abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2021 @ 12:19:56 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_201264736
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrum :') en hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen O+
disclaimer
pi_201265119
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik was net een stuk wandelen met Goud, naar het dorpscentrum :') en hij werd ineens wel zo ontzettend loeichagrijnig. Hebben we bij de AH een bak aardbeien gekocht en die samen op een bankje op zitten peuzelen O+
O+ oh wat heerlijk! En hangry dude :') weet je meteen ook maar dat ie zo is
Kwak
pi_201265261
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bv-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 08-09-2021 13:53:37 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 13:09:32 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_201265335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moet ik iets met het feit dat mijn baby sinds vrijdag maar 1 poepluier heeft gehad? Maandag kwam er flink wat poep na 2,5 dag weer, en nu ook nog geen poep gespot. De kraam zei dat plasluiers veel belangrijker zijn en dat sommige bb-baby's maar 1x per week poepen, maar ik lees op internet dat een baby van 3 weken wel 2 poepluiers per dag zou moeten hebben. Dat halen we nu echt niet. Tot afgelopen vrijdag wel.
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen ;)
disclaimer
pi_201265816
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Sorry, maar wat een kuststreek van je man dan, zeg.
Ja, eens. :Y
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:53:53 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_201265855
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef PKM het volgende:

[..]
Ja, eens. :Y
Ik heb daar vanochtend ook wel wat onaardigs over gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* het is ook slopend, die babytijd.
disclaimer
pi_201266231
Ik zag allemaal leuke foto’s voorbij komen. Boer Goud! :D Poffertje is ook echt baby-af ja, hoe ze daar zo staat. En Seven. , ik vind Bubbles ondertussen ook altijd zo enorm als ik haar voed, wat een verschil met bijna een jaar geleden alweer :o .

Komkommer, fijn dat alles zo goed loopt. Bubbles heeft ook weleens bijna een week achter niet gepoept. Zoals SQ al zei, niets om je zorgen over te maken. Wordt wel weer ingehaald als ze aan vaste voeding gaat beginnen :') . En verder, de newborn tijd is erg zwaar vond ik, en tijd voor jezelf heb je eigenlijk niet (en de tijd die je hebt wil je voornamelijk slapen :P).

NJ en tpopml, gefeliciteerd met jullie dreumesen! O+

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik merk nu dat in ‘it takes a village’ een grote kern van waarheid zit. Ik vind hele dagen een baby entertainen erg zwaar :P. Gelukkig ben ik begonnen aan een studie en dat doet veel goed. Met Bubbles gaat het goed. Ze trekt zich nu een tijdje overal aan op en zet een paar stapjes (met vasthouds). Verder is ze wel veel aan het gillen en schreeuwen en lijkt ze iets meer last te hebben van tandjes nu. Maar ze is vooral heel erg leuk en ze gaf me laatst een kusje O+ !

/betoog
pi_201267516
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord :') ).
  woensdag 8 september 2021 @ 17:19:14 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_201268216
Omg een kusje O+ dat zijn echt de beste upgrades :D

Cyclus, ik heb altijd vrij snel weer een cyclus. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al bijna 14 jaar geen hormonale AC meer gebruik.
Sinds mijn zwangerschap was het: 27-36-35-29-25, waarbij ik de verkorting wijt aan het stoppen met bv en de variatie aan mijn ouderdom :P
disclaimer
pi_201268288
O ja, anticonceptie straks. De VK gaf het al aan tijdens de laatste visite in de kraamweek, maar goed om het er samen eens over te hebben. Ik zie het niet zo zitten om iets van een spiraaltje of staafje te laten plaatsen (ik ben niet zo'n held met dat soort zaken), maar ik wil ook niet meer terug naar een combinatiepil. Lees dingen over de minipil, dat zou een optie kunnen zijn straks. Of condooms, maar dat is ook zo'n gehannes steeds. 😅 Sterilisatie voor man nog even niet, wil straks nog niet kiezen of we het bij een kindje laten of dat we toch nog meer kinderen zouden willen als het ons gegeven is.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:38:45 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201268396
quote:
5s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens, hoelang duurde het bij jullie voordat je weer een ‘normale’ cyclus had na je eerste ongesteldheid? Ik ben eind juli voor het eerst ongesteld geworden maar sindsdien niets. Ik ga er vanuit dat het misschien even duurt voordat dat allang weer op gang komt enzo? Nu ben ik overigens ook aan de minipil waar geen stopweek in zit, dus misschien was het wel niet eens een echte ongesteldheid maar meer een doorbraakbloeding ofzo (vind dat altijd zo’n vies woord :') ).
Als je de minipil slikt heb je geen cyclus. Alleen doorbraakbloedingen (als je pech hebt).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201268665
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:00:13 #263
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270312
Over de cyclus. Ik werd ongesteld 5-6 weken na de bevalling en sindsdien weer een regelmatige cyclus. Ik moest binnen 2 weken wel stoppen met bv, maargoed. Enige verschil is dat ik nu mijn ovulatie kan voelen en de week voordat de menstruatie doorbreekt ik misselijk ben alsof ik zwanger zou zijn :’).
Actieve anticonceptie doen we even niet aan, ik wilde geen sores meer aan mijn lijf. Een tweede is voor mij welkom, mijn wederhelft vindt het wel spannend. Dus soort van afgesproken dat we de natuur op zijn beloop laten, maar is het voor hem liever even niet dan wel. Anderzijds doet meneer er ook niets aan en is hij er zelf bij :P

En leuk alle foto updates! Wat zijn jullie snel gegaan vandaag zeg!
Goud op de trekker, zou zo maar zijn toekomstig beroep kunnen worden. Hij zit erop alsof hij precies weet hoe het moet :P
En poffertje die al staat, wauw!
Collin blijf ik aandoenlijk vinden, lijkt me een heerlijk makkelijke baby. Maar of dat echt zo is Seven?
En arvensis, wat een mooie tats! En knappe foto’s van Zielie. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:01:02 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_201270319
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke. Ik dacht dat de vk had gezegd dat sommige mensen tijdens het slikken van de minipil wel gewoon ongesteld worden, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben. In mijn geval zou dat sowieso raar zijn, na ruim 10 maanden niets. Ik ben met mijn laatste strip bezig, zie wel hoe snel mijn cyclus terug komt dan.
Ga je voor #2 ja? *D
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 20:05:12 #265
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270366
En mijn BFD bijdrage. We hebben de Ikea stoel ook getest. Gingen daarna uit eten en daar hadden ze hem ook. :P
Uiteindelijk niet gekocht want we hebben al een stoel van Maxi cosi en ik weet niet zo goed waar we alles moeten opbergen. Maar moet zeggen dat hij er prima in zat en goed bij het blad kan. Dat is in zijn huidige stoel wat minder (moet nog groeien :P )
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 8 september 2021 @ 20:06:43 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_201270381
Dat ziet er prima uit in die ANTILOP!
wij gebruiken deze trouwens buiten, als we bbq-en :)
disclaimer
pi_201270398
Nog niet actief nee, denk vanaf december/januari. Maar die paar maanden durf wel aan middels coitus interruptus. Op zo’n hoge frequentie zitten we nog niet en mocht het toch zo zijn dan zij het zo :P.
pi_201270520
Leuk monsterd! Mooi jochie heb je. En respect voor je beslissing mbt anticonceptie hoor, toen Bubbles 6 maanden was kon ik echt nog even niet aan een tweede denken.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:26:19 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_201270615
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
disclaimer
pi_201270643
@Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd. :s) Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:31:21 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_201270685
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:28 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Ik heb nog geen cyclus en bij de eerste duurde het ook 14 maanden voordat ik ongesteld werd. :s) Het lijkt me sterk dat ik nog eens zoveel geluk heb, maar wie weet.
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor :@ :D
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 20:34:57 #272
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201270743
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik ken er nog wel een paar die met een baby van 5-6 maanden dachten dat het zo'n vaart nog wel niet zou lopen.
Ik geloof oprecht ook niet dat het niet zo rap gaat. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201270829
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
  woensdag 8 september 2021 @ 20:43:04 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_201270854
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
Nope, ik ben van de zes keer dat ik zwanger was, vijf keer de eerste ronde zwanger geraakt en 1 keer de tweede ronde :@
Maar ook dat varieert per persoon echt enorm :P
disclaimer
pi_201270967
Wauw wat een stats _O_ .

Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet :* .
  woensdag 8 september 2021 @ 21:07:53 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201271158
Hier duurde het lang en 2x zo lang. Dus wij zijn niet zo goed in zwanger worden en ook niet de jongste waardoor de factor leeftijd waarschijnlijk extra tegenwerkte de tweede keer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 september 2021 @ 21:15:02 #277
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201271255
quote:
Bij de eerste duurde het 4 jaar ;( en bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:31:05 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_201271476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat een stats _O_ .

Maar drie miskramen dus? Dat wist ik niet :* .
Joah, maar geen verdriet (meer) van verder ofzo ;) het scheelde voor mij dus wel dat het altijd meteen raak was. Het lijkt me stukken moeilijker te verteren als je er steeds superlang over doet.

Tussen de laatste miskraam en de zwangerschap van Goud ben ik niet eens ongesteld geweest :') ik ging op nacontrole en de verloskundige zei "Oh kijk, je baarmoederslijm is alweer mooi dik" en toen had ik zoiets van oké, go for it :7
disclaimer
pi_201271534
quote:
Bij de eerste zwangerschap 1.5 jaar, de 2 zwangerschappen daarna eerste ronde raak.
Het kan dus zomaar veel sneller gaan dan je denkt ;)
pi_201271536
Leuk, al die kinderstoel-foto's. Wij hebben de Tripp Trapp met allemaal benodigdheden (newborn set, baby set), maar die gaan we over een aantal weken pas van stal halen. Nu slaapt ze vooral op onze arm tijdens het eten of in de box/in haar nestje op tafel. :D

Morgen ga ik m'n eerste coronavaccinatie halen. Was toch niet 100% overtuigd om 'm tijdens m'n zwangerschap te halen, durfde het niet helemaal aan met haar in m'n buik. Maar nu ga ik het echt doen, al is het alleen maar vanwege m'n werk (op een VSO) voor straks. Hoop dat de bijwerkingen als verhoging/koorts uitblijven, want dat schijnt eventueel invloed te kunnen hebben op je borstvoeding. Ach, we hebben zakjes flesvoeding in huis voor 't geval 't even helemaal inkakt en ik heb ook een handkolf, dus komt vast wel goed.
pi_201271648
Interessant, al die stats. Hier was het overigens ook binnen 1 keer raak dus dat het kan weet ik.
pi_201271677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:15 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Bij de eerste duurde het 4 jaar ;( en bij Zusje was het in ronde 3 raak. Geen peil op te trekken hier.
Ja hier ook bij de eerste 3 jaar en tweede binnen enkele rondes. Complete verrassing!
pi_201271736
Dank voor alle felicitaties. Also: Bumbaslingers zijn da bomb, aldus Mickey.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:32 schreef SQ het volgende:
Tpopml, van harte gefeliciteerd met je jarige baby! Wat vliegt het voorbij he?
Ja maar echt! Klein beetje weemoed maar toch eigenlijk vooral heel leuk omdat hij nu zo veel dingen leert. Echt een heus jongetje al!

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]
minimalisme O+

En whaaaaa denken aan een tweede! Ik heb ook wel een vraag voor de mensen met meerdere kindjes: Wat zijn de ervaringen met weinig leeftijdsverschil tussen #1 en #2 (1-2 jaar) en wat meer verschil (3-4 jaar)?

(Hihi post ik toch nog lekker even mee hier B-))
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 21:55:14 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201271822
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:54 schreef tpopml het volgende:

[..]
Nog een uurtje dan is hij officieel jarig ;) dus ik loop op de zaken vooruit! We hebben een Bla-bla blocks boerderij gekocht. Ik ben heel benieuwd, de interesse in beestjes is er en sinds deze week pakt hij ook wat vaker een vrachtwagen om te spelen.

Verder heb ik intel dat hij een duwdriewieler (nu te gebruiken, want hij kan erin vastgezet worden etc en dan straks om te bouwen naar driewieler!) en een loopkar (maar dan niet ééntje waar hij in zit, maar waar hij tegenaan kan duwen).
Ik kende die Bla Bla Blocks nog niet maar dat ziet er goed uit! Weer een stapje onder Duplo zo te zien?

En, klopte de intel?

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef PKM het volgende:
BFD w/
Twee foto's dan maar, want deze week zijn er wel èrg weinig foto's.
SPOILER
Die tweede, het is soms net alsof ze zo kan weglopen. O+
Wow die tweede foto _O_ Dat duurt niet lang meer of ze loopt inderdaad weg!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef SQ het volgende:
Dat ie nog in die wipper past joh :D

PKM, nou zeg! Daar is het baby ook wel af!

Boer Teun op z'n trekker :')

[ afbeelding ]

Glijbaanhooligan:

[ afbeelding ]
Haha lekker joch O+

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk kan dit ook niet meer, hè? Zo'n enorme grote knuppel :')

SPOILER
Dat je dit uberhaupt nog mag doen joh :D Aapie drinkt vanaf 6 maanden zijn flesje helemaal zelf, hij trekt het ook echt uit je handen. "Zelluf doen" :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef arvensis het volgende:
Hoooi. Wij zijn terug van een maand vakantie. Kon daar helaas niet op FOK! komen dus bij dezen even een korte update over Zielie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zielie heeft heerlijk genoten van het zwemmen, het eten en alle aandacht die ze daar kreeg. Maar je kon echt zien dat ze blij was terug thuis te zijn. Haar oogjes glunderden helemaal.

Ze heeft ontzettend veel last gehad van tandjes, maar er is maar niks doorgekomen. Ze trekt zich inmiddels volledig op en zet wat stapjes. Ze heeft twee nieuwe woorden geleerd “ja” en kom in het Turks (“gel”). Als ze muziek hoort, begint ze meteen te dansen. Zelfs als ze aan het huilen is. :')

Verder begint ze eindelijk krullen te krijgen. O+ En hoor ik steeds vaker dat ze op mij lijkt. Ook wel leuk, na een 1 op 1 kopie van m’n man.

Ik ga nu dit topic teruglezen! De andere topics laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zag iig dat @:NJ een jarige had (gefeliciteerd! En wat een perfect cadeau voor je vrouw!) en @:topml ook gefeliciteerd!

Goud, heerlijke baby. Heerlijk dat hij ook gewoon op gewicht blijft. :D Dat bijt zo lekker. O+

@:seven. Wauw, hij is wel echt veranderd in een maand! :o Prachtig haar! O+

@:pkm dat duurt vaat niet lang meer! Pretbekje. O+
Welkom terug! Wat is het toch een moppie O+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, ik ben er ook nog. Beetje druk met bv en groeiproblemen hier geweest naar alles is nu weer een beetje op de rit (ben aan t afbouwen en kind sterkt aan met flesjes).

Binnenvalvraag: Zijn er hier meer baby’s die absoluut geen rijstebloem blieven? Ik probeerde Pep vanmorgen een papfles te geven en die keek me een partij vies en duwde na een slok of twee de fles resoluut weg :') was er niet meer in te krijgen ook. Toen een gewone fles gegeven en die vertrouwde hij vervolgens eerst ook niet tot hij een paar slokjes had gehad, haha.

Mijn krielkipje O+ (5,5 mnd, 6 kilo, 65cm)
[ afbeelding ]

Voor t eerst even hangen in de kinderstoel bij Ikea
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het aan de rijstepap ligt maar ik heb Aapie laatst ook een papfles gegeven en hij vond het ook niks. Misschien de structuur? Later heb ik het als pap op een lepel gegeven en toen at ie het wel :9 Misschien dus eens op een lepel proberen?

En die krielkiep is wel een ontzettende cutie hoor O+

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:47 schreef arvensis het volgende:
Kwak, als er al sprake is van groeiproblemen, zou ik terughoudend zijn met pap geven. Rijstebloem is namelijk loze vulling.

Ik heb op vakantie o.a. m’n motherhoodtattoo’s laten zetten. Ben er super blij mee. Links borstvoeding geven, omdat dat zo’n belangrijk iets is geworden voor mij. Ik voed U.ras nu 3,5 jaar, bv heb ik geleerd met hem en staat voor mij ook voor hem. En rechts zwanger zijn, dat en bevallen heb ik zo mooi ervaren bij Z.ara.
[ afbeelding ]
Wow, heel mooi _O_

quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
Mooi hoor @:arvensis :)

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik weer zo slecht zou slapen er iets zou breken.
Ik viel rond 19:45 in slaap. Half uur later mijn man in de kamer met babyfoon want hij wou nog gaan fietsen. :R
En toen sliep ik wederom pas tegen twaalf uur en Poffertje maakte me tig keer wakker. :X
Zoiets kan ook alleen een man bedenken :X Ik zou ook ziedend zijn!

quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
Haha, mooi toch dat ze af en toe hun eigenaardigheden hebben :D

Qua ongesteldheid: ik ben nu 3 keer ongesteld geweest en het komt er met LITERS uit :'( Ok, een klein beetje gechargeerd :P Maar ik loop echt leeg, niet normaal. Binnenkort maar weer aan de anticonceptie, al voelt dat zo raar in ons geval.

@Smart_ass ik vroeg me laatst af wie uit dit topic het eerst weer zwanger zou zijn en ik dacht toen aan jou :D Dus ik zat wel goed wat dat betreft O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:00:54 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201271888
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat Aapie betreft. Vorige week woensdag had aapie verhoging op de opvang en was een beetje mieperig. Eenmaal thuis aangekomen was hij weer helemaal zichzelf en 's avonds geen verhoging meer. Op vrijdag zag ik in zijn dagboek van de opvang dat hij de hele dag geen flesje wilde drinken en verhoging had. Ik ging redelijk ongerust erheen en ook nu was hij weer hangerig. Thuis echter dronk hij meteen een flesje en was weer vrolijk en zichzelf, ook de verhoging was weer weg. Vandaag werd ik gebeld dat hij wederom geen flesje wilde, gewoon helemaal niet. Mijn man heeft bij het ophalen een flesje meegenomen, die wilde hij ook niet. Thuis heb ik hem die fles ook aangeboden, wilde hij ook niet. Toen de inhoud in een andere fles gedaan en dat klokte hij zo weg :? Het lijkt nu alsof er iets is met de opvang, dat hij daar niet wil drinken en niet lekker is. Het lijkt wel psychosomatisch. Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Ik dacht ook nog dat het door de tandjes zou kunnen komen maar thuis drinkt hij verder prima. Andere dingen als fruithapje/broodje/cracotte wil hij wel op de opvang. Het ligt dus echt aan de fles.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201271946
@MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!

Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.

:D over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @Smart_ass is nog niet zwanger
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:12:23 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201272053
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:05 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, officiële feest moet nog komen. Will confirm vrijdag!

Was je voor zwangerschap ook zo hevig ongesteld? Hier nog niets, al denk ik wel af en toe menstruatie-achtige krampen te voelen.

:D over je voorspelling, al moet je het nu niet jinxen want @:Smart_ass is nog niet zwanger
Ik ben benieuwd!

Heel vroeger verloor ik ook veel bloed maar de laatste jaren viel het mee. Altijd wel heel veel pijn gehad, ook verdenking van endometriose. De pijn is nu veel minder maar het is gewoon heel erg veel :X
pi_201272241
Heftig :o
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:46:00 #289
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_201272498
quote:
Bij 1e 1,5 jaar. 2e 1e poging.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_201273653
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Is normaal bij borstvoeding, je hoeft er niks mee te doen ;)
Ha, gisteravond laat kwam de aap uit de mouw ('de poep uit de kont'), mijn man had nu het genoegen om een mega-poepexplosie aan te pakken. :D Het was nog net geen spuitluier en gelukkig was alles in de luier gebleven en niet naar de rug en het lijfje gegaan. Dat gaat ongetwijfeld nog een keer komen.
Mijn man was trouwens wel een watje: uiteindelijk heb ik de helft meegedaan voor wat betreft schoonpoetsen, hij zei dat hij even niet goed werd van de lucht. Ik heb 'm verteld dat het alleen maar erger wordt als ze straks vaste voeding gaat eten. :D

Mijn baby kwam net voor een nachtvoeding, maar na 8 minuten besloot ze dat het genoeg was en is ze weer keihard in slaap gevallen. Kortste voedingsmoment ever tot nu toe, wel lekker makkelijk. Al vrees ik nu dat ze over een uur weer komt. Zou lekker zijn als 't pas om 7:00 uur ofzo weer is. :'D M'n borst is er alleen minder blij mee.
pi_201273658
Wat vervelend dat Aapie de fles niet wil bij de opvang @MaJo ! Maar het gaat dus om 1 specifieke soort fles? Apart inderdaad, hopelijk gaat het met een andere fles beter? Gelukkig eet ‘ie andere dingen dus wel.

@tpopml heel veel plezier met Mickey’s feestje!

En voor de goede orde: ik ben momenteel niet zwanger en ga dat dit jaar ook niet meer proberen te zijn :P.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:07:18 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_201274628
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
disclaimer
pi_201274704
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou, zo ver zit je daar ook niet meer vanaf hoor :@ :D
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden. :D :@

Toen peuter 6 maanden was wou ik echt al wel een tweede. Toen duurde het dus nog heel lang voordat ik een cyclus had. Peuter was 2 en een beetje toen ik zwanger werd. Eigenlijk duurde dat vooral lang doordat seks en slechte nachten niet zo goed combineerde.
pi_201274800
quote:
U. was een ongelukje en Zielie was de eerste poging na de miskraam raak (we hebben de eerstvolgende cyclus niet geprobeerd, de maand daarna wel).
Protège moi de mes désirs.
pi_201274828
Qua menstruatie: altijd heel heftig gehad. Heftig qua pijn en bloedingen en duur. Na beide bevallingen werd het veel minder, na Zielie nog 2,5 dag en minimale bloeding.
Tot ik tegelijk een spiraal liet plaatsen en m’n eerste vaccinatie kreeg. Sindsdien is m’n hele cyclus fucked up.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:40:19 #296
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201275016
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
Voorlopig nog geen tweede hoor! :D _O- Heb mijn handen vol aan deze "ik wil heulemaal geen baby meer zijn met mijn 7 maanden"! 8)7 We willen wel graag ooit een tweede, als het ons gegund is. Maar komende één-twee jaar denk ik nog niet.

Baby J zegt nu veel meer klanken. Zo ook mamamama, omgggg! O+ Maar die gebruikt hij alleen als hij ergens niet blij mee is..........! :'( ;( :')

Moeten hem nu ook constant in de gaten houden. Hij wilt vrijwel alleen maar staan, staan, staan. Aan de hoge stoel, de jumperoo, aan de bank, zijn speelgoed dozen, zijn Vtech Baby Cube, zijn wandelwagen. Overal wilt hij zich aan optrekken. Hij staat ook gemakkelijk een paar minuten aan zijn speelgoed dozen. Of heen en weer cruisen. Heb hem nu twee keer gespot in de laatste twee dagen, dat hij wel eens voor een seconde zijn andere hand los laat en daar gewoon los staat voor 1 seconde. :o

Of al hangend met zijn hand in de doos op zoek naar speelgoed:

Hij heeft kast deurtjes ontdekt. In de badkamer of keuken, stukje open en dicht, open en dicht. Dat wordt binnenkort even her inrichten en slotjes op de gevaarlijkste! _O-

En hij weet nu ook als de tuin deur openstaat. Als een ware speedy gonzales kruipt hij naar de deur zodat ie naar buiten kan. :') Echt, fysiek lijkt hij echt al 1 jaar ofzo.

En vannacht een belabberde nacht gehad. Hij had blijkbaar erg veel honger. Normale fles om 8 uur. Een extra om 22.30. En 1.15. En nog eens om 5 uur vanochtend. En gewoon leegdrinken he! Niets anders settelde hem! :o En sinds die laatste fles was hij dan ook klaar wakker met dikke wallen onder zijn ogen. 8)7 :Z
pi_201275169
Poffertje sliep ook maar matig vannacht. Ik ging half elf slapen. Om twee uur had ze me zo vaak wakker gemaakt dat ik dacht dat de nacht er wel op zat. Maar daarna heeft ze me tot zes uur weer met rust gelaten. :)

Leuk hoor @Bienelientjee ! O+

Poffertje had gisteren een onderdeel los van de Playmobil boerderij en zat te kijken hoe dat er weer tegenaan kon. Wijsneusje. *;
pi_201275502
quote:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet zomaar zwanger zou raken, dacht dat ik PCOS zou kunnen hebben (nooit onderzocht, ben op m'n 16e aan de pil gegaan, maar ik herkende gewoon veel). Ik was dus ook compleet verrast toen ik vijf jaar geleden in de tweede ronde al zwanger raakte. Maar bij de tweede kwam het gedoe alsnog, ik ben in september 2018 met de pil gestopt en heb me in maart 2019 laten doorverwijzen, was toen pas 3 keer ongesteld geweest en in combinatie met mijn leeftijd was dat reden voor een snelle doorverwijzing. Had inderdaad PCOS, in de derde ronde Letrozol (medicatie die een eisprong stimuleert) was ik zwanger. Dat werd een miskraam, daarna werd ik in april 2020 weer in de derde ronde zwanger.

Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld, maar dat wijt ik dus ook aan de PCOS. Nu maakt het niet meer uit, wij willen geen derde. Ook geen AC meer voor mij, man heeft zich laten steriliseren.
pi_201276461
quote:
5s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werd na drie maanden weer ongesteld ondanks bv, en sindsdien een cyclus van 26 dagen exact…
Kwak
pi_201276517
quote:
Bij allebei 4 kalendermaanden. Bij Melba waren dat 4 cyclussen en bij Pep 5.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')