abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201153242
Wat zijn onze kindjes al groooot! Niet te doen zeg, zo hard als het gaat. En consultatiebureau is inderdaad ene oor in, andere oor uit hoor. Gewoon je eigen gevoel volgen en niet al te zwaar tillen aan wat er gezegd wordt. Hier werd Ootje geadviseerd broodkorst te gaan eten, terwijl ‘ie nog helemaal niet gewend is aan grote stukjes. Een paar dagen geleden stikte ie nog half in een brokje aardappel. Het is een sloompie en we zijn nu bezig met hapjes waar rijst en couscous in zit. Dat gaat aardig goed! Hij komt in rap tempo aan nu. Ongelooflijk dat ie over een paar dagen alweer 11 maanden is.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:22:01 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201153249
Oooh die foto's O+ O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201155079
Onze laatste BFD.. :o :o

pi_201155096
Oja, bonus!

Ze snapt de term 'op je hoofd' sinds deze week. O+

pi_201157266
Pfoe, mijn baby slaapt vandaag alleen maar dutjes van een half uur/max. een uur en wil heel de tijd drinken. Heb nu al het zevende drinkmoment sinds half 8 vanochtend... Is ook heel onrustig en huilerig en niets is goed, buiten drinken. Regeldag? Ook nog op dag 16?
Wel heel vermoeiend, ik heb werkelijk nog niets voor mezelf kunnen doen. Hopelijk doet ze dit vannacht niet.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:27:00 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_201157395
Dingen voor jezelf willen doen is de eerste weken ook wellicht nog wat ambitieus, Komkommerschijfje :D
Het wordt echt vanzelf minder en makkelijker :*
disclaimer
pi_201157504
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Pfoe, mijn baby slaapt vandaag alleen maar dutjes van een half uur/max. een uur en wil heel de tijd drinken. Heb nu al het zevende drinkmoment sinds half 8 vanochtend... Is ook heel onrustig en huilerig en niets is goed, buiten drinken. Regeldag? Ook nog op dag 16?
Wel heel vermoeiend, ik heb werkelijk nog niets voor mezelf kunnen doen. Hopelijk doet ze dit vannacht niet.
Helemaal normaal. Het helpt mij heel erg om tijdens het clusteren of als hij alleen op wil liggen series te kijken of te lezen op de Ereader, dan doe je toch wat voor jezelf. Mijn man neemt het ook regelmatig even over zodat ik soms een beetje tot mezelf kan komen. En wat SQ zegt, het wordt echt makkelijker.
pi_201157929
Wat de dames boven mij zeggen. :Y En laat je man lekker kopjes thee zetten ofzo als jij weer met baby moet zitten. Ohja, je mag er ook best van balen dat het even niet gaat zoals je wilt. Het lijkt nu misschien eindeloos maar het wordt (waarschijnlijk) snel beter. :)

We klagen hier weleens over baby'tjes die overal bij willen zijn, met name op de wc.
Vandaag zat peuter op de wc "Heee daarboven" te zwaaien, terwijl Poffertje door de balustrade van zolder keek. O+

Ohja, ze mocht vandaag voor het eerst de trap op kruipen met begeleiding. Wat een vaart zeg! :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:09:02 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_201157952
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:07 schreef PKM het volgende:
Wat de dames boven mij zeggen. :Y En laat je man lekker kopjes thee zetten ofzo als jij weer met baby moet zitten. Ohja, je mag er ook best van balen dat het even niet gaat zoals je wilt. Het lijkt nu misschien eindeloos maar het wordt (waarschijnlijk) snel beter. :)

We klagen hier weleens over baby'tjes die overal bij willen zijn, met name op de wc.
Vandaag zat peuter op de wc "Heee daarboven" te zwaaien, terwijl Poffertje door de balustrade van zolder keek. O+

Ohja, ze mocht vandaag voor het eerst de trap op kruipen met begeleiding. Wat een vaart zeg! :s)
oh wauw! Klimpoffert! :D knap hoor!
disclaimer
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:26:32 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:07 schreef monsterd. het volgende:
En BFD! We starten hier met stukjes eten, beetje half a la rapley en kleintjes (ben het boek nog aan het lezen). Meneer vindt alle eten wel lekker dus het gaat er makkelijk in. Zelf doen is uiteraard een hele grote uitdaging. Hebben jullie nog tips eea te stimuleren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww, wat een scheetje is het toch! Hij krijgt nu ook echt een ander koppie O+ , eigenwijze trekjes.
Een matje neerleggen en veel laten oefenen, het zal je nog verbazen hoe snel hij er handigheid in krijgt ^O^ .
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:34:21 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158379
Ik had een kutdag op het werk maar even knuffelen en oefenen met lopen doet veel goed. En dan ook nog alle leuke babyfoto's hier O+ . Ik kan er weer tegen ^O^ .
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:50:55 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201158634
@PKM hoe is het met de bultjes?
Resistance is futile.
pi_201159094
@PKM nee nog niet. Lijkt nog niet nodig. Doordat we allebei nogal ziek van RS zijn geweest eind juli is ws mijn voeding was teruggelopen en is hij ws afgevallen. Ik heb de productie met nakolven wat kunnen ophogen (hij stikt weer als hij drinkt) en met een extra kolfmoment een extra voeding.

Hij was eerst in 2 maanden maar 200 gram aangekomen
Nu in 1 week 75.
Nog niet denderend maar het gaat wel omhoog. Ik kom voorlopig elke week wegen.
Kwak
pi_201159109
Onze dame klom ineens tegen de bank op omhoog en stond zelf tegen de bank aan! Lucky shot waarschijnlijk, maar jeetje, ineens. :9
pi_201159434
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:53:42 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201159741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik maak me ook geen illusies dat ik uren tijd voor mezelf heb, maar al is het even de was opvouwen. Het is best zwaar om je baby continu bij je te moeten dragen en het feit dat ze vandaag ook weer zoveel huilt en eigenlijk heel de tijd overstuur is buiten de drinkmomenten, maakt het allemaal ook weer moeilijker. Zelfs de Tummy tub was net niet zo ontspannend als normaal. Hopelijk valt de nacht een beetje mee straks.
Jaaaaa, zulke kleintjes is heel bijzonder maar ook echt wel beetje afzien. Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat je een makkelijke baby hebt, en meeveren. Vanaf 6 weken wordt het wel een beetje anders en begint zich een beetje ritme te vormen.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:57:32 #167
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201159808
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kan me er absoluut geen voorstelling van maken omdat onze (en elke) baby heel anders is. Maar! De was HOEFT niet persé opgevouwen te worden he! O+

Er komt echt vanzelf een "ritme/routine" in je dagen. ;) Zelfs al is het geen volgens de boekjes routine. Jullie moeten elkaar leren kennen en je zal vanzelf haar gedrag en maniertjes gaan leren herkennen en daarin oplossingen vinden die speciaal voor haar werken (en misschien werken die oplossingen wel nooit voor een toekomstige baby en begin je weer helemaal opnieuw, hahaha!) En zo creeer je jullie eigen routine die werkt! En zodra je ook wat meer vertrouwen als nieuwe ouder zijnde krijgt, wordt het ook "makkelijker"!

En ontwikkelings sprongetjes kunnen echt gewoon super shit zijn! En er zijn er zo veel! Baby J heeft er net één achter de rug (of het was een flinke aanval van roerende tandjes, nog zo'n vervelende fase die verschillende keren terug komt!) en daar zien we nu nog de naweeen van. Drie dagen lang was hij super chagerijnig, super huilerig, veel minder eten, hij was echt helemaal niet gezellig. :{w En hij begint nu pas langzaam weer zijn vrolijke zelf te worden!
pi_201164172
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:50 schreef Seven. het volgende:
@:PKM hoe is het met de bultjes?
Stukken beter al. Het zijn nou beetje vuurrode plekjes maar ze heeft er minder last van.

Haar neusje nog wel, die blijft helemaal korsterig. Helpt ook niet dat ze er nou ook nog een verkoudheid overheen heeft. ;( Vandaag is ze dus na wat betere dagen ook weer extreem pieperig.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201164294
Hier waren de eerste 6 weken ook het meest intens door de krampjes. Daarna werden de krampjes wel echt minder, maar alsnog heb ik Otis t/m 10 weken bijna nonstop bij mij gedragen in de draagdoek,omdat hij alleen op ons wilde slapen, maar in de doek kon ik dan gewoon nog van alles doen. En er loopt hier natuurlijk ook nog een peuter rond, dus die doek was wel echt onze redding :D en het is al vaker gezegd, maar acceptatie en meeveren met je baby is hier ook echt wat alles makkelijker maakt(e). En die intense periode gaat voorbij, het wordt echt makkelijker en dan komt er zelfs weer een moment dat je het gaat missen dat je baby niet meer altijd gedragen wil worden :P
  woensdag 1 september 2021 @ 11:09:03 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_201164606
Draagdoek levensredder _O_

Hoe ging de nacht @Komkommerschijfje?

Mijn baby heeft sinds we thuis zijn allebei de nachten 11 uur doorgeslapen zomfg nu zal ik de fokwet wel weer over me afroepen.
disclaimer
pi_201165411
quote:
Die eerste weken zijn zwaar ja. Maar je gaat een ritme vinden en die krampjes en opstartprobleempjes gaan weer weg. Dit is even bikkelen, maar het wordt echt, ECHT beter. Heb je iemand in je omgeving die je kan helpen? Dat je even eruit kan, terwijl hij of zij op je kindje let? Of dat je even een dutje kunt doen?
pi_201166849
Jullie zijn lief. De nachten gaan eigenlijk altijd best goed tot zeer goed. Gisteravond lagen we er om 22.30 in, werd ze om 2.00 wakker voor een voeding, viel ze vrij vlot in slaap na alles en kwam ze daarna pas weer om 7.10, uit zichzelf. Expres geen wekker gezet om te kijken wat ze zou gaan doen. :D

Vandaag gaat het al ietsje beter. Ik heb het idee dat ze een klein beetje verkouden is. Ik pluk regelmatig een snotje uit haar neus/van haar neus en het ademhalen gaat wat luidruchtiger. Ze heeft verder geen koorts, drinkt en plast en poept nog keurig en is gewoon alert, dus het lijkt allemaal wel mee te vallen. Even wat speciale neusspray halen bij de drogist en ook wat zetpilletjes, hebben we die alvast maar in huis voor het geval dat.

Vanmorgen heeft ze lekker bij mij op de arm geslapen en lekker uitgebreid gedronken 2x. Om 13.00 is ze gaan slapen in de box en dat doet ze nu nog.

Het valt me wel op dat ze erg lang drinkt. Ze kan echt wel een half uur aan 1 borst liggen. M.i. drinkt ze wel effectief, soms houdt ze zelf even pauze, maar ik hoef haar niet aan te sporen. En als ze wegdommelt en loslaat, verschoon ik haar. Maar het komt dus regelmatig voor dat ze niet genoeg lijkt te hebben aan 1 borst en dat ze dan ook nog een kwartier aan de andere wil drinken. Helemaal prima natuurlijk, maar is een ritueel van vijf kwartier niet een beetje lang? Ze moet tussendoor wel echt goed rechtop om te boeren/alles te laten zakken, anders geeft ze wat melk terug.
  woensdag 1 september 2021 @ 15:18:42 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201167270
@Komkommerschijfje, fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan. Onthou alleen dat een baby tot 3 maanden sowieso geen koorts zou 'mogen' krijgen. In zo'n geval je huisarts contacten.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_201169288
Thanks, goed om te weten! Ik houd het in de gaten, temp haar nu even weer 2x per dag om te checken of het nog steeds oké is.
  woensdag 1 september 2021 @ 18:31:15 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_201169674
Ik zou ook nog niet met neusspray gaan klooien als ze nog gewoon prima ademhaalt en drinkt ;) snot is nou eenmaal part of life, niet elk klein symptoom hoeft altijd bestreden te worden.
Maar goed, da's mijn visie :P

Lange drinkrituelen horen wel bij zo'n klein baby'tje ja. Dat wordt vanzelf korter als ze sterker wordt en de techniek beter :)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')