quote:Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrumen hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doenquote:Op woensdag 8 september 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bb-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.
Ja, eens.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef PKM het volgende:
[..]
Ja, eens.![]()
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is ook slopend, die babytijd.
disclaimer
Als je de minipil slikt heb je geen cyclus. Alleen doorbraakbloedingen (als je pech hebt).quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord).
Ga je voor #2 ja?quote:Op woensdag 8 september 2021 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoorquote:Op woensdag 8 september 2021 20:28 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd.Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
Ik geloof oprecht ook niet dat het niet zo rap gaat.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
Nope, ik ben van de zes keer dat ik zwanger was, vijf keer de eerste ronde zwanger geraakt en 1 keer de tweede rondequote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer.
Bij de eerste duurde het 4 jaarquote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer.
Joah, maar geen verdriet (meer) van verder ofzoquote:Op woensdag 8 september 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat een stats.
Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet.
Bij de eerste zwangerschap 1.5 jaar, de 2 zwangerschappen daarna eerste ronde raak.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ja hier ook bij de eerste 3 jaar en tweede binnen enkele rondes. Complete verrassing!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:15 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Bij de eerste duurde het 4 jaaren bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:32 schreef SQ het volgende:
Tpopml, van harte gefeliciteerd met je jarige baby! Wat vliegt het voorbij he?
minimalismequote:Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]
Ik kende die Bla Bla Blocks nog niet maar dat ziet er goed uit! Weer een stapje onder Duplo zo te zien?quote:Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:
[..]
Nog een uurtje dan is hij officieel jarigdus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.
Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef PKM het volgende:
BFD![]()
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.Wow die tweede fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen.Dat duurt niet lang meer of ze loopt inderdaad weg!
Haha lekker jochquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:
Dat ie nog in die wipper past joh
PKM, nou zeg! Daar is het baby ook wel af!
Boer Teun op z'n trekker
[ afbeelding ]
Glijbaanhooligan:
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk kan dit ook niet meer, hè? Zo'n enorme grote knuppel
Dat je dit uberhaupt nog mag doen johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aapie drinkt vanaf 6 maanden zijn flesje helemaal zelf, hij trekt het ook echt uit je handen. "Zelluf doen"
Welkom terug! Wat is het toch een moppiequote:Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef arvensis het volgende:
Hoooi. Wij zijn terug van een maand vakantie. Kon daar helaas niet op FOK! komen dus bij dezen even een korte update over Zielie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zielie heeft heerlijk genoten van het zwemmen, het eten en alle aandacht die ze daar kreeg. Maar je kon echt zien dat ze blij was terug thuis te zijn. Haar oogjes glunderden helemaal.
Ze heeft ontzettend veel last gehad van tandjes, maar er is maar niks doorgekomen. Ze trekt zich inmiddels volledig op en zet wat stapjes. Ze heeft twee nieuwe woorden geleerd “ja” en kom in het Turks (“gel”). Als ze muziek hoort, begint ze meteen te dansen. Zelfs als ze aan het huilen is.![]()
Verder begint ze eindelijk krullen te krijgen.En hoor ik steeds vaker dat ze op mij lijkt. Ook wel leuk, na een 1 op 1 kopie van m’n man.
Ik ga nu dit topic teruglezen! De andere topics laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zag iig dat @:NJ een jarige had (gefeliciteerd! En wat een perfect cadeau voor je vrouw!) en @:topml ook gefeliciteerd!
Goud, heerlijke baby. Heerlijk dat hij ook gewoon op gewicht blijft.Dat bijt zo lekker.
@:seven. Wauw, hij is wel echt veranderd in een maand!Prachtig haar!
@:pkm dat duurt vaat niet lang meer! Pretbekje.Ik weet niet of het aan de rijstepap ligt maar ik heb Aapie laatst ook een papfles gegeven en hij vond het ook niks. Misschien de structuur? Later heb ik het als pap op een lepel gegeven en toen at ie het welquote:Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).
Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut wegwas er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.
Mijn krielkipje(5,5 mnd, 6 kilo, 65cm)
[ afbeelding ]
Voor t eerst even hangen in de kinderstoel bij Ikea
[ afbeelding ]Misschien dus eens op een lepel proberen?
En die krielkiep is wel een ontzettende cutie hoorWow, heel mooiquote:Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Kwak, als er al sprake is van groeiproblemen, zou ik terughoudend zijn met pap geven. Rijstebloem is namelijk loze vulling.
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]Zoiets kan ook alleen een man bedenkenquote:Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis![]()
Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen.![]()
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker.Ik zou ook ziedend zijn!
Haha, mooi toch dat ze af en toe hun eigenaardigheden hebbenquote:Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrumen hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen
Qua ongesteldheid: ik ben nu 3 keer ongesteld geweest en het komt er met LITERS uitOk, een klein beetje gechargeerd
Maar ik loop echt leeg, niet normaal. Binnenkort maar weer aan de anticonceptie, al voelt dat zo raar in ons geval.
@Smart_ass ik vroeg me laatst af wie uit dit topic het eerst weer zwanger zou zijn en ik dacht toen aan jouDus ik zat wel goed wat dat betreft
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 september 2021 22:05 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!
Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.
over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @:Smart_ass is nog niet zwanger
Bij 1e 1,5 jaar. 2e 1e poging.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ha, gisteravond laat kwam de aap uit de mouw ('de poep uit de kont'), mijn man had nu het genoegen om een mega-poepexplosie aan te pakken.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor![]()
U. was een ongelukje en Zielie was de eerste poging na de miskraam raak (we hebben de eerstvolgende cyclus niet geprobeerd, de maand daarna wel).quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voorlopig nog geen tweede hoor!quote:Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor![]()
Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet zomaar zwanger zou raken, dacht dat ik PCOS zou kunnen hebben (nooit onderzocht, ben op m'n 16e aan de pil gegaan, maar ik herkende gewoon veel). Ik was dus ook compleet verrast toen ik vijf jaar geleden in de tweede ronde al zwanger raakte. Maar bij de tweede kwam het gedoe alsnog, ik ben in september 2018 met de pil gestopt en heb me in maart 2019 laten doorverwijzen, was toen pas 3 keer ongesteld geweest en in combinatie met mijn leeftijd was dat reden voor een snelle doorverwijzing. Had inderdaad PCOS, in de derde ronde Letrozol (medicatie die een eisprong stimuleert) was ik zwanger. Dat werd een miskraam, daarna werd ik in april 2020 weer in de derde ronde zwanger.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werd na drie maanden weer ongesteld ondanks bv, en sindsdien een cyclus van 26 dagen exact…quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord).
Bij allebei 4 kalendermaanden. Bij Melba waren dat 4 cyclussen en bij Pep 5.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |