abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2021 @ 18:59:21 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201170062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
Aanvulling, alleen een temperatuur van 38,0 of hoger trouwens :)

En verder wat SQ zegt, baby's hebben ontelbare keren snot/verkouden per jaar. Klinkt gek, maar zo bouwen ze weerstand op.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 2 september 2021 @ 09:26:07 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201178272
Mijn baby is dinsdag geënt en er al twee dagen heel zielig van. Koorts, hangerig, continu aan de borst willen, niet slapen... Gaaaap. Gelukkig is er koffie c_/

Komkommer: ik was bij mijn eerste net als jij. Ik wilde af en toe iets voor mezelf doen/de vaatwasser uitruimen/de was opvouwen/warme thee drinken. Ik heb me daarom best lang verzet tegen het meegaan in de behoeftes van mijn dochter. Maar die bleek toch echt alleen bovenop mama te slapen (net als haar broertje nu trouwens) en heel lang aan de borst te willen en dus heb ik er uiteindelijk maar aan toegegeven zolang ik nog verlof had. Dus: met een lege blaas, de afstandsbediening, m'n telefoon, een grote thermos thee en een lekker hapje op de bank met m'n baby aan de borst.

En dat gaat vanzelf voorbij en dan ga je het nog missen ook. Straks wil je kleintje niet meer bij je liggen, maar zitten, staan, kruipen, lopen, de wereld ontdekken... en dan denk je heel af en toe met weemoed terug aan de tijd van nu. Toen alleen maar bij jou zijn, genoeg was O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201181363
Mijn Pluis wil nu juist in zijn bedje boven slapen. Niet in de box. Soms op mij, maar alleen in zijn bed ontspant hij instant. De cosleeper wil hij dus ook niet. Klinkt heel luxe maar ik ben daar zelf helemaal niet aan toe.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 17:22:54 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201184090
Bedankt voor alle tandenpoets tips! Dan nog een domme vraag, waar doen jullie het? :@ Ik zat te denken op het verschoonkussen na zijn schone luier voor de nacht. Of misschien bij ons op bed en dan nog een boekje lezen? Ik moet even kijken hoe het het beste in het avondritueel past. Sinds vandaag doe ik iets nieuws: samen het gordijn omhoog doen als hij wakker wordt en dichtdoen als hij naar bed gaat. Hij lijkt het leuk te vinden :)

Ik zag schattige babyfoto's O+

@monsterd. je baby gewoon aan de bloemkool! Dat blieft Aapie nog steeds niet _O- Net als broccoli, ik denk dat het een structuurding is. Wat betreft tips: gewoon zoveel mogelijk aanbieden en laten uitproberen. Er zijn niet echte do's en don'ts behalve dan dat ze mooi recht moeten zitten etc. Gewoon lekker laten voelen/proeven/wegsmijten :+

Bij Aapie is het eetkwartje dus gevallen, er verdwijnen echt hele borden met eten helemaal naar binnen :o Leuk wel vandaag had hij weer een kakjepakje, sta je na het uitspoelen de wortels en tomaten door de gootsteen te douwen :X

@Komkommerschijfje ik denk dat je echt moet proberen los te laten dat je veel iets kunt doen naast een baby. De eerste weken zijn vooral heel veel knuffelen en voeden. Je kunt je het beste eraan overgeven en ervan proberen te genieten want voor je het weet willen ze het niet meer :+ En als je het echt even zat bent kan je man het dan niet overnemen zodat je even wat me time hebt?

Aapie is gelukkig weer z'n vrolijke zelf. Hij kruipt en eet als een malle en doet een poging tot staan. Verder dan optrekken vanuit z'n knietjes lukt nog niet maar ik vind hem wel opeens heul groot zo O+

Hier een foto van Aapie waarop je z'n tandjes goed kunt zien. Z'n koppie verandert nu ook echt

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 2 september 2021 @ 17:47:35 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_201184525
Tandjes poetsen doen we op mijn arm in de badkamer of zittend op het aankleedkussen :P
Maar Goud vind tandjes poetsen (nog) helemaal tof, dus het is geen spartelstrijd zoals bij mijn andere kinderen. Die poetste ik in de houdgreep op de grond :')
disclaimer
  donderdag 2 september 2021 @ 18:13:59 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201184873
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.

Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.

Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201185164
Lemijn, gelukkig kroelt hij ook heel graag. Maar sinds hij dus tussendoor minimaal 2 langere dutjes in zijn wiegje doet lijkt hij significant beter in zijn vel te zitten. Met Wolf was het ook wel zo.
pi_201187171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.

Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.

Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.

Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
pi_201192451
Tweede keer dat peuter naar de peuterspeelzaal is, ik Poffertje in slaap wil laten drinken en ze weigert. Ik heb allerlei toeters en bellen geprobeerd maar ze dommelde niet in.

Dus nu zit ze alsnog in de draagzak te slapen. Ik heb haar teveel verwend. :D :D :')

Dit is geen klacht trouwens. Ze slaapt gemiddeld nog twee uur overdag, dat mag ze met alle liefde op mijn buik doen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:15:05 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201192718
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg van de gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p

[ Bericht 1% gewijzigd door monsterd. op 03-09-2021 12:33:39 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:29:59 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_201192955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Haha nee. Klinkt heel gezond allemaal!
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:34:26 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_201193052
Goud kan thuis overigens wel echt heel lang slapen. Heb m er nu net in gelegd omdat hij uitsliep tot half 9 _O_ maar dik kans dat hij slaapt tot minimaal half drie nu. En dan rond half 8 weer naar bed. Eigenlijk is dat te lang voor m, maar nog een slaapje er tussen frotten lukt me niet, en ik maak ook liever geen slapende kinderen wakker, dus dan maar zo.
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:35:59 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201193082
Hoe minder het wordt, hoe beter je het weet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 3 september 2021 @ 12:02:22 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201193566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.

Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
Ik denk echt dat je je verwachtingen wat bij moet gaan stellen. Je baby is pas 2 weken oud, zij wil gewoon lekker knuffelen met haar mama. Moet je voorstellen dat je net uit die veilige warme buik bent en opeens in de enge buitenwereld bent ;) Je hebt ook niet voor niets een paar maanden verlof, ook om zelf bij te kunnen tanken. Kan je man niet bijvoorbeeld helpen met het maken van ontbijt? Mijn man deed dit de eerste weken nog voor me O+ En koffie drinken zonder dat deze koud is lukt pas sinds kort :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Zelf hou ik het bij in een app omdat ik het wel interessant vind :D Aapie doet meestal 2 slaapjes van rond de 1,5 uur. Maar soms ook 3 uur en daar redt hij het dan verder ook op, soms nog een klein tukkie van een half uur.

Gisteren voor het eerst tandjes gepoetst en hij vindt het leuk O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201194932
Jullie hebben ook gelijk. Ik moet 't wat relaxter benaderen. Vandaag doet ze 't tot nog toe erg goed. Ze doet nu al haar tweede uitgebreide dut. We zorgen nu voor extra veel rust, ritme en regelmaat voor haar en nu reageert ze daar goed op. Vanmorgen hebben we ook even een half uur geknuffeld op schoot, dat vindt ze ook zo fijn. 🥰
pi_201195378
Hier vier doorkomende tandjes en een sprong... Slapen is zeer gewenst maar hij komt erg lastig in slaap. Zelfs met de borst! Doorgaans toch nog twee dutjes van een uur, waarbij het ochtendslaapje ook wel 1,5 uur duurt (en dan zijn we helemaal blij :@ :D, dat was hiervoor echt een unicum).
pi_201195397
Ik heb ook geen idee hoeveel Otis precies slaapt. Meestal maar 45-60min per keer en dan is ie tussendoor 2-3 uur wakker. In de ochtend is ie vaak zelfs maar een uur wakker :') ik zou het wel fijn vinden als hij langer achter elkaar zou pakken, maarja, tis wat het is.
pi_201195483
J. was best lastig met slapen en hier hielp het op een gegeven moment wel heel goed om de tijd dat ze wakker was in de gaten te houden. Na twee uur moesten we haar eigenlijk echt weer wegleggen. Nu slaapt ze sinds ongeveer een maand pas dutjes die langer dan 3 kwartier duren, ben ik heel blij mee. Hierdoor merken we dat de tijd dat ze wakker is ook wat langer kan zijn. Dus we zitten nu een beetje tussen twee en drie dutjes in, afhankelijk van hoe laat ze wakker is en hoe lang haar eerste dut duurt.
pi_201195486
@monsterd. Ik hou het ook in een app bij. Dan weet ik hoe laat ze weer moet dutten, want onthouden lukt me echt niet.

Meestal volgt ze netjes een 2-3-4 schema, met dutjes van in ieder geval drie kwartier. Dat is vrij marginaal maar ze redt het erop. Meestal slaapt ze vanaf zeven/acht 's avonds en dan klokje rond.
Als ze 's ochtends heel vroeg wakker is doet ze natuurlijk wel drie dutjes.
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:43 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_201195527
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen _O_
disclaimer
pi_201195630
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:41 schreef SQ het volgende:
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen _O_
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel. ;(

Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat. ^O^
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:52:18 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_201195646
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:51 schreef PKM het volgende:

[..]
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel. ;(

Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat. ^O^
Dat noem ik geen klokje rond :@ :*
disclaimer
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:07:23 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201197645
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat noem ik geen klokje rond :@ :*
Nee, ik was ook even in de war.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:16:05 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201199875
@MaJo wat een guitig koppie heeft hij toch!
Resistance is futile.
pi_201208829
Ik kom hier in of na het weekend (als het goed is voor altijd) afscheid nemen van het babytopic. :o

De dame in kwestie heeft gisteren een feestje gevierd op de opvang, middelpunt van de belangstelling en wilde alleen maar 'Hiep, hiep, hoera!', dus bleef de bewegingen maken, lachend als iedereen meedeed, aandacht vragend als het even niet voldoende was. :9

Vanochtend samen ontbeten bij de lokale broodjeszaak. Haar eerste croissant verkruimeld, chocolade gegeten en heel veel vrolijk gezwaaid naar iedereen in de buurt. Vanmiddag visite, morgen visite en dan is het baby-af.

En.. Ik ben heel trots... M'n vriendin heeft het jaar borstvoeding vol gemaakt! O+
Voor deze gelegenheid (+ verjaardag) een speciaal cadeau uitgezocht; een ring met geboortestenen (van de beide maanden van de meisjes) en een moedermelksierraad. (Dus drie ringen aan elkaar zeg maar).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')