quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.
Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.
Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Fox was het toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:08 schreef Mango91 het volgende:
@:Majo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!
Heerlijk is datquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer
Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in)
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
Ja, ik hoorde het al. Maar ze starten pas weer op 9 september met zo'n inloopuur door de vakantie, en ik wil het graag al weer even weten voor de afspraak die we dan met 4 weken hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had)
Ah okquote:
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aanquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had)
Wij ook.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ok
[..]
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aanWij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=
Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden
Is zeldzaam voor hem, zo'n lang dutje, denk omdat hij niet in een toffe bui is!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:03 schreef Aure het volgende:
Met al die fysieke ontwikkeling ook niet gek dat hij langer wil slapen denk ik
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:57 schreef MaJo het volgende:
Damn Bien, wanneer gaat ie het huis uit?Wel schattig om te zien met dat kleine lichaampje
Over lichaampjes gesproken: Aapie is lang en slank en tot nu toe ging dat met kleertjes prima, gewoon een maatje groter. Maar nu krijgen we het probleem dat hij te slank is voor kleding, met name broeken. Die hangen echt om hem heenWelke merken zijn goed voor lange dunne benen?
Qua rompers draagt hij nu maat 18m van Petit Bateau![]()
Ah ok, ik ga eens naar name-it kijkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:10 schreef SQ het volgende:
Majo, name-it valt in mijn ervaring erg slank.
Mijn baby is ook meer van het type Chinese Boeddha verder
1 van de broeken waar hij niet in past is van 4ffquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
4ff is lang en smal, dat was hier uitkomst met de oudste en past de jongste ook weer mooi. En name it is voor mijn dunne peuter soms zelfs té smal tegenwoordig.
Dat is precies wat SQ bedoelt: je hoeft het ook niet allemaal te weten. Je moet elkaar leren kennen en dat kost tijd. Is het een optie om haar gewoon bij je te houden ipv weg te leggen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet het niet.Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uitquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb een broekje van 4ff gekocht in 74/80 waarvan ik denk dat Goud 'm over 2 jaar wel past ja. Ze hebben een paar heel raar vallende collecties gehad. Ik heb jumpsuits in 74/80 waarvan de romplengte kleiner is dan van andere 4ff suits in 62/68Wel met enorme mouwen en pijpen. Je kunt er qua maatvoering dus echt niet altijd van op aan.
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb 2 verrassingspakketten gekocht en de maten zijn inderdaad behoorlijk verschillend. De broek waar ik het nu over heb zat in het pakket met 62/68 en valt juist als een 74. Een ander pak uit uit dat pakket was juist eerder een 62. Het tweede pakket klopte wel helemaal qua maat, dat waren bodysuits. Ik heb net even bij name-it gekeken en die broeken zien er mooi slank uit
@:Komkommerschijfje ik snap je gevoel wel, ik was in het begin ook erg onzeker. Aapie huilde ook veel, dat bleek later honger/ondervoeding te zijn. Probeer niet teveel te kijken naar hoe het "hoort". Als zij weinig slaapt maar verder gewoon netjes groeit en ze niet ziek lijkt te zijn is het allemaal wel prima. Die 16 uur per dag slaap is een richtlijn, daar kwam Aapie ook zeker niet aan. En kijk hem nu eens een lange gezonde lat zijn! Het komt allemaal echt wel goed
Aapie is trouwens echt een ongeduldige hongerige aapIk sprak met de leidster van het kdv en die vertelde dat ze een flesje had gemaakt voor een ander kindje en dat Aapie daar echt gefrustreerd door was geraakt
Daarnaast vertelde ze dat het fruithapje in de ochtend zijn favoriete moment is, hij schranst het echt naar binnen
Vanavond voor het avondeten was hij heel dramatisch dus ik gaf hem 2 cracottes om de tijd te overbruggen. Daarna at hij voor het eerst zijn bordje helemaal leeg (aardappel/spinazieprak en een stukje kip) en klokte daarna nog 160ml melk wegHij kan het goed hebben dus het zal wel goed zijn
Oh, de herkenningquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet het niet.Dat maakt me ook zo onzeker. Als ik het zo zie, lijken het me de krampjes. In de ene houding gaat het goed en zie je ontspanning bij haar, maar ineens komt er dan weer iets dat rommelt en dat vertrekt het hele gezichtje weer, inclusief huilen en het schoppen met die beentjes.
Maar ja, wellicht is het wel die oververmoeidheid? Hoe doe ik dat? Welke signalen moet ik oppikken? Wakker wegleggen lukt nauwelijks, ze blijft dan wakker en alert of begint vrijwel meteen weer zachtjes te huilen.
Zekerquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het rapley-en heeft Aapie wel goed gedaan, hè?
Dat wakker wegleggen hoeft toch pas met een maand of 4? Volgens mij begon het CB er toen voor het eerst over. Daarvoor lag hij vaak bij ons in de buurt op een voedingskussen. Ik heb daar nooit zo moeilijk over gedaan, slaap is slaap.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, de herkenning. Wakker wegleggen is mij na 11 maanden nog nooit gelukt. En waarschijnlijk zit je helemaal goed met je onderbuikgevoel over krampjes. Helaas kun je daar niet veel aan doen, alleen extra lief zijn.
Volgens mij doe je het prima.
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:18 schreef Seven. het volgende:
@:LittleTeaCup hoe is het met jullie?
Gefeliciteerd, wat leuk! En wat fijn dat hij zo perfect was tijdens de bruiloft. Wel extra bijzonder met zo’n kleintje erbijquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.
Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.
Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.
Dus het gaat goed! Hoe gaat het met jullie? Ik moet echt even goed bijlezen.
Kijk eens aan, wat een goede berichten! Gefeliciteerd, superleuk nieuws natuurlijk!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:49 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Het gaat goed! We zijn vorige week getrouwd dus ik heb eindelijk dezelfde achternaam als m’n zoon hahaha.
Ootje doet het super, op de bruiloft was hij perfect. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan en heeft hij bij m’n ouders gelogeerd. Ik kreeg m bijna niet mee terug gisteren. Verder groeit ie als kool, heeft hij al 6 tandjes, tijgert ie sinds een week (hij is wat langzamer door z’n dysmatuur-zijn). We zijn nu aan het oefenen met meer hapjes en dat gaat goed.
Hij is zo’n blij ei, en na 10 maanden de kopie van m’n man te zijn geweest zie ik nu heeeeel erg mezelf in hem terug.
Dus het gaat goed! Hoe gaat het met jullie? Ik moet echt even goed bijlezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |