Echt belachelijk, mensen die gaan klagen omdat de jongen achter de kassa nagellak op heeft. Wat ben je dan voor een zielig figuur. En die manager helemaal, wat een slappe domme zak hooi.quote:Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.
Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”
Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.
„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”
Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”
De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”
Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.
‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”
Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Daar zijn ze nog niet klaar voor.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef TommyL0204 het volgende:
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef Raw85 het volgende:
Als het daadwerkelijk zo gegaan is als hier wordt geschetst dan slaat het echt nergens op. En al helemaal als je zegt dat ‘Glanerburg hier nog niet klaar voor is’.![]()
Een verbod op nagellak kan ik in sommige beroepsgroepen, bijv. medische, wel begrijpen maar ik zie niet in waarom je niet achter de kassa zou kunnen zitten met nagellak.
In onze cultuur moeten regels wel uit te leggen zijn. Als je dat niet trekt moet je naar China verhuizenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.
Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.
Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.
Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.
De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
Dat zijn allemaal dingen waarvoor gevochten is door mensen. En gelukkig maar want dat soort regels zijn toch bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.
Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.
Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.
Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
Ja of in je crossaintje. Kan makkelijk zo zijn dat degene die op de broodafdeling staat ook kassa moet draaien als het druk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoor
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.quote:We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor
Het is niet dat die gozer meteen in full drag er bij zat, maar je moet als bedrijf wel je grenzen kunnen trekken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
Ow is-ie ontslagen dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is al laf hem te ontslaan, maar als je dan hiermee komt
[..]
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.
Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltjequote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
Uiting van geloof vind ik ook niet kunnen. Bij de KLM zie je geen stewardessen met hoofddoek lopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.
Is hij transgender dan? In mijn tijd op de middelbare waren er al een paar gothic's die hun nagels lakten. Dat waren echt geen transgenders (of homo's)...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Inderdaad, daarom gewoon een neutraal uiterlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
Ik neem aan dat ze op de broodafdeling plastichandschoentjes dragenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ja of in je crossaintje. Kan makkelijk zo zijn dat degene die op de broodafdeling staat ook kassa moet draaien als het druk is.
Het is de bedoeling maar gebeurt niet altijd in de praktijk. Uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze op de broodafdeling plastichandschoentjes dragen
Als er in het contract regels zijn opgenomen voor het dragen van hoofddeksels, dan weet de werknemer waar hij of zij aan toe is. Helemaal prima dus.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:29 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Uiting van geloof vind ik ook niet kunnen. Bij de KLM zie je geen stewardessen met hoofddoek lopen.
Tja, van Herman Finkers weten we al wat een achterlijk gat het is.quote:Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’.
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er in het contract regels zijn opgenomen voor het dragen van hoofddeksels, dan weet de werknemer waar hij of zij aan toe is. Helemaal prima dus.
Ik denk echter dat die vlieger in dit geval niet opgaat.
Verder is een kruisje verbieden echt je reinste onzin. Waar gaat dat over? Ik zie trouwens regelmatig kassameisjes met hoofddoekjes in de supermarkt in mijn Veluwse woonplaats.
Maar waar trek je de grens ?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
Precies, toen met je pinkje lakken voor het goede doel. Of met dat jongetje van Serious Request.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef the-eye het volgende:
Wie interesseert het nou oftie goser nagellak op heeft?
Als het tegen kinderkanker is vind iedereen het prachtig als kerels nagellak ophebben maar nu is het ineens een brug te ver voor de Jumbo
Als een kassamedewerker een keppeltje wil dragen, dan doet diegene wat mij betreft z'n best maar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.
Ik zie niemand met een keppeltje achter de kassa.
Ik zie een 18e eeuwse transgender tussen die mannenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In andere culturen, maar zelfs in onze cultuur was make-up gewoon normaal. Waarom wordt er dan nu zo moeilijk over gedaan. Laten we wel wezen; dit was ooit DE mannenlook:
[ afbeelding ]
Laat me raden: ze kon met kort haar het vliegtuig niet goed besturen? Of zag ze er niet geil genoeg uit bij het rondbrengen van de plasticbroodjes?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
En zoals iedereen weet hebben wentelteefjes met kort haar geen neutraal uiterlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom gewoon een neutraal uiterlijk.
Bedrijfsregels prima, maar dan moet je gelakte nagels ook bij de vrouwen verbieden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wiens brood men eet, wiens mond men spreekt.
Je hebt je te houden aan de bedrijfsregels. Bevalt het je niet, dan ga je maar ergens anders werken.
Prima opgelost door die gozer (op het media-aandacht zoeken na dan).
Ik ga tantoe brokko manquote:Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Bedrijfsregels prima, maar dan moet je gelakte nagels ook bij de vrouwen verbieden.
belijdenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.
Ik zie niemand met een keppeltje achter de kassa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze de baas niet helpen heeft hij ook een probleem met zijn uiterlijk en kleding. Dan ziet hij, evenals de onschuldig gevangen zittende jongere mensen, er ook onverzorgd uit.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
Ja precies. Het liefst gewoon allemaal in uniform naar buiten. Zelfexpressie ughquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Haha ja. Alsof vrouwen ook ineens een broek mogen dragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:52 schreef Fugue het volgende:
[..]
Haha ja. Alsof vrouwen ook ineens een broek mogen dragen.
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbanketquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?
Goed, schijt aan de klanten dus!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbuffet
Ja maar niet iedereen ter wereld is jou he.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbuffet
Ok boomer. Misschien kan je de volgende keer vragen of je een manager kan spreken als je een mannelijke vakkenvuller met oorbellen zietquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed, schijt aan de klanten dus!Dat is hoe je een bedrijf runt!
Bingo, het maakt JOU niets uit maar de omgeving van die supermarkt dus wel. Zodra ze jouw kijk hebben kan die beste man prima met gelakte nagels achter de kassa plaatsnemen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.
Je kan zeker een grens trekken. Lijkt me niet gewenst dat iemand alleen in zijn tanga slip daar gaat zitten. Maar nagellak is totaal niet relevant als het over representatief gaatquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
Daarom.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ok boomer. Misschien kan je de volgende keer vragen of je een manager kan spreken als je een mannelijke vakkenvuller met oorbellen ziet
Hou op man.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef Aangezwengeld het volgende:
Gast, doe normaal. Je bent een gozer. Gozers dragen geen nagellak.
Ja de een maakt zich druk over een klimaatcrisis en de ander over een jongen met nagellakquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker op de man aan het spelen, moderator?
Doe je nu zijn gender assumen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef Aangezwengeld het volgende:
Gast, doe normaal. Je bent een gozer. Gozers dragen geen nagellak.
Ja want als het één bestaat, mag je je helemaal niet meer druk maken om andere dingen in het leven he!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja de een maakt zich druk over een klimaatcrisis en de ander over een jongen met nagellak
Mogen vrouwelijke medewerksters een jurk dragen dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?
Er waren ook klanten die er positief op reageerden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed, schijt aan de klanten dus!Dat is hoe je een bedrijf runt!
Nee maar aan jouw posts te lezen zou jij precies dezelfde beslissing maken dus dat maakt niet zoveel uitquote:
Geen idee of een jurk is toegestaan, maar het ging er om dat als vrouwen iets mogen, dat mannen het dus automatisch ook zouden moeten mogen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mogen vrouwelijke medewerksters een jurk dragen dan?
[..]
Er waren ook klanten die er positief op reageerden.
Ja, als je een representatief bedrijf wil hebben beslis je als baas wel wat een medewerker wel en wat hij niet mag dragen. Zo werkt het in de grote mensen wereld.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar aan jouw posts te lezen zou jij precies dezelfde beslissing maken dus dat maakt niet zoveel uit
Dat is jouw mening ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan zeker een grens trekken. Lijkt me niet gewenst dat iemand alleen in zijn tanga slip daar gaat zitten. Maar nagellak is totaal niet relevant als het over representatief gaat
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaatquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, als je een representatief bedrijf wil hebben beslis je als baas wel wat een medewerker wel en wat hij niet mag dragen. Zo werkt het in de grote mensen wereld.
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving, leunt gewoon wat meer op traditionelere kledingsstijlen en daarbij behorende verzorgingen en versieringen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaat
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarktquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving,
Het slachtoffer uithangen en overal steunbetuigingen krijgen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:07 schreef ReplaR het volgende:
Het zou me vandaag de dag niet verbazen als hij het express gedaan heeft voor de aandacht. Want dat is in tegenwoordig: zielig doen en het op internet gooien.
Prima. Als dat voor zowel mannen als vrouwen geldt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
Het zijn vaak ook lokale winkeltjes die onder contract zitten bij zo'n landelijke vestiging.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarkt
Dat zijn wel heeeel veel aannames. En waarom worden de klanten die complimenten gaven genegeerd?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving, leunt gewoon wat meer op traditionelere kledingsstijlen en daarbij behorende verzorgingen en versieringen.
Ik neem aan dat een sleeveless shirt ook niet toegestaan zal zijn, of knal paars geverfd haar, lippiercings enz.
De manager van de zaak gaat over het bedrijf, het personeel en wat hij wenselijk en onwenselijk acht aan het uiterlijk van zijn personeel.
Of moet het personeel zelf maar beslissen hoe zij de zaak runnen zodat de manager maar kan opbokken?
Het gaat gewoon om nagellak wat hij niet wenselijk vond tegenover de klant en die knul is daarom zelf maar opgestapt.
Eigen keuze, jammer voor hem. Wil je niet naar je baas luisteren, dan heb je weinig bij die baas te zoeken.
Zelfde als vrouwen die per sé een hoofddoekje willen dragen en het absoluut niet in de lijn van de kledingsvoorschriften / uiting van geloofsovertuiging zou passen binnen het bedrijf. (Ook een kruisje, als dat niet gewenst zou zijn enz.)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Lars moet gewoon niet zo zeuren en een baan zonder klantcontact zoeken.
Kunnen moderators hun getrol aub achterwege laten?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaat
Valt wel mee met de aannames.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat zijn wel heeeel veel aannames. En waarom worden de klanten die complimenten gaven genegeerd?
Tis fucking nagellak.
Dit is gewoon een normale vraag hoor?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kunnen moderators hun getrol aub achterwege laten?
Het gaat dan ook niet om de nagellak zelf maar dat een vent dat draagt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
Achter een kassa geen nagellak mogen dragen , dat is wel een beetje koekoek ja.
Snap wel dat als je op een andere afdeling werkt je zoiets niet mag ivm hygiëne en veiligheid oid (oorbellen, sieraden en zulks). Maar een kassa, kom op hey.
Net als met religie is zoiets vaak ook aan interpretatie onderhevig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarkt
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is gewoon een normale vraag hoor?
idd, straks gaan er nog een hoop DJ's en andere mannelijke BN'ers een stille Larsmars houden met gelakte nagels.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon concluderen dat alle partijen in deze gigantisch kansloos zijn en er verder geen aandacht aan schenken? Hier continu aandacht aan schenken is precies waar figuren als Lars op uit zijn.
Jongen heeft ook goed gehandeld door op te stappen. Laat die boomermanager dan maar dure Ria's achter de kassa zetten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Werkperd het volgende:
''Laat me gewoon mijzelf zijn...'' Ja natuurlijk, want de wereld draait slechts om deze frikandel.
Baas heeft goed gehandeld. Supermarkt oftewel een werkvloer is niet de plek waar je om welke reden dan ook vrijuit jezelf kunt zijn .Opzouten met provocateurs.
Het beantwoorden van de vraag echter ligt een stuk gevoeliger inderdaad, dan bevestig je dat nagellak bij vrouwen namelijk wel acceptabel is en bij mannen niet.quote:
Ja ik denk dat het merendeel van de klanten geen millennial en zoomers / xoomers / whatever zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jongen heeft ook goed gehandeld door op te stappen. Laat die boomermanager dan maar dure Ria's achter de kassa zetten.
Nee dit danquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is al laf hem te ontslaan, maar als je dan hiermee komt
[..]
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.
Hoe denkt meneer dat er dingen zijn veranderd in loop van jaren? Door binnen stil te blijven zitten?quote:Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen.
Zwaar hypocriet inderdaadquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef the-eye het volgende:
Wie interesseert het nou oftie goser nagellak op heeft?
Als het tegen kinderkanker is vind iedereen het prachtig als kerels nagellak ophebben maar nu is het ineens een brug te ver voor de Jumbo
Anno 2021 gaat elke conservatieve troll weer janken op internet om wat iemand op internet zet.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:26 schreef Hamzoef het volgende:
Dit is echt zo typerend voor 2021.
In de jaren negentig droegen veel jongens een oorbel.
Als ze gingen vakkenvullen deden ze de oorbel even uit als werkgever dat niet representatief achtte.
Nu gaat elk jankgezichtje naar de media en vervolgens kruipen de woke-trollen weer uit hun krochten.
Maar we weten toch helemaal niet of hij verder "nichterig" is. En al zóu hij dat zijn dan mag dat ook gewoon.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef Rickocum het volgende:
Hier ook zo'n jongen die heel nichterig is met gelakte nagels achter de kassa. Prima toch?
Ik heb niets tegen dat nagellak, wel tegen heel die ophefcultuur als het een keertje tegen zit. Soms heb je gewoon te accepteren dat niet iedereen aan jouw kant staat en dat ook jijzelf soms een beetje moet buigen.quote:
Dit is een onbewussie hoop ik?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
en dat ook jijzelf soms een beetje moet buigen.
Maar geen nagellak mogen dragen vind je wel een ok regel?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen dat nagellak, wel tegen heel die ophefcultuur als het een keertje tegen zit. Soms heb je gewoon te accepteren dat niet iedereen aan jouw kant staat en dat ook jijzelf soms een beetje moet buigen.
Sinds wanneer staan bedrijfsregels boven de wet?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Je hebt je te houden aan de bedrijfsregels. Bevalt het je niet, dan ga je maar ergens anders werken.
Lees de originele post nog eensquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar geen nagellak mogen dragen vind je wel een ok regel?
Tsja, met de term woke-trollen hoef je niet op al teveel respons te wachten natuurlijkquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Vinden de woke-trollen in dit topic ook dat kinderen in de klas maar hun petje op mogen houden. Of tijdens het vakkenvullen een petje op. Indien niet, waarom niet?
Je hebt gelijk, ik pas het even aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja, met de term woke-trollen hoef je niet op al teveel respons te wachten natuurlijk
Ik zou zelf als leraar daar niet heel veel problemen mee hebben nee, maar ik snap leraren wel die dat niet chill vinden, als leerling-leraar en het hele `ik wil je gewoon in je ogen kunnen kijken'gebruiken ze dan als argument, dat snap ik wel. Enigszins gezag ondermijnend misschien ook nog wel. Dat kan je niet bij oorringen, nagellak of make-up zeggen. Mits proportioneelquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Vinden de woke-trollen in dit topic ook dat kinderen in de klas maar hun petje op mogen houden. Of tijdens het vakkenvullen een petje op. Indien niet, waarom niet?
Als je allerlei dingen erbij moet halen om je punt te maken is je punt wellicht niet zo sterk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Vinden de users die niet achter beleid supermarkt staan, ook dat kinderen in de klas maar hun petje op mogen houden. Of tijdens het vakkenvullen een petje op. Indien niet, waarom niet?
Pcies, ooit moesten klusjesmannen hun tattoo bedekken door truien of zo te dragen maar tegenwoordig hoeft dat niet meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:26 schreef Hamzoef het volgende:
Dit is echt zo typerend voor 2021.
In de jaren negentig droegen veel jongens een oorbel.
Als ze gingen vakkenvullen deden ze de oorbel even uit als werkgever dat niet representatief achtte.
Nu gaat elk jankgezichtje naar de media en vervolgens kruipen de woke-trollen weer uit hun krochten.
Nee. Maar zowel jongens als meisjes mogen geen petje op in de klas. Dus daar wordt geen onderscheid in gemaakt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Vinden de users die niet achter beleid supermarkt staan, ook dat kinderen in de klas maar hun petje op mogen houden. Of tijdens het vakkenvullen een petje op. Indien niet, waarom niet?
Jaar maar ondertussen heeft hij wel een dikke drol achtergelaten waar wij nu dus mee zitten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jongen heeft ook goed gehandeld door op te stappen. Laat die boomermanager dan maar dure Ria's achter de kassa zetten.
Dat jij niet op zijn zeer redelijke voorbeeld ingaat is nogal veelzeggend.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je allerlei dingen erbij moet halen om je punt te maken is je punt wellicht niet zo sterk.
Je suis Larsquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Net als met religie is zoiets vaak ook aan interpretatie onderhevig.
Alle medewerkers dienen er verzorgd en respectabel uit te zien!
Mag zo'n manager dat uitwerken. Korte nagels? Geen pet op? Geen nagellak bij mannen?
Het ironische is dat ze willen dat hij normaal doet om geem gezeur en scheve blikken te krijgen.
Hoe de media hierop zal duiken bewerkstelligt hij het tegenovergestelde, is nagellak nu straks verplicht (in regenboogkleur), jesuislars trending, manager ontslagen en Lars een nieuwe goedbetaalde baan warin hij zichzelf mag zijn en een hoop volgers erbij op tha gram.
Voor meer info vanavond op rtl 4. En wat vindt Chantal Jansen of jamai er eigenlijk van?
Ik gok dat voornamelijk de grachtengordel, oftewel alle BN'rs hier aandacht aan gaan besteden om te laten zien hoe goed ze wel niet deugen, puur eigenbelang wat al die RTL en SBS slaafjes doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Je suis Lars![]()
Ben inderdaad benieuwd of we dit straks op social media terug gaan zien.
Dat is een probleem met opvoeding, de jeugd van tegenwoordig heeft nooit een nee te horen gekregen van de ouders.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen dat nagellak, wel tegen heel die ophefcultuur als het een keertje tegen zit. Soms heb je gewoon te accepteren dat niet iedereen aan jouw kant staat en dat ook jijzelf soms een beetje moet buigen.
Des te vreemder dat ie elders in de buurt al hetzelfde werk aangeboden heeft gekregen, waar ie gewoon zn nagels gelakt mag houden. En bedrijfsbeleid dit bedrijfsbeleid dat, wat veelzeggend is, is dat meneer de manager aangaf ''klachten te hebben ontvangen over hem, want hij droeg nagellak achter de kassa'', en zo klaarblijkelijk na aanleiding daarvan ervoor koos om het hem te verbieden om nagellak op te doen achter de kassa. Meneer de manager is gewoon zelf een bekrompen mannetje die zichzelf (en anderen) wijs maakt dat gelakte nagels not done zijn. Ja, is zijn winkel, ja mag hij vinden en ja hij mag het verbieden. Maar dan toon je precies dat aan wat je bent; bekrompen. Das niet handig in Nederlandquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving, leunt gewoon wat meer op traditionelere kledingsstijlen en daarbij behorende verzorgingen en versieringen.
Ik neem aan dat een sleeveless shirt ook niet toegestaan zal zijn, of knal paars geverfd haar, lippiercings enz.
De manager van de zaak gaat over het bedrijf, het personeel en wat hij wenselijk en onwenselijk acht aan het uiterlijk van zijn personeel.
Of moet het personeel zelf maar beslissen hoe zij de zaak runnen zodat de manager maar kan opbokken?
Het gaat gewoon om nagellak wat hij niet wenselijk vond tegenover de klant en die knul is daarom zelf maar opgestapt.
Eigen keuze, jammer voor hem. Wil je niet naar je baas luisteren, dan heb je weinig bij die baas te zoeken.
Ja, en ik kan ook voorspellen wie. Ik schat zo in Chantal Janzen, Lieke van Lexmond en Wendy van Dijk. O ja, en Gordon en Gerard Joling niet te vergeten, evenals Fred van Leer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik gok dat voornamelijk de grachtengordel, oftewel alle BN'rs hier aandacht aan gaan besteden om te laten zien hoe goed ze wel niet deugen, puur eigenbelang wat al die RTL en SBS slaafjes doen.
Amenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:06 schreef Celestien het volgende:
Dat ouderwetse dorp is het probleem, niet die nagellak van Lars.
Dus als personeel geen petje op mag hebben is het ook meteen een signaal naar klanten met petjes dat zij ook niet meer welkom zijn?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Des te vreemder dat ie elders in de buurt al hetzelfde werk aangeboden heeft gekregen, waar ie gewoon zn nagels gelakt mag houden. En bedrijfsbeleid dit bedrijfsbeleid dat, wat veelzeggend is, is dat meneer de manager aangaf ''klachten te hebben ontvangen over hem, want hij droeg nagellak achter de kassa'', en zo klaarblijkelijk na aanleiding daarvan ervoor koos om het hem te verbieden om nagellak op te doen achter de kassa. Meneer de manager is gewoon zelf een bekrompen mannetje die zichzelf (en anderen) wijs maakt dat gelakte nagels not done zijn. Ja, is zijn winkel, ja mag hij vinden en ja hij mag het verbieden. Maar dan toon je precies dat aan wat je bent; bekrompen. Das niet handig in Nederland
En dan ben je als manager van een supermarkt een beetje dom. Want hoe ga je dit uitleggen aan mannelijke klanten die ook nagellak op hebben; jij bent niet wenselijk hier? En hoe leg je dit uit aan mensen zoals mij, die geen nagellak dragen maar van mening zijn dat als een jongen nagellak op doet, en hij doet het netjes en verzorgt, dat dat geen issue is? Ik durf mn spaargeld er op te verwedden dat de meeste Nederlanders hierzo over denken. Tis fokking nagellak.
Tis dat ik daar niet woon, maar anders had ik die Jumbo vermeden als de ziekte. Blijkbaar zijn er genoeg andere supers in de buurt waar ik dan toch al naar toe kan.
Wat een idioot. Laat die kerel lekker naar Hongarije gaan ofzo.
Ik ben heel erg benieuwd wat Jumbo in zn algemeen als statement hierover te melden heeft.
Ja, anders trek je het gelijk even in het extreme.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:04 schreef ZoonVan het volgende:
Laat gothics en nudisten ook "zichzelf zijn" achter de kassa. Vind de reactie van jumbo begrijpelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil is natuurlijk dat als je petjes verbiedt dat zowel vrouwen en mannen geen petjes mogen dragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus als personeel geen petje op mag hebben is het ook meteen een signaal naar klanten met petjes dat zij ook niet meer welkom zijn?
Het staat iedereen vrij om eisen aan uiterlijke kenmerken bekrompen te vinden, maar veel klanten vinden het toch prettig om geholpen te worden door medewerkers die gewoon wat uniform er uit zien, netjes verzorgd zijn en geen te opvallende persoonlijke uitdragingen hebben. "Helemaal lekker jezelf zijn" doe je maar buiten je baas z'n tijd, als hij je niet betaalt en je niet in zijn pand aanwezig bent.
Dus je bent van mening dat een manager geen dameskleding en -verzorging mag verwachten bij dames en idem voor heren?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk dat als je petjes verbiedt dat zowel vrouwen en mannen geen petjes mogen dragen.
Als je nagellak verbiedt dan doe je dat wel voor mannen en niet voor vrouwen? Waarom?
Mits proportioneel? Wat proportioneel is, is nogal arbitrair. Met kledingvoorschriften kun je duidelijkheid scheppen. Zodra je daar van af gaat wijken, begeef je je op een hellend vlak.quote:
Ik zou me er niet aan storen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus je bent van mening dat een manager geen dameskleding en -verzorging mag verwachten bij dames en idem voor heren?
Een bedrijf (Jumbo buiten beschouwing gelaten) moet dus ook maar toestaan dat mannen rokken of jurken en lippenstift en oogschaduw enzo dragen als ze contact met klanten hebben?
Hier in het oosten des lands zou men daar in het algemeen niet zo heel erg om staan te springen.
Het is aan je leidinggevende / de eigenaar van het bedrijf wat hij wel en wat hij niet accepteert qua uiterlijke kenmerken bij medewerkers die klantcontact hebben. Shit, ik moest bij een bedrijf zelfs in driedelig pak en stropdas rondlopen terwijl ik nooit klantcontact had. "Ja stel dat er een keer een rondleiding is klanten de medewerkers hier wel te zien krijgen."quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou me er niet aan storen.
Maar het gaat hier niet om rokken of jurken maar om iets dat je op je nagels aanbrengt.
Waarom zouden vrouwen nagellak mogen dragen en mannen niet?
Het is allemaal wel erg 1950 zoals veel mensen nog denken.
Glanerbrug is niet zozeer ouderwets, maar wel ontzettend tokkie. Grensdorp met veel kampers. Hier zegt men: “Glanerbrug, mes in je rug”.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:06 schreef Celestien het volgende:
Volgens mij zijn er verder niet zulke spannende eisen aan de kleding bij een supermarkt, meestal draag je een schort van de supermarkt, eventueel een hoofddeksel. Vakkenvullers dragen hier gewoon sportschoenen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is aan je leidinggevende / de eigenaar van het bedrijf wat hij wel en wat hij niet accepteert qua uiterlijke kenmerken bij medewerkers die klantcontact hebben. Shit, ik moest bij een bedrijf zelfs in driedelig pak en stropdas rondlopen terwijl ik nooit klantcontact had. "Ja stel dat er een keer een rondleiding is klanten de medewerkers hier wel te zien krijgen."
Dat had ik toen ook maar te accepteren.
Ik denk dat ik ook vast geen nagellak had mogen dragen bij mijn pantalon, overhemd, colbert en stropdas.
Deze leidinggevende vond nagellak bij mannen geen goede uitstraling hebben bij zijn personeel.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er verder niet zulke spannende eisen aan de kleding bij een supermarkt, meestal draag je een schort van de supermarkt, eventueel een hoofddeksel.
In die functie zie ik niet in wat het probleem is met het dragen van nagellak, zolang het er verzorgd uitziet.
Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdfquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat spreekt niet erg vóór het dorp. Doch wel bedankt voor de uitleg.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:17 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Glanerbrug is niet zozeer ouderwets, maar wel ontzettend tokkie. Grensdorp met veel kampers. Hier zegt men: “Glanerbrug, mes in je rug”.
Gelukkig hebben andere supermarkten hem inmiddels een baan aangeboden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze leidinggevende vond nagellak bij mannen geen goede uitstraling hebben bij zijn personeel.
Om hedendaagse populaire [KLB]-woorden te gebruiken: "Moet hij weten".
Hij is de baas, Lars was een medewerker. Lars was het niet eens met de regels waar hij zich aan moest houden, dus Lars is vrijwillig opgestapt.
Een baas hoeft verder geen verantwoording af te leggen aan zijn personeel.
Bedrijfsleider houdt zich niet aan de kledingvoorschriften van Jumbo die nagellak toestaanquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ja helemaal top voor Lars dat-ie daar wel lekker zichzelf mag zijn!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gelukkig hebben andere supermarkten hem inmiddels een baan aangeboden.
Niet alle werkgevers zijn zo bekrompen blijkbaar. Mooi om te lezen.
Ondernemers / filiaalmanagers hebben zelf op bepaalde terreinen de vrijheid om eigen regels te maken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bedrijfsleider houdt zich niet aan de kledingvoorschriften van Jumbo die nagellak toestaan
Ik zou het vooral lekker in het extreme trekkenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Moet dit ook kunnen wat jullie betreft?
Hij wil ook alleen maar zichzelf zijn.
Van deze man kan je in ieder geval moeilijk verwachten dat hij zich snel aanpast.
Even geen nagellak opdoen daarentegen lijkt me een kleine moeite.
Maar goed, je moet er wat voor over hebben op de verongelijkte huillie uit te kunnen hangen natuurlijk.
Zeggen we nou ongeveer hetzelfde?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:06 schreef Celestien het volgende:
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Bingo, het maakt JOU niets uit maar de omgeving van die supermarkt dus wel. Zodra ze jouw kijk hebben kan die beste man prima met gelakte nagels achter de kassa plaatsnemen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, anders trek je het gelijk even in het extreme.
Goed voor de discussie!
Dat vind jij. Dat dorpje vind een jongen met nagellak een extreem geval. Of ga jij voor iedereen bepalen wat wel/niet kan? En als iedereen dat zelf mag bepalen, dan mogen o.a. nudisten en gothics ook gewoon zichzelf zijn op de werkplek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reacties onder die video doen pijnquote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Van deze man kan je in ieder geval moeilijk verwachten dat hij zich snel aanpast.
Maar goed, je moet er wat voor over hebben op de verongelijkte huillie uit te kunnen hangen natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Zeggen we nou ongeveer hetzelfde?
[..]
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:28 schreef Fok-it het volgende:
Maar dan is het toch duidelijk waar het over gaat bij de pro-manager users hier? Die vinden nagellak bij een jongen extreem. Zeg dat dan meteen
Oww ze doen het voor hem! Wat zeurt ie dan? En nog ontslag nemen ook. Ondankbaar hoor.quote:„We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”
Ik lees vooral continu voorbeelden waarin extreme vergelijkingen worden aangehaald dus ik neem aan dat nagellak daar dan ook onder geschaald wordt anders snap ik de link niet helemaal.quote:
Hij heeft ook de vrijheid om een ruggengraat te groeien en klanten die moeite hebben met de algemene kledingvoorschriften van de Jumbo hun boodschappen elders te doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ondernemers / filiaalmanagers hebben zelf op bepaalde terreinen de vrijheid om eigen regels te maken.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef schommelstoel het volgende:
Zou het eventueel kunnen dat Radjen Lochan zijn eigenvoorkeur naar voren schuift als klachten van mensen uit het dorp?Misschien wel als bepaalde geloofsovertuiging...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is die man van de Islam?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Stroopredenering.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Waar trek je de grens waarin iemand "lekker zichzelf moet mogen zijn" in contact met klanten?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik lees vooral continu voorbeelden waarin extreme vergelijkingen worden aangehaald dus ik neem aan dat nagellak daar dan ook onder geschaald wordt anders snap ik de link niet helemaal.
Waar lees je dat hij ontslagen is?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hij heeft ook de vrijheid om een ruggengraat te groeien en klanten die moeite hebben met de algemene kledingvoorschriften van de Jumbo hun boodschappen elders te doen.
Wat is de volgende bullshit waar zijn klanten over gaan klagen en waar hij medewerkers voor gaat ontslaan?
Een kassamedewerker met nagellak kunnen klanten bij de Jumbo op basis van het algemene beleid verwachten.
Boeit niet. Zijn winkel, zijn regels.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien wel als bepaalde geloofsovertuiging...
Is die man van de Islam?
Als nagellak niet verboden is voor medewerkers dan zou je daar tussen man en vrouw geen onderscheid in mogen maken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar trek je de grens waarin iemand "lekker zichzelf moet mogen zijn" in contact met klanten?
Nagellak is voor jou en sommige anderen hier geen probleem en je bent maar bekrompen als je er wel problemen mee hebt.
Wat verwacht je van een baas dat-ie ook allemaal maar moet pikken, en wat gaat toch wel ergens wat te ver in contact met klanten?
Ja, dat ben je dan ook als je dat vind. Ga je nou werkelijk naaktheid met de kleur van een nagel vergelijken? Je snapt toch zelf ook wel dat het ene binnen en het andere buiten proportie is.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar trek je de grens waarin iemand "lekker zichzelf moet mogen zijn" in contact met klanten?
Nagellak is voor jou en sommige anderen hier geen probleem en je bent maar bekrompen als je er wel problemen mee hebt.
Wat verwacht je van een baas dat-ie ook allemaal maar moet pikken, en wat gaat toch wel ergens wat te ver in contact met klanten?
Kan ik mij wel iets bij voorstellen...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Lippenstift, mascara, foundation en oogschaduw dan? Een parelketting?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als nagellak niet verboden is voor medewerkers dan zou je daar tussen man en vrouw geen onderscheid in mogen maken.
Ik zie dat echt niet zo hoor.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:31 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Stroopredenering.wat een zwaktebod weer
Zo werkt dat natuurlijk niet, werkgevers zijn geen goden die hun eigen regels mogen maken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Boeit niet. Zijn winkel, zijn regels.
Deze manager trok de grens bij deze vorm van zelfexpressie van zijn werknemers. Een andere manager legt de grens weer ergens anders en dan zullen er nog steeds chronisch verontwaardigde mensen daar weer een probleem mee hebben.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dat ben je dan ook als je dat vind. Ga je nou werkelijk naaktheid met de kleur van een nagel vergelijken? Je snapt toch zelf ook wel dat het ene binnen en het andere buiten proportie is.
Joch is zelf opgestapt omdat hij het niet eens was met de kledingsvoorschriften e.d.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, werkgevers zijn geen goden die hun eigen regels mogen maken.
Er is de wet, er is de ARBO, er zijn CAO's, er is een grondwet en bij twijfel is er nog een rechter.
Maar het verbaast me van jou niet heel erg dat je je zo opwindt over nagellak bij een man en daar weer allemaal extremen bijhaalt over "pakken en jurken".
Het gaat om goed verzorgde nagels, niets aan de hand.
Het zou me werkelijk niet kunnen storen, het zijn de 50's niet meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Lippenstift, mascara, foundation en oogschaduw dan? Een parelketting?
Ja maar jij bent die manager en zijn klanten niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou me werkelijk niet kunnen storen, het zijn de 50's niet meer.
Ja in de '50s had me pas nuance.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk. Nuance ontbreekt weer eens in de discussie.
Ik snap het niet die werkgever had dat toch wel eerder zien aankomen had hij hem beter in het magazijn kunnen zetten of contract niet verlengen wat een gedoequote:
Het is pure discriminatie als vrouwen in een zelfde functie nagellak mogen dragen en mannen niet. Mogelijk zie jij dat anders, dat mag.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Joch is zelf opgestapt omdat hij het niet eens was met de kledingsvoorschriften e.d.
Ik weet niet wat voor wetten er overtreden worden door te zeggen dat hij geen nagellak op mag?
Jij wel?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar jij bent die manager en zijn klanten niet.
Dus mannen moeten ook gewoon naar de vrouwen-wc mogen gaan en jurken dragen bij bedrijven met klantcontact?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is pure discriminatie als vrouwen in een zelfde functie nagellak mogen dragen en mannen niet. Mogelijk zie jij dat anders, dat mag.
Al zou je het niet prima vinden, wat verandert dat voor hem?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:39 schreef ToT het volgende:
En wat die persoonlijke sneer betreft; 1 van m'n beste kameraden draagt nagellak en is bi.
Vind ik helemaal prima.
Nee, maar de beslissing is aan de manager. Hij heeft die beslissing genomen op basis van zijn eigen inschattingen. Hoeft hij zich niet voor te verantwoorden.quote:
Die kameraad draagt geen nagellak op z'n werk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al zou je het niet prima vinden, wat verandert dat voor hem?
Rustig maar, denk om je hart.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus mannen moeten ook gewoon naar de vrouwen-wc mogen gaan en jurken dragen bij bedrijven met klantcontact?
Als je het toch over discriminatie hebt.
Maar oh jee nee: nu trek ik het weer in het extreme he!Maar een regeltje hebben dat mannen geen nagellak op mogen is DIESKRIEMNIENAZI!!!!!!
Dus een verbod op gelakte nagels is DIESKRIEMIENAZI en je mag verder niet nadenken over dat een baas nog meer dient te accepteren van zijn personeel in deze tijden zonder foto's van hemzelf hier op FOK! gepubliceerd te krijgen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rustig maar, denk om je hart.
Het gaat om nagels. Niet om een toilet, niet om jurken.
Ik ook niet? En dus?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Die kameraad draagt geen nagellak op z'n werk.
Lars wel!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die kameraad draagt geen nagellak op z'n werk.
Je hebt anders je mening ook wel snel klaar staan. Hoe is dat anders?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:41 schreef ToT het volgende:
Maar tegenwoordig moet alles gewoon kunnen en anders word je op social media afgemaakt. Bedrijven worden aan de schandpaal genageld als ze niet snel genoeg Woke zijn.
Och, gaan we verder op de persoonlijke toer?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt anders je mening ook wel snel klaar staan. Hoe is dat anders?
Nou daar gaat je `supermarkt-manager maakt zijn eigen regeltjes'quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
[ twitter ]
Maar Jumbo franchisers doen wel vaker iets wat niet zo fris is en menen dan dat ze in hun recht staan: https://www.geenstijl.nl/(...)AAWUCaP9eu_pk3IO3Kto
Je verwijt anderen dat ze snel oordelen op social media en als ik constateer dat jij dat ook doet, dan is dat op de "persoonlijke toer"?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Och, gaan we verder op de persoonlijke toer?Veel plezier met dit topic!
Natuurlijk capituleert Jumbo. Net als iedere andere grote onderneming.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou daar gaat je `supermarkt-manager maakt zijn eigen regeltjes'
Is dus niet hoe Jumbo het graag ziet
Dit is trouwens ook pas rechtgezet nadat het in het nieuws kwam. Echt vervelend dat tegenwoordig elke dubieuze stap van werkgevers zoveel aandacht kan krijgen dmv sociale media. /squote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
Maar Jumbo franchisers doen wel vaker iets wat niet zo fris is en menen dan dat ze in hun recht staan: https://www.geenstijl.nl/(...)AAWUCaP9eu_pk3IO3Kto
Lars heeft al banen aangeboden gekregen van andere supermarkten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk capituleert Jumbo. Net als iedere andere grote onderneming.
In de praktijk wordt Lars de volgende keer niet meer aangenomen of wordt zijn contract niet verlengd. Daarom zie je nooit hele rare en opvallende mensen aan de kassa.
Niet? Zie er genoeg hoor. Zal in kleine dorpen inderdaad minder zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk capituleert Jumbo. Net als iedere andere grote onderneming.
In de praktijk wordt Lars de volgende keer niet meer aangenomen of wordt zijn contract niet verlengd. Daarom zie je nooit hele rare en opvallende mensen aan de kassa.
Niet alle kleine dorpen zijn zoquote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet? Zie er genoeg hoor. Zal in kleine dorpen inderdaad minder zijn.
Natuurlijk springen er nu supermarkten op de PR-bandwagon. Feit blijft dat de gemiddelde kassamedewerker gemiddeld en doodnormaal is. Dat is niet zonder reden, want bij de sollicitatie wordt er veel uit gefilterd.. Bedrijven zitten niet te wachten op fratsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lars heeft al banen aangeboden gekregen van andere supermarkten.
Wel even de OP lezen eerst
Ik vind deze man zo engquote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Hij wil gewoon zichzelf kunnen zijn. Dat doet hij, zonder zich er iets van aan trekken van wat anderen daar van vinden. Ergens wel stoer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:52 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik vind deze man zo engDie zal nou echt nooit een baan achter de kassa krijgen.
Het gaat om de omzet.... Stel je voor dat ze mensen uitsluiten.... dat gaat als een lopend vuurtje door de samenleving en voor je het weet kopen mensen niet meer bij je... Dat kan deze Jumbo nu ook gaan gebeuren!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Alles om maar te deugen en niet slecht over te komen.
Beleid gevoerd op "wij zijn goed, divers, discrimineren niet"
Klootjesvolk: ja. Kampers: nee.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:17 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Glanerbrug is niet zozeer ouderwets, maar wel ontzettend tokkie. Grensdorp met veel kampers. Hier zegt men: “Glanerbrug, mes in je rug”.
Het is door geslagen cancel culture.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het gaat om de omzet.... Stel je voor dat ze mensen uitsluiten.... dat gaat als een lopend vuurtje door de samenleving en voor je het weet kopen mensen niet meer bij je... Dat kan deze Jumbo nu ook gaan gebeuren!
Zoals die puber met zijn nagellak die gecancelled werd?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is door geslagen cancel culture.
Niemand is authentiek en oprecht meer.
Om te provoceren en het slachtoffer uit te hangen. Waarom anders dat doen op werk als je weet dat het ongewenst is?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals die puber met zijn nagellak?
Jumbo zelf vindt nagellak geen afbreuk doen aan de representativiteit en hun 'voorbeeld' kassamedewerker die in de kledingvoorschriften staat afgebeeld draagt zelf nagellak.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Een gozer met gelakte nagels achter de kassa.. ja dat is gewoon gek. Doe gewoon je werk en wees representatief, nagellak smeer je maar in je eigen tijd.
Je denkt dat hij hier geld aan gaat verdienen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Om te provoceren en het slachtoffer uit te hangen. Waarom anders dat doen op werk als je weet dat het ongewenst is?
En hij heeft zelf ontslag genomen. Hoe deze wereld nu draait heeft hij zelfs al baantjes van andere woke bedrijven en hoop volgers op social media erbij.
Het zal hem iig geen windeieren leggen dit verhaal in de media te slingeren.
Meer dan dat karige jumbo salaris iig.
In dat opzicht vind ik hem wel slim.
Dan moet je toch wel extreem verbitterd zijn als je zo de hele dag in wantrouwen, complotten en voorbedachte rade denkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Je denkt dat hij hier geld aan gaat verdienen?
Ik ga mijn nagels lakken, dan word ik ook rijkquote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel extreem verbitterd zijn als je zo de hele dag in wantrouwen, complotten en voorbedachte rade denkt.
Als het een beetje mee zit wel.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Je denkt dat hij hier geld aan gaat verdienen?
En op welke manier?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als het een beetje mee zit wel.
Ik hoop het voor hem.
Met die Woke cultuur van tegenwoordig zou het me niet verbazen als de baas binnenkort de laan uit gestuurd wordt door Jumbo en Lars binnenkort weer zijn nagels zit te lakken achter de kassaquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Ik ga ook naar een kassa met een persoon erbij. Is dat niet goed ofzo?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:24 schreef roos94 het volgende:
De echte klacht is hier dat mensen nog naar personenkassa's gaan en niet zelfscan
Zo waardeloos die zelfscan als je met z’n tweeën boodschappen doetquote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:24 schreef roos94 het volgende:
De echte klacht is hier dat mensen nog naar personenkassa's gaan en niet zelfscan
Geen kampers in Glanerbrug?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Klootjesvolk: ja. Kampers: nee.
Bovendien trekt Lochan ook veel klanten van de Eschmarke, een ‘keurige’ Vinex-wijk tussen Enschede en Glanerbrug.
Nouja genoeg bedrijven die ook willen laten zien hoe woke ze zijn natuurlijk.quote:
Dan moeten die er wel zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:24 schreef roos94 het volgende:
Hij heeft inderdaad een baantje bij een andere supermarkt aangeboden gekregen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja genoeg bedrijven die ook willen laten zien hoe woke ze zijn natuurlijk.
Los van social media aandacht.
Als ik bij de AH of plus werkte zat Lars binne kort bij ons zijn nagels te lakken.
"Gewoon jezelf zijn, bij AH"
We zullen het zien.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad een baantje bij een andere supermarkt aangeboden gekregen.
Vanaf hij nu zal hij rollen in het geld.
Edit: bronquote:Lars (18) is met gelakte nagels niet welkom achter de kassa van Jumbo in Glanerbrug
Lars is met gelakte nagels niet welkom achter de kassa van de Jumbo in Glanerbrug (Foto: News United / Dennis Bakker) Lars is met gelakte nagels niet welkom achter de kassa van de Jumbo in Glanerbrug (Foto: News United / Dennis Bakker)
Lars ten Caat (18) uit Glanerbrug wil graag met groen geverfd haar en kleurrijk gelakte nagels achter de kassa zitten. Maar de laknagels zijn een brug te ver voor Radjen Lochan, eigenaar van de Jumbo-supermarkt. Lars gaat niet in op een verzoek van de supermarkteigenaar om zonder gelakte nagels op zijn werk te verschijnen. En dus heeft hij vandaag afscheid genomen van zijn werkgever.
"Ik wil net als iedereen behandeld worden", zegt Lars. "Als ik geen nagellak mag dragen, geldt dat ook voor de dames die achter de kassa zitten", zegt de student sociaal werk.
Steunbetuigingen
Zijn moeder Iris van Veen is het met haar zoon eens. Hij moet nagellak kunnen dragen wanneer hij daar zin in heeft en waar hij dat wil. Sterker nog; ze deelt op Facebook dat haar zoon het voor gezien houdt bij de supermarkt in Glanerbrug. Het levert een stortvloed van steunbetuigingen op aan het adres van Lars.
Hij is er blij mee. Omdat er ook heel reacties uit zijn dorp Glanerbrug bij zitten, voelt Lars zich juist extra gesterkt. "In het gesprek dat ik had met mijn bedrijfsleider en de eigenaar kreeg ik te horen dat Glanerbrug hier niet klaar voor was. Al die reacties zijn voor mij het bewijs dat Glanerbrug er wél klaar voor is."
Groen haar
Lars schaart zich vol trots onder de LHBTIQ+ gemeenschap. Zijn groene haar en nagels zijn een uiting van die trots. "Anderhalve maand geleden is hij naar de bedrijfsleider van de Jumbo gestapt met de vraag of hij zijn haar groen mocht verven", vertelt de moeder van Lars. "Dat was geen probleem, zolang het maar representatief zou blijven."
Al die reacties zijn voor mij het bewijs dat Glanerbrug er wel klaar voor is
Lars ten Caat
Niet veel later besloot hij ook zijn nagels te lakken. "Ik kreeg veel positieve opmerkingen van klanten", vertelt Lars. Tot het moment dat er een klacht binnenkwam. Lars moest zich melden bij de bedrijfsleider. In het gesprek dat volgde, kreeg Lars de vraag of hij de nagellak wil weghalen. "Dat was om mij in bescherming te nemen", legt Lars uit. Hij ging er niet mee akkoord. Lars wil, net als zijn vrouwelijke collega's, nagellak kunnen dragen als daar zin in heeft. En anders geldt: ik niet, dan zij ook niet.
De nagels van Lars (Foto: News United / Dennis Bakker)De nagels van Lars (Foto: News United / Dennis Bakker)
Dat de bedrijfsleider van de supermarkt wel toestemming gaf om met groen geverfd haar achter de kassa te gaan zitten, doet daar wat Lars en zijn betreft niets aan af. 'Lars moet zichzelf kunnen zijn", zegt zijn moeder.
Onlangs volgde er opnieuw een gesprek met de bedrijfsleider. Daar was, tot grote verrassing van Lars, ook eigenaar Radjen Lochan bij aanwezig. "Dat was wel even schrikken." In het gesprek werd aangegeven dat Glanerbrug niet klaar was voor een jongen met gekleurde nagels achter de kassa. "Ze wilden in de supermarkt het gemiddelde van de omgeving weerspiegelen", legt Lars uit. "Als jongen met nagellak pas je daar dus niet bij."
Als jongen met nagellak op pas je daar dus niet bij
Lars ten Caat
Lars vindt het jammer dat hij nu stopt met zijn werk bij de supermarkt in Glanerbrug. "Ik heb hier veel leuke collega's", vertelt hij. Collega's ook die er geen probleem mee hebben dat Lars met gelakte nagels achter de kassa zit. Ook als Lars vandaag te horen krijgen dat hij tóch welkom is met gelakte nagels, is het einde verhaal voor de achttienjarige. "Ik zou me er toch niet meer helemaal welkom voelen."
Ik zou me er niet meer helemaal welkom meer voelen
Lars ten Caat
Lars wil aantonen dat er nog steeds vreemd wordt gekeken naar zaken die volgens hem normaal zouden moeten zijn. "Ook door een werkgever, die een werknemer juist in bescherming hoort te nemen."
Binnenkort begint de opleiding sociaal werk van Lars weer. Daar verwacht hij weinig problemen, juist vanwege het type studie. "Dat komt wel goed."
Reactie Jumbo
In een reactie stelt een plaatsvervangend bedrijfsleider van de Jumbo in Glanerbrug dat hij de situatie kent, maar niet de aangewezen persoon is om er iets over te zeggen. De eigenaar, Radjen Lochan, is een dag vrij.
Ook bij een andere vestiging van de Jumbo in Enschede is Lochan niet aanwezig. Op een terugbelverzoek dat daar voor hem is neergelegd, heeft hij nog niet gereageerd.
Niet. Of denk jij dat een bedrijf geen eisen mag stellen aan het uiterlijk van een medewerker?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sinds wanneer staan bedrijfsregels boven de wet?
Waar kan ik die kledingvoorschriften lezen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bedrijfsleider houdt zich niet aan de kledingvoorschriften van Jumbo die nagellak toestaan
Gewoon weer het drammerige van de lhbtg community and media waardoor mensen het uitkotsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die conservatieve clowns in sit topic die niks anders willen dan andere mensen controleren met hun debiele regeltjes.Wat een snowflakes ook dat ze zo bang zijn voor iemand die anders is.
![]()
Matige werkgever ook als je je personeel niet eens in bescherming durft te nemen. Getuigt weer eens van een gebrek aan ruggengraat.
Wat een dramatisch gelul.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon weer het drammerige van de lhbtg community and media waardoor mensen het uitkotsen.
Accepteer woke en vereer het of ga kapot.
Vorige week was het Frederique, deze week Lars, volgende week weer een nieuw opgeblazen bericht en daarna is het al bijna september en kunnen we weer op zwarte piet focussen.
Misschien misdraagt de politie in de VS zich nog in de tussentijd.
Kamp en Dolphia gaan naar de Miro. En nee, er wonen nauwelijks kampers in Glanerbrug.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:27 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Geen kampers in Glanerbrug?Heel Dolphia loopt daar te struinen.
Eschmarke klopt, is best leuke wijk.
Vroeger haalden mensen in Nederland hun schouders op en lieten ze mensen zoals Lars lekker in hun waarde. Nu heb je hysterische schapen zoals jij die zich spiegelen aan conservatieve Amerikanen en zich gaan opwinden over mensen die anders zijn omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past en ze heel graag anderen willen controleren.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon weer het drammerige van de lhbtg community and media waardoor mensen het uitkotsen.
Vorige week was het Frederique, deze week Lars, volgende week weer een nieuw opgeblazen bericht en daarna is het al bijna september en kunnen we weer op zwarte piet focussen.
Donder toch op. In de jaren 90 accepteerden mensen gewoon dat je aan bepaalde kledingvoorschriften moest voldoen als je vakantiebaantje bij supermarkt ambieerde. Wilde je dat niet, dan ging je in bijvoorbeeld distributiecentrum of bij de boer werken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vroeger haalden mensen in Nederland hun schouders op en lieten ze mensen zoals Lars lekker in hun waarde.
Wat een zwaar leven is het ook.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie weinig drama, jongen wil nagellak dragen en blijkbaar vindt de keten dat zelf ook. Wat is daar nou zo dramatisch aan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat heb ik bij dit nieuwsbericht en de reactie van de jumbo.
quote:
Precies ja. 25 jaar geleden was Glanerbrug ook niet klaar voor hem, denk dat hij ook in de weerstand was gegaan als hii om die reden ontslagen was.quote:
Als de meisjes het in de klas mogen, dan de jongens ook ja. Discussiepunt is hier niet of een werkgever kledingseisen mag hanteren, maar dat die dan voor mannen/vrouwen/x gelijk moeten zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk qua kledingvoorschriften. Waar een man het vaak met een pantalon moet doen, dragen dames een rok. Vorige zomer had je van die kansloze trollen in noorwegen die dan een rok droegen omdat ze met blote benen naar het werk wilden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:21 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als de meisjes het in de klas mogen, dan de jongens ook ja. Discussiepunt is hier niet of een werkgever kledingseisen mag hanteren, maar dat die dan voor mannen/vrouwen/x gelijk moeten zijn.
Nee, zou me denk niet eens opgevallen zijn, nagellak.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:24 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat een sneukneus, die manager. En wat een weinig steekhoudend verhaal,. Lars moest dus zijn nagellak afhalen om hemzelf in bescherming te nemen? Goed geprobeerd, maar nee
.
En de bedrijfsleider heeft dus een aantal klachten ontvangen, zegt-ie. Maar daarentegen heeft Lars aan de kassa juist veel complimenten ontvangen. Dus dat het deurp er niet klaar voor is, verschillen de meningen van de dorpelingen blijkbaar over. Daarnaast heeft de jongen al een andere baan aangeboden gekregen dus ‘t zal wel meevallen.
Ik heb het vermoeden dat het de manager gewoon niet aanstond en that’s it. Lars mocht wel groen haar maar och en wee, nagellak gaat echt een brug te ver want daar is niemand klaar voor,. Wat is dit voor slap, gek verhaal zeg?
En dan sommige users hier die blijkbaar op hoge poten naar een supermarktmanager zouden gaan als een mannelijke kassamedewerker nagellak draagt? Of als-ie een oorbel in zou hebben? Of wat, als ‘ie een jurk zou dragen? Grutjes!
Oh en dan nog even over die opmerkingen over dat er dan ook maar geen gescheiden wc’s meer moeten zijn: uh, komen die users nooit ergens ofzo? Er zijn zoveel plekken waar er geen gescheiden wc’s zijn maar iedereen gewoon naar dezelfde plee moet. Het zou me niet eens verbazen als de Jumbo ook geen gescheiden toiletten heeft voor zijn vakkenvullers, maar dat terzijde.
Waarom is het nieuws dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik zie weinig drama, jongen wil nagellak dragen en blijkbaar vindt de keten dat zelf ook. Wat is daar nou zo dramatisch aan?
Fixedquote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vroeger haalden mensen in Nederland hun schouders op en lieten ze mensen zoals Lars lekker in hun waarde. Nu heb je hysterische schapen zoals jij die zich spiegelen aan woke Amerikanen en zich gaan opwinden over mensen die anders zijn omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past en ze heel graag anderen willen controleren.
Ja helemaal gelijk, waarom zoeken die mensen geen leven in plaats van anderen in hun vrijheid te beperken? Opwinden over nagellak omdat je seksuele identiteit vasthangt aan triviale zaken zoals nagellak.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sorry hoor, als je hele identiteit vasthangt aan gelakte nagels is het sowieso armoe troef.
Kasthomo's zijn ook irritant idd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja helemaal gelijk, waarom zoeken die mensen geen leven in plaats van anderen in hun vrijheid te beperken? Opwinden over nagellak omdat je seksuele identiteit vasthangt aan triviale zaken zoals nagellak.
Toen werkten er nergens skinheads en punkers inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Donder toch op. In de jaren 90 accepteerden mensen gewoon dat je aan bepaalde kledingvoorschriften moest voldoen als je vakantiebaantje bij supermarkt ambieerde. Wilde je dat niet, dan ging je in bijvoorbeeld distributiecentrum of bij de boer werken.
Check, check dubbel check i.v.m. onverwachte inhoud qua post, waar ik het volledig mee eens ben, icm username. UI is ook anders. Is dit de kattenmepper, of iemand met een nagenoeg gelijke username?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, zou me denk niet eens opgevallen zijn, nagellak.
Is meer dat achterlijke ' apart willen zijn' verschijnsel dat we sinds de opkomst van social media mogen gadeslaan. Een hoop volk weet van gekkigheid kennelijk niet meer hoe die z'n/haar/het/wiens/wier identiteit 'moet vorm geven' naar buiten toe.
En nog erger: of iedereen daar ook rekening mee wil houden want anders is het kwetsdiscriminatie.
Omdat veel figuren het schandalig vinden dat deze jongen zijn nagellak wil blijven dragen. Jouw posts zijn daar wel een uitstekend voorbeeld van.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom is het nieuws dan?
Nee, da's Friedrich III. En kattenmepper.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Check, check dubbel check i.v.m. onverwachte inhoud qua post, waar ik het volledig mee eens ben, icm username. UI is ook anders. Is dit de kattenmepper, of iemand met een nagenoeg gelijke username?
Die gingen dan inderdaad naar boer of dcquote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Toen werkten er nergens skinheads en punkers inderdaad.![]()
Dat zag ik ja. De liberale hoop in bange dagen.quote:
’Apart willen zijn’ verschijnsel? Wat houdt dat precies in? En waarom bestaat dat pas (als het al bestaat) sinds social media?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is meer dat achterlijke ' apart willen zijn' verschijnsel dat we sinds de opkomst van social media mogen gadeslaan. Een hoop volk weet van gekkigheid kennelijk niet meer hoe die z'n/haar/het/wiens/wier identiteit 'moet vorm geven' naar buiten toe.
En nog erger: of iedereen daar ook rekening mee wil houden want anders is het kwetsdiscriminatie.
Precies, net zo achterhaald.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk qua kledingvoorschriften. Waar een man het vaak met een pantalon moet doen, dragen dames een rok. Vorige zomer had je van die kansloze trollen in noorwegen die dan een rok droegen omdat ze met blote benen naar het werk wilden.
Zeker weten?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:39 schreef P8 het volgende:
“Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn.” Het mantra van de 21ste eeuw.
Dat doet hij ook. Of dacht je dat hij het speciaal voor z'n werktijd aanbrengt?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:52 schreef detaris het volgende:
Draag die nagellak in je eigen tijd.
Onzin. Dat is al weetikhoelang zo. In de jaren negentig had je van die alto's, die zogenaamd apart wilden zijn maar toch bij een specifieke groep wilden horen. Verder had je vroeger punkers, skinheads, emo's, gabbers, etc. Allemaal wilden ze apart zijn maar vreemd genoeg moesten ze wel aan dezelfde kledingstijl conformeren.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is meer dat achterlijke ' apart willen zijn' verschijnsel dat we sinds de opkomst van social media mogen gadeslaan.
Haal het eraf voordat je naar je werk gaatquote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:57 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Dat doet hij ook. Of dacht je dat hij het speciaal voor z'n werktijd aanbrengt?
En erna weer aanbrengen? Terwijl je elke dag werkt? Waardeloze suggestie maat.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:58 schreef detaris het volgende:
[..]
Haal het eraf voordat je naar je werk gaat
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:59 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
En erna weer aanbrengen? Terwijl je elke dag werkt? Waardeloze suggestie maat.
Je krijgt het voor elkaar om zelfs nog waardelozer voor de dag te komen. Dan zit je momenteel op krediet maat.quote:
Bij ons moeten vrouwen een rok dragen, de mannen niet....quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:21 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als de meisjes het in de klas mogen, dan de jongens ook ja. Discussiepunt is hier niet of een werkgever kledingseisen mag hanteren, maar dat die dan voor mannen/vrouwen/x gelijk moeten zijn.
Ik heb gewoon schijt aan anderen (betekenis)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:39 schreef P8 het volgende:
“Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn.” Het mantra van de 21ste eeuw.
Nu kan je aandacht vragen via social media. Dat is nu de voornaamste reden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
’Apart willen zijn’ verschijnsel? Wat houdt dat precies in? En waarom bestaat dat pas (als het al bestaat) sinds social media?
Want wil je nou beweren dat vòòr social media iedereen zich conformeerde aan de maatschappij en dat er geen mensen waren die zich anders voelden, gedroegen, of niet wisten hoe ze hun identiteit of persoonlijkheid precies wilden uitten?
Wat recente voorbeelden doen anders vermoeden: Freddie Mercury, Bowie, Prince, maar ook Nine Inch Nails, Sex Pistols, Marlene Dietrich, Audrey Hepburn of zelfs Coco Chanel die de broek voor vrouwen zo’n beetje bedacht dan wel in de populariteit gooide.
En dan benoemen we nog niet eens dan Lars een tiener is: die zijn wel vaker zoekende naar hun identiteit en bekijken wat bij ze past. En ik ben het met hem eens: mogen vrouwen nagellak, dan hij ook.
https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf pagina 18quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waar kan ik die kledingvoorschriften lezen?
Discriminatieeeeeeeeeeeee. iEdErEeN mOeT zIcHzELf KuNnEn ZiJn !!!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bij ons moeten vrouwen een rok dragen, de mannen niet....
Of om een eerlijke vergelijking te maken ipv wat jij hier schetst,quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Of hoofddoekjes wel en een petje dan niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of om een eerlijke vergelijking te maken ipv wat jij hier schetst,
Mag een jongen in de klas ook geen nagellak dragen? Of op kantoor?
Daar gaat het nu toch niet om?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Of hoofddoekjes wel en een petje dan niet.
Klopt, maar voor die user misschien wel een matig relevant vergelijk. Al zal hij dat vast niet zo zien.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch niet om?
Nee een petje vind ik dan weer een ander verhaal. Ik kijk een kassiere aan en dan valt zo'n vechtpet direct op. Ik kijk eerlijk gezegd nooit naar de handen van een kassamedewerkerquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
Ftfy. Ik mag dat vinden, want ook ik mag gewoon mezelf zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon schijt aan wat anderen doen met hun leven maar ffs stfu(betekenis)
Dat wel. Ik bewonder hem om zijn lef.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij wil gewoon zichzelf kunnen zijn. Dat doet hij, zonder zich er iets van aan trekken van wat anderen daar van vinden. Ergens wel stoer.
Apart willen zijn pas sinds social media? Wat een onzin. Ze zeiden vroeger van vrouwen die naar de universiteit wilden en mannen die op mannen vielen ook dat ze apart waren. Zelfs zo apart dat beiden heel lang verboden waren. Maar dat was natuurlijk ook kwetsdiscriminatie.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar baas maakt wel onderdeel uit van een franchise, en heeft wel degelijk verantwoording af te leggen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze leidinggevende vond nagellak bij mannen geen goede uitstraling hebben bij zijn personeel.
Om hedendaagse populaire [KLB]-woorden te gebruiken: "Moet hij weten".
Hij is de baas, Lars was een medewerker. Lars was het niet eens met de regels waar hij zich aan moest houden, dus Lars is vrijwillig opgestapt.
Een baas hoeft verder geen verantwoording af te leggen aan zijn personeel.
Neequote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of om een eerlijke vergelijking te maken ipv wat jij hier schetst,
Mag een jongen in de klas ook geen nagellak dragen? Of op kantoor?
Hier zit wel een leuke PR stunt achter ja als ze het goed aanpakken. Krijg je wel weer van die cancel geluiden en dat lijkt me ook weer overdreven.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar baas maakt wel onderdeel uit van een franchise, en heeft wel degelijk verantwoording af te leggen.
[ twitter ]
AH, Plus, Coop, Noemzemaarop, zullen hiervan in hun vuistje lachen. Hier, in dit moderne nederland, waar pride week net is afgelopen en er veel commotie ontstaan is n.a.v. dat gedoe in Hongarije, is dit echt super dom van die baas.
Als ze bij de andere supermarkten een beetje gehaaid zijn bieden ze m niet alleen een baan aan, maar gooien ze nog een bericht hierover op Social media, de opgelopen imago schade nog wat verder er in vrijvend.
Volgens de kledingvoorschriften van de Jumbo niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:41 schreef macca728 het volgende:
Leuke reactie van Jumbo maar mag ik naakt achter de kassa zitten ? Iedereen is gelijk toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |