abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201106195
Wauw @NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201106302
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat een tijden. :s) Kunnen jullie vandaag nog wat uitrusten ?
Bijna dagelijkse kost weer tegenwoordig. Keer of 3-4 per nacht zeker wakker en tussen 4u en 5u is het klaar met slapen. :s) Na zulke nachten slaapt ze met haar eerste dutje dan wel ~ 2 uur.

Ik ga zo met de peuter naar de bioscoop, dus wakker blijven zal uitdagend zijn. *)
Het scheelt dat we vakantie hebben nu, dus kunnen even helemaal in het ritme mee uitrusten!
pi_201106368
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:36:40 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106752
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:20 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:40 schreef NicolasJoy het volgende:
:O Deze fase..

~ 19u naar bed. Wakker om 21u. Voeden, beetje spelen (~ 1-1,5 uur wakker). 23u samen naar bed. Voeding/wakker om 01:00, 02:30 en wakker om 04:00. Nu net weer naar bed.

Als ze niet groeit door te weinig eten is het wel door slaapgebrek. :9
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:40:43 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201106802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef Mango91 het volgende:
Hier werd tot tien weken ook nauwelijks geslapen komkommer. Sowieso overdag niet (hooguit twee uurtjes en in de nacht 2 blokken van 3 a 4 uur). Nu slaapt hij overdag maximaal 2.5 uur (in mijn armen) en in de nacht 1 keer 8 uur. Maar wat betreft groei doet hij het prima.

Wij gaan maandag de arts bellen. Gisteravond gingen we een keuken uitzoeken maar konden mijn ouders na een uur al bellen. Hij krijst de boel bij elkaar en is niet troostbaar. Pas aan de borst werd hij wat rustiger. Op deze manier gaat de opvang ook niet werken. We zitten er ondertussen wel een beetje doorheen.
Agossie ;( . Wanneer gaat de opvang beginnen?
Resistance is futile.
pi_201106973
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:03:13 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201107016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden een goede nacht! Heeft heel goed geslapen van 22:30 - 2:45 en van 3:45 - 6:30. Wij hebben dus ook flink wat uurtjes kunnen pakken.
Nu overdag gaat 't weer moeizamer. Het lijkt vooral in de ochtenden bal te zijn. Slaapt wel bij ons in de armen/op bed na een voeding, maar wegleggen in het nestje blijft moeizaam. Net in bad gedaan en nu weer bezig met voeden, hopelijk valt ze zometeen in slaap.

Dit is trouwens haar vierde voeding van vandaag al, de eerste was dus om 3:00 uur. Is dit dan de regeldag? Vijf kwartier geleden kreeg ze haar vorige voeding nog.
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Resistance is futile.
pi_201107271
@Seven. Leuk, dat is nog snel gegaan zo ineens!

Jammer @NicolasJoy dat de nachten
weer/nig steeds zo gaan maar fijn dat jullie vakantie hebben. :Y
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:52:32 #60
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201108185
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
pi_201108253
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
10 tot 14 dagen zeggen ze voor ze eerste regeldag, zou best kunnen. Goed dat je dat al zo snel in de smiezen hebt.
Ik las het inderdaad, ja. Vanmorgen had ze weinig last van krampjes, maar wilde ze vooral bij ons zijn en niet ergens anders liggen. Net een half uur met haar op m'n arm gezeten, viel toen natuurlijk vlot in slaap. Daarna wel weg kunnen leggen. Heeft ze in ieder geval weer even een uurtje te pakken nu (en wij even onze handen vrij).

We hadden de draagzak trouwens dinsdag uitgeprobeerd. Mijns inziens is ze nog net iets te klein. Haar koppie kwam nog niet op de hoogte van het hoofdgedeelte. Of maakt dat niet zo veel uit? Zometeen komt er in ieder geval een vriendin op kraamvisite die wel ervaring heeft met dragen, dus misschien kan zij ook even meekijken. :) En anders maar een draagconsult regelen. Denk dat de draagzak voor ons allemaal heel prettig kan zijn.
pi_201108434
Je zou dan met de draagconsulent ook nog kunnen kijken naar dragen met een rekbare of geweven doek. Dat kan al wel nu en vind ik persoonlijk nog fijner dragen dan de draagzak.

Balen van de bultjes PKM, hopelijk zijn ze snel verdwenen.

Wow Seven, knap hoor dat hij loopt! Dat loslopen komt vast ook snel :)

En een knuffel voor NJ. Pittig. Hier ook gezegend met slechte slapers :') Na Jip kan Otis er ook wat van :Z maar vannacht was er progressie. Tussen 7 en 11 moest ik er wel 2 x naar toe. Om 11 overgelegd in zijn cosleeper en toen was hij wakker om 1 uur en om 5 uur en daarna pas ergens na 7 O+ In tijden niet zoveel uren achter elkaar geslapen O+
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:21:10 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201108477
Het hoofdje hoort echt vrij te zijn.
ik heb hier een handig schema dat klopt voor zowel doeken als dragers.

pi_201108766
Ja, dank je, buda. Dat dacht ik inderdaad al. Dan wachten we nog even met de zak. We hadden een doek geprobeerd, maar met het knopen had ik toch wel veel moeite. Eens kijken of we het nu toch niet kunnen overwegen. Zijn er ook doeken die bijvoorbeeld rekbaar zijn en die je niet hoeft te knopen? Kan me voorstellen dat 't knopen wel moet i.v.m. goed tegen je aan kunnen dragen.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:05:51 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201108966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ah jakkes en ook wel sneu. Ik peuterde gisteren een mot uit Zusjes mond :r en boos dat ze was.
:r _O-
Resistance is futile.
pi_201111306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Oh bah. Goeie vangst wel. :')
pi_201111930
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
;( ze houdt jullie wel bezig ;) . Nog maar even en dan schuiven jullie ook door. Nog ontwikkelingen in jullie mogelijke medische molen?
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
pi_201111947
Lieve berichten van zoveel mensen over het slapen. O+
We zijn van de oudste al wat gewend, die kon ook echt slechte nachten hebben, maar wel heel anders. Die spookte meer 's avonds en 's nachts en sliep dan redelijk uit. Die gaat nu nog steeds laat slapen, waardoor we dus weinig efficiënte uren overhouden waarbij beide kinderen slapen. :9

Het is een faaaaaaaaase! *)
Aan het kwijlen en kauwen te zien lijkt er ook een tandje door te komen, zal ook niet helpen natuurlijk.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:44:19 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201112100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ja, laatste week in het babytopic. :o

Eind september helaas pas weer 'nieuws', maar ik verwacht er nog niet veel van. Wat we de laatste tijd horen/lezen m.b.t. coloboom is dat het op jongere leeftijd echt nog wel lastig is er wat van te zeggen. We stellen ons er momenteel op in dat de eerste afspraak meer vaststelling zal zijn en er de komende jaren dan veel checks zullen volgen.

Dat hoop ik ergens ook, want dat zou betekenen dat het er voor nu in elk geval goed uit ziet. Ze lijkt nu zonder problemen te kunnen zien, maar de grote vraag is dus vooral of alles goed volgroeid is, volledig gesloten is en wat er gaat gebeuren als ze gaat groeien.
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:17:03 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201113169
Wij hadden vandaag weer een dramatisch dagje. Meneer weigerde gewoon te slapen. Na 2 uur in/uit/in/uit bed viel hij eindelijk in slaap om drie kwartier later weer wakker te worden. Flesje gegeven en toen ik hem wilde verschonen viel hij zowat in slaap. Dus nu ligt ie wel weer te slapen :? :') Volgens mij vindt hij wakker zijn/kruipen/eten gewoon stukken leuker dan slapen momenteel _O-

Edit: nope 10 minuten later weer wakker :N
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201113477
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lastig lijkt me dat, af moeten wachten hoe zich alles gaat ontwikkelen. Ik moet zeggen.. je blijft positief ondanks alles en dat vind ik altijd prachtig aan jouw posts.
Bevliegt soms ook wel hoor, dat gevoel dat je misschien nog wel maanden of jaren in onzekerheid zit. Proberen ons maar te bedenken dat het niets verandert om je druk te maken. Maar dat lukt niet altijd. :9

Denk dat we de verjaardag grotendeels aan ons voorbij laten gaan. Ergens heel stom, want met grote zus hebben we het wel uitgebreid gevierd, maar we hebben nu al zoveel visite gehad de laatste weken voor alle verjaardagen. :9 Lot van de tweede? :+ Nu komen we er nog van af, over 1-2 jaar krijgt ze het zelf bewust mee en kunnen we het natuurlijk niet meer maken. :P
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:43:18 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201113635
Ik zou me daar in elk geval geenzins schuldig over voelen naar je kind hoor NJ ;) De verjaardagen vier je de eerste paar jaar echt voor jezelf. Hier had mijn dochter het jarig zijn pas écht goed door toen ze 5 jaar werd eigenlijk. En dan nog verwachten ze echt geen mega feest met 40 genodigden, dan is een slagroomtaart, een pinata en 1 dag onbeperkt snoep eten ook feest genoeg voor ze :')
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:44:40 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_201113661
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:36 schreef Seven. het volgende:
Dit gebeurde gisteren:

En meneer heeft dus ook definitief ontdekt dat hij kan lopen, maar hij vindt het nog een beetje eng helemaal alleen. Aan één handje vindt hij wel helemaal geweldig, met gillen en lachen enzo :+ O+ .
Ooh! Colin is ook geen baby meer :D
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:45:45 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_201113676
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:42 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:LittleTeaCup :*

@:Komkommerschijfje hoe was jullie avond/nacht?

Poffertje had gisteren het wc-blokje te pakken. Vandaag zit alles rondom haar mondje vol met bultjes en een paar op haar hand. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar toch. :{
:X
Mooie trigger om te stoppen met wc blokjes trouwens, onderzoek heeft aangetoond dat het enige wat die dingen doen is bijdragen aan de plasticberg ;)
disclaimer
pi_201114017
Mijn man is even weg, naar een feestje van vrienden. Ik gun 't 'm van harte, dus heb ook gezegd dat hij moet gaan. Dan kan ik alvast even wennen voor als hij weer gaat werken. Nu dus even twee uurtjes alleen met de kleine dame. Wel een beetje spannend, al kan ik mijn man altijd bellen als er iets is en dan komt hij gelijk naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')