abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200887191
quote:
Supermarkt biedt Lars (18) baan aan na nagellak-verbod bij Jumbo: ‘Leven niet in prehistorie’
Bij supermarkt Coop in het Overijsselse dorp Glanerbrug wordt met verbazing gekeken naar de berichtgeving rond Lars (18), die weg moet als kassamedewerker bij de Jumbo omdat hij als jongen nagellak draagt. Dit omdat ‘Glanerbrug nog niet klaar zou zijn voor jongens met gelakte nagels’.

„We leven niet meer in de prehistorie”, reageert Coop-supermarktmanager Thijs van Oosterwijk. „Het is 2021, ook hier. Vooral dat zinnetje dat Glanerbrug er niet klaar voor zou zijn raakte me. Het lijkt me heel, heel sterk dat ze hier anti-nagellak zijn”, vervolgt Van Oosterwijk.

Sterker nog: ook bij de supermarkt tussen Enschede en Glanerbrug wordt nagellak gedragen door vrouw én man. „Wij hebben óók iemand rondlopen die vroeger man was en nagellak draagt. Die reacties zijn alleen maar positief.”

Statement
De supermarktmanager van de Coop - op nog geen twee kilometer van Jumbo Lochan - wil graag een statement maken en biedt Lars een baan achter de kassa aan. Hij is van harte welkom bij de winkel aan de Esmarkelaan. „Het gaat me niet om de aandacht, maar ik wil wel graag iets laten horen. Want dit is echt schandalig.”

Lars zelf wordt deze donderdag bedolven onder de steunbetuigingen en heeft al meerdere baantjes aangeboden gekregen. Hij zegt niet meer terug te willen naar de Jumbo in Glanerbrug, ook niet als hij plotseling wel met nagellak welkom is. „Ik zou niet meer met een goed gevoel naar het werk gaan.”

Supermarkteigenaar Radjen Lochan van de bewuste Jumbo zei eerder tegen deze krant dat Glanerbrug nog niet zover is dat het nagellak bij jongens accepteert. De manager had klachten ontvangen van klanten over de ‘jongen met nagellak’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zei Lochan.
Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)rehistorie~aad4db2f/

Nieuwsartikel in de OP uit het vorige deel:
quote:
Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.

Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”

Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.

„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”

Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”

De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”

Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.

‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”

Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)ar-voor-is~a2cf0085/
pi_200887230
De algemene kledingvoorschriften van de Jumbo
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf

En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
pi_200887233
twitter
pi_200887241
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
Maar Jumbo franchisers doen wel vaker iets wat niet zo fris is en menen dan dat ze in hun recht staan: https://www.geenstijl.nl/(...)AAWUCaP9eu_pk3IO3Kto
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook pas rechtgezet nadat het in het nieuws kwam. Echt vervelend dat tegenwoordig elke dubieuze stap van werkgevers zoveel aandacht kan krijgen dmv sociale media. /s
pi_200887363
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij :')
  Spellchecker vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:45:12 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200887372
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij :')
Scheelt ons weer googlen >:O
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:47:22 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200887386
quote:
Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200887392
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
Zeg dan niet dat je geen aandacht wilt.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:50:21 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200887409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ook dat hoort erbij.

Net als wanneer je zegt 'ik wil niet vervelend zijn, maar...' Dan ben je dus vervelend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200887433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:27 schreef Stepperoller het volgende:
De algemene kledingvoorschriften van de Jumbo
[..]

Op pagina's 12 en 13 zie ik mannen met een schort en een rok. Dat ziet er ook tamelijk verwijfd uit. Daar is Gayburg dan blijkbaar wel klaar voor.
  Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:57:26 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200887453
“Gayburg”

Dat is er wel eentje in de categorie pisvee/ajakkes/feyenooit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200887494
Is er verder geen nieuws?
pi_200887502
Je baan kwijt raken om nagellak :')
pi_200887544
quote:
Niks mis mee.

De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:12:23 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200887553
Zo das snel opgelost
pi_200887593
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Niks mis mee.

De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
Zomaar een vraagje hoor maar wat heeft nagels lakken met geaardheid te maken?
pi_200887608
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:06 schreef aloa het volgende:
Je baan kwijt raken om nagellak :')
Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak :') " Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
pi_200887644
Over een paar jaar mag je met een speen in de mond achter de kassa gaan zitten omdat je je identificeert als baby en daar moeten dan mensen respect voor hebben.
pi_200887649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak :') " Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.

Er zijn toch overal personeelstekorten, dus zichzelf heeft hij er niet mee.
pi_200887653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Logisch. De eer aan jezelf houden.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:22:54 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200887656
Kijk iedereen weer eens over elkaar heen buitelen om maar te laten zien hoe ze deugen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200887662
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
#dtv want ik heb hier een mening over.
U MAD?
pi_200887663
En toen had Lars het na twee weken COOP wel weer gezien.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200887667
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200887671
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef halfway het volgende:
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto met je gelakte klauwen :')
U MAD?
pi_200887684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef PzKpfw het volgende:
Kijk iedereen weer eens over elkaar heen buitelen om maar te laten zien hoe ze deugen.
Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.
pi_200887687
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van :M

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef Stepperoller het volgende:

Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.
Wtf zijn pinkwashers nou weer :')
Facts don't care about your feelings
pi_200887714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van :M
[..]

Meneer Lochan. https://www.facebook.com/jumbolochan
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.
[ afbeelding ]
Er zijn toch overal personeelstekorten, dus zichzelf heeft hij er niet mee.
Beetje goede sier maken met adverteren met LHBTIQ vriendelijk (want daar zijn ze wel klaar voor?), maar er niet naar handelen.
pi_200887723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:27:39 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200887733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.
Andersom bedoel je.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200887740
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef halfway het volgende:
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto :')
Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.

En dat zo'n baantje weinig verdiend, boeiend. Het gaat ook om ontwikkeling, waarde van geld leren kennen, voor jezelf leren zorgen,... Geld vind ik altijd maar bijzaak bij zo'n weekendbaantje.
pi_200887741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

quote:
Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkwashing
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200887755
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is een supermarkt :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200887759
quote:
Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.

Ik snap hem nu, beetje hetzelfde gewoon als proberen te deugen, alleen dan meer gericht op bedrijven. Volgens mij is dit het geval bij 99% van de bedrijven... maar aan de andere kant hoe kun je nou werkelijk meten of het gemeend is of niet?
pi_200887778
quote:

[..]

Niks mis mee.

Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?
pi_200887817
quote:

[..]

Niks mis mee.

Want mannen met nagellak is alleen voor homos?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200887835
Emo's deden dat vroeger al. Zo nieuw is dat allemaal niet.
pi_200887877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Emo's deden dat vroeger al. Zo nieuw is dat allemaal niet.
Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaan :)
pi_200887912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.

En dat zo'n baantje weinig verdiend, boeiend. Het gaat ook om ontwikkeling, waarde van geld leren kennen, voor jezelf leren zorgen,... Geld vind ik altijd maar bijzaak bij zo'n weekendbaantje.
Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…

Stel je voor dat deze jankbal straks een baan heeft als accountant waarbij hij bepaalde bedrijven moeten bezoeken waarbij zijn werkgever verwacht dat hij representatief ten tonele verschijnt, zoekt hij dan ook weer de media op als zijn gekleurd nagellak niet gewaardeerd wordt?

Echt, kotsmisselijk word ik van zulke etters.

En mensen die zeggen dat die supermarkt niet lhbtqwerty+ vriendelijk is omdat een gast achter de kassa geen nagellak op mag. :’) Wat een land zeg.

Sowieso dat Google vermeld of een winkel lhbtqwerty+ vriendelijk is. Wat is dat voor onzin zeg. Volgens zijn vrijwel alle winkels in Nederland dat.
pi_200887921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaan :)
Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn!!
pi_200887930
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn!!
Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je wel ;)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:52:22 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200887971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…

Stel je voor dat deze jankbal straks een baan heeft als accountant waarbij hij bepaalde bedrijven moeten bezoeken waarbij zijn werkgever verwacht dat hij representatief ten tonele verschijnt, zoekt hij dan ook weer de media op als zijn gekleurd nagellak niet gewaardeerd wordt?

Echt, kotsmisselijk word ik van zulke etters.

En mensen die zeggen dat die supermarkt niet lhbtqwerty+ vriendelijk is omdat een gast achter de kassa geen nagellak op mag. :’) Wat een land zeg.

Sowieso dat Google vermeld of een winkel lhbtqwerty+ vriendelijk is. Wat is dat voor onzin zeg. Volgens zijn vrijwel alle winkels in Nederland dat.
Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:52:56 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200887979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?
Niets, helemaal niets. Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om mensen in een hokje te plaatsen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200888010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je wel ;)
Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
pi_200888035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?
pi_200888061
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
pi_200888069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
Nee andere, ik ben er ook niet in dienst, vanaf 1 september ga ik pas echt bij een bijzondere "bank" werken ;)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:00:28 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?
Hetzelfde seksisme en generalisatie als over mannen met gelakte nagels?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:01:43 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
Hier bij de lokale Jumbo zit gewoon een vrouw achter de kassa met een tattoo op haar onderarm. Moet ze ook verder zelf weten. Maakt mij echt niks uit :)
pi_200888114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
pi_200888125
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.

Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen? :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200888146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.

Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen? :)
Eens. Aan de andere kant heb je als loonslaaf vaak gewoon te maken met de regels die de baas oplegt, hoe onzinnig die ook lijken. Ook als tiener moet je daar mee om leren gaan.
pi_200888147
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?
pi_200888164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee word :')

Bovendien is het op de werkvloer anders dan wat je in prive doet. Een bedrijf mag regels hebben over je uiterlijk.
pi_200888172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Want mannen met nagellak is alleen voor homos?
Ja en dat is genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:11:54 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200888179
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Ja natuurlijk mag dat Bosviooltje maar zou jij misschien niet ook wat meer je feminine side moeten ontdekken zodat je wat minder boos in de wereld komt te staan?
pi_200888180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?
1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.
pi_200888192
quote:

[..]

Precies dit. Maar dit soort huilgezichten als uit nieuwsbericht, willen niets leren maar alleen maar tegen dingen aanschoppen.
pi_200888199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee word :')

Bovendien is het op de werkvloer anders dan wat je in prive doet. Een bedrijf mag regels hebben over je uiterlijk.
Wat voor types dan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200888202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.
De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.
pi_200888240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.
Zoals ik al zei, hij liep altijd strak in pak. Wat daaronder zat weet ik niet. En daar hebben we het ook nooit over gehad.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:19:47 #62
8781 crew  Frutsel
pi_200888281
Bij de supermarkt van Bjorn Kuipers zie je dat soort dingen ook niet. En als ik werknemers mag geloven worden ze bijv. ook niet aangenomen met zichtbare tattoo's etc.

Snel: kan één van de aandachtsgeile moeders hier mee naar de pers gaan? Laten we lekker supermarkten gaan slopen!
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:21:30 #63
8781 crew  Frutsel
pi_200888320
quote:

Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.
pi_200888381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.
Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt. Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.

Benoem dat dan eerlijk, dan komen we weer een stapje verder. Dan zal Lochan zijn publiek krijgen of niet en afhankelijk daarvan zijn beleid aanpassen en zullen jongens als Lars zich profileren zoals gewenst en een baan krijgen of niet.

In beide scenario's sta je voor progressie in een richting, de gekozen manier nu zorgt alleen maar voor stagnatie.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:27:39 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888439
Wat is Nederland toch een tolerant landje _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_200888442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wat voor types dan?
Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder geval :') Het is in ieder geval nog steeds een uitzondering.

Tattoos daarentegen zijn vrij normaal geworden. Waar het vroeger stoere mensen waren hebben nu zelfs fiscalisten en ambtenaren tattoos.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.
pi_200888467
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder geval :')
Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?
quote:
Het is in ieder geval nog steeds een uitzondering.
Een uitzondering waarop?

quote:
Tattoos daarentegen zijn vrij normaal geworden. Waar het vroeger stoere mensen waren hebben nu zelfs fiscalisten en ambtenaren tattoos.
Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:30:37 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.
Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.

Wil je mij nu ook cancellen omdat ik je bekrompenheid afkeur :'( ?
Huilen dan.
pi_200888505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
Ja waar discussiëren we dan over :') dat gevoel heb ik bij nagellak bij mannen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.

Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...
pi_200888537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja waar discussiëren we dan over :') dat gevoel heb ik bij nagellak bij mannen.
Je mist mijn punt geloof ik een beetje.
pi_200888546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?
[..]

Een uitzondering waarop?
[..]

Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.
pi_200888550
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal is
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:33:47 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal is
Ja dat heb ik
Huilen dan.
pi_200888573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Je mist mijn punt geloof ik een beetje.
Die mis ik dan graag ^p^
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:35:37 #75
8781 crew  Frutsel
pi_200888584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt.
Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.
Of dat nu gaat om het aannemen van personeel die transgender, homo, blank, zwart, met neusringen, piercings etc etc. Dat kun je niet meer zelf bepalen.

quote:
Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.

Benoem dat dan eerlijk, dan komen we weer een stapje verder. Dan zal Lochan zijn publiek krijgen of niet en afhankelijk daarvan zijn beleid aanpassen en zullen jongens als Lars zich profileren zoals gewenst en een baan krijgen of niet.

In beide scenario's sta je voor progressie in een richting, de gekozen manier nu zorgt alleen maar voor stagnatie.
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:

"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet

"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet

"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"

MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"

Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
pi_200888596
quote:

SPOILER
Ja, het is echt verschrikkelijk hoe intolerant Nederland is hoor.

Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
pi_200888617
Overduidelijk alweer tranny propaganda. Net als die komkommernieuws over drag queens die geen taxi in mochten.

Effe serieus dit soort doorzichtige shit mag lekker opflikkeren.

Hongarije doet er als enig EU land er nog wat aan.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200888675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
Denk je dat ze het accepteren als je met een fez op kantoor zit? :)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:42:13 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888680
quote:

[..]

Zou het in KLB proberen.
Huilen dan.
pi_200888686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.
Of dat nu gaat om het aannemen van personeel die transgender, homo, blank, zwart, met neusringen, piercings etc etc. Dat kun je niet meer zelf bepalen.
Dat gevoel deel ik hoor, maar dat kun je alleen tegengaan door stoïcijns jouw eigen beleid te omarmen. Dan zie je snel genoeg of jouw mening rendabel genoeg is of niet.

quote:
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:

MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"

Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
Eveneens ben ik het hiermee eens. Ik heb wellicht makkelijk praten maar ik heb weleens een sollicitatiegesprek gehad waarin ik niet het gevoel kreeg dat er volledig vertrouwen in mijn kunnen en persoon was. Dan is het voor mij voldoende om er zelf niet mee door te willen gaan. Ik denk dat die mindset tegenwoordig een beetje verdwenen is en dat er daardoor veel situaties zijn ontstaan waarin het wringt maar waarin niemand dit durft te benoemen. Dit terwijl het benoemen juist zorgt voor een gezonde situatie.

Eigenlijk zou er gewoon plek moeten zijn voor LGBHTQ'ers en mensen die er niet voor zijn. Beide mag in mijn beleving bestaan en een plek hebben.
pi_200888696
quote:

[..]

En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerkt :D
pi_200888713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerkt :D
Die Edah draaide als een tiet. Later werd er van hogerhand beslist dat het een super de boer (geloof ik) moest worden. Die formule werkte voor geen meter daar.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:45:57 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_200888722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...
Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200888742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

_O-
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200888863
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf

En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
nou da's duidelijk dan toch?

Misschien heeft het iets met hygiene te maken ofzo?

Geen idee...

Als de vrouwen én de mannen en geen nagellak mogen dragen is een rare regel, maar
misschien hebben ze daar een reden voor, maar welke reden dan?
pi_200888933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?

Boehoehoe het zijn homofoben ik mag niet in de taxi :')
pi_200889028
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?

[ afbeelding ]
Het is toch allemaal niet zo moeilijk?

Iedereen heeft een eigen grens in dit soort zaken. Het staat de ondernemer vrij om iemand niet representatief te vinden en het staat jou vrij om het daar mee eens te zijn en een ander vrij om het daar niet mee eens te zijn of het zelfs belachelijk te vinden.

Persoonlijk vind ik nagellak volstrekt niet interessant en dus overdreven om daar in de rol van kassier een punt van te maken. Ik kan me echter beter voorstellen dat grote tatoes, petjes, of dat carnavaleske outfit in jouw foto ongewenst zouden zijn als kassier in een supermarkt. Dat wil verder niet zeggen dat ik vind dat supermarkten mijn standaard hoeven aan te houden, zij moeten doen wat zij willen en dan kan ik kiezen om er wel of niet te winkelen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:08 #88
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200889032
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Overduidelijk alweer tranny propaganda. Net als die komkommernieuws over drag queens die geen taxi in mochten.

Effe serieus dit soort doorzichtige shit mag lekker opflikkeren.

Hongarije doet er als enig EU land er nog wat aan.
Een dude die z'n nagels gelakt heeft is niet gelijk een transformer hè :')

vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:12:16 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200889101
quote:

[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch?
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...

Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar in welke zin jij geraakt wordt door een jongen die nagellak draagt.
Huilen dan.
pi_200889137
Al draagt iemand een condoom over z'n hoofd, mij boeit het niet.
pi_200889263
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nou die zou ik niet aannemen als caissière, maar ik denk dat ie dat ook niet wil eigenlijk :')
Die kan beter in een nachtclub gaan werken ofzo

In de jaren 80 (volgens mij was het 1987 ofzo) kregen we een uitzendkracht die rondliep in zo'n oranje
gewaad, volgens mij was dat van de harikrishna, geen probleem. aardige gozer, maar wel verlegen
en op zich zelf, dus we vroegen wel een was, gewoon hoe en wat... en toen zei hij dat ''Prem" zijn
eigen naam niet was, maar die ''hadden'' ze hem gegeven.. en zijn salaris ging gewoon naar die beweging.

Dat is het enige wat ik nog weet.. maar toen waren heel veel Nederlanders aangesloten bij die beweging,
was een soort van mode verschijnsel geloof ik...

Ramses Shaffy zat er ook een tijdje in.

Dus de jongere generatie word minder tolerant denk ik

Best wel verrassend :P
pi_200889321
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...

Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar in welke zin jij geraakt wordt door een jongen die nagellak draagt.
Ja of tot zijn mening over mij mijn baan kost (homofoob, sexist, fascist, racist).

Word jij geraakt als er in een dorpje in China kinderen worden verkracht? Waarom zou dat relevant moeten zijn, als iets me irriteert dan irriteert het me. En als het niet in het nieuws kwam of over gepost werd dan had ik er ook niet op gereageerd... zo vaak komt het in reallife namelijk niet voor. Maar 9 van de 10 nieuwsberichten gaan nu over dit soort bullshit.
pi_200889359
Goeie tekst ook (8>

Mens durf te leven
English translation further below

Je leeft maar heel kort, maar een enkele keer
En als je straks anders wilt kun je niet meer
Mens, durf te leven
Vraag niet elke dag van je korte bestaan
Hoe hebben m’n pa en m’n grootpa gedaan
Hoe doet er m’n neef en hoe doet er m’n vrind
En wie weet, hoe of dat nou m’n buurman weer vindt
En wat heeft “Het Fatsoen” voorgeschreven
Mens, durf te leven

De mensen bepalen de kleur van je das
De vorm van je hoed, en de snit van je jas
En van je leven
Ze wijzen de paadjes waarlangs je mag gaan
En roepen “O foei” als je even blijft staan
Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk
Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk
En wat j’aan de armen moet geven
Mens, is dat leven

De mensen, ze schrijven je leefregels voor
Ze geven je raad en ze roepen in koor
Zo moet je leven
Met die mag je omgaan, maar die is te min
Met die moet je trouwen al heb je geen zin
En daar moet je wonen, dat eist je fatsoen
En je wordt genegeerd als je ‘t anders zou doen
Alsof je iets ergs had misdreven
Mens, is dat leven

Het leven is heerlijk, het leven is mooi
Maar vlieg uit in de lucht, en kruip niet in een kooi
Mens, durf te leven
Je kop in de hoogte, je neus in de wind
En lap aan je laars hoe een ander het vindt
Hou een hart vol van warmte en van liefde in je borst
Maar wees op je vierkante meter een vorst
Wat je zoekt kan geen ander je geven
pi_200889432
quote:

SPOILER
Nou... het is eigenlijk een beetje treurig ;(
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:33:31 #95
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889449
De Coop is de eerste die er mee aan de haal gaat! Prima opzetje om de Glanerburg Supermarktoorlog voor eens en voor altijd te beslechten!

|:)
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200889488
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:33 schreef Fcu030 het volgende:
De Coop is de eerste die er mee aan de haal gaat! Prima opzetje om de Glanerburg Supermarktoorlog voor eens en voor altijd te beslechten!

Ik gun het de COOP wel. De Jumbo vind ik een nep supermarkt met die 7 zekerheden die ze niet waar maken.

|:)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:35:23 #97
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is een disclaimer maat, anders kunnen ze zeggen dat je goedkoop wil meeliften op de aandacht.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:37:58 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200889542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:

als iets me irriteert dan irriteert het me.
Ja nee, goed antwoord hoor. Zou wat zijn als jij supermarktmanager was: lekker iedereen ontslaan die je irriteert zonder dat je uit kan leggen waarom :') .
Huilen dan.
pi_200889631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het staat de ondernemer vrij om iemand niet representatief te vinden
Nou, klaarblijkelijk niet.

Meneer de ondernemer kan in dit geval niet zelf voor de Jumbo bepalen wat representatief voor de Jumbo is, want meneer de ondernemer is door de Jumbo al op zn vingers getikt.

twitter

twitter
pi_200889632
Ik irriteer mij in deze zomerperiode ook aan dikke, zweterige toeristen die in een slakkentempo door mijn vaste supermarkt waggelen.

Ik verwacht echter niet van de Appie Heijn dat daar maatregelen tegen worden genomen.

Laat die jongen toch lekker nagellak dragen. Hij is niemand ermee tot last en als het niet expliciet staat aangegeven in de bedrijfsregels, moet die filiaalmanager niet zeiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200889683
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Meneer de ondernemer kan in dit geval niet zelf voor de Jumbo bepalen wat representatief voor de Jumbo is, want meneer de ondernemer is door de Jumbo al op zn vingers getikt.

[ twitter ]

[ twitter ]
Het staat Jumbo ook weer vrij om hier wat van te vinden natuurlijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:49:49 #102
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200889692
Aan de ene kant als die gozer nagellak op wil doen prima , doet er niemand kwaad mee en hij is niet in contact met etenswaren.
Aan de andere kant , als je baas vraagt om dat niet meer te doen , kan je ook voor die paar uur dat je daar werkt , ff geen nagellak op doen ipv gelijk te gaan janken.
Ik ben inmiddels overleden
pi_200889754
Wel een beetje droevig dat jezelf zijn een kwestie is van je nagels lakken, maar ik hou niet zo van dat verschuilen achter een derde partij. Hoezo is Glanerbrug daar niet klaar voor? Als de filiaalhouder van de supermarkt in Glanerbrug het gewoon accepteert is Glanerbrug er klaar voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:57:40 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_200889803
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Leuke poging tot omkering, maar je geeft geen antwoord, vermoedelijk omdat je heel goed weet dat je intolerant bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:59:10 #105
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889823
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het staat Jumbo ook weer vrij om hier wat van te vinden natuurlijk.
Het gaat hier echter om een franchise vermoed ik en op deze manier staat heel de Jumbo er verkeerd op. Zou best nog een staartje kunnen krijgen, +1 voor de coop in elk geval.
pi_200889868
Benieuwd of we nog een reactie krijgen van Lochan :')
Alius aliud dicit
pi_200889893
Sorry hoor, maar hij is daar komen werken en hij deed nog geen nagellak op. Want hij zegt zelf dit pas een maand te doen.

En als de directie dan vraagt het tijdens werktijd niet te doen gaat hij naar de media.

Hoe moeilijk is het om respect te hebben voor de verzoeken van je werkgever?

Ik ga ook het liefst in de zomer in mijn korte broek naar mijn werk, maar mijn werkgever wilt dit ook niet.
Daar heb ik dan ook respect voor ipv te huilen in de media.
Ik zie dan ook nog geen klanten tijdens mijn werk.

De wereld is echt gek aan het worden geloof ik..
pi_200889924
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:59 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Het gaat hier echter om een franchise vermoed ik en op deze manier staat heel de Jumbo er verkeerd op. Zou best nog een staartje kunnen krijgen, +1 voor de coop in elk geval.
+1 voor de coop? Dit is gewoon goedkope deugreclame :') Lars kan zich ook gewoon een paar uurtjes aanpassen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:06:54 #109
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
+1 voor de coop? Dit is gewoon goedkope deugreclame :') Lars kan zich ook gewoon een paar uurtjes aanpassen.
Prima toch? En ja Lars kan zo veel, de supermarktmanager kan zich ook met z'n eigen zaken bemoeien ipv voor burgervader gaan spelen.
pi_200889954
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]
Jumbo ziet de bui al hangen natuurlijk :)

Verder vind ik deze hele kwestie discutabel. In je vrije tijd mag je doen wat je wilt, maar je werk is dus niet je vrije tijd. Gewoon doen wat je leidinggevende van je vraagt. Ben je het er niet mee eens, zoek dan wat anders. Of ga er intern mee aan de slag. Jumbo zal ook vast personeelszaken hebben.

Nee hoor, gewoon lekker naar de media stappen want dat is zo makkelijk. Het gaat tegenwoordig helemaal nergens meer over. Zit het even tegen, social media to the rescue en het wordt allemaal wel even opgelost.
pi_200889976
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jumbo ziet de bui al hangen natuurlijk :)

Verder vind ik deze hele kwestie discutabel. In je vrije tijd mag je doen wat je wilt, maar je werk is dus niet je vrije tijd. Gewoon doen wat je leidinggevende van je vraagt. Ben je het er niet mee eens, zoek dan wat anders. Of ga er intern mee aan de slag. Jumbo zal ook vast personeelszaken hebben.

Nee hoor, gewoon lekker naar de media stappen want dat is zo makkelijk. Het gaat tegenwoordig helemaal nergens meer over. Zit het even tegen, social media to the rescue en het wordt allemaal wel even opgelost.
Als hij niet naar de media was gestapt, hadden we deze heerlijke komkommerdiscussie moeten missen. Hulde voor Lars.
pi_200889988
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:06 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Prima toch? En ja Lars kan zo veel, de supermarktmanager kan zich ook met z'n eigen zaken bemoeien ipv voor burgervader gaan spelen.
Nee dat is niet prima. Die deugers komen me echt mijn neus uit de laatste tijd :r De supermarktmanager bemoeit zich ook met zijn eigen zaken! De presentatie van de winkel.
pi_200890007
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja nee, goed antwoord hoor. Zou wat zijn als jij supermarktmanager was: lekker iedereen ontslaan die je irriteert zonder dat je uit kan leggen waarom :') .
Ik post hier toch niet op zakelijke titel ofzo :') als ik de Jumbo manager was had ik hem zeker niet ontslagen, daar krijg je in deze tijd alleen maar problemen mee. Sterker nog, ik zou ook regenboogvlaggen ophangen als ik zag dat het meer omzet zou opleveren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:57 schreef speknek het volgende:

[..]
Leuke poging tot omkering, maar je geeft geen antwoord, vermoedelijk omdat je heel goed weet dat je intolerant bent.
Ondertussen komen er meer en meer gekken op deze aardbodem. Nagellak is nog tot daar aan toe, maar uiteindelijk mag ik als supermarktmanager ook zo'n persoon niet meer ontslaan:

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 13-08-2021 11:18:01 (iets minder mag ook wel) ]
pi_200890011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:49 schreef Enchanter het volgende:
Aan de ene kant als die gozer nagellak op wil doen prima , doet er niemand kwaad mee en hij is niet in contact met etenswaren.
Aan de andere kant , als je baas vraagt om dat niet meer te doen , kan je ook voor die paar uur dat je daar werkt , ff geen nagellak op doen ipv gelijk te gaan janken.
Dan moet je iedere dag opnieuw je nagels opnieuw lakken :') wat een gezeur....

Inderdaad als het een kwestie is van hygiëne en hij werkt bij de voedselafdeling zou het iets anders
zijn. maar die knul zit bij de Kassa, dus wat is het probleem? Mogen de klanten die die hun klanten
straks ook niet meer naar binnen als ze hun nagels hebben gelakt? :D

Denk effe na........
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:21 #115
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200890040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee dat is niet prima. Die deugers komen me echt mijn neus uit de laatste tijd :r De supermarktmanager bemoeit zich ook met zijn eigen zaken! De presentatie van de winkel.
Je bent zelf nogal een deuger volgens mij. De presentatie van de winkel komt niet in het geding als Lars z'n nagels lakt, noch mag de manager voor Glanerburg bepalen wanneer zij er klaar voor zijn.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:36 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200890042
quote:

[..]
En kijk eens hoe hij z'n winkel presenteert als bastion van bekrompenheid _O_ .
Huilen dan.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:51 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200890044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
huh wat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:13:30 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200890052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik post hier toch niet op zakelijke titel ofzo :') als ik de Jumbo manager was had ik hem zeker niet ontslagen, daar krijg je in deze tijd alleen maar problemen mee. Sterker nog, ik zou ook regenboogvlaggen ophangen als ik zag dat het meer omzet zou opleveren.
[..]
Ondertussen komen er meer en meer gekken op deze aardbodem. Nagellak is nog tot daar aan toe, maar uiteindelijk mag ik als supermarktmanager ook zo'n persoon niet meer ontslaan:

[ afbeelding ]
Lijkt me wel wat, boodschappen doen bij een ork.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 13-08-2021 11:18:25 ]
pi_200890068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lijkt me wel wat, boodschappen doen bij een ork.
:D

Daar zou ik wel van schrikken eigenlijk _O-
pi_200890075
pi_200890076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
huh wat?
twitter

Eric vind het belangrijk om op zijn werk over zijn seksuele voorkeuren te praten en de ABN steunt hem daarin. Zelf ben ik van mening dat het mijn collega's, opdrachtgevers en klanten geen fuck aan gaat wat ik in mijn vrije tijd doe op seksueel gebied. Maar dat schijnt vrij ouderwets te zijn bij de ABN.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2021 11:17:16 ]
pi_200890078
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En kijk eens hoe hij z'n winkel presenteert als bastion van bekrompenheid _O_ .
Lars heeft zelf ontslag genomen he? ;) Hem is gewoon gevraagd of hij dat niet wil doen tijdens zijn kassadienst. Als ik maandag met paars geverfd haar op het werk kom dan zullen ze me ook vriendelijk verzoeken daar iets aan te doen. Maar Lars vond het nodig meteen de media in te schakelen, want met hard schreeuwen bereik je tegenwoordig het meest.
pi_200890090
quote:

[..]
Aanpassen aan wat? Aan bekrompenheid? Doorgaans is de vereiste dat je er verzorgt en representatief uit ziet, gelakte nagels lijken me daar prima onder te vallen.
pi_200890097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Aanpassen aan wat? Aan bekrompenheid? Doorgaans is de vereiste dat je er verzorgt en representatief uit ziet, gelakte nagels lijken me daar prima onder te vallen.
Voor vrouwen wel. statements maken doe je maar in je eigen tijd.
pi_200890108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit.
pi_200890126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Lars heeft zelf ontslag genomen he? ;) Hem is gewoon gevraagd of hij dat niet wil doen tijdens zijn kassadienst. Als ik maandag met paars geverfd haar op het werk kom dan zullen ze me ook vriendelijk verzoeken daar iets aan te doen. Maar Lars vond het nodig meteen de media in te schakelen, want met hard schreeuwen bereik je tegenwoordig het meest.
Echt afschuwelijk ja

pi_200890134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Voor vrouwen wel. statements maken doe je maar in je eigen tijd.
Hoezo een statement?
pi_200890135
quote:

[..]
Dit soort aandachtshoeren zoekt altijd wel iets om tegen aan te schoppen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, voordat hij bij de Coop ergens tegenaan loopt waar hij zich niet in kan vinden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:20:47 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200890144
quote:

[..]
Nou, blijkbaar zijn dit niet zijn eigen zaken. Jumbo heeft nog altijd meer te zeggen dan deze pipo. En daar heeft hij zich maar grotendeels naar te schikken als deze bedrijfsleider een van de visitekaartjes van de Jumbo is.

Bovendien snap ik niet waarom je alleen aandacht besteed aan het feit dat er een paar klachten zijn geweest* maar niet aan wat Lars zelf aangeeft: hij heeft juist ook veel positieve reacties, complimenten gehad achter de kassa. Dat laat je maar even achterwege in je relaas? Om te zeggen dat het gaat om de presentatie en representativiteit of klandizie is dus bullshit. Er is blijkbaar ook een deel van zijn klanten dat het juist helemaal top vond.

*En wat voor aard hadden deze klachten wel niet als deze Jumbo Lars in bescherming moest nemen _O- ? De bedrijfsleider doet het overkomen alsof deze zo ernstig waren dat de popo eigenlijk bij deze klagers op de stoep had moeten staan voor bedreiging ofzo, :'). Regelrechte onzin natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 13-08-2021 12:26:11 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:21:32 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200890152
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
[ twitter ]

Eric vind het belangrijk om op zijn werk over zijn seksuele voorkeuren te praten en de ABN steunt hem daarin. Zelf ben ik van mening dat het mijn collega's, opdrachtgevers en klanten geen fuck aan gaat wat ik in mijn vrije tijd doe op seksueel gebied. Maar dat schijnt vrij ouderwets te zijn bij de ABN.
Dat ben ik met je eens. Als iemand homo/poly ofzo is mag hij/zij dat vertellen, maar ik hoef er niet meer over te weten dan de rest van de collega's.
pi_200890153
Het is ook de wereld op zijn kop, omdat er een paar conservatieven er een probleem mee hebben moet de maatschappij daar maar rekening mee houden.
pi_200890156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt afschuwelijk ja

[ afbeelding ]
Is dat Lars?

War een scheetje O+
pi_200890161
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:21 schreef FANNN het volgende:

[..]
Is dat Lars?

War een scheetje O+
Lag 2 dagen terug bij me in bed :)
pi_200890163
Ik zou me sowieso niet kunnen voorstellen dat mensen klagen over nagellak bij een kassamedewerker :')

Ook wel weer bijzonder veel intolerante mensen in dit topic, een teken dat aandacht voor dit soort onderwerpen nog steeds hard nodig is.
pi_200890170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lag 2 dagen terug bij me in bed :)
Mazzelpik! :+
pi_200890177
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:23 schreef FANNN het volgende:

[..]
Mazzelpik! :+
Taeyong heet ie geloof ik, moest snel weer weg, ergens zingen ofzo ;)
pi_200890181
Je storen aan de nagellak van een kassamedewerker :')

Überhaupt nog bij de kassa afrekenen ipv zelfscan :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:24:00 #138
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200890186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Lars kwam met toestemming met groen haar aanzetten maar dat was geen probleem. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.

Dit gaat om nagellak waarbij dit voor de ene groep (vrouwen) wel is toegestaan en voor de andere (mannen) niet. Iets waarin in de reglementen van Jumbo ook niet specifiek wordt aangegeven dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de seksen als het aankomt op nagellak. Dat is nou ook precies het punt.

Als alleen vrouwen met paars haar mochten komen opdagen maar de mannen niet was dat net zo goed een probleem geweest (als een man dat had gewild).

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 13-08-2021 12:41:33 ]
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_200890188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor het zingen de kerk uit dus? ;)
pi_200890200
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:20 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Nou, blijkbaar zijn dit niet zijn eigen zaken. Jumbo heeft nog altijd meer te zeggen dan deze pipo. En daar heeft hij zich maar grotendeels naar te schrikken als deze bedrijfsleider een van de visitekaartjes van de Jumbo is.

Bovendien snap ik niet waarom je alleen aandacht besteed aan het feit dat er een paar klachten zijn geweest* maar niet aan wat Lars zelf aangeeft: hij heeft juist ook veel positieve reacties, complimenten gehad achter de kassa. Dat laat je maar even achterwege in je relaas? Om te zeggen dat het gaat om de presentatie en representativiteit of klandizie is dus bullshit. Er is blijkbaar ook een deel van zijn klanten dat het juist helemaal top vond.

*En wat voor aard hadden deze klachten wel niet als deze Jumbo Lars in bescherming moest nemen _O- ? De bedrijfsleider doet het overkomen alsof deze zo ernstig waren dat de popo eigenlijk bij deze klagers op de stoep had moeten staan voor bedreiging ofzo, :'). Regelrechte onzin natuurlijk.
Ik ben ook tegen elke vorm van bedreiging of geweld richting Lars en anderen m.b.t. dit onderwerp. Echter vind ik dat de manager hier gewoon mag vragen of Lars dat niet wil doen tijdens werktijd. Voor zover ik weet is dit sowieso geen grond voor ontslag dus Lars heeft er zelf een hoop poeha van gemaakt.
pi_200890207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah... jammer ... nog wel samen een ontbijtje gegeten? O+
pi_200890213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef FANNN het volgende:

[..]

Inderdaad als het een kwestie is van hygiëne en hij werkt bij de voedselafdeling zou het iets anders
zijn. maar die knul zit bij de Kassa, dus wat is het probleem? Mogen de klanten die die hun klanten

Denk effe na........
Als je werkgever het niet wilt ga je wat anders zoeken als het echt heel belangrijk is voor je.
Elk bedrijf heeft zijn eigen normen, waarden en regels.

Het altijd maar naar de media stappen als werkgevers niet meegaan in de steeds apartere trends om zo je gelijk te halen is nogal zielig.
pi_200890215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik ben ook tegen elke vorm van bedreiging of geweld richting Lars en anderen m.b.t. dit onderwerp. Echter vind ik dat de manager hier gewoon mag vragen of Lars dat niet wil doen tijdens werktijd. Voor zover ik weet is dit sowieso geen grond voor ontslag dus Lars heeft er zelf een hoop poeha van gemaakt.
quote:
Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet.
pi_200890219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:21 schreef raptorix het volgende:
Het is ook de wereld op zijn kop, omdat er een paar conservatieven er een probleem mee hebben moet de maatschappij daar maar rekening mee houden.
Geven en nemen he in een multiculturele samenleving met verschillende zienswijzen op van alles en nog wat. Diversiteit is onze kracht toch? Maar schijnbaar enkel als andere (sub)culturen onze normen en waarden overnemen. Die dominee cultuur waarbij wij andere volkeren moeten verlichten ligt wel achter ons met de intrede van de diversiteit en de multiculturele samenleving waarbij (sub)culturen gelijkwaardig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2021 11:28:12 ]
pi_200890223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee die manager maakt zelf Poeha, hij had die klagers moeten vragen: Werd u vriendelijk geholpen, en zag hij er verzorgt uit, dan ben je een vent, dit is gewoon een ordinaire hielelikker zonder ruggengraad.
pi_200890238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou me sowieso niet kunnen voorstellen dat mensen klagen over nagellak bij een kassamedewerker :')

Ook wel weer bijzonder veel intolerante mensen in dit topic, een teken dat aandacht voor dit soort onderwerpen nog steeds hard nodig is.
Ho ho,

Zo mag je ze niet noemen heb ik in dit topic gelezen. Ze geven alleen hun mening

SPOILER
pi_200890253
Trouwens ook weer prachtig dat alle conservatieven het in 1 keer over homoseksualiteit hebben, ik heb een hetero collega die ook zijn nagels lakt en die gewoon hetero.
pi_200890256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:29 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ho ho,

Zo mag je ze niet noemen heb ik in dit topic gelezen. Ze geven alleen hun mening

SPOILER
Mocht iemand zich aangesproken voelen omdat ik het woord "intolerant" in de mond neem, dan is dat vermoedelijk terecht.
pi_200890259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:45 schreef maily het volgende:

[..]
Scheelt ons weer googlen >:O
Op hun Facebook pagina gaat het lós!
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200890260
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]
Slappe knieën van de Jumbo
pi_200890261
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Lars kwam met toestemming met groen haar aanzetten maar dat was geen probleem. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.

Dit gaat om nagellak waarbij dit voor de ene groep (vrouwen) wel is toegestaan en voor de andere (mannen) niet. Iets waarin in de reglementen van Jumbo ook niet specifiek wordt aangegeven dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de sekses als het aankomt op nagellak. Dat is nou ook precies het punt.

Als alleen vrouwen met paars haar mochten komen opdagen maar de mannen niet was dat net zo goed een probleem geweest (als een man dat had gewild).
Je kan als man toch ook niet als vertegenwoordiger met een jurk naar klanten gaan..
Voor vrouwen is dit weer anders.

Als kassamedewerker ben je gewoon een van de gezichten van je bedrijf, je ziet de hele dag klanten.
Dus ik vind dat de Jumbo het volste recht heeft zijn eigen eisen te stellen.
pi_200890263
Het is wel komkommertijd zeg!
pi_200890290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:03 schreef Redbullkid het volgende:
Sorry hoor, maar hij is daar komen werken en hij deed nog geen nagellak op. Want hij zegt zelf dit pas een maand te doen.

En als de directie dan vraagt het tijdens werktijd niet te doen gaat hij naar de media.

Hoe moeilijk is het om respect te hebben voor de verzoeken van je werkgever?

Ik ga ook het liefst in de zomer in mijn korte broek naar mijn werk, maar mijn werkgever wilt dit ook niet.
Daar heb ik dan ook respect voor ipv te huilen in de media.
Ik zie dan ook nog geen klanten tijdens mijn werk.

De wereld is echt gek aan het worden geloof ik..
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
pi_200890300
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat de Jumbo meldt dat ze geen problemen hebben met nagellak, betekent niet dat ze er wél problemen mee hadden.
pi_200890311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ook weer prachtig dat alle conservatieven het in 1 keer over homoseksualiteit hebben, ik heb een hetero collega die ook zijn nagels lakt en die gewoon hetero.
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.

Dit verdraaien is niet kies.
pi_200890312
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.
pi_200890313
Kijk als je zo komt solliciteren om een kassa te bedienen, of voor typwerk ofzo kan ik het me voorstellen
dan je nul kans krijgt om die baan te krijgen.

Ik zou trouwens niet eens weten wát ze wél kan doen met die nagels...
misschien aan haar kont krabben, maar zelfs dat wordt moeilijk denk ik :P
pi_200890314
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben van 1977 en dus een totaal andere generatie dan Lars. Voor mij zijn mannen met nagellak nog een vreemd fenomeen. Tegelijkertijd snap ik dat de maatschappij met der jaren verandert. Daarom juich ik deze ontwikkeling toe, ondanks dat ik het zelf (nog?) niet begrijp. Maar ik hoef het ook niet te begrijpen. En mijn begrip zal wel met de jaren groeien.

Hoop voor Lars dat hij een nieuwe, fijne baan vindt waar hij wel met gelakte nagels mag werken.
pi_200890315
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Had volgens mij ook met veiligheid te maken.
pi_200890325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.

Nee er werd homoseksualiteit bij gehaald terwijl dat hier helemaal geen rol speelt.
pi_200890330
quote:

[..]
Bedrijven anno 2021 zijn doodsbang voor de woke-inquisitie. Niet geheel onterecht ook.
pi_200890335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef FANNN het volgende:
Kijk als je zo komt solliciteren om een kassa te bedienen, of voor typwerk ofzo kan ik het me voorstellen
dan je nul kans krijgt om die baan te krijgen.

[ afbeelding ]

Ik zou trouwens niet eens weten wát ze wél kan doen met die nagels...
misschien aan haar kont krabben, maar zelfs dat wordt moeilijk denk ik :P
Pijpen zonder handen :+
pi_200890339
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.

Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
pi_200890343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Pijpen zonder handen :+
dat zou nog kunnen :+
pi_200890361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Bedrijven anno 2021 zijn doodsbang voor de woke-inquisitie. Niet geheel onterecht ook.
Tjah, ik ben zelf zo liberaal als de pest en dat woke moet echt kappen, ik gebruik zelf veel Microsoft producten en bekijk zodoende nogal wat videos en je ziet bijna geen event meer zonder dat er ook een spreker is over diversiteit in de techniek.
pi_200890368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.

Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
Nagellak wordt toegelaten bij de Jumbo.
Alleen deze ene bedrijfsleider van deze locatie lijkt de memo niet gekregen te hebben.
pi_200890375
quote:

[..]
[ twitter ]

Dat zie je niet.

Ken iemand met eigen advocaten kantoor. De receptioniste doet aan bondage dom/sub seks(kan niet op die afkorting komen). Komt ze op haar werk met een honden halsband om haar nek.... Met haar is wel een gesprek gevoerd.
pi_200890382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:

Mannenrokken zijn alweer uit de mode hoor.
pi_200890427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak op
pi_200890436
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak op
Dat kan een werkgever eisen, de vraag is natuurlijk wel of zoiets bij een rechter stand houdt mocht het op een zaak uitlopen.

Op dat vlak zie je overigens ook veranderingen.

Swiss Air staat bijvoorbeeld knotjes toe bij mannen.
United Airlines staat nagellak (ook mannen), tatoo's en neuspiercings toe.

pi_200890446
pi_200890461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.
Dan heb ik een hoog IQ want ik heb geen enkele tattoo en dat gaat niet gebeuren ook. *O*
pi_200890488
quote:
of die knul vind het gewoon mooi, hij doet er niemand kwaad mee, dus....

laat hem lekker zijn nageltjes lakken... gedoe............ :z
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:48:17 #174
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200890500
quote:

[..]
Prima toch als de goegemeente en de werkverschaffer vinden dat het wel kan? Dan kan stoorzendert lekker met Radjapik gaan babbelen over hoe Glanerburg er uit zag in 1840.
pi_200890505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?
pi_200890517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:47 schreef FANNN het volgende:

[..]
of die knul vind het gewoon mooi, hij doet er niemand kwaad mee, dus....

laat hem lekker zijn nageltjes lakken... gedoe............ :z
Maar Glanerbrug is er nog niet klaar voor. :'( :o
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200890534
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:48 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?
Die vraag zal er altijd blijven, dat is op zich ook niet erg.

De maatschappij verandert continu, cultuur verandert, mode verandert, normen en waarden veranderen.

Dat is geen glijdende schaal maar een normaal proces.

En af en toe heb je dan wat aandacht binnen die veranderingen waarmee je "ijkt" wat geaccepteerd wordt en wat niet.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:51:04 #178
8781 crew  Frutsel
pi_200890549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Glanerbrug is dan ook het afvoerputje van Enschede dus die zijn daar inderdaad niet klaar voor :)
pi_200890582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Nou ja op zich :')
Is wel een van de slechtste buurten hier in Twente.

Maar los daar van, natuurlijk compleet belachelijk dit.
zie email 27 oktober
pi_200890595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja op zich :')
Is wel een van de slechtste buurten hier in Twente.

Maar los daar van, natuurlijk compleet belachelijk dit.
Wat? Dat gevraagd om om tot tijdens werktijd geen nagellak te dragen of het gehuil in de media?
pi_200890599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tijden veranderen Hamzoef. 5-10 jaar geleden zou dat inderdaad het geval zijn. Nu niet meer.
zie email 27 oktober
pi_200890608
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat? Dat gevraagd om om tot tijdens werktijd geen nagellak te dragen of het gehuil in de media?
Dat bekrompen gedoe om een beetje nagellak, niet meer van deze tijd.
zie email 27 oktober
pi_200890614
quote:

[..]
Op het punt dat alles wat vrouwen mogen, mannen ook mogen. 0 onderscheid.
Daar gaat het uiteindelijk heen.

In dit tempo zit je als vrouw in de zomer ook met lange broek op kantoor.
pi_200890675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef Phoenyx-God het volgende:
Over een paar jaar mag je met een speen in de mond achter de kassa gaan zitten omdat je je identificeert als baby en daar moeten dan mensen respect voor hebben.
Over een paar jaar zijn er geen kassa's meer. Het gaat allemaal automatisch. Wat maakt het uit wat er achter de kassa zit, als je maar kunt betalen en je boodschappen meenemen.
pi_200890676
Er zit wat mij betreft wel een grens aan "jezelf zijn". Het is wel een erg makkelijk excuus.
pi_200890684
Als we ons hier druk om gaan maken dan hebben we het heel goed in Nederland.
Zijn er echt geen belangrijker zaken ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200890738
quote:

[..]
Daar waar de grens daadwerkelijk ligt?

Het argument van een glijdende schaal kun je ook evengoed omdraaien.
A en B zijn toelaatbaar, C en D niet.
Moet je dan B weigeren omdat dat misschien tot C of zelfs D zal leiden?
Of moet je C toestaan omdat anders straks ook B of zelfs A verboden zal worden?
pi_200890779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tijden veranderen Hamzoef. 5-10 jaar geleden zou dat inderdaad het geval zijn. Nu niet meer.
Maar wie bepaalt dat? De werkgever neem ik aan? En als steeds meer werkgevers met bepaalde zaken soepele omgaan, dan verandert de tijd echter. Ik vind echter wel dat werkgever mag bepalen wat hij representatief vindt, en wat niet.

Ik draag in de winter graag hooded sweaters, mijn werkgever staat dat niet toe. Het zou niet bij me opkomen om daar moeilijk over te doen. Ik trek gewoon een overhemd aan. Zou ik het heel belangrijk vinden dan zou ik misschien ander werk zoeken, waar je niet per se overhemd aan hoeft. Maar om de media op te zoeken in de hoop bijval te krijgen van de woke-inquisitie en je werkgever daarmee in een kwaad daglicht te stellen? Dat is triest.
pi_200890820
quote:
Interessant. Nooit geweten
pi_200890832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:59 schreef Pedroso het volgende:
Als we ons hier druk om gaan maken dan hebben we het heel goed in Nederland.
Zijn er echt geen belangrijker zaken ?
We hebben gelukkig geen klimaatprobleem, geen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt, geen woningnood, geen afbraak van sociale voorzieningen, geen haperend zorgstelsel, geen stikstofprobleem.

Ja, volkomen logisch dus dat een groot deel van de media-aandacht nu uit gaat naar identiteitspolitiek en aanverwant geneuzel.
pi_200890861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Over een paar jaar zijn er geen kassa's meer. Het gaat allemaal automatisch. Wat maakt het uit wat er achter de kassa zit, als je maar kunt betalen en je boodschappen meenemen.
Het automatiseren van de kassa's is een verrijking voor normale mensen. Want dan zouden normale mensen niet meer al te lang behoeven te wachten in de rijen met ondernemers aan de kassa's.
pi_200890884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dit riepen ze 10 jaar geleden ook al, nee correctie, zelfs 20 jaar geleden riepen ze zit ook al.

Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_200890935
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt dat? De werkgever neem ik aan? En als steeds meer werkgevers met bepaalde zaken soepele omgaan, dan verandert de tijd echter. Ik vind echter wel dat werkgever mag bepalen wat hij representatief vindt, en wat niet.

Ik draag in de winter graag hooded sweaters, mijn werkgever staat dat niet toe. Het zou niet bij me opkomen om daar moeilijk over te doen. Ik trek gewoon een overhemd aan. Zou ik het heel belangrijk vinden dan zou ik misschien ander werk zoeken, waar je niet per se overhemd aan hoeft. Maar om de media op te zoeken in de hoop bijval te krijgen van de woke-inquisitie en je werkgever daarmee in een kwaad daglicht te stellen? Dat is triest.
Er zijn ook mensen die vinden dat je zo achter de kassa kan... lekker jezelf zijn... _O-
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200890952
De manager wil een statement maken. Maar het gaat niet om de aandacht. Oke
pi_200890959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Maar wel binnen de grenzen die de samenleving als geheel daar aan stelt. En getuige de reacties gaat dit over die grens heen.
quote:
Lijkt mij een heel ander verhaal, dit gaat om jezelf kunnen zijn. Niet om comfort. Ik vergelijk het maar met een vrouw die om religieuze overwegingen perse een rok wil dragen in plaats van de uniforme broek van haar werkgever. Dat mag ook in Nederland.
zie email 27 oktober
pi_200891000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die vinden dat je zo achter de kassa kan... lekker jezelf zijn... _O-
[ afbeelding ]
Idd, moet gewoon kunnen. Zo niet dan vallen we dat bedrijf gewoon aan omdat ze niet woke genoeg zijn. Dan capituleren ze toch want ze willen geen negatieve aandacht.
Jij mag zijn wie je wilt zijn en iedereen moet dat goed vinden.
pi_200891018
Zou men ook zo reageren als het een vrouw in niqaab betrof?
n
pi_200891026
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Je maakt de discussie zelf wel wat belachelijk.

Het gaat letterlijk om de kledingvoorschriften van de Jumbo waar nagellak is toegestaan zonder onderscheid van man of vrouw..
Jumbo heeft op Twitter nogmaals aangegeven daar geen moeite mee te hebben.

Dan kan je met een extreem voorbeeld komen maar dat is niet de discussie.
pi_200891085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je maakt de discussie zelf wel wat belachelijk.

Het gaat letterlijk om de kledingvoorschriften van de Jumbo waar nagellak is toegestaan zonder onderscheid van man of vrouw..
Jumbo heeft op Twitter nogmaals aangegeven daar geen moeite mee te hebben.

Dan kan je met een extreem voorbeeld komen maar dat is niet de discussie.
Is dat zo? Heb dat niet gelezen
pi_200891099
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit dus. Het dan gek vinden als je niet mee in een taxi mag _O-
U MAD?
pi_200891104
quote:

[..]
[ afbeelding ]
tering jantje
U MAD?
pi_200891105
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Is dat zo? Heb dat niet gelezen
Wat heb je niet gelezen? De Tweet van de Jumbo of de kledingvoorschriften?
pi_200891112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Lijkt mij een heel ander verhaal, dit gaat om jezelf kunnen zijn.
Als jezelf zijn afhangt van nagellak dragen, kan je je zelf beter maar weggooien.
pi_200891129
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Eerst moet je zo in een taxi geaccepteerd worden, dat is het begin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200891130
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Als jezelf zijn afhangt van nagellak dragen, kan je je zelf beter maar weggooien.
Als jezelf zijn afhangt van intolerantie richting anderen, kan je jezelf beter maar weggooien.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:25:51 #206
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200891198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef FANNN het volgende:

[..]

Denk effe na........
Ik denk wel na , jij ziet alleen het verschil niet tussen een klant en een werknemer
pi_200891216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat heb je niet gelezen? De Tweet van de Jumbo of de kledingvoorschriften?
Dat ze er geen probleem mee hebben. Voor de bühne. Ja dat heb ik gelezen.
pi_200891230
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Mag ik zeggen dat ik dit AFSCHUWELIJK vind en abnormaal? :@
pi_200891264
quote:
„Het gaat me niet om de aandacht, maar ik wil wel graag iets laten horen. Want dit is echt schandalig.”
Het is eerder schandalig dat supermarkteigenaren hun smoelen houden over de abrupte hoge prijzen die ze hanteren. Het boeit het volk totaal niet als een narcistische mafketel niet aan de kassa mag werken vanwege zijn nagellak. Media doet zich weer voor alsof die het geluid is van het volk.

Donder tyfus straal een eind op met jullie slachtoffergedrag,
pi_200891300
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat ze er geen probleem mee hebben. Voor de bühne. Ja dat heb ik gelezen.
Dat "voor de bühne" is je eigen invulling.

Zowel de kledingvoorschriften als Jumbo op Twitter maken geen probleem van nagellak bij medewerkers.
pi_200891316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als jezelf zijn afhangt van intolerantie richting anderen, kan je jezelf beter maar weggooien.
Die supermarktmanager is niet intolerant, hij heeft gewoon een bepaald idee qua wat hij onder representatief verstaat.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:33:45 #212
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200891318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:16 schreef KomVissen het volgende:
Zou men ook zo reageren als het een vrouw in niqaab betrof?
Zoals TheFreshPrince al aangaf: "De maatschappij verandert continu, cultuur verandert, mode verandert, normen en waarden veranderen." Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik altijd fel tegen gezichtsbedekkende kleding ben geweest maar nu na een jaar mondkapjesplicht heb ik zoiets van ik hoef die bekken ook eigenlijk allemaal niet te zien, ik mis er niks aan
pi_200891360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het is eerder schandalig dat supermarkteigenaren hun smoelen houden over de abrupte hoge prijzen die ze hanteren. Het boeit het volk totaal niet als een narcistische mafketel niet aan de kassa mag werken vanwege zijn nagellak. Media doet zich weer voor alsof die het geluid is van het volk.

Donder tyfus straal een eind op met jullie slachtoffergedrag,
Wat een oordeel
pi_200891434
quote:

[..]
[ afbeelding ]
ach slecht voorbeeld...dit soort mannen gaan écht niet zó naar hun werk hoor :')

misschien werken ze wel op een kantoor ofzo, en in het vrije tijd gaan ze naar nachtclubs, of
we werken op nachtclubs, anders zou je die dagelijks tegen moeten komen, nou ik ben er nog
nooit zo eentje tegengekomen, jij wel? Eerlijk zeggen!
pi_200891447
quote:

[..]

Wat sneu voor je dat je zo word gelimiteerd op je werk. Veel kantoren doen allang niet meer aan die ouderwetse standaarden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:40:07 #216
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200891449
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Je kan als man toch ook niet als vertegenwoordiger met een jurk naar klanten gaan..
Voor vrouwen is dit weer anders.

Als kassamedewerker ben je gewoon een van de gezichten van je bedrijf, je ziet de hele dag klanten.
Dus ik vind dat de Jumbo het volste recht heeft zijn eigen eisen te stellen.
Maar de Jumbo stelt deze eisen niet. Ik weet niet waar dat hardnekkige idee vandaan komt? Er is in dit topic al meerdere malen aangegeven dat er in de reglementen niets staat over geen nagellak mogen dragen en/of onderscheid hierin tussen man en vrouw.
Daar komt nog bij dat de Jumbo (dus niet een of andere pipo die zich aan de regels van Jumbo moet houden!) aangeeft hierover in gesprek te zijn en ze teleurgesteld zijn omdat men juist zichzelf moet kunnen zijn.

Je kunt dat dan damage control noemen maar het kan net zo goed gemeend zijn. Veel mensen hier (ik zeg niet dat jij daar onderdeel van uitmaakt overigens) roepen toch wel dat bedrijven alleen LGBTQIA-vriendelijk (ze gaan er voor het gemak maar even vanuit dat Lars daaronder valt terwijl we dat niet weten) dan wel ‘deugen’ voor de reclame of omdat ze door de media gedwongen worden. Alsof de mensen achter een bedrijf als Jumbo nooit daadwerkelijk progressief kunnen zijn, of oprecht schijt hebben of een medewerker zich anders identificeert. Een andere Jumbo heeft aangegeven dat zij gewoon een transgender-vrouw in dienst hebben die daarvoor (toen zij nog bio man was, zover ik begrijp) ook met nagellak rondliep.

Geen nagellak dragen als man zijn geen eisen van de Jumbo, het is een eis van deze manager. En die moet gewoon de regels van de Jumbo volgen. Klaar. Dan moet-ie zijn eigen conservatieve onafhankelijke supermarkt maar gaan opstarten.

Overigens: Lars zit achter een kassa. Een kassa. En krijgt bovendien van een deel van de klanten positieve reacties, complimenten. Geen hoge pief die de gehele Jumbo vertegenwoordigd in een jurk. Al zal me dat ook echt niet boeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 13-08-2021 12:49:48 ]
pi_200891489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik denk wel na , jij ziet alleen het verschil niet tussen een klant en een werknemer
ja ja .. het zal wel allemaal wel, wat een heisa voor een beetje nagellak terwijl de wereld in de Fik staat :')
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:44:30 #218
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200891526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:42 schreef FANNN het volgende:

[..]
ja ja .. het zal wel allemaal wel, wat een heisa voor een beetje nagellak terwijl de wereld in de Fik staat :')
Precies , hij gewoon aan de wensen van z'n werkgever kunnen voldoen , stel je voor dat je geen nagellak op mag , first world problems , zelfde geldt voor mensen die het erg vinden als hij nagellak op heeft.
Maar volgens mij was hij , en niet de werkgever die er over begon te 'janken'
pi_200891542
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:36 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat een oordeel
Geen oordeel maar een feit.
pi_200891621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Geen oordeel maar een feit.
Knap dat jij op afstand kan inschatten dat Lars een narcist is. En een mafketel. Ben je psychiater?
pi_200891639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:30 schreef Werkperd het volgende:
Donder tyfus straal een eind op met jullie slachtoffergedrag
Is dit niet evengoed slachtoffergedrag?
pi_200891703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:39 schreef FANNN het volgende:

[..]
ach slecht voorbeeld...dit soort mannen gaan écht niet zó naar hun werk hoor :')

misschien werken ze wel op een kantoor ofzo, en in het vrije tijd gaan ze naar nachtclubs, of
we werken op nachtclubs, anders zou je die dagelijks tegen moeten komen, nou ik ben er nog
nooit zo eentje tegengekomen, jij wel? Eerlijk zeggen!
Ik las wat over een aflopende schaal.

Ok eerlijk gezegd heb ik geen probleem met een nagellakje maar als Lars meteen zijn baan hier voor opzegt ben je wel een gevoelige natte krant hoor...

Ten tweede: de volgende week is het wat make-up en hoge hakken, de derde week een mantelpakje en aan het eind namaak tieten en een pruik onder het mom van lekker jezelf zijn.

Maar of dat andere personen stoort ( en slecht is voor het bedrijf) maakt niet uit schijnbaar?
pi_200891741
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:49 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Knap dat jij op afstand kan inschatten dat Lars een narcist is. En een mafketel. Ben je psychiater?
Daar hoef je geen psychiater voor te zijn. Een ieder die waar dan ook denkt dat die zichzelf kan zijn en zich daarom niets van de regels op de werkvloer hoeft aan te trekken is in mijn ogen een narcist.
pi_200891757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:53 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Ik las wat over een aflopende schaal.

Ok eerlijk gezegd heb ik geen probleem met een nagellakje maar als Lars meteen zijn baan hier voor opzegt ben je wel een gevoelige natte krant hoor...
Er was hem letterlijk verteld dat het er binnen 2 weken vanaf moest zijn, daar was geen andere optie.
pi_200891773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Daar hoef je geen psychiater voor te zijn. Een ieder die waar dan ook denkt dat die zichzelf kan zijn en zich daarom niets van de regels op de werkvloer hoeft aan te trekken is in mijn ogen een narcist.
Zowel in de regels van de Jumbo als vanuit het beleid zoals geuit door Jumbo op Twitter mogen medewerkers nagellak dragen.
pi_200891805
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:28 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Mag ik zeggen dat ik dit AFSCHUWELIJK vind en abnormaal? :@
NEE
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200891882
Tja, hij geeft verder toch gewoon aan hoe hij erin staat?

Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”

Als Jumbo daar niet achter staat, dan hoort meneer de manager het wel.

Verder blijf ik het goedkoop van de coop vinden om hiermee proberen te scoren.
pi_200891909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zowel in de regels van de Jumbo als vanuit het beleid zoals geuit door Jumbo op Twitter mogen medewerkers nagellak dragen.
De supermarkteigenaar heeft kennelijk zelf een overweging gemaakt en de regels zodanig geïnterpreteerd dat hij vond dat een jongen geen nagellak kan dragen vanwege bepaalde redenen.

Voor de rest kon de jongen zich toch beroepen op de arbeidsvoorwaarden als hij van mening was dat hem onrecht werd aangedaan? Hij kruipt echter liever in slachtofferrol en denkt dat jezelf zijn een recht is wat boven andere rechten en plichten geldt. Dat is het punt waar ik me dus zwaar aan irriteer.
pi_200892040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:09 schreef Werkperd het volgende:

[..]
De supermarkteigenaar heeft kennelijk zelf een overweging gemaakt en de regels zodanig geïnterpreteerd dat hij vond dat een jongen geen nagellak kan dragen vanwege bepaalde redenen.

Voor de rest kon de jongen zich toch beroepen op de arbeidsvoorwaarden als hij van mening was dat hem onrecht werd aangedaan? Hij kruipt echter liever in slachtofferrol en denkt dat jezelf zijn een recht is wat boven andere rechten en plichten geldt. Dat is het punt waar ik me dus zwaar aan irriteer.
Je hebt wel de gave om overal een negatieve spin aan te geven, terwijl Jumbo duidelijk in zijn standpunt is.

Heb je er zelf eigenlijk moeite mee dat die jongen nagellak draagt terwijl hij achter de kassa zit?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:17:44 #230
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200892056
quote:

[..]
[ twitter ]

Hoe dislike ik iets op Twitter?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200892187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Gouden kans om wat publiciteit mee te pikken.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:28:10 #232
375570 crew  Cyan9
pi_200892214
quote:

[..]
Dat bepaal jij niet. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:30:43 #233
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200892255
Achterlijke actie van de Jumbo.
Wat boeit het dat een man nagellak op heeft?
Zolang die mijn vlammetjes, bitterballen, en pakje Van Nelle maar over de scanner veegt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:39:52 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200892409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Tja, hij geeft verder toch gewoon aan hoe hij erin staat?

Als Jumbo daar niet achter staat, dan hoort meneer de manager het wel.

Maar hier zit de manager fout: in dat concept moet je het helemaal niet zien. Hoe je je bedrijfskleding dient te dragen staat vermeld in de reglementen. En je kan er vanuit gaan dat er precies beschreven staat hoe dit moet en dat een vestje binnenstebuiten niet geaccepteerd wordt. Dat is wat anders dan wat hier speelt met Lars.

Dat had die manager ook moeten weten, maar helaas.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:43:18 #235
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200892482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:09 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Denk je echt dat dit wat had uitgemaakt? Een tiener die voor een hongerloontje achter de kassa zit, tegenover een manager die gewoon simpelweg niet wil dat hij nagellak draagt. Die trekt zich daar niets van aan. Dan had Lars het nog verder hogerop (juridisch) moeten zoeken voor een kutbaan van een paar euro per uur en je denkt dat dat dan tot een werkbare oplossing leidt?

Hoe zie je dit precies voor je?
pi_200892519
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ook dat hoort erbij.

Net als wanneer je zegt 'ik wil niet vervelend zijn, maar...' Dan ben je dus vervelend.
En het bekende 'ik ben geen racist maar'.
pi_200892705
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Gouden kans om wat publiciteit mee te pikken.
Die Coop is dan ook een noodlijdende winkel dus deze pr-stunt verbaast me niks.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_200892920
wat een autisten draad zeg. Het is niet zwart/wit. Je doet dit niet gewoon in een kleine hechte samenleving. Wellicht in woki-dam maar niet op platteland. Als ie aandacht wil gaat hij maar op de gay parade dansen of werken in een glory hole shop.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Vis een optie? vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:06:18 #239
70532 loveli
N
pi_200892928
Wel progressief dat daar een jongen achter de kassa zit. Bij ons in het dorp is het hele kassateam vrouwelijk, dat ziet er zo leuk uit als visitekaartje van de winkel.
crap in = crap out
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:18:44 #240
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200893136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:06 schreef loveli het volgende:
Wel progressief dat daar een jongen achter de kassa zit. Bij ons in het dorp is het hele kassateam vrouwelijk, dat ziet er zo leuk uit als visitekaartje van de winkel.
AH zeker? Zijn hier ook altijd barbies ja.
pi_200893301
quote:

[..]
Gooi jezelf anders ff weg, als je er zo dusdanig aan stoort of iemand wel of niet wat lak aan z'n of haar nagels smeert, dat je je daarover bij een leidinggevende gaat beklagen.

Neem een voorbeeld aan Lars, gewoon lak daaraan hebben. ^O^
pi_200893306
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:18 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Bij AH geven ze wel iedereen een kans. VMBO en MBO boeit ze niet. Bij Plus mocht je toen achter de kassa als je minimaal HAVO deed 8)7
pi_200893430
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Gooi jezelf anders ff weg, als je er zo dusdanig aan stoort of iemand wel of niet wat lak aan z'n of haar nagels smeert, dat je je daarover bij een leidinggevende gaat beklagen.

Ik snap ook niet dat mensen zich daaraan storen, laat staan dat ze de moeite nemen tegen supermarktmanager te gaan klagen. Maar daar gaat het niet om.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2021 14:44:58 ]
pi_200893507
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij AH geven ze wel iedereen een kans. VMBO en MBO boeit ze niet. Bij Plus mocht je toen achter de kassa als je minimaal HAVO deed 8)7
Niet onlogisch vanuit oogpunt bedrijf. Je betaalt ze hetzelfde en haalt hoger niveau binnen.

Daarbij wil ik niemand voor de schenen schoppen, maar pubers die een lager niveau hebben dan HAVO beschikken gemiddeld gezien ook over andere eigenschappen. En ja, daar zijn legio uitzonderingen op natuurlijk.

Werkgever bij mijn eerste bijbaantje nam ook alleen mensen aan die VWO of HAVO gedaan hadden. Was voor het werk an sich echt niet nodig, maar hij gaf aan dat hij met mensen die vbo/mavo gedaan hadden minder goede ervaringen had.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:48:42 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200893578
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Niet onlogisch vanuit oogpunt bedrijf. Je betaalt ze hetzelfde en haalt hoger niveau binnen.

Daarbij wil ik niemand voor de schenen schoppen, maar pubers die een lager niveau hebben dan HAVO beschikken gemiddeld gezien ook over andere eigenschappen. En ja, daar zijn legio uitzonderingen op natuurlijk.

Werkgever bij mijn eerste bijbaantje nam ook alleen mensen aan die VWO of HAVO gedaan hadden. Was voor het werk an sich echt niet nodig, maar hij gaf aan dat hij met mensen die vbo/mavo gedaan hadden minder goede ervaringen had.
Bij de Action was je overgekwalificeerd met VWO

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 13-08-2021 14:55:09 ]
  Vis een optie? vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:52:11 #246
70532 loveli
N
pi_200893625
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:18 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Jumbo, ze hebben ook geen paars haar of zichtbare piercings. Gewoon netjes.
crap in = crap out
pi_200893696
quote:
„Wij hebben óók iemand rondlopen die vroeger man was en nagellak draagt. Die reacties zijn alleen maar positief.”
Beetje bizar argument :{ . Dat heet gewoon een vrouw of non-binair iemand of wat dan ook.
pi_200893754
quote:
Gelijk even de discriminatie op de werkplek behandeld :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:42 #249
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_200893777
quote:

[..]
Zeer nuttig voor kinderen om te leren kutwerk te doen voor belachelijk weinig geld. En op je flikker te krijgen van een of andere loser en dat maar te slikken.
pi_200893820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt wel de gave om overal een negatieve spin aan te geven, terwijl Jumbo duidelijk in zijn standpunt is.

Heb je er zelf eigenlijk moeite mee dat die jongen nagellak draagt terwijl hij achter de kassa zit?
Ja die standpunt is achteraf genomen via een twitterbericht. Betekent niet dat ik daarmee eens hoef te zijn.

Ik vind dat geen gezicht en niet passend bij een man. Hierin zit weer gender paranoia in verwerkt die wij dus perse aan moeten zien omdat hij eventjes denkt dat de wereld alleen om hem draait. Wat is het volgende? Kassamedewerkers in leren homopakjes en punkkapsels vol tattoo en piercings? Zo kan iedereen wel een argument verzinnen om zijn identiteit kenbaar te maken.
pi_200893898
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef borbit het volgende:

[..]
Zeer nuttig voor kinderen om te leren kutwerk te doen voor belachelijk weinig geld. En op je flikker te krijgen van een of andere loser en dat maar te slikken.
Ik twijfel of mijn sarcasmeradar stuk is... Maar klopt gewoon wat je zegt hoor.
pi_200893924
Het probleem is niet dat je jezelf niet mag uiten (nagellakverbod) maar dat sommige mensen het mogen (vrouwen) en anderen niet (mannen).

Of iedereen mag nagellak op of niemand (hygieneregels voor de bak-/slagerafdeling kan natuurlijk wel).
pi_200893930
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:43 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Denk je echt dat dit wat had uitgemaakt? Een tiener die voor een hongerloontje achter de kassa zit, tegenover een manager die gewoon simpelweg niet wil dat hij nagellak draagt. Die trekt zich daar niets van aan. Dan had Lars het nog verder hogerop (juridisch) moeten zoeken voor een kutbaan van een paar euro per uur en je denkt dat dat dan tot een werkbare oplossing leidt?

Hoe zie je dit precies voor je?
Hetgeen wat je kleineert heeft wel voor genoeg ophef gezorgd binnen bepaalde kringen. Media schrijft er in ieder geval over en is er een publiekelijk debat ontstaan.
pi_200893980
Straks krijgen we nog jongens die BH's gaan dragen omdat ze zich vrouwelijk voelen. Oorbelletjes en make-up erbij maar ondertussen een boerenstem KAN IK U HELPEN?

Iedereen moet gewoon ff normaal doen. Samenleving wordt steeds zieker.
pi_200893997
Misschien moeten we dienstplicht maar weer instellen.
pi_200894023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja die standpunt is achteraf genomen via een twitterbericht. Betekent niet dat ik daarmee eens hoef te zijn.
Jumbo kan moeilijk vooraf een twitterbericht naar buiten sturen.

quote:
Ik vind dat geen gezicht en niet passend bij een man. Hierin zit weer gender paranoia in verwerkt die wij dus perse aan moeten zien omdat hij eventjes denkt dat de wereld alleen om hem draait. Wat is het volgende? Kassamedewerkers in leren homopakjes en punkkapsels vol tattoo en piercings? Zo kan iedereen wel een argument verzinnen om zijn identiteit kenbaar te maken.
Je betrekt er allemaal zaken bij die niet relevant zijn in dit verhaal.

Het gaat simpelweg om het dragen van nagellak, dat is medewerkers bij de Jumbo toegestaan volgens de kledingvoorschriften.
pi_200894053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Straks krijgen we nog jongens die BH's gaan dragen omdat ze zich vrouwelijk voelen. Oorbelletjes en make-up erbij maar ondertussen een boerenstem KAN IK U HELPEN?

Er zijn heel veel mannen die oorbellen dragen en dat is niet eens iets van de laatste jaren.
pi_200894062
quote:

Je haalt er weer allemaal onzin bij die niet relevant is.

Het gaat om het mogen dragen van nagellak door personeel van de Jumbo.

En al zou een jongen een BH of make-up dragen, wat dan nog?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:18:26 #259
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_200894082
Tja, je kunt natuurlijk wel wat achterlijks verwachten uit Glanerbrug, waar men dan wel kabeltelevisie heeft maar het nog niet bekend is wanneer ze daar riolering aanleggen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_200894091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:14 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten we dienstplicht maar weer instellen.
Ben daar een zekere voorstander van.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:18:52 #261
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200894093
quote:

De samenleving wordt zieker vanwege wat nagellak? Juist die gedachtegang is vrij ziek. In mijn opinie.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200894136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jumbo kan moeilijk vooraf een twitterbericht naar buiten sturen.
[..]
Je betrekt er allemaal zaken bij die niet relevant zijn in dit verhaal.

Het gaat simpelweg om het dragen van nagellak, dat is medewerkers bij de Jumbo toegestaan volgens de kledingvoorschriften.
Voor ons was het standpunt van Jumbo niet duidelijk totdat zij een bericht hadden geplaatst.

Waarom zijn die zaken niet relevant als hier kennelijk een jongen zijn eigen identiteit wil uiten met nagellak? ''Ik wil mezelf zijn'' werd er gezegd. Dit argument moet ook gelden voor jongens die cup D BH's willen dragen onder hun werkshirtje.
pi_200894155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je haalt er weer allemaal onzin bij die niet relevant is.

Het gaat om het mogen dragen van nagellak door personeel van de Jumbo.

En al zou een jongen een BH of make-up dragen, wat dan nog?
Even stoppen met herhalen aub. 1 quote is wel genoeg.
pi_200894182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ben daar een zekere voorstander van.
Dat wordt helemaal niets met de mobieltjes en LGTBQ jeugd... :N :N :N
pi_200894187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De samenleving wordt zieker vanwege wat nagellak? Juist die gedachtegang is vrij ziek. In mijn opinie.
Het gaat niet zozeer om nagellak maar om mensen die kennelijk met een identiteitscrisis zitten en denken dat iedereen zich daarop moet aanpassen.
pi_200894197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Volgens mij mis je wat voorgaande info...
pi_200894200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Wie weet kan de dienstplicht ervoor zorgen dat zij zich weer bekeren.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:25:51 #268
pi_200894211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer om nagellak maar om mensen die kennelijk met een identiteitscrisis zitten en denken dat iedereen zich daarop moet aanpassen.
Op welke manier moet een ander zich aanpassen een iemand die nagellak zou dragen
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200894223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je reacties komen erg homofoob op me over.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:28:07 #270
375570 crew  Cyan9
pi_200894245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bekeren tot wat?
En hoe is dit überhaupt relevant in deze discussie?
pi_200894264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Op welke manier moet een ander zich aanpassen een iemand die nagellak zou dragen
Zich zodanig aanpassen dat mensen die denken dat de wereld slechts om hen draait niet gestoord worden misschien?
pi_200894274
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Bekeren tot wat?
En hoe is dit überhaupt relevant in deze discussie?
Vraag even aan degene die het onderwerp dienstplicht erbij heeft gehaald wil je.
pi_200894323
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat kan.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:33:04 #274
375570 crew  Cyan9
pi_200894327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Vraag even aan degene die het onderwerp dienstplicht erbij heeft gehaald wil je.
Prima, negeren we dat deel even. Selectief antwoorden, altijd leuk. Bekeren tot wat? Ik ben heel benieuwd.
pi_200894347
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Prima, negeren we dat deel even. Selectief antwoorden, altijd leuk. Bekeren tot wat? Ik ben heel benieuwd.
Hey Sjaan, jij hier B:)B

Ik vermoed dat enkelen hier bij het selectieve groepje horen die denken dat seksuele voorkeur is aangeleerd.
Ze vermoeden mogelijk dat homo's tot hetero bekeerd kunnen worden of zijn bang dat ze zelf tot homo bekeerd worden als teveel mannen om hen heen nagellak dragen.

Sommigen hier tikken die homofobe berichten misschien wel vanuit een computerkast waar ze niet uit durven te komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-08-2021 15:41:21 ]
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:38:36 #276
pi_200894385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zich zodanig aanpassen dat mensen die denken dat de wereld slechts om hen draait niet gestoord worden misschien?
In het geval van dit specifieke onderwerp ontgaat mij de mate van “aanpassen” mij ietwat
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200894422
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
In het geval van dit specifieke onderwerp ontgaat mij de mate van “aanpassen” mij ietwat
Ja ook dat kan.
pi_200894487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het wachten was op de eerste en ja hoor.... daar is'tie dan.... ^O^
pi_200894502
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Mijnenveger...
pi_200894780
Iedereen komt wel voor Lars op, maar ik vind het behoorlijk kansloos om hier direct al social media voor in te schakelen.

Hij had zelf (of zijn ouders) even wat meer moeite kunnen steken in dit gebeuren. Personeelszaken contacten bijvoorbeeld. Maar nee hoor, zeiken op social media is veel makkelijker, en het ergste: effectiever.

Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of doen, want dan heb je grote kans om met je harses op social media te belanden waar iedereen je kan zien. Zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
pi_200894837
pi_200894871
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iedereen komt wel voor Lars op, maar ik vind het behoorlijk kansloos om hier direct al social media voor in te schakelen.

Hij had zelf (of zijn ouders) even wat meer moeite kunnen steken in dit gebeuren. Personeelszaken contacten bijvoorbeeld. Maar nee hoor, zeiken op social media is veel makkelijker, en het ergste: effectiever.

Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of doen, want dan heb je grote kans om met je harses op social media te belanden waar iedereen je kan zien. Zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
Genoeg reden voor mij om zo iemand die zo met zijn werkgever omgaat niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek in ieder geval.

Die actie van Coop is ook wel erg goedkoop zeg. Nou heb ik een hekel aan jumbo, dus niet dat het me boeit, maar triest is het wel.
pi_200894926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Genoeg reden voor mij om zo iemand die zo met zijn werkgever omgaat niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek in ieder geval.

Die actie van Coop is ook wel erg goedkoop zeg. Nou heb ik een hekel aan jumbo, dus niet dat het me boeit, maar triest is het wel.
Apart dat ze direct een vacature open hebben staan waar hij in past. Ik neem aan dat hij bepaald aantal uren wil werken op bepaalde dagen en tijdstippen. Blijkbaar zijn ze daar bij COOP niet zo moeilijk.
pi_200895213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Apart dat ze direct een vacature open hebben staan waar hij in past. Ik neem aan dat hij bepaald aantal uren wil werken op bepaalde dagen en tijdstippen. Blijkbaar zijn ze daar bij COOP niet zo moeilijk.
In een beetje supermarkt is het komen en gaan van jongeren die het als bijbaantje doen.
De Coop had wellicht niet gelijk een kassamedewerker nodig, maar het kost toch niets en het levert veel publiciteit op.
pi_200895422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat als men ziet dat als iemand nagellak opheeft -en dat het dan in dat geval niet draait om een vrouw- men kan denken; moet hij weten.

Maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd voor een aantal mensen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:03:20 #286
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200895441
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat ze daar de uitstraling wat belangrijker vinden.
quote:

[..]

Iemand een kans geven kun je heel humanistisch noemen van me, maar dat bedrijfsoogpunt zal me aan mn reet roesten.
pi_200895600
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:03 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat ze daar de uitstraling wat belangrijker vinden.
[..]
Iemand een kans geven kun je heel humanistisch noemen van me, maar dat bedrijfsoogpunt zal me aan mn reet roesten.
Iedereen verdiend een kans. Als het niks is komen ze gewoon niet door hun proeftijd. Geen nood aan de man lijkt me.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:15:56 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200895648
quote:

SPOILER
Blijkbaar heeft hij gelijk meerdere aanbiedingen gehad o.a. dus van Coop dus ja ... we zijn eigenlijk best een tolerant landje w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:16:46 #289
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200895666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Iedereen verdiend een kans. Als het niks is komen ze gewoon niet door hun proeftijd. Geen nood aan de man lijkt me.
Precies ja. Beter dat dan direct academici te gaan eisen, vanwege "eerdere ervaringen". Dan ben je gewoon net zo goed een racist.
pi_200895688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oei wat ben jij een homofoob zeg.... -O- (sarcasme uit) *O*
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:23:30 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200895815
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja een half jaar met 20 man op de kamer zal ze leren die homo's _O-
pi_200895877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja een half jaar met 20 man op de kamer zal ze leren die homo's _O-
Half jaar?

1.5 jaar op Antartica. Witte nagellak en schminck. *O*
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:26:29 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200895900
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:25 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Half jaar?

1.5 jaar op Antartica. Witte nagellak en schminck. *O*
Nee das te duur
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:10:50 #294
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200896750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Dat was vroeger al niets.
Wat luieren en flesjes bier koppen op de kazerne.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200897320
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat als men ziet dat als iemand nagellak opheeft -en dat het dan in dat geval niet draait om een vrouw- men kan denken; moet hij weten.

Maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd voor een aantal mensen.
Mensen hebben toch ogen gekregen om te kijken? En hebben toch ook hersens gekregen om wat ze zien te beoordelen? En hebben toch ook een mond gekregen om wat ze zagen te bespreken met andere mensen? Het is daarom voor veel mensen teveel gevraagd om te zeggen, dat moet hij weten.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:12:46 #296
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200898073
quote:

Prima ontwikkeling juist.
pi_200900262
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ag-dat-jurist-regels

Één klant heeft geklaagd. Één. :')

quote:
Maar één klant vond het minder leuk, en klaagde bij de bedrijfsleider over zijn kleurrijke nagels.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:32:56 #298
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_200900490
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ag-dat-jurist-regels

Één klant heeft geklaagd. Één. :')
[..]

Wat een ruggengraatloze aal is die chef van hem zeg. Tegen zo'n klant neem je toch je medewerkers in bescherming. _O- :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:33:59 #299
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200900512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Wat een ruggengraatloze aal is die chef van hem zeg. Tegen zo'n klant neem je toch je medewerkers in bescherming. _O- :')
Echt hè? Laat z'n mensen vallen als een baksteen bij het minste of geringste. Waardeloos volk :r
pi_200900522
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:34:50 #301
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_200900532
quote:

Je kan tegenwoordig niet eens meer discrimineren als leidinggevende. Waar gaat het heen met dit land!!!? :( :(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')