Bijna dagelijkse kost weer tegenwoordig. Keer of 3-4 per nacht zeker wakker en tussen 4u en 5u is het klaar met slapen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat een tijden.Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze fase..
~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.
Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek.
Agossiequote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef Mango91 het volgende:
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.
Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.
Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mondquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup![]()
@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?
Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch.
Ik las het inderdaad, ja. Vanmorgen had ze weinig last van krampjes, maar wilde ze vooral bij ons zijn en niet ergens anders liggen. Net een half uur met haar op m'n arm gezeten, viel toen natuurlijk vlot in slaap. Daarna wel weg kunnen leggen. Heeft ze in ieder geval weer even een uurtje te pakken nu (en wij even onze handen vrij).quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes monden boos dat ze was.
Oh bah. Goeie vangst wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes monden boos dat ze was.
Ja, laatste week in het babytopic.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Seven. het volgende:
[..]ze houdt jullie wel bezig
. Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja, laatste week in het babytopic.![]()
Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.
Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
Bevliegt soms ook wel hoor, dat gevoel dat je misschien nog wel maanden of jaren in onzekerheid zit. Proberen ons maar te bedenken dat het niets verandert om je druk te maken. Maar dat lukt niet altijd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Ooh! Colin is ook geen baby meerquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:36 schreef Seven. het volgende:
Dit gebeurde gisteren:
En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo![]()
.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup![]()
@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?
Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch.
Jij kunt dat!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen!quote:
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddagquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg
Oh, spannend en stiekem misschien ook wel leuk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:34 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Wij hebben van die dingen zonder houdertje en dat weerhield Zusje er niet van om er met haar vingers in te roeren vanmiddagIk heb echt een kleine smeerlap op de wereld gezet.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:17 schreef MaJo het volgende:
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen![]()
Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel
Edit: nope 10 minuten later weer wakker
Welk geurtje is dit? En welk merk? Bij welke winkel koop je deze? Wij hebben Airwick piur. Mama kunnen wij ook Freshdisks hebben?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wc blokjes super interessant zijn voor een kleine trouwens. Meestal felle kleurtjes enzo.
Oh Tink, slopend.. geen advies, maar ik snap wel dat dit amper te doen is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.
En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.
Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.
[/rant]
En hoe is het gegaan? Ik heb nog nooit zo'n avond gehad trouwens, alleen andersomquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha handig als ze zo "meewerken"quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee.. hij heeft de smaak ook goed te pakken. Hij stond net in zijn badje. Was wel makkelijk toen ik z'n kont wilde wassen!![]()
Ik heb een tijdje voorgelezen maar op een gegeven moment moest en zou hij het boek pakken en in zijn mond stoppen, dat werkte nietquote:
Ach lieverd dat is ook gewoon hartstikke zwaarquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:11 schreef Tink89 het volgende:
Lekker komkommer! Goed bezig hoor.
En over slapen: ik was redelijk op weg toen spruit een maand of 4,5 was. Toen kreeg ik hem af en toe overdag in z'n bed in slaap (met een pink, aaien over z'n rug en heel veel geduld). Toen werd hij honderd keer ziek en nu slaapt hij nergens meer. Niet in bed, niet in de draagzak (tenzij heel lang lopen), niet in de wagen, maar soms in de auto. 'S nachts alleen tegen mij aan geplakt en heel, heel soms een blokje van 2 uur in de cosleeper.
Ik ben wel klaar met elke avond rondjes lopen of verplicht om acht uur naar bed omdat m'n baby doodmoe is. Maar ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind berichten over 'slechte slapers' dan ook best heel kut als het dan gaat om één dagje prut of 'wel twee voedingen per nacht' ofzo. Of als mensen zeggen dat het echt niet zouden trekken als hun kind zo slecht sliep als het mijne, want het is niet alsof ik een keuze heb. Ik ben ook niet de gezelligste nu, presteer echt niet optimaal op m'n werk, heb nooit tijd voor m'n lief en mij alleen, lees geen boeken en heb eigenlijk nul hobby's. En da's best kut.
[/rant]
Aapie heeft eigenlijk hetzelfde eetritme als jij aangeeft. Ik probeer 3 eetmomenten in te bouwen naast zijn flessen: een stuk fruit, een boterham/cracotte en avondeten. Daarnaast krijgt hij nog 5 flessen van 200ml, soms 4 maar ook wel 6.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wat klote Tink! Geen advies, behalve dat ik een e-reader ook wel echt een uitkomst vindt!
Hoewel ik baby's heel leuk vind soms (J. is volop aan het tijgeren en ontdekken en zat vandaag ineens op handen en knieën), vind ik het weer zo vermoeiend! En dan hebben wij nog redelijk geluk dat ze in ieder geval de avonden meestal wel in haar eigen bed slaapt. Acceptatie, een e-reader, dutjes overdag en koffie slepen me er enigszins doorheen. En soms gewoon even heel hard huilen en het stom vinden.
Even een vraagje aan de moeders van wat oudere baby's: wat eten/drinken jullie baby's van 7 á 8 maanden? J. drinkt nog minimaal een liter melk per dag en ik dacht dat we dat bij T. al wel eerder aan het minderen waren. Nu was T. sowieso geen goeie drinker, dat scheelt denk ik ook, maar ik vind het zo veel. Eten is leven, maar echt regelmaat zit daar nog niet in (behalve dat ze iedere avond wel iets krijgt). De meeste dagen komen nu op het volgende neer:
07:00 uur - 200 ml kv en soms een broodkorst/maiswafel/cracotte
10:00 uur - fruithap, gepureerd of stukjes. In het eerste geval krijgt ze meer binnen, terwijl ik eigenlijk meer voorstander ben van het tweede.
11:00 uur - 200 ml kv
Soms tussen de middag een broodkorst/maiswafel/cracotte
15:00 uur - 200 ml kv
18:00 uur - avondeten. Soms een prutje, soms rapley. Vanavond at ze een paar zoete aardappelfrietjes, wat boontjes en een stronkje bloemkool.
19:00 uur - 200 ml kv
23.00/0.00 - 200 ml kv
Ergens 's nachts meestal nog een klein flesje, dus we zitten echt ruim over de liter heen.
Hoeveel hebben jullie er?quote:Op zondag 29 augustus 2021 01:41 schreef SQ het volgende:
Oooh maar pkm, de nacht is nog jong, wie weet wat ie nog brengthopelijk slaap je nu heerlijk!
Groetjes vanuit de kamer van mijn baby wiens speentjes ALLEMAAL op de grond lagen en dus was ie heeeel zielig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colin krijgt overdag geen speentje meer trouwens. Hij had alleen nog maar dat schild over dwars in zijn mond![]()
Resistance is futile.
quote:Op zondag 29 augustus 2021 04:39 schreef Aure het volgende:
Ik heb genoten van m'n goede vorige nacht en ben er nu inmiddels alweer 6 x uitgeweest![]()
![]()
Maar hier is acceptatie inderdaad het toverwoord. Heeft ons er vorige keer prima door heen gesleept en gaat bij deze baby ook lukken. Maar zodra deze knakker 6 maanden is gaat ie wel echt even een keer uit logeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |