abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201106195
Wauw @NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201106302
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
Bijna dagelijkse kost weer tegenwoordig. Keer of 3-4 per nacht zeker wakker en tussen 4u en 5u is het klaar met slapen. :s) Na zulke nachten slaapt ze met haar eerste dutje dan wel ~ 2 uur.

Ik ga zo met de peuter naar de bioscoop, dus wakker blijven zal uitdagend zijn. *)
Het scheelt dat we vakantie hebben nu, dus kunnen even helemaal in het ritme mee uitrusten!
pi_201106368
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:36:40 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106752
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:20 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:40 schreef NicolasJoy het volgende:
:O Deze fase..

~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.

Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek. :9
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:40:43 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef Mango91 het volgende:
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
Agossie ;( . Wanneer gaat de opvang beginnen?
Resistance is futile.
pi_201106973
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:03:13 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201107016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Resistance is futile.
pi_201107271
@Seven. Leuk, dat is nog snel gegaan zo ineens!

Jammer @NicolasJoy dat de nachten
weer/nig steeds zo gaan maar fijn dat jullie vakantie hebben. :Y
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:52:32 #60
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201108185
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
pi_201108253
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Ik las het inderdaad, ja. Vanmorgen had ze weinig last van krampjes, maar wilde ze vooral bij ons zijn en niet ergens anders liggen. Net een half uur met haar op m'n arm gezeten, viel toen natuurlijk vlot in slaap. Daarna wel weg kunnen leggen. Heeft ze in ieder geval weer even een uurtje te pakken nu (en wij even onze handen vrij).

We hadden de draagzak trouwens dinsdag uitgeprobeerd. Mijns inziens is ze nog net iets te klein. Haar koppie kwam nog niet op de hoogte van het hoofdgedeelte. Of maakt dat niet zo veel uit? Zometeen komt er in ieder geval een vriendin op kraamvisite die wel ervaring heeft met dragen, dus misschien kan zij ook even meekijken. :) En anders maar een draagconsult regelen. Denk dat de draagzak voor ons allemaal heel prettig kan zijn.
pi_201108434
Je zou dan met de draagconsulent ook nog kunnen kijken naar dragen met een rekbare of geweven doek. Dat kan al wel nu en vind ik persoonlijk nog fijner dragen dan de draagzak.

Balen van de bultjes PKM, hopelijk zijn ze snel verdwenen.

Wow Seven, knap hoor dat hij loopt! Dat loslopen komt vast ook snel :)

En een knuffel voor NJ. Pittig. Hier ook gezegend met slechte slapers :') Na Jip kan Otis er ook wat van :Z maar vannacht was er progressie. Tussen 7 en 11 moest ik er wel 2 x naar toe. Om 11 overgelegd in zijn cosleeper en toen was hij wakker om 1 uur en om 5 uur en daarna pas ergens na 7 O+ In tijden niet zoveel uren achter elkaar geslapen O+
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:21:10 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201108477
Het hoofdje hoort echt vrij te zijn.
ik heb hier een handig schema dat klopt voor zowel doeken als dragers.

pi_201108766
Ja, dank je, buda. Dat dacht ik inderdaad al. Dan wachten we nog even met de zak. We hadden een doek geprobeerd, maar met het knopen had ik toch wel veel moeite. Eens kijken of we het nu toch niet kunnen overwegen. Zijn er ook doeken die bijvoorbeeld rekbaar zijn en die je niet hoeft te knopen? Kan me voorstellen dat 't knopen wel moet i.v.m. goed tegen je aan kunnen dragen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:05:51 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201108966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
:r _O-
Resistance is futile.
pi_201111306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Oh bah. Goeie vangst wel. :')
pi_201111930
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
pi_201111947
Lieve berichten van zoveel mensen over het slapen. O+
We zijn van de oudste al wat gewend, die kon ook echt slechte nachten hebben, maar wel heel anders. Die spookte meer 's avonds en 's nachts en sliep dan redelijk uit. Die gaat nu nog steeds laat slapen, waardoor we dus weinig efficiënte uren overhouden waarbij beide kinderen slapen. :9

Het is een faaaaaaaaase! *)
Aan het kwijlen en kauwen te zien lijkt er ook een tandje door te komen, zal ook niet helpen natuurlijk.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:44:19 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201112100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:17:03 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201113169
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen :? :') Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel _O-

Edit: nope 10 minuten later weer wakker :N
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201113477
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Bevliegt soms ook wel hoor, dat gevoel dat je misschien nog wel maanden of jaren in onzekerheid zit. Proberen ons maar te bedenken dat het niets verandert om je druk te maken. Maar dat lukt niet altijd. :9

Denk dat we de verjaardag grotendeels aan ons voorbij laten gaan. Ergens heel stom, want met grote zus hebben we het wel uitgebreid gevierd, maar we hebben nu al zoveel visite gehad de laatste weken voor alle verjaardagen. :9 Lot van de tweede? :+ Nu komen we er nog van af, over 1-2 jaar krijgt ze het zelf bewust mee en kunnen we het natuurlijk niet meer maken. :P
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:43:18 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201113635
Ik zou me daar in elk geval geenzins schuldig over voelen naar je kind hoor NJ ;) De verjaardagen vier je de eerste paar jaar echt voor jezelf. Hier had mijn dochter het jarig zijn pas écht goed door toen ze 5 jaar werd eigenlijk. En dan nog verwachten ze echt geen mega feest met 40 genodigden, dan is een slagroomtaart, een pinata en 1 dag onbeperkt snoep eten ook feest genoeg voor ze :')
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:44:40 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_201113661
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:36 schreef Seven. het volgende:
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Ooh! Colin is ook geen baby meer :D
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:45:45 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_201113676
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
:X
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg ;)
disclaimer
pi_201114017
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:07:32 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_201114045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Jij kunt dat! :*
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:32:26 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114444
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Ooh! Colin is ook geen baby meer :D
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen! *) ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:34:05 #78
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201114469
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:45 schreef SQ het volgende:

[..]
:X
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg ;)
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddag :r Ik heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:37:04 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, spannend en stiekem misschien ook wel leuk.

Ik had wel geluk, het liep heel lekker toen hij voor het eerst een paar uur weg was. Dat gevoel als alles lekker loopt met z'n tweetjes. O+
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:38:48 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:34 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddag :r Ik heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:40:42 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201114591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:17 schreef MaJo het volgende:
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen :? :') Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel _O-

Edit: nope 10 minuten later weer wakker :N
|:(

Heb je een vast ritueeltje?
Resistance is futile.
pi_201114767
De eerste drie kwartier zijn we al goed doorgekomen. Madame heeft nog lekker door liggen slapen op mijn borst/buik op de bank. :D Net even goed wakker moeten maken voor de voeding, maar ze is nu lekker aan het drinken.
pi_201115051
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Welk geurtje is dit? En welk merk? Bij welke winkel koop je deze? Wij hebben Airwick piur. Mama kunnen wij ook Freshdisks hebben?
Aldus peuter. Dit is een heeeeel lange fase.

Thanks @SQ voor de tip. Vanwege bovenstaande denk ik dat we nog niet helemaal zonder kunnen, maar misschien gaan we wel over op toilet tapes. :Y

Spannend @Komkommerschijfje ! Ooit had ik ook zo'n soort eerste avond. Ik belde mijn man toen de baby een half uur krijste. Toen mijn man thuis kwam sliepen zowel baby als ik. :D :@
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:11:46 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201115078
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.

En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.

Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.

[/rant]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201115717
@Tink89 Heb je een ereader?
Mijn meisje valt graag in slaap op mij, ik lees dan meestal mijn boek.

Verder geen tips, ik hoop dat het snel verbetert voor jullie. :*
pi_201115738
Och, dat lijkt me zwaar, Tink. ;( Geen tips natuurlijk, maar wel een dikke knuffel. Ik snap je helemaal, ik vind het al moeilijk als mijn newborn zo overstuur is.
pi_201115789
Zo, eigenlijk gaat het best goed tot nu toe. Ze heeft flink gedronken aan borst 1 en gaf daarna aan dat ze ook nog wel meer wilde. Wel even 10 minuten tussen laten zitten, goed over m'n schouder heen gelegd om haar te laten boeren. Dat boeren doet ze trouwens nog niet. Maar er kwamen wel weer een paar scheetjes achter elkaar en nadat we waren gaan wandelen, werd ze weer rustig en konden we verder met borst 2. Eigenlijk tegen het advies van de LK in, maar borst 1 was al helemaal leeg en ze wil nog meer. Tsja, dan volg ik toch echt mijn baby.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:08:05 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201116092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:

En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.

Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.

[/rant]
Oh Tink, slopend.. geen advies, maar ik snap wel dat dit amper te doen is. ;(
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:19:36 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_201116330
Oh maar tink, zo is mijn leven ook echt wel minimaal de eerste zes maanden geweest hoor. En pas na die tijd ging het een beetje lukken om die gast een beetje in zijn bed te krijgen. Hij is nu bijna 11 maanden en meestal wordt ie 2 tot 3 keer wakker na het naarbedmoment, waarbij hij de ene keer na 10 minuten weer inslaapt en de andere keer 2 uur ligt te klootviolen.

Maar, en echt, en ja het is stom om te zeggen, het gaat over, het wordt beter. En je mag best vloeken en tieren en balen, dat is heel begrijpelijk.

Maar, je helpt er ook niemand mee door te klagen en te zwelgen. Er zijn feitelijk 2 dingen die je echt kunt doen: totale acceptatie of totale dedicatie om het roer om te gooien.
Wat levert je uiteindelijk het meeste op? Kies dat pad en ga er voor de volle honderd procent voor en blijf onthouden dat er licht is aan het eind van dat pad! :*
disclaimer
pi_201116415
Ik hoop dat jullie iets vinden wat helpt Tink. Bij ons hielp alleen inbakeren met de Pacco…maar als je baby al rolt/op deze leeftijd is dat niet echt meer een optie. Heb je een Fedde en Kees lakentje en slaapzakje wel eens geprobeerd? Wie weet dat dat iets helpt met geborgen voelen in bed?

Sinds wij de Pacco hebben vervangen door een Fedde en Kees laken en slaapzakje gaat het nog steeds best goed qua slapen alleen lukt wakker wegleggen niet echt meer (wel s nachts meestal) maar ja het kan ook de voor mijn gevoel oneindige en in elkaar overlopende 4- en 5-maandensprong zijn…. Dus ik wieg en neurie en hobbel en leg m slapend weg, met wisselend succes.

Edit: wat SQ zegt - ik heb in week drie gekozen voor totale dedicatie omdat acceptatie niet lukt/past bij mij. Wat nu beter lukte dan bij Melba was het kiezen voor 1 aanpak en dat met zijn tweeen absoluut doorzetten. En de eerste weken met de Pacco waren er echt wel veel dagen dat ik er 45-60 minuten over deed met wiegen wegleggen oppakken troosten etc om hem 15-30 minuten te laten slapen.

[ Bericht 22% gewijzigd door kwakz0r op 28-08-2021 22:29:13 ]
Kwak
pi_201117281
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!

Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.

Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:

07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:29:13 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201117411
quote:
En hoe is het gegaan? Ik heb nog nooit zo'n avond gehad trouwens, alleen andersom _O-
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen! *) ^O^
Haha handig als ze zo "meewerken" :D Aapie werkt vaak nog tegen, of soms per ongeluk wel door opeens zijn arm te strekken als ik zijn arm door een mouw doe. Maar andersom doet hij dat ook en dan krijg je het dus met geen mogelijkheid uit _O-

quote:
18s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
|:(

Heb je een vast ritueeltje?
Ik heb een tijdje voorgelezen maar op een gegeven moment moest en zou hij het boek pakken en in zijn mond stoppen, dat werkte niet _O- Toevallig gisteren weer voorgelezen en hem een ander boekje gegeven om in zijn mond te stoppen. Dat werkte even maar op een gegeven moment wilde hij toch ook het voorleesboek pakken :D

Ik weet dus niet zo goed wat voor ritueel ik ervan kan maken. Meestal weet je ook snel of hij gaat slapen of niet. Ik draai hem op zijn zij en als hij zo blijft liggen gaat het goed, als hij terugdraait dan weet je eigenlijk meteen al dat het hem niet gaat worden. Dan laat ik hem even miepen en meestal haal ik hem er dan weer uit om een half uur later nog eens te proberen. Vandaag was dat dus een keer of 4 het geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:

[/rant]
Ach lieverd dat is ook gewoon hartstikke zwaar :* Ik hoop echt dat er betere tijden aanbreken en je weer een beetje normaal kunt slapen. Heb je misschien nog iemand achter de hand die een avond op wil passen zodat je zelf een beetje bij kunt tanken?

Ik snap dat het frustrerend kan zijn als je anderen hoort klagen maar ik vind wel dat iedereen hier haar/zijn hart moet kunnen luchten. Er is altijd iemand die het zwaarder heeft maar dat zou niet moeten betekenen dat anderen niet hun verhaal kwijt moeten kunnen. Zoals Aapie vandaag was voor mij echt even frustrerend, en ik weet dat dit niet in verhouding staat met mensen met een huilbaby. Maar laten we er alsjeblieft geen wedstrijd van maken wie het zwaarder heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!

Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.

Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:

07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
Aapie heeft eigenlijk hetzelfde eetritme als jij aangeeft. Ik probeer 3 eetmomenten in te bouwen naast zijn flessen: een stuk fruit, een boterham/cracotte en avondeten. Daarnaast krijgt hij nog 5 flessen van 200ml, soms 4 maar ook wel 6.

Ik denk dat bij sommige kindjes wat later het kwartje valt qua *echt* eten. Ik merk bij Aapie pas sinds deze week dat sommige dingen helemaal verdwijnen, hiervoor was het vooral wat gesabbel. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201118210
Poffertje ging met moeite plat om 19:30, nog twee keer naar boven geweest omdat ze huilde. Laatste keer dat ik haar hoorde huilen zette ik beneden alles uit - stil. :')

Binnen het half uur dat ik probeerde te slapen bleef ze me elke paar minuten wakker maken met huilen/rollen.
Toen gaf ik haar pijnstiller maar omdat ze daarvoor even echt wakker moest zijn dacht ze blijkbaar feest!! *O* *O* En nurofen vindt ze blijkbaar niet lekker want ze heeft zich letterlijk in alle bochten gedrongen om weg te komen.

Daarna kon ze niet slapen en begon maar weer met de rol/huil. Maar nou ligt ze eindelijk weer rustig te slapen dus ga ik ook nog maar een poging doen. :O

Het is voor mij wel de definitie van een slechte nacht. :Y
  zondag 29 augustus 2021 @ 01:41:23 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_201118423
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengt :7 hopelijk slaap je nu heerlijk!

Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig :Y :')
disclaimer
  zondag 29 augustus 2021 @ 01:47:55 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_201118436
@Gogo83, ik weet niet zo goed van hoeveelheden omdat Goud tot voor kort volledige borstvoeding kreeg, maar hij drinkt momenteel (bijna 11mnd) 3-4 flesjes van zo'n 200cc. Daarnaast eet hij ongeveer 2 belegde boterhammen, 2 porties fruit, en variabel friet met roomijs gezond en verantwoord avondeten.

Hier geef ik geen ochtendfles omdat hij anders geen brood meer eet, die skipte voor ons het makkelijkst. Hij drinkt nu dus globaal rond 10/19/23/03 uur.

Oh ja ik kan ook niet omgaan met ritmes dus die hebben we niet, wel belangrijk om even te zeggen :')
disclaimer
pi_201118599
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest :') :') :') Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren :')
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:41:17 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118600
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 01:41 schreef SQ het volgende:
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengt :7 hopelijk slaap je nu heerlijk!

Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig :Y :')
Hoeveel hebben jullie er?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond (8> :+
Resistance is futile.
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:42:32 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118601
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:39 schreef Aure het volgende:
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest :') :') :') Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren :')
:W om 04:42
Resistance is futile.
pi_201118602
Hi :7

M'n batterij is wel bijna leeg en er is geen oplader in de buurt :') Maar op zich is slapen wel verstandiger dan fokken :P
  zondag 29 augustus 2021 @ 04:51:52 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201118605
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Seven. op 29-08-2021 05:00:02 ]
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')