Aanvulling, alleen een temperatuur van 38,0 of hoger trouwensquote:Op woensdag 1 september 2021 17:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik deed tandenpoetsen liggend op het aankleedkussen, dan zag ik het beste wat ik deed en lag hij relatief stil.
Cygne, hier ook zo’n baby die graag in z’n eentje ligt! Handig met een tweede maar soms wel gek inderdaad. En nu met ruim 2 maanden krijgt hij moeite met in slaap vallen, dus het verandert ook wel.
Komkommerschijfje: ik vind het heel logisch dat je soms iets wil hoor, en sommige basics zijn best fijn, zoals douchen of eten pakken zonder dat je moet wachten tot iemand het aangeeft. Zelfs mijn eigen was vouwen had ik op een gegeven moment weer zin in.
Ik vroeg me af, je zei dat je baby lang drinkt. Dat kan heel nuttig zijn, maar wellicht drinkt hij na 5 of 10 minuten eigenlijk niet meer effectief. Kan je het verschil zien? Soms laat ik het gaan maar soms let ik op en wissel van kant als er nog weinig gebeurt. Zo nodig nog 1-2x wisselen maar dan ben je netto wel sneller klaar.
Haha nee. Klinkt heel gezond allemaal!quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Ik denk echt dat je je verwachtingen wat bij moet gaan stellen. Je baby is pas 2 weken oud, zij wil gewoon lekker knuffelen met haar mama. Moet je voorstellen dat je net uit die veilige warme buik bent en opeens in de enge buitenwereld bentquote:Op donderdag 2 september 2021 20:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou ja, dat inderdaad. Het is fijn als ik bijvoorbeeld gewoon m'n ontbijt zou kunnen maken en eten, terwijl zij bijvoorbeeld rustig in de box ligt. Dat lijkt ze tot nu toe echt niet te accepteren, ook niet als we haar rustiger wegleggen (op de slaapkamer, die is ook beneden). Iedere dag doen we het een aantal keer, de ene keer lukt 't langer dan de andere keer. Maar ik haal haar wel meteen als ze begint te huilen.
Ik heb het idee dat ze wel zeker een kwartier effectief drinkt. Volgens mij is mijn tsr heel heftig, want ze moet flink klokken als ze net begonnen is. Dan hoor ik haar zo hoorbaar alles snel wegslikken. Na die eerste melk die nogal snel komt, is het mooier in een ritme. Ik voel zelf heel goed dat ze gewoon goed slikt. De laatste paar minuten is het soms ene beetje wat minder, maar dat vind ik ook prima.
Zelf hou ik het bij in een app omdat ik het wel interessant vindquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby’s overdag dan? Ik heb namelijk geen idee. E. Doet meerdere dutjes per dag, maar ik doe maar wat en houd ook niet echt bij hoe lang hij slaapt. Ik krijg Vannieuwkerke Gastouder altijd wel uitgebreid verslag (maar gaat ene oor in en ander uit, kan slaapgegevens gewoon niet onthouden). Is het iets waarmee ik bezig moet zijn? Mijn criterium is vooral een blije baby en goede nachtrust :p
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:41 schreef SQ het volgende:
Klokje rond is gewoon de hoofdprijs, dan kun je over de rest ook niet meer klagen
Dat noem ik geen klokje rondquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:51 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha. Zij wordt niet echt wakker voor haar voedingen. Ik wel.![]()
Nou slaapt ze wel tussen elf en zes redelijk door, dat vind ik al heel wat.
Nee, ik was ook even in de war.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond of morgen komt er wel een foto van de verse dreumes.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |