quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
En hoe is het gegaan? Ik heb nog nooit zo'n avond gehad trouwens, alleen andersom

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:[..]
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen!

Haha handig als ze zo "meewerken"

Aapie werkt vaak nog tegen, of soms per ongeluk wel door opeens zijn arm te strekken als ik zijn arm door een mouw doe. Maar andersom doet hij dat ook en dan krijg je het dus met geen mogelijkheid uit

quote:
Ik heb een tijdje voorgelezen maar op een gegeven moment moest en zou hij het boek pakken en in zijn mond stoppen, dat werkte niet

Toevallig gisteren weer voorgelezen en hem een ander boekje gegeven om in zijn mond te stoppen. Dat werkte even maar op een gegeven moment wilde hij toch ook het voorleesboek pakken

Ik weet dus niet zo goed wat voor ritueel ik ervan kan maken. Meestal weet je ook snel of hij gaat slapen of niet. Ik draai hem op zijn zij en als hij zo blijft liggen gaat het goed, als hij terugdraait dan weet je eigenlijk meteen al dat het hem niet gaat worden. Dan laat ik hem even miepen en meestal haal ik hem er dan weer uit om een half uur later nog eens te proberen. Vandaag was dat dus een keer of 4 het geval.
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:Lekker komkommer! Goed bezig hoor.
En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.
Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.
[/rant]
Ach lieverd dat is ook gewoon hartstikke zwaar

Ik hoop echt dat er betere tijden aanbreken en je weer een beetje normaal kunt slapen. Heb je misschien nog iemand achter de hand die een avond op wil passen zodat je zelf een beetje bij kunt tanken?
Ik snap dat het frustrerend kan zijn als je anderen hoort klagen maar ik vind wel dat iedereen hier haar/zijn hart moet kunnen luchten. Er is altijd iemand die het zwaarder heeft maar dat zou niet moeten betekenen dat anderen niet hun verhaal kwijt moeten kunnen. Zoals Aapie vandaag was voor mij echt even frustrerend, en ik weet dat dit niet in verhouding staat met mensen met een huilbaby. Maar laten we er alsjeblieft geen wedstrijd van maken wie het zwaarder heeft.
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef Gogo83 het volgende:Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!
Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.
Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:
07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
Aapie heeft eigenlijk hetzelfde eetritme als jij aangeeft. Ik probeer 3 eetmomenten in te bouwen naast zijn flessen: een stuk fruit, een boterham/cracotte en avondeten. Daarnaast krijgt hij nog 5 flessen van 200ml, soms 4 maar ook wel 6.
Ik denk dat bij sommige kindjes wat later het kwartje valt qua *echt* eten. Ik merk bij Aapie pas sinds deze week dat sommige dingen helemaal verdwijnen, hiervoor was het vooral wat gesabbel. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam