Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)rehistorie~aad4db2f/quote:Supermarkt biedt Lars (18) baan aan na nagellak-verbod bij Jumbo: ‘Leven niet in prehistorie’
Bij supermarkt Coop in het Overijsselse dorp Glanerbrug wordt met verbazing gekeken naar de berichtgeving rond Lars (18), die weg moet als kassamedewerker bij de Jumbo omdat hij als jongen nagellak draagt. Dit omdat ‘Glanerbrug nog niet klaar zou zijn voor jongens met gelakte nagels’.
„We leven niet meer in de prehistorie”, reageert Coop-supermarktmanager Thijs van Oosterwijk. „Het is 2021, ook hier. Vooral dat zinnetje dat Glanerbrug er niet klaar voor zou zijn raakte me. Het lijkt me heel, heel sterk dat ze hier anti-nagellak zijn”, vervolgt Van Oosterwijk.
Sterker nog: ook bij de supermarkt tussen Enschede en Glanerbrug wordt nagellak gedragen door vrouw én man. „Wij hebben óók iemand rondlopen die vroeger man was en nagellak draagt. Die reacties zijn alleen maar positief.”
Statement
De supermarktmanager van de Coop - op nog geen twee kilometer van Jumbo Lochan - wil graag een statement maken en biedt Lars een baan achter de kassa aan. Hij is van harte welkom bij de winkel aan de Esmarkelaan. „Het gaat me niet om de aandacht, maar ik wil wel graag iets laten horen. Want dit is echt schandalig.”
Lars zelf wordt deze donderdag bedolven onder de steunbetuigingen en heeft al meerdere baantjes aangeboden gekregen. Hij zegt niet meer terug te willen naar de Jumbo in Glanerbrug, ook niet als hij plotseling wel met nagellak welkom is. „Ik zou niet meer met een goed gevoel naar het werk gaan.”
Supermarkteigenaar Radjen Lochan van de bewuste Jumbo zei eerder tegen deze krant dat Glanerbrug nog niet zover is dat het nagellak bij jongens accepteert. De manager had klachten ontvangen van klanten over de ‘jongen met nagellak’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zei Lochan.
Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)ar-voor-is~a2cf0085/quote:Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.
Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”
Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.
„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”
Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”
De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”
Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.
‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”
Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf
En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
Maar Jumbo franchisers doen wel vaker iets wat niet zo fris is en menen dan dat ze in hun recht staan: https://www.geenstijl.nl/(...)AAWUCaP9eu_pk3IO3Kto
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:46 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook pas rechtgezet nadat het in het nieuws kwam. Echt vervelend dat tegenwoordig elke dubieuze stap van werkgevers zoveel aandacht kan krijgen dmv sociale media. /s
Scheelt ons weer googlenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij
Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij
Zeg dan niet dat je geen aandacht wilt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
Ook dat hoort erbij.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat je geen aandacht wilt.
Op pagina's 12 en 13 zie ik mannen met een schort en een rok. Dat ziet er ook tamelijk verwijfd uit. Daar is Gayburg dan blijkbaar wel klaar voor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:27 schreef Stepperoller het volgende:
De algemene kledingvoorschriften van de Jumbo
[..]
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zomaar een vraagje hoor maar wat heeft nagels lakken met geaardheid te maken?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niks mis mee.
De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
Nee, het is "Ontslag nemen om nagellakquote:
Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak" Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
Logisch. De eer aan jezelf houden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak" Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef halfway het volgende:
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto met je gelakte klauwen
Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef PzKpfw het volgende:
Kijk iedereen weer eens over elkaar heen buitelen om maar te laten zien hoe ze deugen.
Wtf zijn pinkwashers nou weerquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef Stepperoller het volgende:
Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.
Meneer Lochan. https://www.facebook.com/jumbolochanquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van
[..]
Wtf zijn pinkwashers nou weer![]()
Beetje goede sier maken met adverteren met LHBTIQ vriendelijk (want daar zijn ze wel klaar voor?), maar er niet naar handelen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.
[ afbeelding ]
Er zijn toch overal personeelstekorten, dus zichzelf heeft hij er niet mee.
Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
Andersom bedoel je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.
Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van
[..]
Wtf zijn pinkwashers nou weer![]()
quote:Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkwashing
Het is een supermarktquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:26 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Meneer Lochan. https://www.facebook.com/jumbolochan
Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niks mis mee.
De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
Want mannen met nagellak is alleen voor homos?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaanquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Emo's deden dat vroeger al. Zo nieuw is dat allemaal niet.
Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.
En dat zo'n baantje weinig verdiend, boeiend. Het gaat ook om ontwikkeling, waarde van geld leren kennen, voor jezelf leren zorgen,... Geld vind ik altijd maar bijzaak bij zo'n weekendbaantje.
Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaan
Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je welquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn!!
Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…
Stel je voor dat deze jankbal straks een baan heeft als accountant waarbij hij bepaalde bedrijven moeten bezoeken waarbij zijn werkgever verwacht dat hij representatief ten tonele verschijnt, zoekt hij dan ook weer de media op als zijn gekleurd nagellak niet gewaardeerd wordt?
Echt, kotsmisselijk word ik van zulke etters.
En mensen die zeggen dat die supermarkt niet lhbtqwerty+ vriendelijk is omdat een gast achter de kassa geen nagellak op mag. :’) Wat een land zeg.
Sowieso dat Google vermeld of een winkel lhbtqwerty+ vriendelijk is. Wat is dat voor onzin zeg. Volgens zijn vrijwel alle winkels in Nederland dat.
Niets, helemaal niets. Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om mensen in een hokje te plaatsen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?
Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je wel
Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Nee andere, ik ben er ook niet in dienst, vanaf 1 september ga ik pas echt bij een bijzondere "bank" werkenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
Hetzelfde seksisme en generalisatie als over mannen met gelakte nagels?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?
Hier bij de lokale Jumbo zit gewoon een vrouw achter de kassa met een tattoo op haar onderarm. Moet ze ook verder zelf weten. Maakt mij echt niks uitquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
Eens. Aan de andere kant heb je als loonslaaf vaak gewoon te maken met de regels die de baas oplegt, hoe onzinnig die ook lijken. Ook als tiener moet je daar mee om leren gaan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.
Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen?
Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee wordquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.
Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen?
Ja en dat is genoeg.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Want mannen met nagellak is alleen voor homos?
Ja natuurlijk mag dat Bosviooltje maar zou jij misschien niet ook wat meer je feminine side moeten ontdekken zodat je wat minder boos in de wereld komt te staan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
#dtv want ik heb hier een mening over.
1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?
Precies dit. Maar dit soort huilgezichten als uit nieuwsbericht, willen niets leren maar alleen maar tegen dingen aanschoppen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
Wat voor types dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee word
Bovendien is het op de werkvloer anders dan wat je in prive doet. Een bedrijf mag regels hebben over je uiterlijk.
De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.
Zoals ik al zei, hij liep altijd strak in pak. Wat daaronder zat weet ik niet. En daar hebben we het ook nooit over gehad.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.
Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt. Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder gevalquote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is Nederland toch een tolerant landje.
Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder geval
Een uitzondering waarop?quote:Het is in ieder geval nog steeds een uitzondering.
Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.quote:Tattoos daarentegen zijn vrij normaal geworden. Waar het vroeger stoere mensen waren hebben nu zelfs fiscalisten en ambtenaren tattoos.
Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.
Ja waar discussiëren we dan overquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.
Wil je mij nu ook cancellen omdat ik je bekrompenheid afkeur?
Je mist mijn punt geloof ik een beetje.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja waar discussiëren we dan overdat gevoel heb ik bij nagellak bij mannen.
Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?
[..]
Een uitzondering waarop?
[..]
Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal isquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.
Wil je mij nu ook cancellen omdat ik je bekrompenheid afkeur?
Ja dat heb ikquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal is
Die mis ik dan graagquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Je mist mijn punt geloof ik een beetje.
Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt.
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:quote:Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.
Benoem dat dan eerlijk, dan komen we weer een stapje verder. Dan zal Lochan zijn publiek krijgen of niet en afhankelijk daarvan zijn beleid aanpassen en zullen jongens als Lars zich profileren zoals gewenst en een baan krijgen of niet.
In beide scenario's sta je voor progressie in een richting, de gekozen manier nu zorgt alleen maar voor stagnatie.
Ja, het is echt verschrikkelijk hoe intolerant Nederland is hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
Denk je dat ze het accepteren als je met een fez op kantoor zit?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, het is echt verschrikkelijk hoe intolerant Nederland is hoor.
Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
Zou het in KLB proberen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat gevoel deel ik hoor, maar dat kun je alleen tegengaan door stoïcijns jouw eigen beleid te omarmen. Dan zie je snel genoeg of jouw mening rendabel genoeg is of niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.
Of dat nu gaat om het aannemen van personeel die transgender, homo, blank, zwart, met neusringen, piercings etc etc. Dat kun je niet meer zelf bepalen.
Eveneens ben ik het hiermee eens. Ik heb wellicht makkelijk praten maar ik heb weleens een sollicitatiegesprek gehad waarin ik niet het gevoel kreeg dat er volledig vertrouwen in mijn kunnen en persoon was. Dan is het voor mij voldoende om er zelf niet mee door te willen gaan. Ik denk dat die mindset tegenwoordig een beetje verdwenen is en dat er daardoor veel situaties zijn ontstaan waarin het wringt maar waarin niemand dit durft te benoemen. Dit terwijl het benoemen juist zorgt voor een gezonde situatie.quote:Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:
"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet
"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet
"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"
MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"
Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerktquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Die Edah draaide als een tiet. Later werd er van hogerhand beslist dat het een super de boer (geloof ik) moest worden. Die formule werkte voor geen meter daar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerkt
Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...
quote:
nou da's duidelijk dan toch?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf
En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?
Het is toch allemaal niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?
[ afbeelding ]
Boehoehoe het zijn homofoben ik mag niet in de taxi
Een dude die z'n nagels gelakt heeft is niet gelijk een transformer hèquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Overduidelijk alweer tranny propaganda. Net als die komkommernieuws over drag queens die geen taxi in mochten.
Effe serieus dit soort doorzichtige shit mag lekker opflikkeren.
Hongarije doet er als enig EU land er nog wat aan.
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch?
Nou die zou ik niet aannemen als caissière, maar ik denk dat ie dat ook niet wil eigenlijkquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?
[ afbeelding ]
Ja of tot zijn mening over mij mijn baan kost (homofoob, sexist, fascist, racist).quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...
Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar in welke zin jij geraakt wordt door een jongen die nagellak draagt.
Nou... het is eigenlijk een beetje treurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:33 schreef Fcu030 het volgende:
De Coop is de eerste die er mee aan de haal gaat! Prima opzetje om de Glanerburg Supermarktoorlog voor eens en voor altijd te beslechten!
Ik gun het de COOP wel. De Jumbo vind ik een nep supermarkt met die 7 zekerheden die ze niet waar maken.
Dat is een disclaimer maat, anders kunnen ze zeggen dat je goedkoop wil meeliften op de aandacht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat je geen aandacht wilt.
Ja nee, goed antwoord hoor. Zou wat zijn als jij supermarktmanager was: lekker iedereen ontslaan die je irriteert zonder dat je uit kan leggen waaromquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
als iets me irriteert dan irriteert het me.
Nou, klaarblijkelijk niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het staat de ondernemer vrij om iemand niet representatief te vinden
Het staat Jumbo ook weer vrij om hier wat van te vinden natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nou, klaarblijkelijk niet.
Meneer de ondernemer kan in dit geval niet zelf voor de Jumbo bepalen wat representatief voor de Jumbo is, want meneer de ondernemer is door de Jumbo al op zn vingers getikt.
[ twitter ]
[ twitter ]
Leuke poging tot omkering, maar je geeft geen antwoord, vermoedelijk omdat je heel goed weet dat je intolerant bent.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat hier echter om een franchise vermoed ik en op deze manier staat heel de Jumbo er verkeerd op. Zou best nog een staartje kunnen krijgen, +1 voor de coop in elk geval.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het staat Jumbo ook weer vrij om hier wat van te vinden natuurlijk.
+1 voor de coop? Dit is gewoon goedkope deugreclamequote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:59 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Het gaat hier echter om een franchise vermoed ik en op deze manier staat heel de Jumbo er verkeerd op. Zou best nog een staartje kunnen krijgen, +1 voor de coop in elk geval.
Prima toch? En ja Lars kan zo veel, de supermarktmanager kan zich ook met z'n eigen zaken bemoeien ipv voor burgervader gaan spelen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
+1 voor de coop? Dit is gewoon goedkope deugreclameLars kan zich ook gewoon een paar uurtjes aanpassen.
Jumbo ziet de bui al hangen natuurlijkquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Meneer de ondernemer kan in dit geval niet zelf voor de Jumbo bepalen wat representatief voor de Jumbo is, want meneer de ondernemer is door de Jumbo al op zn vingers getikt.
[ twitter ]
[ twitter ]
Als hij niet naar de media was gestapt, hadden we deze heerlijke komkommerdiscussie moeten missen. Hulde voor Lars.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jumbo ziet de bui al hangen natuurlijk![]()
Verder vind ik deze hele kwestie discutabel. In je vrije tijd mag je doen wat je wilt, maar je werk is dus niet je vrije tijd. Gewoon doen wat je leidinggevende van je vraagt. Ben je het er niet mee eens, zoek dan wat anders. Of ga er intern mee aan de slag. Jumbo zal ook vast personeelszaken hebben.
Nee hoor, gewoon lekker naar de media stappen want dat is zo makkelijk. Het gaat tegenwoordig helemaal nergens meer over. Zit het even tegen, social media to the rescue en het wordt allemaal wel even opgelost.
Nee dat is niet prima. Die deugers komen me echt mijn neus uit de laatste tijdquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:06 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Prima toch? En ja Lars kan zo veel, de supermarktmanager kan zich ook met z'n eigen zaken bemoeien ipv voor burgervader gaan spelen.
Ik post hier toch niet op zakelijke titel ofzoquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja nee, goed antwoord hoor. Zou wat zijn als jij supermarktmanager was: lekker iedereen ontslaan die je irriteert zonder dat je uit kan leggen waarom.
Ondertussen komen er meer en meer gekken op deze aardbodem. Nagellak is nog tot daar aan toe, maar uiteindelijk mag ik als supermarktmanager ook zo'n persoon niet meer ontslaan:quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Leuke poging tot omkering, maar je geeft geen antwoord, vermoedelijk omdat je heel goed weet dat je intolerant bent.
Dan moet je iedere dag opnieuw je nagels opnieuw lakkenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:49 schreef Enchanter het volgende:
Aan de ene kant als die gozer nagellak op wil doen prima , doet er niemand kwaad mee en hij is niet in contact met etenswaren.
Aan de andere kant , als je baas vraagt om dat niet meer te doen , kan je ook voor die paar uur dat je daar werkt , ff geen nagellak op doen ipv gelijk te gaan janken.
Je bent zelf nogal een deuger volgens mij. De presentatie van de winkel komt niet in het geding als Lars z'n nagels lakt, noch mag de manager voor Glanerburg bepalen wanneer zij er klaar voor zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat is niet prima. Die deugers komen me echt mijn neus uit de laatste tijdDe supermarktmanager bemoeit zich ook met zijn eigen zaken! De presentatie van de winkel.
En kijk eens hoe hij z'n winkel presenteert als bastion van bekrompenheidquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat is niet prima. Die deugers komen me echt mijn neus uit de laatste tijdDe supermarktmanager bemoeit zich ook met zijn eigen zaken! De presentatie van de winkel.
huh wat?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
Lijkt me wel wat, boodschappen doen bij een ork.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik post hier toch niet op zakelijke titel ofzoals ik de Jumbo manager was had ik hem zeker niet ontslagen, daar krijg je in deze tijd alleen maar problemen mee. Sterker nog, ik zou ook regenboogvlaggen ophangen als ik zag dat het meer omzet zou opleveren.
[..]
Ondertussen komen er meer en meer gekken op deze aardbodem. Nagellak is nog tot daar aan toe, maar uiteindelijk mag ik als supermarktmanager ook zo'n persoon niet meer ontslaan:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat, boodschappen doen bij een ork.
quote:
Lars heeft zelf ontslag genomen he?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En kijk eens hoe hij z'n winkel presenteert als bastion van bekrompenheid.
Aanpassen aan wat? Aan bekrompenheid? Doorgaans is de vereiste dat je er verzorgt en representatief uit ziet, gelakte nagels lijken me daar prima onder te vallen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
+1 voor de coop? Dit is gewoon goedkope deugreclameLars kan zich ook gewoon een paar uurtjes aanpassen.
Voor vrouwen wel. statements maken doe je maar in je eigen tijd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aanpassen aan wat? Aan bekrompenheid? Doorgaans is de vereiste dat je er verzorgt en representatief uit ziet, gelakte nagels lijken me daar prima onder te vallen.
Dit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aanpassen aan wat? Aan bekrompenheid? Doorgaans is de vereiste dat je er verzorgt en representatief uit ziet, gelakte nagels lijken me daar prima onder te vallen.
Echt afschuwelijk jaquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lars heeft zelf ontslag genomen he?Hem is gewoon gevraagd of hij dat niet wil doen tijdens zijn kassadienst. Als ik maandag met paars geverfd haar op het werk kom dan zullen ze me ook vriendelijk verzoeken daar iets aan te doen. Maar Lars vond het nodig meteen de media in te schakelen, want met hard schreeuwen bereik je tegenwoordig het meest.
Hoezo een statement?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voor vrouwen wel. statements maken doe je maar in je eigen tijd.
Dit soort aandachtshoeren zoekt altijd wel iets om tegen aan te schoppen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, voordat hij bij de Coop ergens tegenaan loopt waar hij zich niet in kan vinden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar zijn dit niet zijn eigen zaken. Jumbo heeft nog altijd meer te zeggen dan deze pipo. En daar heeft hij zich maar grotendeels naar te schikken als deze bedrijfsleider een van de visitekaartjes van de Jumbo is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als iemand homo/poly ofzo is mag hij/zij dat vertellen, maar ik hoef er niet meer over te weten dan de rest van de collega's.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eric vind het belangrijk om op zijn werk over zijn seksuele voorkeuren te praten en de ABN steunt hem daarin. Zelf ben ik van mening dat het mijn collega's, opdrachtgevers en klanten geen fuck aan gaat wat ik in mijn vrije tijd doe op seksueel gebied. Maar dat schijnt vrij ouderwets te zijn bij de ABN.
Is dat Lars?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt afschuwelijk ja
[ afbeelding ]
Mazzelpik!quote:
Taeyong heet ie geloof ik, moest snel weer weg, ergens zingen ofzoquote:
Lars kwam met toestemming met groen haar aanzetten maar dat was geen probleem. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lars heeft zelf ontslag genomen he?Hem is gewoon gevraagd of hij dat niet wil doen tijdens zijn kassadienst. Als ik maandag met paars geverfd haar op het werk kom dan zullen ze me ook vriendelijk verzoeken daar iets aan te doen. Maar Lars vond het nodig meteen de media in te schakelen, want met hard schreeuwen bereik je tegenwoordig het meest.
Voor het zingen de kerk uit dus?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Taeyong heet ie geloof ik, moest snel weer weg, ergens zingen ofzo
Ik ben ook tegen elke vorm van bedreiging of geweld richting Lars en anderen m.b.t. dit onderwerp. Echter vind ik dat de manager hier gewoon mag vragen of Lars dat niet wil doen tijdens werktijd. Voor zover ik weet is dit sowieso geen grond voor ontslag dus Lars heeft er zelf een hoop poeha van gemaakt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:20 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar zijn dit niet zijn eigen zaken. Jumbo heeft nog altijd meer te zeggen dan deze pipo. En daar heeft hij zich maar grotendeels naar te schrikken als deze bedrijfsleider een van de visitekaartjes van de Jumbo is.
Bovendien snap ik niet waarom je alleen aandacht besteed aan het feit dat er een paar klachten zijn geweest* maar niet aan wat Lars zelf aangeeft: hij heeft juist ook veel positieve reacties, complimenten gehad achter de kassa. Dat laat je maar even achterwege in je relaas? Om te zeggen dat het gaat om de presentatie en representativiteit of klandizie is dus bullshit. Er is blijkbaar ook een deel van zijn klanten dat het juist helemaal top vond.
*En wat voor aard hadden deze klachten wel niet als deze Jumbo Lars in bescherming moest nemen? De bedrijfsleider doet het overkomen alsof deze zo ernstig waren dat de popo eigenlijk bij deze klagers op de stoep had moeten staan voor bedreiging ofzo,
. Regelrechte onzin natuurlijk.
Ah... jammer ... nog wel samen een ontbijtje gegeten?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Taeyong heet ie geloof ik, moest snel weer weg, ergens zingen ofzo
Als je werkgever het niet wilt ga je wat anders zoeken als het echt heel belangrijk is voor je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef FANNN het volgende:
[..]
Dan moet je iedere dag opnieuw je nagels opnieuw lakkenwat een gezeur....
Inderdaad als het een kwestie is van hygiëne en hij werkt bij de voedselafdeling zou het iets anders
zijn. maar die knul zit bij de Kassa, dus wat is het probleem? Mogen de klanten die die hun klanten
straks ook niet meer naar binnen als ze hun nagels hebben gelakt?![]()
Denk effe na........
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen elke vorm van bedreiging of geweld richting Lars en anderen m.b.t. dit onderwerp. Echter vind ik dat de manager hier gewoon mag vragen of Lars dat niet wil doen tijdens werktijd. Voor zover ik weet is dit sowieso geen grond voor ontslag dus Lars heeft er zelf een hoop poeha van gemaakt.
quote:Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet.
Geven en nemen he in een multiculturele samenleving met verschillende zienswijzen op van alles en nog wat. Diversiteit is onze kracht toch? Maar schijnbaar enkel als andere (sub)culturen onze normen en waarden overnemen. Die dominee cultuur waarbij wij andere volkeren moeten verlichten ligt wel achter ons met de intrede van de diversiteit en de multiculturele samenleving waarbij (sub)culturen gelijkwaardig zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:21 schreef raptorix het volgende:
Het is ook de wereld op zijn kop, omdat er een paar conservatieven er een probleem mee hebben moet de maatschappij daar maar rekening mee houden.
Nee die manager maakt zelf Poeha, hij had die klagers moeten vragen: Werd u vriendelijk geholpen, en zag hij er verzorgt uit, dan ben je een vent, dit is gewoon een ordinaire hielelikker zonder ruggengraad.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen elke vorm van bedreiging of geweld richting Lars en anderen m.b.t. dit onderwerp. Echter vind ik dat de manager hier gewoon mag vragen of Lars dat niet wil doen tijdens werktijd. Voor zover ik weet is dit sowieso geen grond voor ontslag dus Lars heeft er zelf een hoop poeha van gemaakt.
Ho ho,quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou me sowieso niet kunnen voorstellen dat mensen klagen over nagellak bij een kassamedewerker
Ook wel weer bijzonder veel intolerante mensen in dit topic, een teken dat aandacht voor dit soort onderwerpen nog steeds hard nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:29 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ho ho,
Zo mag je ze niet noemen heb ik in dit topic gelezen. Ze geven alleen hun meningMocht iemand zich aangesproken voelen omdat ik het woord "intolerant" in de mond neem, dan is dat vermoedelijk terecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op hun Facebook pagina gaat het lós!quote:
Slappe knieën van de Jumboquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Je kan als man toch ook niet als vertegenwoordiger met een jurk naar klanten gaan..quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:24 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Lars kwam met toestemming met groen haar aanzetten maar dat was geen probleem. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.
Dit gaat om nagellak waarbij dit voor de ene groep (vrouwen) wel is toegestaan en voor de andere (mannen) niet. Iets waarin in de reglementen van Jumbo ook niet specifiek wordt aangegeven dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de sekses als het aankomt op nagellak. Dat is nou ook precies het punt.
Als alleen vrouwen met paars haar mochten komen opdagen maar de mannen niet was dat net zo goed een probleem geweest (als een man dat had gewild).
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:03 schreef Redbullkid het volgende:
Sorry hoor, maar hij is daar komen werken en hij deed nog geen nagellak op. Want hij zegt zelf dit pas een maand te doen.
En als de directie dan vraagt het tijdens werktijd niet te doen gaat hij naar de media.
Hoe moeilijk is het om respect te hebben voor de verzoeken van je werkgever?
Ik ga ook het liefst in de zomer in mijn korte broek naar mijn werk, maar mijn werkgever wilt dit ook niet.
Daar heb ik dan ook respect voor ipv te huilen in de media.
Ik zie dan ook nog geen klanten tijdens mijn werk.
De wereld is echt gek aan het worden geloof ik..
Dat de Jumbo meldt dat ze geen problemen hebben met nagellak, betekent niet dat ze er wél problemen mee hadden.quote:
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ook weer prachtig dat alle conservatieven het in 1 keer over homoseksualiteit hebben, ik heb een hetero collega die ook zijn nagels lakt en die gewoon hetero.
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
Ik ben van 1977 en dus een totaal andere generatie dan Lars. Voor mij zijn mannen met nagellak nog een vreemd fenomeen. Tegelijkertijd snap ik dat de maatschappij met der jaren verandert. Daarom juich ik deze ontwikkeling toe, ondanks dat ik het zelf (nog?) niet begrijp. Maar ik hoef het ook niet te begrijpen. En mijn begrip zal wel met de jaren groeien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
#dtv want ik heb hier een mening over.
Had volgens mij ook met veiligheid te maken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
Nee er werd homoseksualiteit bij gehaald terwijl dat hier helemaal geen rol speelt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.
Dit verdraaien is niet kies.
Pijpen zonder handenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef FANNN het volgende:
Kijk als je zo komt solliciteren om een kassa te bedienen, of voor typwerk ofzo kan ik het me voorstellen
dan je nul kans krijgt om die baan te krijgen.
[ afbeelding ]
Ik zou trouwens niet eens weten wát ze wél kan doen met die nagels...
misschien aan haar kont krabben, maar zelfs dat wordt moeilijk denk ik
dat zou nog kunnenquote:
Tjah, ik ben zelf zo liberaal als de pest en dat woke moet echt kappen, ik gebruik zelf veel Microsoft producten en bekijk zodoende nogal wat videos en je ziet bijna geen event meer zonder dat er ook een spreker is over diversiteit in de techniek.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bedrijven anno 2021 zijn doodsbang voor de woke-inquisitie. Niet geheel onterecht ook.
Nagellak wordt toegelaten bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.
Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
Dat zie je niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eric vind het belangrijk om op zijn werk over zijn seksuele voorkeuren te praten en de ABN steunt hem daarin. Zelf ben ik van mening dat het mijn collega's, opdrachtgevers en klanten geen fuck aan gaat wat ik in mijn vrije tijd doe op seksueel gebied. Maar dat schijnt vrij ouderwets te zijn bij de ABN.
Mannenrokken zijn alweer uit de mode hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.
Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak opquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.
Dat kan een werkgever eisen, de vraag is natuurlijk wel of zoiets bij een rechter stand houdt mocht het op een zaak uitlopen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak op
Dan heb ik een hoog IQ want ik heb geen enkele tattoo en dat gaat niet gebeuren ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.
of die knul vind het gewoon mooi, hij doet er niemand kwaad mee, dus....quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:44 schreef FANNN het volgende:
https://mens-en-gezondhei(...)id-en-anno-2018.html
Prima toch als de goegemeente en de werkverschaffer vinden dat het wel kan? Dan kan stoorzendert lekker met Radjapik gaan babbelen over hoe Glanerburg er uit zag in 1840.quote:
Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:
"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet
"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet
"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"
MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"
Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
Maar Glanerbrug is er nog niet klaar voor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:47 schreef FANNN het volgende:
[..]
of die knul vind het gewoon mooi, hij doet er niemand kwaad mee, dus....
laat hem lekker zijn nageltjes lakken... gedoe............
Die vraag zal er altijd blijven, dat is op zich ook niet erg.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?
Glanerbrug is dan ook het afvoerputje van Enschede dus die zijn daar inderdaad niet klaar voorquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar Glanerbrug is er nog niet klaar voor.![]()
Nou ja op zichquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar Glanerbrug is er nog niet klaar voor.![]()
Wat? Dat gevraagd om om tot tijdens werktijd geen nagellak te dragen of het gehuil in de media?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja op zich
Is wel een van de slechtste buurten hier in Twente.
Maar los daar van, natuurlijk compleet belachelijk dit.
Tijden veranderen Hamzoef. 5-10 jaar geleden zou dat inderdaad het geval zijn. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.
Dit verdraaien is niet kies.
Dat bekrompen gedoe om een beetje nagellak, niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat? Dat gevraagd om om tot tijdens werktijd geen nagellak te dragen of het gehuil in de media?
Op het punt dat alles wat vrouwen mogen, mannen ook mogen. 0 onderscheid.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?
Over een paar jaar zijn er geen kassa's meer. Het gaat allemaal automatisch. Wat maakt het uit wat er achter de kassa zit, als je maar kunt betalen en je boodschappen meenemen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef Phoenyx-God het volgende:
Over een paar jaar mag je met een speen in de mond achter de kassa gaan zitten omdat je je identificeert als baby en daar moeten dan mensen respect voor hebben.
Daar waar de grens daadwerkelijk ligt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt dat? De werkgever neem ik aan? En als steeds meer werkgevers met bepaalde zaken soepele omgaan, dan verandert de tijd echter. Ik vind echter wel dat werkgever mag bepalen wat hij representatief vindt, en wat niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijden veranderen Hamzoef. 5-10 jaar geleden zou dat inderdaad het geval zijn. Nu niet meer.
Interessant. Nooit gewetenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:44 schreef FANNN het volgende:
https://mens-en-gezondhei(...)id-en-anno-2018.html
We hebben gelukkig geen klimaatprobleem, geen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt, geen woningnood, geen afbraak van sociale voorzieningen, geen haperend zorgstelsel, geen stikstofprobleem.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:59 schreef Pedroso het volgende:
Als we ons hier druk om gaan maken dan hebben we het heel goed in Nederland.
Zijn er echt geen belangrijker zaken ?
Het automatiseren van de kassa's is een verrijking voor normale mensen. Want dan zouden normale mensen niet meer al te lang behoeven te wachten in de rijen met ondernemers aan de kassa's.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Over een paar jaar zijn er geen kassa's meer. Het gaat allemaal automatisch. Wat maakt het uit wat er achter de kassa zit, als je maar kunt betalen en je boodschappen meenemen.
Dit riepen ze 10 jaar geleden ook al, nee correctie, zelfs 20 jaar geleden riepen ze zit ook al.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Over een paar jaar zijn er geen kassa's meer. Het gaat allemaal automatisch. Wat maakt het uit wat er achter de kassa zit, als je maar kunt betalen en je boodschappen meenemen.
Er zijn ook mensen die vinden dat je zo achter de kassa kan... lekker jezelf zijn...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt dat? De werkgever neem ik aan? En als steeds meer werkgevers met bepaalde zaken soepele omgaan, dan verandert de tijd echter. Ik vind echter wel dat werkgever mag bepalen wat hij representatief vindt, en wat niet.
Ik draag in de winter graag hooded sweaters, mijn werkgever staat dat niet toe. Het zou niet bij me opkomen om daar moeilijk over te doen. Ik trek gewoon een overhemd aan. Zou ik het heel belangrijk vinden dan zou ik misschien ander werk zoeken, waar je niet per se overhemd aan hoeft. Maar om de media op te zoeken in de hoop bijval te krijgen van de woke-inquisitie en je werkgever daarmee in een kwaad daglicht te stellen? Dat is triest.
Maar wel binnen de grenzen die de samenleving als geheel daar aan stelt. En getuige de reacties gaat dit over die grens heen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt dat? De werkgever neem ik aan? En als steeds meer werkgevers met bepaalde zaken soepele omgaan, dan verandert de tijd echter. Ik vind echter wel dat werkgever mag bepalen wat hij representatief vindt, en wat niet.
Lijkt mij een heel ander verhaal, dit gaat om jezelf kunnen zijn. Niet om comfort. Ik vergelijk het maar met een vrouw die om religieuze overwegingen perse een rok wil dragen in plaats van de uniforme broek van haar werkgever. Dat mag ook in Nederland.quote:Ik draag in de winter graag hooded sweaters, mijn werkgever staat dat niet toe. Het zou niet bij me opkomen om daar moeilijk over te doen. Ik trek gewoon een overhemd aan. Zou ik het heel belangrijk vinden dan zou ik misschien ander werk zoeken, waar je niet per se overhemd aan hoeft. Maar om de media op te zoeken in de hoop bijval te krijgen van de woke-inquisitie en je werkgever daarmee in een kwaad daglicht te stellen? Dat is triest.
Idd, moet gewoon kunnen. Zo niet dan vallen we dat bedrijf gewoon aan omdat ze niet woke genoeg zijn. Dan capituleren ze toch want ze willen geen negatieve aandacht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die vinden dat je zo achter de kassa kan... lekker jezelf zijn...![]()
[ afbeelding ]
Je maakt de discussie zelf wel wat belachelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die vinden dat je zo achter de kassa kan... lekker jezelf zijn...![]()
[ afbeelding ]
Is dat zo? Heb dat niet gelezenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je maakt de discussie zelf wel wat belachelijk.
Het gaat letterlijk om de kledingvoorschriften van de Jumbo waar nagellak is toegestaan zonder onderscheid van man of vrouw..
Jumbo heeft op Twitter nogmaals aangegeven daar geen moeite mee te hebben.
Dan kan je met een extreem voorbeeld komen maar dat is niet de discussie.
Dit dus. Het dan gek vinden als je niet mee in een taxi magquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tering jantjequote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat heb je niet gelezen? De Tweet van de Jumbo of de kledingvoorschriften?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb dat niet gelezen
Als jezelf zijn afhangt van nagellak dragen, kan je je zelf beter maar weggooien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij een heel ander verhaal, dit gaat om jezelf kunnen zijn.
Eerst moet je zo in een taxi geaccepteerd worden, dat is het begin.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als jezelf zijn afhangt van intolerantie richting anderen, kan je jezelf beter maar weggooien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als jezelf zijn afhangt van nagellak dragen, kan je je zelf beter maar weggooien.
Ik denk wel na , jij ziet alleen het verschil niet tussen een klant en een werknemerquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef FANNN het volgende:
[..]
Dan moet je iedere dag opnieuw je nagels opnieuw lakkenwat een gezeur....
Inderdaad als het een kwestie is van hygiëne en hij werkt bij de voedselafdeling zou het iets anders
zijn. maar die knul zit bij de Kassa, dus wat is het probleem? Mogen de klanten die die hun klanten
straks ook niet meer naar binnen als ze hun nagels hebben gelakt?![]()
Denk effe na........
Dat ze er geen probleem mee hebben. Voor de bühne. Ja dat heb ik gelezen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat heb je niet gelezen? De Tweet van de Jumbo of de kledingvoorschriften?
Mag ik zeggen dat ik dit AFSCHUWELIJK vind en abnormaal?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is eerder schandalig dat supermarkteigenaren hun smoelen houden over de abrupte hoge prijzen die ze hanteren. Het boeit het volk totaal niet als een narcistische mafketel niet aan de kassa mag werken vanwege zijn nagellak. Media doet zich weer voor alsof die het geluid is van het volk.quote:„Het gaat me niet om de aandacht, maar ik wil wel graag iets laten horen. Want dit is echt schandalig.”
Dat "voor de bühne" is je eigen invulling.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat ze er geen probleem mee hebben. Voor de bühne. Ja dat heb ik gelezen.
Die supermarktmanager is niet intolerant, hij heeft gewoon een bepaald idee qua wat hij onder representatief verstaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als jezelf zijn afhangt van intolerantie richting anderen, kan je jezelf beter maar weggooien.
Zoals TheFreshPrince al aangaf: "De maatschappij verandert continu, cultuur verandert, mode verandert, normen en waarden veranderen." Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik altijd fel tegen gezichtsbedekkende kleding ben geweest maar nu na een jaar mondkapjesplicht heb ik zoiets van ik hoef die bekken ook eigenlijk allemaal niet te zien, ik mis er niks aanquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:16 schreef KomVissen het volgende:
Zou men ook zo reageren als het een vrouw in niqaab betrof?
Wat een oordeelquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is eerder schandalig dat supermarkteigenaren hun smoelen houden over de abrupte hoge prijzen die ze hanteren. Het boeit het volk totaal niet als een narcistische mafketel niet aan de kassa mag werken vanwege zijn nagellak. Media doet zich weer voor alsof die het geluid is van het volk.
Donder tyfus straal een eind op met jullie slachtoffergedrag,
ach slecht voorbeeld...dit soort mannen gaan écht niet zó naar hun werk hoorquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat sneu voor je dat je zo word gelimiteerd op je werk. Veel kantoren doen allang niet meer aan die ouderwetse standaarden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar de Jumbo stelt deze eisen niet. Ik weet niet waar dat hardnekkige idee vandaan komt? Er is in dit topic al meerdere malen aangegeven dat er in de reglementen niets staat over geen nagellak mogen dragen en/of onderscheid hierin tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je kan als man toch ook niet als vertegenwoordiger met een jurk naar klanten gaan..
Voor vrouwen is dit weer anders.
Als kassamedewerker ben je gewoon een van de gezichten van je bedrijf, je ziet de hele dag klanten.
Dus ik vind dat de Jumbo het volste recht heeft zijn eigen eisen te stellen.
ja ja .. het zal wel allemaal wel, wat een heisa voor een beetje nagellak terwijl de wereld in de Fik staatquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:25 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk wel na , jij ziet alleen het verschil niet tussen een klant en een werknemer
Precies , hij gewoon aan de wensen van z'n werkgever kunnen voldoen , stel je voor dat je geen nagellak op mag , first world problems , zelfde geldt voor mensen die het erg vinden als hij nagellak op heeft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:42 schreef FANNN het volgende:
[..]
ja ja .. het zal wel allemaal wel, wat een heisa voor een beetje nagellak terwijl de wereld in de Fik staat
Knap dat jij op afstand kan inschatten dat Lars een narcist is. En een mafketel. Ben je psychiater?quote:
Is dit niet evengoed slachtoffergedrag?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:30 schreef Werkperd het volgende:
Donder tyfus straal een eind op met jullie slachtoffergedrag
Ik las wat over een aflopende schaal.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:39 schreef FANNN het volgende:
[..]
ach slecht voorbeeld...dit soort mannen gaan écht niet zó naar hun werk hoor![]()
misschien werken ze wel op een kantoor ofzo, en in het vrije tijd gaan ze naar nachtclubs, of
we werken op nachtclubs, anders zou je die dagelijks tegen moeten komen, nou ik ben er nog
nooit zo eentje tegengekomen, jij wel? Eerlijk zeggen!
Daar hoef je geen psychiater voor te zijn. Een ieder die waar dan ook denkt dat die zichzelf kan zijn en zich daarom niets van de regels op de werkvloer hoeft aan te trekken is in mijn ogen een narcist.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:49 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Knap dat jij op afstand kan inschatten dat Lars een narcist is. En een mafketel. Ben je psychiater?
Er was hem letterlijk verteld dat het er binnen 2 weken vanaf moest zijn, daar was geen andere optie.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:53 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Ik las wat over een aflopende schaal.
Ok eerlijk gezegd heb ik geen probleem met een nagellakje maar als Lars meteen zijn baan hier voor opzegt ben je wel een gevoelige natte krant hoor...
Zowel in de regels van de Jumbo als vanuit het beleid zoals geuit door Jumbo op Twitter mogen medewerkers nagellak dragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daar hoef je geen psychiater voor te zijn. Een ieder die waar dan ook denkt dat die zichzelf kan zijn en zich daarom niets van de regels op de werkvloer hoeft aan te trekken is in mijn ogen een narcist.
NEEquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:28 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik dit AFSCHUWELIJK vind en abnormaal?
De supermarkteigenaar heeft kennelijk zelf een overweging gemaakt en de regels zodanig geïnterpreteerd dat hij vond dat een jongen geen nagellak kan dragen vanwege bepaalde redenen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zowel in de regels van de Jumbo als vanuit het beleid zoals geuit door Jumbo op Twitter mogen medewerkers nagellak dragen.
Je hebt wel de gave om overal een negatieve spin aan te geven, terwijl Jumbo duidelijk in zijn standpunt is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De supermarkteigenaar heeft kennelijk zelf een overweging gemaakt en de regels zodanig geïnterpreteerd dat hij vond dat een jongen geen nagellak kan dragen vanwege bepaalde redenen.
Voor de rest kon de jongen zich toch beroepen op de arbeidsvoorwaarden als hij van mening was dat hem onrecht werd aangedaan? Hij kruipt echter liever in slachtofferrol en denkt dat jezelf zijn een recht is wat boven andere rechten en plichten geldt. Dat is het punt waar ik me dus zwaar aan irriteer.
Hoe dislike ik iets op Twitter?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gouden kans om wat publiciteit mee te pikken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Verder blijf ik het goedkoop van de coop vinden om hiermee proberen te scoren.
Dat bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als jezelf zijn afhangt van nagellak dragen, kan je je zelf beter maar weggooien.
Maar hier zit de manager fout: in dat concept moet je het helemaal niet zien. Hoe je je bedrijfskleding dient te dragen staat vermeld in de reglementen. En je kan er vanuit gaan dat er precies beschreven staat hoe dit moet en dat een vestje binnenstebuiten niet geaccepteerd wordt. Dat is wat anders dan wat hier speelt met Lars.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Tja, hij geeft verder toch gewoon aan hoe hij erin staat?
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”
Als Jumbo daar niet achter staat, dan hoort meneer de manager het wel.
Verder blijf ik het goedkoop van de coop vinden om hiermee proberen te scoren.
Denk je echt dat dit wat had uitgemaakt? Een tiener die voor een hongerloontje achter de kassa zit, tegenover een manager die gewoon simpelweg niet wil dat hij nagellak draagt. Die trekt zich daar niets van aan. Dan had Lars het nog verder hogerop (juridisch) moeten zoeken voor een kutbaan van een paar euro per uur en je denkt dat dat dan tot een werkbare oplossing leidt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De supermarkteigenaar heeft kennelijk zelf een overweging gemaakt en de regels zodanig geïnterpreteerd dat hij vond dat een jongen geen nagellak kan dragen vanwege bepaalde redenen.
Voor de rest kon de jongen zich toch beroepen op de arbeidsvoorwaarden als hij van mening was dat hem onrecht werd aangedaan? Hij kruipt echter liever in slachtofferrol en denkt dat jezelf zijn een recht is wat boven andere rechten en plichten geldt. Dat is het punt waar ik me dus zwaar aan irriteer.
En het bekende 'ik ben geen racist maar'.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ook dat hoort erbij.
Net als wanneer je zegt 'ik wil niet vervelend zijn, maar...' Dan ben je dus vervelend.
Die Coop is dan ook een noodlijdende winkel dus deze pr-stunt verbaast me niks.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Gouden kans om wat publiciteit mee te pikken.
AH zeker? Zijn hier ook altijd barbies ja.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:06 schreef loveli het volgende:
Wel progressief dat daar een jongen achter de kassa zit. Bij ons in het dorp is het hele kassateam vrouwelijk, dat ziet er zo leuk uit als visitekaartje van de winkel.
Gooi jezelf anders ff weg, als je er zo dusdanig aan stoort of iemand wel of niet wat lak aan z'n of haar nagels smeert, dat je je daarover bij een leidinggevende gaat beklagen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij AH geven ze wel iedereen een kans. VMBO en MBO boeit ze niet. Bij Plus mocht je toen achter de kassa als je minimaal HAVO deedquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:18 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
AH zeker? Zijn hier ook altijd barbies ja.
Ik snap ook niet dat mensen zich daaraan storen, laat staan dat ze de moeite nemen tegen supermarktmanager te gaan klagen. Maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Gooi jezelf anders ff weg, als je er zo dusdanig aan stoort of iemand wel of niet wat lak aan z'n of haar nagels smeert, dat je je daarover bij een leidinggevende gaat beklagen.
Niet onlogisch vanuit oogpunt bedrijf. Je betaalt ze hetzelfde en haalt hoger niveau binnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij AH geven ze wel iedereen een kans. VMBO en MBO boeit ze niet. Bij Plus mocht je toen achter de kassa als je minimaal HAVO deed
Bij de Action was je overgekwalificeerd met VWOquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet onlogisch vanuit oogpunt bedrijf. Je betaalt ze hetzelfde en haalt hoger niveau binnen.
Daarbij wil ik niemand voor de schenen schoppen, maar pubers die een lager niveau hebben dan HAVO beschikken gemiddeld gezien ook over andere eigenschappen. En ja, daar zijn legio uitzonderingen op natuurlijk.
Werkgever bij mijn eerste bijbaantje nam ook alleen mensen aan die VWO of HAVO gedaan hadden. Was voor het werk an sich echt niet nodig, maar hij gaf aan dat hij met mensen die vbo/mavo gedaan hadden minder goede ervaringen had.
Jumbo, ze hebben ook geen paars haar of zichtbare piercings. Gewoon netjes.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:18 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
AH zeker? Zijn hier ook altijd barbies ja.
Beetje bizar argumentquote:„Wij hebben óók iemand rondlopen die vroeger man was en nagellak draagt. Die reacties zijn alleen maar positief.”
Gelijk even de discriminatie op de werkplek behandeldquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Hamzoef het volgende:
Werkgever bij mijn eerste bijbaantje nam ook alleen mensen aan die VWO of HAVO gedaan hadden. Was voor het werk an sich echt niet nodig, maar hij gaf aan dat hij met mensen die vbo/mavo gedaan hadden minder goede ervaringen had.
Zeer nuttig voor kinderen om te leren kutwerk te doen voor belachelijk weinig geld. En op je flikker te krijgen van een of andere loser en dat maar te slikken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja die standpunt is achteraf genomen via een twitterbericht. Betekent niet dat ik daarmee eens hoef te zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt wel de gave om overal een negatieve spin aan te geven, terwijl Jumbo duidelijk in zijn standpunt is.
Heb je er zelf eigenlijk moeite mee dat die jongen nagellak draagt terwijl hij achter de kassa zit?
Ik twijfel of mijn sarcasmeradar stuk is... Maar klopt gewoon wat je zegt hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef borbit het volgende:
[..]
Zeer nuttig voor kinderen om te leren kutwerk te doen voor belachelijk weinig geld. En op je flikker te krijgen van een of andere loser en dat maar te slikken.
Hetgeen wat je kleineert heeft wel voor genoeg ophef gezorgd binnen bepaalde kringen. Media schrijft er in ieder geval over en is er een publiekelijk debat ontstaan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Denk je echt dat dit wat had uitgemaakt? Een tiener die voor een hongerloontje achter de kassa zit, tegenover een manager die gewoon simpelweg niet wil dat hij nagellak draagt. Die trekt zich daar niets van aan. Dan had Lars het nog verder hogerop (juridisch) moeten zoeken voor een kutbaan van een paar euro per uur en je denkt dat dat dan tot een werkbare oplossing leidt?
Hoe zie je dit precies voor je?
Jumbo kan moeilijk vooraf een twitterbericht naar buiten sturen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja die standpunt is achteraf genomen via een twitterbericht. Betekent niet dat ik daarmee eens hoef te zijn.
Je betrekt er allemaal zaken bij die niet relevant zijn in dit verhaal.quote:Ik vind dat geen gezicht en niet passend bij een man. Hierin zit weer gender paranoia in verwerkt die wij dus perse aan moeten zien omdat hij eventjes denkt dat de wereld alleen om hem draait. Wat is het volgende? Kassamedewerkers in leren homopakjes en punkkapsels vol tattoo en piercings? Zo kan iedereen wel een argument verzinnen om zijn identiteit kenbaar te maken.
Er zijn heel veel mannen die oorbellen dragen en dat is niet eens iets van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Straks krijgen we nog jongens die BH's gaan dragen omdat ze zich vrouwelijk voelen. Oorbelletjes en make-up erbij maar ondertussen een boerenstem KAN IK U HELPEN?
Iedereen moet gewoon ff normaal doen. Samenleving wordt steeds zieker.
Je haalt er weer allemaal onzin bij die niet relevant is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Straks krijgen we nog jongens die BH's gaan dragen omdat ze zich vrouwelijk voelen. Oorbelletjes en make-up erbij maar ondertussen een boerenstem KAN IK U HELPEN?
Ben daar een zekere voorstander van.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:14 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten we dienstplicht maar weer instellen.
De samenleving wordt zieker vanwege wat nagellak? Juist die gedachtegang is vrij ziek. In mijn opinie.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Voor ons was het standpunt van Jumbo niet duidelijk totdat zij een bericht hadden geplaatst.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jumbo kan moeilijk vooraf een twitterbericht naar buiten sturen.
[..]
Je betrekt er allemaal zaken bij die niet relevant zijn in dit verhaal.
Het gaat simpelweg om het dragen van nagellak, dat is medewerkers bij de Jumbo toegestaan volgens de kledingvoorschriften.
Even stoppen met herhalen aub. 1 quote is wel genoeg.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je haalt er weer allemaal onzin bij die niet relevant is.
Het gaat om het mogen dragen van nagellak door personeel van de Jumbo.
En al zou een jongen een BH of make-up dragen, wat dan nog?
Dat wordt helemaal niets met de mobieltjes en LGTBQ jeugd...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ben daar een zekere voorstander van.
Het gaat niet zozeer om nagellak maar om mensen die kennelijk met een identiteitscrisis zitten en denken dat iedereen zich daarop moet aanpassen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De samenleving wordt zieker vanwege wat nagellak? Juist die gedachtegang is vrij ziek. In mijn opinie.
Volgens mij mis je wat voorgaande info...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De samenleving wordt zieker vanwege wat nagellak? Juist die gedachtegang is vrij ziek. In mijn opinie.
Wie weet kan de dienstplicht ervoor zorgen dat zij zich weer bekeren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niets met de mobieltjes en LGTBQ jeugd...![]()
![]()
Op welke manier moet een ander zich aanpassen een iemand die nagellak zou dragenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om nagellak maar om mensen die kennelijk met een identiteitscrisis zitten en denken dat iedereen zich daarop moet aanpassen.
Je reacties komen erg homofoob op me over.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om nagellak maar om mensen die kennelijk met een identiteitscrisis zitten en denken dat iedereen zich daarop moet aanpassen.
Bekeren tot wat?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wie weet kan de dienstplicht ervoor zorgen dat zij zich weer bekeren.
Zich zodanig aanpassen dat mensen die denken dat de wereld slechts om hen draait niet gestoord worden misschien?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op welke manier moet een ander zich aanpassen een iemand die nagellak zou dragen
Vraag even aan degene die het onderwerp dienstplicht erbij heeft gehaald wil je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Bekeren tot wat?
En hoe is dit überhaupt relevant in deze discussie?
Dat kan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je reacties komen erg homofoob op me over.
Prima, negeren we dat deel even. Selectief antwoorden, altijd leuk. Bekeren tot wat? Ik ben heel benieuwd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vraag even aan degene die het onderwerp dienstplicht erbij heeft gehaald wil je.
Hey Sjaan, jij hierquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Prima, negeren we dat deel even. Selectief antwoorden, altijd leuk. Bekeren tot wat? Ik ben heel benieuwd.
In het geval van dit specifieke onderwerp ontgaat mij de mate van “aanpassen” mij ietwatquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zich zodanig aanpassen dat mensen die denken dat de wereld slechts om hen draait niet gestoord worden misschien?
Ja ook dat kan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In het geval van dit specifieke onderwerp ontgaat mij de mate van “aanpassen” mij ietwat
Het wachten was op de eerste en ja hoor.... daar is'tie dan....quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je reacties komen erg homofoob op me over.
Mijnenveger...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Prima, negeren we dat deel even. Selectief antwoorden, altijd leuk. Bekeren tot wat? Ik ben heel benieuwd.
Genoeg reden voor mij om zo iemand die zo met zijn werkgever omgaat niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iedereen komt wel voor Lars op, maar ik vind het behoorlijk kansloos om hier direct al social media voor in te schakelen.
Hij had zelf (of zijn ouders) even wat meer moeite kunnen steken in dit gebeuren. Personeelszaken contacten bijvoorbeeld. Maar nee hoor, zeiken op social media is veel makkelijker, en het ergste: effectiever.
Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of doen, want dan heb je grote kans om met je harses op social media te belanden waar iedereen je kan zien. Zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
Apart dat ze direct een vacature open hebben staan waar hij in past. Ik neem aan dat hij bepaald aantal uren wil werken op bepaalde dagen en tijdstippen. Blijkbaar zijn ze daar bij COOP niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Genoeg reden voor mij om zo iemand die zo met zijn werkgever omgaat niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek in ieder geval.
Die actie van Coop is ook wel erg goedkoop zeg. Nou heb ik een hekel aan jumbo, dus niet dat het me boeit, maar triest is het wel.
In een beetje supermarkt is het komen en gaan van jongeren die het als bijbaantje doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Apart dat ze direct een vacature open hebben staan waar hij in past. Ik neem aan dat hij bepaald aantal uren wil werken op bepaalde dagen en tijdstippen. Blijkbaar zijn ze daar bij COOP niet zo moeilijk.
Dat als men ziet dat als iemand nagellak opheeft -en dat het dan in dat geval niet draait om een vrouw- men kan denken; moet hij weten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op welke manier moet een ander zich aanpassen een iemand die nagellak zou dragen
Zou zomaar kunnen dat ze daar de uitstraling wat belangrijker vinden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij AH geven ze wel iedereen een kans. VMBO en MBO boeit ze niet. Bij Plus mocht je toen achter de kassa als je minimaal HAVO deed
Iemand een kans geven kun je heel humanistisch noemen van me, maar dat bedrijfsoogpunt zal me aan mn reet roesten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet onlogisch vanuit oogpunt bedrijf. Je betaalt ze hetzelfde en haalt hoger niveau binnen.
Daarbij wil ik niemand voor de schenen schoppen, maar pubers die een lager niveau hebben dan HAVO beschikken gemiddeld gezien ook over andere eigenschappen. En ja, daar zijn legio uitzonderingen op natuurlijk.
Iedereen verdiend een kans. Als het niks is komen ze gewoon niet door hun proeftijd. Geen nood aan de man lijkt me.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:03 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat ze daar de uitstraling wat belangrijker vinden.
[..]
Iemand een kans geven kun je heel humanistisch noemen van me, maar dat bedrijfsoogpunt zal me aan mn reet roesten.
Blijkbaar heeft hij gelijk meerdere aanbiedingen gehad o.a. dus van Coop dus ja ... we zijn eigenlijk best een tolerant landjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Precies ja. Beter dat dan direct academici te gaan eisen, vanwege "eerdere ervaringen". Dan ben je gewoon net zo goed een racist.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Iedereen verdiend een kans. Als het niks is komen ze gewoon niet door hun proeftijd. Geen nood aan de man lijkt me.
Oei wat ben jij een homofoob zeg....quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Iedereen verdiend een kans. Als het niks is komen ze gewoon niet door hun proeftijd. Geen nood aan de man lijkt me.
Ja een half jaar met 20 man op de kamer zal ze leren die homo'squote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wie weet kan de dienstplicht ervoor zorgen dat zij zich weer bekeren.
Half jaar?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja een half jaar met 20 man op de kamer zal ze leren die homo's
Nee das te duurquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:25 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Half jaar?
1.5 jaar op Antartica. Witte nagellak en schminck.
Dat was vroeger al niets.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niets met de mobieltjes en LGTBQ jeugd...![]()
![]()
Mensen hebben toch ogen gekregen om te kijken? En hebben toch ook hersens gekregen om wat ze zien te beoordelen? En hebben toch ook een mond gekregen om wat ze zagen te bespreken met andere mensen? Het is daarom voor veel mensen teveel gevraagd om te zeggen, dat moet hij weten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:01 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat als men ziet dat als iemand nagellak opheeft -en dat het dan in dat geval niet draait om een vrouw- men kan denken; moet hij weten.
Maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd voor een aantal mensen.
Prima ontwikkeling juist.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iedereen komt wel voor Lars op, maar ik vind het behoorlijk kansloos om hier direct al social media voor in te schakelen.
Hij had zelf (of zijn ouders) even wat meer moeite kunnen steken in dit gebeuren. Personeelszaken contacten bijvoorbeeld. Maar nee hoor, zeiken op social media is veel makkelijker, en het ergste: effectiever.
Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of doen, want dan heb je grote kans om met je harses op social media te belanden waar iedereen je kan zien. Zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
quote:Maar één klant vond het minder leuk, en klaagde bij de bedrijfsleider over zijn kleurrijke nagels.
Wat een ruggengraatloze aal is die chef van hem zeg. Tegen zo'n klant neem je toch je medewerkers in bescherming.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ag-dat-jurist-regels
Één klant heeft geklaagd. Één.
[..]
Echt hè? Laat z'n mensen vallen als een baksteen bij het minste of geringste. Waardeloos volkquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 21:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat een ruggengraatloze aal is die chef van hem zeg. Tegen zo'n klant neem je toch je medewerkers in bescherming.![]()
Je kan tegenwoordig niet eens meer discrimineren als leidinggevende. Waar gaat het heen met dit land!!!?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |