buik bent en opeens in de enge buitenwereld bentquote:Op donderdag 2 september 2021 20:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.
Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
Zelf hou ik het bij in een app omdat ik het wel interessant vindquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:41 schreef SQ het volgende:
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen
Dat noem ik geen klokje rondquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:51 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel.![]()
Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat.
Nee, ik was ook even in de war.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes.![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik kom hier in of na het weekend (als het goed is voor altijd) afscheid nemen van het babytopic.![]()
De dame in kwestie heeft gisteren een feestje gevierd op de opvang, middelpunt van de belangstelling en wilde alleen maar 'Hiep, hiep, hoera!', dus bleef de bewegingen maken, lachend als iedereen meedeed, aandacht vragend als het even niet voldoende was.
Vanochtend samen ontbeten bij de lokale broodjeszaak. Haar eerste croissant verkruimeld, chocolade gegeten en heel veel vrolijk gezwaaid naar iedereen in de buurt. Vanmiddag visite, morgen visite en dan is het baby-af.
En.. Ik ben heel trots... M'n vriendin heeft het jaar borstvoeding vol gemaakt!![]()
Voor deze gelegenheid (+ verjaardag) een speciaal cadeau uitgezocht; een ring met geboortestenen (van de beide maanden van de meisjes) en een moedermelksierraad. (Dus drie ringen aan elkaar zeg maar).Prachtige ringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes.![]()
Haha, die grijns!quote:Op zaterdag 4 september 2021 22:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Cadeautjes!![]()
[ afbeelding ]
Blij ei met haar verjaardagskroontje![]()
[ afbeelding ]
Vorig jaar, 21:00 waren we ineens een heel gezin.. Nu een jaar verder. Nog heel veel minder slaap gehad dan na de geboorte van de oudste, nog steeds blij met 4-5 uurtjes verspreid over de nacht. Maar een heel compleet gevoel. Nooit gedacht dat ik van een tweede net zoveel zou kunnen houden als van de eerste. De liefde tussen de zusjes. De lach die de jongste naar niemand anders geeft dan naar haar zus. Haar geluidje als ze de kat ziet.
Ik geniet, elke dag. Hoewel het geen makkelijk jaar is geweest met corona, reflux, RS-virus, de mogelijke/waarschijnlijke oogafwijking, ik voel dat het compleet is.
En met 9-12 maanden worden ze zo leuk! De wereld wordt zoveel groter!
Thanksquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:16 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo wat een guitig koppie heeft hij toch!
quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik kom hier in of na het weekend (als het goed is voor altijd) afscheid nemen van het babytopic.![]()
De dame in kwestie heeft gisteren een feestje gevierd op de opvang, middelpunt van de belangstelling en wilde alleen maar 'Hiep, hiep, hoera!', dus bleef de bewegingen maken, lachend als iedereen meedeed, aandacht vragend als het even niet voldoende was.
Vanochtend samen ontbeten bij de lokale broodjeszaak. Haar eerste croissant verkruimeld, chocolade gegeten en heel veel vrolijk gezwaaid naar iedereen in de buurt. Vanmiddag visite, morgen visite en dan is het baby-af.
En.. Ik ben heel trots... M'n vriendin heeft het jaar borstvoeding vol gemaakt!![]()
Voor deze gelegenheid (+ verjaardag) een speciaal cadeau uitgezocht; een ring met geboortestenen (van de beide maanden van de meisjes) en een moedermelksierraad. (Dus drie ringen aan elkaar zeg maar).Gefeliciteerd met de kleine S! En wat een prachtig cadeau voor je vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes.Ik zal het eens aan mijn man laten zien
Wij gingen gisteren voor het eerst naar het strand, Aapie vond het geweldig! Zijn eerste hap zand ook in the pocketDaarna gingen we BBQ'en bij mijn schoonzus en Aapie weigerde een tukkie. Na 9 uur wakker viel hij in de auto terug in slaap. Nu is meneer bezig met zijn tweede tukkie van de dag, hij zal wel kapot zijn
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Aapie had precies hetzelfde! Ik had verwacht dat hij het fantastisch zou vinden maar hij toonde nul emotiequote:Op zondag 5 september 2021 00:20 schreef Mango91 het volgende:
Van harte gefeliciteerd NJ! En wat een mooi cadeau voor je vrouw.
Ik hoop dat de oogafwijking bij je kleine meid meevalt.
Wij hebben vandaag voor het eerst gezwommen. Er kon nog geen lachje vanaf maar volgens mij vindt hij het wel interessant!
Oneerlijk is het.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef SQ het volgende:
Er zijn al veel meer kleinere baby's dan grotere dan de mijne, hoezo dan
Het is soms ongelooflijk hoeveel er uit zo’n baby kan komenquote:Op maandag 6 september 2021 19:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby had ook een poepexplosie vanmiddag, gelukkig was ik net met verschonen bezig en lag er al een nieuwe luier onder. Het bleef maar komen. Het was ook al twee dagen geleden dat ze gepoept had, dus ik snapte het wel. Dat hoofd tijdens het eruit werken was wel heel erg grappig.Iedere keer een ontspannen koppie als er weer een stroompje poep kwam.
Het gaat nog steeds goed.
Vandaag ook al vier dutjes gedaan, zometeen hopelijk dut vijf voor we de nacht in gaan. Ik heb ondertussen ook wat appcontact met een lactatiekundige en die stuurt me via video's en foto's steeds wat meer bij.
Gefeliciteerd met Mickey! Hoe hebben jullie het gevierd, welke cadeaus? Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op Aapie’s verjaardagquote:Op maandag 6 september 2021 20:12 schreef tpopml het volgende:
Ook ik kom me hier maar eventjes aanmelden, zo in het kielzog van NJ...
Het jaar is voorbij gevlogen! We zijn vier hele, twee half doorgekomen, en twee nu echt bijna doorgekomen tanden verder! Mickey doet steeds meer verwoede pogingen om zich op te trekken en man man man wat kan hij babbelen. Houdt van dansen op muziek en iedereens neus aanwijzen! Wat een genot is dit mannetje toch!
Ik vond het fijn meelezen hier! De herkenning en tips deden me deugd![]()
Aan alle Ieniemienie baby mama's en papa's,/: vergeet niet te knuffelen en niks te moeten nu het nog kan
Wat kijk ik daar fijn op terug!
Aan alle grotere baby mama's en papa's: misschien tot in het volgende topic!
Wat schattigquote:Op maandag 6 september 2021 20:17 schreef PKM het volgende:
[..]
Oneerlijk is het.![]()
Gefeliciteerd @:tpopmltot snel!
Poffertje kan nou handjes klappen en doet dat de hele dag door. Klap eens in je handjes is de bom.
Nog een uurtje dan is hij officieel jarigquote:Op maandag 6 september 2021 20:30 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd met Mickey! Hoe hebben jullie het gevierd, welke cadeaus? Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op Aapie’s verjaardag
Straks gaat ze je echt terug knuffelenquote:Op maandag 6 september 2021 23:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind het zo leuk in dit topic, het contrast tussen het leven met een newborn en het leven met een bijna-dreumes die al een eigen wil heeft en gewoon al zoveel kan eigenlijk. Heel bijzonder en leuk, ik kan me alvast een mooie voorstelling maken van wat komen gaat. Maar dit knuffelen met zo'n mini is wel heerlijk ook. 🥰 Zo fijn om te zien dat ze het zo fijn vindt bij papa en mama. Ze weet natuurlijk nog niet wie we precies zijn, maar je ziet wel dat ze weet dat wij voor haar zorgen en dat ze bij ons op haar gemak is. Dat is zo mooi. 🥰
Dohhhh Mickey ook alweer een jaar oud. Gefeliciteerd! Geniet morgen van z'n verjaardag, hopelijk eindeloos speelplezier met de bla-bla-blocks boerderij!quote:Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:
[..]
Nog een uurtje dan is hij officieel jarigdus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.
Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef PKM het volgende:
BFD![]()
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.Blij koppie! En wat wordt ze groot, ook echt geen baby meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen..
Resistance is futile.
BFD![]()
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.Blij koppie! En wat wordt ze groot, ook echt geen baby meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen..
Hahaha, hij heeft op die foto ook echt zo'n boerenkopquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:
Dat ie nog in die wipper past joh
PKM, nou zeg! Daar is het baby ook wel af!
Boer Teun op z'n trekker
[ afbeelding ]
Glijbaanhooligan:
[ afbeelding ]. Geweldige foto!
![]()
En idd, wipstoel wordt ook vaak als klimrek gebruikt en hij heeft 'm al wel op zijn rug (en dan is het janken geblazen)
Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk kan dit ook niet meer, hè? Zo'n enorme grote knuppel
Tuurlijk wel! BeeeeeebieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Leuk! Ik denk dat wij 'm een ballenbak geven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:37 schreef SQ het volgende:
Ik ga m voor zijn verjaardag trouwens deze geven:
https://www.bol.com/nl/nl(...)dhHGoDMaAuQPEALw_wcB
Jong is knetterdol op torens omgooien. Deze laten geen putjes achter in mijn parket
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis![]()
Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen.![]()
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker.
Pepquote:Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).
Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut wegwas er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.
Mijn krielkipje(5,5 mnd, 6 kilo, 65cm)
[ afbeelding ]
Voor t eerst even hangen in de kinderstoel bij Ikea
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrumen hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doenquote:Op woensdag 8 september 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bb-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.
Ja, eens.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef PKM het volgende:
[..]
Ja, eens.![]()
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is ook slopend, die babytijd.
disclaimer
Als je de minipil slikt heb je geen cyclus. Alleen doorbraakbloedingen (als je pech hebt).quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord).
Ga je voor #2 ja?quote:Op woensdag 8 september 2021 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoorquote:Op woensdag 8 september 2021 20:28 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd.Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
Ik geloof oprecht ook niet dat het niet zo rap gaat.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
Nope, ik ben van de zes keer dat ik zwanger was, vijf keer de eerste ronde zwanger geraakt en 1 keer de tweede rondequote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer.
Bij de eerste duurde het 4 jaarquote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer.
Joah, maar geen verdriet (meer) van verder ofzoquote:Op woensdag 8 september 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat een stats.
Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet.
Bij de eerste zwangerschap 1.5 jaar, de 2 zwangerschappen daarna eerste ronde raak.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ja hier ook bij de eerste 3 jaar en tweede binnen enkele rondes. Complete verrassing!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:15 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Bij de eerste duurde het 4 jaaren bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:32 schreef SQ het volgende:
Tpopml, van harte gefeliciteerd met je jarige baby! Wat vliegt het voorbij he?
minimalismequote:Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]
Ik kende die Bla Bla Blocks nog niet maar dat ziet er goed uit! Weer een stapje onder Duplo zo te zien?quote:Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:
[..]
Nog een uurtje dan is hij officieel jarigdus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.
Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
BFD![]()
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.Wow die tweede fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen.Dat duurt niet lang meer of ze loopt inderdaad weg!
Haha lekker jochquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:
Dat ie nog in die wipper past joh
PKM, nou zeg! Daar is het baby ook wel af!
Boer Teun op z'n trekker
[ afbeelding ]
Glijbaanhooligan:
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk kan dit ook niet meer, hè? Zo'n enorme grote knuppel
Dat je dit uberhaupt nog mag doen johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aapie drinkt vanaf 6 maanden zijn flesje helemaal zelf, hij trekt het ook echt uit je handen. "Zelluf doen"
Welkom terug! Wat is het toch een moppiequote:Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef arvensis het volgende:
Hoooi. Wij zijn terug van een maand vakantie. Kon daar helaas niet op FOK! komen dus bij dezen even een korte update over Zielie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zielie heeft heerlijk genoten van het zwemmen, het eten en alle aandacht die ze daar kreeg. Maar je kon echt zien dat ze blij was terug thuis te zijn. Haar oogjes glunderden helemaal.
Ze heeft ontzettend veel last gehad van tandjes, maar er is maar niks doorgekomen. Ze trekt zich inmiddels volledig op en zet wat stapjes. Ze heeft twee nieuwe woorden geleerd “ja” en kom in het Turks (“gel”). Als ze muziek hoort, begint ze meteen te dansen. Zelfs als ze aan het huilen is.![]()
Verder begint ze eindelijk krullen te krijgen.En hoor ik steeds vaker dat ze op mij lijkt. Ook wel leuk, na een 1 op 1 kopie van m’n man.
Ik ga nu dit topic teruglezen! De andere topics laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zag iig dat @:NJ een jarige had (gefeliciteerd! En wat een perfect cadeau voor je vrouw!) en @:topml ook gefeliciteerd!
Goud, heerlijke baby. Heerlijk dat hij ook gewoon op gewicht blijft.Dat bijt zo lekker.
@:seven. Wauw, hij is wel echt veranderd in een maand!Prachtig haar!
@:pkm dat duurt vaat niet lang meer! Pretbekje.Ik weet niet of het aan de rijstepap ligt maar ik heb Aapie laatst ook een papfles gegeven en hij vond het ook niks. Misschien de structuur? Later heb ik het als pap op een lepel gegeven en toen at ie het welquote:Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).
Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut wegwas er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.
Mijn krielkipje(5,5 mnd, 6 kilo, 65cm)
[ afbeelding ]
Voor t eerst even hangen in de kinderstoel bij Ikea
[ afbeelding ]Misschien dus eens op een lepel proberen?
En die krielkiep is wel een ontzettende cutie hoorWow, heel mooiquote:Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Kwak, als er al sprake is van groeiproblemen, zou ik terughoudend zijn met pap geven. Rijstebloem is namelijk loze vulling.
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]Zoiets kan ook alleen een man bedenkenquote:Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis![]()
Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen.![]()
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker.Ik zou ook ziedend zijn!
Haha, mooi toch dat ze af en toe hun eigenaardigheden hebbenquote:Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrumen hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen
Qua ongesteldheid: ik ben nu 3 keer ongesteld geweest en het komt er met LITERS uitOk, een klein beetje gechargeerd
Maar ik loop echt leeg, niet normaal. Binnenkort maar weer aan de anticonceptie, al voelt dat zo raar in ons geval.
@Smart_ass ik vroeg me laatst af wie uit dit topic het eerst weer zwanger zou zijn en ik dacht toen aan jouDus ik zat wel goed wat dat betreft
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 september 2021 22:05 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!
Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.
over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @:Smart_ass is nog niet zwanger
Bij 1e 1,5 jaar. 2e 1e poging.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ha, gisteravond laat kwam de aap uit de mouw ('de poep uit de kont'), mijn man had nu het genoegen om een mega-poepexplosie aan te pakken.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor![]()
U. was een ongelukje en Zielie was de eerste poging na de miskraam raak (we hebben de eerstvolgende cyclus niet geprobeerd, de maand daarna wel).quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voorlopig nog geen tweede hoor!quote:Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor![]()
Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet zomaar zwanger zou raken, dacht dat ik PCOS zou kunnen hebben (nooit onderzocht, ben op m'n 16e aan de pil gegaan, maar ik herkende gewoon veel). Ik was dus ook compleet verrast toen ik vijf jaar geleden in de tweede ronde al zwanger raakte. Maar bij de tweede kwam het gedoe alsnog, ik ben in september 2018 met de pil gestopt en heb me in maart 2019 laten doorverwijzen, was toen pas 3 keer ongesteld geweest en in combinatie met mijn leeftijd was dat reden voor een snelle doorverwijzing. Had inderdaad PCOS, in de derde ronde Letrozol (medicatie die een eisprong stimuleert) was ik zwanger. Dat werd een miskraam, daarna werd ik in april 2020 weer in de derde ronde zwanger.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werd na drie maanden weer ongesteld ondanks bv, en sindsdien een cyclus van 26 dagen exact…quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord).
Bij allebei 4 kalendermaanden. Bij Melba waren dat 4 cyclussen en bij Pep 5.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het grote verschil (6,5 jaar) heel fijn! Hij begrijpt het zo goed en helpt en is zelfstandig en houdt zoveel van zijn broertje.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:49 schreef tpopml het volgende:
Dank voor alle felicitaties. Also: Bumbaslingers zijn da bomb, aldus Mickey.
[..]
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!
[..]
minimalisme![]()
En whaaaaa denken aan een tweede! Ik heb ook wel een vraag voor de mensen met meerdere kindjes: Wat zijn de ervaringen met weinig leeftijdsverschil tussen #1 en #2 (1-2 jaar) en wat meer verschil (3-4 jaar)?
(Hihi post ik toch nog lekker even mee hier)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |